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Kicco - Jounetsu no Wobble (Short Ver.)

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Topic Starter
Julia Brightman
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016年7月31日 at 21:12:59

Artist: Kicco
Title: Jounetsu no Wobble (Short Ver.)
Source: Tayutama-It's happy days-
Tags: eroge tayutama lump of sugar jounetsu no wobble
BPM: 160
Filesize: 1965kb
Play Time: 01:53
Difficulties Available:
  1. Easy (1.27 stars, 84 notes)
  2. Hard (2.35 stars, 176 notes)
  3. Hard+ (3.02 stars, 214 notes)
  4. Insane (4.16 stars, 281 notes)
  5. Normal (1.9 stars, 143 notes)
Download: Kicco - Jounetsu no Wobble (Short Ver.)
Information: Scores/Beatmap Listing
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2016/7/31
Insaneの修正を行いました。
(まだ未修正の箇所はございますが後ほど修正いたします)

※プレーしてみての感想やアドバイスは日本語か簡単な英語でお願い致します。
Latias_Haruka
ALL
BPM 160.000
OFFSET 2740
BPMがずれているのでちょっと手直し程度かな?

EASY
00:30:080 (1,2) - 2が1のスライダーに覆いかぶさっているので見辛い
00:42:073 (1,2) - ここも上記同文

NORMAL
スライダーの感度はちょっと遅いかな?
スモールグリッドを使いながらが作りやすい
最初の「♪ラジオから」サビの時の「から」のスライダーはいらないと思う
理由としては「ラジオから」のフレーズだと途中でどのタイミングで打てばいいの?って事
「♪流れる旋律が~」 から入ったほうがコンボが入りやすい

HARD
HARDではちょっとスライダーの感度が遅いかな?
01:20:116 (5,6,1) - 1が反転をするのかが見辛いと思う

INSANE
文句なし
Topic Starter
Julia Brightman
返事をするのが遅くて申し訳ありませんでした。

ご指摘ありがとうございます。
スライダーの感度を変更するのは難しいですが、
その他の指摘された部分はすべて直して再提出したいと思います。

この作品がRanked入りするように精一杯がんばります。
whei
insaneがhardになってるのどうにかしてください
わかりづらいです
Ardiemerde
ビートマップもうやってみました。
なかなかいいと思う。
でも、そのハードのやつ、AR8にかわってくれないか?遅すぎるとおもう。

以上!w
Topic Starter
Julia Brightman
現在までのビートマップについて気合タイムの追加を行いました。
譜面自体の修正は行っておりません。
また、以下の点について修正等を行う予定です。
1.現在の「Insane」の名称を「Hard+」に変更。
2.その後、新たに「Insane」の譜面を作成。
今後ともよろしくお願い致します。
nyanmi-1828
ここに書き込んた人全員にkudosuを上げるのは良くないです。

主にmodしてくれた人、timingを合われてくれた人など、譜面に大きな変更(ノーツの変更)などがあった場合のみ上げるようにしましょう。

ついでに言うとTiming合ってないのでCode送りますね
Timing
[TimingPoints]
2716,375,4,2,0,80,1,0
67580,-100,4,2,0,80,0,1
95596,-100,4,2,0,80,0,0
Topic Starter
Julia Brightman
nyanmi-1828様へ

Codeを送ってくださいまして誠にありがとうございます。
先ほど全難易度におきましてBPM及びOffsetの不具合を修正いたしました。

今後ともよろしくお願い致します。
LeQuack
M4M from #modreqs

Easy
  1. aimod is bringing up some DS issues, make sure that all distances are the same for easy diff (i would recommend turning off grid snap for patterns that aren't symmetrical/ fancy etc.)
  2. There are no hit sounds in this diff yet
  3. 00:30:091 (1) - Long sliders like this don't really look good, try adding in more curves or red points to make it look better and not go across the entire map
    something like this maybe

    (Note: The start of the slider blankets the previous slider)
  4. 00:42:091 (1) - ^
  5. 00:50:716 (1,2) - I've been told stack aren't allowed in easy diffs (occurs in other places in the map but will not link them to avoid repetitiveness)
  6. 00:52:028 (3) - You can't have more than one repeat in easy diff (also occurs more than just here)
  7. 00:59:716 (1,2) - Make it so they don't touch (as well as other patterns afterwards)
  8. 01:19:591 - Maybe turn off kiai time here and turn it back on at 01:20:716

Goint to bed now because am tired. Think of this as a placeholder for the M4M (I'll link my map when i do the other diffs) :)
Topic Starter
Julia Brightman
アドバイスありがとうございます。
今後の譜面作成に役立てていきたいと思います。
これからもお互いがんばりましょうね。
<English translation>
Thank you for advice .
I would like to help the future of music creation .
Let 's do our best each other in the future .
Nowaie
M4M from #Modreqs

I find it pretty lazy and dull to just copy, paste and Ctrl+J the patterns, just saying.
After you fix some of the overall mistakes people will start to helping you with patterns. I don't want to go full nazi on this mod after all so i'm not going to cry about weird patterns that much, only about general things that should be fixed


Easy
I'm horrible on modding and mapping easy/normal diffs but as far as i know you should use 1.0x DS for easies. As far as i see now you have .8x DS and sometimes it's not even .8x (as you can see if you check aimod and enable the "check ds" thingy).
So you should just use fixed 1.0x DS on easy diffs overall This was mentioned by lequack earlier already

Also don't be so strict with the grid size. In this easy the grid size+snap ruined a whole potentially good pattern 00:59:716 (1,2,3,4,1,2,3,4) -

Add 1/1 slider here 00:38:153 -

00:50:716 (1,2) - You shouldn't stack ANYTHING in easy diffs nor normal diffs because this will confuse alot of new players
00:53:716 (1,2) - ^

I don't want to rant about the patterns because i dont know shit about easies or normals but sometimes the flow is non-existant Read this for more info about flow

Normal
You could just use fixed 1.0x DS here aswell

00:34:216 (3,4) - As i mentioned in the easy you shouldn't stack anything in easy/normal
00:37:028 (4,5) - ^

Otherwise normal is pretty good, the flow isnt the best possible one but it stays in melody

Hard
Maybe name this Light Hard and the other one just Hard?

00:53:528 (5,1) - Re-blanket this

01:08:341 (1) - Remove finish

Hard+
01:10:591 (8,9) - Re-blanket

01:08:341 (1,2,3,4) - Remove finish
01:34:216 (5,6,7,8) - Oh god ^
01:49:403 (6,7,8) - ^

Insane
Please make this into a normal slider/circle pattern 01:05:716 (1) - Would fit there MUUUUUUCH better (its supposed to be a harder difficulty)

Remove the finishes from where they dont belong

Kiai times
From 01:08:716 - to 01:35:716 -
Fix this to all difficulties

You should hitsound the diffs properly and spend some time to it. For now it's pretty much only incorrectly placed finishes. One useful tip is that you can hitsound the slider points (big ones) individually by first selecting the slider and then clicking one of the points while the slider is selected. Then you can modify the hitsounds of it like you want.

I like the map even with it's current flaws (sadly BNs wont agree with me) so you should work hard on this. If you work hard enough you will get this ranked surely.

GOOD LUCK!

My map for the m4m
Topic Starter
Julia Brightman
DTM9 Nowa 様

様々なアドバイスをしてくれてありがとうございます。
すべて修正するかどうかはまだ決まっていませんが大いに参考にさせていただきます。

<English translation>
Thank you for a variety of advice .
It has not yet decided whether to modify all but you will be greatly helpful.
Cheri
Lazy Modder from Mod req :D

This will be a really short mod since I suck so I hope this would be of any help

Insane

01:34:216 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - this stream could look a lot better tbh

Normal

01:17:153 (1) - having repeating sliders like this is too difficult for a Normal diff since this is for beginners so I advise making this simpler for new players to enjoy
There is also other repeating sliders that needs to be change into something more simply but I figure I only have to point out one

Wow this might actually be the shortest mod I ever made :o Sorry if this doesn't help but I tried
Topic Starter
Julia Brightman
DJ Lucky 様
ありがとうございます。
(Thank you.) ;)
Akitoshi
I will point out the issues that I can easily explain in japanese w

Insane

  1. 00:02:716 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3) - まずは一番最初の部分から、ここらへんはまだ曲の威力が弱いのでノーツの置き方はもっと近めにした方がいいと思うよー
  2. 00:13:028 (4) - これはStackじゃなくて00:12:653 (3) - から遠ざけた方が似合うと思います、あとFinish追加も可能。
  3. 00:30:091 (10) - ボーカルに合わせたのはいいのだが多分難易度がもう高いからもっといろんなパターンで行くのもありかと。
    参考になるか分からんがこういう置き方とかどうかな?
    1. 00:30:091 - から00:30:841 -
    2. 00:31:216 - から00:31:778 -
  4. 00:31:966 (1,2) - この二つは 1/2 Sliderがオススメw
  5. 00:42:091 (10) - これも俺が前に言ったようにしてみたら?
  6. 00:55:778 (5) - これも 1/2 Slider可能。もっとスムーズに流れを取れるよ。
  7. 00:59:716 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - これだがSlider以外に何か入れた方がいいと思います。難易度が高いから繰り返しが多いとつまらなくなる。
  8. 01:09:091 (6) - こういう入れ方は? Insaneにはちょうどいいくらいだぞ
  9. 01:12:091 (2,3,4) - これも↑と似たような感じで
  10. 01:19:216 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - このStreamだがちゃんとDS決めた方がイイ。あとFinishの音が耳に痛いからそんなに使わないでね (この後の繰り返しにもオススメ)
Topic Starter
Julia Brightman

Akitoshi wrote:

I will point out the issues that I can easily explain in japanese w

Insane

  1. 00:02:716 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3) - まずは一番最初の部分から、ここらへんはまだ曲の威力が弱いのでノーツの置き方はもっと近めにした方がいいと思うよー
  2. 00:13:028 (4) - これはStackじゃなくて00:12:653 (3) - から遠ざけた方が似合うと思います、あとFinish追加も可能。
  3. 00:30:091 (10) - ボーカルに合わせたのはいいのだが多分難易度がもう高いからもっといろんなパターンで行くのもありかと。
    参考になるか分からんがこういう置き方とかどうかな?
    1. 00:30:091 - から00:30:841 -
    2. 00:31:216 - から00:31:778 -
  4. 00:31:966 (1,2) - この二つは 1/2 Sliderがオススメw
  5. 00:42:091 (10) - これも俺が前に言ったようにしてみたら?
  6. 00:55:778 (5) - これも 1/2 Slider可能。もっとスムーズに流れを取れるよ。
  7. 00:59:716 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - これだがSlider以外に何か入れた方がいいと思います。難易度が高いから繰り返しが多いとつまらなくなる。
  8. 01:09:091 (6) - こういう入れ方は? Insaneにはちょうどいいくらいだぞ
  9. 01:12:091 (2,3,4) - これも↑と似たような感じで
  10. 01:19:216 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - このStreamだがちゃんとDS決めた方がイイ。あとFinishの音が耳に痛いからそんなに使わないでね (この後の繰り返しにもオススメ)
日本語でのアドバイス、本当にありがとうございます。
ぜひそれで試してみたいと思います。
譜面修正が終わりましたらまたこのフォーラムでご報告させていただきます。 ;)
BanchoBot
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