forum

[duplicate] Mutliplayer features

posted
Total Posts
12
This is a feature request. Feature requests can be voted up by supporters.
Current Priority: +0
Topic Starter
Elyasis
Hello !

Today i was playing multiplayer. I have created a room called "4-5*" for players who want to play Insanes diff.
We were doing host rot, but some people started to put 5.5* diff and then 7*. For me ( 85k ), that was too difficult and it wasn't fun, so i've left the room and needed to create another one.
I have talked in #french about this, and 2 features were thoughts

The first one would be a rank limitation.
Like in Trackmania for people who knows about it, the room would be accessible by players which are only between 70k and 90k ranks. Ths will be configurable when you create the room. This would be great for people who wants to play against other players of the same level.

The second feature would be a star limitation ( Thanks Eymi for the suggestion ).
When you create the room, you could choose a star limitation for the maps ( like between 4* and 5* ). It would be nice for host rot and for players who wants to play insane maps or anything else.

Other suggestion : auto host rotation rooms with star limitation

I leave a poll for you here : http://www.strawpoll.me/10458742

Please tell me if you find something else about those feature, and give me your feedback about it !
Thanks for reading :D

PS : sorry for my bad english, if you find errors in the post, tell me it in PM and i will edit it.
ShioZeN_Gekkou
Une limitation d'étoile serait une bonne idée en soit.

Après, il faut penser au contre,
Ce qui fait la force du jeux c'est le regroupement au fil du temps, le fait que les joueurs justement restent ensemble après que le créateur soit partit et fassent leur choix libre dans la salle sans devoir en créer une autre, s'ils en créer une autre.
Je suis rank 3500 en mania et avant j'étais 40 000 et je n'ai jamais eu de problème perso. Cependant si tu souhaite réellement que les gens ne changent pas la difficulté dans une salle pour mettre trop dur ne leur passe pas le host. Cela est mon avis, chacun le sien.

Un choix de rank? Pas mal, mais ça diviserais une partie des joueurs surtout si tout le monde fait ça pour être tranquille et qu'on ne rentre pas dans la limitation :/
Je ne vois pas le mal partout, j'essaye d'être réaliste, on a beau être une bonne communauté il y a des risques pour les autres d'être privés du multi.

De plus, si un de mes amis a un rank inférieur au mien ou inversement. Il ne pourra pas venir. Cette idée est bonne à prendre mais peut porter des répercutions douloureuses je pense.
Topic Starter
Elyasis
Après il ne faut pas que les star limitation et les rank limitations soit obligatoires. Je pense pas que tout le monde utilisera cela, si des gens veulent juste jouer avec des gens pour rencontrer des gens, communiquer, ils n'ont qu'a pas mettre l'option :)
Mais je comprend ton point de vue, moi ce que j'aime bien dans l'host rot c'est de pouvoir découvrir des autres maps donneés par d'autres joueurs. Mais si les maps en questions c'est des 7* que je peux pas clear je vois pas vraiment un grand intérêt.
Cette suggestion c'est surtout pour éviter ça, et je pense que avec la limitation de rank ça permet aux personnes de "même niveau" car le rank reste quand même très subjectif avec le système de pp actuel, ça rendra peut-être certaines parties compétitives et ça pourrait être vachement sympa :)
ShioZeN_Gekkou
Alors, il faudrait créer une option host rotation automatique ou l'on fait une limite d'étoiles à la création, ça me va car tout le monde ne fera pas ça. Dont réduction des problèmes.

Après pour le rank le problème est comme j'ai dis ses amis. J'ai des potes à un rank bas comme haut et s'il ne peuvent pas venir ou inversement ça m'embêterais :/
Topic Starter
Elyasis

Duboyy wrote:

Alors, il faudrait créer une option host rotation automatique ou l'on fait une limite d'étoiles à la création, ça me va car tout le monde ne fera pas ça. Dont réduction des problèmes.
Ah ça pour le coup c'est une superbe idée ! Je la rajoute au topic :D

Et pour les amis bah autant créer une salle normale ^^
Bara-
First of all
Stick to one request per topic

Also, both of these features have been requested before (but my phone is almost dead, so I'm afraid to search... (RIP battery))
Topic Starter
Elyasis

Bara- wrote:

First of all
Stick to one request per topic

Also, both of these features have been requested before (but my phone is almost dead, so I'm afraid to search... (RIP battery))
Wanted to do 2 topic first but since the two features are related, i've created only one topic.
And i doesn't knowed that the features have been requested before, but, eh, we can try another round lol
Pawsu
Rank join:
  1. Rank Join.
Star limiter:
  1. Multiplayer Difficulty Limiter
    Related:
  2. more filters in multiplayer
It is indeed a rule not to make multiple requests in one thread due to if one of them is invalid or a duplicate. It would mess up the whole thread and be marked duplicate or invalid because of the one bad request.
Adder
What are you trying to do?
Seijiro
Please read the Forum Guidelines next time, to avoid having your thread marked invalid.
Even so, all the features here have already been requested so I'm marking this duplicate.
Frozen_Rhythm
I want to see this feature also....... But if i'm not mistaken, you can still play with beginners like your new-in-osu friends, right.......?
Pawsu

Benson_Miakoun wrote:

I want to see this feature also....... But if i'm not mistaken, you can still play with beginners like your new-in-osu friends, right.......?
There are already feature requests for all of these. Please support them and avoid bumping threads in the Completed Requests.
Yes, there is multiplayer for a reason...There's nothing stopping you from playing with your friends or beginners.

Pawsu wrote:

Rank join:
  1. Rank Join.
Star limiter:
  1. Multiplayer Difficulty Limiter
    Related:
  2. more filters in multiplayer
Please sign in to reply.

New reply