Mistrzostwa Polski w 7K (w skrócie MP7K) doczekały sie już trzeciej odsłony. Wziąć w nim udział może każdy polski (mający na swoim profilu osu! polską flagę) gracz, niezależnie od jego rankingu lub ilości pp. W tej edycji turnieju pozwalamy również na grę graczom spoza Polski którzy nie mają polskiej flagi, jednakże dany gracz musi znać język polski na dobrym poziomie aby można było się z nim swobodnie kontaktować.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będzie decydować organizator turnieju DaDarkDragon.
Udział w turnieju mogą brać osoby z następującą rolą: Komentator, Streamer, Grafik oraz Gracz.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy! Mecze planowane będą tylko na soboty oraz niedziele.
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
Decyzję o uczestnictwie takich osób będzie decydować organizator turnieju DaDarkDragon.
Udział w turnieju mogą brać osoby z następującą rolą: Komentator, Streamer, Grafik oraz Gracz.
Postaramy się, by mecz odbywał się w podanych przez Ciebie godzinach, ale niczego nie obiecujemy! Mecze planowane będą tylko na soboty oraz niedziele.
W razie wszelkich pytań napisz do organizatorów turnieju.
Organizator główny:
Koordynatorzy:
Mappickerzy:
Grafik:
Muzycy:
Spreadsheeter:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
Jeśli ktoś spoza tej listy również chce pomóc przy organizacji turnieju, należy osobiście zgłosić się do organizatorów turnieju.
Koordynatorzy:
Mappickerzy:
Grafik:
Muzycy:
Spreadsheeter:
Sędziowie:
Streamerzy:
Komentatorzy:
Jeśli ktoś spoza tej listy również chce pomóc przy organizacji turnieju, należy osobiście zgłosić się do organizatorów turnieju.
Dokładne godziny meczy zostaną podane po zakończeniu rejestracji.
Rejestracje: 2 luty - 16 luty 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 2 marzec
Kwalifikacje: 8-9 marzec
Losowanie grup: 9 marzec (po ostatniej grupie kwalifikacyjnej)
Faza grupowa: 15-16 marzec
Runda 16: 22-23 marzec
Ćwierćfinały: 29-30 marzec
Półfinały: 5-6 kwiecień
Finały: 12-13 kwiecień
Wielki finał: 19-20 kwiecień
Terminarz turnieju może ulec małym przesunięciom w przypadku wydłużenia weryfikacji zarejestrowanych graczy pod kątem łamania regulaminu gry.
Rejestracje: 2 luty - 16 luty 23:59
Podanie map na kwalifikacje: 2 marzec
Kwalifikacje: 8-9 marzec
Losowanie grup: 9 marzec (po ostatniej grupie kwalifikacyjnej)
Faza grupowa: 15-16 marzec
Runda 16: 22-23 marzec
Ćwierćfinały: 29-30 marzec
Półfinały: 5-6 kwiecień
Finały: 12-13 kwiecień
Wielki finał: 19-20 kwiecień
Terminarz turnieju może ulec małym przesunięciom w przypadku wydłużenia weryfikacji zarejestrowanych graczy pod kątem łamania regulaminu gry.
W turnieju może wziąć udział dowolna liczba graczy. W każdym meczu używany będzie scoring v2! Mappoole będą ujawniane w niedzielę przed odpowiednim etapem mistrzostw po ostatnim meczu lub po losowaniu grup, i w miare możliwości będą streamowane.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i ujawnionych w niedziele poprzedzającą weekend, w którym odbędą się kwalifikacje. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 24 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem Top, Seedem Mid i Seedem Low. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16. Każdy mecz będzie, w miarę możliwości, streamowany. Wyznajemy zasade, że każdy uczestnik będzie na streamie przynajmniej raz.
W przypadku małej liczby graczy przechodzi 16 graczy i turniej zaczyna się już od Rundy 16-stu, czyli pomijamy fazę grupową.
Pozycja gracza w grupach po ich zakończeniu jest określona przez następujące czynniki:
Liczba wygranych meczów.
Liczba wygranych rund - liczba przegranych rund.
Liczba przegranych przez wbd (im niższa liczba tym lepiej).
Wyższy Seed Kwalifikacyjny.
Są one uporządkowane od najwyższego do najniższego priorytetu, rozstrzygają tym samym momenty remisu w grupach.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają z turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
Kwalifikacje polegać będą na zagraniu 4 map stworzonych przez mappickerów i ujawnionych w niedziele poprzedzającą weekend, w którym odbędą się kwalifikacje. Kwalifikacje nie będą streamowane. Podczas kwalifikacji gracze grają odpowiednie mapy w odpowiedniej kolejności w lobby, po czym po 5-minutowej przerwie gracze grają je jeszcze raz. Liczony jest wyższy wynik na danej mapie. Przed kwalifikacjami nie ma rozgrzewki, więc gracze powinni rozgrzać się we własnym zakresie.
Po zakończeniu kwalifikacji udostępniony zostanie ranking z wynikami graczy. 24 graczy z najniższą średnią pozycji zajętych na zagranych mapach przechodzi dalej do fazy grupowej. utworzonych zostanie 8 grup, w każdej z nich będzie losowy gracz z Seedem Top, Seedem Mid i Seedem Low. Gracze będą rozgrywać mecze każdy z każdym w swoich grupach. Dwóch graczy z najwyższą liczbą zwycięstw przechodzi do Rundy 16. Każdy mecz będzie, w miarę możliwości, streamowany. Wyznajemy zasade, że każdy uczestnik będzie na streamie przynajmniej raz.
W przypadku małej liczby graczy przechodzi 16 graczy i turniej zaczyna się już od Rundy 16-stu, czyli pomijamy fazę grupową.
Pozycja gracza w grupach po ich zakończeniu jest określona przez następujące czynniki:
Liczba wygranych meczów.
Liczba wygranych rund - liczba przegranych rund.
Liczba przegranych przez wbd (im niższa liczba tym lepiej).
Wyższy Seed Kwalifikacyjny.
Są one uporządkowane od najwyższego do najniższego priorytetu, rozstrzygają tym samym momenty remisu w grupach.
Od rundy 16, gracze rozgrywają mecze ze sobą na podstawie drzewka. Turniej odbywa się na zasadzie podwójnej eliminacji, co oznacza, że przegrani spadają do drabinki przegranych. Przegrani z drabinki przegranych odpadają z turnieju. Zwycięzca drabinki przegranych zmierzy się ze zwycięzcą drabinki wygranych w Wielkim finale.
Każdy mecz będzie sędziowany przez jednego sędziego. Sędzia ma obowiązek zaprosić graczy do lobby najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem meczu.
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 7K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 7K.
Warmup: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Gracze mają 10 minut na stawienie się na mecz. Jeżeli po 10 minutach od jego rozpoczęcia jednego z graczy nie będzie w lobby, gracz ten jest uznany za przegranego. Jeżeli obu graczy nie będzie w lobby, za wygranego uznaje się gracza o wyższym Seedzie. Wyciszeni gracze nie mogą grać gier multiplayer, co skutkuje niemożnością grania meczu oraz potencjalną dyskwalifikacją!
Gracze mają obowiązek zachowywać się przyzwoicie w trakcie meczu. Nieodpowiednie zachowanie i/lub łamanie regulaminu osu! może skutkować usunięciem z turnieju.
Każdy z graczy ma prawo do wybrania jednej mapy 7K, która zostanie użyta jako rozgrzewka. Mapa nie może znajdować się w obecnym mappoolu, musi być krótsza niż 4 minuty i być dostępna na stronie osu!
Po warmupach sędzia musi poinformować graczy, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą ochronić - taka mapa nie może zostać zbanowana. Mają na to 60 sekund (lub więcej, w zależności od tego, czy mecz został wcześniej przedłużany, czy nie, o wszystkim decyduje sędzia - !mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są chronione. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest chroniona. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie chroniona.
Po wysłaniu wiadomości o chronionych mapach przez sędziego, sędzia musi poinformować graczy o tym, żeby wysłali do niego prywatną wiadomość zawierającą tytuł mapy, którą chcą zbanować. Mają na to 60 sekund (!mp timer 60). Gdy gracze wyślą mapę, sędzia musi wysłać na czacie wiadomość, jakie mapy są zbanowane. W przypadku, gdy gracze wybiorą tą samą mapę, tylko jedna mapa jest zbanowana. W przypadku, gdy gracz nie poinformuje sędziego o swoim wyborze w wyznaczonym czasie, sędzia może wybrać jakąś losową mapę bądź nie wybierać niczego. Może się okazać, że żadna mapa nie będzie zbanowana.
Po ogłoszeniu zbanowanych map przez sędziego, gracze muszą użyć komendy !roll, zwycięzca rolla wybiera czy chce pickować pierwszy, czy drugi. Gdy rolle będą takie same, gracze muszą jeszcze raz użyć tej komendy.
Gracze wybierają mapy na zmianę, dopóki jeden z nich nie zdobędzie liczby punktów wymaganych do wygrania meczu. Jeżeli obu graczom brakuje jednego punktu do wygranej, ostatnią graną mapą będzie tie-breaker, którego nie można wybrać do zagrania jako zwykłej mapy z mappoola. Na każdą rundę przypada jeden mappool, składający się wyłącznie z map 7K.
Warmup: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In. Podczas rozgrzewki można używać dodatkowo moda Hard Rock, NoFail, Sudden Death, Easy, i/lub Double Time/Nightcore jeżeli zażyczy sobie tego gracz wybierający daną mapę na rozgrzewkę.
Freemod Bracket: gracze mogą podczas gry używać tylko modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
HR Bracket: gracze muszą użyć modu HR oraz mogą używać modów Mirror, Hidden, Flashlight oraz Fade-In.
Fail na mapie liczy się jako punkt dla przeciwnika. Gdy obaj gracze zfailują, liczy się większy score. Wskrzeszenie przed końcem mapy jest uznawane jako pass.
Jeżeli gracz rozłączy się w przeciągu 30 sekund od rozpoczęcia mapy, mapa zostanie rozegrana jeszcze raz. Sytuacja ta może zdarzyć się tylko raz na mapę i dwa razy na mecz na danego gracza. Za każde kolejne rozłączenie przyznawany jest punkt przeciwnikowi. Rozłączony gracz ma dwie minuty + dodatkowy czas, który pozostał mu za stawienie się na mecz punktualnie (maksymalna pula to 10 minut). Po upływie tego czasu, mecz jest zakończony i wygrywa gracz, który pozostał w lobby.
Wyniki meczów będą ustalane w oparciu o zarówno zarówno o mplink na stronie osu! jak i o wyniki z lobby. Mimo starań sędziów, warto robić screeny każdego wyniku, by uniknąć zamieszania w spornych sytuacjach (na przykład, gdy na stronie podany jest inny wynik niż w lobby).
Pierwsze miejsce: - 50% z puli nagród + sekretna nagroda
Drugie miejsce: - 30% z puli nagród
Trzecie miejsce: - 20% z puli nagród
Wpłać pieniądze do puli nagród! (soontm)
Drugie miejsce: - 30% z puli nagród
Trzecie miejsce: - 20% z puli nagród
Wpłać pieniądze do puli nagród! (soontm)