This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
User avatar
Beatmap Nominator
8,001 posts
Offline
This beatmap was submitted using in-game submission on martes, 12 de septiembre de 2017 at 20:50:53

Artist: Dreamcatcher
Title: Wake up
Tags: 지유 수아 시연 한동 유현 다미 가현 Ji-U Su-A SiYeon Handong YooHyun DaMi Gahyeon Happy Face Entertainment Prequel 1st mini album kpop k-pop rock
BPM: 144
Filesize: 7479kb
Play Time: 03:28
Difficulties Available:

Download: Dreamcatcher - Wake up
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
GOOD NIGHT: https://osu.ppy.sh/s/603905
Chase Me: https://osu.ppy.sh/s/586144
Fly high: https://osu.ppy.sh/s/645657
Sleep-walking: https://osu.ppy.sh/s/645655
Lullaby: https://osu.ppy.sh/s/605622
Wake up: https://osu.ppy.sh/s/645662
REALLY REALLY: https://osu.ppy.sh/s/654517
Last edited by Natsu on , edited 23 times in total.
User avatar
Rhythm Incarnate
2,036 posts
Offline
No kudosu yet.
hotcake. fall in love with Dreamcatcher. gonna revenge with SEVENTEEN TEEN TEEN!








Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Rhythm Incarnate
4,433 posts
Offline
No kudosu yet.
Double BPM <3

Nice!
User avatar
Rhythm Incarnate
545 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Hi Natsu
Idk why I find the BG kinda creepy

General


Convert the BG to jpg/jpeg can save some space

Easy


Some blankets are of, for example 00:25:822 (2,3) - , 00:44:156 (2,1) - , 01:32:489 (2,3) - , etc.
00:03:739 (1,2,3) - Try this perharps?
00:32:072 (3,4) - Mirroring these 2 can be good
01:40:823 (1,2) - How about 3 1/1 sliders? That way it can fits the vocal better
00:47:489 (1,2,3) - Try this. Same goes for 01:54:156 (1,2,3) -
01:50:406 (4) - The oh sounds end at 01:50:406 (4) - Try this?

Normal


00:09:156 (3,1,2) - Blanket?
01:25:406 (1,2,3,4) - This can be hard
01:50:406 (2) - Shorten the slider to 01:50:822 -
02:02:073 (1) - Ctrl + J?
02:41:864 (3,4) - Remove (4) then add a reverse to (3) is better imo
02:52:906 (2,3) - I don't understand this. I think a 1/1 slider is enough, then add a circle at 02:53:531 -

Hard


00:23:114 - I can hear a sound pretty clear here
00:47:593 - There is no sound here, or I'm just deaf xd
01:05:406 (1,2) - If you're following the vocal, then please do the same as you do with 01:06:239 (1,2,3) -
01:54:260 - Same as 00:47:593 -
02:05:406 (1) - Consistent with 00:58:739 (1,2) - ?
03:18:323 (5,2) - Blanket?

Insane


00:47:593 - :(
03:07:906 (4) - It covers more sounds I'm sure

Nice diff

Deep Night


00:43:114 (5,6) - Try this
There are sounds at 02:28:426 - 02:30:093 - and since it's the top diff, you should map them
03:07:906 - Same as Insane

That's all 2 last diff is very nice
Good luck
User avatar
Rhythm Incarnate
913 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Heeey!
M4M from your queue i guess you know my map so yea

background girl slighlty reminds me of jeff the killer


Easy
00:11:240 (2,3,4) - make the slidertail of 2/sliderhead of 3 and sliderhead of 4 into a perfect triangle while also fixing the blankets of 2 and 4
00:22:489 (3) - maybe try 1/1 2/1 1/1 for this ryhthm?
00:38:739 (2) - maybe change this to slider +1 to emphasize the voice change?
00:42:281 (1) - move this slider to 00:42:281 - i think it sounds way better if your start at the vocal already maybe a bit something like this?
00:50:406 (4,1,2,3) - perfect square pls?
00:57:072 (3) - out of playfield for me and i play 1920x1080
01:01:239 (2) - can you center the sliderhead on the right eyes of the girl in the bg? :) the left is emphasized already!
01:44:156 (1,2,3,4) - perfect square with slider head of 1 and 2 ,3 and sliderhead of 4?
01:44:156 (1,1) - stack (not visible while playing but PLEASE NATSU)
02:09:573 (4) - why doesnt this follow the clockwise movement you build up before,would look nice imo
02:41:239 (1,2) - can these align pls
00:15:406 (3) - imo this sliders are too small for an easy diff :/


Normal
01:33:739 (4) - remove nc here?
01:40:822 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6) - make this an even diamond?
01:57:073 (3,1,2,3,4,5,6,1,2,3) - same here
02:11:239 (3,3) - stack...?
02:20:822 (1,4) - not perfectly stacked
03:15:823 (3,3) - mirror pls

not really much here p clean


Hard
00:24:990 (2,3) - align pls ;W;
00:34:572 (3,1) - fix stack pls
this diff is p much well done


Insane
00:08:114 (6) - i think a straight slider fits here much more
00:22:489 (1,2,3) - align them 2 seems a bit too much to the left
01:46:656 (5,1) - i think blanket machine is broke here
besides does few aesthetic things i dont think there isnt much to say simple and clean!


Deep Night
00:41:239 (3) - fix stack
00:42:906 (4) - why dont make this longer vocal a slider instead?
00:44:572 - ^
00:48:739 (1,1) - REEEEEEEEEEEE
Also i think that the streams are not really fitting here maybe because you still have vocals you could map instead of endless stream
i think its kinda weird that the ''real'' kiai of the song aka the second half is a joke in comparise of difficulty to the first half :/

anyway i really enjoyed modding this mapset because it was kinda tricky to find stuff well done!
User avatar
Rhythm Incarnate
772 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
hi there from your q
poor modding incoming
her face is kinda scary in this bg
im adapting to english keyboard right now, please be gentle

cereal things

things i say about highest diff might apply on other diffs too.
bg could be jpeg. Seems like im a hypocrite because my own map has a huge png file lol

deep night

00:27:072 (1,3) - the circle overlaps the reverse arrow here completely, maybe overlap it a bit more. Had no trouble while playing the difficulty, maybe theres enough time to react to the arrow.
00:51:239 (1,1) - these shapr angles would feel more special with the vocal and the finish here, if it wouldnt occur like all the time. Imo the angles are sometimes a bit unpredictable since they are not mapped to similiar sounds, like 00:51:239 (1,5) - how do they both deserve this angle? I mean you clearly try to do a star pattern here with that sharp angles, but yea thats pretty much what i felt while playing.
01:01:239 (3,4) - plays a bit confusing because you didnt map the red tick here prior to this and focused more on the white tick here. How about making here an easier transition to the drums by mapping this again with a slider?
01:49:885 (2) - i think its better to skip the snare here if you want to follow the vocal here not only because you build around mapping vocal, but also because 01:49:572 (1) - is very similar to 01:49:885 - this vocal so having them share the same object would make sense to me.
02:33:322 - im quite sure there are no 1/8 sounds prior to the red tick and even after the red tick. Maybe im just deaf tho
03:08:847 - i mean neither vocal or drums happen here, so why to overmap. The guitar isnt prominent here either im confused.
03:22:072 (1) - is this a spacing error or wanted spacing?
03:27:073 (1,2,1,2) - I think all the 1-2-1-2 jumps should follow the circular movement, so 03:27:906 (1) - should follow the same flow. Right now the flow of this is a bit unpredictable, after such long circular flow pattern.

is this map the new ora map, all these star patterns, just needs a ora ora sound sample

I guess it`s cool, having just a hard time modding already clean stuff.

insane

00:08:326 - ok this is completely a suggestion, but for the parts here where no vocal occurs, it would more comfortable to play the drums here. Some 1/4 rhythm wouldnt hurt the difficulty of the map either.
01:03:743 - would be kinda cool if you skip the guitar here. Right now its emphasized without a vocal, all others have a vocal. I think it might make sense, and again its really subjective as well, this might make more sense as a 1/1 slider following the drawn out vocal which you seem to prioritize over everything else in the map.
02:26:660 (7) - can you nc the object here? Since its spacing changes here would help to read this pattern.

hard

theres alot of unstacked notes spreade all over the map, really mandatory but its sticking out the most after first look so uhh ya

02:50:197 (3,4) - contradictionary here to use the same objects for completely different rhythm. How about mapping the vocal on the red tick prior to 4 instead which covers also a very strong vocal sound.
03:08:322 - this is really confusing to skip the snare here since the vocals prior to that also landed on a snare, how about at least covering it with a 1/4 slider instead? I think this would help to get the rhythm down right!
00:01:031 - oh i ignored these at first, but uh the strong sounds of the guitar are on the white here, so starting the slider on a red tick is wrong emphasize in my eyes. Having them simply whites follows the rhythm correctly. 00:02:697 - this is fine tho even if you ignore the change in guitar 00:09:364 - in all of these places.

normal

00:37:489 (1,1) - do they share the same vocals or drums to have the same pattern? Would be nice if the second pattern would look differently at least to make sure players don`t believe this might be the same thing.
00:50:822 (1,4) - bit worried about these, they might a bit confusing to stack 3 notes underneath. Might be misread alot. On the other hand you stack alot of notes in the map so that might be fine. But yeah im just probably not to optimistic here lol
01:01:031 (2) - i think its better not to have a note here since you have no note either at 01:01:864 - so thats a bit confusing. Either add a note there or remove the other. For a normal i think its okay to have a note here, but might be to dense then idk.

02:34:781 - i think a break here would have fit the spread pretty good, theres not really much goin on either. I know you already mapped the stuff here, but wasnt it adviced to have a break or sth in lower difficulties. Im not sure might have only dreamed that.

easy

00:17:072 (1) - i dont wanna be that guy, but all others similar to this arent roundly shaped maybe stick to plan? xd
02:30:406 - slidertrack is barely visible. The slidertrack should be at least abit visible in lower difficulties. same goes for every slider this big in the diff.

dont have anything else to say about the easy i quite liked it, besides that last point i mentioned, im a bit worried about the playability here.

nice mapset. the song isnt to bad either!
Good Luck, Summer!
User avatar
osu! Alumni
3,219 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
It looks like this is a song made for me, since I am sleeping af in the last period. WAKE ME UP

Easy


  • 00:17:072 (1) - (just a personal taste) I do not like how this slider is curved upwards. Actually you made 1/2 curved sliders only when you could blanket them with some other element, like you did for: 00:07:072 (1,2) and 00:08:739 (3,4). This one has no blanket, so.. why don't you make it straight like you did for others for consistency? I would suggest you this to make the flow and appearance much better: https://osu.ppy.sh/ss/8881977
  • 00:21:656 (2) - (nazi) improve this blanket, it looks ugly
  • 01:39:573 (4) - You forgot to add clap on this slider's tail like you did for 00:32:906 (4)
  • 01:47:073 (4,1) - This part is inconsistent. NC should be on 01:48:739 (2). Add it on (4), remove it from (1) and add it on 01:48:739 (2) for consistency
  • 01:50:406 (4) - I think it would be better to reduce this slider to 1/2 so you can add clap on the tail for consistency. Also, there is no sound on that red tick, and vocal doesn't finish there
  • 02:20:406 (1) - I got you here, it's actually a good idea, but I think not for a normal diff. A single combo with 1/2 short slider and with the element that starts 1/2 later is not a good idea for an easy diff. I would suggest you just to use a circle instead of the 1/2 slider, same for others like 02:23:739 (1) (well, as I said it is actually good, but I would just avoid this for the easiest diff)


Normal


  • 01:39:573 (2) - Same of easy, and for all diffs I guess?
  • 02:53:739 (4) - I would add NC here
  • This map is so good, didn't find anything else, just, I think it's a bit harsh for a Normal diff, but I guess it's fine xP


Hard





Insane





Deep throat Night





Well, mine are just small suggestions. After all, the mapset is already well made IMO.
I hope it helps a bit at least, even if it's kind a poor mod with small stuff.
Good luck Natsu!

AJUUUUUUUUUUUUUUU NIIIIIIIIIIIIIICEEEEEEE!
User avatar
Beatmap Nominator
8,001 posts
Offline
Hokichi wrote:
Hi Natsu
Idk why I find the BG kinda creepy

General


Convert the BG to jpg/jpeg can save some space that would lower the quality

Easy


00:03:739 (1,2,3) - Try this perharps? I prefer my pattern
00:32:072 (3,4) - Mirroring these 2 can be good ^
01:40:823 (1,2) - How about 3 1/1 sliders? That way it can fits the vocal better I think my current rhythm fit them better
00:47:489 (1,2,3) - Try this. Same goes for 01:54:156 (1,2,3) - that would miss the pressure points
01:50:406 (4) - The oh sounds end at 01:50:406 (4) - Try this? my current rhythm cover more beats

Normal


01:25:406 (1,2,3,4) - This can be hard not at all
01:50:406 (2) - Shorten the slider to 01:50:822 - same as easy
02:02:073 (1) - Ctrl + J? that would destory my pattern
02:41:864 (3,4) - Remove (4) then add a reverse to (3) is better imo this will create a polarity issue
02:52:906 (2,3) - I don't understand this. I think a 1/1 slider is enough, then add a circle at 02:53:531 - vocals are in 1/2

Hard


00:23:114 - I can hear a sound pretty clear here 1/1 breaks are good for hard diffss
00:47:593 - There is no sound here, or I'm just deaf xd all this part have a constant 1/4s
01:54:260 - Same as 00:47:593 - same
02:05:406 (1) - Consistent with 00:58:739 (1,2) - ? these parts are different

Insane


00:47:593 - :( same
03:07:906 (4) - It covers more sounds I'm sure it doesn't

Nice diff

Deep Night


00:43:114 (5,6) - Try this it doesn't follow my rhythm
There are sounds at 02:28:426 - 02:30:093 - and since it's the top diff, you should map them they don't follow the main melody
03:07:906 - Same as Insane same

That's all 2 last diff is very nice
Good luck


Mazziv wrote:
Heeey!
M4M from your queue i guess you know my map so yea

background girl slighlty reminds me of jeff the killer


Easy
00:22:489 (3) - maybe try 1/1 2/1 1/1 for this ryhthm? I think my rhythm fits better
00:38:739 (2) - maybe change this to slider +1 to emphasize the voice change? it's covering a full word
00:42:281 (1) - move this slider to 00:42:281 - i think it sounds way better if your start at the vocal already maybe a bit something like this? I wanted to map that vocal, but I think my current rhythm do a better work here
00:57:072 (3) - out of playfield for me and i play 1920x1080 tested with 800 x 600 and it's not offscreen
01:44:156 (1,1) - stack (not visible while playing but PLEASE NATSU) MAN
02:09:573 (4) - why doesnt this follow the clockwise movement you build up before,would look nice imo Variation
00:15:406 (3) - imo this sliders are too small for an easy diff :/ 1/2s are fine


Normal
01:33:739 (4) - remove nc here? it's the same as 01:27:073 (1) -


Hard
00:24:990 (2,3) - align pls ;W;
00:34:572 (3,1) - fix stack pls
this diff is p much well done


Insane
00:08:114 (6) - i think a straight slider fits here much more nop



Deep Night
00:42:906 (4) - why dont make this longer vocal a slider instead? because that would miss much points and I'm not really following the vocals
00:44:572 - ^
Also i think that the streams are not really fitting here maybe because you still have vocals you could map instead of endless stream
i think its kinda weird that the ''real'' kiai of the song aka the second half is a joke in comparise of difficulty to the first half :/ the second part has less desity than the first, the chorus isn't always the more intense part and the streams do justicy to the song, mapping the vocals would destroy the map tbh

anyway i really enjoyed modding this mapset because it was kinda tricky to find stuff well done!


Feb wrote:
bg could be jpeg. Seems like im a hypocrite because my own map has a huge png file lol quality

deep night

00:51:239 (1,1) - these shapr angles would feel more special with the vocal and the finish here, if it wouldnt occur like all the time. Imo the angles are sometimes a bit unpredictable since they are not mapped to similiar sounds, like 00:51:239 (1,5) - how do they both deserve this angle? I mean you clearly try to do a star pattern here with that sharp angles, but yea thats pretty much what i felt while playing. emphasis kill maps design sometimes and I think the gimmick have priority to me than the little changes in the song
01:01:239 (3,4) - plays a bit confusing because you didnt map the red tick here prior to this and focused more on the white tick here. How about making here an easier transition to the drums by mapping this again with a slider? but the drums u,u
01:49:885 (2) - i think its better to skip the snare here if you want to follow the vocal here not only because you build around mapping vocal, but also because 01:49:572 (1) - is very similar to 01:49:885 - this vocal so having them share the same object would make sense to me. I really didn't get what u mean here, but I have the current rhythm, because is the one that miss less beats
02:33:322 - im quite sure there are no 1/8 sounds prior to the red tick and even after the red tick. Maybe im just deaf tho no you are riight there aren't 1/8 clear beats, just a noise sound, a slider don't fit it and there are not hold notes, so the repeat does fit best
03:08:847 - i mean neither vocal or drums happen here, so why to overmap. The guitar isnt prominent here either im confused.because I'm mostly mapping the guitar
03:27:073 (1,2,1,2) - I think all the 1-2-1-2 jumps should follow the circular movement, so 03:27:906 (1) - should follow the same flow. Right now the flow of this is a bit unpredictable, after such long circular flow pattern. I like how this plays

insane

00:08:326 - ok this is completely a suggestion, but for the parts here where no vocal occurs, it would more comfortable to play the drums here. Some 1/4 rhythm wouldnt hurt the difficulty of the map either. I map my spreads by reducing density, that's why the kick sliders aren't on insane
01:03:743 - would be kinda cool if you skip the guitar here. Right now its emphasized without a vocal, all others have a vocal. I think it might make sense, and again its really subjective as well, this might make more sense as a 1/1 slider following the drawn out vocal which you seem to prioritize over everything else in the map. it's just a filler object
02:26:660 (7) - can you nc the object here? Since its spacing changes here would help to read this pattern. I'm going to think more about this, I really don't want to spam a lot of ncs

hard

02:50:197 (3,4) - contradictionary here to use the same objects for completely different rhythm. How about mapping the vocal on the red tick prior to 4 instead which covers also a very strong vocal sound. 02:51:239 (4) - it's just a filler object to avoid empty spaces
03:08:322 - this is really confusing to skip the snare here since the vocals prior to that also landed on a snare, how about at least covering it with a 1/4 slider instead? I think this would help to get the rhythm down right! I'll think about this, but right now I want to cover vocals only there
00:01:031 - oh i ignored these at first, but uh the strong sounds of the guitar are on the white here, so starting the slider on a red tick is wrong emphasize in my eyes. Having them simply whites follows the rhythm correctly. 00:02:697 - this is fine tho even if you ignore the change in guitar 00:09:364 - in all of these places. mmmm yeas and no, tbh If I map to the white ticks only I can't do repeats and this part would become equaly dense as the next one which I really don't want

normal

00:37:489 (1,1) - do they share the same vocals or drums to have the same pattern? Would be nice if the second pattern would look differently at least to make sure players don`t believe this might be the same thing. aren't really the same, but from the map rhythm point of view they are
00:50:822 (1,4) - bit worried about these, they might a bit confusing to stack 3 notes underneath. Might be misread alot. On the other hand you stack alot of notes in the map so that might be fine. But yeah im just probably not to optimistic here lol it's fine, I don't like to make bored normal diffs,
also considering the spread they fit nice

01:01:031 (2) - i think its better not to have a note here since you have no note either at 01:01:864 - so thats a bit confusing. Either add a note there or remove the other. For a normal i think its okay to have a note here, but might be to dense then idk. the next pattern has different vocals tho

02:34:781 - i think a break here would have fit the spread pretty good, theres not really much goin on either. I know you already mapped the stuff here, but wasnt it adviced to have a break or sth in lower difficulties. Im not sure might have only dreamed that. I wanted yes, until I notice that I need to remove a huge part of the map :l

easy

00:17:072 (1) - i dont wanna be that guy, but all others similar to this arent roundly shaped maybe stick to plan? xd
02:30:406 - slidertrack is barely visible. The slidertrack should be at least abit visible in lower difficulties. same goes for every slider this big in the diff. i made it straight

dont have anything else to say about the easy i quite liked it, besides that last point i mentioned, im a bit worried about the playability here.

nice mapset. the song isnt to bad either!
Good Luck, Summer!


Chewin wrote:
It looks like this is a song made for me, since I am sleeping af in the last period. WAKE ME UP

Easy



  • 02:20:406 (1) - I got you here, it's actually a good idea, but I think not for a normal diff. A single combo with 1/2 short slider and with the element that starts 1/2 later is not a good idea for an easy diff. I would suggest you just to use a circle instead of the 1/2 slider, same for others like 02:23:739 (1) (well, as I said it is actually good, but I would just avoid this for the easiest diff) nah, it's the special sound in this part


Normal


  • 02:53:739 (4) - I would add NC here would be inconsistent
  • This map is so good, didn't find anything else, just, I think it's a bit harsh for a Normal diff, but I guess it's fine xP


Hard


  • 00:19:364 (3) - What about extending this by 1/2? I like this more xd so it's more connected with 00:20:197 (1) I like to have 1/1 breaks on hards
  • 00:41:239 (3) - This slider is so forced IMO. Reduce it by 1/2 and add two circles on the next ticks they are secondary rhythms in this diff



Insane


  • 01:19:572 (5) - I would add NC to avoid this long combo like you did for 00:06:239 (1). I know you are still in the plygon pattern but it would be nice to avoid this only long combo in the map xD I want to keep it because the pattern
  • 01:28:322 (2) - (just a personal taste) This slider should be not curved upwards. It should be curved in the direction of next slider like you did for next patterns 01:31:656 (2,3,2,3) http://osu.ppy.sh/ss/8882409 I do a lot of similar movements around the map
  • 01:40:822 (1,2,3) - Since the previous pattern is going down->up what about unstacking this elements from 01:40:405 (5) in this other way instead? https://osu.ppy.sh/ss/8882416 It plays more natural since it follows the logic of previous 01:39:572 (1,2,3,4,5) during the cursor movement. If you fix this, don't forget to fix the spacing of next elements as well idk man I think the current one looks better and plays fine
  • 01:57:906 (3) - Well, I got your intention here, it's actually nice, but, it is kinda confusing and unreadable in my opinion, since it's full stacked with previous 01:57:384 (4,1) that are still visible since they have been just played it's visible before you click the previous object, prof: https://osu.ppy.sh/ss/8925305
  • 02:26:656 (7) - NC? Same reason of 01:19:572 (5) (I do not like long combo like this TwT just personal opinion tho), like you did for 03:04:572 (1) too
  • 03:21:239 (5) - You know xP I suggest you NC here no to both, they destroy my patterns



Deep throat Night





Well, mine are just small suggestions. After all, the mapset is already well made IMO.
I hope it helps a bit at least, even if it's kind a poor mod with small stuff.
Good luck Natsu!

AJUUUUUUUUUUUUUUU NIIIIIIIIIIIIIICEEEEEEE!


thanks everyone
User avatar
Beatmap Nominator
936 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
doot doot mod, mr. dreamcatcher korean earrings

ImageEasy




ImageNormal

  • NC's feel spammy, for example at this section 00:08:739 (1) - i feel you could go every 2 measures. then at 00:20:197 (1) - , your combos barely even go above 3 ever.i think halving ur nc spam would make some 4-6 combos appear which would be less dense.
  • 00:07:072 (1) - Same thing here, some more developments than playing same rhythm 7 times would be spicy thicc and ending too
  • 02:20:406 (1,2,1) - maybe introduce this sooner in the map? this overlapping suddenly feels a bit weird. could help make variation at 00:07:072 (1) - nicer
  • got nothing else looks gud



ImageHard

User avatar
Elite Mapper: Aspirant
4,083 posts
Offline
Earned 2 kudosu.
Deep Night

00:47:490 (1,2) - I would make this a kickslider and begin the stream on the red tick since thats when the drums double. 01:54:156 (1) - etc..
02:51:031 (5,6) - Sounds very undermapped considering you're using all 1/2 circles right after.
03:04:989 (1,1) - Bigger jump? Feels really weak for the note.
03:07:072 (1,2,3,4,5,6) - I think this is a bit confusing to read. Can you space the kicksliders that have a 1/2 beat like a bit further apart? Or use some NC'ing to give players a better visual key for how to read this lol

Insane

00:19:364 (1) - Maybe use the red-node in the center method for this slider
Stuff like this makes it look like those 2012 sliders lol
Image

00:47:489 (1,2) - Same recommendation as highest diff. I think it works better here because then it creates a 5 note stream which is more standard for players.




Set is very clean overall. Not much to say, call me back~
User avatar
Beatmap Nominator
8,001 posts
Offline
Plaudible wrote:
doot doot mod, mr. dreamcatcher korean earrings

ImageEasy

  • NC's feel weird to me, think it'd be nicer to do it every 2 measures instead of vocals like at 00:33:739 (5) - for example. I don't like to add NCs based on bpm
  • 00:07:072 (1) - Rhythm feels really repetitive here, maybe change it up as a build up into the repeat around 00:13:531 - or so? the current one fits the song better
  • 00:23:322 (4,2) - Vocal patterns sorta change on the second repetition of this, it'd be cool if 00:25:822 (2) - could be a 1/1 slider then circle instead :) 2 is following a full word
  • 00:42:489 (1) - ee this rhythm's weird to me, your previous/further notes focus heavily on vocals while this one doesn't as much. I think it's possible to include the red tick ones if you cut back on 1/2 maybe at 00:41:239 (2) - it's following the vocals, if you are talking about the tail it can't be helped
  • 01:19:573 (4,1) - same as previous mentione same
  • 01:44:156 (1) - Maybe make start of vocals on the repeat clickable here? head could be circle. feels downplayed the repeat covers all the vocals, if I do what you suggest I'll miss some
  • 02:42:697 (3,1) - alternative: http://puu.sh/xnvnh/f8707186d7.jpg my current one follow the vocals word by word



ImageNormal

  • NC's feel spammy, for example at this section 00:08:739 (1) - i feel you could go every 2 measures. then at 00:20:197 (1) - , your combos barely even go above 3 ever.i think halving ur nc spam would make some 4-6 combos appear which would be less dense. same as in easy
  • 00:07:072 (1) - Same thing here, some more developments than playing same rhythm 7 times would be spicy thicc and ending too that would be inconsistent with the music
  • 02:20:406 (1,2,1) - maybe introduce this sooner in the map? this overlapping suddenly feels a bit weird. could help make variation at 00:07:072 (1) - nicer it's the only time that this happens in the music
  • got nothing else looks gud



ImageHard



Monstrata wrote:
Deep Night

00:47:490 (1,2) - I would make this a kickslider and begin the stream on the red tick since thats when the drums double. 01:54:156 (1) - etc.. I'm not really focus on the drums, but in the constant 1/4 guitars :l
02:51:031 (5,6) - Sounds very undermapped considering you're using all 1/2 circles right after. because vocals, I tend to make super simple rhythm at the non vocal parts
Insane
00:47:489 (1,2) - Same recommendation as highest diff. I think it works better here because then it creates a 5 note stream which is more standard for players. same




Set is very clean overall. Not much to say, call me back~
User avatar
Elite Mapper: Aspirant
4,083 posts
Offline
No kudosu yet.
User avatar
Beatmap Nominator
7,768 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Yo

General
  • Please convert your BG to jpg to save up some space? This version is practically the same, I just compressed it to be smaller in filesize.

Easy
  • 00:42:489 (1,2,3) - is there a way to make them follow vocals better? I feel like a plain 3/2 slider is just not giving it enough emphasis. maybe something like this?
  • 00:53:739 (2) - shouldn't this be parallel to 00:56:239 (2) - it seems like the dlow could use a straight slider here.
  • 01:50:406 (3) - I feel like making the slider 1/2 a beat shorter would actually make it match the song better. Players should be able to read the pattern properly, so I see a good reason to change it.

    Feels like the Easy difficulty is a bit too simplified, the difficulty lacks some emphasis, but I believe that due to the way the rhythm goes there isn't much we can do about it.

Normal
  • 00:26:656 - would work a lot better as an individual circle. It's kind of similar to 00:33:739 (3) - and it gives players a bit of a break from 1/2 objects and constant holding of sliders.
  • 02:30:822 (1,2,3) - I think you should use some identical shapes for all three of them as to match the concept of your flow/rythm and the song itself better.

    Looks good!

The rest is all good to me.
User avatar
Beatmap Nominator
8,001 posts
Offline
Bakari wrote:
Yo

General
  • Please convert your BG to jpg to save up some space? This version is practically the same, I just compressed it to be smaller in filesize. I prefer to keep the high quality, since it doesn't have video or sb


Normal
  • 00:26:656 - would work a lot better as an individual circle. It's kind of similar to 00:33:739 (3) - and it gives players a bit of a break from 1/2 objects and constant holding of sliders. if I do that, then I'll merge vocals and drums with 00:28:114 (1) - , so I prefer to don't

The rest is all good to me.
User avatar
Beatmap Nominator
7,768 posts
Offline
No kudosu yet.
Wake me up indise

Qualified! Image
This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
Reply 16 posts jump | 1, 2  next

Users browsing this forum: None


Jump to: