forum

BABYMETAL - YAVA!

posted
Total Posts
34
Topic Starter
[ Kohioma ]
This beatmap was submitted using in-game submission on 2 декабря 2018 г. at 12:38:11

Artist: BABYMETAL
Title: YAVA!
Tags: metal su-metal yuimetal moametal suzuka nakamoto yui mizuno moa kikuchi
BPM: 192
Filesize: 8201kb
Play Time: 03:45
Difficulties Available:
  1. Extra (5,54 stars, 969 notes)
  2. Hard (3,31 stars, 555 notes)
  3. Insane (4,55 stars, 858 notes)
  4. Normal (1,93 stars, 270 notes)
  5. Yabai (6,78 stars, 1082 notes)
Download: BABYMETAL - YAVA!
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Redl if downloaded before 12/02/18
Danii
привет

ябай
00:05:466 (1) - мб укоротить спиннер до красного тика? чтобы у игрока было больше шансов подготовиться к следующему объекту

00:09:762 - пропускать сильный бит в хай диффе - нонсенс какой-то, сделай хотя бы на месте 00:09:684 (5) - кикслайдер

00:12:341 (2) - подинь начало слайдера (точку на ней) пониже чтобы оно стакнулось с концом слайдера 00:11:403 (5) -

00:14:372 (7,2) - немножко друг друга касаются, подвинь второй слайдер правее

00:18:903 (7) - я понял твою идею, но всё-таки лучше так сделать для лучшего перехода к следующему слайдеру

00:18:278 (5,3) - стакни ноту с концом кикслайдера

00:20:153 (7,8,1) - сделай здесь бёрст (4 ноты+слайдер)

00:21:403 (5,1) - фиксани бланкет (ноту нужно правее подвинуть)

00:21:403 (5,3) - к тому же, вот тут почти что оверлап получается, слайдер пониже (и правее) опусти

00:25:466 (1,1) - пофикси неправильный стак

00:28:591 (3) - у этого слайдера нету связи с остальными близкими объектами вообще, хотя бы [ur=https://pp.vk.me/c636328/v636328907/23bb1/bK3xUJ4cJQ4.jpgl]так[/url] сделай чтоли (необязательно гнаться за стаками, оверлапы тоже могут быть красивыми)

00:36:091 (4,1) - плохой оверлап

00:37:341 (3,5) - фикс бланкет

00:39:841 (4) - луяше поставь эту ноту посередине между кикслайдерами (297 171), а то dbpefkmyj спейсинг между 1/4 (00:39:684 (3,4) - ) и 1/2 (00:39:841 (4,5) - ) вообще не различим

00:57:340 (4,1) - наци стак? или что?

01:03:277 (2) - зря ты под кикслайдером ты его поставил, лучше поставь его между ними, на 167 310

01:09:683 (8,1) - алсо, как-то слишком далеко, это же ведь 1/2, поближе слайдер подвинь

01:15:152 (6,6) - хоть и малозаметно, но всё же они близко расположены, подвинь ноту правее

01:16:715 (1,4) - наци стак

01:20:074 - пропустил сильный звук, лучше сделай здесь бёрст

01:21:090 (5,7) - немного кривой бланкет, подвинь слайдер правее

01:27:340 (3,5) - ^/ноту повыше

01:35:074 - сильный звук пропустил, бёрст здесь сделай

01:39:996 (2) - подальше ноту отодвинь ноту чтобы спейсинг между 1/4 и 1/2 точно различался визуально

01:47:261 - поставь сюда ноту

01:49:839 (1) - слишком далеко от киксалйдера, поближе подвинь, к тому же визуально здесь 1/4 и 1/2 не различается да

02:09:370 (1,2,3) - здесь барабаны сильно отличаются от предыдущих триплов, сделай здесь или репит кикслайдер или нестакнутый трипл

02:29:370 (2,3) - вот здесь сделай трипл, и на 02:29:682 (4,1) - можно [url]так[/url] сделать

и да, я заметил что в стримах ты часто используешь спейсинг (ну или дс) выше единицы, вот здесь 02:27:964 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - например даже киаи нет, уменьши в таких случаях спейсинг в стримах путём изменения дс (и здесь в том числе)

03:07:807 (1) - в таком положении слайдер не очень читаться будет имо, поставь его куда-нибудь в другое место

03:24:994 (4,1) - близко, ноту пониже (и левее) подвинь

инсейн
00:14:684 (8) - поставь эту ноту так чтобы она между двумя слайдерами на рваном расстоянии визуально находилась (на 198 206)

00:24:528 (4,7) - близко, подвинь ноту правее

00:39:997 (5,1) - не очень оверлап, сделай его получше (поставь слайдер на 282 291 например)

00:40:934 (3,3) - плохой оверлап, анстакай это дело (хотя ты можешь к примеру стакнуть ноту с 00:42:027 (4) - , для бланкета со слайдером)

00:46:090 (1,1) - плохой оверлап

00:49:996 (5,1) - ну получше сделай, увеличь его как я тебе говорил и показывал

00:52:652 (3) - лучше поставь эту ноту куда-нибудь на 233 233

00:55:152 (3,3) - близко, раздинь их

01:14:058 (3,6) - плохой оверлап, лучше бланкет здесь сделай

01:28:433 (5,2) - близко

01:32:496 (1,2,3,4,5,6,1) - вот такой же приём я видел в йабай диффе на том же самом месте, придумай чё-нибудь ещё

01:38:746 (5) - поближе эту ноту к предыдущему кикслайдеру подвинь, а то визуально 1/4 и 1/2 неразличим

01:44:683 (4) - поставь на 366 240, лучше смотреться будет имо

01:49:683 (3) - ctrl+g, для лучшего флоу

01:59:995 (1) - мне не кажется что этот слайдер в этом месте будет хорошо читаться, поставь его выше всех кикслайдеров

02:07:807 (2,4) - плохой оверлап, (2) ниже опусти

02:14:526 (4,4) - но ведь здесь можно сделать репит кикслайдеры

02:29:135 - поставь сюда ноту

02:31:714 (3,4) - немного кривой бланкет, пофикси

02:35:307 - 02:35:385 - поставь сюда ноты для трипла, чтобы 1/1 слайдеры не такими однообразными казались

03:02:650 (3) - повыше ноту подними (249 255 к примеру), для более лучшего флоу

03:27:807 (1,3) - слишком близко, ноту подвинь левее

03:32:963 (1,3) - сделай здесь бланкет

03:37:650 (2,2) - плохой оверлап, поставь 03:37:963 (1,2) - на 233 206

я не осбо шарю в хардиках и ниже, поэтому оставлю их другим моддерам, если они будут офк (на самом деле мне лень, соре)
удачи
Topic Starter
[ Kohioma ]

DaniilLillifag wrote:

привет

ябай
00:05:466 (1) - мб укоротить спиннер до красного тика? чтобы у игрока было больше шансов подготовиться к следующему объекту

00:09:762 - пропускать сильный бит в хай диффе - нонсенс какой-то, сделай хотя бы на месте 00:09:684 (5) - кикслайдер

00:12:341 (2) - подинь начало слайдера (точку на ней) пониже чтобы оно стакнулось с концом слайдера 00:11:403 (5) -

00:14:372 (7,2) - немножко друг друга касаются, подвинь второй слайдер правее

00:18:903 (7) - я понял твою идею, но всё-таки лучше так сделать для лучшего перехода к следующему слайдеру

00:18:278 (5,3) - стакни ноту с концом кикслайдера

00:20:153 (7,8,1) - сделай здесь бёрст (4 ноты+слайдер)

00:21:403 (5,1) - фиксани бланкет (ноту нужно правее подвинуть)

00:21:403 (5,3) - к тому же, вот тут почти что оверлап получается, слайдер пониже (и правее) опусти

00:25:466 (1,1) - пофикси неправильный стак

00:28:591 (3) - у этого слайдера нету связи с остальными близкими объектами вообще, хотя бы [ur=https://pp.vk.me/c636328/v636328907/23bb1/bK3xUJ4cJQ4.jpgl]так[/url] сделай чтоли (необязательно гнаться за стаками, оверлапы тоже могут быть красивыми)

00:36:091 (4,1) - плохой оверлап

00:37:341 (3,5) - фикс бланкет

00:39:841 (4) - луяше поставь эту ноту посередине между кикслайдерами (297 171), а то dbpefkmyj спейсинг между 1/4 (00:39:684 (3,4) - ) и 1/2 (00:39:841 (4,5) - ) вообще не различим

00:57:340 (4,1) - наци стак? или что?

01:03:277 (2) - зря ты под кикслайдером ты его поставил, лучше поставь его между ними, на 167 310

01:09:683 (8,1) - алсо, как-то слишком далеко, это же ведь 1/2, поближе слайдер подвинь

01:15:152 (6,6) - хоть и малозаметно, но всё же они близко расположены, подвинь ноту правее

01:16:715 (1,4) - наци стак

01:20:074 - пропустил сильный звук, лучше сделай здесь бёрст

01:21:090 (5,7) - немного кривой бланкет, подвинь слайдер правее

01:27:340 (3,5) - ^/ноту повыше

01:35:074 - сильный звук пропустил, бёрст здесь сделай

01:39:996 (2) - подальше ноту отодвинь ноту чтобы спейсинг между 1/4 и 1/2 точно различался визуально

01:47:261 - поставь сюда ноту

01:49:839 (1) - слишком далеко от киксалйдера, поближе подвинь, к тому же визуально здесь 1/4 и 1/2 не различается да

02:09:370 (1,2,3) - здесь барабаны сильно отличаются от предыдущих триплов, сделай здесь или репит кикслайдер или нестакнутый трипл

02:29:370 (2,3) - вот здесь сделай трипл, и на 02:29:682 (4,1) - можно [url]так[/url] сделать

и да, я заметил что в стримах ты часто используешь спейсинг (ну или дс) выше единицы, вот здесь 02:27:964 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - например даже киаи нет, уменьши в таких случаях спейсинг в стримах путём изменения дс (и здесь в том числе)

03:07:807 (1) - в таком положении слайдер не очень читаться будет имо, поставь его куда-нибудь в другое место

03:24:994 (4,1) - близко, ноту пониже (и левее) подвинь

инсейн
00:14:684 (8) - поставь эту ноту так чтобы она между двумя слайдерами на рваном расстоянии визуально находилась (на 198 206)

00:24:528 (4,7) - близко, подвинь ноту правее

00:39:997 (5,1) - не очень оверлап, сделай его получше (поставь слайдер на 282 291 например)

00:40:934 (3,3) - плохой оверлап, анстакай это дело (хотя ты можешь к примеру стакнуть ноту с 00:42:027 (4) - , для бланкета со слайдером)

00:46:090 (1,1) - плохой оверлап

00:49:996 (5,1) - ну получше сделай, увеличь его как я тебе говорил и показывал

00:52:652 (3) - лучше поставь эту ноту куда-нибудь на 233 233

00:55:152 (3,3) - близко, раздинь их

01:14:058 (3,6) - плохой оверлап, лучше бланкет здесь сделай

01:28:433 (5,2) - близко

01:32:496 (1,2,3,4,5,6,1) - вот такой же приём я видел в йабай диффе на том же самом месте, придумай чё-нибудь ещё

01:38:746 (5) - поближе эту ноту к предыдущему кикслайдеру подвинь, а то визуально 1/4 и 1/2 неразличим

01:44:683 (4) - поставь на 366 240, лучше смотреться будет имо

01:49:683 (3) - ctrl+g, для лучшего флоу

01:59:995 (1) - мне не кажется что этот слайдер в этом месте будет хорошо читаться, поставь его выше всех кикслайдеров

02:07:807 (2,4) - плохой оверлап, (2) ниже опусти

02:14:526 (4,4) - но ведь здесь можно сделать репит кикслайдеры

02:29:135 - поставь сюда ноту

02:31:714 (3,4) - немного кривой бланкет, пофикси

02:35:307 - 02:35:385 - поставь сюда ноты для трипла, чтобы 1/1 слайдеры не такими однообразными казались

03:02:650 (3) - повыше ноту подними (249 255 к примеру), для более лучшего флоу

03:27:807 (1,3) - слишком близко, ноту подвинь левее

03:32:963 (1,3) - сделай здесь бланкет

03:37:650 (2,2) - плохой оверлап, поставь 03:37:963 (1,2) - на 233 206

я не осбо шарю в хардиках и ниже, поэтому оставлю их другим моддерам, если они будут офк (на самом деле мне лень, соре)
удачи
Привет. Спасибо за мод \о/
EijiKuinbii
m4m
Hard
00:42:027 - может укоротить слайдер до этого момента, а следующий поставить на 00:42:184 ?
00:52:027 - то же самое, укороти до этой точки, а следующий слайдер передвинь
00:59:371 (2,3) - слегка кривой бланкет
01:21:558 (4,1) - ^
01:41:870 - опять укороти слайдер до этой точки, следующий поставь 01:42:026 сюда
01:44:058 (5,1) - эти слайдеры некрасиво пересекаются, опять же сделай первый короче
02:13:276 - в этом месте нет никакого звука, поэтому вряд ли реверс сюда подходит, ну или можешь заглушить его середину
02:59:682 - сюда можно поставить ноту

Normal
00:17:341 - предлагаю сделать здесь вот так

00:19:841 (5) - сделай так, чтобы эта нота не пересекалась с этим слайдером 00:18:434 , ну это просто некрасиво выглядит и для новичка будет сложновато прочитать
00:26:716 (3) - укороти этот слайдер до 00:27:341
00:27:653 - поставь ноту
00:31:716 (3) - то же самое: укороти и поставь ноту (сделай то же с остальными такими же моментами, хотя можешь не делать, это просто рекомендации)
00:56:090 - думаю, будет лучше, если слайдер будет заканчиваться здесь, то же самое со следующим слайдером
00:59:059 (3) - ^и с этим
01:45:308 (4,5) - ^^опять укороти слайдеры, советую сделать так с остальными слайдерами на похожих момента
03:27:494 - укороти слайдер досюда
03:35:463 (1,2) - пофикси бланкет
Удачи.
Topic Starter
[ Kohioma ]

kjlfaklf wrote:

m4m
Hard
00:42:027 - может укоротить слайдер до этого момента, а следующий поставить на 00:42:184 ?
00:52:027 - то же самое, укороти до этой точки, а следующий слайдер передвинь
00:59:371 (2,3) - слегка кривой бланкет
01:21:558 (4,1) - ^
01:41:870 - опять укороти слайдер до этой точки, следующий поставь 01:42:026 сюда
01:44:058 (5,1) - эти слайдеры некрасиво пересекаются, опять же сделай первый короче
02:13:276 - в этом месте нет никакого звука, поэтому вряд ли реверс сюда подходит, ну или можешь заглушить его середину
02:59:682 - сюда можно поставить ноту

Normal
00:17:341 - предлагаю сделать здесь вот так

00:19:841 (5) - сделай так, чтобы эта нота не пересекалась с этим слайдером 00:18:434 , ну это просто некрасиво выглядит и для новичка будет сложновато прочитать
00:26:716 (3) - укороти этот слайдер до 00:27:341
00:27:653 - поставь ноту
00:31:716 (3) - то же самое: укороти и поставь ноту (сделай то же с остальными такими же моментами, хотя можешь не делать, это просто рекомендации)
00:56:090 - думаю, будет лучше, если слайдер будет заканчиваться здесь, то же самое со следующим слайдером
00:59:059 (3) - ^и с этим
01:45:308 (4,5) - ^^опять укороти слайдеры, советую сделать так с остальными слайдерами на похожих момента
03:27:494 - укороти слайдер досюда
03:35:463 (1,2) - пофикси бланкет
Удачи.
Спасибо за мод, во многом помог :)
Asai Rumi
OK, I think your version is better than mine, I'll shoot you a star. Good luck getting it ranked!
Topic Starter
[ Kohioma ]

Wanko wrote:

OK, I think your version is better than mine, I'll shoot you a star. Good luck getting it ranked!
Thank you :3
Swiftis
Insane
00:44:059 (1) - Place that circle somewhere else? It's hard to read at first try :/
01:38:746 (5) - Move this in the slider?
02:29:135 (2,3) - I think it will look better to replace these two circles with a fast reverse slider.
02:54:057 (1,2,3) - There's a sound in the background here which just ignored, try replacing the "2" slider with a fast reverse slider. That seems to match the beat a lot more.
02:59:760 (3,4) - Do this: http://puu.sh/r9JOA/242e46d7eb.jpg instead of this: http://puu.sh/r9JRo/26298b4878.jpg

Normal
00:59:059 (3,4,1) - Make this more like: http://puu.sh/r9K7q/ad68796f64.jpg instead of: http://puu.sh/r9KaY/f3a7616a81.jpg
Topic Starter
[ Kohioma ]

Swiftis wrote:

Insane
00:44:059 (1) - Place that circle somewhere else? It's hard to read at first try :/
01:38:746 (5) - Move this in the slider?
02:29:135 (2,3) - I think it will look better to replace these two circles with a fast reverse slider.
02:54:057 (1,2,3) - There's a sound in the background here which just ignored, try replacing the "2" slider with a fast reverse slider. That seems to match the beat a lot more.
02:59:760 (3,4) - Do this: http://puu.sh/r9JOA/242e46d7eb.jpg instead of this: http://puu.sh/r9JRo/26298b4878.jpg

Normal
00:59:059 (3,4,1) - Make this more like: http://puu.sh/r9K7q/ad68796f64.jpg instead of: http://puu.sh/r9KaY/f3a7616a81.jpg
Thank you!
Nostalgic_old
Hello from #modreqs!

[Extra]
  1. 00:13:903 (5) and 00:14:372 (7) considering blanket?
  2. 00:15:466 (1) // 00:15:934 (3) // 00:16:403 (5) // 00:16:872 (7) - In a uniform shape?
  3. 00:29:841 (4,5,6,7,8) - Pretty hard to read. Something like this? https://puu.sh/riLgu/4274918a88.png
  4. 01:05:777 (2,3) - NC?
  5. 01:06:246 (4,5) - ^
  6. 01:06:715 (6,7) - ^
  7. 01:08:277 (2,3) - ^
  8. 01:08:746 (4,5) - ^
  9. 01:09:215 (6,7) - ^
  10. 01:19:527 (1,2,3) - Align them?
  11. 01:22:965 (1) - Simple curve slider?
  12. 01:29:683 (4,1) - uhm...too far apart and not a good flow imo.
  13. 01:34:527 (1) - Unsnapped
  14. 01:34:683 (2) - Unsnapped
  15. 01:34:371 (2) and 01:34:683 (2) switch?
  16. 01:47:808 (1,2) - Considering blanket?
  17. 02:12:339 (4,5) and 02:13:589 (3,4) - Make them the same in pair?
  18. 02:55:307 - Don't think the last kiai is necessary.
  19. 03:09:838 (5) - Like this? https://puu.sh/riL3h/d699a2d5fd.png
  20. 03:15:307 (1) - Asymmetry? Nazi mode
  21. 03:17:807 (1) - A bit ugly imo.
  22. 03:35:775 (2,3) - NC?
  23. 03:36:244 (4,5) - ^
  24. 03:36:713 (6,7) - ^
  25. 03:38:275 (2,3) - ^
  26. 03:38:744 (4,5) - ^
  27. 03:39:213 (6,7) - ^
  28. 03:40:463 (1) - Remove NC?
This diff is pretty well-made and enjoyable. Good luck :)
Topic Starter
[ Kohioma ]

Nostalgic wrote:

Hello from #modreqs!

[Extra]
  1. 00:13:903 (5) and 00:14:372 (7) considering blanket?
  2. 00:15:466 (1) // 00:15:934 (3) // 00:16:403 (5) // 00:16:872 (7) - In a uniform shape?
  3. 00:29:841 (4,5,6,7,8) - Pretty hard to read. Something like this? https://puu.sh/riLgu/4274918a88.png
  4. 01:05:777 (2,3) - NC?
  5. 01:06:246 (4,5) - ^
  6. 01:06:715 (6,7) - ^
  7. 01:08:277 (2,3) - ^
  8. 01:08:746 (4,5) - ^
  9. 01:09:215 (6,7) - ^
  10. 01:19:527 (1,2,3) - Align them?
  11. 01:22:965 (1) - Simple curve slider?
  12. 01:29:683 (4,1) - uhm...too far apart and not a good flow imo.
  13. 01:34:527 (1) - Unsnapped
  14. 01:34:683 (2) - Unsnapped
  15. 01:34:371 (2) and 01:34:683 (2) switch?
  16. 01:47:808 (1,2) - Considering blanket?
  17. 02:12:339 (4,5) and 02:13:589 (3,4) - Make them the same in pair?
  18. 02:55:307 - Don't think the last kiai is necessary.
  19. 03:09:838 (5) - Like this? https://puu.sh/riL3h/d699a2d5fd.png
  20. 03:15:307 (1) - Asymmetry? Nazi mode
  21. 03:17:807 (1) - A bit ugly imo.
  22. 03:35:775 (2,3) - NC?
  23. 03:36:244 (4,5) - ^
  24. 03:36:713 (6,7) - ^
  25. 03:38:275 (2,3) - ^
  26. 03:38:744 (4,5) - ^
  27. 03:39:213 (6,7) - ^
  28. 03:40:463 (1) - Remove NC?
This diff is pretty well-made and enjoyable. Good luck :)
Thank you! :)
Kondou-Shinichi
Really good map, I cannot really find anything wrong ;3;
Topic Starter
[ Kohioma ]

Kondou-Shinichi wrote:

Really good map, I cannot really find anything wrong ;3;
I'm glad to hear this, thank you:)
Zallies
hi m4m well i do two diff since you mod 2 diff

look dad i make letters as an bullet
[general]
a. colors?
b. uncheck the Widescreen Support its ONLY used when you have a storyboard
d. make sure the tags are okay

