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Azu - For You

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Guerra

okamiratsu wrote:

Based on what i've seen in your map everythings looks good i have not complaints so with that I say good job
thank you okarimatsu.



Fuuko:Obrigado pelo modd,ajudou bastante,mudei muita coisa no normal,menos a parte do copy e paste,nos meus proximos mapas deixarei de usar essa função,e sobre a imagem do pause,é que ele era do bg antigo,então eu esqueci de tira-lo quando mudei.
Ignacio_old
Kei
Hola! Aquí está mi mod, como lo pediste.

  • General
  1. Creo que deberías mappear lo que sigue de la canción luego del último Kiai, porque es mappeable. No veo por qué no mappearlo. Si no lo vas a hacer, tal vez debas cortar el mp3.. porque si no mappeas la canción completa, el mp3 solo ocuparía más espacio en el .osz.
  • [Easy]
  1. 00:34:727 (1) - Te sugiero que agregues new combo en esta nota ya que queda mejor con la música y evita el combo largo de 6 (que en mi opinión, combos de 5~9 en dificultades Normal y Easy, son muy largos).
  2. 00:34:727 (1) - ^
  3. 01:26:545 - Qué te parece mover el final del Break aquí? Queda mucho mejor con la música en mi opinión.
  4. 01:53:818 (3) - Creo que un new combo quedaría muy bien aquí. Haciendo esto, creo que queda mejor con la música y además como ya te dije en las otras sugerencias de new combo, evitas combos algo largos.
  5. 02:04:727 (3) - ^ Lo mismo.
  6. 02:12:909 (1) - Deberías mover este slider más cerca del centro del spinner ya que es la dificultad mas fácil, y esto facilitaría a los jugadores nuevos en osu! a clickear mejor el slider (más a tiempo) y poder acomodarse la mano sin preocuparse mucho por donde aparecerá este. Por cierto, no lo ubiques por ensima del eje horizontal, no te lo recomiendo ya que el slider podria taparse por el spinner-osu.
  7. 02:14:954 (3) - El hitburst de esta nota se superpone con la barra de HP. Te recomiendo que ubiques este slider de manera que no pase esto:
  8. 02:37:454 (1) - Otra vez. Deberías ubicar este slider más cerca del centro del spinner ya que es una Easy (y por las otras razones que te dije).
  9. 03:08:818 (3) - Creo que un hitfinish al final de este slider quedaría muy bien.
  10. 03:13:590 (3) - Y un new combo aquí también quedaría bien ya que seguiría la voz, pero sólo es una sugerencia~
  11. 03:18:363 (3) - ^ Lo mismo, además de que el hitburst de este slider se superpone con la barra de HP. Deberías moverlo más abajo para que esto no ocurra:

    La dificultad está buena, me gusta que uses simetría, además de que es muy clara (en el sentido de que ubicas las notas de una manera fácil de entender y agradable a la vista). Es la dificultad que más me gustó de todo el mapset.
  • [Normal]
  1. 00:14:272 (4,1) - Creo que esto no suena muy bien. Te sugiero que intentes algo así, creo que suena mucho mejor con la música y la voz:
  2. 00:18:363 (5) - Deberías agregar new combo aquí. Queda bien con la voz, y evita ese largo e innecesario combo de 7.
  3. 00:34:727 (1) - Esta nota está lejos del centro del spinner. Deberías acercarla un poco también, pero no tanto, ya que no es la dificultad más facil de todo el mapset, sólo que creo que podría ser algo dificil para este tipo de dificultad.
  4. 00:40:181 (1) - Quita whistle del cuerpo del slider. Se oye muy alto, fuera de lugar ya que no agregaste whistle en el cuerpo de algún otro slider anteriormente, y en resumen, no suena bien.
  5. 00:56:545 (3) - Un new combo aquí quedaría muy bien con la voz y la música, además de que evita ese combo largo de 7.
  6. 01:04:727 (1) - Hm. El cuerpo de este slider toca un poco la barra de HP. Realmente no sé si es necesario moverlo pero no me gusta el hecho de que el sliderball follow circle quede superpuesto por la barra de HP.
  7. 01:15:295 (4) - New combo aqui? (Por la misma razón que te dije en cuanto a las otras sugerencias de agregar combo).
  8. 02:04:727 (3) - ^
  9. 02:12:909 (3) - ^
  10. 02:23:136 (3) - Creo que un hitfinish al final de este slider quedaría muy bien.
  11. 02:31:659 (4) - New combo? De nuevo, mismas razones que antes.
  12. 02:32:000 (5) - Ya que usas simetría, por qué no haces este slider simétrico también?
  13. 02:54:500 (1) - ^ De hecho, creo que deberías usar Grid Level 4 para hacer mejor simetría.

