forum

Amane - Yume goro mo, Kinou no Koto -Rolling Contact Remix-

posted
Total Posts
56
Topic Starter
TicClick
This beatmap was submitted using in-game submission on 13 марта 2013 г. at 19:17:24

Artist: Amane
Title: Yume goro mo, Kinou no Koto -Rolling Contact Remix-
Source: Touhou
Tags: Tomorrow will be special yesterday was not IceBeam Reiji-RJ Vass_Bass Mountain Of Faith MoF Suwako Moriya
BPM: 140
Filesize: 7024kb
Play Time: 04:11
Difficulties Available:
  1. Easy (1,39 stars, 193 notes)
  2. Hard (4,75 stars, 547 notes)
  3. Insane (5 stars, 650 notes)
  4. Normal (3,12 stars, 304 notes)
Download: Amane - Yume goro mo, Kinou no Koto -Rolling Contact Remix-
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Easy & Insane by TicClick
Normal by Vass_Bass
Hard by Reiji-RJ and IceBeam
Rue
02:57:731 - 03:00:946 спиннер срочно
Satellite
Hi~ TicClick's

[General]
  1. Add SliderSlideCustomHitsound? http://puu.sh/1lYda
    There is no sound of the slider
  2. yourBG is 1023*768 → change 1024*768
[Hard]
  1. 00:00:946 - why normal sampleset? ( 00:01:160 - green line Delete 00:00:946 - redline custom:soft change?)
  2. 03:40:374 - Nc? as same 00:55:803 - 01:50:660 -
NiceMap :D Good luck!!
Topic Starter
TicClick
Fixed BG and added NC on hard; keeping normal sampleset because I think it fits better. Also, sliderslide is almost non-hearable, silencing it is pointless.
Last thing: I don't usually give kd for such a small contribution, sorry.
Satellite

TicClick wrote:

Fixed BG and added NC on hard; keeping normal sampleset because I think it fits better. Also, sliderslide is almost non-hearable, silencing it is pointless.
Last thing: I don't usually give kd for such a small contribution, sorry.
yes! ranked I hope :D
Heatherfield
aiaiclala fans club presents
[General]
Artist name: 天音
great mapset!

[Light Insane]
00:28:588 (1) - i would prefere a silent end
00:56:981 - i see why you map like this here but i think adding a note here feels better
01:19:803 (1) - suggesti to change since you made a break like this here 01:18:517 (2) -
suggestion:
01:51:838 - add note suggestion, reason same as above
04:11:124 - what's this green line for? normal/easy also have this, it worked in hard though

[Hard]
really neat diff
consider silence normal slider-slide? the sound of slider is a bit weird in the beginning part

[Normal]
01:23:231 (3) - normal whistle is a little bit noisy for me here for this sound, up to you though

nothing much to mod, just some suggestions, good luck!
Topic Starter
TicClick

Heatherfield wrote:

aiaiclala fans club presents
[General]
Artist name: 天音 — wow, thanks!
great mapset!

[Light Insane]
00:28:588 (1) - i would prefere a silent end — done
00:56:981 - i see why you map like this here but i think adding a note here feels better — done. I wasn't sure about adding them, but now with your opinion..
01:19:803 (1) - suggesti to change since you made a break like this here 01:18:517 (2) - — good!
01:51:838 - add note suggestion, reason same as above — added
04:11:124 - what's this green line for? normal/easy also have this, it worked in hard though — the stream was longer, so I used a slightly different hitsounding, and then I forgot to remove the offset.

nothing much to mod, just some suggestions, good luck!
Thanks.
Sieg
а я тут мод....

сначала пройдемся аимодом:
SPOILER
изи - Kiai #1: Starts on 00:57:517
а нормал уже на 00:57:617, хард тоже самое

normal:
Unsnapped inherited (green) sections at:
00:55:688 - snap to 00:55:588
00:57:617 - snap to 00:57:517

hard:
Unsnapped inherited (green) sections at:
00:19:451 - snap to 00:19:481
00:55:688 - snap to 00:55:696
00:57:617 - snap to 00:57:624

light insane:
00:30:088 (2) - Consider adding a NC here, since this note follows a spinner.
General:

Easy:
00:13:803 (4,5,1) - у тебя же закругляется слайдер, может все сделать http://puu.sh/1MT2L так?
00:28:374 (3) - может не стоит забивать настолько в угол, выглядит как-то странно имо, тем более потом большая пауза
00:54:946 (1) - я конечно к этому скептически отношусь, но говорят на изи это http://puu.sh/1MT8d перекрывание пугает начинающих
01:11:231 (1,2) - может как-то так http://puu.sh/1MTeA, для сочетания с предыдущими слайдерами
03:59:231 (2) - это конечно креативно, но для меня выглядит странновато, может сделать параллельно 03:57:517 (1) -

Normal:
00:28:374 (1) - 20% тиховато в конце, не?
01:21:517 (1,2,3) - сделаем так http://puu.sh/1MTMh ?
02:35:231 (2,3,4,5,6) - а те кто играют нормал не для того чтобы попасть в топ с дт хд хр это прожмут?
02:47:660 (2,1) - стак ну прям под слайдер имо не смотрится тут, может лучше передвинуть 1 на 02:49:374 (2) - ?
03:42:088 (3) - 5% ее не слышно же вообще, плюс резкий переход с 50 на 5 ощущается странно
03:42:303 (1) - а в начале подобный спиннер сделан в софте...
04:06:088 (3,4,1) - имо такой кратив для нормала не подходит

Hard:
00:15:088 (3,4,5,6) - 00:17:017 (10,11,12) - подобные стаки расшатывают нервную систему игрока имо
00:56:660 (1,2,3) - - стак стак стак и потом опа 1.7 джамп и следом анитиджамп 0.5, как это прочитать?

Light Insane:
Играется весело, в глаза ничего не бросается, ухо ничего не режет. :D

Ух, надеюсь что-нибудь из этого сработает. Всегда рад чем-нибудь помочь. \w/
Topic Starter
TicClick

Sieg wrote:

а я тут мод....

сначала пройдемся аимодом — из критичного только киай, но поправил всё

Easy:
00:13:803 (4,5,1) - у тебя же закругляется слайдер, может все сделать http://puu.sh/1MT2L так? — сделал
00:28:374 (3) - может не стоит забивать настолько в угол, выглядит как-то странно имо, тем более потом большая пауза — ладно, положил под длинный слайдер. Пытался идти всё в одну сторону
00:54:946 (1) - я конечно к этому скептически отношусь, но говорят на изи это http://puu.sh/1MT8d перекрывание пугает начинающих — на всякий случай убрал стек
01:11:231 (1,2) - может как-то так http://puu.sh/1MTeA, для сочетания с предыдущими слайдерами — да нет, я так как раз и хотел сделать, чтобы 01:09:517 (1,1) не были параллельными
03:59:231 (2) - это конечно креативно, но для меня выглядит странновато, может сделать параллельно 03:57:517 (1) — для параллельности пришлось бы передвигать следующий, так что я их оба лучше выгну

Normal:
00:28:374 (1) - 20% тиховато в конце, не? — разницы мало: в музыке звук есть, спиннер как раз подходит таким тихим
01:21:517 (1,2,3) - сделаем так http://puu.sh/1MTMh? — подогнал
02:35:231 (2,3,4,5,6) - а те кто играют нормал не для того чтобы попасть в топ с дт хд хр это прожмут? — хороший вопрос. Я уточню у кого-нибудь, так как стек сомнителен
02:47:660 (2,1) - стак ну прям под слайдер имо не смотрится тут, может лучше передвинуть 1 на 02:49:374 (2) - ? — передвинул
03:42:088 (3) - 5% ее не слышно же вообще, плюс резкий переход с 50 на 5 ощущается странно — угу, попробовал подогнать
03:42:303 (1) - а в начале подобный спиннер сделан в софте... — разницы не особо много, всё равно там по большей части музыка свистком забивает звук на конце
04:06:088 (3,4,1) - имо такой кратив для нормала не подходит — поспрашиваю

Hard:
00:15:088 (3,4,5,6) - 00:17:017 (10,11,12) - подобные стаки расшатывают нервную систему игрока имо — вопрос стиля. Спрошу на этот счёт, но не думаю, что что-то поменяется
00:56:660 (1,2,3) - - стак стак стак и потом опа 1.7 джамп и следом анитиджамп 0.5, как это прочитать? — антиджампа там нет, 0.5 — это уже сам стрим. По поводу джампа — вполне читаем, так как нотка дальше по музыке стоит, и спутать со стеками это невозможно

Light Insane:
Играется весело, в глаза ничего не бросается, ухо ничего не режет. — это хорошо. Я посмотрю ещё, где оффбиты пропустил, можно добавить что-нибудь интересное

Ух, надеюсь что-нибудь из этого сработает. Всегда рад чем-нибудь помочь. \w/ — ты помог, спасибо
tiper

Ok, let's do this!

[Light Insane]

  • 00:14:660 (1) - dat finish. Предлагаю поменять его на клэп. Дальше - ниже.
    00:15:946 (5) - Убрать клэп с конца. UPD: или не убирать, даблклэп(см.ниже) тоже слышится хорошо.
    00:16:374 (1) - Клэп.
    Далее — подобный же паттерн советую делать до спиннера, т.е:
    00:18:088 (1) - Клэп.
    00:19:374 (5) - Опционально убрать клэп с конца.
    00:19:803 (1) - Клэп на начало.
    00:21:517 (1) - Клэп на начало.
    00:22:803 (4) - Опционально убрать.
    00:23:231 (1) - На начало.
    00:24:946 (1) - Покрутил, лучше двух клэпов ничего не придумал. Финиш на начале не смотрится, а ставить его на красный тик как-то не по-пацански.
    00:26:231 (4) - Свисток на конец.
    00:26:660 (1) - Свисток на начало и (опционально)конец.
    00:28:374 (5) - Посмотри сюда нормал-финиш.


