forum

Renard - Banned Forever [Osu|Taiko]

posted
Total Posts
4
Topic Starter
Fanty
This beatmap was submitted using in-game submission on zondag 6 december 2015 at 3:14:18

Artist: Renard
Title: Banned Forever
Tags: Post Traumatic Stress Disorder Lapfox Trax JustCameron
BPM: 220
Filesize: 3537kb
Play Time: 03:29
Difficulties Available:
  1. Extra (6,86 stars, 975 notes)
  2. JustCameron's Inner Oni (5,1 stars, 1509 notes)
Download: Renard - Banned Forever
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Extra 100% DONE
Cameron's Inner Oni: 100% DONE

Ready for modding I guess ^^



Please don't waste your kudosu! on this mapset; it's not going for ranked.
I Must Decrease
As far as I got in the map: http://puu.sh/ihrFv/416cccce33.jpg

I'm not going to do a FULL mod because honestly I think this map needs more general comments than specifics.

Extra Mod
Overall, the map plays fine as an extremely challenging map for top players. However, just because something plays fine doesn't mean it's really that good. The first major problem with this beat is the spastic and obscure jumps. For me as a player and a mapper, I see no REAL reason for 00:01:419 (1,2,3,1,2,3,4) - to be shaped this way. A jump generally is used to emphasize a specific note, and given this light section of drum taps, It is very strange for 2 and 4 to be emphasized when they're literally the exact same volume and intensity as 3 and 1. The map also relies a lot on symmetry which as a style is something that is quickly being removed from the "rankable" list. I would suggest trying to avoid symmetry and focus more on blanketing and relationships between sliders. Another problem with this map is its (arguably) random use of anti jumps and spacing. For a song as fast as this, throwing this strange anti jump here: 02:13:283 (1,2,3,4) - completely caught me off guard. The song really hasn't slowed down in any way to warrant such a change in mapping. Additionally, a 2/1 pause afterwards just left me scratching my head. One other spot that was strange was: 02:16:419 (1,2,3,4,5) - Why is 5 underneath 4? It's literally only there for people who are likely to overstream so they miss and get confused.

Honestly speaking, the map is very chaotic and random. I would recommend taking more time into the thought of, how can i translate the beat of this song into an exciting map for the player. Your goal as a mapper then should be asking yourself how can I use sliders and beats to accentuate the beat. You want to think about how the player's left hand will be reacting to the beat. (the difference between a slider and a double, for instance.) and how you want the right hand to feel (Do i want the player to really feel the impact of this down beat? Then I should put a jump here!). Taking more time to consider these things will definitely improve your beatmap from a play standpoint. You also want to consider how can you improve it from a visual standpoint. This includes things like blankets, avoiding symmetry, how your streams are designed, etc.

I hope that helped, let me know if you have any questions.

Oh, and don't forget to put a preview point. :)
Pittigbaasje
Hey man , even een quick mod

00:46:692 (3,1,2,3,4) -
Deze is misschien meer personal, maar iniedergeval: Ik zou deze hitcircle 00:46:692 (3) - weghalen en dan de sliders 00:46:828 (1,2,3) - allemaal 2 ticks opschuiven op de time line, en een klein beetje in de map zelf (om het goed te maken voor de spacing die je bent kwijt geraakt door die hitcircle te verwijderen) , zoals hier: https://osu.ppy.sh/ss/3273203
De sliders daarvoor en daarna vangen steeds de eerste toon van de geluiden, maar zoals je het daar hebt is die hitcircle een verzaker (:
Verder zou ik op de returnslider 00:47:646 (4) - 2 ticks ervoor een hitcircle neerzetten, omdat 2x hetzelfde geluid op dezelfde toonhoogte afspeelt. Zoals hier: https://osu.ppy.sh/ss/3273224

00:53:510 (1,2,3,4,5) -
Op dit stuk zou ik het een klein beetje aanpassen. Zoals je het hier hebt is de hitcircle op de blauwe tick (00:53:715 (2) - ) eigenlijk onnodig, aangezien het de muziek niet reflecteert (geen snelle beats hier in de muziek) Op zich wel speelbaar, maar ik denk dat het mooier zou zijn als je hier iets als "slider - hitcircle - slider - hitcircle - slider" van zou maken, zoals hier: https://osu.ppy.sh/ss/3273234

00:56:374 (6,7,8) -
Dit is echt een killer, het is wel speelbaar maar ben zelf niet zo'n fan van extreme spacing tussen triples of streams etc. Als je dit er persé in wil laten zou ik hier (00:56:374 (6) - ) echt wel een nieuwe combo starten, om de speler er bewust van te maken dat dit een element op zichzelf is. Nu lijkt het alsof het singletaps zijn omdat de singletaps ervoor dezelfde kleur hebben. Voordat de meeste spelers doorhebben dat dit niet het geval is is het waarschijnlijk al te laat (:

01:08:101 (4,5,6,7,8) -
Deze quintuple zou ik iets smoother maken, hij is een beetje vaag :a probeer het eens met de convert slider to stream optie te doen. Je zet gewoon een slider neer, selecteert deze en drukt CTRL SHIFT F. Je krijgt dan een klein schermpje waar je mooi op "by object count" kan aanklikken. Dan krijg je daar direct 5 noten achter elkaar die precies evenveel spacing hebben. Echt heerlijk, die optie <3

01:06:874 (3) -
Ik zie hier geen reden om de hitsound volume omlaag te gooien, misschien mooier als je dit weg zou halen.

01:22:556 (4) -
Ik zou hier ook een nieuwe combo starten om hetzelfde principe als net. Het hoeft niet altijd ofc, een new combo op een triple, maar ik zou het wel aanraden wanneer het een mind trick is zoals hier. (De singletap boven de triple)

02:13:146 (1,2,3,4,5) -
Dit is een beetje vaag, misschien beter om gewoon even veel spacing tussen de tabs te doen. Mocht je dit toch willen houden moet je wel geleidelijker minder spacing tussen elke tap doen. Dit leest een beetje raar.

02:45:465 (5,6,7) -
Dit is ook aardig zuur, die singletaps lijken echt teveel op een triple

03:19:692 (1,2,3,4) -
Aah, daarom raakte ik hier dus mn combo kwijt :'(
Haha dit is ook echt onleesbaar. Helemaal als het zo ver in de map is is dit aardig een turn-down om hier je combo kwijt te raken door singletaps die op triples lijken.

Verder speelt de map fijn man. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
-Pittigbaasje
Quizmaegi
Renard - Banned Forever [JustCarmeron's Inner Oni]

00:17:919 ~ 00:25:556 - add 'Finish' on all notes
00:35:237 ~ 00:37:965 - Fill the blank
00:38:237 ~ 00:39:328 - delete spinner -> fill the blank
00:39:601 ~ 00:42:328 - Fill the Blank
00:42:601 ~ 00:43:419 - delete spinner -> fill the blank
00:46:010 - add 'don'
00:48:192 - add 'don'
00:50:374 - add 'don'
02:39:336 ~ 02:40:136 - d d kdk -> d d kd
02:43:692 ~ 02:44:510 - d d kdk -> d d kd
02:48:056 ~ 02:48:874 - d d kdk -> d d kd

+ - set Preview Point first kiai time or last.
+ - add 'renard', 'Banned Forever' in tags
+ - change OD 5~6
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply