forum

Sergey Eybog - Timid Girl

posted
Total Posts
65
Topic Starter
Slayed_old_1
This beatmap was submitted using in-game submission on 17 ноября 2015 г. at 22:59:53

Artist: Sergey Eybog
Title: Timid Girl
Source: Everlasting Summer
Tags: 2013 bright side instrumental folk soundtrack peaceful melodic ZLOdeuka- бесконечное лето
BPM: 160,05
Filesize: 2700kb
Play Time: 01:19
Difficulties Available:
  1. Easy (1,41 stars, 83 notes)
  2. Normal (2,15 stars, 124 notes)
  3. ZLO's Hard (3,03 stars, 186 notes)
Download: Sergey Eybog - Timid Girl
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
посмотри на мою п****и зду видиш она вся мокрая
4399guangguang
Hard

00:07:809 (5) - NC
00:12:870 (1) - Enlength the slider to 1/1 beat
00:15:869 (1) - ^
00:16:619 (3) - ^
00:17:368 (4) - ^
00:19:243 (3) - ^
00:19:992 (5) - ^
00:20:742 (6) - ^
00:21:867 (1) - ^
00:22:617 (3) - ^
00:27:847 (1) - ^
00:29:347 (5) - 2 beats instead.
00:34:595 (6) - 1 beat.
00:35:345 (7) - 1 beat.
00:37:594 (4) - ^
00:38:344 (5) - ^
Too many strange sliders.Better improve them.Also the timing from the beginning should be 160.00BPM and the offset may change into 1230.
00:43:248 - Change the BPM.
Topic Starter
Slayed_old_1

4399guangguang wrote:

Hard

00:07:809 (5) - NC
00:12:870 (1) - Enlength the slider to 1/1 beat
00:15:869 (1) - ^
00:16:619 (3) - ^
00:17:368 (4) - ^
00:19:243 (3) - ^
00:19:992 (5) - ^
00:20:742 (6) - ^
00:21:867 (1) - ^
00:22:617 (3) - ^
00:27:847 (1) - ^
00:29:347 (5) - 2 beats instead.
00:34:595 (6) - 1 beat.
00:35:345 (7) - 1 beat.
00:37:594 (4) - ^
00:38:344 (5) - ^
Too many strange sliders.Better improve them.Also the timing from the beginning should be 160.00BPM and the offset may change into 1230.
00:43:248 - Change the BPM.
Thank you!
ZLOdeuka-
привет ~ рандомный мод.

[General]

1 offset 1265, 2 offset 75116, 3 offset 78212 ( и не забудь поправить объекты!) ошибочка. было старое мп3, перекачала. Всё норм
• превью (точка предварительное прослушивание карты) не установлено. Сделай это перейдя в миню Тайминг и - Использовать текущий момент как превью. Я предлагаю поставить тут 00:12:869
• мп3 файл имеет битрейт 320. Что недопустимо. Максимум должно быть 192.
• размер БГ пожалуйста исправь на 1366х768 @_@
• Цветы новых комбо должны быть установлены одинаковые для всех твоих дифф (исключение касается только гостевых диф) в Инсайне стоят стандартные комбоцвета, а в нормале и харде одинаковые. Вообще те цвета, что ты подобрал, не очень удачны. Потому, что они очень сливаются с БГ и они одинаковые... Я предлагаю использовать эти цвета ( вот код, просто вставь его в каждую диффу в блокнот вместо того что уже есть. В инсайн пропиши после Тайминга)
SPOILER
[Colours]
Combo1 : 167,120,82
Combo2 : 0,131,193
Combo3 : 45,233,242
Combo4 : 227,204,155
• в Song Setup во вкладке Design - убери все галочки. Во всех дифах!
• в Source добавь название игры из которой эта музыка, вот это Everlasting Summer
• Звук сделай одинаковым во всемх тайминг секциях. Я имею ввиду последние две. Весь мапсет у тебя со звуком 65% и почему-то в конце резко увеличивается до 100% - звучит плохо. Поэтому просто уменьши звук до 655 во всех диффах.
• Ах, заглуши пожалуйста слайдеры. Шум для такой мелодии просто ужасен... Но я думаю тебе нужны другие хс, просто учти что нужно заглушить слайдеры.

[Normal]

• OD -2, HP -2
• Это самая лёгкая дифа в твоём сете, значит она должна быть МАКСИМАЛЬНО играема для новичков. Ритм не должен скакать как у тебя. И скорость 0,90 тебе просто не нужна в тех местах где ты её поставил. Сделай везде скорость 1,0. Никаких замедлений, никаких ускорений музыка не требует.
• Старайся так же избегать наложений объектов друг на друга, например как тут 00:04:809 (1,2) - и тут 00:21:116 (5,6,7) - и тут 00:24:865 (1,2,3) - , 00:27:864 (1,2,3) - , 00:29:364 (5,6) - , 00:32:738 (3,4,1) - , 00:35:362 (2,3,4) - , 00:38:361 (5,6) - , 00:41:735 (4,5) - , 00:43:609 (1,2,3) - , 00:55:231 (1,2) - , 00:57:855 (4,5) - , 00:58:230 (5,6) - , 01:10:601 (3,4) - короче вот это всё. Убери наложение и вообще не злоупотребляй 1/4 как тут 01:06:477 (1,2,3,4) - и дальше... И слайдеры 1/8 тоже нужно убрать.
Нормал нужно мапать не напрягаясь! Выбрать освновные биты и вперёд, а ты что-то замудрил. Новички такое не сыграют, это тяжело. (Звёзды не первый приоритет для дифф)
• Спейсинг не должен изменяться в течении всей дифы. С самого начала ты используешь спейсинг 0.8х так и придерживайся ему до конца Нормала. Далее укажу где спейсинг нарушен: 00:03:122 (5,6) - , 00:03:872 (6,1) - , 00:06:121 (5,1) - , 00:06:871 (1,2) - , 00:08:745 (4,5,6) - , 00:09:870 (7,8,9) - , 00:11:744 (10,1,2) - и так далее... Здесь еще зависит от изменение скорости которую тебе нужно убрать. Потом включай Дистанс снап и фикси сначала и до конца. Потому что здесь каждые объекты расставлены с разным спейсингом.
00:15:868 (5,6,7) - бланкет http://puu.sh/k6DqQ/e53c2ff0be.jpg
01:06:477 (1,2,3,4) - вообще не допустимо. Эти ноты здесь не нужны вообще, здесь нужен слайдер. И спейсинг прыгает.
00:07:621 (2) - здесь добавь ноту
00:11:744 (9) - убирай 1/8. Сделай лучше слайдер без возврата. На крайний случай один возврат. Но не так быстро как сейчас
00:34:612 (1,2) - смотрится конечно снова не очень удачно. сделай как-то так http://puu.sh/k6Dvx/318680f558.jpg уже лучше
00:41:735 (4,5) - такие наложения, перекрывающие часть слайдера, неиграбельны. Старайся их избегать. Ну про это я уже тебе писала (убери 1/8)
00:45:859 (6) - добавь ноту
00:48:295 (4) - удали сёркл. Не нужно создавать лишних трудностей в прохождении если в этом нет необходимости
00:54:481 (6) - 1/8 - убрать
01:01:229 (1,1) - время между спиннером и следующим объектом слишком мало здесь. Минимум должно быть секунды полторы. Лучше замени его слайдером или увеличь время до след. объекта

01:04:228 (1) - начиная отсюда кстати, здесь не меняется бпм случайно? проверь.

еще можно пофиксить нк, но это нужно делать после всех этих исправлений ибо они собьются... Можешь в пм отписать мне и быстренько пофиксим.

[Hard]

• HP и OD +1
00:04:248 (3,4) - слишком малое расстояние.увеличь спейсинг
00:04:621 (4) - не хватает ноты
00:24:866 (1,2,3,4) - спейсинг! 4 слайдер должен быть дальше. Иначе это неиграемо.
00:43:234 (1) - добавь ноту
00:51:108 (5,1) - немного отодвинь конец 5 слайдера что бы они не соприкасались
00:55:232 (1,2,3,4) - что опять с расстоянием между нот? Старайся рандомно их так не расставлять, это играть невозможно и выглядит не очень. Старайся использовать Дистанс снап и лишь иногда увеличивать расстояние (в харде это можно)
01:01:041 (7) - не хватает ноты

извини Инс не смогу помодить, только ирк. Пиши если что. Исправь самое важное! Удачи!
Topic Starter
Slayed_old_1

ZLOdeuka- wrote:

привет ~ рандомный мод.

[General]

1 offset 1265, 2 offset 75116, 3 offset 78212 ( и не забудь поправить объекты!) ошибочка. было старое мп3, перекачала. Всё норм
• превью (точка предварительное прослушивание карты) не установлено. Сделай это перейдя в миню Тайминг и - Использовать текущий момент как превью. Я предлагаю поставить тут 00:12:869
• мп3 файл имеет битрейт 320. Что недопустимо. Максимум должно быть 192.
• размер БГ пожалуйста исправь на 1366х768 @_@
• Цветы новых комбо должны быть установлены одинаковые для всех твоих дифф (исключение касается только гостевых диф) в Инсайне стоят стандартные комбоцвета, а в нормале и харде одинаковые. Вообще те цвета, что ты подобрал, не очень удачны. Потому, что они очень сливаются с БГ и они одинаковые... Я предлагаю использовать эти цвета ( вот код, просто вставь его в каждую диффу в блокнот вместо того что уже есть. В инсайн пропиши после Тайминга)
SPOILER
[Colours]
Combo1 : 167,120,82
Combo2 : 0,131,193
Combo3 : 45,233,242
Combo4 : 227,204,155
• в Song Setup во вкладке Design - убери все галочки. Во всех дифах!
• в Source добавь название игры из которой эта музыка, вот это Everlasting Summer
• Звук сделай одинаковым во всемх тайминг секциях. Я имею ввиду последние две. Весь мапсет у тебя со звуком 65% и почему-то в конце резко увеличивается до 100% - звучит плохо. Поэтому просто уменьши звук до 655 во всех диффах.
• Ах, заглуши пожалуйста слайдеры. Шум для такой мелодии просто ужасен... Но я думаю тебе нужны другие хс, просто учти что нужно заглушить слайдеры.

[Normal]

• OD -2, HP -2
• Это самая лёгкая дифа в твоём сете, значит она должна быть МАКСИМАЛЬНО играема для новичков. Ритм не должен скакать как у тебя. И скорость 0,90 тебе просто не нужна в тех местах где ты её поставил. Сделай везде скорость 1,0. Никаких замедлений, никаких ускорений музыка не требует.
• Старайся так же избегать наложений объектов друг на друга, например как тут 00:04:809 (1,2) - и тут 00:21:116 (5,6,7) - и тут 00:24:865 (1,2,3) - , 00:27:864 (1,2,3) - , 00:29:364 (5,6) - , 00:32:738 (3,4,1) - , 00:35:362 (2,3,4) - , 00:38:361 (5,6) - , 00:41:735 (4,5) - , 00:43:609 (1,2,3) - , 00:55:231 (1,2) - , 00:57:855 (4,5) - , 00:58:230 (5,6) - , 01:10:601 (3,4) - короче вот это всё. Убери наложение и вообще не злоупотребляй 1/4 как тут 01:06:477 (1,2,3,4) - и дальше... И слайдеры 1/8 тоже нужно убрать.
Нормал нужно мапать не напрягаясь! Выбрать освновные биты и вперёд, а ты что-то замудрил. Новички такое не сыграют, это тяжело. (Звёзды не первый приоритет для дифф)
• Спейсинг не должен изменяться в течении всей дифы. С самого начала ты используешь спейсинг 0.8х так и придерживайся ему до конца Нормала. Далее укажу где спейсинг нарушен: 00:03:122 (5,6) - , 00:03:872 (6,1) - , 00:06:121 (5,1) - , 00:06:871 (1,2) - , 00:08:745 (4,5,6) - , 00:09:870 (7,8,9) - , 00:11:744 (10,1,2) - и так далее... Здесь еще зависит от изменение скорости которую тебе нужно убрать. Потом включай Дистанс снап и фикси сначала и до конца. Потому что здесь каждые объекты расставлены с разным спейсингом.
00:15:868 (5,6,7) - бланкет http://puu.sh/k6DqQ/e53c2ff0be.jpg
01:06:477 (1,2,3,4) - вообще не допустимо. Эти ноты здесь не нужны вообще, здесь нужен слайдер. И спейсинг прыгает.
00:07:621 (2) - здесь добавь ноту
00:11:744 (9) - убирай 1/8. Сделай лучше слайдер без возврата. На крайний случай один возврат. Но не так быстро как сейчас
00:34:612 (1,2) - смотрится конечно снова не очень удачно. сделай как-то так http://puu.sh/k6Dvx/318680f558.jpg уже лучше
00:41:735 (4,5) - такие наложения, перекрывающие часть слайдера, неиграбельны. Старайся их избегать. Ну про это я уже тебе писала (убери 1/8)
00:45:859 (6) - добавь ноту
00:48:295 (4) - удали сёркл. Не нужно создавать лишних трудностей в прохождении если в этом нет необходимости
00:54:481 (6) - 1/8 - убрать
01:01:229 (1,1) - время между спиннером и следующим объектом слишком мало здесь. Минимум должно быть секунды полторы. Лучше замени его слайдером или увеличь время до след. объекта

01:04:228 (1) - начиная отсюда кстати, здесь не меняется бпм случайно? проверь.

еще можно пофиксить нк, но это нужно делать после всех этих исправлений ибо они собьются... Можешь в пм отписать мне и быстренько пофиксим.

[Hard]

• HP и OD +1
00:04:248 (3,4) - слишком малое расстояние.увеличь спейсинг
00:04:621 (4) - не хватает ноты
00:24:866 (1,2,3,4) - спейсинг! 4 слайдер должен быть дальше. Иначе это неиграемо.
00:43:234 (1) - добавь ноту
00:51:108 (5,1) - немного отодвинь конец 5 слайдера что бы они не соприкасались
00:55:232 (1,2,3,4) - что опять с расстоянием между нот? Старайся рандомно их так не расставлять, это играть невозможно и выглядит не очень. Старайся использовать Дистанс снап и лишь иногда увеличивать расстояние (в харде это можно)
01:01:041 (7) - не хватает ноты

извини Инс не смогу помодить, только ирк. Пиши если что. Исправь самое важное! Удачи!
Огромное спасибо!
Starset
IRC mod

SPOILER
18:37 *HB24 is editing [http://osu.ppy.sh/b/779451 Sergey Eybog - Timid Girl [Insane]]
18:38 HB24: for an insane the sv is veryyyy low
18:38 HB24: there very big jumps but sliders are close to each other
18:39 HB24: 00:31:910 (2,3) -
18:39 HB24: maybe a blanket here?
18:41 HB24: http://puu.sh/kchGc/58bd531e43.jpg
18:41 HB24: 01:00:214 (1,2,3) -
18:41 HB24: try that
18:43 HB24: u didnt set the preview point for the other diffs
18:44 HB24: moving to the normal
18:44 HB24: 00:11:854 (6) -
18:45 HB24: such things are unrankable for a normal
18:45 HB24: new players get confused easily
18:45 HB24: never use 1/4
18:45 HB24: only 1/2
18:46 HB24: 00:18:227 (2) -
18:46 HB24: this is not snapped
18:46 HB24: u have more chack ur AI mod
18:48 HB24: pls keep the DISTANCE SNAP ON in normal and easy diffs otherwise its unrankable
18:48 HB24: http://puu.sh/kci8f/316c9076a1.png
Topic Starter
Slayed_old_1

HB24 wrote:

IRC mod

SPOILER
18:37 *HB24 is editing [http://osu.ppy.sh/b/779451 Sergey Eybog - Timid Girl [Insane]]
18:38 HB24: for an insane the sv is veryyyy low
18:38 HB24: there very big jumps but sliders are close to each other
18:39 HB24: 00:31:910 (2,3) -
18:39 HB24: maybe a blanket here?
18:41 HB24: http://puu.sh/kchGc/58bd531e43.jpg
18:41 HB24: 01:00:214 (1,2,3) -
18:41 HB24: try that
18:43 HB24: u didnt set the preview point for the other diffs
18:44 HB24: moving to the normal
18:44 HB24: 00:11:854 (6) -
18:45 HB24: such things are unrankable for a normal
18:45 HB24: new players get confused easily
18:45 HB24: never use 1/4
18:45 HB24: only 1/2
18:46 HB24: 00:18:227 (2) -
18:46 HB24: this is not snapped
18:46 HB24: u have more chack ur AI mod
18:48 HB24: pls keep the DISTANCE SNAP ON in normal and easy diffs otherwise its unrankable
18:48 HB24: http://puu.sh/kci8f/316c9076a1.png
Thx!
Topic Starter
Slayed_old_1
18.09.2015 remapped
Insane has been deleted, Easy has been added! :)
TheMefisto
Просто рандомный мод (#modreqs)

General
Много ненужных зеленых линий, которые есть, но ничего не делают, лучше их убрать
Превью поинт нужно поставить на всех сложностях, пока он стоит только в Easy (на остальных поставь его в то же место)

Normal
Есть пара мест, где можно сделать/поправить бланкеты, кроме этого ничего не нашел
Вот эти места:
00:20:102 (5,6) -
00:26:475 (5,6) -
00:34:722 (1,2) -
00:47:468 (4,5) -
01:18:712 (1,2) -

Hard
00:04:919 (5,6) - Собственно, тут лучше сделать бланкет (ну или сделать его более ровным, да), будет немного приятнее выглядеть
00:11:854 (8) - Этот момент странно звучит. Лучше сделай этот слайдер потише, хотя бы (Например, не 65 громкость, а 40)
00:14:291 (4,5) - Поправь бланкет
00:25:350 (3) - Сделай этот слайдер таким же, как 00:26:100 (5) - (Можно скопировать 00:26:100 (5) - и нажать ctrl+H)
00:37:721 (1,2) - ^ То же самое, сделай их одинаковыми
00:51:217 (4) - Можно застакать хвост слайдера с 00:49:905 (1) -
01:14:647 (4) - Подвинь так, чтобы было больше похоже на дугу (Например, на х:408, y:240)
01:18:712 (1) - Лучше замени на 2 слайдера (Например так)
Topic Starter
Slayed_old_1

TheMefisto wrote:

Просто рандомный мод (#modreqs)

General
Много ненужных зеленых линий, которые есть, но ничего не делают, лучше их убрать
Превью поинт нужно поставить на всех сложностях, пока он стоит только в Easy (на остальных поставь его в то же место)

Normal
Есть пара мест, где можно сделать/поправить бланкеты, кроме этого ничего не нашел
Вот эти места:
00:20:102 (5,6) - пофиксил
00:26:475 (5,6) - пофиксил
00:34:722 (1,2) - пофиксил
00:47:468 (4,5) - тут норм
01:18:712 (1,2) - пофиксил

Hard
00:04:919 (5,6) - Собственно, тут лучше сделать бланкет (ну или сделать его более ровным, да), будет немного приятнее выглядеть пофиксил
00:11:854 (8) - Этот момент странно звучит. Лучше сделай этот слайдер потише, хотя бы (Например, не 65 громкость, а 40) тут норм
00:14:291 (4,5) - Поправь бланкет пофиксил
00:25:350 (3) - Сделай этот слайдер таким же, как 00:26:100 (5) - (Можно скопировать 00:26:100 (5) - и нажать ctrl+H) вот за это огромное спасибо, не знал
00:37:721 (1,2) - ^ То же самое, сделай их одинаковыми аналогично ^
00:51:217 (4) - Можно застакать хвост слайдера с 00:49:905 (1) - пофиксил
01:14:647 (4) - Подвинь так, чтобы было больше похоже на дугу (Например, на х:408, y:240) пофиксил
01:18:712 (1) - Лучше замени на 2 слайдера (Например так)тут норм

Cпасибо за мод! :)
Deppyforce
#modreqs M4M

Black = Just Small Suggestion
Red = Unrankable / Must Change

General

  1. Add Some Tags (Need Atleast 1)
  2. Missing Hitsounding (Add Clap / Whistle To Every Downbeats Is Easiest Way)
  3. Maybe Add Kiai Somewhere In The Song

Easy

  1. Normal And Below Need Consistent Spacing. Here 00:01:358 (1,2,3,4) - Is About Ds x 0.9 But After 00:12:979 (1) - Is Ds x 1
  2. 01:19:512 (2) - Better If It's 2 Circles imo

Normal

  1. 00:06:981 (4) - Rotate About 70 Degrees Clockwise (Use Ctrl + Shift + R)
  2. 00:16:728 (4) - Should Be Horizontal
  3. 00:33:597 (4) - End At 00:33:972 - Add A Circle At 00:34:347
  4. 00:36:596 (3) - ^
  5. 00:39:596 (6) - ^
  6. 00:55:341 (1,1,1,1,1,1,1) - This Pattern Is Unrankable In Normal Diff. Remove Circles
  7. 01:19:512 (2) - Better If It's 2 Circles imo

Hard

  1. 00:21:976 (8) - Should Be 1/2 Slider
  2. 00:52:529 (2,3,4) - Make A Triangle
  3. 01:11:461 (1,2,3,4,5) - Needs Bigger Spacing (Its Confusing Right Now)
Good Luck :3
Topic Starter
Slayed_old_1

Deppyforce wrote:

#modreqs M4M

Black = Just Small Suggestion
Red = Unrankable / Must Change

General

  1. Add Some Tags (Need Atleast 1)
  2. Missing Hitsounding (Add Clap / Whistle To Every Downbeats Is Easiest Way)
  3. Maybe Add Kiai Somewhere In The Song

Easy

  1. Normal And Below Need Consistent Spacing. Here 00:01:358 (1,2,3,4) - Is About Ds x 0.9 But After 00:12:979 (1) - Is Ds x 1
  2. 01:19:512 (2) - Better If It's 2 Circles imo

Normal

  1. 00:06:981 (4) - Rotate About 70 Degrees Clockwise (Use Ctrl + Shift + R)
  2. 00:16:728 (4) - Should Be Horizontal
  3. 00:33:597 (4) - End At 00:33:972 - Add A Circle At 00:34:347
  4. 00:36:596 (3) - ^
  5. 00:39:596 (6) - ^
  6. 00:55:341 (1,1,1,1,1,1,1) - This Pattern Is Unrankable In Normal Diff. Remove Circles
  7. 01:19:512 (2) - Better If It's 2 Circles imo

Hard

  1. 00:21:976 (8) - Should Be 1/2 Slider
  2. 00:52:529 (2,3,4) - Make A Triangle
  3. 01:11:461 (1,2,3,4,5) - Needs Bigger Spacing (Its Confusing Right Now)
Good Luck :3
Thank you for the mod, almost fixed
HappyRocket88


Hellou!

[ General]This is the map number 352961 Can you believe that? 352960 maps have been mapped before this one. D: The mapping community is increasing a lot these days. <3. Well in General stuffs we have:

l Metadata Information

As long as you don't have any info on tags, consider to add these ones because I took the time for searching the the song comes from. I must clarify I found out the info on the Youtube, Musicyandex and Newgrounds:
  1. Add 2013 because it was the year the song was released.
  2. Add Bright Side because this is the album name besides Everlasting Summer.
  3. Add instrumental because it was made by an harmonic composition of instruments.
  4. Add folkbecause this is one of the motives the song sounds.
  5. Add soundtrack because this is song of a game.
  6. Add peaceful melodic because these are the average comments people use to tag the song.
Feel free to use the info you need or you consider relevant as it is just a research of the song.

l Song Setup Options

I was digging in to the mapset and I found out two IMPORTANT issues you should fix:
  1. The preview MUST be set among ALL the diffs. This means to set this point 00:12:979 as the Preview point in all the diffs. :!:
  2. As the song starts too early, this might be a problem for beginners if they are not aware that the songs just started. To fix this, add Audio Lead in on 2000 in all the diffs. To do this, you open the osu. file on notepad, look for audio leadin option and write it 2000 on there. Probably it will have 0 of it.
  3. IMPORTANT: These three inherited timing points 00:15:680 - 00:55:231 - 00:55:231 are not snapped. To fix that, consider snapping them as this:
    1. This point 00:15:680 should be snapped to 00:15:603.
    2. This point 00:55:231 should be snapped to 00:55:341.
    3. This point 01:04:040 should be snapped to 01:03:963.
That was all from Song Setup Options.

l Kiai Time

This is just a personal suggestion, but what about setting the kiai time? It would be cool if you added it here 00:43:719 until here 00:55:153.

l Spread

I was playing the whole diff and I found out a very important issue about the spread and it might get this mapset unrankable. The main problem resides that the gap between the Normal and the Hard is very big. You can see that the normal uses 1/2 notes that fit pretty well in the diff that plays good. Nonetheless, the Hard has 1/2 jumps and uses 1/4 sliders that are confusing and do not fit properly in the diff. Despite the hard is well done, you might need to add another diff between the Normal and the Hard to reduce this gap. I can help you out with that if you need it.
[ Easy]Well, despite the Easy is a 1/1 notes together, this plays good. Take into a count to add hitsounds as long as you haven't added it yet.
  • IMPORTANT :o

    Over Easy difficulties, it is important to take into a count that besides knowing is the easiest difficulty of the mapset, this is the diff that beginner players would play to get better. So, in order of those ideas, read the following hints you MUST fix:
  1. Remove all the green lines with 0.9x: There's no need to set a slider velocity change in this diff as long as the song doesn't claim for it. Therefore, keep the 1.0x throughout the song.
  2. Do not use many reverses over a slider: This is because the main problem with beginner players is that if they are not aware of the slider, they would mislead this part and won't be FC. Thus, is the slider is too short, this might be a problem because a compelled readability of the mapset. It means removing these sliders: 00:31:348 (1) - 00:34:722 (1) - 00:37:721 (1) - 00:40:720 (1) - 01:09:211 (1) - 01:12:585 (1) - 01:15:599 (1) and try out something else.
  3. Spinner must have at least 2000ms for recovery time: Spinners are the HARDEST obstacle for beginner players if they have not learnt how to spin with the mouse or the tablet. So please consider change them for sliders or reducing the length of the spinner.

    Composing
  4. 01:18:312 Reduce the vol here a bit. Try something around 35% to reduce the noisy of this part. The song here is very slow and calm and it would be better if you reduce the vol to make emphasis on thta.
  5. Remove these unnecessary green lines as long as they're not making noticeable changes in the mapset: 00:55:231 - 01:04:040
  6. 00:06:231 (3,1) These two objects are too close. Try to map with the DS (Key Y) option activated to fix this distance issues.
  7. 00:15:978 (1) The way you set a downbeat here doesn't play good. The rhythm seems to be an spam of 1/1 notes on the timeline. It would make more sense if you remove that slider and add a note here 00:16:353 to emphasize better the instrument in the big white tick.
  8. 00:18:977 (1) The same goes here. Despite the 1/1 slider plays good, it makes and awkward rhythm because the main beat is set by a slider's end. It would be more playable if you added two simples circles instead of the slider to emphasize better the instrumental part. Like this.
  9. 00:31:348 (1) As I pointed before on Important list, it would be more playable if you try out a 2/1 slider like this one that fits better with the rhythm. Like this. Apply the same with this slider 01:09:211 (1)
  10. 00:34:722 (1) The same goes here. But this time, the way you made emphasis in the song plays good. So I suggest you to remove one reverse and add a circle at the white tick. It would look like this. The same goes with this 01:12:585 (1) one
  11. 00:37:721 (1) Similar to the first hint but now with a reverse. I think it would be better if you make it as a 2/1 slider and add a circle here. For example. Try the same with this 01:15:599 (1) slider.
  12. 00:40:720 (1) what about this.
  13. 01:04:338 (1) I highly suggest to make this spinner ends on 01:07:618 because the current one doesn't match with the instrument
I'll dig the other diffs later. >.< Good luck with this set!
Topic Starter
Slayed_old_1

HappyRocket88 wrote:



Hellou!

[ General]This is the map number 352961 Can you believe that? 352960 maps have been mapped before this one. D: The mapping community is increasing a lot these days. <3. Well in General stuffs we have:

l Metadata Information

As long as you don't have any info on tags, consider to add these ones because I took the time for searching the the song comes from. I must clarify I found out the info on the Youtube, Musicyandex and Newgrounds:
  1. Add 2013 because it was the year the song was released.
  2. Add Bright Side because this is the album name besides Everlasting Summer.
  3. Add instrumental because it was made by an harmonic composition of instruments.
  4. Add folkbecause this is one of the motives the song sounds.
  5. Add soundtrack because this is song of a game.
  6. Add peaceful melodic because these are the average comments people use to tag the song.
Feel free to use the info you need or you consider relevant as it is just a research of the song.

l Song Setup Options

I was digging in to the mapset and I found out two IMPORTANT issues you should fix:
  1. The preview MUST be set among ALL the diffs. This means to set this point 00:12:979 as the Preview point in all the diffs. :!:
  2. As the song starts too early, this might be a problem for beginners if they are not aware that the songs just started. To fix this, add Audio Lead in on 2000 in all the diffs. To do this, you open the osu. file on notepad, look for audio leadin option and write it 2000 on there. Probably it will have 0 of it.
  3. IMPORTANT: These three inherited timing points 00:15:680 - 00:55:231 - 00:55:231 are not snapped. To fix that, consider snapping them as this:
    1. This point 00:15:680 should be snapped to 00:15:603.
    2. This point 00:55:231 should be snapped to 00:55:341.
    3. This point 01:04:040 should be snapped to 01:03:963.
That was all from Song Setup Options.

l Kiai Time

This is just a personal suggestion, but what about setting the kiai time? It would be cool if you added it here 00:43:719 until here 00:55:153.

l Spread

I was playing the whole diff and I found out a very important issue about the spread and it might get this mapset unrankable. The main problem resides that the gap between the Normal and the Hard is very big. You can see that the normal uses 1/2 notes that fit pretty well in the diff that plays good. Nonetheless, the Hard has 1/2 jumps and uses 1/4 sliders that are confusing and do not fit properly in the diff. Despite the hard is well done, you might need to add another diff between the Normal and the Hard to reduce this gap. I can help you out with that if you need it.
[ Easy]Well, despite the Easy is a 1/1 notes together, this plays good. Take into a count to add hitsounds as long as you haven't added it yet.
  • IMPORTANT :o

    Over Easy difficulties, it is important to take into a count that besides knowing is the easiest difficulty of the mapset, this is the diff that beginner players would play to get better. So, in order of those ideas, read the following hints you MUST fix:
  1. Remove all the green lines with 0.9x: There's no need to set a slider velocity change in this diff as long as the song doesn't claim for it. Therefore, keep the 1.0x throughout the song.
  2. Do not use many reverses over a slider: This is because the main problem with beginner players is that if they are not aware of the slider, they would mislead this part and won't be FC. Thus, is the slider is too short, this might be a problem because a compelled readability of the mapset. It means removing these sliders: 00:31:348 (1) - 00:34:722 (1) - 00:37:721 (1) - 00:40:720 (1) - 01:09:211 (1) - 01:12:585 (1) - 01:15:599 (1) and try out something else.
  3. Spinner must have at least 2000ms for recovery time: Spinners are the HARDEST obstacle for beginner players if they have not learnt how to spin with the mouse or the tablet. So please consider change them for sliders or reducing the length of the spinner.

    Composing
  4. 01:18:312 Reduce the vol here a bit. Try something around 35% to reduce the noisy of this part. The song here is very slow and calm and it would be better if you reduce the vol to make emphasis on thta.
  5. Remove these unnecessary green lines as long as they're not making noticeable changes in the mapset: 00:55:231 - 01:04:040
  6. 00:06:231 (3,1) These two objects are too close. Try to map with the DS (Key Y) option activated to fix this distance issues.
  7. 00:15:978 (1) The way you set a downbeat here doesn't play good. The rhythm seems to be an spam of 1/1 notes on the timeline. It would make more sense if you remove that slider and add a note here 00:16:353 to emphasize better the instrument in the big white tick.
  8. 00:18:977 (1) The same goes here. Despite the 1/1 slider plays good, it makes and awkward rhythm because the main beat is set by a slider's end. It would be more playable if you added two simples circles instead of the slider to emphasize better the instrumental part. Like this.
  9. 00:31:348 (1) As I pointed before on Important list, it would be more playable if you try out a 2/1 slider like this one that fits better with the rhythm. Like this. Apply the same with this slider 01:09:211 (1)
  10. 00:34:722 (1) The same goes here. But this time, the way you made emphasis in the song plays good. So I suggest you to remove one reverse and add a circle at the white tick. It would look like this. The same goes with this 01:12:585 (1) one
  11. 00:37:721 (1) Similar to the first hint but now with a reverse. I think it would be better if you make it as a 2/1 slider and add a circle here. For example. Try the same with this 01:15:599 (1) slider.
  12. 00:40:720 (1) what about this.
  13. 01:04:338 (1) I highly suggest to make this spinner ends on 01:07:618 because the current one doesn't match with the instrument
I'll dig the other diffs later. >.< Good luck with this set!
Thank you so much! :3
Topic Starter
Slayed_old_1
22.09.2015 Hard has been remapped. :)
Pereira006
hi, m4m

[General]

this map need hitsounds, but I can give you advise, this song is quiet, so you can add whistle every in 1/1 (white tick long] and 3/1 (in 00:02:107) do this spam whistle all ticks, if you do that would be good

[Hard]

Difficulty

  1. Circle size is 4 and AR is 7.5 is really better, trying in play
Gameplay:

  1. 00:01:358 at 00:12:604 - there 1.10x, you should be fix DS to 1.20x all objects expect Anti-spacing
  2. 00:02:857 (4) - Missing add NC
  3. 00:33:597 (4) - NC
  4. 00:38:471 (2) - this hit Whistle with D is don't make sense with this song, is better if you use soft
  5. 00:42:126 (B) - remove this break, is useless
  6. 00:48:218 (1) - no need NC
  7. 00:53:841 (5) - when the song is change, is better NC
  8. 00:55:341 (1,1,1) - you sure wanna keep this ? this is kindy boring to play imo, is better change to slider long IMO
  9. 01:14:460 (3) - missing NC
  10. 01:17:534 (3) - ^ same
[Normal]

Gameplay:

as Normal and Easy is low level, don't make short combo because they are hard and confuse to newbies players you need remove NC and add they are

  1. 00:06:231 (1) - remove nc
  2. 00:07:731 (5) - add nc
  3. 00:08:105 (1) - remove NC
  4. 00:15:228 (1) - remove nc
  5. 00:16:728 (4) - add nc
  6. 00:37:721 (4) - add nc
  7. 00:40:720 (7) - add nc
    only this if you do that, would be nice
  8. 00:27:224 (6) - try blanket with 00:28:724 (2)
  9. 00:29:474 (3) - stack in 00:27:224 (6) with begin
  10. 00:32:848 (3,4) - sorry can't approve this anti-spacing, is hard for this level, fix spacing
  11. 00:55:341 (1,1,1) - is hard play this... change to slider long
[Easy]

Gameplay:

  1. 00:33:597 (1) - remove NC, no need nc
  2. 00:47:843 (3) - unsnapped, is off, fix this snap
  3. 00:55:341 (1,1,1) - sorry, no, change to slider long or notes, use you own rhythm
  4. 01:09:211 (1) - this slider look unsymentric, try improve like this http://puu.sh/kko0Y/0e45544242.jpg
this have more different's space 0.90x then 1.00x then 1.20, never make differents spacing this level, fix all objects with 1.00x or 0.90x spacing pick this one
[]
Not bad, mapset really nice, need little more work also don't forget, use whistle with soft is nice follow with this song
Any question or my english is bad ask me
good luck
Topic Starter
Slayed_old_1

Pereira006 wrote:

hi, m4m

[General]

this map need hitsounds, but I can give you advise, this song is quiet, so you can add whistle every in 1/1 (white tick long] and 3/1 (in 00:02:107) do this spam whistle all ticks, if you do that would be good

[Hard]

Difficulty

  1. Circle size is 4 and AR is 7.5 is really better, trying in play
Gameplay:

  1. 00:01:358 at 00:12:604 - there 1.10x, you should be fix DS to 1.20x all objects expect Anti-spacing
  2. 00:02:857 (4) - Missing add NC
  3. 00:33:597 (4) - NC
  4. 00:38:471 (2) - this hit Whistle with D is don't make sense with this song, is better if you use soft
  5. 00:42:126 (B) - remove this break, is useless
  6. 00:48:218 (1) - no need NC
  7. 00:53:841 (5) - when the song is change, is better NC
  8. 00:55:341 (1,1,1) - you sure wanna keep this ? this is kindy boring to play imo, is better change to slider long IMO
  9. 01:14:460 (3) - missing NC
  10. 01:17:534 (3) - ^ same
[Normal]

Gameplay:

as Normal and Easy is low level, don't make short combo because they are hard and confuse to newbies players you need remove NC and add they are

  1. 00:06:231 (1) - remove nc
  2. 00:07:731 (5) - add nc
  3. 00:08:105 (1) - remove NC
  4. 00:15:228 (1) - remove nc
  5. 00:16:728 (4) - add nc
  6. 00:37:721 (4) - add nc
  7. 00:40:720 (7) - add nc
    only this if you do that, would be nice
  8. 00:27:224 (6) - try blanket with 00:28:724 (2)
  9. 00:29:474 (3) - stack in 00:27:224 (6) with begin
  10. 00:32:848 (3,4) - sorry can't approve this anti-spacing, is hard for this level, fix spacing
  11. 00:55:341 (1,1,1) - is hard play this... change to slider long
[Easy]

Gameplay:

  1. 00:33:597 (1) - remove NC, no need nc
  2. 00:47:843 (3) - unsnapped, is off, fix this snap
  3. 00:55:341 (1,1,1) - sorry, no, change to slider long or notes, use you own rhythm
  4. 01:09:211 (1) - this slider look unsymentric, try improve like this http://puu.sh/kko0Y/0e45544242.jpg
this have more different's space 0.90x then 1.00x then 1.20, never make differents spacing this level, fix all objects with 1.00x or 0.90x spacing pick this one
[]
Not bad, mapset really nice, need little more work also don't forget, use whistle with soft is nice follow with this song
Any question or my english is bad ask me
good luck
Thanks for the mod!
FCL
М4М

  • [General]
  1. Удали комбо колор 4, так как он никак не соответствует бг (под цвет песка хватает и 3)
  2. Замени драм хитсаунды на софт. Драм используют в основном только под барабаны (логично), да и софт звучат приятнее с этой музыкой
  3. Очень сомневаюсь, что киай тут нужен в настолько спокойном трэке
  4. 00:00:983 - Не думаю, что стоит пропускать этот бит
  5. 00:55:341 (1,1,1,1) - неее, плохая идея. Замапай лучше нормально. Мы не в 2007 же!

  • [Easy]
  1. 00:03:607 (4) - Перемести на 364;300 для лучшего потока
  2. 00:08:105 (3,4,1,2,3,4) - слишком много слайдеров D:
  3. 00:53:091 (2,3,4) - разный спейсинг, акракабельно для изи/нормал дифы (проверь остальные места тоже)
  4. 01:18:712 (1,2) - Сделай параллельными

  • [Normal]
  1. 00:01:545 - овермап
  2. 00:03:982 (5) - перемести на 112:352 для лучшего потока
  3. 00:09:980 (1,2,3,4) - скучновато. Попробуй сделать слайдеры кривыми и собрать из них бланкеты
  4. 00:20:102 (5,6) - сделай бланкет
  5. 00:22:726 (2,3) - эти слайдеры должны быть одинаковой формы
  6. 00:47:468 (4,5) - тоже бланкет
  7. 01:11:461 (4) - перемести на 480:192 для лучшего потока

  • [Hard]
  1. 00:57:215 (1,2,3) и далее - так себе, лучше замени на треугольники
  2. 01:15:209 (3) - смести на х=396 для более ровного потока
  3. 01:17:534 (1,2,3,4,5) - некрасиво, идеально было бы заменить на звезду (Ctrl+shift+D)
  4. 00:32:098 (2) - лучше удали, скопируй 00:31:348 (1) - и ctrl+> >
  5. 00:40:345 (3,2) - стакни конец
  6. 01:12:210 (3) - 1/4 еще неплохо смотрится, но 1/2 стак с концом , как по мне, не очень

Удачи!
Topic Starter
Slayed_old_1

FCL wrote:

М4М

  • [General]
  1. Удали комбо колор 4, так как он никак не соответствует бг (под цвет песка хватает и 3) Как по мне, нормально.
  2. Замени драм хитсаунды на софт. Драм используют в основном только под барабаны (логично), да и софт звучат приятнее с этой музыкой Как по мне, нормально итак.
  3. Очень сомневаюсь, что киай тут нужен в настолько спокойном трэке. Он здесь нужен, как по мне
  4. 00:00:983 - Не думаю, что стоит пропускать этот бит Стоит, мне он не нравится
  5. 00:55:341 (1,1,1,1) - неее, плохая идея. Замапай лучше нормально. Мы не в 2007 же! Я из 2007, а ты? :roll:

  • [Easy]
  1. 00:03:607 (4) - Перемести на 364;300 для лучшего потока Сделано!
  2. 00:08:105 (3,4,1,2,3,4) - слишком много слайдеров D: Как по мне, нормально.
  3. 00:53:091 (2,3,4) - разный спейсинг, акракабельно для изи/нормал дифы (проверь остальные места тоже)
  4. 01:18:712 (1,2) - Сделай параллельными
Сделано!

  • [Normal]
  1. 00:01:545 - овермап Как по мне, нормально.
  2. 00:03:982 (5) - перемести на 112:352 для лучшего потока Сделано!
  3. 00:09:980 (1,2,3,4) - скучновато. Попробуй сделать слайдеры кривыми и собрать из них бланкеты Сделано!
  4. 00:20:102 (5,6) - сделай бланкет Сделано!
  5. 00:22:726 (2,3) - эти слайдеры должны быть одинаковой формы Сделано!
  6. 00:47:468 (4,5) - тоже бланкет Сделано!
  7. 01:11:461 (4) - перемести на 480:192 для лучшего потока Сделано!

  • [Hard]
  1. 00:57:215 (1,2,3) и далее - так себе, лучше замени на треугольники Сделано!
  2. 01:15:209 (3) - смести на х=396 для более ровного потока Сделано!
  3. 01:17:534 (1,2,3,4,5) - некрасиво, идеально было бы заменить на звезду (Ctrl+shift+D) Сделано!
  4. 00:32:098 (2) - лучше удали, скопируй 00:31:348 (1) - и ctrl+> > Сделано!
  5. 00:40:345 (3,2) - стакни конец Сделано!
  6. 01:12:210 (3) - 1/4 еще неплохо смотрится, но 1/2 стак с концом , как по мне, не очень Сделано!

Удачи!
Огромное спасибо! :)
Kuki
General
  1. It looks like you need to add a timing section at 01:09:188.
Easy
  1. SV Seems too high for easy in my opinion, I would put it down to 0.7 or maybe even 0.6, because at this slider velocity your spacing needs to be larger, and it can't be larger because it is a normal difficulty. So I think it's probably quite important to change, will require a small remap or touchup but it will be worth it.
  2. 00:03:607 (4) - Move to X=364 Y=292 to make the transition straight here, it looks nicer and plays nicer.
  3. 00:05:106 (2,3) - This is a bit weird, you miss a solid note and go to map after a gap? I would say you should instead of this map a note at 00:05:856 - and delete 00:06:231 (3).
  4. 00:51:967 (1) - This doesn't fit the music at all, shorten it to 00:51:967 (1).
  5. Perhaps make 01:18:712 (1) - a reverse slider and just put a single at 01:19:912 - imo it fits nicer and I think that the last note should be clickable.
Normal
  1. 00:06:981 (7,1) - Try and blanket (1) with (7), the current placing is off.
  2. 00:19:352 (3,4,5) - Fix the spacing of the triangle here by moving 00:19:727 (4).
  3. 01:04:338 (1) - This spinner should end on the blue tick to actually fit the music.
  4. 01:17:534 (3,4,5,6,7) - This is way too hard for a normal. Please remove this and consider instead a repeat slider or multiple sliders.
  5. Again, perhaps make 01:18:712 (1) - a reverse slider and just put a single at 01:19:912 - imo it fits nicer and I think that the last note should be clickable.
Hard
  1. 00:04:075 (2) - Remove this, it is overmapped and does not fit the music in any way.
  2. 00:06:044 (2,3) - These too.
  3. 00:06:981 (1) - Touch this slider up and perhaps consider a different shape
  4. 00:15:978 (1,2) - Try to blanket (2) with (1) here.
  5. 00:28:068 (2) - This is overmapped, remove.
  6. 00:30:223 (3) - This is also overmapped. Make sure you map only to the music!
  7. 00:54:310 (2) - Same here.
  8. 01:09:961 (2,3) - Fix the stack here.
  9. 01:17:534 (1,2,3,4,5) - No jumps for the whole map then this out of the blue, try implementing some jumps throughout the map to build structure.
Topic Starter
Slayed_old_1

Kuki wrote:

General
  1. It looks like you need to add a timing section at 01:09:188. no need


Easy
  1. SV Seems too high for easy in my opinion, I would put it down to 0.7 or maybe even 0.6, because at this slider velocity your spacing needs to be larger, and it can't be larger because it is a normal difficulty. So I think it's probably quite important to change, will require a small remap or touchup but it will be worth it. its ok
  2. 00:03:607 (4) - Move to X=364 Y=292 to make the transition straight here, it looks nicer and plays nicer. fixed!
  3. 00:05:106 (2,3) - This is a bit weird, you miss a solid note and go to map after a gap? I would say you should instead of this map a note at 00:05:856 - and delete 00:06:231 (3). no note there, so its ok.
  4. 00:51:967 (1) - This doesn't fit the music at all, shorten it to 00:51:967 (1). i think it ok. enough short sliders
  5. Perhaps make 01:18:712 (1) - a reverse slider and just put a single at 01:19:912 - imo it fits nicer and I think that the last note should be clickable. no need
Normal
  1. 00:06:981 (7,1) - Try and blanket (1) with (7), the current placing is off. fixed!
  2. 00:19:352 (3,4,5) - Fix the spacing of the triangle here by moving 00:19:727 (4). fixed!
  3. 01:04:338 (1) - This spinner should end on the blue tick to actually fit the music. fixed!
  4. 01:17:534 (3,4,5,6,7) - This is way too hard for a normal. Please remove this and consider instead a repeat slider or multiple sliders. its ok
  5. Again, perhaps make 01:18:712 (1) - a reverse slider and just put a single at 01:19:912 - imo it fits nicer and I think that the last note should be clickable. its ok
Hard
  1. 00:04:075 (2) - Remove this, it is overmapped and does not fit the music in any way. fixed!
  2. 00:06:044 (2,3) - These too. fixed!
  3. 00:06:981 (1) - Touch this slider up and perhaps consider a different shape its ok.
  4. 00:15:978 (1,2) - Try to blanket (2) with (1) here. its ok.
  5. 00:28:068 (2) - This is overmapped, remove. fixed!
  6. 00:30:223 (3) - This is also overmapped. Make sure you map only to the music! if i will remove this, it will be boring, so no
  7. 00:54:310 (2) - Same here. if i will remove this, it will be boring, so no
  8. 01:09:961 (2,3) - Fix the stack here. fixed!
  9. 01:17:534 (1,2,3,4,5) - No jumps for the whole map then this out of the blue, try implementing some jumps throughout the map to build structure. if i will remove this, it will be boring, so no
show more
Please sign in to reply.

New reply