❄ Discord ❄ Rejestracje(Gracz - SOON) ❄ Rejestracje(Staff) ❄ Spreadsheet(SOON) ❄ Twitch ❄
Świąteczny Turniej Osu!rooms - Blitz (w skrócie ŚTORB), jest to turniej typu Blitz, co za tym idzie, będzie on trwał zaledwie 3 dni, a więc są przewidziane zaledwie 4 godziny na każdą fazę! Również przygotowaliśmy drobne urozmaicenie, które spowoduje, że ten turniej będzie jeszcze bardziej wyjątkowy, czyli postacie, które wpłyną na mecze! Wziąć w nim udział może każdy polski (mający na swoim profilu osu! polską flagę) gracz, niezależnie od jego rankingu lub ilości pp. W tej edycji turnieju pozwalamy również na grę graczom spoza Polski którzy nie mają polskiej flagi, jednakże dany gracz musi znać język polski na dobrym poziomie aby można było się z nim swobodnie kontaktować.
Wymaganym jest dołączenie do serwera discord(jeśli będą kłopoty z dołączeniem, proszę napisać do mnie na osu! w tej sprawie). Po dołączeniu na serwer discord należy zweryfikować się, czyli napisać np. skąd ma się zaproszenie na osu!rooms, później po otrzymaniu weryfikacji należy wejść na kanał #roles i zareagować na Turnieje (dostęp do sekcji z turniejami), wtedy powinna wyświetlić się kategoria "TOURNAMENTS" w której znajdują się informacje o turnieju.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będzie decydował organizator turnieju - Beajek
Udziału w turnieju nie mogą brać osoby z następującą rolą: Mappicker*/Mapper*
* - W przypadku gdy Mappicker bądź Mapper wybierają/mapują mapę tylko dla 1 ligi w turnieju, wtedy nie mogą oni wziąć udziału tej, w której wykonują swoją pracę, ale za to mogą w 2 wziąć udział.
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
Wymaganym jest dołączenie do serwera discord(jeśli będą kłopoty z dołączeniem, proszę napisać do mnie na osu! w tej sprawie). Po dołączeniu na serwer discord należy zweryfikować się, czyli napisać np. skąd ma się zaproszenie na osu!rooms, później po otrzymaniu weryfikacji należy wejść na kanał #roles i zareagować na Turnieje (dostęp do sekcji z turniejami), wtedy powinna wyświetlić się kategoria "TOURNAMENTS" w której znajdują się informacje o turnieju.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będzie decydował organizator turnieju - Beajek
Udziału w turnieju nie mogą brać osoby z następującą rolą: Mappicker*/Mapper*
* - W przypadku gdy Mappicker bądź Mapper wybierają/mapują mapę tylko dla 1 ligi w turnieju, wtedy nie mogą oni wziąć udziału tej, w której wykonują swoją pracę, ale za to mogą w 2 wziąć udział.
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
Organizator główny:
● Beajek
Spreadsheeter:
● Deathwish2104
● PatouZ
Mappickerzy:
● Beajek
● Deathwish2104
● Mr_adamello
● SitekX
Sędziowie:
● Beajek
● Deathwish2104
Streamerzy:
● das12344321
● - Kubii -
Komentatorzy:
● Beajek
● - Kubii -
Jeśli ktoś spoza tej listy również chce pomóc przy organizacji turnieju, należy osobiście zgłosić się do organizatorów turnieju.
● Beajek
Spreadsheeter:
● Deathwish2104
● PatouZ
Mappickerzy:
● Beajek
● Deathwish2104
● Mr_adamello
● SitekX
Sędziowie:
● Beajek
● Deathwish2104
Streamerzy:
● das12344321
● - Kubii -
Komentatorzy:
● Beajek
● - Kubii -
Jeśli ktoś spoza tej listy również chce pomóc przy organizacji turnieju, należy osobiście zgłosić się do organizatorów turnieju.
Dokładne godziny meczy zostaną podane po zakończeniu rejestracji.
Rejestracje: 1 grudzień - 14 grudzień 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 15 grudzień
Kwalifikacje: 16 grudzień - 22 grudzień
Runda 16: 27 grudzień - 27 grudzień
Ćwierćfinały: 28 grudzień - 28 grudzień
Półfinały: 28 grudzień - 29 grudzień
Finały: 29 grudzień
Terminarz turnieju może ulec małym przesunięciom w przypadku wydłużenia weryfikacji zarejestrowanych graczy pod kątem łamania regulaminu gry.
Rejestracje: 1 grudzień - 14 grudzień 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 15 grudzień
Kwalifikacje: 16 grudzień - 22 grudzień
Runda 16: 27 grudzień - 27 grudzień
Ćwierćfinały: 28 grudzień - 28 grudzień
Półfinały: 28 grudzień - 29 grudzień
Finały: 29 grudzień
Terminarz turnieju może ulec małym przesunięciom w przypadku wydłużenia weryfikacji zarejestrowanych graczy pod kątem łamania regulaminu gry.
W turnieju może wziąć udział dowolna liczba graczy. W każdym meczu używany będzie scoring v2! Mappoole będą ujawniane po zakończeniu wszystkich meczy w danej fazie turnieju, i w miare możliwości będą streamowane.
Turniej jest podzielony na 2 ligi:
1. Zaawansowana [#1-#9999]
2. Początkująca [#10000-∞]
Co oznacza, że turniej posiada 2 osobne drabinki, w której żadna z lig nie spotyka się!
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i zostaną ujawnione tydzień przed kwalifikacjami. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. TOP 16 graczy przechodzi do dalszej fazy turnieju. Każdy mecz będzie, w miarę możliwości, streamowany.
Turniej jest podzielony na 2 ligi:
1. Zaawansowana [#1-#9999]
2. Początkująca [#10000-∞]
Co oznacza, że turniej posiada 2 osobne drabinki, w której żadna z lig nie spotyka się!
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i zostaną ujawnione tydzień przed kwalifikacjami. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. TOP 16 graczy przechodzi do dalszej fazy turnieju. Każdy mecz będzie, w miarę możliwości, streamowany.
Każdy mecz będzie sędziowany przez jednego sędziego. Sędzia ma obowiązek zaprosić graczy do lobby najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem meczu.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K i podziałem na dwa brackety (w 2 lidze owego podziału nie ma): HR Bracket i Freemod Bracket.
Rundy będą przebiegać następująco:
LIGA 2:
● Kwalifikacje: 4 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
● Runda 16: 9 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
● Ćwierćfinały: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
● Półfinały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
● Finały: 15 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
LIGA 1:
● Kwalifikacje: 1 mapa z HR + 3 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
● Runda 16: 2 mapy HR + 5 map Freemod + 2 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
● Ćwierćfinały: 3 mapy HR + 5 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
● Półfinały: 3 mapy HR + 7 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
● Finały: 3 mapy HR + 9 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
Warmup: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
W przypadku, gdy zabraknie obu graczom pick'ów, to będą mieli możliwość pick'nięcia map z bonusowego mappool'a, który staje się dopiero dostępny, po wyczerpaniu map w głównym mappool'u, zawiera on 2 mapy: 1 Rice i 1 LN.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 4K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 4K i podziałem na dwa brackety (w 2 lidze owego podziału nie ma): HR Bracket i Freemod Bracket.
Rundy będą przebiegać następująco:
LIGA 2:
● Kwalifikacje: 4 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
● Runda 16: 9 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
● Ćwierćfinały: 11 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
● Półfinały: 13 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
● Finały: 15 map Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
LIGA 1:
● Kwalifikacje: 1 mapa z HR + 3 mapy Freemod, brak warunków zwycięstwa, brak tie-breakera.
● Runda 16: 2 mapy HR + 5 map Freemod + 2 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 4 punktów.
● Ćwierćfinały: 3 mapy HR + 5 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 5 punktów.
● Półfinały: 3 mapy HR + 7 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 6 punktów.
● Finały: 3 mapy HR + 9 map Freemod + 3 mapy Hard Bracket Freemod + 1 TB, wygrana to zdobycie 7 punktów.
Warmup: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
W przypadku, gdy zabraknie obu graczom pick'ów, to będą mieli możliwość pick'nięcia map z bonusowego mappool'a, który staje się dopiero dostępny, po wyczerpaniu map w głównym mappool'u, zawiera on 2 mapy: 1 Rice i 1 LN.
Aby urozmaicić turniej, dodaliśmy 5 postaci do wyboru i należy wybrać 1 nich. Każda postać inną umiejętność, jak i innego debuff'a. Postaci nie można zmieniać!, po wybraniu postaci i rozpoczęciu turnieju, nie można wymienić ją na inną. O to opis 5 dostępnych postaci, które będą do wybrania po przejściu przez kwalifikacje:
Świąteczny Jasion
Umiejętności:
● Może pick'nąć 1 mapę od jasiona
● Może pick'nąć DT na jednej mapie w meczu(poza tb)
Debuffy:
● Nie posiada bana
Kewin
Umiejętności:
● Posiada 2 bany
● Posiada 2 protecty
Debuffy:
● Może pickować dopiero po 2 pickach oponenta (jeśli Kewin wygra roll'a, to pierwszy pickuje i następnie odczekuje 2 następne mapy, by móc spickować ponownie swoją mapę. W przypadku trafienia na 2 Kewinów w meczu, to osoba wygrywają roll'a, to pickuje 2 pierwsze mapy, następna osoba również posiada 2 picki)
Grinch
Umiejętności:
● Może pick'nąć mod HR na jednej mapie w meczu(poza tb)
● Może zagrać 1 raz mapę ponownie(Można wykorzystać, gdy straci się swój pick na mapie)
Debuffy:
● Brak protect'a
Świety Mikołaj
Umiejętności:
● Posiada umiejętność "śnieżyca", dzięki której może pick'nąć flashlight bądź hidden na 1 mapę(poza tb)
● Może pick'ować mapy z bonusowego mappool'a kiedy chce
Debuffy:
● Zawsze oddajesz 1 pick'a, to znaczy, że przeciwnik zaczyna mecz od pickowania dwóch pierwszych map(w przypadku dwóch Świętych Mikołajów pierwsze pick'owanie będzie rozstrzygane poprzez !roll i osoba z największą wylosowaną liczbą zaczyna swoimi pick'ami (2 pick'i)
Final Claus
Umiejętności i debuffy:
● ???
● ???
● ???
(Wszystko jeszcze może ulec zmianie)
Świąteczny Jasion
Umiejętności:
● Może pick'nąć 1 mapę od jasiona
● Może pick'nąć DT na jednej mapie w meczu(poza tb)
Debuffy:
● Nie posiada bana
Kewin
Umiejętności:
● Posiada 2 bany
● Posiada 2 protecty
Debuffy:
● Może pickować dopiero po 2 pickach oponenta (jeśli Kewin wygra roll'a, to pierwszy pickuje i następnie odczekuje 2 następne mapy, by móc spickować ponownie swoją mapę. W przypadku trafienia na 2 Kewinów w meczu, to osoba wygrywają roll'a, to pickuje 2 pierwsze mapy, następna osoba również posiada 2 picki)
Grinch
Umiejętności:
● Może pick'nąć mod HR na jednej mapie w meczu(poza tb)
● Może zagrać 1 raz mapę ponownie(Można wykorzystać, gdy straci się swój pick na mapie)
Debuffy:
● Brak protect'a
Świety Mikołaj
Umiejętności:
● Posiada umiejętność "śnieżyca", dzięki której może pick'nąć flashlight bądź hidden na 1 mapę(poza tb)
● Może pick'ować mapy z bonusowego mappool'a kiedy chce
Debuffy:
● Zawsze oddajesz 1 pick'a, to znaczy, że przeciwnik zaczyna mecz od pickowania dwóch pierwszych map(w przypadku dwóch Świętych Mikołajów pierwsze pick'owanie będzie rozstrzygane poprzez !roll i osoba z największą wylosowaną liczbą zaczyna swoimi pick'ami (2 pick'i)
Final Claus
Umiejętności i debuffy:
● ???
● ???
● ???
(Wszystko jeszcze może ulec zmianie)