    También, buena dificultad. Como te dije al final, te recomiendo usar Grid Level 4 para hacer mejores sliders, ya que creo que si sigues tanta simetria con notas, queda raro que pongas sliders en el eje vertical, tratando de hacer simetría cuando esos sliders no son simétricos en si.
  • [Ignacio]
  1. Esta dificultad tiene una sección de Kiai Time distinta a las demás dificultades. El 3er Kiai debería terminar en 03:20:409 como en las demás dificultades, no en 03:21:090.

  2. 00:25:863 (6) - Este pattern no es simétrico porque esta nota no está ubicada a la misma distancia de eje vertical que la nota (2), así que deberias moverla 1 grid a la izquierda. Esto es algo muy tonto de marcar, lo sé, pero también sé que si yo no lo hago, alguien más lo hará tarde o temprano lol.
  3. 00:34:727 (1) - Un hitfinish en el comienzo de éste slider quedaría muy bien con la música.
  4. 00:37:454 (1) - ^
  5. 00:45:636 (1) - ^
  6. 01:00:636 (1) - El final de este slider no es claramente visible por culpa del hitburst de la nota anterior (3). Deberías mover este slider a alguna otra parte para evitar esto. Ya el hecho de que esté ubicado donde la nota (3) estaba se ve algo feo en mi opinión.
  7. 01:03:022 (3,4) - Ultra jump omg. Deberías reducirlo. Es muy grande la distancia entre estas dos notas.
  8. 01:51:090 (1) - Un hitfinish en el comienzo quedaría bien.
  9. 01:53:818 (1) - ^
  10. 02:02:000 (1) - ^
  11. 02:04:727 (1) - ^
  12. 03:05:408 (2,1) - Hm. Tal vez soy yo, pero sigo notando este tipo de jumps algo grandes.

    Demasiadas sugerencias simples ._. La verdad no supe bien qué cosas sugerir del todo. No entiendo la manera de la que ubicaste los new combo así que no mencioné nada. El ritmo es bueno, suena bien. Tampoco entiendo mucho los jumps que haces aveces (porque creo que no van bien con una cancion tan tranquila). Algunos son muy repentinos y a la hora de jugar no se esperan, pero está bien la dificultad.
Eso es todo. Espero haber sido de ayuda.
Buena suerte. :3
Topic Starter
Guerra
Gracias kei :3.
Ignacio_old
Sandpig
Ignacio

so many stream...rhythm is boring to me, so some suggestions for it.
I'd prefer if you use more tripple from red tick and more 1/1 slider and rhythm like 00:32:000 (1,2,3,4)

00:02:000 to 00:10:181 - I'd recommand adding whistles on 2nd & 4th white tick instead of 3rd. it feels loud.
00:03:534 (6) - remove this note?
00:04:045 (7) - extend it to 00:04:727 and remove 00:04:727 (1)?
00:08:818 (3,4,5,6,7,8) - it feels stark here. try removing 4&7 and adding note on 00:09:329
00:25:352 (3) - remove this note?
00:43:079 (7) - remove this note and add a note on 00:42:663?
00:51:943 (3) - remove this note?
00:52:965 - add note?
01:36:772 - you'd better not skip this note since you followed every clap in previous part
01:44:443 (5) - remove this note?
02:00:806 (4) - remove this note and add note on 02:01:488 and move 02:01:658 (7) to 02:01:829?
02:33:704 - remove this note?(make it a 1/1 slider)


Normal

00:51:772 - clap?

well this diff is fine to play, though the patterns are not so neat imo. it would be nazi to point out all of them so you can try to mod it yourself ;)
(for example 00:23:818 (1,2,3) - if you move 0:24:840 (2,3) some grids down the pattern will be more pretty and it affects nothing by playing)


Easy

01:07:454 - why 22% volume here?

ok that's it
Ignacio_old
most of those suggestions are ready

Download: AZU - For You (Guerra) [Ignacio].osu
Topic Starter
Guerra
thanks Sandpig.
Mitsuneko
When I saw this map I was like "I'm modding this in a heartbeat~

[Easy]
00:15:636- Remove NC
00:42:909-^
00:53:136-Make it end at 00:55:863
01:05:409- Remove NC
01:10:863-^
01:12:909- NC
02:09:500- Make it end at 02:12:227,if so, add clap.
02:16:318- Remove NC
02:53:8180- ^

[Normal]
00:14:954- Remove NC
00:21:090-^
00:21:090- ^
00:42:909-^
00:59:954-^
01:04:727-^
01:10:522-^
01:12:227-NC
01:12:909-Remove NC
01:32:000-^
01:37:454-^
01:42:909-^
01:59:954-^
02:16:318-^
02:21:090- ^
02:26:886-^
02:28:590- NC
02:29:272- Remove NC
02:39:840-^
02:45:295-^
02:51:090-^
02:54:500- ^
03:12:909-^
03:18:363-^

[Ignacio]
01:20:409- Add clap?

Give kudosu so I can star your map :P.But seriously, it really deserves it.
Topic Starter
Guerra
thanks >.<.
Pereira006
hello~~

IMO -> my opinion

General

you kiai time is Inconsistency http://puu.sh/gyTy you have do it same all diff

some suggestions
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Easy

00:47:681 (3) - the end slider remove clap because clap with whistle not good this song imo
00:59:272 (5) - I feel this need New combo IMO
01:07:454 this timing green is useless use because nothind do so remove this timing
02:23:818 (1) - the only start slider shoud add finish and remove whistle like you did at 01:07:454 (1) because is good use hitsound IMO

is nice and relax
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Normal

will be nice if AR +1 because more read IMO

00:12:227 (1,2,3,4,1) - this part is Inconsistency spacing
00:18:363 (1,3) - I can see my owm is not same shape slider maybe try copy and past ? just make same shape slider
01:04:727 (1) - is almost near with HP drain http://puu.sh/gz4n is littler hard read you need 01:04:727 (1,2,3) - more grid dowm carefully spacing at 01:08:136 (1) or something IMO
01:06:772 (3) - the end slider need add finish and remove whistle because is fit song imo
01:15:636 (2) - ugly arc :/ and ugly blanket try nice arc ?
02:32:000 (2) - ^ same
03:10:181 (1) - only start slider remove whistle and add finish

stuff cool
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ignacio

02:21:431 (1) - add finish ? is fit this song imo

look good for me stuff aswome
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
is nice map
good luck and bye bye
Aoitenshi
General

Offset rhymes better at 2008.

The Song is very repetitive which makes the map repetitive as well, which is bad. I think you should end the map after the second kiai. (02:36:772) If you insist to keep it as is, use more unique pattern, like Ignacio's Diff.

Ignacio

I liked this diff. >3
Topic Starter
Guerra
thanks Pereira and Ain.
giO-
Hello from my mod queue~

Easy

AR +1?

00:12:909 (2) - move the 2nd point here x:328 y:104 http://puu.sh/hAhw
00:49:045 (4) - new combo
01:58:590 (4) - ^
02:55:181 (1) - clap
02:56:545 (1) - finish instead of whistle


Normal

00:36:431 (3,4) - i would replace those beats with minislider http://puu.sh/hAlT adding clap at the slider end
00:39:158 (3,4) - ^
01:07:454 (4) - move here x:256 y: 72
01:11:204 (2) - curve a bit more, just move middle point here x:388 y: 116 http://puu.sh/hAny
01:59:954 (1) - x:456 y:280 http://puu.sh/hApV
02:23:818 (4) - move here x:256 y:312
02:27:568 (2) - like previous suggestion curve a bit more x:124 y:268
02:32:000 (2) - move 2nd point 2 grid left http://puu.sh/hAvo x:204 y:88


Ignacio

Ignacio's Hard?
Increase AR to 8, is better

00:32:000 (1,2) - replace with minislider http://puu.sh/hAxX
00:43:590 (9) - new combo and remove here 00:43:931 (1) - ?
01:35:750 (3,4,5) - unstack
01:40:011 (3,4) - http://puu.sh/hAA1 ?
01:52:113 (1) - remove new combo?
01:59:954 (9) - new combo and remove here 02:00:294 (1) - ?
02:48:193 (3,4) - 02:49:215 (6,7) - you can follow previous suggestion about minislider if you want


Nice mapset, relaxing song and maps :)
Good Luck~ :D
Topic Starter
Guerra
thanks gio;
Ignacio_old
Low
From my queue.

[General]

Delete the .osb file and full submit. It's not used.

[Normal]

00:52:454 (3) -
[Ignacio]

00:32:681 - Remove clap
00:35:750 - If you're going to increase the spacing starting here, please also do it starting at 00:45:636 to be consistent.
01:20:409 - Instead of making this silent, add a clap.
01:36:601 - Consider rearranging this slider to follow the clap pattern.
01:50:408 - Clap
01:51:771 - Clap
01:52:112 - Same thing as before with the increased spacing.
02:36:771 - Clap
02:38:135 - Clap
03:20:408 - Clap
Topic Starter
Guerra
thanks >.<.
Topic Starter
Guerra
15 mods.

Mats please.
Kawayi Rika
Hi ~ Guerra ~ :)

Mod time for my Queue ~

Red : Must be fixed
Pink : Should be fixed
Purple : Just suggestions

[General]


  1. Don't forgot Remove OSB file and full submit.
  2. Remove Tags 'ED12' in all diff(Can't search that).

[Ignacio]


  1. Have too many unsnaped note,like this.
  2. 02:12:908 - Unsnaped KIAI time line.
  3. 02:36:771 - ^
  4. 03:10:180 - ^
  5. 03:20:408 - ^
  6. 02:21:431 (1) - Add finish.

[Normal]


  1. OD+1
  2. 02:54:500 (1) - Try make more better symmetry?

[Easy]


  1. AR+1 or 2 much better play with me.

That's all ~

Good luck ~
Topic Starter
Guerra
Thanks Kawayi Rika;
Scorpiour
Hi there~~mod from queue~
and sorry for late >.<

General:
  1. I think your should set approx +25ms to ur offset
  2. there's Over 20% of ur music not to be mapped, so u need to cut the rest part down or map there. Imo, u'd better map to 04:07:454 -
  3. Remove .osb for it is unnecessary
  4. Ignacio can be removed from tags because u have already used it as diff name
Easy:
  1. Consdier to add a clap as slidertick.wav for some missing claps due to the long slider are felt weird. Or, u can remove 2-claps for there're claps already exist in music.
  2. 02:09:500 (1) - extend to 02:12:227 ?
  3. 03:08:818 (3) - move middle node to 448:240 ?
  4. Nice diff, nothing much to issue :)
Normal:
  1. 00:36:431 (3,4) - no stack maybe better
  2. 00:38:817 (2,3,4) - ^, i'd like to use little triangles
  3. 00:47:000 (3,3) - i suppose reverse slider here may be better
  4. emm....this map looked a little boring...likes another easy with some stacks...and sometimes the stack make ur notes heap together no looked nice...and break the flow.
Ignacio:
  1. i suppose it's a Hard diff? anyway, whatever it's a hard or insane, OD higher that AR is not a good choice, so please set ur OD to 6.
  2. 00:06:772 (2,3,4,5) - make an arc here?
  3. 00:19:386 (4) - ^, like 00:18:022 (2) -
  4. 00:23:477 (1,2,3) - i think notes should be before slider :) and 00:23:306 - may miss a note
  5. Add notes, 00:28:761 - and 00:29:102 - , then change 00:29:272 (3,4,5) - to a slider, and make all of them to be a stream.
  6. 00:52:454 (4,5,6) - a reverse slider may be better
  7. 01:10:522 (1,2,3,4,5) - make a star here?
  8. 01:20:579 - what this green line aim for...actually kiai should be end at 01:20:409 - ...
  9. 02:26:545 (5) - remove it?
  10. 02:26:886 (1,2,3,4,5) - make a star?
  11. 02:57:738 (7) - stack with (6)?
  12. 03:12:908 (5) - remove?
that's all~~Normal and Ignacio may need more works, GL :)
okamiratsu
Would like to do a guest diff if thats cool
BanchoBot
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