forum

Tudástár/Gyakran Ismételt Kérdések

posted
Total Posts
2
Topic Starter
[ Another ]
Tudástár / Gyakran ismételt Kérdések

o--------------------------------------------------------------------------o


Egy poszt azoknak akik épp csak belecsöppennek az osu! világába és hallanak/látnak/tapasztalnak dolgokat, szavakat, történéseket amik elsőre lehet nem egyértelműek.
Megpróbálok minden témát lefedni de ha valami nem tiszta vagy szeretnéd, hogy ki legyen egészítve a poszt, csak írj egy üzenetet ingame.
Ha eszembe jut valami idővel az is bekerül.


o--------------------------------------------------------------------------o


Kezdésnek
Ezek a wiki oldalak segítenek az indulásban, főleg chaten történő dolgok megértésében, elolvasásuk erősen ajánlott.
  1. Szabályzat
  2. Billentyűzet vásárlási tanácsok
  3. Tablet vásárlási tanácsok
  4. Wiki főoldal
  5. Kezdők útmutatója
  6. Hivatalos GYIK
  7. Említésre méltó emberek listája (Angol)
  8. Segítségkérő fórum (Angol, bugok és hasonlókhoz)
Rangsor
Az osu! fő rangsora a PP (Performace Points azaz teljesítmény pontok) rangsor.

Hogy működik a PP?
Amikor egy rangsorolt mapot sikeresen teljesítesz az az eredmény egy bizonyos teljesítémy pontot azaz PP-t fog érni.
A pontos formula nem tudott de egy eredmény értéke leginkább a Star Rating-en alapszik de befolyásoló tényező a körök száma, a map hosszúsága és a map Overall Difficulty-je (bővebben a Mapok szekcióban) és az eredményben elért kombó és pontosság a legbefolyásolóbb tényezők.
Minél jobb az eredményed a mapon annál több PP-t fog érni, egy épphogy teljesített, hibákkal teli eredmény sokkal kevesebbet fog érni mint egy SS-hez közeli eredmény.
A rendszer nem büntet rossz eredményekért, csak jutalmaz a jókért, tehát levonni sosem fog egy rossz eredményért.
A rendszer eléggé jól mutatja a játékosok képességét de nem tökéletes, egyes mapok amik nagyon nehezek de főleg sliderekből állnak nem érnek annyi PP-t mint akár más sokkal könnyebb mapok, míg mások sokkal könnyebbek mint a hozzárendelt PP.

Hol tudom megnézni mennyi PP-m van?
A profilodon a General fül alatt, ahol mellette láthatod a globális és az országos helyezésed is.
Hol tudom megnézni mennyi pontot ért az egyik eredményem?
A profilodon a Top Ranks fül alatt, de csak akkor ha a 100 legjobb eredményed közt van.
A profilomon azt írja, hogy az egyik eredményem X PP-t ért, mégis az összes PP-m csak Y-nal nőtt, miért?
Mindegyik eredmény súlyozva van, a legtöbbet érő eredményed van csak 100%-ra súlyozva, mindegyik utána következő súlyozása a következő alapján van kiszámolva: PP*0.95^n ahol az n az előtte lévő eredmények száma, tehát a teljes PP számítása így néz ki: PP[1] * 0.95^0 + PP[2] * 0.95^1 + PP[3] * 0.95^2 + ... + PP[n] * 0.95^(n-1).
Tehát ha egy új eredményt csinálsz és az a 100 legjobb eredményeid közé kerül akkor az annál kevesebbet érők értéke is csökkenni fog a súlyozás miatt.

Azt írtad a rendszer nem von le PP-t, nekem mégis megtette, akkor most mivan?
Két eshetőség van amikor veszthetsz PP-t:
1. Volt eredményed ami ért X1 PP-t Y1 pontszámmal, aztán ugyanazt a mapot lejátszottad és az ért X2 PP-t Y2 pontszámmal, ilyenkor lehetséges az, hogy az X1 PP több mint az X2 de az Y2 pontszám több mint az Y1, ebből azt következik, hogy jobb eredmény mégis kevesebb PP-t ért, ezért vesztesz az össz PP-dből.
Ez olyankor fordul elő amikor rosszabb pontosságú eredménnyel írod felül az egyik eredményed, ami létrejöhet modok miatt (főleg Hidden), vagy egy a map végén elkövetett hiba miatt.
2.Az eredményed egy qualified mapon volt ami azóta diszkvalifikálva lett (bővebben a Mapok szekcióban).

A játékban azt mutatja, hogy Hvick #2 de az oldalon azt, hogy #1, akkor most mivan?
Ez a bug néha előfodul, az az igazi helye amit az oldalon, a ranglistán látsz.

Hasznos linkek:
  1. PP wiki oldal (Angol)
  2. Globális osu! ranglista
  3. Globális Taiko ranglista
  4. Globális Catch The Beat ranglista
  5. Globális osu!mania ranglista
  6. Magyar osu! ranglista
  7. Magyar Taiko ranglista
  8. Magyar Catch The Beat ranglista
  9. Magyar osu!mania ranglista
Mapok
Kazuya még régebben írt egy nagyon jó posztot, hogyan kell elindulni az editorban, ajánlom ENNEK az elolvasását.

