forum

Buta-Otome - Gensou no Satellite

posted
Total Posts
12
Topic Starter
Natteke desu
This beatmap was submitted using in-game submission on 30 июня 2019 г. at 14:19:27

Artist: Buta-Otome
Title: Gensou no Satellite
Tags: deetz evilelvis Quashqai Comp touhou Greenwich in the sky Royal Observatory Ranko Magical Astronomy Fantasy Jazz ZUN
BPM: 80
Filesize: 6198kb
Play Time: 03:46
Difficulties Available:
  1. deetz' Insane (5,01 stars, 668 notes)
  2. Extra (5,94 stars, 826 notes)
  3. Quashqai's Lunatic (5,13 stars, 683 notes)
Download: Buta-Otome - Gensou no Satellite
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
rip me
redl bcz new bege and hitsaund kthxbye
THANK U RAIJI FOR NEW BEGE
Aka
бу
_Erra_

Aka wrote:

бу
boo
Breadhunter
Привет Элвис!

Экстра
Как я люблю эти стримы!

00:27:796 (2,3,4) - вот тут очень смутил звучание, я бы заменил 3 на два бита:
.
Поясняю за жизнь, я по звуку ориентировался по "скрипке", она пульсирует на 1/2.
Да и драмы лучше слышатся если бит стоит на белом тике.
00:31:546 (1,2) - походу сегодня день овермапа для меня, я бы поставил между ними бит на 00:31:733. Это выглядит естественней, ну лично для меня, попробуй, заодно ритм драмов получается обыгран
01:17:556 (4) - включил гридснап, сдвинул на 1 клетку по диагонали. Имхо, так выглядит аккуратней, при этом "изгиб" 2 - начало 3 - 4 не портится.

01:21:991 (1,2) - Выделил оба -> сдвинул на (x:480 y:356) Выглядит ровнее :)
01:41:295 (4,1,1) - Ну очень годный паттерн :D
01:42:078 (2) - приложил линейку к монитору, если хочешь их на одну линию - сдвинь на (x:264 y:128)
А ты хочешь, ибо 01:42:469 (4) - лежит на одной линии с 3
01:48:339 (2) - тут тоже спейсинг подровняй, ибо даже следующий симметричный паттерн ровный
01:53:165 (4,1,2) - а тут немного кривовато, можно 2 слайдер наклонить влево на -15. Хотя тут очень спорный вопрос
02:27:730 (1,2,3,1) - Тут я бы выровнял так: Под картинкой код

Тут спейсинг плавно растет на 20
координаты
02:27:730 (1) - (x:257 y:124)
02:27:861 (2) - (x:176 y:156)
02:27:991 (3) - (x:72 y:152)

02:41:426 (1,2,3,4) - Тут как филлер в мультиках, у тебя везде спейсинг 1.01, а между 3 и 4 аж 1.05! Ну как так :o
На этом я, пожалуй, закончу.

Все записалось в бокс, так что тут просто пожелание удачи с картой :)

И да, с меня звездочка, карта слишком годная :D
Reiji-RJ
U r welcome
то-то же!
Mao
I like new bege
Suwako KeroKero
I love Ranko's voice
Quashqai
posting here
Mao
You didn't update this x_x *rip S*
Len
what the
iLuminaye
Very great song, great mapping.
To me this map is performance beatmap.

Some area's need revising, like at 1:02:948 maybe changing these notes up.
I've had multiple people play this and get really confused by these note placements.
Possibly change into singles instead of doubles or make it into a slider ongoing.

starting at 1:13122 consider moving the 5 note closer to the next set, feels abnormally too far away from the next set.
possibly put it above the 4 note or behind the next set.

starting at 1:37:122 consider moving these set of notes in a different order than they are arranged, did the same mistake as above.

starting at 1:49:122 the timing of these notes, I'm not saying change them, just saying revise them, try and make them a bit better on the timing or arrangement.

From here on, in my opinion, all I can say is that revising the map is needed. Consider spacing and distant from note to note making it harder than it actually is.
As I said this is a performance map, so the notes make it that, changing them can still make it a performance map, but make it easier on the angle of the note and approach.
Just from playing it over and over, you can feel what needs revising.
felys

Karian wrote:

Just from playing it over and over, you can feel what needs revising.
haha get gud sCRUB
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply