forum

[Taiko 2v2][#3500-#10000] Intermediate Global Taiko Showdown 2020

posted
Total Posts
1
Topic Starter
Briesmas






Witajcie średniozaawansowani gracze Taiko!

W tym roku wracamy do was z trzecią edycją Intermediate Global Taiko Showdown: IGTS 2020! Schemat pozostaje bez zmian: turniej krajowy rozgrywany w meczach 2v2!
Najważniejsza zmiana w tym roku: dodaliśmy Fazę Kwalifikacyjną, dzięki której lepiej ocenimy umiejętności graczy i będziemy w stanie dokładniej osadzić ich w odpowiednich przedziałach rankingowych, zanim zaczniemy mecze w fazie grupowej. W zasadach zaszły także drobne korekty, dlatego przeczytajcie je dokładnie, nawet jeżeli braliście już udział we wcześniejszych edycjach.

Dołączcie do naszego Discorda, jeżeli zamierzacie wziąć udział w turnieju. Wszystkie ogłoszenia i sprawy organizacyjne będą ogłaszane właśnie tam. Jeżeli nie dołączycie do serwera, zostaniecie automatycznie zdyskwalifikowani.




  1. Musicie znajdować się w przedziale rankingowym między #3500 a #10000 podczas rejestracji. Oznacza to, że nie możecie przekroczyć tego przedziału, aż do końca rejestracji.
  2. Nie możecie przekroczyć #2500 miejsca w rankingu podczas trwania turnieju. Jeżeli tak się stanie, zostaniecie zdyskwalifikowani.
  3. Musicie zarejestrować się używając flagi kraju przypisanej do Twojego profilu.
  4. Musicie dołączyć na nasz serwer Discord.



Zapisanie się do turnieju jest banalnie proste. Wystarczy, że zalogujecie się na naszą stronę GTS za pomocą waszego Discorda oraz podając waszą obecną strefę czasową, następnie kliknijcie odpowiedni przycisk do zarejestrowania się w IGTS-ie. Nie zapomnijcie także dołączyć na nasz serwer Discord.
Gdy już to zrobicie, będziecie o krok od wzięcia udziału w naszym turnieju!
Zostaniecie przydzieleni do 5-osobowych drużyn z waszego kraju. Więcej szczegółów znajdziecie w zasadach!



Rejestracja: 2 maja 2020 23:59 UTC – 23 maja 2020 23:59 UTC
Screening i tworzenie drużyn: 23 maja – 30 maja
Faza kwalifikacyjna: 6 czerwca – 7 czerwca
Faza Grupowa: 13 czerwca – 14 czerwca
RO16: 20 czerwca – 21 czerwca
Ćwierćfinały i Drabinka Przegranych: Runda 1 i 2: 27 czerwca- 28 czerwca
Półfinały + Drabinka Przegranych: Runda 3 i 4: 4 lipca – 5 lipca
Finały Drabinki Wygranych + Finały oraz Wielkie Finały Drabinki Przegranych: 11 lipca - 12 lipca
All-Star + Wielkie Finały: 18 lipca – 19 lipca



Jako uczestnicy jesteście zobowiązani przeczytać poniższe zasady.
Są dość obszerne, ale na pewno odpowiedzą na wszystkie wasze pytania dotyczące tego turnieju.


Podstawowe Reguły
  1. Ten turniej jest rozgrywany w meczach drużynowych 2v2 z drużynami o maksymalnej liczbie 5 graczy.
  2. Drużyny najpierw przejdą przez fazę kwalifikacyjną, następnie zagrają w Fazie Grupowej po czym przejdą do fazy podwójnej eliminacji.
  3. Jako system liczenia wyników będzie używany Score V2.
  4. Każdy gracz, który spełnia wymogi opisane w zasadach, może zapisać się do turnieju. Jako że chcemy by ten turniej otrzymał odznakę, niektórzy gracze mogą zostać niedopuszczeni do gry przez oficjalny staff osu.
  5. Każdy członek kadry, poza Organizatorami, Mappoolerami oraz Sędziami może grać w turnieju.
  6. Uczestnicy oraz kadra musi całkowicie zapoznać się z zasadami (i przekonamy się o tym, czy to zrobiliście w trakcie turnieju).
  7. Wszyscy uczestnicy mają zachowywać się poprawnie i należycie. Nie przestrzeganie tej zasady będzie skutkowało banem/ wpisaniem na czarną listę. Ten punkt tyczy się także kadry.
  8. Każda zmiana w regułach albo nieprzewidziane sytuacje zostaną ogłoszone na Discordzie.

Rejestracja w turnieju oraz tworzenie drużyn
  1. Chcąc wziąć udział w turnieju musicie spełnić nasze kryteria opisane w części o wymogach.
  2. Uczestnicy zapisują się indywidualnie. Po akceptacji ich zgłoszenia, otrzymują rolę swojego kraju.
  3. Kadra ma prawo odrzucić gracza, kiedy stwierdzi o nieadekwatnych umiejętnościach w stosunku do wymagań turnieju.
  4. W tym roku z jednego kraju mogą powstać dwie drużyny, pod warunkiem, że:
    1. Z danego kraju jest 7 lub więcej graczy.
    2. Każda drużyna musi mieć przynajmniej 3 zawodników.
  5. Z powodu powyższej zasady mogą wystąpić różne sytuacje podczas tworzeniu drużyn:
    1. Jeżeli do danego kraju jest zapisanych 5 lub mniej uczestników, zostanie stworzona jedna drużyna reprezentująca ich kraj.
    2. W przypadku gdy z jednego kraju zapisze się 10 lub więcej osób, uczestnicy będą musieli zdecydować między sobą, kto weźmie udział w turnieju. Jeżeli nie będą w stanie wybrać, top 10 według rankingu zostaną wybrani i utworzą dwie drużyny.
    3. Jeżeli jest 6 graczy, uczestnicy będą musieli wybrać 5 zawodników, którzy wezmą udział w turnieju. Jeżeli nie będą w stanie wybrać, top 5 wg rankingu zostaną wybrani i utworzą drużynę.
    4. Jeżeli jest od 7 do 10 graczy (nawet po wybraniu najlepszych wg rankingu) zapisanych w danym kraju, zawodnicy z tego kraju będą mieli kilka dni, na podzielenie się na dwie drużyny.
      Zalecane jest wybranie kapitana tak szybko, jak to możliwe oraz zaplanowanie/ przygotowanie waszych meczów jak najszybciej.
    5. W przypadku, w którym gracze nie dojdą do porozumienia, zostaną oni sklasyfikowani za pomocą pp i zostaną podzieleni na 2 drużyny, z przynajmniej 3 osobami w każdej, gdzie najlepsi będą w pierwszej drużynie, a reszta w drugiej.
    6. Gracze wybiorą kapitana swojej drużyny.
    7. Jeżeli gracze nie będą w stanie zdecydować kto zostanie kapitanem, zawodnik z najwyższym miejscem w rankingu zostanie wybrany.
  6. Kapitan jest osobą odpowiedzialną za zaplanowanie swoich meczów, tak aby jego zawodnicy byli na nich obecni.

Zasady dotyczące poszczególnych etapów
  1. Jest siedem etapów: Faza Kwalifikacyjna, Faza Grupowa, Runda 16, Ćwierćfinały, Półfinały, Finały oraz Wielkie Finały.
  2. Drużyna zostanie sklasyfikowana za pomocą średnich wyników z każdej mapy podczas Fazy Klasyfikacyjnej. Następnie zostaniecie przydzieleni do jednej z grup: Top seed, High seed, Low seed oraz Unseeded. (Proces rankingowania jest dokładniej opisany w Zasadach Fazy Kwalifikacyjnej)
  3. Drużyny zostaną rozdzielone do 8 grup po 4 drużyny podczas streamu, który odbędzie się w niedzielę 7 czerwca.
  4. W Fazie Grupowej wszystkie drużyny z każdej grupy staną naprzeciwko siebie, rozgrywając mecze.Najlepsze 2 drużyny wyjdą z grupy.
  5. Ranking każdej grupy zostanie ustalony na podstawie wyników każdej drużyny w następującym priorytecie:
    1. Najwięcej meczy wygranych.
    2. Największa (ilość wygranych map- ilość przegranych map)
    3. Najwięcej wygranych map.
    4. Winner of the match played previously between the tied teams.
  6. W Fazie Grupowej, „Win by default” będzie liczony jako wygrana 5:0, +1.0 do różnicy punktów (liczone jako wygranie jednej mapy zamiast czterech).
  7. Warunki wygranej w następujących etapach:
    1. Faza Grupowa: BO9 (wygranie 5 map)
    2. RO16, Ćwierćfinały oraz Rundy 1 i 2 Drabinki Przegranych: BO11 (wygranie 6 map)
    3. Półfinały, Finały, Wielkie Finały oraz Rundy 3 i 4 Drabinki Przegranych: BO13 (wygranie 7 map)

Zasady Fazy Kwalifikacyjnej
  1. Podczas tej fazy będzie dostępne kilka pokojów (lobby) o różnych godzinach.
  2. Gdy prywatne lobby zostanie stworzone, drużyny otrzymają zaproszenie do pokoju kiedy przyjdzie czas. Bądźcie pewni, że jesteście w tym czasie online.
  3. Nie ma map rozgrzewkowych.
  4. Maksymalnie dwóch graczy może grać podczas jednej mapy. Nie ma limitu określającego ilość zmieniania graczy podczas gry.
  5. Klasyfikacja będzie stworzona na podstawie średniej wyników każdej drużyny z każdej mapy.
  6. W każdym lobby mapy zostaną zagrane dwukrotnie. Brane pod uwagę będą najlepsze wyniki.
  7. Tylko najlepsze 32 drużyny przejdą do Fazy Grupowej.

Przebieg Meczu
  1. Prywatne lobby zostanie stworzone 10 minut przed właściwym czasem przez sędziego. Kapitanowie obu drużyn otrzymają zaproszenie do pokoju kiedy nadejdzie czas meczu. Następnie sędzia lub kapitanowie zaproszą resztę swoich graczy do lobby.
  2. Jeżeli w czasie meczu żaden członek kadry lub sędzia nie będzie dostępny, mecz zostanie przełożony.
  3. Jeżeli drużyna nie zbierze minimalnej ilości graczy na mecz, zostanie on przełożony maksymalnie do 10 minut.
  4. Nie ma żadnej kary za dołączenie do pokoju po wyznaczonym czasie, tak długo, jak nie przekracza on wyżej wymienionych 10 minut.
  5. Jeżeli po upływie10 minut obie drużyny nie będą miały wystarczającej liczby graczy, gra będzie liczona jako przegrana dla obu zespołów w Fazie Grupowej. Podczas podwójnej eliminacji, drużyna znajdująca się wyżej w rankingu przechodzi dalej.
  6. Mecz będzie prowadzony w trybie TeamVs oraz ScoreV2. Nazwa pokoju musi brzmieć: "IGTS 2020: (Drużyna Czerwona) vs (Drużyna Niebieska)".
  7. Każda drużyna może wybrać jedną mapę jako rozgrzewkę, nie może ona przekraczać 3 minut. Wszyscy mogą wziąć udział w rozgrzewce.
  8. Jeżeli drużynie wybranie rozgrzewki zabiera więcej czasu niż 2 minuty, sędzia ją pominie.
  9. Każdy kapitan musi zbanować jedną mapę z mappoola (wyjątkiem jest TieBreaker). Te mapy nie mogą zostać wybrane przez nikogo podczas całego meczu.
  10. Kapitan każdej drużyny musi wylosować liczbę używając komendy "!roll".
  11. Drużyna z największą liczbą rolla banuje jako druga i wybiera jako pierwsza. Drużyna z najmniejszym wynikiem rolla banuje jako pierwsza i wybiera jako druga.
  12. Każdy kapitan ma 2 minuty na zbanowanie mapy. Po upływie tego czasu, losowa mapa zostanie zbanowana.
  13. Kapitanowie naprzemiennie będą wybierać mapy z mappoola.
  14. Kapitanowie mogą wybrać dowolną mapę z mappoola.
  15. Drużyny będą miały 2 minuty na wybranie mapy oraz 2 minuty na przygotowanie się. Jeżeli drużyna w tym czasie nie wybierze mapy, zostanie ona wybrana losowo.
  16. Wymienianie graczy podczas meczu nie ma żadnych ograniczeń.
  17. Jeżeli gracz zostanie rozłączony (disconnected) między mapami, a drużyna nie ma nikogo wzamian, mecz może zostać przedłużony maksymalnie do 10 minut. This delay can only be applied once.
  18. Jeżeli gracz zostanie rozłączony, będzie to uznawane jako przegranie mapy.
  19. Jeżeli w pierwszych 30 sekundach mapy, gracz zostanie rozłączony, mapa może zostać powtórzona. Może to być wykorzystane wyłącznie raz na drużynę.
  20. Wyniki graczy, którzy przegrali mapę nie wliczają się do końcowego wyniku.
  21. Jeżeli mapa zakończy się remisem, zostanie ona powtórzona.
  22. W przypadku remisu (np.: 4-4 w BO9), zostanie wybrany TieBreaker.

Zasady dotyczące Mappooli
  1. Każdy etap ma własny mappool: Faza Klasyfikująca, Faza Grupowa, RO16, Świerćfinały, Półfinały, Finały oraz Wielkie Finały. Osobny mappool zostanie stworzony dla All-Star (zobacz więcej szczegółów dot. All-Star niżej).
  2. Mappool w Fazie Klasyfikującej będzie się nieco różnić od reszty. Pula będzie zawierać 2 NoMody, 1 Hidden, 1 HardRock i 1 DoubleTime.
  3. Drabinka Przegranych posiada ten sam mappool co Drabinka wygranych oraz rozgrywają mecze w tym samym tygodniu.
  4. W każdy mappool wchodzi w skład: NoMod, Hidden, HardRock, DoubleTime, FreeMod i Tiebreaker.
  5. Pula map w Fazie Grupowej będzie wynosić 14, RO16 i Ćwierćfinały w puli będą mieć 15 map, Półfinały, Finały i Wielkie Finały będą miały 16 map.
  6. Liczba map z Hiddena, HardRocka i DoubleTimea będzie wynosić 2, natomiast dla FreeModów będzie wynosić 3, w każdym etapie.
  7. Mapy z puli FreeModów mają włączony tryb FreeMod, czyli każdy gracz może wybrać Hiddena, HardRocka albo oba. Przynajmniej jeden gracz z drużyny musi wybrać przynajmniej jeden mod.
  8. TieBreaker jest rozgrywany jak FreeMod, jedank nie jest wymagane by przynajmniej jeden gracz grał z wybranym modem.
  9. Każdy mappool zostanie ogłoszony oraz przedstawiony tydzień przed meczami.

Ustalanie Terminów
  1. Każdy etap przebiega podczas weekendów. (Jest możliwe przełożenie meczu w inny dzień, jeżeli obie drużyny się na to zgodzą oraz jeżeli będzie dostępna w tym czasie sędzia).
  2. W jednym czasie może być prowadzone więcej meczów, jeżeli sędzia jest dostępny.
  3. Staramy się układać mecze, tak aby, jak najlepiej pasowały do waszych stref czasowych. Harmonogram zostanie ogłoszony tydzień przed każdym etapem.
  4. Zmiany terminu mogą być wyłącznie uznawane gdy proponowany termin odpowiada obu drużynom. Dowód na to, musi zostać wysłany do kadry przed czwartkiem do 23:59 godz. UTC+0 w tygodniu, w którym odbywa się dany mecz.
  5. O zmianę terminu meczu może wyłącznie poprosić kapitan drużyny.

Zasady All-Star
  1. All-Star to dodatkowe wydarzenie, które ma miejsce w tym samym czasie co Wielki Finał!
    Jest to specjalna rozgrywka między najlepszymi graczami w turnieju.
  2. 8 graczy może wziąć udział w tym wydarzeniu, a zostaną oni wybrani poprzez głosowanie.
  3. Najlepszych 8 graczy zagra w All-Star. Jeżeli w top 8 znajduje się więcej niż dwóch graczy z jednego kraju, tylko dwóch najlepszych może wziąć udział.
  4. Top 2 graczy zostanie kapitanami drużyn. Ich współzawodnicy zostaną wybrani spośród 6 najlepszych graczy pod względem rankingu. Gracz z największą ilością głosów będzie grać z resztą zawodników z liczbą nieparzystą, a druga osoba z największą ilością głosów z parzystą.
  5. Mappool zostanie stworzony przez specjalną drużynę mappoolerów
  6. All-Star będzie rozgrywany 4v4 z następyjącymi zasadami:
    1. BO15.
    2. Mappool będzie zawierać 20 FreeModów oraz 1 TieBreaker. Wszystkie mapy mogą być grane z dowolnymi modami. Niektóre mogą być jednak niemożliwe do zagrania z pewnymi kombinacjami modów!
    3. Nie ma banów.
    4. Wybór map jest taki sam jak w normalnych meczach.
    5. Te same zasady co w zwykłych meczach dotyczących rozłączeń.






1 miejsce: odznaka profilu (jeszcze do potwierdzenia), 64$ lub 6 miesięcy statusu donatora dla każdego zawodnika oraz baner drużyny za pierwsze miejsce
2 miejsce: 48$ or 4 miesięcy statusu donatora dla każdego gracza oraz baner drużyny za drugie miejsce
3 miejsce: 32$ lub 2 miesięcy statusu donatora dla każdego gracza oraz baner drużyny za trzecie miejsce
Please sign in to reply.

New reply