forum

Suomen Mafia III - Game Over

posted
Total Posts
88
Topic Starter
Mara

PELITILANNE

KYLÄLÄISET VOITTI!

Kuolleet
FisHie (vainoharhainen poliisi) - Ensimmäinen Yö (murha) (pää katkaistu)
ragelewa (poliisi) - Toinen Päivä (modkill) (salama iski)
IppE602 (mafia) - Toinen Päivä (hirtto) (sai luodin päähänsä)

Elossa
Mianki
Sutsuka

Suomen Mafia-historia
Suomen Mafia I - Mafia Voitti
Suomen Mafia II - Kyläläiset Voitti

Selitetään peli yksinkertaisesti. Tässä pelissä on kaksi tiimiä - kylä vastaan mafia. Kylän asukkaiden tavoitteena on saada selville, ketkä kaksi ovat heidän joukossaan oikeasti mafiasta. Ainoa tapa saada selville on tämän aiheen seuraaminen ja ihmisten käyttäytyminen tässä aiheessa. Joka päivä (peliajassa) asukkaiden täytyy saada epäilyttävä henkilö hengiltä äänestämällä. Mutta mitä jos hän onkin meidän puolella..? Vai onko hän oikeasti mafia? Samaan aikaan yöllä mafia suunnittelee kylän valtaamista. Mafia voittaa, jos heitä on yhtä paljon tai enemmän kuin kylän kilttejä ihmisiä. Mafia saa joka yö murhata jonkun. Olkaa siis varovaisia mitä teette. Jokainen viesti voi ratkaista kohtalonne tässä.

SÄÄNNÖT

Yleisesti
1. Pelin tapahtumista ei saa puhua aiheen ulkopuolella, ellei saamassasi rooliviestissä mainita jotain muuta.
2. Viestejä ei saa muokata, mutta tässä aiheessa saa tehdä tupla- sekä triplaposteja.
3. Minulla on ylin johto tämän pelin aikana, mikäli riitatilanne tulee. Jos teen mielestäsi jotain väärin, ota yhteyttä yksityisviestillä. Voit lähettää myös kysymyksiä pelin suhteen.
4. Kuolleet ihmiset eivät puhu. Myös mielellään ulkopuoliset ihmiset eivät saisi kirjoittaa tähän aiheeseen. (Tämä sääntö rikkoutuu, kun peli päättyy.)
5. Kaikki tapahtumat ja pyynnöt tehdään yksityisviestillä. Pikaviestimiä yms. ei hyväksytä. Yksityisviestin otsikko on täysin vapaa. Tämä ei koske äänestämistä.
6. Älä kopioi mitään yksityisviestiä, minkä saat minulta.
7. Pelaaja ei saa paljastaa itseänsä. Ei myöskään seksuaalisesti.

Päivä
5. Päivä kestää yhden viikon oikeaa aikaa. Tämän aikana ihmiset yrittävät arvuutella, kuka on mafia.
6. Äänestääksesi pelaajan hirteen, kirjoita lihavoituna Äänestys: <nimi>
7. Jos et haluakkaan äänestää kyseistä henkilöä, kirjoita lihavoituna Peru ääni: <nimi>. Tätä ei ole pakko tehdä, jos aiot vain äänestää jotain toista henkilöä.
8. Voit myös äänestää ei-hirttoa, jolloin ketään ei hirtetä. Komentona toimii Äänestys: Ei hirttoa.
9. Mikäli yli puolet äänistä kohdistuu yhteen pelaajaan, hänet hirtetään. Päivä loppuu suoraan, kun pelaaja saadaan hirtettyä.
10. Mikäli viikossa ei saada melko yksimielistä kansaa, eniten ääniä saanut hirtetään.
11. Mikäli äänissä tulee tasapeli, se joka sai kyseisen äänimäärän nopeammin hirtetään.
12. Jokaisen pelaajan tulee olla aktiivinen ja hänen tulee lähettää viesti tähän aiheeseen vähintään kerran 48 tunnin aikana.
13. Jos hänen edellisestä viestistä on yli 48 tuntia, häntä huomautetaan. Huomautus pysyy koko pelin ajan.
14. Jos häntä joudutaan huomauttamaan kolme kertaa pelin aikana, hänet heitetään ulos ja yritämme saada varapelaajan hänen rooliinsa.
15. Mikäli varapelaajaa ei löydy, huomautettu yksinkertaisesti kuolee.

15. Yö kestää 48 tuntia.
16. Tämän aikana aiheessa ei saa käydä keskustelua.
17. Pelaajat, joiden roolit sallii yötoiminnot, voivat lähettää minulle yksityisviestin heidän toimistaan.
18. Pelaajat, jotka eivät käyttäneet yötoimintojansa, eivät tehneet mitään yön aikana.
19. Mafian ei välttämättä tarvitse murhata ketään yön aikana.

Tavoite
Kylä voittaa, jos kaikki mafian jäsenet saadaan tapettua.
Mafia voittaa, jos heitä on tasan tai enemmän kuin eläviä kylän asukkaita.

Pelipohja
Tämän kerran pelipohjana pelaamme pelipohjaa, missä ei ole tavallisia kyläläisiä ollenkaan. Tässä pelipohjassa on:

• 1 mafia
    1 poliisi
    1 naiivi poliisi
    1 vainoharhainen poliisi
    1 mielisairas poliisi
Jokainen pelaaja saa paljastaa oman tutkimuksensa ja tuloksensa. Tämä pelipohja vaatii paljon logiikkaa, ja lynchaaminen ei välttämättä ole paras vaihtoehto heti alkuun. IppE mitä luultavammin hostaa oman mafian tämän jälkeen, koska tämä on melko pienehkö mafia.

HUOM! Tämä peli alkaa päivän sijasta yöstä!

OSALLISTUJAT

1. IppE602
2. FisHie
3. Mianki
4. ragelewa
5. Sutsuka
IppE
in like the motherfucking fist of the north star
FisHie_old
moi
Mianki
moi, pääsenkö mukaan? ^^
IppE

LunaticMara wrote:

7. Pelaaja ei saa paljastaa itseänsä. Ei myöskään seksuaalisesti.
Hymähdin
FisHie_old
Paljastin itseni. Kukaan ei nähnyt.
thelewa
paljastin itseni seksuaalisesti ennen kuin ilmoittaudun tähän

edit: noniin olen paljastanut itseni ja haluaisin ilmoittautua
Sutsuka
.
Topic Starter
Mara
Alright, paikat ovat nyt täynnä. En aloita peliä ihan heti, koska haluaisin syödä ja mennä nukkumaan hetkeksi.
heintsi
Päätin tällä kertaa olla sivustakatsoja, isompaan mafiaan mukaan sitten~

Peli-iloa kaikille, melkonen roolijako tässä :'D
IppE
Sellainen pieni tiedoitus muuten että kun mara puhui että pidän sitten oman mafian niin teen sen vasta kun saan sen uuden koneen ettei mene hankalaksi~
Topic Starter
Mara
Tarina perustuu kaksi vuotta Taikolahden joukkosurman jälkeen.

Kun kaksi vuotta sitten Taikolahdella tapahtui suuri joukkosurma, siellä jäi eloon kaksi vapaamuuraria. He päättivät perustaa kylän uudestaan ja toivoivat, ettei samanlaista joukkosurmaa tulisi ikinä tapahtumaan Taikolahdessa. Jottei tälläinen joukkosurma ikinä tapahtuisi, vapaamuurarit palkkasivat useilta osulandian alueilta poliiseja. Tänä iltana he saapuivat. Urheat poliisit suojelemassa Taikolahtea - nyt ei tarvitse iki-

Ja sitten pamahtaa. Yksi joukkosurmassa kuolleen talo räjähtää. Taas. Vapaamuurarit käväisevät katsomassa, mutta kukaan ei näyttäisi kuolleen. Eihän tässä kylässä ole kuin vapaamuurarit ja po... Niin. Poliisit. Meistä tuntuu, että yksi poliiseista onkin pahojen ihmisten puolella. Vapaamuurari lyö nyrkkinsä pöytään ja sanoo "Ensimmäinen tehtävänne on selvittää, kuka teistä on musta lammas." Ja tästä se taas alkaa. Toivottavasti poliisit onnistuvat tehtävässään.

ENSIMMÄINEN YÖ

On aika tutkia asioita.

Tähän aiheeseen ei saa kirjoitella yön aikana. Poikkeuksellisesti tämä yö kestää vain 24 tuntia.
Topic Starter
Mara
Ja ettei kukaan mene sekaisin, selitän poliisiroolit.

Poliisi saa normaaleja tuloksia.
Naiivi poliisi saa aina syyttömiä tuloksia, vaikka tutkisi mafian.
Vainoharhainen poliisi saa aina syyllisiä tuloksia, vaikka tutkisi muita poliiseja.
Mielisairas poliisi saa tulokset toisinpäin, aka syyllinen onkin syytön ja syytön onkin syyllinen.

Tottakai, kaikille poliiseille on vain kerrottu että he ovat normaaleja poliiseja. Vai ovatko he...?
Topic Starter
Mara
ENSIMMÄINEN PÄIVÄ

Taikolahden uudet poliisit kokoontuvat Esa-Laiturilla. Näyttää siltä, että kaikki ovat vielä elossa. Mafia haluaa siis vain leikkiä meidän kanssamme. Ei se mitään. Nyt on aika kertoa muille poliiseille omasta kokemuksesta. Onkohan poliisien tutkimukset luotettavia?

Viisi pelaajaa on elossa. Kolmella äänellä joku hirtetään. Deadline 1.7.2011 kello 9.00.
IppE
Ei ole taikolahtea hyvällä onnella siunattu ei. Surullista ;~;
FisHie_old
Juuri sen takia me täällä juuri olemme.
IppE
Muttakun en tykkää surullisista paikoista.
Sutsuka
.
Mianki
Minun tutkimukseni sanovat että ippe olisi syytön. Onko näin?
IppE
Olisi hyvin hölmöä väittää toisin.
Mianki
Ok, tekivätkös muut tutkimuksia jo ensimmäisen yön aikana?
Sutsuka
Omien tutkimuksieni mukaan ragelewa on syytön.
Onko totta, en tiedä.
FisHie_old
Missähän ragelewa mahtaa piileksiä ?
thelewa
Koska kärsin alzheimerista unohdin hetkeksi sen että asuin taikolahdella ja että tähän topicciin kannattaisi postata.

Tutkimusteni mukaan sutsuka on syytön mutta tätä pitää testata vaikka itseäni tutkimalla (jos niin saa tehdä, en näe mitään syytä miksi ei saisi) seuraavana yönä siltä varalta että olenkin mielisairas poliisi.
Topic Starter
Mara
Itsensä tutkiminen on liian OP.
thelewa
Aika moni ihminen tutkii ja löytää itsestänsä uusia asioita joka päivä mutta ei välttämättä ihan tähän peliin sopivassa mielessä
IppE
Juuri tuon takia sitä omaa roolia ei kerrottu lewaseni. Täähän olis käytännössä ohi jo jos niin sais tehdä.
Mianki
lewa haluaa paljastaa itsestään jotain? hmmmmmmm
Sutsuka
Olisi epäilyttävämpää jos ei haluaisi
FisHie_old
Vaikea vetää johtopäätöksiä tässä vaiheessa, joten toistaiseksi...
Äänestys: Ei hirttoa

Pidän kaikkia silmällä.
IppE
Pakkohan se on alussa olla joko neutraali tai hatusta heittää kun ei noista tutkimuksistaan osaa sanoa onko ne nyt sitten totta vai ei.

Sutsuka
Jep jep, en usko että murha heti ensimmäisenä päivänä tässä pelissä olisi järkevin valinta.
Tutkimukset jatkukoon.

Topic Starter
Mara
Äänestystilanne:
Ei hirttoa (3) - fishie, IppE602, Sutsuka

Taikolahden poliisit ovat päättäneet keskeyttää päivän tutkimukset ja siirtyä suoraan yöaikaan, jotta voisi tutkia lisää. Tänään ei saatu paljoa selville.

TOINEN YÖ

Ja meidän pikkuruiset poliisit hiippailevat missä sattuu, suurennuslasi kädessä. Like a boss. Tänään he varmasti löytävät johtolankoja!

Tähän aiheeseen ei saa postata yöaikaan! Nyt yö kestää 48 tuntia, joten see you soon.
Topic Starter
Mara
Vittu, editoin vahingossa toisen viestin pois.

Anyways,

TOINEN PÄIVÄ

Kun poliisit astuvat hotellista ulos, he löytävät FisHien pään rappusilta. Pienen etsinnän jälkeen poliisit löytävät FisHien ruumiin kaupan takaa. Hänet on näemmä murhattu yön hiljaisuudessa. Kun hänen papereitaan katsottiin, näyttää siltä, että hän oli poliisi. Hänellä oli todettu kuitenkin vakava vainoharha kaikkeen.

On aika olla siististi cool.

FisHie (vainoharhainen poliisi) - Ensimmäinen Yö (pää katkaistu)

Teitä on neljä elossa. Kolmella äänellä joku hirtetään. Deadline 4.9.2011 kello 23:30.
IppE
;~;
Mianki
Noniin, tämän yön aikana tutkimukseni osoittavat että fishie oli syyllinen. Tämä tarkoittaa sitä että olen mielisairas poliisi joka saa tulokset väärinpäin. fishiehän oli vainoharhainen poliisi ja ensimmäisen yön tutkimuksen mukaan ippe olisi syytön joten ippe on syyllinen.

Äänestys: IppE602
Sutsuka
.
Mianki
Joo totta, jos olisin mafia niin tämä olisi hyvä taktiikka. Ja samalla oletuksella saisin tapettua 2 maksimissaan ja sitten voittaisin koska sitten jäisi jäljelle enää yksi poliisi ja mafia.
Elikkä jos ippe saa muut uskomaan ettei ole mafia (vaikka on) niin peli jatkuu ja minä kuolisin tod.näköisesti. Tai jos uskotte minua niin saadaan mafia hirtetyksi. En nyt keksi mitään mikä saisi uskomaan minuun, mutta vakuutan että olen poliisi.
Mianki
Jos haluatte muuten pelata varman päälle niin äänestäkää ei hirttoa niin ippe ei voita vaan saadaan ainakin vielä yksi yö aikaa. Koska jos nyt hirtettäisiin joku ja mafia tappaa yöllä jonkun niin game over.
IppE

Mianki wrote:

Noniin, tämän yön aikana tutkimukseni osoittavat että fishie oli syyllinen. Tämä tarkoittaa sitä että olen mielisairas poliisi joka saa tulokset väärinpäin. fishiehän oli vainoharhainen poliisi ja ensimmäisen yön tutkimuksen mukaan ippe olisi syytön joten ippe on syyllinen.
Tai sitten olet tuulesta tempaissut kaiken ja murhautit fishie saadaksesi pohjaa ensimmäisen päivän tutkimusväitteellesi.

Oli miten oli, olen myös ei hirton kannalla, koska tilanne on varsin epäselvä.

Mianki

Mianki wrote:

Elikkä jos ippe saa muut uskomaan ettei ole mafia (vaikka on) niin peli jatkuu ja minä kuolisin tod.näköisesti.
Tosta tuli mieleen että jos tulee ei hirtto tilanne niin ippe ei tappaisi yöllä minua koska sitten paljastuisi että minä olen mielisairas poliisi ja että puhuin totta.
Ja sit kuten aiemmin jo sanoin että jos haluatte pelata varman päälle niin äänestäkää ei hirttoa ja tutkikaa. Jos sutsuka ja ragelewa tutkitte molemmat joko minut tai ipen nii saatte tulokseksi minun kohdallani että jompikumpi sanoo että olen syyllinen ja toinen sanoo että olen syytön. Jos taas molemmat tutkitte ipen, tulos on että molemmille tulee syyllinen. Näin voitte varmistaa että puhun totta.
Mianki
Paitsi jos ippe tappaa yöllä jonkun nii sitten tämä taktiikka ei toimisi prkl. Luulin jo että sain ipen kiikkiin.
IppE
Noi sun höpinät menee jo sen verran monimutkaiseks etten tajua. Voitko selventää?
Mianki
Käytä logiikkaa :P
Mianki
Jos sukka tai lewa ei ymmärrä noita ehkä vähän huonosti muotoiltuja höpinöitä nii kysykää
Mianki
ippekin saa kysyä kysymyksiä jos haluaa
IppE
Mutta jos kysyisin että oletko mafia vastaat "en".
Mianki
Niin vastaisinkin
Topic Starter
Mara
ragelewa on saanut ensimmäisen huomatuksen.
Sutsuka
.
show more
Please sign in to reply.

New reply