forum

Major Look - Never Hold Us Back

posted
Total Posts
39
show more
Topic Starter
vanucik

wajinshu wrote:

жиза давай м4м
Давай, только напишу сейчас все экзамены (до 15 числа) пиздец, ещё две недели мозгоябства
ZLOdeuka-
привет ~

[General]

• второй Kiai Time почему-то начинается здесь 01:30:644, но музыку тут затихает, а как известно киаи начинается на сильный бит. Перенеси начало сюда 01:30:987
• Размер БГ должен соответствовать ранкинг критериям. Минимальный размер должен быть 800х600 далее 1024х768 и 1366х768. Измени Размер на 1366х768 - оно ближе всего.
• В мапсете не хватает Изи. Сделай дифу менее 1,5* - нормал фактически слишком сложен для новичков.

[Normal]

• AR -0.6

[Advanced]

00:56:358 (1) - Спиннер тут ни к чему. В нормале брейк закончился тут 00:57:730 и здесь закончи его так же. Старайся делать брейки одинаковыми во всех дифах.

[Hard]

• AR 8 OD 7

01:07:844 (3) - тут нужно новое комбо т.к меняется скорость слайдера.
^ если в мапсете есть подобные места, где меняется скорость слайдеров, их нужно выделять нк. Чекни сам.

Идеальная мапа, не могу больше ничего найти. Удачи!
Diphoptoziga
1
Diphoptoziga
Заебись мапа
Topic Starter
vanucik

Diphoptoziga wrote:

Заебись мапа
Спасибо
Marmowka
MarMOD

Привет

[Easy]
00:19:330 (1) - я знаю что это не смертельно, но всё же постарайся на изи влезать в сеточку
00:41:272 (1,2) - двойку можно бланкед с началом 1
01:34:415 - сюда бы ноту добавил, такие штуки везде в киаях, я бы не игнорил их. Тут же ты их ставишь 01:35:787 (4) - по сути такие же моменты ни чем не отличаются.
02:36:472 (1) - спинер или удалю из друзей.

[Normal]
00:04:930 (6,1) - буду нехорошим но тут криво облачко.
00:08:358 (1,2,3) - попробуй это комбо отзеркалить сюда 00:09:730 (4,5,6) - , прикольно будет
00:13:158 (5) - x309 y52 и дальше 00:13:844 (1) - подгони
00:20:358 (3) - по флоу можно выше поднять её, знаю что там вроде стакается, но всё же
00:30:301 (1) - отзеркаль и замени 00:30:987 (2) - а то 2 кривая
01:49:844 (1) - высаааааакоооооооо :w; ;)
02:30:987 (1,2,3) - http://puu.sh/pxg88.jpg

[Advanced]
00:27:558 (1,2) - не нрава флоу, чини, не удобно
01:26:015 (4,5) - не совсем понимаю этот дистанс снап, сделай по дистанции
01:51:044 (2,3) - нет.01:51:215 (1) - спинер , 2ку удаляй и двигай.
02:35:015 - типа конец карты , все дела, нужно подговнякать чуваку который сс-ку делает, запехунькай туды кружок 00)))0)

[Hard]
00:05:272 (8) - "NO" шикарно тут выделиться не кружком а слайдером , джамп оставь просто сделай их этого слайдер аш трусы намокли
00:07:672 (7,1) - ^ вот как тут
00:15:901 (3,4) - два кружка, так интонацию вокала выразишь , игрок с удовольствием прожмакает
00:20:015 (4) - тут 1.4 не надо
00:28:587 (4) - ^
00:37:158 (1,2) - ctrl + g
01:08:701 (1,2,3,4) - http://puu.sh/pxhaL.jpg надеюсь поймёшь задумку, а то слайдер в стороне , фи!
01:11:101 (6) - е..аш ещё круги! пиу пиу пиу пиу ПИУ ПИУ
01:16:587 (6) - ^ и тд
01:47:444 (2,3) - 2 кружка

[Insane]
00:00:301 (2,4,9) - инс же, трипл го
00:04:587 (6) - 2 кружка
00:13:158 (1,2,3,4,5,6,7,8) - и остальные стимы всё таки не извращялся и сделал бы ровными чтоли, хотя тут без разницы
00:23:615 (2,3,4,5,6,7,8,9) - или стрим, или 00:23:615 (2,3,4) - ближе ставь
00:39:215 (3) - 2 кружка
00:45:215 (6) - ^ ( 1/4 )
01:05:787 (6,1) - Не играется такая штука, поверь. 01:05:787 - сюда круг, 01:05:958 - сюда 1.4 слайдер близко к триплету
01:11:101 (6) - про это говорил в харде, удивлён что в инсе нету...
01:51:044 (6,1) - нет. оверлап
02:24:815 (6) - 2 1.4 слайдера, эта туда-сюдашка не пришей кобыле хвост
02:34:930 (6,1) - выше писал


удачи
Shadren
[Общее]
Сноси белый цвет комбо, он неранкабельный. И я бы посоветовал заменить серый на другой, так как более половины играют с затемнённым экраном, а тёмное на чёрном, сам знаешь, не очень выглядит
В теги можно впихнуть male vocal trap (есть отголоски этого жанра потому что)
Как я понял, это не оригинал? Если версия обрезана, то в теги пихай ещё short cut version
Для киая лучше найти более мощный drum-hitclap.wav

[Insane]
ХП на 7 ставь, с этой 6 всё быстро заливается. На то это и инсейн
Может быть Новые Комбо участить? (тогда и хп ещё подними)
00:06:301 (4,5) - тут и 00:07:672 (10,11) - тут, к примеру, у тебя по-разному используется спейсинг. Советую выбрать что-то одно и откорректировать везде
00:37:844 (7,8) - 00:40:587 (7,8) - лучше использовать 2 слайдера 1/2, они более чётко подчеркнут ритм
01:37:501 (1,2,3) - флоу не очень выглядит. Мб Ctrl-G на них 01:38:015 (3,4) -
02:15:215 (3,4,5,6) - уравняй ДС

[Hard]
ХП на 6 / АР на 8 максимум, ты ч0у.
Я вижу частые разногласия ДС на карте. Прочекай везде потом
01:55:844 - кружок?

[Advanced]
ХП на 5
Во второй половине у тебя частые НК, а в первой наоборот. Лучше сделать как во второй половине везде
01:07:844 (2) - а нужно ли НК?
02:14:530 - сюда бы кликабельный объект, а не хвост слайдера

[Normal]
ХП и ОД на 4
Попробуй уместить где-нибудь спиннер. Иначе будет много игроков с одинаковыми очками на диффе
И снова с ДС непорядок. Пересмотри всё.
01:00:472 (1) - Лучше, чтобы не оверлапалось с ХП баром, ниже бы его
Есть ещё пару мест с бланкетами, но на это я время не буду тратить

[Easy]
То же самок про спиннер, как и в нормале
01:26:530 (2,1) - попробуй аккуратнее сделать бланкет

Ну, в общем всё. В основном грязьки с ДС, остальное указал
MiraiNC
Hellou, мой третий моддинг! Phehe
[Hitsounds]
Предлагаю тебе поменять drum-hitclap.wav на этот, но потом надо будет в некоторых местах убрать это хитсаунд, а то слишком часто он появляется. Да или можно вообще его добавить как drum-hitwhistle (если он не использовался до этого)

[Insane]
00:05:272 (8) - Тут тебе не кажется, что слайдер должен быть чутка быстрее? Как и тут 00:08:015 (11) Да и ещё там есть такие же моменты.
00:30:472 (2) - Тут-с можно подыграть песне и поставить эту нотку прям на начало слайдера.
00:36:987 (4,5) - Тут под музыку можно сделать большой слайдер вместо ноты и слайдера.
01:11:101 (6) - Ну тут слайдер не очень входит, когда можно джампы вставить под такой прикольный момент. Причём, в других моментах у тебя нету такого слайдера.
01:54:644 (8,9) - Эти слайдеры лучше бы входили, если бы были бы закруглёнными, как тут:
02:14:872 - Ну ни разу не Kiai-Time (。•́︿•̀。) Киай - это же момент повышенной сложности или просто припев у песни.
02:15:558 (4,5) - 4-ую ноту можно сделать по-ближе к 5-ой,чтобы она была подальше от слайдера (В песне просто громкий момент)

The End__φ(..;)

Phew __〆(・∀・)
Topic Starter
vanucik
снизу самая хуёвая шутка века
Shmiklak
Hi, mod from vk request

Insane

  1. starting from 00:00:000 - remap everything
Kd pls thx
Lama Poluna
SPOILER
21:48 Lama Poluna: 00:39:901 (5) -
21:48 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/944048 Major Look - Never Hold Us Back [Insane]]
21:48 vanucik5656: ирк?
21:48 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCyi.jpg
21:48 Lama Poluna: Вот так
21:48 Lama Poluna: Да
21:48 Lama Poluna: 00:40:758 -
21:48 Lama Poluna: Мисс бит?
21:49 Lama Poluna: 00:46:072 -
21:49 vanucik5656: я там под вокал мапал
21:49 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCB9.jpg
21:49 vanucik5656: он мощнее
21:49 Lama Poluna: Почему не просто откружность?
21:49 Lama Poluna: А какой то очень странный
21:49 Lama Poluna: Бесформенный
21:49 vanucik5656: лул
21:49 Lama Poluna: Стрим
21:49 vanucik5656: у меня все стримы такие
21:49 vanucik5656: не он с формой
21:49 Lama Poluna: ремап
21:49 Lama Poluna: ну не ремап
21:49 Lama Poluna: но мне нравится
21:50 Lama Poluna: 00:58:758 (4) -
21:50 vanucik5656: не бланкет не надо
21:50 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCEM.jpg
21:50 vanucik5656: а то голова закружится
21:50 Lama Poluna: Причем тут это?
21:50 vanucik5656: я твои мысли пытался предугадать
21:51 Lama Poluna: 01:09:558 (5) -
21:51 Lama Poluna: Не ровно по сравнению с нотмами по бокам
21:52 vanucik5656: дай координаты
21:52 vanucik5656: по ровной
21:52 vanucik5656: для меня ровно
21:52 vanucik5656: мб я слепой
21:52 Lama Poluna: 01:41:444 (6) -
21:52 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCN7.jpg
21:52 Lama Poluna: 01:46:415 (4) -
21:53 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCOq.jpg
21:53 vanucik5656: слишком большой спейс будет
21:53 Lama Poluna: И что блядь
21:53 Lama Poluna: Это хардик?
21:53 Lama Poluna: ОЙ ИЗВИНИТЕ
21:53 vanucik5656: не токсикуй
21:55 Lama Poluna: Все же по дистац00:14:530 (3,4,5,6) -
21:55 Lama Poluna: 00:14:530 (3,4,5,6) -
21:55 Lama Poluna: Бесформенный спам нот
21:55 Lama Poluna: хотяб звездочку попробуй из них сделай
21:55 vanucik5656: 4 под бланкет
21:55 vanucik5656: 5 6 7 триангл
21:56 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/947050 Major Look - Never Hold Us Back [Hyper]]
21:57 Lama Poluna: 00:25:501 (3,4) -
21:57 Lama Poluna: Серьезно?
21:58 vanucik5656: ?
21:58 Lama Poluna: Поставь ее на конец слайдера
21:58 Lama Poluna: http://puu.sh/qSD53.jpg
21:58 vanucik5656: зачем
21:58 vanucik5656: она и так играется норм
21:58 vanucik5656: её же видно
21:58 vanucik5656: прекрасно
21:58 Lama Poluna: Фу
21:58 vanucik5656: за этим слайдером
21:59 vanucik5656: ну не надо
21:59 vanucik5656: не бей только
21:59 Lama Poluna: http://puu.sh/qSD8k.jpg
21:59 Lama Poluna: 00:30:644 (3) -
22:00 vanucik5656: тебе прямые слайдеры не нравятся?
22:00 vanucik5656: ужс
22:00 Lama Poluna: с чего ты взял?
22:00 Lama Poluna: Я указал на его местоположение
22:00 Lama Poluna: А не его форму
22:01 Lama Poluna: 01:41:272 (4) -
22:01 Lama Poluna: http://puu.sh/qSDeq.jpg
22:01 Lama Poluna: 01:47:444 (2,3) -
22:01 vanucik5656: не оч
22:01 Lama Poluna: http://puu.sh/qSDgh.jpg
22:02 vanucik5656: там по спейсу
22:02 Lama Poluna: А ты его везде соблюдаешь?
22:03 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/950263 Major Look - Never Hold Us Back [Hard]]
22:03 Lama Poluna: 01:07:844 (2) -
22:03 Lama Poluna: Просто лишнее
22:03 vanucik5656: почти везде
22:03 vanucik5656: кроме сильных битов и нк
22:03 Lama Poluna: Нигде
22:03 Lama Poluna: Он у тебя рандомный
22:03 Lama Poluna: Не пизди
22:04 vanucik5656: ПРУФЫ
22:04 Lama Poluna: 00:14:187 (2) -
22:05 Lama Poluna: Там не сильный бит
22:05 vanucik5656: ну чуток поменял
22:05 vanucik5656: ну это не так страшно
22:05 Lama Poluna: 00:21:730 (4) -
22:05 Lama Poluna: 00:26:015 (4) -
22:05 Lama Poluna: Не сильнй бит
22:06 vanucik5656: ты моддить собираешься
22:06 Lama Poluna: Уже
22:06 vanucik5656: там нк
22:06 Lama Poluna: 4 - не 1
22:06 vanucik5656: ну так модь
22:06 Lama Poluna: какой нк?
22:06 Lama Poluna: Я уже замодил
22:06 Lama Poluna: С меня хватит

