forum

Svenska (Swedish)

posted
Total Posts
563
show more
Jollepoker
Wut, svenskar, i mitt Osu!?
Baka-san_old
Hahah, Jollepoker samma här xD

Tänka sig, det finns vettiga svenskar! Ne skojja, men iaf. Eftersom man ändå gjort ett board här kan man väl vara lite sociala? Hur hittade ni spelet?
Foppish

Baka-san wrote:

Hur hittade ni spelet?
Google 8-)
Eschubertsson
hej hej jag tycker ous! er värdens bästa spel. och jag hitta det på you tube
Real1
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
Foppish
Svenskarna kommer ta över osu! :twisted:
trainbottle
Tjong!
Hara
Mjäh. Behövs mer i #osu om jag ska vara ärlig. :D
trainbottle
Har nån tips på några roliga låtar? Känns som jag borde ladda ner fler men jag orkar inte lalla igenom hela den där listan för att hitta nåt intressant *3*;;
MooNiZZ
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
trainbottle
Shiiiit jag fattade just att man kunde spela taiko och fruktgrejs på specialmode, hade inte sett dom innan 8O alakazoooooomg!! fånga frukt fånga frukt fånga frukt
Foppish
Ojojoj... nu e vi bara 19# på lands-rankingen, vi måste köra mera :D
trainbottle

Xuxa wrote:

Ojojoj... nu e vi bara 19# på lands-rankingen, vi måste köra mera :D
*kollar på landsrankning* Och Finland ligger före oss! D: Perkele, vi måste åtminstone äga Finland?? *spelar meeer*
Real1
Vem har silver i Sverige då? Woot woor woot! :)
trainbottle
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah
jag försöker verkligen spela massor så att vi kan slå finland men seriöst urrrrggghhhh varför har dom så mycket mer poäng

ny undersökning vissar att finnar inte har något liv
Real1

trainbottle wrote:

ny undersökning vissar att finnar inte har något liv
Bäst vi klämmer dem då. :P
Foppish
Real1
Nu så spöade jag vi Japan.
Foppish
Gött nytt år förresten :D
animas_old
Real1
Sen den 25:e September. Kört Ouendan innan så det var inga problem att sätta sig in. Och nu har man 1.1 miljarder i score och ligger tvåa i Sverige. :D
animas_old
Real1
Jag spelar för mycket istället. <_<
Osu! har förstört många nätter redan.
animas_old
Äh, vem behöver sömn, syre och mat när man har Osu?
Foppish

animas wrote:

Äh, vem behöver sömn, syre och mat när man har Osu?
Sant :D Men godis då? D:
animas_old
Bara om det hjälper en att spela.
MooNiZZ
cola är det enda som behövs för att bli bra ;)
Real1
Word.
animas_old
YESS!! Är äntligen under 5000 ranken igen.
Real1
Grats.
Traglar efter att komma upp i topp 50... Men det krävs typ 300mil ranked score till. Bara typ 60mil kvar innan jag är etta i Sverige. :D
Real1
Foppish

Real1 wrote:

Förlåt för dubbelposten men, JAG ÄR SVERIGES NUMMER 1 NU!! :)
Wheee! :D Grattis!
Fler svenskar som du så når Sverige långt :)

Download: Lady Gaga - Born this Way (Armin) [BORN THIS UEI].osu
Real1
animas_old
Grattis till rank#1!

Och synd att du blivit lite omotiverad :(
MooNiZZ

Real1 wrote:

Tackar tackar! Efter att ha blivit nummer ett har jag knappt spelat dock. Jag behöver mer motivation, och top 50 känns alltför långt ifrån. :(
Jag vet precis hur det är, jag spelade CTB väldigt mycket förut för att det var grymt kul, och folk var ungefär lika bra som jag. Men sen blev jag bättre än alla... och nu finner jag det inte kul längre att köra låtar och vara bäst hela tiden :/
Real1
Otium_old
dls4e
so, let's chat

Vi sitter här i venten och spelar lite DotA å pushar på å smeker, med motståndet vi leker...

that's all i got :?

i'm brazilian but my mother lives in sweden.. i hope i'll pay a visit to her this year :) any trip suggestion?
MooNiZZ

dls4e wrote:

i'm brazilian but my mother lives in sweden.. i hope i'll pay a visit to her this year :) any trip suggestion?
go visit dreamhack ;)
twomedium
Osu!, serius buisness :)
toad
OSU!!! Hej!
Otium_old
Mer aktivitet här tack~
Foppish
toad
Otium_old
Träning ger färdighet.
Jag var inte heller så bra på det här spelet i början, men man lär sig och blir bättre.
toad
Real1
Jag kör med mus, and look at me! Sweden #1.
Gaadjin
LeonS_old
Level 30 Osu noob här, Catch the Beat är jag extremt bra på, vanilla Osu! är jag dock en kratta på.
MooNiZZ

LeonS wrote:

Level 30 Osu noob här, Catch the Beat är jag extremt bra på, vanilla Osu! är jag dock en kratta på.
Hör av dig nån gång när du är online så kan vi plocka frukter tillsammans :).

IIDX är mycket svårare att läsa sig, har själv testat, osu! tog några dagar för mig att få in det hela, sen började jag köra med tangentbordet och nu comboar jag det mesta om jag ska vara ärlig.

De flesta missarna får jag av att jag är lite stressad och missar med musen, mycket lättare att träffa när du använder endast mus. dock svårare @ snabba låtar, har testat båda xD
Men övning ger färdighet som sagt, du kan bli bra på vilket sätt som helst
toad
Från början trode jag att alla som var högt rankade hade TabletPC när de spelade, men nu vet jag sanningen.....xD

btw....klarade "Better Off Alone(hard)" idag pga att jag testade att använda tangentbordet, det ägde men jag fick ont i ögonen...: (
MooNiZZ
Jag drog nyss rank #3 på Marisa :D Standard Osu! that is.
Så nu är jag glaaaaad!
Känns som att jag börjar lära mig spela vanligt :)
Real1
MooNiZZ
haha tack tack
Jag var skapligt nervös ska jag erkänna, händerna skakade i 20 minuter efteråt :D, lär jag mig den där sista jacken igen så kan jag fc'a låten skulle jag tro :P

edit : Tog mig till endjacken igen och tappade combon lite tidigare :/
Real1
Topp 50 har aldrig varit närmare! :)
animas_old
Real1
Mus. Använder bara tangenter i galna deathsteams. Förövrigt så är snabba streams min största svaghet i osu!.
MooNiZZ
Tollyx
Foppish

Tolster wrote:

Ja, Hejsan.
Först när jag började spela undrade jag om det fanns några svenskar här och det fanns det :)
Men rakt på sak, någon som kolla på melodifestivalens final för ett tag sen? Ni vet väl då "tingeling" låten då, jag har fått en bra mp3a med den. Och jag suger på att göra beatmaps... Så jag tänkte, vill någon av er ta mp3an och göra en beatmap av den?
Originalet eller ryska remixen? :P
Om jag inte var så upptagen med andra beatmaps skulle jag nog försöka mig på den. ;)
Tollyx

Xuxa wrote:

Tolster wrote:

Ja, Hejsan.
Först när jag började spela undrade jag om det fanns några svenskar här och det fanns det :)
Men rakt på sak, någon som kolla på melodifestivalens final för ett tag sen? Ni vet väl då "tingeling" låten då, jag har fått en bra mp3a med den. Och jag suger på att göra beatmaps... Så jag tänkte, vill någon av er ta mp3an och göra en beatmap av den?
Originalet eller ryska remixen? :P
Om jag inte var så upptagen med andra beatmaps skulle jag nog försöka mig på den. ;)
Den ryska, jag behöver nog träna lite på att spela mer än göra beatmaps, jag har inte gått på hard än. :|
Sinzee

twomedium wrote:

Osu är ett roligt spel :)
lol haha, det äger!! förresten liknar de här smilisarna kirby :) :D ;) :( :P :o :cry: :| :? lol
Gabi
jasså det är här ni hänger :P
Otium_old
Självklart~ Vart annars skulle vi va~? ;D
MooNiZZ
Tycker det är lite dött här, ska vi inte ta och liva upp det med någon väldigt ointressant diskussion?
Otium_old
Tollyx
MooNiZZ
toad
Om jag vann en miljon så skulle jag först av allt köpt en ny dator och sedan sparat resten för mina studier m m....: D
MooNiZZ
Och sen även 4064,45 om man skulle lägga varannat på längden / bredden
Tollyx

MooNiZZ wrote:

Och sen även 4064,45 om man skulle lägga varannat på längden / bredden

MooNiZZ wrote:

Något som vi inte finner speciellt intressant att diskutera antar jag :D

Om ni vann en miljon, skulle ni slösa allt?

förövrigt så går det ca 3367 A4 papper på en kilometer, lagda ovanför varandra, så att de blir så långa som möjligt.
med kortsidorna mot varandra alltså

4761,9 stycken med långsidorna mot varandra.
Jaha?
Då var det klart då :D
Jag känner på mig att du använde en Miniräknare :|

Hursomhelst, om jag fick en miljon, då skulle jag nog sparat för det mesta, till saker man behöver m.m.
Jag gillar ju spel också, så kanske 1/4 skulle gå till det :P
Otium_old
Jag är inte hemma just nu och kommer inte hem förrens imorgon. Så jag kan inte spela. D':

Om jag vann en milljon... Så skulle jag inte ha någon aning om vad jag skulle göra av med dom pengarna... ;_;
MooNiZZ
haha ja, men ett A4 är ju typ 220x 297mm eller nått, bara att räkna på det :)

mjaha, själv skulle jag skaffa egen lägenhet, skulle nog klara mig ett bra tag på det :D

Något mer onödigt vi kan diskutera? :D
Foppish
Singoalla eller Ballerina-kex? :P
MooNiZZ

Xuxa wrote:

Singoalla eller Ballerina-kex? :P
aldrig hört talas om singoalla så jag säger ballerina, that's for sure
Real1
Ballerina...
toad
MooNiZZ
Göteborgskex... no more comment, i think my opinion är sagd.
Real1
Tollyx
Nån som e inne i manga? :D
http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=advanced&series=Kanji+de+manga&fromproduct=True
Dom där böckerna skulle min kompis älska, tänk vad man hittar när man har tråkigt :roll:

Anyway... kom på liten sak som man kan diskutera, spelar någon här nåt instrument? jag undrar mest för jag spelar själv trumpet :) TRUMPET ROX!!!!1!!11!
Har haft mycket att göra nu :| Det ska bli en James Bond Musikal/Teater som jag ska vara med att spela i, den ska gå nu på tis. ons. och fre. ;)
Både lördan och Söndan blev strukna av musikrep, kl 10:00 - 16:00. :o

Gjorde/Ska nån göra nåt speciellt som han/hon vill dela med sig, jag vill gärna höra :)
Real1
95% av den svensköversatta mangan suger hästpung.
Tollyx
Samma sak med alla anime's, vissa kan ju vara bra, men dom flesta får en tumme ner :|
Jag tänker nog beställa dom antingen snart eller senare, kanske imorgon, eller nästa månad.
Man vill ju läsa dom på orginalspråket :)
Real1
toad
Läser 80% med svensk text(dumma bibliotek) pga att jag blir yr när jag ska läser manga på datorn. Beviset på dålig översättning finns i One Piece mangan och jag kan säg att jag hatar 4Kids när det gäller anime. Fansubs ftw! : D

RE instrument: Jag spelar två instrument, piano och gitarr. Spelar för skoj skull så jag kan inte säga att jag är bra på att spela instrument, men jag är rätt så snabb i fingrarna när det gäller piano.
Majide_old

Jollepoker wrote:

Wut, svenskar, i mitt Osu!?
Men shit O_________o, har du märkt det nu? .______.
Topic Starter
Loginer

toad wrote:

jag blir yr när jag ska läser manga på datorn
Dags att köpa e-boksläsare?
MooNiZZ
Uj uj nu blev det mycket aktivitet här, fina fisken som min far skulle sagt.

jag spelar ukulele och piano :D fett najs,

någon som ska till DHs09?
toad

Loginer wrote:

toad wrote:

jag blir yr när jag ska läser manga på datorn
Dags att köpa e-boksläsare?
Bra idé, visste inte ens att det fanns...: D Men dock så har jag ingen aning om vilka märken som är bra, man vill ju inte slösa pengar på något som inte fungerar...
Real1
Hurra! Fem rankade maps. Woot woot! :D
Gabi
mmmmmm jaha då var det valborg.... själv så har min fot blivit överkörd av en bil så det blir lite skämmigt och festa med 1 sko på <_<, men jag e en grym dansare på kryckor. 8-) :P
Otium_old
^
Man måste ha skills om man kan dansa med kryckor. :v
Krya på dig iallafall~

Valboooorg~ Älskar det~ <3 Dock blir det nog inge båt bränning det här året. ;_;
MooNiZZ
min valborg blev ett helvete :(
men inget man kan göra något åt, slutade väll bra antar jag...
Real1
MooNiZZ

Real1 wrote:

Äsch, Valborg. Skräp dag. :?
jo det är fan så, men småbarnen ska festa och då måste jag ta hand om dem :(
Real1

MooNiZZ wrote:

Real1 wrote:

Festande fjortisar? Det är ju det värsta med Valborg.
Dagens ungdom.

In other news
Fan alltså, folk bara åker om mig i ranken, trots att jag spelar varje dag. Jäkla deppigt. Ingen glor på mina maps. Trots att en av dem varit bubblad i mer än 1 jävla månad. Väldigt kul nu när man vrtkligen börjar bli bra på att mappa. Det var MYCKET lättare för mig att få uppmärksamhet till mina maps med det förra systemet.
osu! börjar kännas... Sämre... Jag kanske drar vidare om det inte vänder snart för mig.
MooNiZZ

Real1 wrote:

MooNiZZ wrote:

Real1 wrote:

Festande fjortisar? Det är ju det värsta med Valborg.
Dagens ungdom.

In other news
Fan alltså, folk bara åker om mig i ranken, trots att jag spelar varje dag. Jäkla deppigt. Ingen glor på mina maps. Trots att en av dem varit bubblad i mer än 1 jävla månad. Väldigt kul nu när man vrtkligen börjar bli bra på att mappa. Det var MYCKET lättare för mig att få uppmärksamhet till mina maps med det förra systemet.
osu! börjar kännas... Sämre... Jag kanske drar vidare om det inte vänder snart för mig.
usch, jo well de flesta festar på valborg, inte bara fjortisar, utan även min dåvarande flickvän som det nu är slut med.

Mja, men de diskuterade igår något om att bats bara moddar andra bats låtar, men peppy skulle antagligen införa att de måste gå efter prioritet. Så vi får se hur det blir
Real1
Tror inte det kommer funka. Men vi får se. Skulle inte förvåna mig om min map fortfarande inte fått nån reply TROTS sin 14 priority + bubble om ytterligare en månad.
MooNiZZ

Real1 wrote:

Tror inte det kommer funka. Men vi får se. Skulle inte förvåna mig om min map fortfarande inte fått nån reply TROTS sin 14 priority + bubble om ytterligare en månad.
tjöta på bats, det är det enda rätta :D
vilken map är det vi pratar om?
Real1
Står ju i news posten att mod requests inte är uppskattat längre för the new world order så att säga.

Denna map.
MooNiZZ
Ska lurka runt lite och se om jag kan få någon bat att kolla på den :)
show more
Please sign in to reply.

New reply