forum

16 Ocak 2021 PP dengelemesi(rebalance)

posted
Total Posts
3
Topic Starter
Kurohime Akira
16 Ocak 2021 tarihinden itibaren, osu!team performans puanı(pp) sisteminde yeni algoritmik dengelemelere girdi.

Öncelikle bu yazı için bu görsel'deki kavramları bilmeniz gerekiyor.(Çeviri Kaynağı)

Ek olarak, bu dengelemeyi çevirirken google translate kullandığım ve onları düzgün ifade etmeye çalıştığım zamanlarda oldu; elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Yine de en doğru kaynak bu bağlantı'daki İngilizce kaynak olacaktır. Yanlış yazıp açıkladığım bir durum olursa, lütfen yorum olarak belirtin ve içeriği güncelleyelim.

Bu ne demek?

Şu andan itibaren geçmiş oyunlarından elde ettiğin pp ya arttı, ya da azaldı.

Güncelleme'de neler var?




Approach Rate(AR) 11 Dengelemesi


Eski sürümlerde AR değeri 10.33'ten büyük olan bir harita sabit olarak pp bazında %20'lik bir buff(artış) sağlıyordu.

Hali hazırda millet bu durumu kullanarak beleş pp kasıyordu. Özetle:

AR 11, Flashlight modu gibi harita ne kadar uzarsa zorlaştığı için; kısaca kısa süreli pp mapleri için nerf(zayıflama)'e maruz kaldı.

AR 11 Rebalance(dengeleme) Değeri

0 Vuruş başına %0 pp'den ---> 1000 Vuruş'ta %26,33'e doğru ölçekleniyor.

Yani örneğin diyelim 325 combo attınız bir mapte, %10 buff veriyor, 750 combo %20 buff veriyor 1000 combo %26,33 buff veriyor.

Eskiden alınan %20'lik buff 750 Combo'da(bi' nevi vuruş'ta) aktif oluyor.

Bunun sonucunda 1000 comboluk bir pp mapi bu dengeleme ile birlikte buff almış iken, 300 comboluk bir pp mapi nerf yiyor.



No Fail Dengelemesi

No Fail'in pp çarpanı artık ıskalama sayısına göre ölçekleniyor.

Yeni değer: 1.0x'dan, her ıskalama için -0.02x uygulanarak, maksimum 0.9x'e düşebilecek şekilde ayarlandı.
Eski değer: 0,9x (her zaman)


Spun Out Dengelemesi

Spun Out'un pp çarpanı artık haritadaki döndürücü sayısına göre ölçekleniyor.
Yeni değer: 1 - (Spinner Sayısı / Toplam Vuruş Objesi Sayısı)^0.85
Eski değer: 0,95x (her zaman)

Miss Penalty Dengelemesi

Bu değişiklik, kısa haritalarda ıskalamaları daha fazla cezalandırırken, daha uzun haritalarda az sayıdaki ıskalamanın etkisini önemli ölçüde azaltmayı amaçlıyor. Kısaca özeti bu.

Tam olarak nasıl çevirebileceğimi anlayamadığım için, anladığım kadar bahsedeceğim.

Eskiden kullandıkları algoritma basit bir şekilde, "Harita'da miss atarsan biz senin pp'ni sömüreceğiz kardeşim" 'den ibaretmiş. Yeni güncelleme ile birlikte,
"Uzun maplerde miss atarsan daha az pp kaybedeceksin, kısa maplerde miss atarsan daha çok pp kaybedeceksin."
olayına dönmüş.

-Yeni değer:
*Bir haritadaki herhangi bir sayıda ıskalama, hem aim hem de speed için verilen toplam puan başına anında %3 -ceza verir.
*İlk birkaç ıska, sonrasına göre daha az sert bir şekilde cezalandırılır. En büyük göreceli ceza, %15'lik hata işaretinin (haritadaki nesnelerin sayısına göre) civarında bir yerde meydana gelir ve bu noktadan sonra, sonraki her ıskamanın azalması tekrar azalır.(? son cümleyi anlayamadığım için, direkt çevrilmiş halini ekledim.)

-Eski değer: Hedef ve hız değerleri 0.97^x, x'in ıskalama sayısına eşit olduğu yerde azaltılır.

Daha iyi anlamak için, bu görsele bakabilirsiniz.





Speed Ve Accuracy Eğrisi Ayarlamaları


Bu dengeleme, güncelleme notlarında uzun uzun açıklanmış ve matematik/yazılım dilinde karma karışık şekilde olduğu için anlayabileceğiniz şekilde anlatıyorum. Ben de zar zor anlayabildim.

Öncelikle genel zorluk ve accuracy'i etkileyen yeni bir formül geliştirildi.

Yeni değer:

Eski değer:

İkiye katlamayı cezalandırmak için hız değeri artık bir skorda yapılan 50'lerin sayısı ile ölçeklendirildi.

500 Combo için 1 tane 50 varsa veya hiç yoksa, multiplier(çarpan) sabit 1'dir. Yani 1x ile puanların hesaplanır. (hız değeri değişmez; teknik olarak sıfırıncı güce 0.98'dir - ki bu 1'dir)

500 Combo için birden fazla 50 alırsan, multiplier 0.98x üzeri (Aldığın 50 sayısı - toplam sayım / 500).



Eski değer: Yok

Mavi Çizgi: Eski değer
Turuncu Çizgi: Yeni değer
Pembe: Aradaki fark



1000 objeli(cycle, slider, spinner vs.) bir beatmapte aldığın 50 sayısı kadar skorlarının kaç ile çarpılacağını gösteren tablo, örnek: 1000 comboluk bir mapte, 40 tane 50 puan alırsan skorun 0,5 ile çarpılacak.




Yeni pp sistemi sıralamaya, top playerlara nasıl bir etki sağladı?


- Chocomint(Diğer Adıyla Cookiezi) artık sıralamada yok (F)
- Karthy ve idke tekrardan top 10'a giriş yaptılar.
- WhiteCat 900pp civarı bir puan kaybı yaşadı ancak hala 1. sırada.
- FlyingTuna 900pp yaptığı playi kaybetti(yani 850pp'ye falan düştü) ancak tekrardan 15. oldu
- Aynı şey Rafis'e de oldu, 900pp'sini kaybetti.
- Fieryrage "Guess Who Is Back" mapindeki DTHR playi nerflendi ve +15K pp'den düştü.
- Hepsinin aksine, RyuK'un "choke" 'ladığı Kuusou Ressha HDDT artık1000pp.
- badeu'nun C-type play'i 1143pp'e nerflendi, Yani artık pp rekoru C-Type değil. Şu an ise aetrna'nın Accension to heaven +HDDTHR 1144pp'si, FGSky'ın Justadice +HDDTHRFL 1146pp'si ve aetrna'nın Mou ii Kai 1150pp'si pp rekoru olarak gözüküyor.
Reha
güzel bilgilendirme, iyi forumlar
caniboy05
benim kafam yetmedi buna ama eline sağlık
Please sign in to reply.

New reply