с меня хватит
Topic Starter
vanucik

Lama Poluna wrote:

SPOILER
21:48 Lama Poluna: 00:39:901 (5) -
21:48 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/944048 Major Look - Never Hold Us Back [Insane]]
21:48 vanucik5656: ирк?
21:48 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCyi.jpg
21:48 Lama Poluna: Вот так
21:48 Lama Poluna: Да
21:48 Lama Poluna: 00:40:758 -
21:48 Lama Poluna: Мисс бит?
21:49 Lama Poluna: 00:46:072 -
21:49 vanucik5656: я там под вокал мапал
21:49 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCB9.jpg
21:49 vanucik5656: он мощнее
21:49 Lama Poluna: Почему не просто откружность?
21:49 Lama Poluna: А какой то очень странный
21:49 Lama Poluna: Бесформенный
21:49 vanucik5656: лул
21:49 Lama Poluna: Стрим
21:49 vanucik5656: у меня все стримы такие
21:49 vanucik5656: не он с формой
21:49 Lama Poluna: ремап
21:49 Lama Poluna: ну не ремап
21:49 Lama Poluna: но мне нравится
21:50 Lama Poluna: 00:58:758 (4) -
21:50 vanucik5656: не бланкет не надо
21:50 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCEM.jpg
21:50 vanucik5656: а то голова закружится
21:50 Lama Poluna: Причем тут это?
21:50 vanucik5656: я твои мысли пытался предугадать
21:51 Lama Poluna: 01:09:558 (5) -
21:51 Lama Poluna: Не ровно по сравнению с нотмами по бокам
21:52 vanucik5656: дай координаты
21:52 vanucik5656: по ровной
21:52 vanucik5656: для меня ровно
21:52 vanucik5656: мб я слепой
21:52 Lama Poluna: 01:41:444 (6) -
21:52 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCN7.jpg
21:52 Lama Poluna: 01:46:415 (4) -
21:53 Lama Poluna: http://puu.sh/qSCOq.jpg
21:53 vanucik5656: слишком большой спейс будет
21:53 Lama Poluna: И что блядь
21:53 Lama Poluna: Это хардик?
21:53 Lama Poluna: ОЙ ИЗВИНИТЕ
21:53 vanucik5656: не токсикуй
21:55 Lama Poluna: Все же по дистац00:14:530 (3,4,5,6) -
21:55 Lama Poluna: 00:14:530 (3,4,5,6) -
21:55 Lama Poluna: Бесформенный спам нот
21:55 Lama Poluna: хотяб звездочку попробуй из них сделай
21:55 vanucik5656: 4 под бланкет
21:55 vanucik5656: 5 6 7 триангл
21:56 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/947050 Major Look - Never Hold Us Back [Hyper]]
21:57 Lama Poluna: 00:25:501 (3,4) -
21:57 Lama Poluna: Серьезно?
21:58 vanucik5656: ?
21:58 Lama Poluna: Поставь ее на конец слайдера
21:58 Lama Poluna: http://puu.sh/qSD53.jpg
21:58 vanucik5656: зачем
21:58 vanucik5656: она и так играется норм
21:58 vanucik5656: её же видно
21:58 vanucik5656: прекрасно
21:58 Lama Poluna: Фу
21:58 vanucik5656: за этим слайдером
21:59 vanucik5656: ну не надо
21:59 vanucik5656: не бей только
21:59 Lama Poluna: http://puu.sh/qSD8k.jpg
21:59 Lama Poluna: 00:30:644 (3) -
22:00 vanucik5656: тебе прямые слайдеры не нравятся?
22:00 vanucik5656: ужс
22:00 Lama Poluna: с чего ты взял?
22:00 Lama Poluna: Я указал на его местоположение
22:00 Lama Poluna: А не его форму
22:01 Lama Poluna: 01:41:272 (4) -
22:01 Lama Poluna: http://puu.sh/qSDeq.jpg
22:01 Lama Poluna: 01:47:444 (2,3) -
22:01 vanucik5656: не оч
22:01 Lama Poluna: http://puu.sh/qSDgh.jpg
22:02 vanucik5656: там по спейсу
22:02 Lama Poluna: А ты его везде соблюдаешь?
22:03 *Lama Poluna is editing [https://osu.ppy.sh/b/950263 Major Look - Never Hold Us Back [Hard]]
22:03 Lama Poluna: 01:07:844 (2) -
22:03 Lama Poluna: Просто лишнее
22:03 vanucik5656: почти везде
22:03 vanucik5656: кроме сильных битов и нк
22:03 Lama Poluna: Нигде
22:03 Lama Poluna: Он у тебя рандомный
22:03 Lama Poluna: Не пизди
22:04 vanucik5656: ПРУФЫ
22:04 Lama Poluna: 00:14:187 (2) -
22:05 Lama Poluna: Там не сильный бит
22:05 vanucik5656: ну чуток поменял
22:05 vanucik5656: ну это не так страшно
22:05 Lama Poluna: 00:21:730 (4) -
22:05 Lama Poluna: 00:26:015 (4) -
22:05 Lama Poluna: Не сильнй бит
22:06 vanucik5656: ты моддить собираешься
22:06 Lama Poluna: Уже
22:06 vanucik5656: там нк
22:06 Lama Poluna: 4 - не 1
22:06 vanucik5656: ну так модь
22:06 Lama Poluna: какой нк?
22:06 Lama Poluna: Я уже замодил
22:06 Lama Poluna: С меня хватит

с меня хватит
слабовато для ламы :)
Namki
Белый цвет не фитает и сливается, ставь другой.

Hard
00:01:501 (1,2,3,4) - плохой паттерн в плане ритма, вообще под музыку не подходит. Сделай слайдеры или спиннер.
01:14:872 (3,4) - видео пишифата не смотрел? Если паттерн появляет не один раз на диффу — этот паттерн имеет смысл, если паттерн появляется один или два раза — бессмысленный паттерн. Анстак. 02:10:930 (2,1) - тут то же самое. 02:34:244 (2,3) - .
02:11:101 (1) - рандомный нк какой-то.

Hyper
01:30:987 (2) - нк потому что под музыку.
Этим 01:43:330 (2) - портишь весь паттеринг киев. Меняй на серклы.

Insane
00:02:187 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ну а зачем? Прямой стрим сделал бы и нормально, нахуй делать такой паттерн, если остальные паттерны у тебя ровные. Очень не вписывается этот стрим тут из-за формы.
00:11:444 (4,5) - зачем увеличиваешь тут спейсинг. Сильного ничего нет. 00:12:130 (7,8) - и тут то же самое.
00:13:158 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ^^^. 00:35:101 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ^^^. 00:46:072 (3,4,5,6,7,8,9,10,1) - ^^^. Ну и другие такие же.
01:00:130 (7,8) - зачем только выдумывать. Серкл трипл слайдер. Легче же в разы. И играется лучше в разы.
01:30:987 (2) - нк.

Ну хсы вообще никакие, конечно. С такими тебе не ранкнуть мапсет. А вроде, неплохо.
I modded mapset long time age, since then mapper has remapped it, so it's fine if I'll get a kds.
Topic Starter
vanucik

Namki wrote:

Белый цвет не фитает и сливается, ставь другой. ok

Hard
00:01:501 (1,2,3,4) - плохой паттерн в плане ритма, вообще под музыку не подходит. Сделай слайдеры или спиннер. ((
01:14:872 (3,4) - видео пишифата не смотрел? Если паттерн появляет не один раз на диффу — этот паттерн имеет смысл, если паттерн появляется один или два раза — бессмысленный паттерн. Анстак. 02:10:930 (2,1) - тут то же самое. 02:34:244 (2,3) - . ха, тонка, видосы пишифата
02:11:101 (1) - рандомный нк какой-то. ага

Hyper
01:30:987 (2) - нк потому что под музыку. ага
Этим 01:43:330 (2) - портишь весь паттеринг киев. Меняй на серклы. неа, сложно будет

Insane
00:02:187 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ну а зачем? Прямой стрим сделал бы и нормально, нахуй делать такой паттерн, если остальные паттерны у тебя ровные. Очень не вписывается этот стрим тут из-за формы. лул, это такая форма, нахуй эти прямые стримы, надо что-то оригинальное делать
00:11:444 (4,5) - зачем увеличиваешь тут спейсинг. Сильного ничего нет. 00:12:130 (7,8) - и тут то же самое. так точно господин
00:13:158 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ^^^. 00:35:101 (1,2,3,4,5,6,7,8) - ^^^. 00:46:072 (3,4,5,6,7,8,9,10,1) - ^^^. Ну и другие такие же. same
01:00:130 (7,8) - зачем только выдумывать. Серкл трипл слайдер. Легче же в разы. И играется лучше в разы. слайдер вокал захватывает, имо лучше будет
01:30:987 (2) - нк. эн ка

Ну хсы вообще никакие, конечно. потом поищу что-нибудь нормальное С такими тебе не ранкнуть мапсет. А вроде, неплохо.
I modded mapset long time age, since then mapper has remapped it, so it's fine if I'll get a kds. ну ты хитрожопый, лови два кдс
Natsu
Hi!

General:
[]
  1. Add a silent sliderslide, slider sound is a bit annoying at some parts.
  2. Do you have an official source for the metadata?
  3. The gray combo color often blends with the BG, is better if you remove it
Insane:
[]
  1. First to all your comboing is really inconsistent, mainly because of the variations like: 00:12:815 (3,1) - , I think you should recomboing the full diff using a every one stanza NC (Big white tick), that would make your comboing consistent.
  2. The second thing that bother me in this difficulty is that you are using 3/4 slider often, for example 00:04:930 (7) - 00:06:301 (4) - etc, don't worry those sliders fit the vocals really nice and I love them, but my problem is the sound at the slider tails, can you use soft sampleset for the tail of the 3/4 sliders and maybe reduce the volume of them a bit?
  3. 00:13:158 (1) - As I said before, you don't need to NC this, is unnecessary.
  4. 00:15:558 (8,9,10,11,12,1) - this is probably the pattern that I dislike in this map, first to all the connection between 8 and 9 is poor, it doesn't play that nicely, also if you are trying to make a polygon pattern which is the case here, make it perfectly there is a tool in the editor that would help u to make them with little effort and why 12 and 1 have suck low spacing being 1 a really strong beat?
  5. 00:18:644 (9) - this looks a bit off place, I mean if you look at the pattern 00:16:587 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - 9 is really alone and have no connection with the rest, I'd make it parallel with the rest, like:
  6. 00:23:615 (2,3,4) - nice pattern! but 00:24:130 (5) - isn't part of it which make me sad, this is similar to the above case
  7. 00:32:187 - this beat have a really prominent sound, that's why your 3/4 slider sounds bad, I guess is better if you make a 1/2 slider instead.
  8. 00:36:130 (2,3,4,5,6) - your rhythm choice doesn't feels that nice, this section is mostly based in vocals with background music, in fact most of your objects are following the vocals with this exceptions, I'd suggest to:
  9. 01:07:844 (1) - 01:30:644 (1) - yeah here you have an example of the slider sound being annoying, btw can you use a soft sampleset at the slider tail and also reduce the volume a bit
  10. 01:11:101 (6) - why a slider grrrr, use two circles instead, if you notice the music is exactly the same as 01:10:415 (2,3,4,5) - basically your slider make the rhythm inconsistent.
  11. 01:47:101 (1,2,3) - the slowdown at your hyper diff is so nice, you totally should have one at this diff too.
  12. 01:46:072 (2,3) - if you listen to the music closely this 01:46:072 (2,3) - should be a slider and this 01:46:415 (4) - should be 2 circles
  13. 01:51:301 (1) - reduce a bit the volume of this spinner
  14. 01:56:701 (5,6) - is fine, but I think this would sound better as:
  15. 02:02:015 (6,1) - reduce this spacig between them a bit, is visually confusing atm, since the spacing is basically the same as 02:02:187 (1,2) - visually talking
  16. 02:07:501 (4) - x:288 y:176
  17. 02:08:358 (7,1) - this overlap is visible in game and doesn't looks good, you should avoid it.
  18. 02:26:701 (4,5) - this jump really don't fit the song at all.
Hyper
[]
  1. Combos are also inconsistent here, just do what I said at Insane. Also same as the 3/4 slider thing
  2. 00:00:130 (1,2,3,4,5,6,7) - can you at least try to have a different rhythm, this is basically the same as the insane diff
  3. 00:03:215 (2,3) - looks like the belong to a different pattern, since the connection between them is bad, I'd recommend reworking 3 to look more visually connected to 2.
  4. 00:08:015 (1) - this should be a single circle like you did with 00:05:272 (8) -, also it shouldn't be NC, your NC should be at 00:08:358 (2) -
  5. 00:17:615 (5) - Use a 1/2 slider instead, since this is not an Insane diff, I don't see the reason to have a complicate rhythm at some places.
  6. 00:26:187 (1,2,3) - fix the spacing.
  7. 00:36:472 (3,4) - rhythm sounds really broken here, use two 1/2 sliders instead, that would fit the vocals and instruments better.
  8. 00:57:044 - is the delayed break on purpose? I don't think so, since you didn't at the other difficulties.
  9. 01:07:844 (1) - same as insane.
  10. 01:30:644 (1) - same as above
  11. 01:33:044 (6,2) - can you avoid this overlap, it doesn't looks good.
  12. 01:59:787 (2,3,4) - use the same spacing between them.
  13. 02:31:672 (3,4) - blanket can be improved a bit.
Hard
[]
  1. 00:01:501 (5) - NC
  2. 00:14:530 (3,4) - try to make a blanket here? it would looks nice!
  3. 00:30:301 (4) - missing NC
  4. 00:36:472 (2,3) - as I said in hyper this rhythm is really bad, use two 1/2 sliders instead, that fit better the vocals
  5. 00:59:101 (4) - missing NC
  6. 01:01:844 (4) - Same as above
  7. 01:07:844 (2) - same as Insane diff
  8. 01:26:530 (5) - missing NC
  9. 01:29:272 (4) - Same
  10. 01:58:072 (1,2) - use a slider instead, I think a slider will represent better the song
  11. OD 6 AR 7 are better diff settings~
Normal
[]
  1. AR5 fit this diff better.
  2. 00:24:472 (5,1) - spacing
  3. 01:53:958 (4,5,6) - same
  4. 01:55:330 (1,2) - same
  5. 01:01:844 (3,4) - blanket can be improved a bit.
  6. 01:25:158 (1,2,3,4,5,6) - the 1/2 chain is a bit annoying to play tbh, try this instead:
  7. 01:29:958 (5,6) - remove 6 and add a repeat in 5, that would be more friendly for a normal diff.
Easy
[]
  1. AR 3
  2. 01:55:330 (1,2) - Spacing

The map is nice, but need more consistent, reply to my mod and let me know, I'll decide what to do with this 8-)
Topic Starter
vanucik

Natsu wrote:

Hi!

General:
[]
  1. Add a silent sliderslide, slider sound is a bit annoying at some parts.
  2. Do you have an official source for the metadata? bakari's mod
  3. The gray combo color often blends with the BG, is better if you remove it


Insane:
[]
  1. First to all your comboing is really inconsistent, mainly because of the variations like: 00:12:815 (3,1) - , I think you should recomboing the full diff using a every one stanza NC (Big white tick), that would make your comboing consistent.
  2. The second thing that bother me in this difficulty is that you are using 3/4 slider often, for example 00:04:930 (7) - 00:06:301 (4) - etc, don't worry those sliders fit the vocals really nice and I love them, but my problem is the sound at the slider tails, can you use soft sampleset for the tail of the 3/4 sliders and maybe reduce the volume of them a bit?
  3. 00:13:158 (1) - As I said before, you don't need to NC this, is unnecessary.
  4. 00:15:558 (8,9,10,11,12,1) - this is probably the pattern that I dislike in this map, first to all the connection between 8 and 9 is poor, it doesn't play that nicely, also if you are trying to make a polygon pattern which is the case here, make it perfectly there is a tool in the editor that would help u to make them with little effort and why 12 and 1 have suck low spacing being 1 a really strong beat?
  5. 00:18:644 (9) - this looks a bit off place, I mean if you look at the pattern 00:16:587 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - 9 is really alone and have no connection with the rest, I'd make it parallel with the rest, like: I do not understand why you think that, for me it is normal slider
  6. 00:23:615 (2,3,4) - nice pattern! but 00:24:130 (5) - isn't part of it which make me sad, this is similar to the above case strong beat in 00:24:130 -
  7. 00:32:187 - this beat have a really prominent sound, that's why your 3/4 slider sounds bad, I guess is better if you make a 1/2 slider instead.
  8. 00:36:130 (2,3,4,5,6) - your rhythm choice doesn't feels that nice, this section is mostly based in vocals with background music, in fact most of your objects are following the vocals with this exceptions, I'd suggest to:
  9. 01:07:844 (1) - 01:30:644 (1) - yeah here you have an example of the slider sound being annoying, btw can you use a soft sampleset at the slider tail and also reduce the volume a bit
  10. 01:11:101 (6) - why a slider grrrr, use two circles instead, if you notice the music is exactly the same as 01:10:415 (2,3,4,5) - basically your slider make the rhythm inconsistent. slider is needed to ensure that the player used to the situation
  11. 01:47:101 (1,2,3) - the slowdown at your hyper diff is so nice, you totally should have one at this diff too.
  12. 01:46:072 (2,3) - if you listen to the music closely this 01:46:072 (2,3) - should be a slider and this 01:46:415 (4) - should be 2 circles I think it is better to stay the slider, because it forces the player to keep this sound
  13. 01:51:301 (1) - reduce a bit the volume of this spinner what's wrong with volume?
  14. 01:56:701 (5,6) - is fine, but I think this would sound better as:
  15. 02:02:015 (6,1) - reduce this spacig between them a bit, is visually confusing atm, since the spacing is basically the same as 02:02:187 (1,2) - visually talking
  16. 02:07:501 (4) - x:288 y:176 jump from (4) to (1)
  17. 02:08:358 (7,1) - this overlap is visible in game and doesn't looks good, you should avoid it.
  18. 02:26:701 (4,5) - this jump really don't fit the song at all. (1) - strong beat
Hyper
[]
  1. Combos are also inconsistent here, just do what I said at Insane. Also same as the 3/4 slider thing
  2. 00:00:130 (1,2,3,4,5,6,7) - can you at least try to have a different rhythm, this is basically the same as the insane diff This is bad start?
  3. 00:03:215 (2,3) - looks like the belong to a different pattern, since the connection between them is bad, I'd recommend reworking 3 to look more visually connected to 2. same in insane
  4. 00:08:015 (1) - this should be a single circle like you did with 00:05:272 (8) -, also it shouldn't be NC, your NC should be at 00:08:358 (2) -
  5. 00:17:615 (5) - Use a 1/2 slider instead, since this is not an Insane diff, I don't see the reason to have a complicate rhythm at some places.
  6. 00:26:187 (1,2,3) - fix the spacing.
  7. 00:36:472 (3,4) - rhythm sounds really broken here, use two 1/2 sliders instead, that would fit the vocals and instruments better. I did not hear any instrument here for 1\2 rhythm
  8. 00:57:044 - is the delayed break on purpose? I don't think so, since you didn't at the other difficulties.
  9. 01:07:844 (1) - same as insane.
  10. 01:30:644 (1) - same as above
  11. 01:33:044 (6,2) - can you avoid this overlap, it doesn't looks good.
  12. 01:59:787 (2,3,4) - use the same spacing between them. strong beat
  13. 02:31:672 (3,4) - blanket can be improved a bit.
Hard
[]
  1. 00:01:501 (5) - NC
  2. 00:14:530 (3,4) - try to make a blanket here? it would looks nice!
  3. 00:30:301 (4) - missing NC
  4. 00:36:472 (2,3) - as I said in hyper this rhythm is really bad, use two 1/2 sliders instead, that fit better the vocals same in hyper
  5. 00:59:101 (4) - missing NC
  6. 01:01:844 (4) - Same as above
  7. 01:07:844 (2) - same as Insane diff
  8. 01:26:530 (5) - missing NC
  9. 01:29:272 (4) - Same
  10. 01:58:072 (1,2) - use a slider instead, I think a slider will represent better the song
  11. OD 6 AR 7 are better diff settings~
Normal
[]
  1. AR5 fit this diff better.
  2. 00:24:472 (5,1) - spacing
  3. 01:53:958 (4,5,6) - same
  4. 01:55:330 (1,2) - same
  5. 01:01:844 (3,4) - blanket can be improved a bit.
  6. 01:25:158 (1,2,3,4,5,6) - the 1/2 chain is a bit annoying to play tbh, try this instead:
  7. 01:29:958 (5,6) - remove 6 and add a repeat in 5, that would be more friendly for a normal diff. and miss strong beat in reverse slider
Easy
[]
  1. AR 3
  2. 01:55:330 (1,2) - Spacing