    00:33:946 (3,4,5) - вот тут мне показалось годным такое вот дроп-офф флоу

    152,132,33946,2,0,B|72:120,1,80,8|2,0:0|0:0,0:0:0
    216,64,34374,2,0,B|296:76,1,80,0|2,0:0|0:0,0:0:0
    304,192,34803,2,0,B|238:240,1,80,10|2,0:0|0:0,0:0:0
    00:35:231 (1,2) - Второй момент в этой части, который мне не очень понравился по флоу

    Второй слайдер: Ctrl+G => Ctrl+Shift+R = -75degree => стакнуть концом с (3)
    00:36:624 (6,7) - ну и вот тут бы как-нибудь так

    00:45:946 (2) - Повернул бы градусов на семьдесят(центровка от начала слайдера)
    Так, теперь немного по хитсаундам:
    00:47:231 (1,2,3,4,1,2,3,4) - вот эти вот квадраты не сильно понравились по хитсаундам:
    00:47:231 (1) - финиш
    00:47:446 (2) - клап
    00:47:660 (3) - свисток
    00:47:874 (4) - клап
    повторить на следующий квадрат, если покатит.
    Стрим тоже, по-моему, многовато свистит...

    00:56:231 (2) - финиш
    00:57:303 (8) - оче нравится, как тут звучит клэп
    01:03:303 (2) - может, удалить эту нотку? тогда не смазывалось бы начало ритма вот отсюда вот 01:03:517 (3). 01:06:946 (3,4) - Тут похожая ситуация, и нормально все выглядит. Кстати, о нк. 01:07:374 (4) - почему его тут нет? Ну, и если удалишь нотку, то после нее тоже нк поставь. Да и если не удалишь... Ну, и в моментах далее посмотри этот момент.
    01:11:231 (1,2) - Не нравится спейсинг. Можно отодвинуть (2) на (360:164). Если будешь это делать, то чекни и 01:12:946 (1,2) . Двойка прекрасно смотрится, допустим, на (392:40)
    01:15:946 (2,3,4) - Не нравится это зигзагообразное дроп-офф флоу, срсли. Можно что-нибудь такое сделать:
    01:22:160 - Вот тут вот нота не очень пропущена, имо. Можно вот этот слайдер 01:22:374 (2) перенести на 1/2 назад, +реверт, Ctrl+G и перенести, допустим, на (200:264).
    01:25:374 (2) - Зачем ты проёбываешь такой сильный удар концом этого слайдера?
    01:26:231 (4) - ^
    01:32:231 (2) - ^
    01:33:088 (4) - ^
    01:39:517 (3) - Лучше эту ноту назад на 1\2 перенеси(ну, и место поменяй, офк). Тогда будет понятно, откуда начинается следующий бит.
    01:41:660 (6) - Опять проблема с проебом сильного муыкального удара концом слайдера.
    01:51:088 (2) - Сюда бы нотку с финишем, как это было в прошлый раз.
    01:51:946 (5) - Сюда вистл для приличия нужно Поставить. Посоны с твоего двора одобрят, мамой клянусь.

    Ну, и проверь нк по всем этому отрывку в моментах, подобные которому я указал.


    В этой части оффбиты пропущены бывают тоже, но это не сильно заметно из-за большей насыщенности музыки, нежели ранее. Не буду останавливаться на этом.
    01:55:374 (4) - Не знаю, зачем тут вистл на конце стоит.
    01:58:160 (2) - ^
    01:58:803 (4) - ^
    02:00:946 (1) - Сюда можно на начало свисток всунуть.
    02:01:588 (3) - А отсюда убрать.
    02:02:660 (1) - Вистл на начало.
    02:03:088 (2) - Вистл на конец.
    02:04:374 (1,2,3,4,5) - Отсюда убрать все вистлы, поставить один на начало (1), поставить клэп на начало (5)
    02:06:088 (1) - Вистл с конца на начало.
    02:06:517 (2) - Вистл на начало.
    Короче, дальше по киаю идет повторение его начала, так что про хитсаунды писать не буду: и так дохуя получается. Думаю, понятно, что я предлагаю. Следующий киай тоже упоминать не буду, ибо одинаково.
    Про флоу в этой части ничего сказать не могу. Все очень хорошо.


    02:33:517 (1) - Финиш не нужен. Лучше вистл поставь.
    02:33:946 (3) - Не уверен насчет надобности клэпа здесь. Попробуй трайнуть без него.
    02:36:732 (3) - Вистл
    02:36:946 (1) - Финиш не нужен.
    02:37:803 (2) - ^ Свисток попробуй тоже.
    02:40:374 (1) - Финиш не нужен, нужен вистл.
    02:41:232 (3) - Вистл на начало.
    02:42:089 (1) - ^
    02:43:803 (1) - Свисток с начала на вистл меняй
    02:44:660 (2) - ^
    02:48:946 (1) - ^
    02:49:803 (3) - Была такая проблема выше. Мне непонятно, откуда он начинается. С пустого места? Там мелодия с красного тика стартует.
    02:50:660 (1) - -финиш, +вистл
    02:52:374 (1) - вистл на начало, с конца убрать
    02:53:232 (3) - убрать вистл с конца
    02:54:946 (3) - Откуда начинается?
    02:55:803 (1) - -финиш, +вистл
    02:56:660 (3) - Откуда начинается?
    02:57:303 (5) - Финиш не нужен.

    А вместо спиннера можно такой вот слайдер впихнуть(они сейчас вообще везде стоят, а тут, какбе, и на музыку ложится):
    А после него сразу брейк начинать.


    Второй киай:
    Про хистаунды говорилось ранее, как и про ритм. Что до флоу, то мне только один момент не понравился:
    03:19:803 (1,2) - попробуй покрутить там что-нибудь как-нибудь. А можно и просто начало (2) с (3) стакнуть, но это не очень хорошо выглядит.
    03:37:803 (5) - нк проебал, не?

    Последняя часть по музыке тоже уже повторялась, так что только про флоу:
    03:47:875 (3,4) - вот тут вот нужно больше дроп-оффа. Например, можно перенести (3) на (160:160), а (4) на (240:80)
    03:56:446 (4,5) - Перепад после напряженного джампа. Спейсинга больше сделай, что ли...
    04:03:088 (3,4) - Местами на таймлайне поменяй. Более агрессивно будет.
Will be updated soon.(Бляди вернулись)
Topic Starter
TicClick

tiper wrote:


Ok, let's do this!

Light Insane

  • 00:14:660 (1) - dat finish. Предлагаю поменять его на клэп. Дальше - ниже. — подходит же, как раз разделяет два монотонных куска
    00:15:946 (5) - Убрать клэп с конца. UPD: или не убирать, даблклэп(см.ниже) тоже слышится хорошо. — оставлю, т.к. см. ниже
    00:16:374 (1) - Клэп. — нет, если я буду их так ставить, это слишком много хлопков для начала получится. Соответственно, дальше всё пропускаю.
    00:18:088 (1) - Клэп.
    00:19:374 (5) - Опционально убрать клэп с конца.
    00:19:803 (1) - Клэп на начало.
    00:21:517 (1) - Клэп на начало.
    00:22:803 (4) - Опционально убрать.
    00:23:231 (1) - На начало.
    00:24:946 (1) - Покрутил, лучше двух клэпов ничего не придумал. Финиш на начале не смотрится, а ставить его на красный тик как-то не по-пацански.

    00:26:231 (4) - Свисток на конец. — да
    00:26:660 (1) - Свисток на начало и (опционально)конец. — на начале есть, на конец ставить — перегружать, это слишком много
    00:28:374 (5) - Посмотри сюда нормал-финиш. — да


    00:33:946 (3,4,5) - вот тут мне показалось годным такое вот дроп-офф флоу — зигзагом неудобно ходить
    00:35:231 (1,2) - Второй момент в этой части, который мне не очень понравился по флоу — стек всё убьёт, пока что там все в порядке, в том числе и с этими слайдерами
    00:36:624 (6,7) - ну и вот тут бы как-нибудь так — ну я его выгнул немного, наверное, это чуть получше
    Так, теперь немного по хитсаундам:
    00:47:231 (1,2,3,4,1,2,3,4) - вот эти вот квадраты не сильно понравились по хитсаундам — я свистки наоборот под музыку расставлял, как и хлопки. Твоё попытался приделать, но не подходит как-то
    00:47:231 (1) - финиш
    00:47:446 (2) - клап
    00:47:660 (3) - свисток
    00:47:874 (4) - клап

    повторить на следующий квадрат, если покатит. — не покатит, слишком часто хлопки пойдут
    Стрим тоже, по-моему, многовато свистит... — чуть поменял местами свистки и, кажется, удалил один

    00:56:231 (2) - финиш — угу, и перед ним добавил
    00:57:303 (8) - оче нравится, как тут звучит клэп — но он же там всё ломает!
    01:03:303 (2) - может, удалить эту нотку? тогда не смазывалось бы начало ритма вот отсюда вот 01:03:517 (3). 01:06:946 (3,4) - Тут похожая ситуация, и нормально все выглядит. — похожая ситуация — это 01:00:088 (3). То, что ты предлагаешь удалить, ничего не смазывает, а там, где ноты нет, в музыке появляется небольшая пауза и прекращает биться стекло. Кстати, о нк. 01:07:374 (4) - почему его тут нет? — а почему оно там должно быть? Даже если пропущен один половинный бит, ничего не поменялось. Если у кого-то будут проблемы с чтением, то я поставлю, но это если кто-то будет упорно форсить это предложение, пока что смысла в нём не вижу.Ну, и если удалишь нотку, то после нее тоже нк поставь. Да и если не удалишь... Ну, и в моментах далее посмотри этот момент.
    01:11:231 (1,2) - Не нравится спейсинг. Можно отодвинуть (2) на (360:164). Если будешь это делать, то чекни и 01:12:946 (1,2) . Двойка прекрасно смотрится, допустим, на (392:40) — наверное, я пытался так показать, что музыки меньше становится. Второе предложение мне очень нравится, но я его не применю по этой же причине
    01:15:946 (2,3,4) - Не нравится это зигзагообразное дроп-офф флоу, срсли — по мне, так как раз удачно, как будто струны тянешь в такт
    01:22:160 - Вот тут вот нота не очень пропущена, имо. Можно вот этот слайдер 01:22:374 (2) перенести на 1/2 назад, +реверт, Ctrl+G и перенести, допустим, на (200:264). — было бы хорошо, если бы он не начинался с красного тика и следовал музыке. Паузу я там специально делаю, так как после 01:21:517 остаётся только эхо
    01:25:374 (2) - Зачем ты проёбываешь такой сильный удар концом этого слайдера? — попробовал исправить, в результате починил 01:25:803 (4,5), но это единственное, что сделал. Что касается сильного удара, то он тут: 01:26:660, и в таких же моментах, а звук прямо перед ним можно замапать не обязательно нотой
    01:26:231 (4) - ^
    01:32:231 (2) - ^
    01:33:088 (4) - ^

    01:39:517 (3) - Лучше эту ноту назад на 1\2 перенеси(ну, и место поменяй, офк). Тогда будет понятно, откуда начинается следующий бит. — да!
    01:41:660 (6) - Опять проблема с проебом сильного муыкального удара концом слайдера. — а вот тут (перед ударом) можно починить, заодно джамп добавил
    01:51:088 (2) - Сюда бы нотку с финишем, как это было в прошлый раз. — музыка другая
    01:51:946 (5) - Сюда вистл для приличия нужно поставить. Посоны с твоего двора одобрят, мамой клянусь. — я им передам, что ты порекомендовал

    Ну, и проверь нк по всем этому отрывку в моментах, подобные которому я указал. — ну там проверять нечего, ничего не изменилось же


    В этой части оффбиты пропущены бывают тоже, но это не сильно заметно из-за большей насыщенности музыки, нежели ранее. Не буду останавливаться на этом. — если ты про то, что сверху, то там да, они слабей, поэтому пропустил. Если про то, что под этим предложением, то там их нет
    01:55:374 (4) - Не знаю, зачем тут вистл на конце стоит. — пара к 01:55:803 (1)
    01:58:160 (2) - ^ — там он как раз нужен, но зато я убрал свисток с конца 01:57:517 (1)
    01:58:803 (4) - ^ — пара к 01:58:374 (3)
    02:00:946 (1) - Сюда можно на начало свисток всунуть. — да
    02:01:588 (3) - А отсюда убрать. — пара к 02:01:803 (4)
    02:02:660 (1) - Вистл на начало. — получается слишком перегруженно вместе с прошлым куском, я даже на тело не могу добавить
    02:03:088 (2) - Вистл на конец. — да, заодно удалю с начала
    02:04:374 (1,2,3,4,5) - Отсюда убрать все вистлы, поставить один на начало (1), поставить клэп на начало (5) — без свистков уныло, на начале он есть в музыке, а хлопок будет лишним. Я бы поставил свисток на 02:05:981, если бы там не получалась каша
    02:06:088 (1) - Вистл с конца на начало. — он есть в музыке, усиливать вместе с финишем не вижу смысла
    02:06:517 (2) - Вистл на начало. — нет, он не подходит, как мне кажется, к тому, что я выбрал, зато я убрал свисток с тела, чтобы подходило больше

    Короче, дальше по киаю идет повторение его начала, так что про хитсаунды писать не буду: и так дохуя получается. Думаю, понятно, что я предлагаю. Следующий киай тоже упоминать не буду, ибо одинаково. — пробежался по обеим частям, кое-где убрал избыточные свистки


    02:33:517 (1) - Финиш не нужен. Лучше вистл поставь. — как раз нужен, даже в музыке есть
    02:33:946 (3) - Не уверен насчет надобности клэпа здесь. Попробуй трайнуть без него. — попробовал, не понравилось
    02:36:732 (3) - Вистл — да
    02:36:946 (1) - Финиш не нужен. — нужен для усиления, мне кажется
    02:37:803 (2) - ^ Свисток попробуй тоже. — ^
    02:40:374 (1) - Финиш не нужен, нужен вистл. — ^
    02:41:232 (3) - Вистл на начало. — да
    02:42:089 (1) - ^ — ^
    02:43:803 (1) - Свисток финиш с начала на вистл меняй — нужен для усиления, мне кажется, поэтому опять-таки не буду
    02:44:660 (2) - ^ — ^
    02:48:946 (1) - ^ — ^
    02:49:803 (3) - Была такая проблема выше. Мне непонятно, откуда он начинается. С пустого места? Там мелодия с красного тика стартует. — мелодия — да, но бит продолжает играть же. Кроме того, делать такие паузы, как ты предлагаешь, тут, мне кажется, не стоит
    02:50:660 (1) - -финиш, +вистл — да нет же
    02:52:374 (1) - вистл на начало, с конца убрать — а вот здесь да
    02:53:232 (3) - убрать вистл с конца — я их специально поставил на 02:52:803 (2,3,5)
    02:54:946 (3) - Откуда начинается? — см. выше, всё то же самое
    02:55:803 (1) - -финиш, +вистл
    02:56:660 (3) - Откуда начинается?

    02:57:303 (5) - Финиш не нужен. — поменял на свисток

    А вместо спиннера можно такой вот слайдер впихнуть (они сейчас вообще везде стоят, а тут, какбе, и на музыку ложится) — вместо — нет. Перед спиннером тоже, потому что тогда кусок до 03:00:946 повиснет, как я чувствую, в воздухе, плюс это будет обычная забивка звука «чтобы было» слайдером вместо, к примеру, нот А после него сразу брейк начинать — а он тогда слишком рано будет


    Второй киай:
    Что до флоу, то мне только один момент не понравился:
    03:19:803 (1,2) - попробуй покрутить там что-нибудь как-нибудь. А можно и просто начало (2) с (3) стакнуть, но это не очень хорошо выглядит. — меня там как раз всё устраивает, удачное движение. Единственное, что можно придумать, — второй с повтором разбить на ноту и слайдер, но нужно будет немного перекраивать вокруг, чего я делать не хочу
    03:37:803 (5) - нк проебал, не? — ну пусть будет для читаемости

    Последняя часть по музыке тоже уже повторялась, так что только про флоу:
    03:47:875 (3,4) - вот тут вот нужно больше дроп-оффа. Например, можно перенести (3) на (160:160), а (4) на (240:80) — нет, хочу подъём вместо зигзага
    03:56:446 (4,5) - Перепад после напряженного джампа. Спейсинга больше сделай, что ли... — хорошо
    04:03:088 (3,4) - Местами на таймлайне поменяй. Более агрессивно будет. — удачное предложение
Спасибо, ты мне помог, несмотря на обилие фиолетовогоцвета.
riffy
Такие стаки очень не норм в нормале, имо. Алсо, укажи где чья часть в Харде, хотя бы где-то на форуме напиши. Ну любопытно же! еще можно mix в тэги. А вообще пришел раздавать звезды, за отлично замапанный хороший трек.

Like! ~
Crimmi
Hey there~

[Easy]

Looks pretty good, but i'll point out some things:

02:18:517 (2) - Align with (4) so that the pattern looks neat. :)
04:10:374 (4) - Maybe move this up so it could be blanketed by (3).
04:11:231 (4) - Maybe move this up so it could be blanketed by (4).

[Normal]

01:03:088 (4,5,6) - Maybe move this up a bit like this? :

[Hard]

Clear!

[Light Insane]

Clear!

There is nothing much I could find in this map, I hope this gets ranked! :D
Topic Starter
TicClick

Crimmi wrote:

Hey there~

[Easy]
02:18:517 (2) - Align with (4) so that the pattern looks neat. — rebuilt
04:10:374 (4) - Maybe move this up so it could be blanketed by (3) — k
04:11:231 (4) - Maybe move this up so it could be blanketed by (4). — lol k

[Normal]
01:03:088 (4,5,6) - Maybe move this up a bit like this? http://puu.sh/1NEvII don't own this difficulty, gotta ask the guest mapper
Thanks. I'll give you something, though you didn't find much.
Vass_Bass
:3

Easy
звукизвуки
00:38:660 (2) - скопипасть предыдущий слайдер и отрази по горизонтальной оси, аккуратнее будет выглядеть
00:58:803 (2,4) - не очень красиво выглядит ху керс
00:49:803 (4) - продлить бы на один реверс, а то там бит остался
01:04:374 (1) - замени просто 1/1 слайдером
01:09:517 - и 01:18:088 - странный разнобой по ритму получается, лучше выбрать что-нибудь одно
01:17:231 (2) - на 1/2 назад надо
01:40:374 (2) - параллель напрашивается
01:42:088 (1) - ^
01:44:660 (2) - опять же 1/2
01:55:803 (1) - параллельно слайдеру?
02:18:088 (1,2,3,4,5) - цветочек лучше сделай
03:14:660 - ноткуууу, ну или спиннер какой
03:38:660 (1,2,3,4,5) - лучше тоже кружок или цветок сделать
ну и звуки прилагаются (без моего мода) http://puu.sh/1VKfh

Hard
00:06:088 - лучше сделай софт слайдеры с нормал битами, чтобы не шебуршал этот звук от слайдера :<
00:13:803 (9) - ^
00:20:446 (5) - ^
00:26:660 - ^
00:50:017 (3) - так и задумано чтобы он чуть дальше располагался?
01:48:946 (1) - раздели на два, а то он огромный и не поддерживается нигде
02:18:088 (6) - нк не хватает
03:40:374 - пару нот с софтвистлом, не?
03:51:088 (2) - может вистл сюда, и убрать с начала след. слайдера?
04:09:731 (5)- нк определенно

Insane
00:02:660 (1) - стакни с серклом, а то можно нажать раньше
00:17:231 (3) - не смешивай софт вистлы и клапы тут ._.
и вообще, честно говоря, клапы рандомные слишком, ритм бы был хоть, что ли
00:25:374 - ноту
00:27:088 - ^
00:28:481 (1) - передвинь на предыдущий синий тик его
00:52:160 - срочно, ноту!
01:00:731 (5) - вот в таких местах просто хитнормал, без всяких звуков
01:12:946 (1,2) - вот тут тоже не поймешь что стоп надо делать
01:14:660 (1) - убрать реверс и поставить серкл с 1/2 слайдером
01:21:088 (5) - софтвистл на конец
01:41:446 (5) - нуууу, тут наверное нк или стак, спорный момент
02:57:517 (6) - серкл, куда ты D: передвинь его пониже
03:14:660 - опять же, серкл спиннер, не важно, поставь сюда что-нибудь D:
03:42:946 - спиннер бы сюда
04:10:589 (11) - нк

Все :3 ранкай, няша
Reiji-RJ

Vass_Bass wrote:

:3

Hard
00:50:017 (3) - так и задумано чтобы он чуть дальше располагался? ага
01:48:946 (1) - раздели на два, а то он огромный и не поддерживается нигде Сделано!
03:40:374 - пару нот с софтвистлом, не? Офк!
Спасибо <3
http://puu.sh/1VMP1
Topic Starter
TicClick

Vass_Bass wrote:

[Easy]
00:38:660 (2) - скопипасть предыдущий слайдер и отрази по горизонтальной оси, аккуратнее будет выглядеть -- да
00:58:803 (2,4) - не очень красиво выглядит -- поправил немного
00:49:803 (4) - продлить бы на один реверс, а то там бит остался -- все слайдеры у меня с одним повтором, а этот слишком короткий для того, чтобы у него было два
01:04:374 (1) - замени просто 1/1 слайдером -- попробовал
01:09:517 - и 01:18:088 - странный разнобой по ритму получается, лучше выбрать что-нибудь одно -- исправил, наверное
01:17:231 (2) - на 1/2 назад надо -- ну я переделал там дальше немного, это тоже заодно
01:40:374 (2) - параллель напрашивается -- угу
01:42:088 (1) - ^ -- угу
01:44:660 (2) - опять же 1/2 -- да
01:55:803 (1) - параллельно слайдеру? -- да, так лучше
02:18:088 (1,2,3,4,5) - цветочек лучше сделай -- (✿◠‿◠)
03:14:660 - ноткуууу, ну или спиннер какой -- и правда, со спиннером лучше
03:38:660 (1,2,3,4,5) - лучше тоже кружок или цветок сделать -- нет, тут мне как раз удачным это кажется
ну и звуки прилагаются (без моего мода) http://puu.sh/1VKfh -- дааааааа

[Insane]
00:02:660 (1) - стакни с серклом, а то можно нажать раньше -- ну я поправил, хоть не очень представляю, как так можно
00:17:231 (3) - не смешивай софт вистлы и клапы тут ._. -- хорошо
и вообще, честно говоря, клапы рандомные слишком, ритм бы был хоть, что ли -- угу. Попытался подправить ситуацию
00:25:374 - ноту -- попробовал, не понравилось, там же музыка замедляется, во всяком случае, я попробовал так сделать
00:27:088 - ^ -- ^
00:28:481 (1) - передвинь на предыдущий синий тик его -- да!
00:52:160 - срочно, ноту! -- это будет непорядочно, хоть я и вижу, что там неплохо бы бит замапать
01:00:731 (5) - вот в таких местах просто хитнормал, без всяких звуков -- я не знаю, откуда это там появилось.. убрал
01:12:946 (1,2) - вот тут тоже не поймешь что стоп надо делать -- да. Переделал все такие моменты (надеюсь, что все)
01:14:660 (1) - убрать реверс и поставить серкл с 1/2 слайдером -- вроде сделал
01:21:088 (5) - софтвистл на конец -- да!
01:41:446 (5) - нуууу, тут наверное нк или стак, спорный момент -- переделал этот кусок, надеюсь, проблема пропала
02:57:517 (6) - серкл, куда ты D: передвинь его пониже -- думал, так лучше будет. Сдвинул вниз
03:14:660 - опять же, серкл спиннер, не важно, поставь сюда что-нибудь D: -- готово
03:42:946 - спиннер бы сюда -- я поменял его местами с пустым участком
04:10:589 (11) - нк -- хорошо
Спасибо! Твои хитсаунды применил.
IceBeam
http://zalil.ru/34227491

спасибо,Васс,исправил шебуршания
BounceBabe
Hi from the Queue!

General

Right timing, is more correct:
1. Offset: 942ms BPM: 140,00
Resnap after and move the timing points


Easy

00:04:374 (3) - , 00:11:231 (3) - NC here, so its follows the next patterns combowise
00:38:660 (1) - Remove NC, not needed and too much combo at once
00:55:803 (1) - ^
01:10:374 (2) - Whistle here since you did this on the previous previous too
01:30:088 (1) - NC not needed here, remove it
01:36:946 (1) - ^ just for consistance and following combos
02:11:231 (1) - ^ not needed again
03:47:231 (1,2) - Reserve NC
04:11:231 (1) - NC really needed?, its unnecessary, remove it

Normal

02:19:803 (1) - NC needed? Remove it
03:42:303 (1) - This spinner is too short for a Normal
- Maybe let it start here 03:42:088 - and end here 03:43:803 -


Hard

00:16:374 (7) - NC for new pattern star
00:28:374 (1) - NC needed?
00:36:946 (1) - Remove NC, still part of the pattern
00:37:374 (2) - NC here then
00:49:160 (1,2,3) - ... here is one missed 00:48:946 - a tripple, since its also in the music
01:02:660 (5) - NC for new pattern and rythm
01:09:731 (5) - ^
01:16:374 (6) - ^
01:23:231 (5) - ^
01:30:088 (5) - ^
01:37:160 (5) - ^
02:04:588 (8) - ^
02:18:088 (6) - ^
03:35:446 (5) - ^
03:38:445 (4,1) - A bit too far, spacingwise, move them closer to each other
04:09:731 (5) - NC here, seems too long

04:11:231 (1) - Remove NC, so unnecessary

Insane

02:18:946 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Make a little curve into it, would look and play better :)
02:45:517 (1,2) - Reverse NC
04:10:482 (10) - Delete this circle, its too much and then just add a NC here 04:10:374 (9) - and remove the other NCs please

Everything else is ok!
Topic Starter
TicClick

BounceBabe wrote:

Hi from the Queue!

General

Right timing, is more correct:
1. Offset: 942ms BPM: 140,00
-- The current bpm IS correct, and offset also doesn't need to be changed (I really don't feel -4 here)

Easy
00:04:374 (3) - , 00:11:231 (3) - NC here, so its follows the next patterns combowise -- alright, though I was planning to use long combos for not-so-intensive parts of beatmap
00:38:660 (1) - Remove NC, not needed and too much combo at once -- whoops, yes
00:55:803 (1) - ^ -- nope, I need it here to emphasize the music
01:10:374 (2) - Whistle here since you did this on the previous previous too -- good
01:30:088 (1) - NC not needed here, remove it -- no-no, I need it for more emphasizing, since the music gets "stronger" here for a second
01:36:946 (1) - ^ just for consistance and following combos -- same as above
02:11:231 (1) - ^ not needed again -- yeah, removed
03:47:231 (1,2) - Reserve NC -- noo, it won't reflect the music structire
04:11:231 (1) - NC really needed?, its unnecessary, remove it -- it IS needed, see the kiai burst and the finish hitsound in the music?

Insane

02:18:946 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Make a little curve into it, would look and play better :) -- fixed in another way
02:45:517 (1,2) - Reverse NC -- what for? It won't be following music then
04:10:482 (10) - Delete this circle, its too much and then just add a NC here 04:10:374 (9) - and remove the other NCs please -- wow, that's nice
Thanks, waiting for the guest mappers.
Reiji-RJ
No changes in my part :<
Thank you for mod!
IceBeam
thanks for the look,but my ncs are untouchable,they follow 2 downbeat per pattern streak
Strawberry
From modreq in-game~
amazing song. o.o let's see..

[ General]
 
  1. Clear!!
 
[ Easy]
 
  1. Unrankable stuff
    ( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
    1. None!
     
  2. Beatmap design/Suggestion
    ( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
    1. 00:49:803 (4) - i am thinking that how about add a repeat to make it end at red tick?~ seems untidy with the previous repeat slider. but it really fit the song and the sound of drum is also end at the red line~ also not such hard for beginners and deed the incipient diff. try it?
      ---
    2. 01:52:374 (1) - umm.. try to ctrl+g this?.. it can make the tail of slider (1),(2)and the start of slider(3) on the same line.~ it might be much more comfortable to play for newbie imo.~ and not such diffcult to change. :3
      ---
    3. 02:00:517 (2) - so closed with the previous slider.. sorry for nazi this but it is really evident in such easy diff and looks bad... ;w; just move the circle onto x.412 y.133? for the balance spacing~ and the little curve can make a better flow whether in looks or play~
      ---
    4. 02:04:374 (3) - (emphasis) from my heard, the 1/1 repeat slider sounds a bit hastily and not very suitble for that overall density.. if you extending the slider to make it repeat at red tick would be sounds much better~ oh if you changed this, the spacing of the next slider need to be fixed also.. just give out my example and suggestions~it's all depend on you~
    5. 02:11:660 (4) - (emphasis) umm~ yea same as above.. i feel that it would be much better if you make the slider ending at 02:12:303 - ~ and don't forget to adjust the shape of the slider for the balance of spacing. :3
      ---
    6. 02:57:838 (1) - (emphasis) that spinner should be start at the blue tick 02:57:838 rather than the present place imo..~ you can heard that in 25% of course. yea also don't forget to also lengthening the spinner 1/4 tick to insure it is end at the original place. xD
      ---
    7. 01:06:945 (4) - same as 02:00:517.. such thing seems awkwork on that diff~ i think it's necessary to be fixed~. try x.284 y.164?~ btw also the same problem at 01:19:803 (1) ~ no repeat. :p
     
  3. Hitsounds
    ( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
    1. 02:19:374 (4) - (highly recommended) sound pretty if you would like to add a whistle on that circle~ since it could be a pretty work in concert with the whistle which is put on circle (1)~ oh and also can emphasize the finish which on the next circle imo. :p
      ---
    2. 04:05:660 (2) - also just suggetion~ i'd prefer to set whistle on that circle.~ because i think it can make a groundwork for the denser whistle on the next combo. the present sounds a bit sudden~ so why not to have a try. xp
 
[ Normal]
 
  1. Unrankable stuff
    ( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
    1. None!
     
  2. Beatmap design/Suggestion
    ( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
    1. 00:05:874 (4) - (emphasis) that overlapped..xD. it's ok. maybe. but really confused.. orz i think the excursion of the stacking should be a bit bigger or smaller.. the present one is such medium that people (newbie mostly of course) are really hard to read it as 1/2 gap..also the picture "300" of skin would keep out the seens of people, really hard to read~.. two options.~ stacking them totally or just let them in the same spacing(1.0x) as normal~
      ---
    2. 00:11:231 (3,4,1) - (emphasis) same as above~ i recommend to stack them completely so that can avoid some trouble. (notice, the reason i won't point out the things of spacing between two sliders such like 00:14:660 (1,2) is because they are fine to play because there are just two notes and sliders are also much easier for biginners xD.
      ---
    3. 00:18:088 (5) - (emphasis) sounds like the nc should be put on here (the long white tick), rather than 00:19:803 ~ (also the same thing on 00:24:946 (5,1) ~
      ---
    4. 00:27:517 (2) - from my heard the sounds of piano from the song is end at 00:28:160 - ~ why not just adding a repeat of that slider to make it catch the song's rhythm better~. yea just suggestion :P
      ---
    5. 00:33:303 (5,1) - (emphasis) i'm not recommend t o use the spacing like these also, same as 00:05:874~ yea the spacing is nearly the half of the normal distance (0.4~0.5x).. people are easily to read it like stream with 1/4 imo.. anyway if you changed above, fixed these place also including the following pattern are same as that in the single way.~
      ---
    6. 01:06:946 (4) - (highly recommended) firstly, i'm not against people using original rhythm on their map.. just depend on suitable or not.~ but here, it could be better if you use the rhythm following the song rather than the present way.. considering separate the slider to a 1/1 slider + circle on long white line?
      ---
    7. 01:17:660 (5) - i know that is a bit nazi.. orz. but i point it out because i think it is necessary to be changed~. the following two circles after the slider (3) is not in the curve line with a nice flow. personally i'd prefer to move the circle (5) onto x.216 y.305~ you will know the reason. xD
     
  3. Hitsounds
    ( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
    1. 00:47:017 (6) - how about also adding a whistle here? it's really fit the song and also can make a work in concert with that two continuous whistles on slider (2)'s tail and (3)'s head~
      ---
    2. 01:23:231 (3) - (highly recommended) sounds a bit wired.. i'd prefer to swap the hitsounds between the one on repeat and the other which on that slider's tail~ because of the same sounds at 01:23:231 and 01:23:874 ~ sounds really suiable :p
      ---
    3. 02:07:803 (3) - (highly recommended) would be sounds pretty if you add a whistle on that tail~ also the samething on 04:06:946 (4) ~
 
[ Hard]
 
  1. Unrankable stuff
    ( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
    1. None!
     
  2. Beatmap design/Suggestion
    ( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
    1. 00:15:731 (5,6,11) - umm..since the arrange with the rhythm here is a bit confused.. put some nc on these circles can be read much more clearly imo.
      ---
    2. 02:06:303 - (highly recommended) i always feel there should be have something when i test each time.. set a circle to stack with (1,2) would be sounds better and feeling better during play~ however the spacing is a bit large after that.. i suggest making the positions like this. xD (also the same thing on 02:13:160 ~ such amazing work. nicejob.
     
  3. Hitsounds
    ( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
    1. 00:27:517 (6) - would be sounds much better if you change the hitsound which on that slider's start to whistle of soft sampleset and then also do the same thing on that slider's reapeat?~ really pretty at least for me. :p
      ---
    2. 00:36:624 (7) - yea since you used whistle on 00:33:088 (6) , i think it would be a work in concert with that if you also adding a whistle here~ and the whistle on blue tich is also suitable for these double circles imo. :3 (also the same thing on 00:43:481 (10)~
 
  --------------------------------------------------------
the Insane diff is clear~ >.o
Topic Starter
TicClick

Strawberry wrote:

 
[ Easy] 
[*]Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
  1. 00:49:803 (4) - i am thinking that how about add a repeat to make it end at red tick?~ seems untidy with the previous repeat slider. but it really fit the song and the sound of drum is also end at the red line~ also not such hard for beginners and deed the incipient diff. try it? -- well, the only reason why I didn't add it is that this slider would have two repeats, so a player could miss the last one by releasing the key too early. But since it's the second time I'm getting prompted to add a repeat here, I just did it!
    ---
  2. 01:52:374 (1) - umm.. try to ctrl+g this?.. it can make the tail of slider (1),(2)and the start of slider(3) on the same line.~ it might be much more comfortable to play for newbie imo.~ and not such diffcult to change. :3 -- yeah, works too
    ---
  3. 02:00:517 (2) - so closed with the previous slider.. sorry for nazi this but it is really evident in such easy diff and looks bad... ;w; just move the circle onto x.412 y.133? for the balance spacing~ and the little curve can make a better flow whether in looks or play~ -- I see what you're talking about. Fixed now!
    ---
  4. 02:04:374 (3) - (emphasis) from my heard, the 1/1 repeat slider sounds a bit hastily and not very suitble for that overall density.. if you extending the slider to make it repeat at red tick would be sounds much better~ oh if you changed this, the spacing of the next slider need to be fixed also.. just give out my example and suggestions~it's all depend on you~ -- I see. Fixed
  5. 02:11:660 (4) - (emphasis) umm~ yea same as above.. i feel that it would be much better if you make the slider ending at 02:12:303 - ~ and don't forget to adjust the shape of the slider for the balance of spacing. :3 -- doesn't feel right for me. It could work if I put a note on the white tick next to it instead, but it'd be too many notes so I don't change it
    ---
  6. 02:57:838 (1) - (emphasis) that spinner should be start at the blue tick 02:57:838 rather than the present place imo..~ you can heard that in 25% of course. yea also don't forget to also lengthening the spinner 1/4 tick to insure it is end at the original place. xD -- I hear it even on normal speed, but sorry.. not going to change, because I prefer to start this spinner together with a clap sound on the white tick
    ---
  7. 01:06:945 (4) - same as 02:00:517.. such thing seems awkwork on that diff~ i think it's necessary to be fixed~. try x.284 y.164?~ btw also the same problem at 01:19:803 (1) ~ no repeat. :p -- fixed both
 
[*]Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
  1. 02:19:374 (4) - (highly recommended) sound pretty if you would like to add a whistle on that circle~ -- done!
    ---
  2. 04:05:660 (2) - also just suggetion~ i'd prefer to set whistle on that circle.~ -- done!
Thank you.
EDIT: got a reply from collabers, nothing changed. I also fixed as much on Normal as the other guest mapper would do.
riffy
Let's see what can I do for you..

seems like GD mappers are not going to check it, anyway. \o3o/

[General]
  1. Try slider tick rate 2 'cause it follows music better! I poromise, it makes sound even better!
  2. You have no breaks during first two minutes of the map. Try to add one break from 00:50:660 - till 00:57:517! remember, 2 minutes long non stop clicking is not ok for beginners!
  3. Try to fade your colours a bit! So, they will fit with BG much better.
    See what I've done, probably tou will like it!
    Combo1 : 217,209,155
    Combo2 : 163,201,163
    Combo3 : 185,183,204
    Combo4 : 209,190,190
[Insane]
  1. 01:29:231 (3,4,5,6) - nazi - how about square-shaped pattern here? I mean perfectly quare-shaped pattern o3o/
  2. 02:15:088 (2) - ultra-nazi - is it done on purpose? i feel like you shouldn't use red dot here because it breaks your pattern. Previous pattern had soft shapes! Do the same thing here? le picture
    Maaaaan, you're totally awesome!
[Hard]
  1. try to keep your jump distance consistent and avoid big jumps (>x2.0). This diff is not the Hardest! I think it's too much for [Hard] diff!
  2. 00:15:303 (4,5,6) - 00:17:017 (10,11,12) - these stack don't flow here very well, imo. I'd recommend you to unstack (5) and (7) to keep non-stop flow. It feels better, imo.
  3. 00:50:017 (3) - try to use two 1/4 sliders + circle instead? You will keep consistent slider-length and it also makes your rhythm a bit more interesting. example
  4. 02:00:088 (3) -her, and so on, during kia. - I'd say that this jump is too crazy for Hard diff. try to keep jump distance under x2.0 since Hard is not the hardest diff in this mapset? I guess players won't be happy to see some crazy jumps here.
  5. 02:19:160 (9) - these patterns are pretty similar. Same suggestion as 00:50:017 (3)
    Personally, I don't understand these jumps during kiais. But otherwise, this diff is ok.
[Normal]
  1. OD +1 to keep diff settings more balanced! What's more it will make Normal diff much more enjoyable for players!
  2. 00:04:374 (3,4,1) - no-no-no - whatever it is, it is NOT readable enough for Normal diff! It looks just like 1/4 pattern and distance is TOO big to call it manual stack. It is totally confusing for players and ruins your flow. Of course, it's not only this pattern. You use this pattern a lot. And it ruins your diff, imo.
  3. 00:40:803 (2,3,4,5,6,7) - personally, I don't think that this kind of flow is acceptable for [Normal]. There're some overlaps with hitburst and players don't expect to see circles placed like this, it is totally uncommon for Normal diffs!
  4. 00:47:231 (1,2,3,4,1,2,3) - even Easy diff has MORE notes here. Try to add some more, so you'll keep iff spread balanced!
  5. 00:55:588 (4,5) - if you have ignored previous suggestion, use that weird stack here, as well. Rhythm is kinda weird here, and
  6. 00:57:088 - unuseed green line! make sure you remove it, this line doesn't make any sense!
  7. 01:01:803 (3,4) - nazi - overlaps like this one are uncommon for Normal diffs. This one looks messy and random to me, how about avoiding this overlap? I think it will improve your flow a lot.
    note: you have similar pattern at 01:07:803 (1,2,3,4,5) - which is even more confusing because of stacked (4,5)
  8. 02:00:946 (4) - I'd replace this one with 1/2 slider, it will fit here since music feels kinda faster here. Try it!]
  9. 02:03:517 (2,3) - I have already mentioned, that overlapped sliders are uncommon for Normal diffs, even if it fits with your pattern it's still kinda confusing and may confuse some players!
  10. 02:14:660 (4) - this pattern/sound is too much like 02:00:946 (4), do the same thing here? (1/2 slider, i mean)
  11. 02:33:517 - during this section you have stacked 1/2; 1/1 and 2/1 objects. It is kinda confusing for players because they don't know what t expect, feel nervous and click too late/early. This is too much stress for them. a specially during CALM part of the song.
    Suggestion: try to use repetitive and easy pattern for calm/slow part.It will make your diff more enjoyable, imo.
  12. 04:06:946 (4,1) - this pattern is the way TOO hard to read for Normal diff. Your diff is already ery hard, don't make it too hard.

[Easy]
  1. 00:00:946 (1) - 00:31:803 (2) - kinda nazi - Do not change spacing 00:06:088 (2,3,1) - in patterns like this one. I guess spacing changes here to make this pattern a bit neater, right? Of course it looks good, but may stress some beginners. At first they should move cursor a bit slower, than a bit fasterr and slower again. Spacing changes here don't fit with music very well, so, try to avoid them. x1.0 will be enough here, I guess!
  2. 00:14:231 (3) - nazi - try not to place (3) too close to (1). The circle appears too early and will confuse some beginners!
  3. 00:49:803 (4) - please, do not use this kind of sliders for easiest diff! Beginners don'r expect second repeat here since 00:48:946 (3) - has no second repeat. What's more this slider is too short, and it's almost impossible for beginners to read it! Try to place here one slider, instead.
    Note: if you use Slider Tick Rate 2 it will fit here perfectly!
  4. 01:09:517 (1) - this NC here breaks your pattern, isn't it? It's too soon after previous NC and it may confuse players, what's more it doesn't looks so good here. Try to remove it, it will make your pattern better!
  5. 02:04:374 (3) - this slider kinda confuses me because of that clap sound in the middle of the slder! I think you should try to use two 1/1 sliders instead, try this rhythm!
  6. 02:12:946 (1) - ULTRA-NAZI - your blanket here is not perfect. If you want to fix it, just move slider-start to x280 y180, so you will fix the blanket here!
  7. 02:18:516 (2) - nazi - this circle touches HP-Bar, please check it out! I guess you can fix it to make diff more beginner-friendly!
  8. 02:33:517 (slow section) - if you feel like you REALLY need slowdown here, you can reduce Distance Snap as well, it will make 2/1 patterns look better!
  9. 03:50:660 (1,2) - do not place end of (2) so close to (1)! It may confuse beginners and they will not understand your flow properly!
    let me explain that
    Since beginners don't know what is flow and don't understand it they probably will misunderstand your pattern.
~~~~~~~~~~~~~~
Good luck!

P.S.: too lazy to switch keyboard and write in russian o3o/
Topic Starter
TicClick

-Bakari- wrote:

[General]
  1. Try slider tick rate 2 'cause it follows music better! I poromise, it makes sound even better! -- [b]will get more opinions
  2. You have no breaks during first two minutes of the map. Try to add one break from 00:50:660 - till 00:57:517! remember, 2 minutes long non stop clicking is not ok for beginners! -- I don't find it fitting. Also, it's not much of a clicking, hope people can stand it
  3. Try to fade your colours a bit! So, they will fit with BG much better. -- way too pale, sorry
[Insane]
  1. 01:29:231 (3,4,5,6) - nazi - how about square-shaped pattern here? I mean perfectly quare-shaped pattern o3o/ -- so I ended up remapping it
  2. 02:15:088 (2) - ultra-nazi - is it done on purpose? i feel like you shouldn't use red dot here because it breaks your pattern. Previous pattern had soft shapes! Do the same thing here? -- yeah fixed
[Easy]
  1. 00:00:946 (1) - 00:31:803 (2) - kinda nazi - Do not change spacing 00:06:088 (2,3,1) - in patterns like this one. I guess spacing changes here to make this pattern a bit neater, right? Of course it looks good, but may stress some beginners. At first they should move cursor a bit slower, than a bit fasterr and slower again. Spacing changes here don't fit with music very well, so, try to avoid them. x1.0 will be enough here, I guess! -- ok changed to plain 1
  2. 00:14:231 (3) - nazi - try not to place (3) too close to (1). The circle appears too early and will confuse some beginners! -- will keep it for now
  3. 00:49:803 (4) - please, do not use this kind of sliders for easiest diff! Beginners don'r expect second repeat here since 00:48:946 (3) - has no second repeat. What's more this slider is too short, and it's almost impossible for beginners to read it! Try to place here one slider, instead. -- well I will remove that repeat again because I don't feel like applying your long slider suggestion
  4. 01:09:517 (1) - this NC here breaks your pattern, doesn't it? It's too soon after previous NC and it may confuse players, what's more it doesn't looks so good here. Try to remove it, it will make your pattern better! -- no it doesn't, check 01:02:660 (1) for example
  5. 02:04:374 (3) - this slider kinda confuses me because of that clap sound in the middle of the slder! I think you should try to use two 1/1 sliders instead, try this rhythm! -- this is what I had at first, then I changed it to what I have now. Two 1/1 sliders would fit here but I prefer it to be this way, sorry. Also it goes right through the middle of this whistle sound
  6. 02:12:946 (1) - ULTRA-NAZI - your blanket here is not perfect. If you want to fix it, just move slider-start to x280 y180, so you will fix the blanket here! -- huh no, it would make it worse. Fixed in my own way
  7. 02:18:516 (2) - nazi - this circle touches HP-Bar, please check it out! I guess you can fix it to make diff more beginner-friendly! -- ok moved the whole pattern down a bit
  8. 02:33:517 (slow section) - if you feel like you REALLY need slowdown here, you can reduce Distance Snap as well, it will make 2/1 patterns look better! -- DS got lowered a bit due to slider speed being slowed down, and honestly I don't feel like I need to lower it more
  9. 03:50:660 (1,2) - do not place end of (2) so close to (1)! It may confuse beginners and they will not understand your flow properly! -- if they don't understand approach circles and combo numbers, then they could fail even earlier so let's assume they got it
Спасибо (подправил кое-что на нормале).
Reiji-RJ
No changes, thank you for mod :3
Frostmourne
hi

General
not a big deal , my preference though, since it comes from Touhou, maybe "Lunatic" instead of "Insane" will look good in some way

Easy
03:36:946 (1) - finish head along with whistle? I believe this gives the better impact and corresponds with the music itself
03:37:803 (2) - nazi , move up 1 grid , the sliderhead touches the curve of previous slider and that doesn't look good in the play mode when comparing to the rest so far in this diff

Normal
02:53:660 (3) - whistle here doesn't correspond with 02:53:017 (2) - if you ask me (from the piano sound) , the tone is quite obviously different but the same whistle here doesn't work pretty much
03:17:660 (4) - can be better spacing here by 1-2 grid up when you compare with 03:24:517 (2) -

Hard
01:39:946 (3) - whistle tail? I feel empty when comparing to the other points such as 01:26:660 (5,6) -
but it might not work that much when the next note here is started with finish

Insane
00:52:374 (1) - as you hear the 1/4 stream (sound only) starts at 00:52:588 , when the spinner is ended , the gap between this spinner and 00:54:088 (1) can make some players (at least to me) get confused a bit. It's not a big deal but it's just quite hard to notice if the stream is started at 00:53:874 or 1/2 beat later
so if you leave a sign (visual) by whether adding a note at 00:53:874 only (this note will follow the exactly same sound with this spinner 00:52:374 (1) - )
or starting stream at 00:53:874 since 1/2 beat after spinner with stream is quite common in these days' maps.
it will make it play better imo

call me back once you applied these suggestions
BCI
y u no name diff Lunatic instead of Insane? lold misreading, anyway good luck
Natteke desu
Дверной сугроб \o/

Log for anyone's interest (in Russian)
17:27 TicClick: у меня к тебе маленькая просьба
17:27 TicClick: касательно тестплея
17:28 EvilElvisV2: пожалуйста
17:28 *TicClick is listening to [http://osu.ppy.sh/b/173469 Amane - Yume goro mo, Kinou no Koto -Rolling Contact Remix-]
17:28 TicClick: сыграй инс, пожалуйста
17:28 EvilElvisV2: что тестим?
17:28 TicClick: скажи, что хорошо б поправить
17:28 TicClick: ну или за что цепляется глаз
17:33 EvilElvisV2: сейчас перекурю
17:33 EvilElvisV2: посмотрю ближе
17:33 TicClick: угу
17:38 EvilElvisV2: открываю дверь
17:38 EvilElvisV2: а там
17:38 EvilElvisV2: СУГРОБ
17:39 TicClick: ты ту дверь открыл?
17:39 EvilElvisV2: да
17:39 EvilElvisV2: входную
17:39 TicClick: зачем?
17:39 TicClick: холодно же на улице курить
17:39 EvilElvisV2: курить же выходил
17:39 EvilElvisV2: ну у меня котеджик
17:39 TicClick: да вы буржуй-с\
17:39 EvilElvisV2: а у себя в комнате
17:39 EvilElvisV2: курить я не люблю
17:39 EvilElvisV2: да какой там
17:40 EvilElvisV2: в самом засратом РАЙОНЕ города
17:40 TicClick: так КОТТЕДЖИК
17:40 TicClick: похуй, где
17:40 EvilElvisV2: Ну я бы даже назвал это домиком
17:40 EvilElvisV2: общался с одной девушкой
17:40 EvilElvisV2: она сказала
17:41 EvilElvisV2: ну как увидев фото
17:41 EvilElvisV2: что у нее дача такая ;D
17:41 EvilElvisV2: вот я тогда думал
17:41 EvilElvisV2: это что за люди такие
17:43 EvilElvisV2: 00:17:660 (4) -
17:43 EvilElvisV2: попробуй вистл
17:44 TicClick: lj,fdbk
17:44 TicClick: da
17:44 EvilElvisV2: ну и если понравится в похожих
17:44 EvilElvisV2: ессесна
17:46 EvilElvisV2: 00:39:303 (4) -
17:46 EvilElvisV2: сюда тоже попробуй
17:46 EvilElvisV2: а тут
17:46 EvilElvisV2: 00:39:517 (5) -
17:46 EvilElvisV2: 00:39:946 (6) -
17:46 EvilElvisV2: пардон тут
17:46 EvilElvisV2: убрать
17:46 EvilElvisV2: и оставить один хлопок
17:47 TicClick: убрал с 00:39:517 (5), так лучше
17:48 EvilElvisV2: 00:41:231 (3) -
17:48 EvilElvisV2: тут попробуй с начала убрать
17:48 TicClick: он в паре с 00:41:017 (2)
17:48 EvilElvisV2: поставить на красный если нету (я просто пока прикидывал все поперепутал)
17:48 EvilElvisV2: ну как хочешь
17:48 EvilElvisV2: значит этот момент не трогаем
17:49 EvilElvisV2: 00:48:731 (4) -
17:49 EvilElvisV2: клэп бы еще добавить ( нравится как звучит)
17:50 TicClick: да, но я убрал тогда свисток
17:50 TicClick: окей
17:50 EvilElvisV2: можно оставить
17:50 TicClick: они вместе не особо
17:50 TicClick: в этом моменте, как мне кажется
17:50 EvilElvisV2: ну можно на немножко уменьшить громкость
17:50 TicClick: нет смысла
17:50 EvilElvisV2: ну как хочешь
17:52 TicClick: у меня зато вопрос возник
17:52 EvilElvisV2: ?
17:52 TicClick: 00:52:160 -
17:53 TicClick: вот тут ноту хочу добавить
17:53 TicClick: и на 00:53:874
17:53 EvilElvisV2: не
17:53 EvilElvisV2: мне кажется лучше так и оставить
17:53 EvilElvisV2: тоесть она играться будет
17:54 EvilElvisV2: но после финиша не будет звучать
17:54 TicClick: ну та, которая на 874, мне предложена, чтобы к стриму переход был
17:54 EvilElvisV2: ну по моему
17:54 TicClick: плавныый
17:54 TicClick: а первую я до кучи решил добавить
17:54 EvilElvisV2: и все же по моему так как есть лучше
17:55 TicClick: мм, надо поспрашивать вокруг
17:55 EvilElvisV2: она как раз после спиннера
17:55 TicClick: только не могу придумать, у кого
17:55 EvilElvisV2: мне кажется будет наоборот делать этот момент агрессивние
17:55 EvilElvisV2: ыфлафо
17:55 TicClick: "00:52:374 (1) - as you hear the 1/4 stream (sound only) starts at 00:52:588 , when the spinner is ended , the gap between this spinner and 00:54:088 (1) can make some players (at least to me) get confused a bit. It's not a big deal but it's just quite hard to notice if the stream is started at 00:53:874 or 1/2 beat later"
17:56 TicClick: "so if you leave a sign (visual) by whether adding a note at blahblahblah"
17:56 TicClick: "it will make it play better imo"
17:56 TicClick: короче, чтобы не ждать стрим после спиннера
17:56 EvilElvisV2: я понял
17:56 EvilElvisV2: я просто еще всматриваюсь
17:57 EvilElvisV2: ну немогу ничего определенного сказать
17:57 EvilElvisV2: только разве что
17:57 EvilElvisV2: мне нравится так как есть
17:57 TicClick: попробуй поиграть с половинными нотами между спиннерами
17:57 TicClick: насчет того, что со второй будет лучше, я почти уверен
17:58 TicClick: сейчас торже протестируюбжъэ
17:58 TicClick: фыв
18:00 TicClick: да, лучше
18:00 EvilElvisV2: 00:52:160 (1) -
18:00 EvilElvisV2: ну вот тут например
18:00 EvilElvisV2: не надо
18:00 TicClick: почему*
18:00 TicClick: там же как раз двойной удар
18:00 EvilElvisV2: ну знаешь создается впечатление
18:00 EvilElvisV2: будто ты как бы подготавливаешся к стриму
18:01 TicClick: ну так
18:01 EvilElvisV2: а этот серкл
18:01 TicClick: в этом и дело
18:01 EvilElvisV2: бы наоборот
18:01 EvilElvisV2: делал слишком резко
18:01 EvilElvisV2: но дело все же твое
18:01 EvilElvisV2: я бы не поставил
18:01 TicClick: поясни про слишком резко
18:01 TicClick: в принципе, я не люблю ставиь ноты близко к спиннерам
18:01 TicClick: после них
18:01 TicClick: так что почти понимаю, о чём ты
18:01 EvilElvisV2: ну он не очень удобен
18:01 TicClick: да
18:01 EvilElvisV2: попросту
18:01 TicClick: ладно, оставлю только второй
18:02 EvilElvisV2: но еще присмотрись
18:02 EvilElvisV2: поспрашивай
18:03 EvilElvisV2: 01:23:874 (2) -
18:03 EvilElvisV2: серкл бы сюда впихнул
18:03 EvilElvisV2: хотя не думаю что тебе понравится
18:05 EvilElvisV2: 02:33:517 (1) - отсюда чуть тише бы сделал
18:06 EvilElvisV2: очень нравится как 40% звучит
18:08 EvilElvisV2: 03:52:803 (2) - вистл на конец бы
18:08 EvilElvisV2: 03:53:446 (4) -
18:09 EvilElvisV2: и опять же тебе не понравится но я бы на белый тик тоже бы вистланул
18:09 EvilElvisV2: Всео
Topic Starter
TicClick

Frostmourne wrote:

Applied everything except diff name. It's not that lunatic, I think.

EvilElvisV2 wrote:

Kudosu goes for IRC mod (added an extra note or two, also applied some hitsound suggestions related to whistles).
Log for anyone's interest (in Russian)
17:27 TicClick: у меня к тебе маленькая просьба
17:27 TicClick: касательно тестплея
17:28 EvilElvisV2: пожалуйста
17:28 *TicClick is listening to [http://osu.ppy.sh/b/173469 Amane - Yume goro mo, Kinou no Koto -Rolling Contact Remix-]
17:28 TicClick: сыграй инс, пожалуйста
17:28 EvilElvisV2: что тестим?
17:28 TicClick: скажи, что хорошо б поправить
17:28 TicClick: ну или за что цепляется глаз
17:33 EvilElvisV2: сейчас перекурю
17:33 EvilElvisV2: посмотрю ближе
17:33 TicClick: угу
17:38 EvilElvisV2: открываю дверь
17:38 EvilElvisV2: а там
17:38 EvilElvisV2: СУГРОБ
17:39 TicClick: ты ту дверь открыл?
17:39 EvilElvisV2: да
17:39 EvilElvisV2: входную
17:39 TicClick: зачем?
17:39 TicClick: холодно же на улице курить
17:39 EvilElvisV2: курить же выходил
17:39 EvilElvisV2: ну у меня котеджик
17:39 TicClick: да вы буржуй-с\
17:39 EvilElvisV2: а у себя в комнате
17:39 EvilElvisV2: курить я не люблю
17:39 EvilElvisV2: да какой там
17:40 EvilElvisV2: в самом засратом РАЙОНЕ города
17:40 TicClick: так КОТТЕДЖИК
17:40 TicClick: похуй, где
17:40 EvilElvisV2: Ну я бы даже назвал это домиком
17:40 EvilElvisV2: общался с одной девушкой
17:40 EvilElvisV2: она сказала
17:41 EvilElvisV2: ну как увидев фото
17:41 EvilElvisV2: что у нее дача такая ;D
17:41 EvilElvisV2: вот я тогда думал
17:41 EvilElvisV2: это что за люди такие
17:43 EvilElvisV2: 00:17:660 (4) -
17:43 EvilElvisV2: попробуй вистл
17:44 TicClick: lj,fdbk
17:44 TicClick: da
17:44 EvilElvisV2: ну и если понравится в похожих
17:44 EvilElvisV2: ессесна
17:46 EvilElvisV2: 00:39:303 (4) -
17:46 EvilElvisV2: сюда тоже попробуй
17:46 EvilElvisV2: а тут
17:46 EvilElvisV2: 00:39:517 (5) -
17:46 EvilElvisV2: 00:39:946 (6) -
17:46 EvilElvisV2: пардон тут
17:46 EvilElvisV2: убрать
17:46 EvilElvisV2: и оставить один хлопок
17:47 TicClick: убрал с 00:39:517 (5), так лучше
17:48 EvilElvisV2: 00:41:231 (3) -
17:48 EvilElvisV2: тут попробуй с начала убрать
17:48 TicClick: он в паре с 00:41:017 (2)
17:48 EvilElvisV2: поставить на красный если нету (я просто пока прикидывал все поперепутал)
17:48 EvilElvisV2: ну как хочешь
17:48 EvilElvisV2: значит этот момент не трогаем
17:49 EvilElvisV2: 00:48:731 (4) -
17:49 EvilElvisV2: клэп бы еще добавить ( нравится как звучит)
17:50 TicClick: да, но я убрал тогда свисток
17:50 TicClick: окей
17:50 EvilElvisV2: можно оставить
17:50 TicClick: они вместе не особо
17:50 TicClick: в этом моменте, как мне кажется
17:50 EvilElvisV2: ну можно на немножко уменьшить громкость
17:50 TicClick: нет смысла
17:50 EvilElvisV2: ну как хочешь
17:52 TicClick: у меня зато вопрос возник
17:52 EvilElvisV2: ?
17:52 TicClick: 00:52:160 -
17:53 TicClick: вот тут ноту хочу добавить
17:53 TicClick: и на 00:53:874
17:53 EvilElvisV2: не
17:53 EvilElvisV2: мне кажется лучше так и оставить
17:53 EvilElvisV2: тоесть она играться будет
17:54 EvilElvisV2: но после финиша не будет звучать
17:54 TicClick: ну та, которая на 874, мне предложена, чтобы к стриму переход был
17:54 EvilElvisV2: ну по моему
17:54 TicClick: плавныый
17:54 TicClick: а первую я до кучи решил добавить
17:54 EvilElvisV2: и все же по моему так как есть лучше
17:55 TicClick: мм, надо поспрашивать вокруг
17:55 EvilElvisV2: она как раз после спиннера
17:55 TicClick: только не могу придумать, у кого
17:55 EvilElvisV2: мне кажется будет наоборот делать этот момент агрессивние
17:55 EvilElvisV2: ыфлафо
17:55 TicClick: "00:52:374 (1) - as you hear the 1/4 stream (sound only) starts at 00:52:588 , when the spinner is ended , the gap between this spinner and 00:54:088 (1) can make some players (at least to me) get confused a bit. It's not a big deal but it's just quite hard to notice if the stream is started at 00:53:874 or 1/2 beat later"
17:56 TicClick: "so if you leave a sign (visual) by whether adding a note at blahblahblah"
17:56 TicClick: "it will make it play better imo"
17:56 TicClick: короче, чтобы не ждать стрим после спиннера
17:56 EvilElvisV2: я понял
17:56 EvilElvisV2: я просто еще всматриваюсь
17:57 EvilElvisV2: ну немогу ничего определенного сказать
17:57 EvilElvisV2: только разве что
17:57 EvilElvisV2: мне нравится так как есть
17:57 TicClick: попробуй поиграть с половинными нотами между спиннерами
17:57 TicClick: насчет того, что со второй будет лучше, я почти уверен
17:58 TicClick: сейчас торже протестируюбжъэ
17:58 TicClick: фыв
18:00 TicClick: да, лучше
18:00 EvilElvisV2: 00:52:160 (1) -
18:00 EvilElvisV2: ну вот тут например
18:00 EvilElvisV2: не надо
18:00 TicClick: почему*
18:00 TicClick: там же как раз двойной удар
18:00 EvilElvisV2: ну знаешь создается впечатление
18:00 EvilElvisV2: будто ты как бы подготавливаешся к стриму
18:01 TicClick: ну так
18:01 EvilElvisV2: а этот серкл
18:01 TicClick: в этом и дело
18:01 EvilElvisV2: бы наоборот
18:01 EvilElvisV2: делал слишком резко
18:01 EvilElvisV2: но дело все же твое
18:01 EvilElvisV2: я бы не поставил
18:01 TicClick: поясни про слишком резко
18:01 TicClick: в принципе, я не люблю ставиь ноты близко к спиннерам
18:01 TicClick: после них
18:01 TicClick: так что почти понимаю, о чём ты
18:01 EvilElvisV2: ну он не очень удобен
18:01 TicClick: да
18:01 EvilElvisV2: попросту
18:01 TicClick: ладно, оставлю только второй
18:02 EvilElvisV2: но еще присмотрись
18:02 EvilElvisV2: поспрашивай
18:03 EvilElvisV2: 01:23:874 (2) -
18:03 EvilElvisV2: серкл бы сюда впихнул
18:03 EvilElvisV2: хотя не думаю что тебе понравится
18:05 EvilElvisV2: 02:33:517 (1) - отсюда чуть тише бы сделал
18:06 EvilElvisV2: очень нравится как 40% звучит
18:08 EvilElvisV2: 03:52:803 (2) - вистл на конец бы
18:08 EvilElvisV2: 03:53:446 (4) -
18:09 EvilElvisV2: и опять же тебе не понравится но я бы на белый тик тоже бы вистланул
18:09 EvilElvisV2: Всео

Waiting for collaber's response Done, added a whistle.
Reiji-RJ

Frostmourne wrote:

Hard
01:39:946 (3) - whistle tail? I feel empty when comparing to the other points such as 01:26:660 (5,6) -
but it might not work that much when the next note here is started with finish
Tic, can you add whistle for me?
Thank you!
Frostmourne
amazingly well-made map

Good luck!
Scorpiour
hi there~~random bubble check~

red - must be fixed
blue - highly recommend to consider
black - only suggestions


[General]
  1. i'd like to increase audio lead-in to 1500ms for enough space between the first note and beginning.
[Insane]
  1. HP+1 and OD-1 to balance the difficulty?
  2. 00:11:017 - add a note here for consistent beat like 00:07:588 (5) - ?
  3. 01:06:517 (2) - move to 180:292?
  4. 01:36:517 (4) - move to 336:252?
[Hard]
  1. 01:18:946 (3) - an 1/2 slider here may be better..?
  2. 01:55:588 (10) - move to next blue tick and overlap to 01:55:803 (1) - ?
  3. 02:06:303 - add a note here for more smooth transition? stack to 02:06:410 (2) - is fine
  4. 02:13:160 - ^
  5. 03:20:231 (2) - rotate 180degree for better flow? (follow the flow feeling at 03:21:088 (4) - )
  6. 04:09:731 (5) - NC here ?
[Normal]
  1. 00:23:231 (3) - weird a bit because all other sliders around here are curved
  2. 00:26:660 (3) - whistle sliderslide here is in purpose?
[Easy]
  1. OD-1?
  2. 01:23:231 (2) - end it at 01:23:874 - ? like 01:16:374 (2) -
that's all~~ solid mapset~~nice work~~call me when you're prepared :>
Reiji-RJ

Scorpiour wrote:

[Hard]
  1. 03:20:231 (2) - rotate 180degree for better flow? (follow the flow feeling at 03:21:088 (4) - ) It's on purpose, so no :3
Thank you for mod!
P.S. Спрошу у бима, но он вряд ли что пофиксит
Topic Starter
TicClick

Scorpiour wrote:

[General]
  1. I'd like to increase audio lead-in to 1500ms for enough space between the first note and beginning. — Well it has already 1000ms of lead-in and ~950ms before the first note, so I honestly think that 2s is enough
[Insane]
  1. HP+1 and OD-1 to balance the difficulty? — ok
  2. 00:11:017 - add a note here for consistent beat like 00:07:588 (5) - ? — uh no, according to the example you gave it should be (and it exists already) at 00:14:446
  3. 01:06:517 (2) - move to 180:292? — yep
  4. 01:36:517 (4) - move to 336:252? — soooo much better
[Easy]
  1. OD-1? — alright
  2. 01:23:231 (2) - end it at 01:23:874 - ? like 01:16:374 (2) — done

Thanks. Waiting for collaber's responce (also I'm gonna ask for checking your suggestions on Normal) All three persons decided not to fix things you pointed out for them.. well it's their decision.
Reiji-RJ
Also, no for all suggestion in IceBeam's part D:
show more
Please sign in to reply.

New reply