Mapokkal kapcsolatos szakzsargon
  1. AR: Azaz Approach Rate, a külső közeledő kör, és a hangok megjelenésének gyorsasága, minél nagyobb annál gyorsabb. Csak DT és HT segítségével érhető el 10-nél magasabb és 0-nál alacsonyabb érték. AR táblázat
  2. HP Drain: Annak a mértéke milyen gyorsan csökken a HP töltöttsége, minél nagyobb annál gyorsabban fogy a HP.
  3. OD: Azaz Overall Difficulty, azt határozza meg mennyire kell pontosan időben leütni a hangot, hogy 300-ast kapjunk rá.
  4. CS: Azaz Circle Size, a körök nagyságát adja meg, minél nagyobb annál kisebb a kör.
  5. BPM: Azaz Beat Per Minute, lényegében a zene ütemének gyorsasága, ez alapján látjuk az editorban a különböző vonalakat ahová hangokat helyezhetünk.
  6. Offset: Az az időpont a zenében ahonnan a BPM-et számoljuk.
  7. SV: Azaz Slider Velocity, a sliderek gyorsaságát határozza meg.
  8. Modolás/Modding: Ahhoz, hogy egy map ranked lehessen azt nehány más mappernek meg kell néznie, hogy minden a lehető legjobb-e, majd ha valamit találtak amin javítani lehetne azt megírják a maphoz.
Map státuszok
  1. Work In Progress: A map még készül, ez lehet. hogy már csak az utolsó simítások vannak hátra de lehet az is, hogy épp pár hang van csak elhelyezve, akár még annyi sem.
    Unranked: nincs eredménytábla rajta, nem lehet értékelni, nem számít bele a PP kalkulációba.
  2. Pending: A map készen van, a mapper arra vár, hogy a közösség többi tagja közül néhányan modolják, később innen lehet qualified, majd ranked/approved egy map.
    Unranked: nincs eredménytábla rajta, nem lehet értékelni, nem számít bele a PP kalkulációba.
  3. Qualified: A mapot egy Beatmap Nominator elég mod után alkalmasnak találta, hogy ranked legyen de egy hétig a ranked státusz előtt csak qualified lehet.
    A mapra ugyanazok vonatkoznak mint a rankedekre de bármikor diszkvalifikálhatják, azaz unranked lesz és az eredmények törlődnek ranked státuszba lépéskor, PP kalkulációba nem számít bele.
    Ez olyan mint egy előszoba, amint egy map qualified lesz a Quality Assurance Team dolga, hogy átnézze akármilyen hiba után, ha nem találnak hibát egy hét után a map ranked lesz, ha találnak a map diszkvalifikálva lesz majd a mapper dolga hogy kijavítsa a hibákat, ezután egy Beatmap Nominator újra kvalifikálhatja.
  4. Ranked: A map túlélte a qualified időszakot, és megfelel minden rankolási kritériumnak, innen már tartósan ranked marad, az eredmények nem veszhetnek el.
    Ranked: eredmények tárolva és mutatva vannak, értékelhetőek, beleszámít a PP kalkulációba.
  5. Approved: Ma már csak a marathon azaz 5 percnél hosszabb mapok lehetnek approvedek, ez azt jelenti a rankolási kritérium egyes pontjai nem kell hogy érvényesüljenek, mint például az, hogy elég csak egy nehézséget készíteni.
Gyakran használt minták, kifejezések
Jumpok (Ezek lehetnek különböző méretben, most a forma a lényeg):
Streamek (Streameknek azokat a sok hangot tartalmazó részeket hívjuk amiket általában 1/4 vagy nagyobb sűrűségben mappolnak és ezért 2 gomb szükséges mindegyik hang lenyomásához):
Hasznos linkek:
  1. Magyar beatmap lista
  2. Kurokami CTB mappolási útmutatója
  3. Különböző mappolási útmutatók amik lefednek minden kérdést (Angol)
Egyéb szakzsargon, kérdések

  1. Miss: Egy hangot nem sikerül leütnöd időben vagy egy spinnert kipörgetned és egy X-et látsz utána és megtörik a kombód.
  2. FC: Azaz Full Combo, nincs miss és nincs sliderbreak, a lehető legtöbb, vagy 1-2 kombóval kevsebbet szedtél össze mint a maximális.
  3. Sliderbreak: Egy slidert nem időben nyomsz le vagy túl hamar engeded el, a kombód megtörik.
  4. Choke: Egy FC lenne az eredmény de a map utolsó hangjaiban megtöröd a kombód.
  5. Over- Understream: Túl gyorsan vagy lassan nyomogatod a gombokat stream közben ezért 100-asokat, misseket kapsz.
S-t kaptam az eredményemre mégis nagyon távol van a kombóm a maximálistól, miért?
Sliderbreak esetén a kombó megtörik de nem feltétlen kapsz miss-t, ezért lehet, hogy miss nélkül, S-el nem FC-zel egy mapot.

Nincs missem, sliderbreakem mégis hiányzik pár kombó, miért?
Van olyan eset amikor egy slidert túl hamar engedsz el, 100-ast kapsz rá de nem lesz sliderbreak, ezért hiányozhat pár kombó.

Ezen a mapon mindenkinek SS-el X kombója van, ennek a játékosnak pedig X+1, miért?
Ez a bug nagyon kicsi OD-nél jöhet elő amikor két slider jön egymás után és túl hamar nyomják le a másodikat, ilyenkor +1 kombót számol a játék, nem gyakori.

Magyar játékosokkal tudok beszélgetni a chaten?
Igen, a #hungarian csatorna erre való, köszönj be bátran.

o--------------------------------------------------------------------------o


Ha bármilyen érszrevételed van, kiszeretnéd egészíteni, vagy valami más kérdésed van azt ingame felteheted.
verto
"Hogyan lehet játszani azzal a színes karikás cuccal, avagy taikoval?"

https://www.youtube.com/watch?v=f_uSO2ESCRI

Ha van igény lefordítom.
Please sign in to reply.

New reply