The map is nice, but need more consistent, reply to my mod and let me know, I'll decide what to do with this 8-)
no reply = fixed

thanks for mod! :)
Koiyuki
from my queueueueue

general
  1. only two combo color red and pink are from the same colour scheme, quite tired for eyes, i'd rather recommend you to change pink to another color.
  2. 02:14:530 - this shouldnt be kiai imo, they are totally diffenert with the former two
easy
  1. 00:27:558 (4) - nc
  2. 00:36:472 - the hitsound volume can be a bit down to 50%, until 00:43:930 -
  3. 01:07:844 - i cant understand the useless green line here, maybe reduce some volume?
  4. 01:25:158 (4) - nc is needed
  5. 01:27:901 (7) - ^
  6. 02:25:501 - 70% is also a little high imo, the hitsounds sound annoying, 50% should be better.
normal
  1. 00:09:730 (1) - remove nc, as two sections one nc u setted before.
  2. 00:35:787 - 01:07:844 - same mentioned in easy
  3. 01:51:215 (3) - next to the bottom, rasie it a bit?
  4. 02:25:501 - ^^
hard
  1. 00:35:787 - 01:07:844 - 02:25:501 - same mentioned above
hyper
  1. 00:35:787 - 02:25:501 - same mentioned above
  2. 01:09:387 (3,4) - imo a jump here works better, stack cant give me a feel of kiai time
  3. 01:12:815 (1) - too near to 01:12:472 (5) - , try ctrl+h and still stack the end at 01:12:301 (4) -
  4. 01:19:330 (4) - 2 circles recommended
  5. 01:41:272 (4) - ^
insane
  1. 00:35:787 - 02:25:501 - same mentioned above
  2. 00:06:301 (4,5) - why so small space? at least as 00:08:015 (6) - please
  3. 01:56:701 (5) - nc
not bad, if u wanna go on with the mapset, call me when you fix the mods.
if u have free time, can i also ask for a mod for my map https://osu.ppy.sh/s/617120 ? thanks in adv
Topic Starter
vanucik
oops i missed this post, will reply later ;)
EDIT:

Koiyuki wrote:

from my queueueueue

general
  1. only two combo color red and pink are from the same colour scheme, quite tired for eyes, i'd rather recommend you to change pink to another color. hm, i try my best xD
  2. 02:14:530 - this shouldnt be kiai imo, they are totally diffenert with the former two yes
easy
  1. 00:27:558 (4) - nc +
  2. 00:36:472 - the hitsound volume can be a bit down to 50%, until 00:43:930 - +
  3. 01:07:844 - i cant understand the useless green line here, maybe reduce some volume? +
  4. 01:25:158 (4) - nc is needed ++
  5. 01:27:901 (7) - ^
  6. 02:25:501 - 70% is also a little high imo, the hitsounds sound annoying, 50% should be better. +
normal
  1. 00:09:730 (1) - remove nc, as two sections one nc u setted before. yes
  2. 00:35:787 - 01:07:844 - same mentioned in easy +, fixed in other diff's
  3. 01:51:215 (3) - next to the bottom, rasie it a bit? ++
  4. 02:25:501 - ^^
hard
  1. 00:35:787 - 01:07:844 - 02:25:501 - same mentioned above
hyper
  1. 00:35:787 - 02:25:501 - same mentioned above
  2. 01:09:387 (3,4) - imo a jump here works better, stack cant give me a feel of kiai time +
  3. 01:12:815 (1) - too near to 01:12:472 (5) - , try ctrl+h and still stack the end at 01:12:301 (4) - + , with ctrl+g it works better imo
  4. 01:19:330 (4) - 2 circles recommended sound in the end of slider is very quiet, but i changed previous slider
  5. 01:41:272 (4) - ^ same
insane
  1. 00:35:787 - 02:25:501 - same mentioned above
  2. 00:06:301 (4,5) - why so small space? at least as 00:08:015 (6) - please yes
  3. 01:56:701 (5) - nc yes
not bad, if u wanna go on with the mapset, call me when you fix the mods.
if u have free time, can i also ask for a mod for my map https://osu.ppy.sh/s/617120 ? thanks in adv
Thanks for mod!

