forum

SWE - Mus / Pad

posted
Total Posts
4
Topic Starter
major-
Gammal fps-lirare som man är och ganska så oldschool osu-spelare så har man börjat lagt ner lite mer tid senaste året på spelet. Massa folk använder sig nu av penna och pad men jag undrar om man kan nå upp till en relativt stark nivå (5-6*) maps med bara mus/tangentbord?

Eftersom man inte vart så himla aktiv på spelet så tappar man med jämna mellanrum lite beat-känsla. Det är på senare tid man lagt upp en milstolpe som jag aldrig kunna drömma om. Först var det 500pp, sedan 600pp osv men trodde aldrig på 1000pp om man frågade mig förra året!

Är det en dröm att nå 2000pp om man lägger ner tid med mus och tangentbord? Har ingen koll på scenen i sig utan gillar bara utmaningar :).

Tjohej leverpastej!

PS: Finns det tips så lägg gärna lite här! Drog 1000pp igår så är taggad att sätta nya mål!
[Lewd]
Det är helt möjligt att spela med mus utan några större problem.
Behöver nog ingen speciel mus heller för att kunna bli bättre på osu! generellt med, Det enda som krävs att man spelar spelet och försöker hitta vad man är bättre på och vad man inte är bättre på och njuta av spelet. men som sagt spela bara för kul så kommer det mesta allt eftersom tiden går.

Sen tips om möss och liknande har jag nog inga andra än spela med den mus du trivs bäst med, Då jag tror inte det gör någon dramatisk skillnad om du har optisk eller laser, för bara du spelar vidare så kommer du vänja dig med din mus accelration om du typ använder en gratis laser mus som följde med datorn 4år sedan eller liknande för som jag fattat det så kan man utnyttja accelration på mus i Osu! likaväl som det kan ha nackdelar ibland.
så spela bara på och ha kul :)
CXu
Yes, there's nothing stopping you from getting real good with mouse. Doomsday, peachick, gokuri, jappybabes (although he switched to tablet recently), funorange, amaihachimitsu, kriers, silvia etc all got really good with mouse. The only disadvantage a mouse has to a tablet is probably mouse drift, so as long as you have a decent mouse thats accurate and dont drift too much (or just learn to adjust on the fly), nothing will really keep you from becoming great at the game.
Zerzxes
I went from mouse to tablet and then back to mouse again. Because mouse is superior easier to have control with imo. Tablet has a steeper learning curve, and my aim was arguably better with it, but I had no control so it was all for nothing anyways since I would randomly miss everywhere.
Please sign in to reply.

New reply