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Ooshima Takao - [Twinkle Star Sprites BGM Arrange] Love so "

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Topic Starter
Charlotte
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016年8月22日 at 16:29:16

Artist: Ooshima Takao
Title: [Twinkle Star Sprites BGM Arrange] Love so "Radio active mix"
Source: ティンクルスタースプライツ
Tags: Twinkle Star Sprites STG BGM tasuke912
BPM: 150
Filesize: 2784kb
Play Time: 01:42
Difficulties Available:
  1. Futsuu (2.1 stars, 253 notes)
  2. Inner Oni (5.06 stars, 786 notes)
  3. Muzukashii (3.05 stars, 469 notes)
  4. tasuke's Oni (4.48 stars, 754 notes)
Download: Ooshima Takao - [Twinkle Star Sprites BGM Arrange] Love so "Radio active mix"
Information: Scores/Beatmap Listing
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Do you know Twinkle Star Sprites?

Inner Oni by me

tasuke's Oni by tasuke912

Muzukashii by me

Futsuu by me
tasuke912
http://puu.sh/ploHU/196953a636.zip

ノーツ数が予想以上に膨れ上がってしまいましたがギリギリランク許容範囲内だと思います
Spread上どうしても厳しい場合はこっち側でも調整するので言って下さい
_yu68
hi~
mod from game chat. よろしくお願いします
mod
[Futsuu]
・00:06:495 (12) - delete ? 目立つ音は鳴っていますが、ここに合わせないことで休符ができ次に流れてくる1/2に備えられるので、初心者にとってより易しくなるかもしれません。
・00:21:695 - change to kat ? 00:15:295 - こちらと揃えるのはどうでしょうか。
・00:25:695 - change to don ? 00:26:095 - ここと反対の色にすることで、この音が強調できると思います。
・00:34:495 - change to kat ? 2つ上の提案と同様です。
・00:38:495 - delete ? パートの終わりなのでこちらも長めの休符を確保すると初心者にとって易しくなるかもしれません。
・00:57:895 - move to 00:57:095 - , and change to don ? 大音符の混ざった1/2はもしかしたら初心者は混乱するかも?
・00:57:695 - change to kat 上の提案を採用する場合はこちらも変更することを提案します。00:58:095 - を強調するために。
・01:12:895 - change to kat ? 01:06:495 - と揃えるのはどうでしょうか。
・01:16:895 - change to don ? 01:17:295 - を強調できると思います。
・01:25:695 - change to kat ? 2つ上の提案と同様です。
・01:29:695 - delete ? パートの終わり+難所の直前なので、休符を長く確保すると初心者にとって易しくなるかもしれません。
・01:37:095 - 01:37:495 - 1/2左へmove ? パートの途中で突然付点リズムが現れるのに個人的に違和感を覚えました。最も目立つ音が1/4でずっと鳴っているので、1/1の連打を基調として配置していくのはどうでしょうか。
・01:38:695 - 01:39:095 - 1/2左へmove ? 同様の理由です。

[Muzukashii]
・00:12:995 - 00:13:095 - delete ? パートの終わりで休符を確保することでサビに入りやすくなるかもしれません。
・00:21:695 - change to kat ? 00:14:895 - と揃えるのはどうでしょうか。
・00:34:495 - change to kat ? 同様の理由です。
・01:12:895 - change to kat ? 同様の理由です。
・01:25:695 - change to kat ? 同様の理由です。
・01:37:295 - add don ? 最も目立つ音が1/4でずっと鳴っているので、Futsuuと同じように1/1の連打を基調として配置することを提案します。
・01:38:895 - add kat ? 同様の理由です。

[tasuke's Oni]
・00:02:495 (11,12) - ctrl + g ? 表拍をdonで揃えるのはどうでしょうか。
・00:13:295 - add finish ? サビを盛り上げるためにどうでしょうか。
・01:04:395 - delete, and 01:04:495 - add finish ? 同様の理由です。

[Inner Oni]
・00:08:195 - から00:09:295 - の部分、kddk d kkd k となっている部分から dkdd k ddk d とchange ? サビ前の比較的静かなパートなので、ドラムに合わせたシンプルな配色にするのもいいかもしれません。
・00:11:095 (61,62,63,64,65) - change to kkddk ? 同様の理由です。

good luck !
tasuke912

_yu68 wrote:

hi~
mod from game chat. よろしくお願いします

[tasuke's Oni]
・00:02:495 (11,12) - ctrl + g ? 表拍をdonで揃えるのはどうでしょうか。もう少し検討します
・00:13:295 - add finish ? サビを盛り上げるためにどうでしょうか。個人的に頭Finishがそこまで好きじゃないのでノーマルにしていたんですが後でこっそり変えるかもしれません
・01:04:395 - delete, and 01:04:495 - add finish ? 同様の理由です。^
Thank you for the mod :D
Topic Starter
Charlotte

_yu68 wrote:

hi~
mod from game chat. よろしくお願いします
mod
[Futsuu]
・00:06:495 (12) - delete ? 目立つ音は鳴っていますが、ここに合わせないことで休符ができ次に流れてくる1/2に備えられるので、初心者にとってより易しくなるかもしれません。易しくはなりますが、ここまでのパターンは簡単故、現状keepで
・00:21:695 - change to kat ? 00:15:295 - こちらと揃えるのはどうでしょうか。変化付けでdkとkkを使用しているのでkeep
・00:25:695 - change to don ? 00:26:095 - ここと反対の色にすることで、この音が強調できると思います。 強調はできるが、high pitchに聞こえるのでkでいきます。後で変える可能性があります。
・00:34:495 - change to kat ? 2つ上の提案と同様です。 same as above.
・00:38:495 - delete ? パートの終わりなのでこちらも長めの休符を確保すると初心者にとって易しくなるかもしれません。 fixed.
・00:57:895 - move to 00:57:095 - , and change to don ? 大音符の混ざった1/2はもしかしたら初心者は混乱するかも? 移動先に1/2より今の場所に1/2置くほうが聞こえがいいのでno change.
・00:57:695 - change to kat 上の提案を採用する場合はこちらも変更することを提案します。00:58:095 - を強調するために。^
・01:12:895 - change to kat ? 01:06:495 - と揃えるのはどうでしょうか。 same as above
・01:16:895 - change to don ? 01:17:295 - を強調できると思います。 ^
・01:25:695 - change to kat ? 2つ上の提案と同様です。 ^
・01:29:695 - delete ? パートの終わり+難所の直前なので、休符を長く確保すると初心者にとって易しくなるかもしれません。fixed.
・01:37:095 - 01:37:495 - 1/2左へmove ? パートの途中で突然付点リズムが現れるのに個人的に違和感を覚えました。最も目立つ音が1/4でずっと鳴っているので、1/1の連打を基調として配置していくのはどうでしょうか。 うーん、最初のnotesだけ1/1へ移動させました。
・01:38:695 - 01:39:095 - 1/2左へmove ? 同様の理由です。 ^

[Muzukashii]
・00:12:995 - 00:13:095 - delete ? パートの終わりで休符を確保することでサビに入りやすくなるかもしれません。 nope.音に良くあったリズムだと思うのでno changeで。breakもサビはいって1/2 breakあるので大丈夫かと
・00:21:695 - change to kat ? 00:14:895 - と揃えるのはどうでしょうか。 Futsuuと同じ理由です。
・00:34:495 - change to kat ? 同様の理由です。^
・01:12:895 - change to kat ? 同様の理由です。^
・01:25:695 - change to kat ? 同様の理由です。^
・01:37:295 - add don ? 最も目立つ音が1/4でずっと鳴っているので、Futsuuと同じように1/1の連打を基調として配置することを提案します。fixed.
・01:38:895 - add kat ? 同様の理由です。fixed.

[Inner Oni]
・00:08:195 - から00:09:295 - の部分、kddk d kkd k となっている部分から dkdd k ddk d とchange ? サビ前の比較的静かなパートなので、ドラムに合わせたシンプルな配色にするのもいいかもしれません。 検討中です。(反転パターンを使用しているので)
・00:11:095 (61,62,63,64,65) - change to kkddk ? 同様の理由です。nope.

good luck !
Thank you mod :)
Shyguy
Hello, mod request from site PM.

General
I think you could use some more tags on this map. This game came out on a lot of systems. I'd add 'neogeo, ps2, playstation, 2, sega, saturn, dreamcast, steam' to the tags.

Lastly related to the tags, I think you should add 'ADK, SNK Playmore, DotEmu' too. The first two were the publishers and developers, and the last did the port to Steam.

There's a volume issue in Tasuke's difficulty that could affect the entire spread. It might be accidental, but one point in the song is 80%. If he decides he wants to keep it or also make the last kiai have this volume change too, you'd have to change the timing points in the rest of the set.

Futsuu
I couldn't find anything that I would change in this difficulty, incredibly solid difficulty!

Muzukashii
00:50:095 (222) - Delete? I don't really hear any sound worth putting a note down at this part.

I don't have much to say on this difficulty. Again, solid.

Tasuke's Oni
I wrote about this in general, but I'll put it here too. Is the 80% volume change an intentional, or an error? If it isn't an error, you should consider putting it on the last kiai too. If it is an error, disregard what I said and just change it back to 75%.

00:40:795 - I feel like this would play a lot better if you deleted note 12 and 14. I think that because of the short little rest between the notes, it makes hitting this ad-libbed pattern a lot harder than it should be. However, I think that how you do this at 00:47:195 is excellent because the short rest isn't there to make you worry about how it's ad-libbed, it feels a lot more normal, so you wouldn't have to change that.

That's all I have to say about this difficulty, I love the map and the style. Great work!

Inner Oni
00:40:195 (292) - Delete? I think that while it sounds cool, I think it also sounds a little overdone for what's actually happening in the music. The kiai just ended, and starting off with patterns that are a bit shorter would reflect that fact better.

00:41:795 (305) - ^

I loved this difficulty a lot, the stream at the end is a lot of fun!

Amazing set and song, I'll probably end up checking out the game because of it lol. Starred.
Chromoxx
hi from pm request lol

[Reference]
red = unrankable issue
bold = very important issue, must be fixed imo
normal = issue that should probably be fixed unless you have a good explanation
italic = subjective pattern suggestion that might improve the beatmap
[General]
set needs a Kantan difficulty, because the futsuu is above 2*. This is unrankable
[Futsuu]
  1. the beginning of this map is too dense, it doesn't have any 2/1 breaks, which is unacceptable for a pretty quiet buildup part.
    00:01:695 (3) - i would suggest deleting notes like these at the start
    00:06:895 - this part is just as dense as the kiai, you can delete notes like 00:08:095 (16) - again to make it less dense and build up properly
  2. 00:13:295 - this kiai is very repetitive, since you are basically spamming the same pattern over and over again, i would suggest adding some variety at least
    you could do this by moving notes like 00:16:095 (37) - to 00:15:695 - for instance which would create at least some variety of patterns used in the part and if you repeated this constellation as you do with the current one it wouldn't be as stale
  3. 00:38:895 - end the kiai here, since the strong background sounds of the kiai continue until this point
  4. 00:38:895 - i would also strongly suggest toning this section down, because it is a lot more dense than the kiai even though the music is less intense.
    Just shortening the patterns would help.
  5. 01:04:495 - same suggestion as the last kiai
  6. 01:30:095 - end the kiai here as i suggested for the last one
  7. 01:30:095 - this part is a bit too dense again, i would suggest making it as dense as the part at 00:38:895 - was before my mod, since that would be appropriate for the intensity imo
[Muzukashii]
  1. the buildup and pattern variety are executed a lot better in this diff, but i would suggest removing some 1/4 triplets for better spread with the futsuu since this diff is a lot harder in comparison.
[Oni]
  1. looking at the density and patterns used in this diff i would rather call this an inner oni. An oni shouldn't be using streams like 00:11:895 (34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46) - ,01:03:095 (35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,1) - or sections with 7plet spam like 01:36:495 - or patterns like dkkdkkd. or complicated blue tick spacings like 00:09:095 (14,15,16,17,18,19,20,21,22) - since the combination of all of this is way too big of a difficulty jump from the muzu.
    I really like the diff as it is, so i wouldn't really suggest changing anything, but i would strongly reccomend renaming this to "tasuke's Inner Oni" and adding another easier Oni difficulty to the set to make it accessable to as many players as possible
[Inner Oni]
  1. there is nothing major in this diff that i object to and since this set does have some major issues that need rearranging i won't go into minor details in this mod.
    You can ask me for another mod later when you have added the Kantan, an easier Oni and made some of the changes i suggested in the Futsuu and Muzu.
hope this is helpful :D
Lze
こんにちは。
tasuke's Oni
特にありません。

Oni
00:58:395 - add k こっちの方が楽しそうだと思いました
01:25:695 (625) - change k そんな感じで音が鳴ってる気がするので提案しました
Muzukasii
特にありません。
Futsuu
00:06:495 (12) - change d そんなに強い音が鳴っている訳ではないので
以上です。頑張ってください。
BanchoBot
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