I'll try to write a mod, I do not have much free time right now
Koiyuki
rechecked and seems fine, bubbled
Shmiklak
Неожиданно
riffy
IRC log
20:42 vanucik: привет бакари
20:42 vanucik: можешь квальнуть мой старый мажор?
20:42 vanucik: или там всё плохо?
20:42 Bakari: Кого?
20:43 *vanucik is listening to [https://osu.ppy.sh/b/944048 Major Look - Never Hold Us Back]
20:44 Bakari: Эх, не дадут мне спокойно заинктивить и ливнуть :D
20:45 vanucik: я тебя еще в начале сентября попросил, ты сказал опять днб, давай потом)
20:45 vanucik: я бы конечно антигероя попросил, но там мистер сергей нази мод написал
20:46 vanucik: большой и требующий полчаса обьяснений и гугл переводчика
20:48 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/993608 Major Look - Never Hold Us Back [Easy]]
20:49 Bakari: 00:59:101 (2,1,2,3) - там евыдь примерно один ритм повторяется, откуда вариация 2/1 и 2/3?
20:51 vanucik: сделать слайдером или двумя нотами?
20:53 Bakari: Я бы там там 3/2 слайеры замапал под ударные или вокалы, но четче https://osu.ppy.sh/ss/9210074
20:55 vanucik: да как-то так себе, начало получается сложнее, чем конец перед киаи
20:56 vanucik: давай лучше две нотки, и консистенси будет
20:56 Bakari: тогда попробуй слайдеры типа01:04:587 (3) -
20:56 Bakari: 01:01:844 (3) - тоже странно звучит
20:58 Bakari: 01:40:244 (2) - перетащи его на 01:39:901 - звучит намного четче под бас
21:04 vanucik: ок
21:11 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/951249 Major Look - Never Hold Us Back [Normal]]
21:12 Bakari: 00:21:387 (6) - погни его, чтоб что-то вроде дуги было, например. а то как-то рандомно смотрится
21:13 Bakari: 00:24:815 (1,2) - не выглядит грязновато?
21:14 vanucik: да вроде нормально
21:14 vanucik: ну лан подвинул на пару пикселей
21:32 Bakari: Хардос вроде норм
21:35 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/947050 Major Look - Never Hold Us Back [Hyper]]
21:35 Bakari: 00:05:615 (1,2,3,1,2,3) - они отличаются по звуку?
21:36 vanucik: ты про что именно?
21:38 Bakari: Ну, вот эти два комбо замапаны под одинаковые звуки, или там в музыке что-то меняется?
21:41 vanucik: исправил
21:47 Bakari: 00:26:187 (1) - 00:27:215 (4,1) - 00:28:587 (4,1) - как-то они странно работают
21:48 Bakari: там вообще спейсинг подразумевался? если да, то под что? если нет - почему?
21:57 vanucik: ну.. да, есть такое
21:57 vanucik: подровнял под клапы
22:06 Bakari: 00:40:930 (4,1) - 00:38:187 (4,1) - ну такое
22:09 vanucik: пофиксил
22:15 Bakari: 01:10:072 (1,2) - 01:15:558 (1,2) -
22:15 Bakari: Что-то не сходится
22:16 vanucik: не понял
22:16 Bakari: Они звучат одинаково, а спейс отличается
22:19 vanucik: фиксед
22:35 Bakari: Не знаю даже, я бы прошелся по всему дифу и пошарил, что там со спейсингом
22:42 *Bakari is editing [https://osu.ppy.sh/b/944048 Major Look - Never Hold Us Back [Insane]]
22:43 Bakari: 00:04:930 (3,4) - 00:07:672 (5,6) - опять спейсинг?
22:43 Bakari: 00:39:215 (3,4,1) - а тут единица сильнее, а джамп у нее меньше
22:44 vanucik: 1.9 же
22:44 vanucik: стоит
22:44 vanucik: про единицу
22:45 Bakari: где именно?
22:46 vanucik: между 4 и 1
22:46 Bakari: Ну, а 3-4 куда больше
22:46 vanucik: ну у меня 1.5 стояло
22:47 Bakari: У тебя по спейсингу 3-4 сильнее (1)
22:48 vanucik: стоп
22:48 vanucik: ты инсейн смотришь?
22:48 vanucik: ааа
22:48 Bakari: да
22:48 vanucik: погоди
22:48 vanucik: я не увидел
22:48 Bakari: Написал же уже :v
22:51 vanucik: всё
22:51 vanucik: поправил
22:51 Bakari: 01:49:158 (3,4) - если их вправо подвинуть, то паттерн будет пободрее
22:53 Bakari: 02:02:015 (6,1) - как-то переборщил со спейсингом
22:54 vanucik: 1 да
22:54 vanucik: 2 это же кик
22:56 Bakari: 02:30:130 (2,3) - а тут джамп под что?
22:57 vanucik: вокал
22:58 Bakari: 02:29:958 - а тут почему он некликабельный?
22:59 vanucik: ну тут 02:29:615 (1) - вокал протяженный на 1\1, а ставить 3\4 + нота не очень хорошая идея
23:01 Bakari: А так вроде все
23:01 Bakari: Гипер какой-то неочень логиянй по спейсингу, мне не нравится
23:02 Bakari: Лопать я бы не стал, но и номинировать тоже не хочу
23:02 Bakari: не знаю даже
23:03 vanucik: ну давай я пройдусь по хайперу
23:03 vanucik: по каждому паттерну и подровняю
23:03 Bakari: Попробуй, там решим что делать
23:27 vanucik: поломал спейсинга немного
23:27 vanucik: ща обновлю
23:31 vanucik: я ещё не обновил
23:31 Bakari: Я вижу :D
23:31 vanucik: всё
23:31 vanucik: бабл поп
23:32 vanucik: обновил

We've improved consistency and stuff,so yeah, I guess that's that. It's not a bad map, but I'd say that it lacks some aesthetics and doesn't match the quality level of your skills.

Rebubbled!
mancuso_JM_
I don't think this map is ready to be ranked in its current state. I'll mention some little things that are bothering me here.

[Insane]

  1. 00:02:187 (3,4,5,6,7,8,9,10) - / 00:13:158 (4,5,6,7,8,9,10,11) - / 00:35:101 (4,5,6,7,8,9,10,11) - / 00:46:072 (3,4,5,6,7,8,9,10,1) - / 02:02:872 (3,4,5,6,7,8,9,10) - I'm pretty sure you can make all of them to look much better, you can make them much better aesthetically. Yeah.. I think I catched your idea but if you tweak them a bit more you will do better patterns imo.
  2. 00:05:187 / 00:07:930 / 00:10:672 - You don't need to have those slider ends completely silenced, vocals support a little sound. Try using 25 % or something like that.
  3. 01:07:844 (1) - A slider here is not the best idea because the instrumental ends at 01:07:844 - , so the best option here is to remove the slider and add a single note there or try following vocals (that it's the only thing acting there) with a lower slider velocity for example.
  4. 01:08:701 ~ 01:25:158 - The music has a lot of variety in this section but you decided to map this section with 1/2 only and two 3/4 sliders. Yeah.. the music supports a constant 1/2 but almost all songs with this BPM supports 1/2 mapping, so that doesn't make your map unique and it's not enjoyable at all. Try adding more varieties please, some 1/1 works much better than the constant 1/2 and that won't make your map easier if you know how to use it properly.
  5. 01:30:987 ~ 01:46:758 - This one is worse than the previous one because you decided to map this in 1/2 only without those 3/4 that at least add some variety there. The weirdest thing here is that those are the most important sections of the map,that's why you decided to use the kiai section there.
This is not a full mod at all, just a quick check after a testplay. As I said before, I can't consider this map to be ranked right now.
I hope you can make this map better because this song is awesome.
You can contact me if you want to continue with the ranking process, but try finding more mods first.
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply