forum

Porady w taiko

posted
Total Posts
17
Topic Starter
Raptor Havx
Witam. Gram w osu juz 9 miesiecy. Co prawda nie nudzi mi sie w cale, jednak dla odmiany zamierzam skupic sie na innym trybie. Gralem co nieco w kazdym z nich, mniej wiecej wiem w czym rzecz. Moj problem dotyczy taiko. Mianowicie nie jestem pewny kilku rzeczy: 1. Czy 'wieksze punkty' nalezy jakos specjalnie klikac ? 2. Rozumiem ze slajdery w taiko wymagaja wyczucia rytmu przy wybijaniu punktow ? 3. Czemu mody w taiko tak niewiele (pomijajac DT) daja bonusu do pp ? 4. Czy sadzicie ze dobrze robie zaczynajac gre na jedynie 2 klawiszach ? Wiem co prawda z w porownaniu do innych krajow nie mamy za wielu graczy w taiko, ale mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto mi doradzi :)
WujekGrzyb
1. Większe kółka uderzasz dwoma guzikami tego samego koloru
2. zdecydowanie tak
3. nie wiem :s (bo to pp)
4. nie wiem, nie gram taiko hehe
Dess1210
1.Tak jak napisał Wujcio, dwa guziki tego samego koloru. Nie zawsze Ci się uda, ale próbować można.
2.Yup. Sposób ich klikania jest dowolny, byle się wbić...
3.Niewiele? Ja jakoś nie narzekam za bonusy do HD
4.Zależy jakie poziomy grasz. Na kantanie i fuutsu w zasadzie jest sam single tap, więc tam 2 klawisze wystarczą, ale za dużo się nie nauczysz. Każdemu osobiście radzę, by zacząć grać od hardów/Muzukashii. Tam pojawiają się pierwsze patterny trójki, tam zaczyna się wykorzystywać wszystkie cztery klawisze.

I miło jest widzieć, że jednak są ludzie, których wciąż ciągnie do Taiko :D
XatrasTV
Może też zacznę grać czasem w Taiko ;p. A teraz tak trochę nie na temat - który z trzech pozostałych trybów pomoże mi najbardziej w Osu! standard? Taiko/ (owockowe coś)/ Osu!mania? Dzięki z góry za odpowiedź i przepraszam za "offtopic"!
sables
Żaden.
WujekGrzyb

sables48 wrote:

Żaden.
Jak to "żaden" - osu! standard oczywiście jest tym jedynym.
DarkStoorM

Dess1210 wrote:

2.Yup. Sposób ich klikania jest dowolny, byle się wbić...
Nie. Slidery wymagają wybijania rytmu 1/4. Są rzadkie przypadki, gdzie na mapie wartość Slider Ticks jest mniejsza, więc 1/2 starczy.
Z góry traktuj każdy slider jako 1/4. Z czasem automatycznie będziesz rozróżniać jak je klikać.

3. Mody dają mniej, bo na pp w Taiko wpływa mniej czynników. Ponoć dla innych trybów obliczenia są wciąż niedopracowane.

Na żaden tryb nie ma złotej rady, jeśli chodzi o to "jak grać". Musisz po prostu grać. Co do (4), w przypadku wolnych map, jak najbardziej, tylko warto powoli się przyzwyczajać do wszystkich klawiszy, bo potem będą problemy przy skomplikowanych mapach.
Topic Starter
Raptor Havx
Im dluzej gram w to taiko tym wiecej niespodzianek mnie spotyka. Dla przykladu, nie moglem pojac czemu mapka ktora zrobilem na 1/2 combo i ok 98% po poprawieniu na FC i nieznacznie lepszej celnosci daje mi jedynie ok 15% wicej PP. Dla mnie bylo to nie do pojecia bowiem w standardzie roznica byla by wielokrotna. Oprocz tego zauwazylem ze dlugosc mapy ma znacznie wiekszy wplyw na punktowanie koncowe w taiko niz w osu. Po za tym co to za przepasc w skalowaniu PP miedzy trybami ? Zeby za 'easy ' dostac powiedzmy 60-70pp a za insane niewiele wiecej przy podobnym wyniku (w zasadzie mapy maja tyle samo gwiazdek wiec to pewnie urok 'konwertow'). Wiele rozumiem, ale tego jak combo przeklada sie na wynik w pp nie pojmuje. Poza tym okrutne jest to ze moge przejsc mape powiedzmy na D z wysokim wynikiem (wyklikanym w przyplywie szczescia na slajderach) a pozniej majac SS nie przebije tego wyniku. W standardzie wszystko wydawalo mi sie bardziej zrozumiale, ale byc moze to kwestia przyzwyczajenia. Aha, milo mi poznac najlepszego polskiego gracza w taiko :3 . Opisalem sie troszke, bo niestety mnie bezsennosc dopadla ;/ a pewne rzeczy w taiko nie daja mi spokoju ;p
Dess1210
To taiko, tego nie ogarniesz xD
DarkStoorM
Wszystko co chcesz wiedzieć na temat PP znajdziesz tutaj: https://osu.ppy.sh/wiki/Performance_Points

Różnica między Taiko a Standardem polega na tym, że PP zależy od tego jak duży jest poziom skomplikowania patternów na danej mapie oraz jak mały jest odstęp w czasie między notkami. W Standardzie wystarczy spam trójkątnych jumpów przy wysokim BPM z małymi kółkami. Oczywiście ACC ma ogromne znaczenie, ponieważ przy cięższych mapach na setkach traci się do dwóch punktów.

W Taiko na PP wpływa między innymi złożoność patternów, jak długie one są, jak częste są zmiany kolorów, czy jest zmiana rytmu, czy mapa jest długa i czy ma wysokie OD. Nie warto sugerować się gwiazdkami, bo przy mapach z taką samą ilością gwiazdek może być spora różnica w PP.

Jeśli chodzi o punktowanie w Taiko, co każde 10 combo dostajesz 300 + X punktów, gdzie X to zaokrąglone w dół (Combo/10)*n (maksymalnie jest 300+10n), a ta wartość n jest zależna od poziomu trudności mapy, która średnio wynosi 80, czyli przy 100 combo za każdą notkę dostajesz 1100 punktów. Przy OD 10 o ile się nie mylę, jest 96. Combo nie ma wpływu na punkty ze sliderów. Za małe slidery dostajesz 300 punktów, za duże 600. Za spinnery 300 punktów na każdy hit, za wykończenie dostajesz (300+Xn)*2. Jest jeszcze sekcja KIAI zwiększająca punkty o 20%.

Nie pamiętam jak jest teraz z PP przy konwertach, ale mają mniejszy mnożnik. Są oczywiście pojedyncze konwerty dające podobną ilość PP co Taiko diffy, ale tylko dlatego, że niewiele się różnią patternami lub mają wysokie BPM i ciągły stream ze zmianą kolorków. Różnica między Easy i Insane na niektórych mapach będzie niezauważalna, jeśli to są stare mapy, które praktycznie też niewiele się od siebie różnią, bo pewnie sam singletap lub są wypchane sliderami, czy spinnerami (slidery/spinnery są ignorowane w pp).

Jeśli chodzi o wyższy wynik z D i SS, to takie coś często będzie się zdarzać na mapach, gdzie punkty ze sliderów znacznie przewyższają sumę punktów z notek. Są takie mapy mające do 10 combo, ale z 30 sliderów.

Jeśli grasz konwerty, z miejsca przesiądź się na Taiko mapsety.
Topic Starter
Raptor Havx
Ooo a to ciekawe :P Dzięki za wyjaśnienie :3 Jak już opanuję kontrolę klawiatury to zabiorę się za trening na 4 klawiszach. Póki co za często mylą mi się kolory tuż po patternie, tj. kiedy mapa zwalnia i jest ten charakterystyczny odstęp, to zwykle mylę klawisz ;(
-Maus-

raptorhavx wrote:

Ooo a to ciekawe :P Dzięki za wyjaśnienie :3 Jak już opanuję kontrolę klawiatury to zabiorę się za trening na 4 klawiszach. Póki co za często mylą mi się kolory tuż po patternie, tj. kiedy mapa zwalnia i jest ten charakterystyczny odstęp, to zwykle mylę klawisz ;(
>zaczynam trening 4 klawiszy

Na manii 4k to minimum xD

gl hf
Topic Starter
Raptor Havx
Niekoniecznie, mozna przeciez grac na 3, 2 , a nawet tylko na jednym klawiszu, tyle ze wynik jest nierankingowy. Ciekawa rzecz zauwazylem. Wyglada na to, ze o ile w CTB i Standardzie narastanie PP z czasem jest... powiedzmy 'liniowe' w wypadku taiko sprawa ma sie inaczej: gwaltowny przyrost a pozniej coraz badziej pod gorke. Natomiast mam wrazenie ze w manii sytuacja jest odwrotna: zaczynamy gre meczac sie niesamowicie, liczba zrobionych mapek rosnie, a pp praktycznie stoi w miejscu. Pozniej zas po osiagnieciu pewnych umiejetnosci widac gwaltowny skok w PP. Wiem, wiem to juz poza tematem, ale forum jest od tego zeby dyskutowac i wymieniac sie opiniami czy spostrzezeniami ;P
WujekGrzyb

raptorhavx wrote:

Wyglada na to, ze o ile w CTB i Standardzie narastanie PP z czasem jest... powiedzmy 'liniowe'

raptorhavx wrote:

Dla przykladu, nie moglem pojac czemu mapka ktora zrobilem na 1/2 combo i ok 98% po poprawieniu na FC i nieznacznie lepszej celnosci daje mi jedynie ok 15% wicej PP.

raptorhavx wrote:

3. Czemu mody w taiko tak niewiele (pomijajac DT) daja bonusu do pp ?
Chcesz nauczyć się grać czy bezmyślnie wbijać pp? :o
Protip: naucz się grać, a pp wskoczy samo.

EDIT: bez paniki, wcale nic takiego nie powiedziałeś, to tylko mój wniosek po przeczytaniu tematu xD
-Maus-

raptorhavx wrote:

Natomiast mam wrazenie ze w manii sytuacja jest odwrotna: zaczynamy gre meczac sie niesamowicie, liczba zrobionych mapek rosnie, a pp praktycznie stoi w miejscu. Pozniej zas po osiagnieciu pewnych umiejetnosci widac gwaltowny skok w PP.
Tak jest, ale po zagraniu X map zaczynasz myśleć że osiągnąłeś swój limit xd
Dawcio090
Mam pytanie odnośnie Taiko... W które miejsce patrzeć na ekranie podczas gry? Może to banalne, ale jak patrzę mniej więcej w środek mapy, to po minucie mi się w oczach wszystkie te kółka rozmywają, a po skończonej mapie doświadczam takie złudzenie jak wszystko się przesuwa, dziwne :D
I przez to ciężko mi się gra ;;
Chyba, że to też kwestia ilości FPS? Może monitora? Hmm...

Pozdrawiam :)
AyaTengu

Dawcio090 wrote:

Mam pytanie odnośnie Taiko... W które miejsce patrzeć na ekranie podczas gry? Może to banalne, ale jak patrzę mniej więcej w środek mapy, to po minucie mi się w oczach wszystkie te kółka rozmywają, a po skończonej mapie doświadczam takie złudzenie jak wszystko się przesuwa, dziwne :D

I przez to ciężko mi się gra ;;

Chyba, że to też kwestia ilości FPS? Może monitora? Hmm...



Pozdrawiam :)
Nwm, ja patrze mniej więcej w odległości 1/3 paska od miejsca gdzie trzeba kliknąć (polski trudny jenzyk wim).
Ogółem raczej to zależy od preferencji. W taiko masz przegraną dopiero jedną godzinę, więc na zwalaj już na monitor.
Please sign in to reply.

New reply