[yabai]
a. 00:15:466 (1,2,3,4) - is this really necessary? its too close each other unlike 00:16:403 (5,6,7) - this part
b. 00:17:653 (3) - i guess this is two circle, if you notice the sound, its a big jump
c. 00:19:059 (1,2) - too far of the ds, and can you improve the slider? i dont see the gap
d. 00:20:466 (1) - improve this better slider: https://puu.sh/rpnAs/1488ffecc7.png
e. 00:21:716 (1,2,3) - how about this pattern?: https://puu.sh/rpnCC/b2803a64ea.png
f. 00:25:309 - i hear a sound
> 02:32:182 (2) - this too, what exactly are you trying to do here?
g. 00:26:091 (4,2) - overlap somehow it will destroy the ranking criteria
> 01:20:777 (3,5) - this too
h. 00:27:966 (3,1) - ummm why not do like 00:22:966 (6,1) - this part? good emphasis
i. 00:37:028 (2,3) - you make a nice ds with 1, 2. make ds with 2, 3
00:39:372 (1,2,3,4,5) - somehow i like this pattern:)
j. 00:43:902 (1,2,3,4,5,6) - try make this pattern into out, to make intense, you make them close ehh:(
k. 00:50:152 - dude a sound
l. 01:04:371 (7) - i suggest: make a straight on the left
m. 01:20:152 (1,2) - i suggest: dont blanket overlap it
n. 01:26:090 (4,1) - its weird for me away or replace them
o. 01:52:339 (1,2,3) - sooo you make this jump now?
p. 02:00:542 - there no need to "blue" the break time, its good
> 02:50:307 - lel theres no need to blue this break time
q. 02:07:964 - this part you make the player hard time to jump and the last 02:09:839 - you line them? i think jumping is more good
r. 02:31:714 (1,2,3) - can you same with 02:30:464 (1,2,3,4) - line them?
s. 02:48:432 (1,2,3,4,5) - bad overlap, you also make a line stream
t. 02:59:838 - this part can you make a circle and 02:59:838 (5) - here too change it. and yeah there's no sound in the blue tick part, the sound force stop the music
u. 03:09:682 (1,2,3,4,5,6,7,8) - idk, its okay, also can you overlap 6 with the stream?
v. 03:11:869 (4,5) - this is away from the circle, not inside of them. make it intense!
w. 03:17:338 (1,2,3) - ds with them
x. 03:22:807 (1,2,3,4,5) - this is good flow, but the other patterns are: 03:22:807 (1,2,3,4,5) - not good
y. 03:30:150 (5) - nc you make them SLIDER BREAK :d
z. 03:29:838 (4) - no BLUE TICK no sound in there
look mom i make a to z mods XD

no problems with the other diffs, so i guess ill do one diff :d
only the problem is the Quality of Mapping, keep mapping make sure its a good quality map
i dont like the mapping... sorry.. but you need to make it good map since its a babymetal (lol this year everybody loves babymetal)
btw the BG are you sure with that? xd its the same with Gimme Chocolate ehh

nice song and map can you gd? XD
GL on ranking
Topic Starter
[ Kohioma ]

zeroallies wrote:

hi m4m well i do two diff since you mod 2 diff

look dad i make letters as an bullet
[general]
a. colors?
b. uncheck the Widescreen Support its ONLY used when you have a storyboard
d. make sure the tags are okay

[yabai]
a. 00:15:466 (1,2,3,4) - is this really necessary? its too close each other unlike 00:16:403 (5,6,7) - this part
b. 00:17:653 (3) - i guess this is two circle, if you notice the sound, its a big jump
c. 00:19:059 (1,2) - too far of the ds, and can you improve the slider? i dont see the gap
d. 00:20:466 (1) - improve this better slider: https://puu.sh/rpnAs/1488ffecc7.png
e. 00:21:716 (1,2,3) - how about this pattern?: https://puu.sh/rpnCC/b2803a64ea.png
f. 00:25:309 - i hear a sound
> 02:32:182 (2) - this too, what exactly are you trying to do here?
g. 00:26:091 (4,2) - overlap somehow it will destroy the ranking criteria
> 01:20:777 (3,5) - this too
h. 00:27:966 (3,1) - ummm why not do like 00:22:966 (6,1) - this part? good emphasis
i. 00:37:028 (2,3) - you make a nice ds with 1, 2. make ds with 2, 3
00:39:372 (1,2,3,4,5) - somehow i like this pattern:)
j. 00:43:902 (1,2,3,4,5,6) - try make this pattern into out, to make intense, you make them close ehh:(
k. 00:50:152 - dude a sound
l. 01:04:371 (7) - i suggest: make a straight on the left
m. 01:20:152 (1,2) - i suggest: dont blanket overlap it
n. 01:26:090 (4,1) - its weird for me away or replace them
o. 01:52:339 (1,2,3) - sooo you make this jump now?
p. 02:00:542 - there no need to "blue" the break time, its good
> 02:50:307 - lel theres no need to blue this break time
q. 02:07:964 - this part you make the player hard time to jump and the last 02:09:839 - you line them? i think jumping is more good
r. 02:31:714 (1,2,3) - can you same with 02:30:464 (1,2,3,4) - line them?
s. 02:48:432 (1,2,3,4,5) - bad overlap, you also make a line stream
t. 02:59:838 - this part can you make a circle and 02:59:838 (5) - here too change it. and yeah there's no sound in the blue tick part, the sound force stop the music
u. 03:09:682 (1,2,3,4,5,6,7,8) - idk, its okay, also can you overlap 6 with the stream?
v. 03:11:869 (4,5) - this is away from the circle, not inside of them. make it intense!
w. 03:17:338 (1,2,3) - ds with them
x. 03:22:807 (1,2,3,4,5) - this is good flow, but the other patterns are: 03:22:807 (1,2,3,4,5) - not good
y. 03:30:150 (5) - nc you make them SLIDER BREAK :d
z. 03:29:838 (4) - no BLUE TICK no sound in there
look mom i make a to z mods XD

no problems with the other diffs, so i guess ill do one diff :d
only the problem is the Quality of Mapping, keep mapping make sure its a good quality map
i dont like the mapping... sorry.. but you need to make it good map since its a babymetal (lol this year everybody loves babymetal)
btw the BG are you sure with that? xd its the same with Gimme Chocolate ehh

nice song and map can you gd? XD
GL on ranking
Well, thank you for your modding!
I made a few changes
Zallies

[ Kohioma ] wrote:

Well, thank you for your modding!
I made a few changes
do you really dont reply the mods? lmao
Omnislash
This map is very good in my opinion, I'm no person who knows how to map or critique it so I just came by to say that this song choice and map is excellent.
Topic Starter
[ Kohioma ]

Omnislash wrote:

This map is very good in my opinion, I'm no person who knows how to map or critique it so I just came by to say that this song choice and map is excellent.
Thank you:3
Aniviuh
- Normal -
00:10:466 (3) - Either make this slider curvy or make the next slider edgy.
00:45:309 (1,2) - The reverse arrows on these sliders are supposed to match with the red tick not the blue one!
00:55:309 (4,5) - ^
00:59:059 (3) - This shouldn't be a reverse slider. Make a regular slider with a circle for example.
03:05:307 (1,2) - The reverse arrows on these sliders are supposed to match with the red tick not the blue one!
- Hard -
01:02:965 (1) - Replace this slider with the next one, (copy paste)

Good luck!
Topic Starter
[ Kohioma ]

ViolentBoo wrote:

- Normal -
00:10:466 (3) - Either make this slider curvy or make the next slider edgy.
00:45:309 (1,2) - The reverse arrows on these sliders are supposed to match with the red tick not the blue one!
00:55:309 (4,5) - ^
00:59:059 (3) - This shouldn't be a reverse slider. Make a regular slider with a circle for example.
03:05:307 (1,2) - The reverse arrows on these sliders are supposed to match with the red tick not the blue one!
- Hard -
01:02:965 (1) - Replace this slider with the next one, (copy paste)

Good luck!
Thank you for mod! All changes accepted
Dstorv
#Modreqs

As Zallies said, It would be great if you reply to each mod, and what I meant here... is each single point of the mod (atleast the one you decline, so we as a modder can also grow)

Anyway...
You better make a good map xP everyone have high expectation with Babymetal
General
Normal -> Hard, more than 1.5* .-. Maybe look for a GD to slip it there? The gap is quite huge

That source tho... You sure?
Yabai
Tbh, the sv in this diff are really really slow... for a 6.77* this intense (especially in kiai, which is painfully obvious due to the huge jump)
  1. 00:10:466 (1,2) - This jump is bigger than the other and considering your second pattern which is 00:12:966 (1,2,3,4,5,6,7,1) - shouldn't it also be an ascending order of DS?
  2. 00:18:903 (7) - 1/4 slider should've been on 00:18:747 (5) - (actually make it 3/4 instead .-. The white tick doesn't have the drums which you're mapping)
  3. 00:27:653 (1,3,1) - This is triggering me a lot, imo move the jump of (3) elsewhere instead
  4. 00:30:466 (1,2,3) - and 00:31:091 (4,5,6) - should have some kinda similiarity in the jump, since right now, One is 90 degree angle, and the other is super sharp angle
  5. 00:34:059 (2,3) - Any reason for this small distance?
  6. 00:49:215 (1,2) - no sounds here... Triplet should start 00:49:371 - here with 00:49:527 - as 1/4 slider for the emphasizing
  7. 00:53:277 (2,3,4,5,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - I know that repeating pattern is kinda boring, but imo the fact that you make this alternating DS is weird for me, since your other jump is always like... bigger from previous jump
  8. 00:59:684 (4) - Why is this the only straight one, when the rest 00:59:371 (2,3) - is curved?
  9. 01:02:340 (1) - Imo the one that has 1/4 rhythm is 01:02:652 (2) - and not (1). Change it to 3/4 slider, same as the rest
  10. 01:14:215 (1) - This circle is unneccessary, change 01:13:902 (4) - to 1/1 slider since the vocal jump is only in 01:14:371 (2,3,4)
  11. 01:17:808 (5) - Sliderend is too strong to ignore .-. Change to circle
  12. 01:19:605 (4) - not the vocal, not the drum, not the melody is even in this beat .-. remove
  13. 01:32:965 (7,8) - Why? Try this rhythm maybe?
  14. 01:43:901 (1,2) - Why are you pulling the jump back, If 01:43:276 (2,3,4,5) - is already rotating clockwise?
  15. 02:22:339 (1,2,3) - This kind of triplet (but especially this triplet), while might be cool, it disrupt the way player see the triplet because normally they see it from top-left to bottom-right, while horizontally this triplet is still easier to read, they're not as much when they are vertical. Oh.. and of course, 02:27:339 (5,6,7,8,9,10) - just right at the end, its the normal stacking .-.
  16. 02:28:276 (5,1) - This kind of movement doesn't play really well,
  17. 02:40:464 - 02:47:339 - I would expect that this part is mapped to the vocal, but also a stream when there's that drum. But you missed quite alot of it, and tbh, I dont see any logical reason behind it, not to map it like that :s
  18. 02:49:526 (4,6,8) - ctrl+g ? The movement this part made is weird since it kinda snap, instead of circular .-.
  19. 02:59:213 - Stream start here
  20. 03:05:775 (3) - ctrl+g, so that it make the same movement as 03:05:307 (1,2)
  21. 03:09:057 (1,2) - Its weird that you mapped a kickslider when there's a dominant vocal, and you previously mapping to the vocal. (also what this kickslider even represent?)
I'll be honest it still need a lot of working, Your idea about the movement / flow of the map and aesthetic I know aesthetic is kinda subjective,
thats why I didnt even make a single comment on it
, is still kinda lacking

Anyway, Good luck with the map~~
Topic Starter
[ Kohioma ]

sullywally wrote:

#Modreqs

As Zallies said, It would be great if you reply to each mod, and what I meant here... is each single point of the mod (atleast the one you decline, so we as a modder can also grow)

Anyway...
You better make a good map xP everyone have high expectation with Babymetal
General
Normal -> Hard, more than 1.5* .-. Maybe look for a GD to slip it there? The gap is quite huge I think about it

That source tho... You sure? Yes
Yabai
Tbh, the sv in this diff are really really slow... for a 6.77* this intense (especially in kiai, which is painfully obvious due to the huge jump)
  1. 00:10:466 (1,2) - This jump is bigger than the other and considering your second pattern which is 00:12:966 (1,2,3,4,5,6,7,1) - shouldn't it also be an ascending order of DS? fixed
  2. 00:18:903 (7) - 1/4 slider should've been on 00:18:747 (5) - (actually make it 3/4 instead .-. The white tick doesn't have the drums which you're mapping) changed
  3. 00:27:653 (1,3,1) - This is triggering me a lot, imo move the jump of (3) elsewhere instead No.
  4. 00:30:466 (1,2,3) - and 00:31:091 (4,5,6) - should have some kinda similiarity in the jump, since right now, One is 90 degree angle, and the other is super sharp angle ok.
  5. 00:34:059 (2,3) - Any reason for this small distance? At now, yes
  6. 00:49:215 (1,2) - no sounds here... Triplet should start 00:49:371 - here with 00:49:527 - as 1/4 slider for the emphasizing Accepted
  7. 00:53:277 (2,3,4,5,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - I know that repeating pattern is kinda boring, but imo the fact that you make this alternating DS is weird for me, since your other jump is always like... bigger from previous jump I can't to explain why, but i leave it unchanged
  8. 00:59:684 (4) - Why is this the only straight one, when the rest 00:59:371 (2,3) - is curved? My mistake. Fixed
  9. 01:02:340 (1) - Imo the one that has 1/4 rhythm is 01:02:652 (2) - and not (1). Change it to 3/4 slider, same as the rest denied
  10. 01:14:215 (1) - This circle is unneccessary, change 01:13:902 (4) - to 1/1 slider since the vocal jump is only in 01:14:371 (2,3,4) denied
  11. 01:17:808 (5) - Sliderend is too strong to ignore .-. Change to circle Changed with my decision
  12. 01:19:605 (4) - not the vocal, not the drum, not the melody is even in this beat .-. remove ok
  13. 01:32:965 (7,8) - Why? Try this rhythm maybe? changed except slider (7)
  14. 01:43:901 (1,2) - Why are you pulling the jump back, If 01:43:276 (2,3,4,5) - is already rotating clockwise? changed
  15. 02:22:339 (1,2,3) - This kind of triplet (but especially this triplet), while might be cool, it disrupt the way player see the triplet because normally they see it from top-left to bottom-right, while horizontally this triplet is still easier to read, they're not as much when they are vertical. Oh.. and of course, 02:27:339 (5,6,7,8,9,10) - just right at the end, its the normal stacking .-. well, okey
  16. 02:28:276 (5,1) - This kind of movement doesn't play really well, denied
  17. 02:40:464 - 02:47:339 - I would expect that this part is mapped to the vocal, but also a stream when there's that drum. But you missed quite alot of it, and tbh, I dont see any logical reason behind it, not to map it like that :s maybe
  18. 02:49:526 (4,6,8) - ctrl+g ? The movement this part made is weird since it kinda snap, instead of circular .-. ok
  19. 02:59:213 - Stream start here ok
  20. 03:05:775 (3) - ctrl+g, so that it make the same movement as 03:05:307 (1,2) ok
  21. 03:09:057 (1,2) - Its weird that you mapped a kickslider when there's a dominant vocal, and you previously mapping to the vocal. (also what this kickslider even represent?) Ignored

I'll be honest it still need a lot of working, Your idea about the movement / flow of the map and aesthetic I know aesthetic is kinda subjective,
thats why I didnt even make a single comment on it
, is still kinda lacking

Anyway, Good luck with the map~~
Thank you for mod
riffy
Just a heads up, album names do not classify as valid sources. The source field is used for such things as games/shows/series and other things of that kind. The title of the album should be in the tags instead.
Topic Starter
[ Kohioma ]

Bakari wrote:

Just a heads up, album names do not classify as valid sources. The source field is used for such things as games/shows/series and other things of that kind. The title of the album should be in the tags instead.
Okey, changed. Thank you
evth
Yabai

00:10:153 (2) - почему бы не стакнуть с концом этого 00:10:466 (1) - слайдера
00:25:309 (6) - убери пожалуйста эту ноту куда нибудь подальше, потому что это выглядит как двойка после слайдера, и скорее всего ее будут пережимать и мисать.
00:42:809 (1) - это просто предложение , почему бы не загнуть этот слайдер как то так и форма более приятная , и дает бланкет к след нотам.
00:49:371 (1,2,3) - почему ты так не сделал?
00:56:090 (4) - нк?
00:57:340 (4) - ^
00:58:746 (5) - ^
01:19:840 (5) - ^
01:31:090 (3) - я слышу что под музыку можно поставить две ноты после этого слайдера, но для этого тебе надо укоротить его до белого тика.
01:49:995 (2,1) - почему бы не сделал как то так
01:52:808 (1) -
01:54:995 (2,3) - почему ты выделяешь особый звук минимальным спейсингом?
01:54:995 (2,3) - нк
01:57:339 (4) - ^
03:19:682 (2,3,4,5,6,7,8,9) - я понимаю что ты не будешь переделывать этот стрим, но менять спейсинг с большого на маленький не есть хорошо, вот когда на оборот еще терпимо.




Extra

00:17:966 (3) - нк
00:29:841 (4) - ^
00:30:153 (8) - как то так?
01:29:058 (1,2) -
Topic Starter
[ Kohioma ]

-ckopoctb- wrote:

Мод
Yabai

00:10:153 (2) - почему бы не стакнуть с концом этого 00:10:466 (1) - слайдера Ок
00:25:309 (6) - убери пожалуйста эту ноту куда нибудь подальше, потому что это выглядит как двойка после слайдера, и скорее всего ее будут пережимать и мисать. Убрал
00:42:809 (1) - это просто предложение , почему бы не загнуть этот слайдер как то так и форма более приятная , и дает бланкет к след нотам. Согласен
00:49:371 (1,2,3) - почему ты так не сделал? И правда...
00:56:090 (4) - нк? Ок
00:57:340 (4) - ^ ^
00:58:746 (5) - ^ ^
01:19:840 (5) - ^ ^
01:31:090 (3) - я слышу что под музыку можно поставить две ноты после этого слайдера, но для этого тебе надо укоротить его до белого тика. Переделал, но по-своему
01:49:995 (2,1) - почему бы не сделал как то так Ок
01:52:808 (1) - Ок
01:54:995 (2,3) - почему ты выделяешь особый звук минимальным спейсингом? Окей, поменял
01:54:995 (2,3) - нк Ок
01:57:339 (4) - ^ ^
03:19:682 (2,3,4,5,6,7,8,9) - я понимаю что ты не будешь переделывать этот стрим, но менять спейсинг с большого на маленький не есть хорошо, вот когда на оборот еще терпимо. Да




Extra

00:17:966 (3) - нк Ок
00:29:841 (4) - ^ ^
00:30:153 (8) - как то так? Исправил
01:29:058 (1,2) - Ага
Спасибо за мод \о/
Alek X
This needs to be ranked
Topic Starter
[ Kohioma ]

wonderwub wrote:

This needs to be ranked
I agree!
yShadowXOP_
NM

yShadowXOP_ wrote:

Yabai:


  1. 00:25:466 (1) - make a stack from the end of the slider in the 00:24:684 (3) -
  2. 00:49:059 (7) - NC
  3. 00:50:152 - i know you wanted to give some break but here it has a strong sound cannot be simply ignored
  4. 01:00:152 (1) - i think this "DIE" starts on the yellow tick 1/8 01:00:113 -
  5. 01:37:574 - have sound in the blue tick
  6. 01:43:901 (1,2,3,4,5,6) - because here you did not continue the style of this jump 01:43:276 (2,3,4,5) - like you do in others ?
  7. 01:48:198 - triple
  8. 01:48:823 - ^
  9. 02:11:870 (5) - NC
  10. 02:16:870 (5) - ^
  11. 02:24:526 (3) - stack 02:23:589 (6) -
  12. 02:32:182 - add circle
  13. 02:34:057 - ^
  14. 02:34:370 - ^
  15. 02:37:182 - ^
  16. 02:39:057 - ^
  17. 02:39:370 - ^
Extra:


  1. 00:49:371 - because here you did not make sliders 1/4 like yabai?
  2. 00:50:152 - add circle
  3. 00:51:715 (1) - start here 00:51:559 (7) -
  4. 00:54:215 (1) - start 00:54:059 (7) -
  5. 01:37:574 - have sound in the blue tick
  6. 01:49:370 - sliders 1/4
  7. 01:50:151 - add circle
map in general is great good job XD and good luck :)
Topic Starter
[ Kohioma ]

yShadowXOP_ wrote:

NM

yShadowXOP_ wrote:

Yabai:


  1. 00:25:466 (1) - make a stack from the end of the slider in the 00:24:684 (3) -
  2. 00:49:059 (7) - NC
  3. 00:50:152 - i know you wanted to give some break but here it has a strong sound cannot be simply ignored
  4. 01:00:152 (1) - i think this "DIE" starts on the yellow tick 1/8 01:00:113 -
  5. 01:37:574 - have sound in the blue tick No, i don't hear it
  6. 01:43:901 (1,2,3,4,5,6) - because here you did not continue the style of this jump 01:43:276 (2,3,4,5) - like you do in others ?
  7. 01:48:198 - triple
  8. 01:48:823 - ^
  9. 02:11:870 (5) - NC
  10. 02:16:870 (5) - ^
  11. 02:24:526 (3) - stack 02:23:589 (6) -
  12. 02:32:182 - add circle
  13. 02:34:057 - ^
  14. 02:34:370 - ^
  15. 02:37:182 - ^
  16. 02:39:057 - ^
  17. 02:39:370 - ^
Extra:


  1. 00:49:371 - because here you did not make sliders 1/4 like yabai? Because i mapped another sound
  2. 00:50:152 - add circle
  3. 00:51:715 (1) - start here 00:51:559 (7) -
  4. 00:54:215 (1) - start 00:54:059 (7) -
  5. 01:37:574 - have sound in the blue tick
  6. 01:49:370 - sliders 1/4 Did a triple
  7. 01:50:151 - add circle
map in general is great good job XD and good luck :)
No reply = fixed
Thank you for mod :)
SilverCatalyst
pretty solid map tbh :D
Hari
loved? :v
Magwaer
rank it already pplease, best map of all times
Moha
why is this not ranked and approved
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply