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한국 태고 매핑/모딩 스레드 (Korean Taiko Mapping/Modding Thread)

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KRZY
페피가 TAT의 가능성을 일축시켜버린 지금 나올 수 있는 가장 좋은 대안은 오스 맵 랭크 가이드라인처럼 태고 난이도 가이드라인을 하나 작성해서 제출하여 공식적으로 만드는 것입니다.

이미 이곳에서 오랜 시간동안 토론이 진행되어 왔지만 영어크리죠

한국 유저들중 태고 플레이/매핑/모딩에 관심이 많지만 언어의 장벽에 막혀 의견을 잘 표현할 수 없는 분들을 위해 이 스레드를 만듭니다.

태고에 심각하게 많은 시간을 투자하며 매핑에도 슬슬 관심이 있는 저에겐 이번에 일을 잘 해결해서 오스 내에 태고 위상 정착 및 태고맵 랭크 가이드라인을 형성하는 게 굉장히 중요합니다. 몇몇 다른 분들도 저와 같은 입장이라 믿습니다.

오늘 가입하셨어도 좋습니다. 꺼리지 말고 의견을 표출해주세요. 외국인 input도 장려하기 위해 토픽 제목에 영어도 포함했습니다 (물론 글을 영어로 써야한다던가 하는건 아닙니다. 관심있는 외국인들은 알아서 번역기 돌려서 봅니다). 토론해서 도출되는 결론들은 제가 직접 영어로 위에 링크 걸었던 스레드에 전달하겠습니다.

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After peppy struck down the possibility of a TAT forming, the best alternative plan we can come up with is to construct a taiko specific difficulty ranking guidelines, much like the osu! standard one.

There has been much talks in this thread for over a few months now, but the goddamn thing is in ENGLISH.

I dedicate this thread to Korean taiko players/mappers/modders who have a say or two in the topic but cannot express their opinions due to the language barrier.

For me, who takes taiko very seriously in this game, it is vital that we work this out well so that a ranking guideline for taiko is implemented to increase the overall quality of taiko specific difficulties. I believe a lot of people share my view.

It's okay if you've just joined this game today. Feel free to post your opinions and participate in the debate. I've also written this topic in English as to invite non-Koreans to the debate too. I will personally relay whatever conclusions we reach in this thread to the thread linked above, where the main discussions are being held.
Mapper 31
:)
Mapper 31
일단학교갔다와서써야겠군
lepidopodus
KRZY가 협력해준다면야 저야 좋죠, 사실 언어 장벽 문제가 골치아프던 참이었는데...
[Shalon]
Countdown

I prefer don't use it, but It depend on mapper.

I think count down can't be probided in the rule.

저는 쓰지 않는 쪽을 선호하지만 맵퍼에 달려있다고 봅니다.

규칙으로 정할 수는 없다고 생각함.


Slider Velocity

I think 1.3SV is most similiar with real taiko, but Osu! taiko is not real taiko.

(especially, the game display is narrow)

So, I think 1.4 is best.

But, I think taiko map can make with 1.3 or 1.5, too.

This is can't be provided in the rule.

제 생각에 실제 태고와 제일 가까운건 1.3SV지만, 이건 Osu! 태고지 실제 태고가 아닙니다.

(특히, 게임 화면이 좁습니다.)

그래서 1.4가 제일 적당하다고 생각합니다.

그래도, 태고맵은 1.3이나 1.5로도 만들어질 수 있다고 생각합니다.

이건 규정할 수 없습니다.

Note Combo

Depend on song. Osu! taiko is not real taiko.

곡에 달려있습니다. 오스 태고는 실제 태고가 아닙니다.

Break Sections

Depend on song.

Surely, in real taiko, there is no break time in any song.

But, as I say in other sentence, this is Osu! taiko, not real taiko.

And in real taiko, most of songs are generally 2min.

Hibike! taiko no datsujin inner oni? that's very- rarely case.

곡에 달려있습니다

물론, 실제태고에서는 브레이크 타임이 있는 곡은 없습니다.

하지만 앞서서제가 말했듯이, 이건 Osu! 태고지 실제 태고가 아닙니다.

그리고 실제 태고에서, 대부분의 곡들은 2분 전후입니다.

히비케! 태고의달인요? 그건 정말로 드문 경우입니다.


기타(비야한테)

혹시 내 영어에 문법적 오류 있으면 지적좀 바람

가능하면 그 로코도가 올린 토픽에 직접 글쓰고 싶으니 지적만 해줘.
Mapper 31

[Shalon] wrote:

그리고 실제 태고에서, 대부분의 곡들은 2분 이하입니다..
2분넘는곡이 더많음
[Shalon]

samiljul wrote:

[Shalon] wrote:

그리고 실제 태고에서, 대부분의 곡들은 2분 이하입니다..
2분넘는곡이 더많음
2분전후로 수정
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