forum

Tablet kopen: hoe en wat

posted
Total Posts
15
Topic Starter
Xho
Voorwoord
Aangezien er nogal vaak vragen langskomen in #dutch over wat voor tablet je zou kunnen kopen om goed osu! op te kunnen spelen, heb ik besloten een thread te maken. Dan hoeven we geen stomme vragen meer aan te horen en kan deze thread gewoon gelinkt worden en kunnen we Lekker spelen.

---

Alternatieven
Met muis spelen is nog altijd een optie, maar dat is natuurlijk niet waarvoor je hier bent.
Je hebt vast wel eens een keer gehoord van de osu!tablet, maar zoals je hier kunt zien, is deze uitverkocht en het zal nog wel een tijdje duren voordat er nieuwe beschikbaar zullen komen.
De officiële thread voor de osu!tablet kun je overigens hier vinden.


De beste keuze
Nu blijft er dus eigenlijk één (goede) optie over: De Samsung Galaxy Tab:
http://www.samsung.com/global/microsite/galaxytab/10.1/index.html



Downloaden en installeren
Wanneer je deze gekocht hebt, moet je natuurlijk nog de game installeren. Dit is anders dan bij de pc.
Informatie over osu! downloaden en installeren voor android kun je hier vinden: http://osu.ppy.sh/forum/t/62680

Je kunt ook zoals veel spelers gebruik maken van een pen, en via de pc spelen. Hiervoor heb je deze app nodig. Een pen om mee te spelen kun je hier vinden, je kunt ook naar andere pennen zoeken maar kijk wel of het compatibel is met de tablet.

Prijs
Een tablet kopen is een dure grap, dus je moet wel zeker weten of je wilt overstappen van de muis naar tablet.
Er zijn vele aanbieders. Om de prijzen te vergelijken gebruik ik zelf meestal tweakers' Pricewatch.
Een link voor de Samsung Galaxy Tab Pricewatch vindt je hier.


*Als er nog vragen of aanvullingen zijn voor deze guide, dan hoor ik die graag. Veel succes met jullie aankoop en vooral; Lekker spelen.
Will3x

Xhomas wrote:

Lekker spelen.
R3laX3R
Na aanleiding van dit ben ik toch maar overgegaan op een Samsung Galaxy Tab en ik moet zeggen het is GE-WEL-DIG!
CleanScreen
Ik heb er ook maar een Samsung Galaxy Tab gekocht op aanraden van R3laX3R.
Er resten mij twee vragen:
Hij werkt niet voor OSU! op de pc, ergens software voor te downloaden?
En zal ik net zo goed worden als het spelen op de touchpad van mijn laptop? of zal hier geen verbetering in zitten?
TheCad
Ik zelf heb gekozen voor ASUS Memopad HD 10, ik heb geen goede ervaring met Samsung en ik ben heel erg vooruit gegaan met osu!
silmarilen

R3laX3R wrote:

Na aanleiding van dit ben ik toch maar overgegaan op een Samsung Galaxy Tab en ik moet zeggen het is GE-WEL-DIG!
ik ben het er helemaal mee eens, ik kan ineens rrtyui verslaan op alle maps!
Topic Starter
Xho

CleanScreen wrote:

Ik heb er ook maar een Samsung Galaxy Tab gekocht op aanraden van R3laX3R.
Er resten mij twee vragen:
Hij werkt niet voor OSU! op de pc, ergens software voor te downloaden?
En zal ik net zo goed worden als het spelen op de touchpad van mijn laptop? of zal hier geen verbetering in zitten?
Het verschil met tablet en touchpad van je laptop is dat de tablet "absolute tracking" is, waardoor je minder snel fouten zal maken.

Zoals laport al eerder in een andere thread zei:

laport wrote:

Moonpower wrote:

Laten we deze ook maar doen dan:

https://play.google.com/store/apps/deta ... nput&hl=en hiermee
Met deze app kun je je tablet gebruiken als trackpad, zodat je het wel alsnog via de pc kan spelen en met pen (wat overigens veel spelers doen).
Synchrostar
Samsung masterrace
laport

Xhomas wrote:

Met muis spelen is nog altijd een optie, maar dat is natuurlijk niet waarvoor je hier bent.
o...
Anhedonia
laport
dank je
_mei_old
Eerst dacht ik dat Xhomas een grapje maakte toen hij begon over een Samsung Galaxy Tab, maar uit nieuwschierigheid en door alle goede reviews hier ging ik het ook uitproberen.
Nog nooit was osu! spelen zo makkelijk!
De bijgeleverde pen was een genot om vast te houden, het deed me denken aan toen mn vader vroeger altijd met mij speelde.
De reactie snelheid van het apparaat is zo ongelovelijk snel dat ik me helemaal geen zorgen maak om lag.
De oppervlakte van de tablet is bovendien perfect voor osu!

De ervaring is simpelweg geweldig.
Lekker spelen.

Moonpower

_mei wrote:

De bijgeleverde pen was een genot om vast te houden, het deed me denken aan toen mn vader vroeger altijd met _mei speelde.
We hebben eindelijk het geheim ontdekt. How to be pro. Lekker spelen met je vader.
SkyDevil
oh ik heb een samsung tablet maar je kan daarmee ook osu op de pc fatsoenlijk spelen?

o
Balgon
tablet is goed
Please sign in to reply.

New reply