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KOTOKO - Koi Kou Enishi [Taiko]

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Topic Starter
JUDYDANNY
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016年11月25日 at 0:06:12

Artist: KOTOKO
Title: Koi Kou Enishi
Source: 千恋*万花
Tags: Taiko Senren Banka Asai Yasuo 尾上秀樹 Ogami Hideki Famishin 井ノ原 智 Inohara Satoru Angel Note yuzu soft ゆずソフト visual novel ビジュアルノベル eroge opening
BPM: 144
Filesize: 2834kb
Play Time: 01:42
Difficulties Available:
  1. Futsuu (2.04 stars, 229 notes)
  2. Kantan (1.27 stars, 127 notes)
  3. Muzukashii (2.61 stars, 341 notes)
  4. Oni (3.39 stars, 479 notes)
Download: KOTOKO - Koi Kou Enishi
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
#71 Ranked #7  ゆずソフト9th Project. Opening.

年の が、 いつか咲かせられるように。


↓↓↓[勢いとノリで]4th~10th ゆずソフト Taiko mapset Project ↓↓↓
Yuzusoft Taiko maps
4th -LUCKY or UNLUCKY!?- opening Sakakibara Yui - Mecha Koi Ranman* (Short Ver.)
5th のーぶるわーくす opening Sakakibara Yui - Change&Chance! (Short Ver.)
6th DRUC-RIOT! opening Sakakibara Yui - Scarlet (Short Ver.)
7th opening nao - Blue-Love Chime (Short Ver.)
8th サノバウィッチ opening Chihiro Yonekura - Koiseyo Otome! (Game Size)
9th opening KOTOKO - Koi Kou Enishi
10th RIDDLE JOKER opening Hashimoto Miyuki,Sasaki Sayaka - astral ability

History(Jap)
Ver(3.1) Nov 25 Updated Muzukashii. (application "Nardoxyribonucleic" Quick check.)
Ver(3.0) Nov 19 Revived and Updated. (application "Volta" , "Nardoxyribonucleic" , "Jonawaga" mod.)

Ver(2.1) Sep 24 Updated.(application "_yu68" , "chaica" mod)
Ver(2.0) Sep 21 Updated.(BPM:fixed .003→.000 , "Trash can":Removed from mapset)

Ver(1.9) Sep 05 Updated Kantan , Futsuu , Muzukashii , Trash can . (application "yassu-" mod)
Ver(1.8) Aug 27 Updated All . (application "Sylphi" , "Charlotte" , "Skylish" mod)
Ver(1.7) Aug 24 Updated Muzukashii , Oni. (Self checkiing and some testplayers)
Ver(1.6) Aug 18 Updated Kantan, Oni (application "Sylphi" , "Charlotte"mod)
Ver(1.5) Aug 16 Updated Kantan,Futsuu,Muzukashii, Trash can (application "Prophecy"mod)
Ver(1.4) Aug 14 Updated all of diffs, added new BG.(application "yuzu_rinrin" mod)
Aug 13 recruit the modders.

Ver(1.3) Aug 11 Done Kantan, Futsuu.
Ver(1.2) Aug 05 Done Oni.
Ver(1.1) Aug 02 Done Muzukashii.
Ver(1.0) 1st upload (納期(7/29)までには間に合わせたが...うーん...イマイチ)

Bonus diffs
"Trash can" → Nearly Oni. Overmapping and kiai has some 1/6s. http://puu.sh/riKQh/d31734a186.osz
yuzu__rinrin
hi~M4M, ゲーム内チャットから:3

[general]
  1. OniのWidescreen Support外しましょう
  2. 細かいところだけどBGサイズ、この大きさで大丈夫ならok、一応サイズ合わせた物も http://puu.sh/qzBlT.png
    あとで揃えるって書いてあるの見てなかった、ここは無視でいいです;
[Kantan]
  1. 00:52:601 (7) - ここめちゃくちゃkに変えたいけど上難易度を考えると00:52:184 (6) - をkに変えたほうが良い?
  2. 01:21:350 (12) - delete? 素直にvocal取りしたほうが綺麗かなと思います。
  3. 01:27:392 (2) - この赤線のnote消して01:27:600 - 01:28:017 - にdを置く? Futsuuみたいに取ってれば違和感ないだろうけどなんか中途半端でもやもやする...?

    青線多すぎます。もっと増やしましょう。
[Futsuu]
  1. 00:20:726 (2,3,4) - vocal取りわかりますが00:20:935 - に移したほうがvol取りでは無いですがどうですか?(Kantan寄りになりますけどね...)
  2. 00:27:392 (2,3,4) - ^ same
  3. 01:24:475 - add d? 最後の盛り上がりにどうかなと。

    青線多すぎます。もっと増やしましょう。
[Muzukashii]
  1. 00:21:976 - add d? vocal取りもそうですが、ここにポッカリ穴が空いている感じで気持ち悪いかな...
  2. 00:28:643 - ^ same

    比較的青線少ないです。もっと増やしましょう。
[Oni]

  • good map. (๑˃̵ᴗ˂̵)و
  1. 01:23:746 - add k? 01:24:267 (127,128,129,130,131) - の反対色の五連符にしてみては?

    青線爆発
全部提案気味だし特に気になるところが見つかりませんでした...
頑張ってください! :3

Topic Starter
JUDYDANNY

yuzu__rinrin wrote:

hi~M4M, ゲーム内チャットから:3

[general]
  1. OniのWidescreen Support外しましょう
  2. 細かいところだけどBGサイズ、この大きさで大丈夫ならok、一応サイズ合わせた物も http://puu.sh/qzBlT.png
    あとで揃えるって書いてあるの見てなかった、ここは無視でいいです;

    :arrow: 前作同様トップの画像のキャプを使おうかと思ったら茉子ちゃん隠れちゃうので(Trash canのBG参照)単体で行こうか迷ってます
    とりあえずムラサメで代用中
[Kantan]
  1. 00:52:601 (7) - ここめちゃくちゃkに変えたいけど上難易度を考えると00:52:184 (6) - をkに変えたほうが良い?
    :arrow: fixed. (52601) 普通に問題ないですw
  2. 01:21:350 (12) - delete? 素直にvocal取りしたほうが綺麗かなと思います。
    :arrow: fixed.
  3. 01:27:392 (2) - この赤線のnote消して01:27:600 - 01:28:017 - にdを置く? Futsuuみたいに取ってれば違和感ないだろうけどなんか中途半端でもやもやする...?
    :arrow: spinnerで代用  連発ですが声取りにはあってるから多分悪くはないはず...

    青線多すぎます。もっと増やしましょう。
    :arrow: fixed.
[Futsuu]
  1. 00:20:726 (2,3,4) - vocal取りわかりますが00:20:935 - に移したほうがvol取りでは無いですがどうですか?(Kantan寄りになりますけどね...)
    :arrow: 迷いましたが白線配置に変更
  2. 00:27:392 (2,3,4) - ^ same
    :arrow: ^
  3. 01:24:475 - add d? 最後の盛り上がりにどうかなと。
    :arrow: fixed.

    青線多すぎます。もっと増やしましょう。
    :arrow: fixed.
[Muzukashii]
  1. 00:21:976 - add d? vocal取りもそうですが、ここにポッカリ穴が空いている感じで気持ち悪いかな...
  2. 00:28:643 - ^ same
    :arrow: addして 他の部分に1/1超の空白作りました

    比較的青線少ないです。もっと増やしましょう。
    :arrow: fixed.
[Oni]

  • good map. (๑˃̵ᴗ˂̵)و
  1. 01:23:746 - add k? 01:24:267 (127,128,129,130,131) - の反対色の五連符にしてみては?
    :arrow: kkkの部分ではまだボーカルのノビが その1つ前のdddと同じ程度なので5連はベストではないと思います

    青線爆発
    :arrow: (¦3[___]
全部提案気味だし特に気になるところが見つかりませんでした...
頑張ってください! :3
:arrow: modありがとうございます!がんばります

:arrow: レナさんおもしろい
Thanks for mod ~( ・∀・)ノ

  1. Oni , Muzukashii : change 1/4 doublet possition.(2nd phrase)
  2. Added tag "Senren Banka"
  3. Changed BG "bg.jpg , bgg.jpg"
  4. throw kudostar.
Prophecy
M4M in userpage >///<

[General]
►Adding more SV change/volume change is better :3
►Slider tick should be 1 instead of 2

[Kantan]
►Slightly reduce HP to 7, the length is ~2:00 and it can be lower.
►00:20:101 (16) - Consider to change this to a D, a heavy drum sound appear here in the background music.
►01:00:101 (16) - Drum sound, D.. the situation like 00:53:434 (8) -

►Very nice difficulties, Good Luck!

[Futsuu]
►00:46:768 (1) - the tone suddenly down here and I think D is better
►01:00:101 (1) - same as Kantan, a big Don

►Spread is fine and the futsuu is really solid and nice!

[Muzukashii]
►00:01:766 (1,2,3,4) - add few notes here, you can reflect the instrument part by adding some don and kat, it would be great to play if you added these stuff.
►00:05:831 (8) - This notes is a bit of weird, maybe move to 00:05:935
►00:46:768 (1) - big Don
►00:48:434 (5,6,7,8,9) - you can try d d d d d or something like this, you should use more note here to follow the vocal sound.
►01:00:101 (1) - big Don :)
►01:05:413 (21,22) - this is a complex 1/4, remove 01:05:413 (21) - , beginner can't play the 1/4 like dk/kd/kk/dd, try to use 3 plets like ddd/kkk with monotone color one :)
►01:17:809 (72,73,74) - ddd/kkk instead of dkk/kkd
►01:19:579 (79,1) - remove (79)

[Oni]
►00:01:769 (1,2,3,4) - same as Muzukashii, more notes.
►00:05:727 (8,9,10,11) - these stuff not reflecting the instrument, suggesting 00:05:935 (10) - move 1/4 backward.
►01:00:101 (1) - Don

► Fun map :)

I hope these stuff can help you to improve your map, Good Luck for rank, senpai <3
Topic Starter
JUDYDANNY

Prophecy wrote:

M4M in userpage >///<

[General]
►Adding more SV change/volume change is better :3
:arrow: will consider, but It's no need imo.
►Slider tick should be 1 instead of 2
[Kantan]
►Slightly reduce HP to 7, the length is ~2:00 and it can be lower.
:arrow: Totally less objects, it needs to be over 7.5.
►00:20:101 (16) - Consider to change this to a D, a heavy drum sound appear here in the background music.
:arrow: *-1, It's emphasized to be quiet part. not stronger impact too.
►01:00:101 (16) - Drum sound, D.. the situation like 00:53:434 (8) -
:arrow: *-1, same.

►Very nice difficulties, Good Luck!
:arrow: yay ヾ(๑>◡<)ノ"

[Futsuu]
►00:46:768 (1) - the tone suddenly down here and I think D is better
:arrow: *-1, same.
►01:00:101 (1) - same as Kantan, a big Don
:arrow: *-1, same.
►Spread is fine and the futsuu is really solid and nice!
:arrow: (¦3[___]

[Muzukashii]
►00:01:766 (1,2,3,4) - add few notes here, you can reflect the instrument part by adding some don and kat, it would be great to play if you added these stuff.
:arrow: *-2, If put the more notes, iits not lower sounds pressure. It sounds not well and plays too to kind.
►00:05:831 (8) - This notes is a bit of weird, maybe move to 00:05:935
:arrow: applied.
►00:46:768 (1) - big Don
:arrow: *-1, same.
►00:48:434 (5,6,7,8,9) - you can try d d d d d or something like this, you should use more note here to follow the vocal sound.
:arrow: *-2, I wont follow the vocal well on this part.
►01:00:101 (1) - big Don :)
:arrow: *-1, same.
►01:05:413 (21,22) - this is a complex 1/4, remove 01:05:413 (21) - , beginner can't play the 1/4 like dk/kd/kk/dd, try to use 3 plets like ddd/kkk with monotone color one :)
:arrow: *-3, It's already not for beginner (usual 1/4 triple lol). I dont think so ( complex 1/4).
►01:17:809 (72,73,74) - ddd/kkk instead of dkk/kkd
:arrow: *-3, same.
►01:19:579 (79,1) - remove (79)
:arrow: *-3, same.

[Oni]
►00:01:769 (1,2,3,4) - same as Muzukashii, more notes.
:arrow: *-2, same.
►00:05:727 (8,9,10,11) - these stuff not reflecting the instrument, suggesting 00:05:935 (10) - move 1/4 backward.
:arrow: not following the syami-sen. Covered the drums.
►01:00:101 (1) - Don
:arrow: *-1, same.

► Fun map :)
:arrow: yay ヾ(๑>◡<)ノ"

I hope these stuff can help you to improve your map, Good Luck for rank, senpai <3
Thanks for mod~ ( ・∀・)ノ
Sylphi
via forum pm.

[Futsuu]
  1. 00:26:560 (10) - Remove for emphasizing melody. using simple pattern here would be not bad imo.
  2. 00:43:434 (1,2,3,4,5,6) - the rhythm is a bit awkward. what about trying this rhythm to follow melody?
  3. 00:47:601 - Add note for consistency.
  4. 01:26:975 (2) - It would be more fit the music moving to 01:27:183 imo.
[Muzukashii]
  1. 00:20:518 - 00:27:185 - I don't know why there is no circle although there is strong sound definitely.
  2. 01:39:371 (78) - The melody is on 01:39:579. what about moving to there?
[Oni]
  1. 00:25:414 (10) - Move to 00:25:206 (9) following melody? it would be more natural to play.
  2. 00:40:309 (68,69) - I think it would be better removing these notes for emphasizing strong melody.
  3. 00:44:997 (89,90) - Remove for making break?
最近太鼓MODはあまりしなかったので自信ないんですが、一応あれで全部です。
Charlotte
Hi from game-in chat m4m

[ about]
  1. d is don note
  2. k is kat note
  3. D is big don note
  4. K is big kat note
[ General]


  • Good~
[ Kantan]


  • 00:50:934 - k? d k ddkの流れの方が個人的に好みです。

    01:09:267 - 削除? Kiaiから最後までが休憩が少ない気がします。1/1-5連もあり難しめなので、4/1 break入れてみてはどうでしょうか?
[ Futsuu]


  • 00:50:934 - k? 00:51:351 - ここと同じ音の様に感じる...d k dでも全然問題ないですがk k dよければ試してみて下さい。

    Great!
[ Muzukashii]


  • 00:20:518 - add k & 00:27:185 - add k.おそらく休憩兼ねて拾ってないと思うのですが、叩いててあるほうが自然に感じました。3/2 breakが個人的に違和感に感じます。

    00:42:809 - add d? "は~るかぜ~♪" Vocalの始点のnotes、入れても良いと思います。

    01:06:142 - add d. Vocalだけで取るなら1/1 k kでも合いますが、d追加する事でプレイ感が増します。

    01:19:579 - 1/4左にずらして1/2のkdkdk or 01:19:475 - ここにnotes追加するほうがよりfitします。
[ Oni]


  • 01:21:663 - Remove? 5連の方がクリーンなリズムで"きーみが"のVocalの始点を単音で拾う方が好みです。

    Great!
Ranked頑張ってね :)
Skylish
Hi, JuDa, from my PM M4M request! My map: https://osu.ppy.sh/s/432322

[General]

> BG 'bgg' in difficulty 'Trash can' should be 1366*768 for the best resolution in Taiko. <-- It is trash can. :3
> The asterisk of 千恋*万花 should be in FULL Size, but not in HALF Size. (Using * instead of *) Source: https://www.youtube.com/watch?v=IazpFBFRvl8 (official OP)

[Kantan]

> 00:07:602 (2,3,4,5) - / 00:10:935 (2,3,4,5) - / ... These patterns are not hitting anything thereby sounding weird. Try considering shifting them 1/2 backwards to fit the melody well, just like how you did in futsuu, despite the off-beat patterns which you may want to avoid from creating them. I think it is fine for Kantan level players to hit off-beat patterns under a relatively slow BPM. Please fix the same part at 01:29:267 (2,3,4,5) - / ... as well if you do make some changes. (SR spread between Kantan and Futsuu will be narrowed additionally.)
> 00:43:018 - k can be added here. The space between 00:42:393 (14) - and the spinner is a bit too big.
> 01:09:267 - d can be added here, same reason as above.

[Futsuu]

* 00:41:143 (3) - change to D as it is the trough of pitch between 00:40:726 (2,3,4) - .
* 00:41:976 (5) - Finish should be removed here since there is no strong drum sound at the background if you listen carefully.
> 00:58:851 (6) - there should be a rest here due to a bunch of notes put at the front.
> 01:28:225 (5) - d/D can be added here to finish the whole strong drum hits session

[Muzukashii]

> 00:09:477 - / 00:16:143 - / ... k should be added here if you compare 00:12:810 (9,10,11,12,1) - , there should be a note on the same beat of a bar.
> 00:40:726 (5,6,7,8,9) - same suggestion in Futsuu (see *)
> 00:42:809 - add d here to fully map the melody?
> 01:13:642 - use a mono-k triplet here to slight increase the usages of triplets in Kiai session?
> 01:17:809 (70,71,72) - either using ddd or kkk should be nicer than polychrome triplets as you did not use any of the later in Muzukashii in other parts.
> 01:26:246 - add k here to form a monochrome triplet, similar case at 01:13:642 -
> 01:39:266 - kkk k D should be an easier pattern imo.

[Oni]

> 00:40:726 (22,23,24,25,26) - same suggestion in Futsuu (see *)
> Remove 01:18:538 - and 01:18:642 - , add d at 01:18:746 - and 01:19:475 - . So that the notes pattern looks alike at 01:05:101 (19,20,21,22,23,24,25,26) - . I think the consistency here should be kept properly. 01:18:434 (1) -

> 01:21:454 (19) - shift it to 01:21:038 - to make the pattern become 5-plets + triplets. This pattern looks better with the flow of music.
> 01:25:829 - add k here to balance the notes pattern at 01:26:975 (2,3,4,5,6,7) - ?

[]

Nice map with a wise pick of song! Pretty well done! :D
Take your time to mod mine next week, thanks again. :3
Topic Starter
JUDYDANNY
"Sylphi"
via forum pm.

[Futsuu]
  1. 00:26:560 (10) - Remove for emphasizing melody. using simple pattern here would be not bad imo.
    :arrow: uum... keep for now for plays with the shamisen._.;;
  2. 00:43:434 (1,2,3,4,5,6) - the rhythm is a bit awkward. what about trying this rhythm to follow melody? :arrow: changed some.
  3. 00:47:601 - Add note for consistency.
    :arrow: for making a break with varied plays.
  4. 01:26:975 (2) - It would be more fit the music moving to 01:27:183 imo.
    :arrow: uum, changed other place.
[Muzukashii]
  1. 00:20:518 - 00:27:185 - I don't know why there is no circle although there is strong sound definitely.
    :arrow: for making breaks.... :arrow: added and removed other place.
  2. 01:39:371 (78) - The melody is on 01:39:579. what about moving to there?
    :arrow: fixed~
[Oni]
  1. 00:25:414 (10) - Move to 00:25:206 (9) following melody? it would be more natural to play.
    :arrow: fixed~
  2. 00:40:309 (68,69) - I think it would be better removing these notes for emphasizing strong melody.
    :arrow: no changed for variation with the back ground and vocal returns.
  3. 00:44:997 (89,90) - Remove for making break?
    :arrow: same as above.
最近太鼓MODはあまりしなかったので自信ないんですが、一応あれで全部です。
:arrow: MODありがとうございました></

"Charlotte"
Hi from game-in chat m4m

[ about]
  1. d is don note
  2. k is kat note
  3. D is big don note
  4. K is big kat note
[ General]


  • Good~
[ Kantan]


  • 00:50:934 - k? d k ddkの流れの方が個人的に好みです。
    :arrow: その前の4/1はdkdでもないので手堅くdddのままでいっておきます

    01:09:267 - 削除? Kiaiから最後までが休憩が少ない気がします。1/1-5連もあり難しめなので、4/1 break入れてみてはどうでしょうか?
    :arrow: changed some, 他の部分を削りました
[ Futsuu]


  • 00:50:934 - k? 00:51:351 - ここと同じ音の様に感じる...d k dでも全然問題ないですがk k dよければ試してみて下さい。
    :arrow: dのままで ボーカルというよりは全難易度バックの意識を高めた構成なので
    Great!
[ Muzukashii]


  • 00:20:518 - add k & 00:27:185 - add k.おそらく休憩兼ねて拾ってないと思うのですが、叩いててあるほうが自然に感じました。3/2 breakが個人的に違和感に感じます。
    :arrow: 色々考えて別のところにしました どこ削っても全員から削った箇所から即addの提案飛んでくるので、この件QATに相談してブレイクなしでいいか聞いてもいい気がしてきた
    00:42:809 - add d? "は~るかぜ~♪" Vocalの始点のnotes、入れても良いと思います。
    :arrow: Futsuu同様バックの意識なので変更なし

    01:06:142 - add d. Vocalだけで取るなら1/1 k kでも合いますが、d追加する事でプレイ感が増します。
    :arrow: 別の1/4を削ることで安定感のつけかたを変えました
    01:19:579 - 1/4左にずらして1/2のkdkdk or 01:19:475 - ここにnotes追加するほうがよりfitします。
    :arrow: changed some.
[ Oni]


  • 01:21:663 - Remove? 5連の方がクリーンなリズムで"きーみが"のVocalの始点を単音で拾う方が好みです。
    :arrow: バックの音があがってるナニかが最後までとまってないのでこのまま7連で
    Great!
Ranked頑張ってね :)
:arrow: がんばります></

"Skylish"
Hi, JuDa, from my PM M4M request! My map: https://osu.ppy.sh/s/432322

[General]

> BG 'bgg' in difficulty 'Trash can' should be 1366*768 for the best resolution in Taiko. <-- It is trash can. :3
> The asterisk of 千恋*万花 should be in FULL Size, but not in HALF Size. (Using * instead of *) Source: https://www.youtube.com/watch?v=IazpFBFRvl8 (official OP)
:arrow: ya.

[Kantan]

> 00:07:602 (2,3,4,5) - / 00:10:935 (2,3,4,5) - / ... These patterns are not hitting anything thereby sounding weird. Try considering shifting them 1/2 backwards to fit the melody well, just like how you did in futsuu, despite the off-beat patterns which you may want to avoid from creating them. I think it is fine for Kantan level players to hit off-beat patterns under a relatively slow BPM. Please fix the same part at 01:29:267 (2,3,4,5) - / ... as well if you do make some changes. (SR spread between Kantan and Futsuu will be narrowed additionally.)
:arrow: keep for now, because I'm also waving the rhtyhm myself. I want to hear the more opinion on there.

> 00:43:018 - k can be added here. The space between 00:42:393 (14) - and the spinner is a bit too big.
:arrow: 00:31:768 (29,30,31,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14) - that wave of tension. It needs to breaks for beginners.
> 01:09:267 - d can be added here, same reason as above.
:arrow: same reason, and 01:22:600 - it's not high priority to make a consistent with rhythm to me (vocal returned)

[Futsuu]

* 00:41:143 (3) - change to D as it is the trough of pitch between 00:40:726 (2,3,4) - .
:arrow: not vocal following._. and KDKDK is not well sounded to weird bass sound.
* 00:41:976 (5) - Finish should be removed here since there is no strong drum sound at the background if you listen carefully.
:arrow: same reason, keep for now for consistency finishers.
> 00:58:851 (6) - there should be a rest here due to a bunch of notes put at the front.
:arrow: same Kantan 0109267 suggestions , for plays variation (wave of tension) with vocal returns. Its not hard to play for proper lever players imo.

> 01:28:225 (5) - d/D can be added here to finish the whole strong drum hits session
:arrow: fixed d~ :3

[Muzukashii]

> 00:09:477 - / 00:16:143 - / ... k should be added here if you compare 00:12:810 (9,10,11,12,1) - , there should be a note on the same beat of a bar.
:arrow: no break over 1/1 from 00:05:102 - to 00:42:393 - . if no need to make break, I really want to fix there ;_;
> 00:40:726 (5,6,7,8,9) - same suggestion in Futsuu (see *) :arrow: same Futsuu.
> 00:42:809 - add d here to fully map the melody?
:arrow: same. ;_;
> 01:13:642 - use a mono-k triplet here to slight increase the usages of triplets in Kiai session?
:arrow: I prefer to make a variation with plays(wave of the tension). the gap between to the Former part (01:01:767 - ~) and the latter (01:08:434 - ~) makes for vocal tension (high > low). I want to keep the consistency.
> 01:17:809 (70,71,72) - either using ddd or kkk should be nicer than polychrome triplets as you did not use any of the later in Muzukashii in other parts.
:arrow: keep, its already high level (mingled 1/2 coloring + 1/4 rhythm and lower bpm) imo with using ddk.
> 01:26:246 - add k here to form a monochrome triplet, similar case at 01:13:642 -
:arrow: same as 0113642.
> 01:39:266 - kkk k D should be an easier pattern imo.
:arrow:

Sylphi wrote:

.
01:39:371 (78) - The melody is on 01:39:579. what about moving to there?
I agreed before mod, the current is better to me.
[Oni]

> 00:40:726 (22,23,24,25,26) - same suggestion in Futsuu (see *)
:arrow: same.
> Remove 01:18:538 - and 01:18:642 - , add d at 01:18:746 - and 01:19:475 - . So that the notes pattern looks alike at 01:05:101 (19,20,21,22,23,24,25,26) - . I think the consistency here should be kept properly. 01:18:434 (1) -

:arrow: not same vocal power.... It changed variation like 00:24:476 (4,5,6,7,8,9,10,11) - + 00:30:518 (16,17,18,19,20,21,22,23,24) -.
I guess it's better to play and sounds.

> 01:21:454 (19) - shift it to 01:21:038 - to make the pattern become 5-plets + triplets. This pattern looks better with the flow of music.
:arrow: wont put on ghost 5plets on there that sounds with vocal lower tension...
> 01:25:829 - add k here to balance the notes pattern at 01:26:975 (2,3,4,5,6,7) - ?
:arrow: prefer to avoid the kkd for emphasized to 0126975(2 to 7) for plays variation,

[]

Nice map with a wise pick of song! Pretty well done! :D
Take your time to mod mine next week, thanks again. :3
:arrow: Thanks mod~:3/ I will do when your turn comes.
Thanks for mod~ (¦3[___]
yassu-
M4M

Kantan
・00:05:102 cahnge to d Futsuu以上ではdなのでここでもドラムを取るため

・00:30:101 change to k 声が変化しているため、変化を再現

・00:45:726 spiner end point move to 00:45:101 声はここで終わっています。実際01:14:059でも声の終点に合わせられています

・01:03:851(11,12) Ctrl+G 01:17:184と声を聞き比べても変化は聞き取れないです

・01:20:517(10,11) Ctrl+G ここで声が変わっているので、変化をつけるとしたらここなのではないでしょうか?

・01:41:558 delete and 01:39:891 change to spiner end point 01:41:558 提案です。最後はやはり初心者に対して気持ちよく叩かせてあげたいので、赤線は不適切じゃないかなーと感じました

Futsuu
・00:01:766 Aimod開いてみたら目盛りに合っていないので直したほうが良いです

・00:10:727 change to k 音に合わせた変化が少し物足りないかなと感じました

・00:17:393 change to k ^

・00:29:268(5,6,7) change to dkd 声の音取りが不完全に感じました

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K ドラムに合わせるならこうかなぁ…気に入らなかったらごめんなさい…

・00:47:601 add d ドラムの音が聞こえます。00:54:267とも変化を取ることができます

・01:32:392 change to k 上と同様に音に合わせた変化が少し物足りないかなと感じました

Muzukashii
・00:20:101 move to 1/2→ 提案です。ドラム合わせかもしれないですが、一応声に合わせるならこうかな…00:33:435から声や展開が変わっているので、変化としてならアリそうですがどうでしょうか?

・00:26:768 move to 1/2→ ^

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照

・01:04:684 change to k or 01:18:017 change to d 少なくとも私の耳では変化を聞き取れませんでし
た;;01:18:746ですでに変化があるので十分だとは思いますが

・01:24:475 delete ここには声が聞こえないです。3連パターンにも持ち込みたいですね

・01:41:350 change to d 01:40:308で三味線の音を取っていない時点で三味線以外の音を取っている事は分かりました。その裏の音を取っているならdの方がかなり合っていると思います

Oni
・00:18:851(45,46) Ctrl+G ドラム合わせですが、三味線合わせや、変化としてなら問題なさそうです

・00:20:310 add d Muzukashii同様ここに声がありますが、提案ですので悪しからず…^^;

・00:26:976 add d ^

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照

・01:03:746 add d 01:17:079でも5連になっているので、配置パターンによる統一感を出すため

・01:16:871 change to k もし一つ上のmodを参考にするなら元の配置は変化を加えられていたので、変化を出すならこうだと思いました。

・01:41:350 change to d Muzukashiiを参照。だけど01:40:308で音を取っているなら変えなくても問題なさそうです^^;

Trash can
・00:01:766 Futsuuを参照

・00:18:851(88,89) Ctrl+G Oniを参照

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照

・00:49:476 00:52:809 00:56:142 add k ここでドラムの音が聞こえてきますが、声を重点的にとっているなら問題ないかと

めちゃ良譜面でした! ranked 頑張ってください! :D
Topic Starter
JUDYDANNY
"yassu-"
M4M

[Kantan]・00:05:102 cahnge to d Futsuu以上ではdなのでここでもドラムを取るため
:arrow: Kantanはドラムを一切無視しているのでノーツが少なすぎてdだと バックの音のアップと相反しちゃって違和感が強くなるので no changeで

・00:30:101 change to k 声が変化しているため、変化を再現
:arrow: バックのピアノのアップをとってdddkdで統一してます、パターンも短いため伴奏音以外を重ねるとベースの音取も不安定になりそうなのでno change

・00:45:726 spiner end point move to 00:45:101 声はここで終わっています。実際01:14:059でも声の終点に合わせられています
:arrow: Okay.

・01:03:851(11,12) Ctrl+G 01:17:184と声を聞き比べても変化は聞き取れないです
:arrow: 声の全体の流れ方は1回目と2回目では微妙に違うので統一はなるべく避けたいのです できる限りの変化でカバー
・01:20:517(10,11) Ctrl+G ここで声が変わっているので、変化をつけるとしたらここなのではないでしょうか?
:arrow: fixed and changed somewhere too.

・01:41:558 delete and 01:39:891 change to spiner end point 01:41:558 提案です。最後はやはり初心者に対して気持ちよく叩かせてあげたいので、赤線は不適切じゃないかなーと感じました
:arrow: no change. 初心者からすればむしろ休息がほしいはず...(プレイ上ではkiaiからほぼ休みがあまりないので) 赤線でタイミングよく音に合わせてfinishを決めた方がスカッとすると思います

[Futsuu]・00:01:766 Aimod開いてみたら目盛りに合っていないので直したほうが良いです
:arrow: えるおーえる
・00:10:727 change to k 音に合わせた変化が少し物足りないかなと感じました
:arrow: 何かしらの変更を代わりに入れました

・00:17:393 change to k ^
:arrow: ^

・00:29:268(5,6,7) change to dkd 声の音取りが不完全に感じました
:arrow: kkd instead.

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K ドラムに合わせるならこうかなぁ…気に入らなかったらごめんなさい…
:arrow: no change KばかりおいてDがないのはあまりにも軽量化すぎて申し訳ないですが曲調上とても変に感じます。 重低音が存在する以上KKKdKのように明らかに孤立するdは流れを尊重する以上作りたくありません

・00:47:601 add d ドラムの音が聞こえます。00:54:267とも変化を取ることができます
:arrow: 00:47:601 - にバックの音がありません、 00:49:268 - は同じパターン回避でバスドラカバー、00:50:934 - は本来置かない予定でしたがバックの音が顕在するためカバー、00:52:184 - も同様、ボーカルとバックで更にk、00:54:267 - はこれまでの重なりの余韻で簡単にボーカルカバー
という流れです  最初は置く必要性がAメロとの差異作り(00:20:518 - )を考慮しても薄いですし、kiaiへの流れをじわじわと尊重するなら統一する必要性も感じません


・01:32:392 change to k 上と同様に音に合わせた変化が少し物足りないかなと感じました
:arrow: changed some.
 
[Muzukashii]・00:20:101 move to 1/2→ 提案です。ドラム合わせかもしれないですが、一応声に合わせるならこうかな…00:33:435から声や展開が変わっているので、変化としてならアリそうですがどうでしょうか?
:arrow: no change Aメロが一番おとなしいのでボーカルは一番薄く取ってます ドラムカバーで
・00:26:768 move to 1/2→ ^
:arrow: ^

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照
:arrow: same Futsuu.

・01:04:684 change to k or 01:18:017 change to d 少なくとも私の耳では変化を聞き取れませんでし
た;;01:18:746ですでに変化があるので十分だとは思いますが
:arrow: うーん.... 全員につっこまれるのでオレタ changed some.


・01:24:475 delete ここには声が聞こえないです。3連パターンにも持ち込みたいですね
:arrow: no change クライマックスに向けてビルドアップでかさましです、 OniやFutusuと同じ戦術でビルドアップしてるので参照

・01:41:350 change to d 01:40:308で三味線の音を取っていない時点で三味線以外の音を取っている事は分かりました。その裏の音を取っているならdの方がかなり合っていると思います
:arrow: 裏の音をとっているなら01:40:516 - 同様スネアのkの方がかなりあってると思います

[Oni]・00:18:851(45,46) Ctrl+G ドラム合わせですが、三味線合わせや、変化としてなら問題なさそうです
:arrow: no change 変化取のままで、次のパートへの繋ぎにも現状の方がベターに感じます
・00:20:310 add d Muzukashii同様ここに声がありますが、提案ですので悪しからず…^^;
:arrow: no change. 比較的calmパートなため
・00:26:976 add d ^
:arrow: no change.

・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照
:arrow: Same Futsuu , Muzukashii.
・01:03:746 add d 01:17:079でも5連になっているので、配置パターンによる統一感を出すため
:arrow: no change 1/4のおしり3連が1回目は ddk-kkd 2回目はkdk-dkdなので統一感は出てると思います 同じ3連を続けるのも空しいのでゴーストは配置しておきたいです

・01:16:871 change to k もし一つ上のmodを参考にするなら元の配置は変化を加えられていたので、変化を出すならこうだと思いました。
:arrow: dkkdkはあまりにも浮いちゃう.. dkkdkを伴奏音に違和感なく見込むとしても00:39:268 - この辺に組み込んで周辺パターンの練り直しになりそうですねぇ..

・01:41:350 change to d Muzukashiiを参照。だけど01:40:308で音を取っているなら変えなくても問題なさそうです^^;
:arrow: same Muzukashii スネアフォロー

[Trash can]
:arrow: Inner Oni扱いとしてMapsetには恐らくできないのでそのうち削除する予定でした... modしなくてもよかったのですがありがとうございます...w
・00:01:766 Futsuuを参照
:arrow: エルオーエル
・00:18:851(88,89) Ctrl+G Oniを参照
:arrow: Same oni.
・00:41:976 change to d and 00:43:018 change to K Futsuuを参照
:arrow: 密度的に問題なさそうなので d-k-D と1/2の3連で
・00:49:476 00:52:809 00:56:142 add k ここでドラムの音が聞こえてきますが、声を重点的にとっているなら問題ないかと
:arrow: この難易度のプレイヤーはドラムよりボーカルを求める病(¦3[___]

めちゃ良譜面でした! ranked 頑張ってください! :D
Thanks for mod ( ・∀・)ノ
_yu68
こんにちは~ from M4M

mod
荒ぶる青線
[Kantan]
・00:06:769 - change to don, and 00:07:602 - change to kat? パートの頭の部分なので打楽器としてよくある音にするのはどうでしょうか。
・00:10:102 - change to kat, and 00:10:935 - change to don? 上記の提案を取り入れるのであれば、配色の重複を避けるためにこちらも変更するといいかもしれません。
・00:13:435 - change to don, and 00:14:269 - change to kat? 2つ上の提案を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
・00:16:769 - change to kat, and 00:17:602 - change to don? 2つ上の提案を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
・01:10:519 - add kat? 個人的に、譜面の密度が急激に変化してるような印象を受けたので、ノーツを追加して密度を上げることを提案します。
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。

[Futsuu]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
・00:28:019 - change to kat? 周囲のパートは全て1小節内でdkが混ざっているのに対し、この1小節は全てがdで構成されていることに個人的に違和を感じました。kを混ぜて雰囲気を統一させるのはどうでしょうか。
・00:28:019 - change to kat? 上記と同様です。
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。

[Muzukashii]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。また、提案を取り入れるのであれば01:28:227 - をkatに変更すると直後のdがより目立つようになるかもしれません。

[Oni]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
・00:11:456 - move to 00:11:248 - ? このパートでは表拍で終わる1/4の連打が主になっているので、この部分もそれに揃えるのはどうでしょうか。また、00:11:560 - の両端に1/2以上の隙間を設けることで音を強調できるかもしれません。
・00:18:123 - move to 00:17:914 - ? 上記と同様です。
・00:49:477 - add note? 曲の中盤で短い間に同じ配置が3回以上繰り返して現れるところで個人的に単調な印象を受けました。曲の音を利用して、繰り返しを若干崩す
ような配置にするのはどうでしょうか。
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。

ranked頑張ってください :3
Renka
Hi~ M4M

[ about]
  1. d is don note
  2. k is kat note
  3. D is Finish don note
  4. K is Finish kat note

  5. Purple is UnRankable , Please change
  6. Green is I would strongly recommend
  7. black is Pointed out that

[ General]
  1. Okay.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


[ Kantan]
  1. 00:59:269 (5,6) - ctrl+G? - こちらのほうが音に合うかなと思います
  2. 01:01:352 move to 01:01:144 - and change K? - ボーカルの最初の声を取ったほうがわかりやすいかなと思いました、あとKantanだけ大音符ではなかったので。
  3. 01:14:685 (1) - 上と同じ
  4. 01:25:102 (1) - スライダーに置き換えるのはどうでしょう?叩いてる感(?)が出るかなと。スピン2個置くくらいなら01:28:019 - まで持っていくのもいいんじゃないかと思います
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


[ Futsuu]
  1. 00:21:352 (3) - change k? - bo-karuが上がっているのでkでも良いのではと
  2. 00:28:019 (3) - ^
  3. 00:45:519 (7,8) - dk? and 00:46:144 (9) - D? - こっちのほうが音に合うかなと思いました
  4. 00:51:352 - delete? - muzukashiiと少し被るので、消して差をつける?感じでどうでしょうか
  5. 00:59:269 (7,8,1) - kdk? - same as muzukashii.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


[ Muzukashii]
  1. 00:33:227 (26) move to 00:32:810? - 00:25:935 (12,13,14,15,1) - と同じ感じで
  2. 00:59:269 (9,10,1) - kdk? - 00:59:685 (8) - の音が他のkで置いてるところと比べて低いので、三味線?の音にあわせたらいいと思います
  3. 01:02:185 (5) - , 01:15:519 (57) - change d? - 01:02:394 (6) - と比べてそこまでボーカルは高くないので
  4. 01:23:852 (92,93,94,95,96) - Futsuuと同じ配置で少し違和感を感じたので、1/4を入れてみてはどうでしょうか?o-o-ooo-oみたいな感じで。それかFutsuuの01:24:477 (10) - をdeleteでもいいかなと思います
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oniは今日中にやります

[ Oni]
  1. 00:18:852 (45,46) - ctrl+G? - 自分的には00:19:060 (46) - の音をkで取ったほうが音に合っていると思います、あとは00:18:644 (44) - の三味線の音と同じ高さに聞こえるかな
  2. 00:31:769 (25) - change d? - バックで低い音が鳴っているので

    もしなに書いてるか意味わからないとことかあったらゲームチャットで聞いてください
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

遅くなってごめんなさい;; ranked待ってます~ good luck
Topic Starter
JUDYDANNY
Updated.(Double post)
Topic Starter
JUDYDANNY
"_yu68"
こんにちは~ from M4M

荒ぶる青線
[Kantan]
・00:06:769 - change to don, and 00:07:602 - change to kat? パートの頭の部分なので打楽器としてよくある音にするのはどうでしょうか。
・00:10:102 - change to kat, and 00:10:935 - change to don? 上記の提案を取り入れるのであれば、配色の重複を避けるためにこちらも変更するといいかもしれません。
・00:13:435 - change to don, and 00:14:269 - change to kat? 2つ上の提案を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
・00:16:769 - change to kat, and 00:17:602 - change to don? 2つ上の提案を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: no change.(*-1) Intはそもそもピッチの音取で曲の導入になぞらえてますし、この曲に表現できる形でパターンは入れ替えたいです。Drでフォローするならそもそもの音取やリズムもだいぶ変わると思いますが..今回のパターンは全体的にも高音スタートの方が締りがよくなると思います

・01:10:519 - add kat? 個人的に、譜面の密度が急激に変化してるような印象を受けたので、ノーツを追加して密度を上げることを提案します。
:arrow: no change. 平坦回避とスタートとの曲調差の表現で1クッション密度落としてます
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
:arrow: same (*-1)

[Futsuu]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
:arrow: :arrow: same (*-1)
・00:28:019 - change to kat? 周囲のパートは全て1小節内でdkが混ざっているのに対し、この1小節は全てがdで構成されていることに個人的に違和を感じました。kを混ぜて雰囲気を統一させるのはどうでしょうか。
:arrow: 00:21:352 - かな? たしかに, fixed.
・00:28:019 - change to kat? 上記と同様です。
:arrow: fixed.
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません.
:arrow: same (*-1)
[Muzukashii]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。また、提案を取り入れるのであれば01:28:227 - をkatに変更すると直後のdがより目立つようになるかもしれません。
:arrow: :arrow: :arrow: same (*-1)

[Oni]
・00:06:769 - change to don? Kantanと同様、パートの頭の部分をdにすると打楽器として自然な音になるかもしれません。
・00:13:435 - change to don? 上記と同様です。
:arrow: :arrow: same (*-1)
・00:11:456 - move to 00:11:248 - ? このパートでは表拍で終わる1/4の連打が主になっているので、この部分もそれに揃えるのはどうでしょうか。また、00:11:560 - の両端に1/2以上の隙間を設けることで音を強調できるかもしれません。
:arrow: 00:11:560 - 音が意外と伸びてるので単音で置きたくないのと、ここの音がさして勢いよく鳴ってるわけでもないので1/4の3連スタートはどうなのかな。。。平坦回避も兼ねてnochange.
・00:18:123 - move to 00:17:914 - ? 上記と同様です。
:arrow: same
・00:49:477 - add note? 曲の中盤で短い間に同じ配置が3回以上繰り返して現れるところで個人的に単調な印象を受けました。曲の音を利用して、繰り返しを若干崩す
ような配置にするのはどうでしょうか。
:arrow: 暫し検討...
・01:28:435 - 以降 イントロで提案した部分を取り入れるのであれば、パターンで揃えるためにこちらも変更するといいかもしれません。
:arrow: same (*-1)
ranked頑張ってください :3
:arrow: :arrow: 頑張ります!
"chaica"
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[ Kantan]
  1. 00:59:269 (5,6) - ctrl+G? - こちらのほうが音に合うかなと思います
    :arrow: ドラムのフローを変えないのままの方がKantanユーザーの音に合うかなと思います
  2. 01:01:352 move to 01:01:144 - and change K? - ボーカルの最初の声を取ったほうがわかりやすいかなと思いました、あとKantanだけ大音符ではなかったので。
    :arrow: Kantanだけfinisherじゃないのは今のとこの仕様です, ややこしいリズムを手前に出さなくてもいいような。。。
  3. 01:14:685 (1) - 上と同じ
    :arrow: 上と同じ
  4. 01:25:102 (1) - スライダーに置き換えるのはどうでしょう?叩いてる感(?)が出るかなと。スピン2個置くくらいなら01:28:019 - まで持っていくのもいいんじゃないかと思います
    :arrow: アンチスライダ―under Futsuu. 1/4連打をビギナーユーザーに求めるのは私個人の意に反します.. 2連スピナーでもいいと思います
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[ Futsuu]
  1. 00:21:352 (3) - change k? - bo-karuが上がっているのでkでも良いのではと
    :arrow: kでもいいですね、fixed~
  2. 00:28:019 (3) - ^
    :arrow: fixed.
  3. 00:45:519 (7,8) - dk? and 00:46:144 (9) - D? - こっちのほうが音に合うかなと思いました
    :arrow: 現状のままで
  4. 00:51:352 - delete? - muzukashiiと少し被るので、消して差をつける?感じでどうでしょうか
    :arrow: 暫し検討...
  5. 00:59:269 (7,8,1) - kdk? - same as muzukashii.
    :arrow: :arrow: same as others.
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[ Muzukashii]
  1. 00:33:227 (26) move to 00:32:810? - 00:25:935 (12,13,14,15,1) - と同じ感じで
    :arrow: kdkkd-Dかkdk-kkDかの違いということですが  kdk-kkDの方が三味線の1度目との差異クールダウン変化+ボーカル変化+スネア一貫性としっかりととれるため no change で。
  2. 00:59:269 (9,10,1) - kdk? - 00:59:685 (8) - の音が他のkで置いてるところと比べて低いので、三味線?の音にあわせたらいいと思います
    :arrow: あくまでドラムメインで
  3. 01:02:185 (5) - , 01:15:519 (57) - change d? - 01:02:394 (6) - と比べてそこまでボーカルは高くないので
    :arrow: (5)と音階ピッチは1音しか違いませんしサビのボーカルのピッチを全体から見てもここは比較的高い音だと思います no change
  4. 01:23:852 (92,93,94,95,96) - Futsuuと同じ配置で少し違和感を感じたので、1/4を入れてみてはどうでしょうか?o-o-ooo-oみたいな感じで。それかFutsuuの01:24:477 (10) - をdeleteでもいいかなと思います
    :arrow: changed some. Futsuuは5連も削除
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Oniは今日中にやります

[ Oni]
  1. 00:18:852 (45,46) - ctrl+G? - 自分的には00:19:060 (46) - の音をkで取ったほうが音に合っていると思います、あとは00:18:644 (44) - の三味線の音と同じ高さに聞こえるかな
    :arrow: no change (46)のkはたしかに迷ったのですが とると1/2ベースが非常に平坦になり変化に乏しくなるのと(44)と(45)は同じ音階、 またこのパートはピッチフォローの比重が高めなのでdddの同色でより変化がハッキリしたままになると思います
  2. 00:31:769 (25) - change d? - バックで低い音が鳴っているので
    :arrow: 1/2ベースにdkdの要素を入れるのはバス音(とスネア音との差異)のバランスがイマイチよろしくないかと...
    もしなに書いてるか意味わからないとことかあったらゲームチャットで聞いてください
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遅くなってごめんなさい;; ranked待ってます~ good luck
:arrow: いえいえ~問題ないですw 頑張ります!
Thanks for mod~ ( ・∀・)ノ
Volta
you don't have to shoot many stars or put so many bookmarks lol

[General]
Try to flip the bg, so we will see the girl's face instead of legs in song selection? i'm fine with legs tho, but maybe other's not
01:40:102 - 45% volume sounds too low. try to increase 15~25%?

[Kantan]
01:11:352 - you may want to add k to have consistency with 01:11:769 (1) -
01:11:769 (1) - consider to stop the spinner at 01:13:435 - to have longer break?

[Futsuu]
00:23:852 (2,3) - swap this? feels more natural to follow the drum instead of pitch
00:26:560 - delete this? seems like it is a bit too dense for a calm part
00:33:227 - same as ^
00:51:352 - try to delete this for better spread?
00:54:685 - same as ^

[Muzukashii]
00:09:477 - , 00:16:144 - feels like there should be a note here considering how the oni is mapped. how about add note there and
delete 00:20:519 - and 00:27:185 - instead for longer rest

00:19:581 - move to 00:19:789 - ? drum sound is more audible there
00:23:852 (2,3) - swap? same as futsuu
00:25:206 - try to delete this? too dense imo
00:31:456 - delete or move to 00:32:810 - same reason as ^
00:42:810 - feels like you can add d here. oni is mapped very dense at this part
00:59:269 - change to k? oni has k here and i think it is better.

01:31:144 - , 01:37:810 - add d? if you need break probably can delete 01:25:519 - instead. futsuu is just spinner there

[Oni]
00:23:852 (2,3) - swap? same as futsuu
00:38:331 (7,8) - consider to delete this to have consistency with 00:38:331 (7,8) - ?

01:25:519 - how about delete this to have same break spot as 01:04:477 (14) - then
01:03:539 - move to 01:03:956 - and change to k,
01:04:477 (14,15,16) - and change to ddd?

01:17:810 - change to k? plays better imo


you may call me again :)
Topic Starter
JUDYDANNY
little busy , I will post the response after modded yours.
Nardoxyribonucleic
Hi, here is the M4M as requested.

[General]

Why is the title "恋ひ恋ふ縁" romanised as "Koi Kou Enishi" ? I only know that 恋 is Koi and 縁 is Enishi...

  • [Kantan]
  1. 01:01:352 (7) - consider adding finish here for the strong cymbal ? Seeing that 1/1 KD is not demanding in Kantan, it would be better to make the note consistent with other difficulties.
  2. 01:09:269 (20) - maybe delete this note for a 4/1 break ? Currently the pattern chain is quite long from 00:55:102 to 01:39:894 -
  3. 01:14:685 (1) - same as 01:01:352 (7) -
  4. 01:22:602 (2) - same as 01:09:269 (20) -
  • [Futsuu]
  1. 00:07:394 (2,3) - swapping these notes to d k would follow the pitch increase of the music nicely.
  2. 00:09:685 (8) - consider deleting this note for a longer rest ?
  3. 00:12:810 - you may add k here for a better spread with Muzukashii if you apply ^
  4. 00:14:060 (2,3) - same as 00:07:394 (2,3) -
  5. 00:16:352 (8) - same as 00:09:685 (8) -
  6. 01:03:019 (5) - this note could be removed so as to shorten the relatively long 1/1 + 1/2 pattern.
  7. 01:07:394 (17,18) - maybe d k to accompany the increasing vocal pitch ?
  8. 01:16:352 (5) - same as 01:03:019 (5) -
  9. 01:29:060 (2,3) - same as 00:07:394 (2,3) -
  10. 01:31:352 (8) - same as 00:09:685 (8) -
  11. 01:34:477 - same as 00:12:810 -
  12. 01:35:727 (2,3) - same as 00:07:394 (2,3) -
  13. 01:38:019 (8) - same as 00:09:685 (8) -
  14. 01:39:685 - again, adding k here would result in a more balanced spread with Muzukashii.
  • [Muzukashii]
  1. 00:10:519 (2,3) - I think these notes could be swapped as d k to cohere with the way you mapped in Futsuu.
  2. 00:17:185 (2,3) - same as ^
  3. 00:47:394 (2) - consider deleting this note for a 2/1 break ? Currently the pattern chain is too long from 00:05:102 to 01:00:102 -
  4. 00:54:060 (2) - same as ^
  5. 01:19:581 - maybe add k here as you did in Oni to match 01:05:414 (20,21) - ? It is a bit strange to see that there is no 1/4 doublet in the second half of the kiai.
  6. 01:32:185 (119,120) - same as 00:10:519 (2,3) -
  7. 01:38:852 (141,142,143) - similar to ^ , you may change these notes to d k d for a bit more variety.
  • [Oni]
  1. 00:10:310 (2,3,4,5) - maybe try dkd k ? This would fit the pitch changes of shamisen in a way better.
  2. 00:16:977 (36,37,38,39) - same as ^
  3. 00:33:331 (34) - move to 00:33:123 - and add finish at 00:33:435 (1) - ? In this way the big note would be consistent with the rest of the difficulties.
  4. 01:31:977 (31,32,33,34) and 01:38:644 (65,66,67,68) - same as 00:10:310 (2,3,4,5) -
  5. 01:39:269 (69,70) - these notes could be changed to d for a smoother flow if you apply ^
You may call me back after that~ :D
Jonarwhal
M4M? https://osu.ppy.sh/s/466361
[Oni]
  1. Switch to BSD 1/4.
  2. 00:11:352 (7) - Switch this to k. You have consistently used k every other white tick. Also, doing this is more consistent with 01:33:019 (36) - here.
  3. 00:17:810 (40,41) - Switch both of these to k for the same reason as above.
  4. 00:38:227 (6,7,8) - dkd doesn't play well here, because the pitch doesn't change 00:38:227 (6,7) - here or 00:38:331 (7,8) - here. I recommend switching to
  5. either ddk or ddd.
  6. 00:52:602 (1) - k, because it's the same pitch as the lyric 00:52:185 (16) - here, and doing this will make 00:52:394 (17,1) - these different.
  7. 01:03:435 (9) - Switch this to k to make it different from the d before it.
  8. 01:16:769 (82) - ^
  9. 01:17:081 (85) - Remove this to be more consistent with the previous pattern 01:22:602 (25) - here.
  10. 01:22:602 (25) - Switch this to k to make it different from the d before it, because it has a higher pitch than the pattern 01:09:269 - here.
[Muzukashii]
  1. Switch to BSD 1/4.
  2. 00:10:519 (2,3) - Ctrl+g this. Since 00:10:102 (1,2) - these match in pitch, they should be the same. Also, because 00:10:727 (3,4) - these are different pitches, they should be mapped differently.
  3. 00:17:185 (2,3) - ^
  4. 00:52:602 (1) - k, because it's the same pitch as the lyric 00:52:185 (16) - here, and doing this will make 00:52:394 (17,1) - these different.
  5. 01:11:560 (44,45) - Ctrl+g, same reasoning as 00:10:519 (2,3) -here.
[Futsuu]
  1. 00:08:227 (4,5) - Make one of these a k to make it different from the surrounding d's.
  2. 00:14:894 (4,5) - ^
  3. 00:50:935 (7) - Switch this to k because 00:50:935 (7,8) - these two lyrics are more similar in pitch than 00:50:102 (6,7) - these two lyrics.
  4. 01:29:894 (4,5) - same as 00:08:227 (4,5) - here.
  5. 01:36:560 (4,5) - ^
[Kantan]
  1. 00:50:935 (4,5) - Make one or both of these a k to make it different from the surrounding d's.
Good Luck~!!
Topic Starter
JUDYDANNY
@Jonawaga: I dont accept M4M because you dont tell me the chat or PM at 1st. and fulfilled the mod requests..

Notice: Finally I will mod your requests(Volta , Nardo) ,so I'm going to revive the set within a few days for rank!
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