forum

CASSIS - Stand Up

posted
Total Posts
29
show more
sherrie__fay
[General]

  1. delete .osb file in song folder
  2. too many finish hitsounds in [normal]
  3. too many kiai times(fountains) in[insane]..
[Normal]

  1. 00:51:056 (1) - clap in middle.
  2. 00:59:282 (3) - clap in end.
  3. 01:29:524 (7) - remove clap in end.
  4. 01:30:008 (8) - and add the clap in this' end.
  5. 01:38:959 (3) - try to make it stack on end of slider(1)
  6. 02:45:733 (4) - remove finish
[Hard]
  1. 01:38:354 - add note
  2. 01:59:887 (6) - del
[Insane]

  1. 00:22:508 (8,9,10) - 1grid down
  2. 00:25:895 (7) - ^
  3. 00:46:943 (1) - 1grid left and 1grid up. looks better.
  4. 00:54:443 - add note here.
  5. 00:56:379 (6) - try to move it to X:216 Y:80
  6. 01:18:153 (1) - X:224 Y:48
  7. 01:33:395 - - 01:48:637 - my fav part here..just saying XD
  8. 01:38:233 - +note
  9. 01:38:717 - ^
  10. 01:40:895 - ^
  11. 01:58:556 (1,2) - fix the shape.
  12. 02:00:733 (1,2,3,4,5) - try to do it a jump pattern ovo
  13. 02:25:653 (7) - touch hp bar. suggest to move it 2-3 grids down.and you should move 02:24:685 (5) - too owo
  14. 03:04:967 - add note here
  15. 03:07:024 (3) - touch HP bar.
  16. 03:26:379 (4) - ^
  17. 03:42:830 (4) - ^
  18. 03:20:572 (1) - change it to a stream may plays better(?
[Something to say]
  1. Largest problem with this beatmap is your NC.I didnt mod that because in my opinion you should remake it.
    What somebody told me

    ziin wrote:

    New combos usually go best on the long white tick. There are exceptions, but often times people slide over or onto the downbeat, and they put the new combo on the next note (beat 2).... When you omit a hard beat on the downbeat, it feels strange, at least to me, and ruins the flow of the music. Sometimes the important downbeat is every measure, or every two, or every four. It depends a lot on the song.
  2. then put those annoying finish hitsounds out and balance the hitsounds, or consider to use some custom hitsounds. :3~
after all, this is a fun map for me to play. ask more people could helps :D
GL♥
Nagisawa
привет))
:3
From my Q

~удали .osb файл из папки

Normal
найди какой-нибудь другой звук вместо финиша, по ушам бьёт, когда он так часто Х_Х

01:00:250 (1) - удали новое комбо и сделай слайдер поровней
01:29:040 (1) - новое комбо
01:46:701 (3) - удали нк
02:02:185 (1) - закончи спиннер здесь 02:02:185 -
02:28:314 (2) - выгни спиннер вот так http://puu.sh/L09U
вообще нормал получился скучным, поэтому переделай многое

Hard
тоже слишком много финиша х_х

00:15:733 (1,2,3,4) - расстояние. используй дистанс шап и проверь
00:19:604 (1,2,3,4) - тоже самое
00:25:411 (1) - удали новое комбо
00:42:104 (7) - новое комбо
00:44:040 (4,5,6,7,8,9) - не очень круто :С
00:49:362 (7) - новое комбо
00:51:056 (1) - удали нк
00:57:104 (1) - новое комбо
01:26:137 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - не очень аккуратно, да и не сразу понятно какой здесь ритм
02:11:137 (10,11,12,13,14,15,16) - :o сделай здесь что-нибудь другое и более ритмичное
02:40:895 (1) - удали нк
02:42:588 (1) - и тут удали
03:23:717 (7) - нк
03:27:225 (6) - нк
03:31:943 (7) - нк

удачи тебе)
прости , инсайн не буду моддить)
Topic Starter
Silivren

Nagisawa wrote:

привет))

02:02:185 (1) - закончи спиннер здесь 02:02:185 - < А здесь - это где?) Тайм-код-то один и тот же))

вообще нормал получился скучным, поэтому переделай многое < А нормалы бывают нескучными? XD

00:15:733 (1,2,3,4) - расстояние. используй дистанс шап и проверь
00:19:604 (1,2,3,4) - тоже самое < Так и задумано ;)

удачи тебе)
прости , инсайн не буду моддить) < Ничего) Большое спасибо за мод :33
Nagisawa

Silivren wrote:

Nagisawa wrote:

привет))

02:02:185 (1) - закончи спиннер здесь 02:02:185 - < А здесь - это где?) Тайм-код-то один и тот же)) ааа извини, там следующий тик, я думаю сама догадаешься))

вообще нормал получился скучным, поэтому переделай многое < А нормалы бывают нескучными? XD бывают, бывают, это изи всегда скучные)
Topic Starter
Silivren

Silivren wrote:

Nagisawa wrote:

привет))

02:02:185 (1) - закончи спиннер здесь 02:02:185 - < А здесь - это где?) Тайм-код-то один и тот же)) ааа извини, там следующий тик, я думаю сама догадаешься))

Да нет, там же как раз бит идет, там спиннер и кончается. И потом начинается следующий куплет. А если закончить дальше, будет как-то не в тему с музыкой. Мне кажется.
riffy
star for now~
может потом доберусь до мапа.
Topic Starter
Silivren
Спасибище~ :3
riffy

Nagisawa wrote:

~удали .osb файл из папки
нет. не нужно.

Тут есть куда более серьезные проблемы.

[General]
битрейт мп3 надо выше. от 128 до 192кбпс ( у тебя 96 - анранкбл)
одинаковые тэги для всех дифф
все киаи должны быть расставлены строго по тикам. (для сверки можешь скачать AiBat он тут на форуме был где-то)

[Normal]
00:25:411 - не используемая линия. Удалить
00:27:346 - ^
00:31:701 (1) - во-первых он закрыт тем, что возникает после спиннера (эта надпись на японском) а во-вторых если эта САМАЯ ЛЕГКАЯ сложность, то эта ноты появляется слишком быстро. Советуй как-то изминить ритм. И оставить один пустой белый тик после спиннера.
00:43:314 (2) - спорный вопрос. я бы не стал ставить слайдер тут. Начало можно потерять из-за того, что оно покрыто трехсоткой, но опять же вроде читаемо. Думай. Решай. Я бы переместил куда-то.
01:01:943 (3) - передвинь на белый тик (большой) там звучит лучше + финиш подходит именно туда
01:33:637 (1) - 01:33:637 (1) - ну тут как и с 00:31:701 (1)
01:46:701 (3) - новое комбо к началу киаи + по вокалу неплохо идет
02:20:088 (1) - 00:31:701 (1)
02:34:604 (7) - нет-нет! это нормал! не нужны тут 1/4 ноты. Убирай или заменяй
03:05:088 (3,2) - немного в нахлест. Я бы поправил

[Hard]
короткие паузы. их слишком много в середине
Не зажимайся! Ноты можно и по углам экрана ставить! Сейчас все выглядит ужато и скучно. Давай по углам поставим, станет интереснее играть :3
ХП Дрэйн и Овералл Дифф. + 1 (или 2). Это хард!
00:22:266 (3,4,5,6) - а теперь прочитай это с первго раза :/
00:31:217 (1) - Новое комбо поставить надо. Это баг.
01:23:475 (1) - прикрыт 300кой от (6) исправь. анранкбл
01:45:008 - ритм спотыкается. поставь ноту

[Insane]
00:56:379 (7) - новое комбо
02:27:588 - ноту.
03:13:798 (1) - задевает хп-бар

~~~~~~~~~~~~~~

Очень хорошо для первого мапа. Нормально для третьего или четвертого. Так что удачи. :3
Topic Starter
Silivren

-Bakari- wrote:

Nagisawa wrote:

~удали .osb файл из папки
нет. не нужно.

Тут есть куда более серьезные проблемы.

[General]
битрейт мп3 надо выше. от 128 до 192кбпс ( у тебя 96 - анранкбл) Знаю. Пока нигде не удалось найти больше 96кбпс. Если не удастся, перегоню конвертером в 128. Надеюсь, прокатит)
одинаковые тэги для всех дифф Так и было вроде .__.
все киаи должны быть расставлены строго по тикам. (для сверки можешь скачать AiBat он тут на форуме был где-то) Вроде исправил

[Normal]
00:31:701 (1) - во-первых он закрыт тем, что возникает после спиннера (эта надпись на японском) а во-вторых если эта САМАЯ ЛЕГКАЯ сложность, то эта ноты появляется слишком быстро. Советуй как-то изминить ритм. И оставить один пустой белый тик после спиннера. Сделал спиннер покроче на один тик. На музыку это вроде ложится (там как раз бит есть).
00:43:314 (2) - спорный вопрос. я бы не стал ставить слайдер тут. Начало можно потерять из-за того, что оно покрыто трехсоткой, но опять же вроде читаемо. Думай. Решай. Я бы переместил куда-то. Ну, хз, пусть это мотивирует игроков сразу выпиливать трехсотки из скина :D Ладно, пересоздал этот слайдер на свободном месте.
01:33:637 (1) - 01:33:637 (1) - ну тут как и с 00:31:701 (1) Ну, сделал то же самое. Надеюсь, покатит. А то иначе вообще всё перемапывать надо :\

[Hard]
короткие паузы. их слишком много в середине И что делать с ними? Забить битами или наоборот сделать 1-2 больших пауз?
Не зажимайся! Ноты можно и по углам экрана ставить! Сейчас все выглядит ужато и скучно. Давай по углам поставим, станет интереснее играть :3 Попробовал кое-где кое-как раскидать ноты. Не знаю правда, что из этого путного вышло x] Вообще, хард, признаюсь, наиболее кривой вышел. Наверное, потому что я его первым делал :\
00:22:266 (3,4,5,6) - а теперь прочитай это с первго раза :/ Вообще переделал. Вроде стало читаемее.
01:23:475 (1) - прикрыт 300кой от (6) исправь. анранкбл >_< Опять трехсотки. Так, надеюсь, пойдет.


~~~~~~~~~~~~~~

Очень хорошо для первого мапа. Нормально для третьего или четвертого. Так что удачи. :3 Спасибо~ :3
Topic Starter
Silivren
Changed mp3 to 192kbps~
KokoroStudiox3
^^ Request from eLtigreXXx's Modding queue~

Inconsistency in Kiai Times:

- [Hard] :
Kiai #1: Starts on 01:33:153, ends on 01:44:766
Kiai #2: Starts on 01:46:700, ends on 02:00:248
Kiai #3: Starts on 02:02:184, ends on 02:04:119
Kiai #4: Starts on 02:35:087, ends on 02:38:958
Kiai #5: Starts on 02:42:829, ends on 02:46:700
Kiai #6: Starts on 02:48:637, ends on 02:50:571
Kiai #7: Starts on 03:21:539, ends on 03:33:153
Kiai #8: Starts on 03:37:024, ends on 03:48:637
Kiai #9: Starts on 03:50:571, ends on 03:52:508

- [Insane] :
Kiai #1: Starts on 01:33:153, ends on 01:44:766
Kiai #2: Starts on 01:46:700, ends on 02:00:248
Kiai #3: Starts on 02:02:184, ends on 02:04:119
Kiai #4: Starts on 02:35:087, ends on 02:38:958
Kiai #5: Starts on 02:42:829, ends on 02:46:700
Kiai #6: Starts on 02:48:637, ends on 02:50:572
Kiai #7: Starts on 03:21:539, ends on 03:33:153
Kiai #8: Starts on 03:37:024, ends on 03:48:637
Kiai #9: Starts on 03:50:571, ends on 03:52:508

- [Normal] :
Kiai #1: Starts on 01:33:637, ends on 01:44:766 ←
Kiai #2: Starts on 01:46:700, ends on 02:00:248
Kiai #3: Starts on 02:02:184, ends on 02:04:119
Kiai #4: Starts on 02:35:087, ends on 02:38:958
Kiai #5: Starts on 02:42:829, ends on 02:46:700
Kiai #6: Starts on 02:48:637, ends on 02:50:572
Kiai #7: Starts on 03:21:539, ends on 03:33:153
Kiai #8: Starts on 03:37:024, ends on 03:48:637
Kiai #9: Starts on 03:50:571, ends on 03:52:508





[Insane]
suggestion
00:33:637 (5) - Add NC. change of pace
00:48:637 (7) - ^

:3
Topic Starter
Silivren
Thank you! :3
Leorda
Hi there


[General]
* Your overall of hitsound is random. Listen to the music and fix the hitsound
* It is just me or the mp3 quality seems bad?


[Normal]
* Stack under slider makes beginners confusing. Please unstack it (e.g. 03:05:814 (4,1))

03:14:766 (3) - Remove whistle at sliderbody


[Hard]
00:25:411 (5) - Make this note is placed at center?
02:50:572 (1) - Sudden silence note is bad....


[Insane]
01:20:935 (4,5) - Not stack correctly with tail slider (look at test mode to see proof)
02:22:387 (7,8) - ^
03:24:322 (3,4) - ^


Good luck
Topic Starter
Silivren

Leorda wrote:

Hi there


[General]
* Your overall of hitsound is random. Listen to the music and fix the hitsound Sorrybut i really don't see where it is so "random". I think it rather fits the music. I guess I need some help with the hitsounding orz
* It is just me or the mp3 quality seems bad? Yeah, it's pretty bad, but there is no other version of this song in the whole internet T__T (At least I didn't manage to find it)


[Normal]
* Stack under slider makes beginners confusing. Please unstack it (e.g. 03:05:814 (4,1)) Done

03:14:766 (3) - Remove whistle at sliderbody Done


[Hard]
00:25:411 (5) - Make this note is placed at center? Done
02:50:572 (1) - Sudden silence note is bad.... Done


[Insane]
01:20:935 (4,5) - Not stack correctly with tail slider (look at test mode to see proof)
02:22:387 (7,8) - ^
03:24:322 (3,4) - ^ All 3 are done. O hope now they are stacked properly .__.


Good luck
Thank you a lot! :3
Flask
Hi~ Request from CLANNAD Mod queue

[General]
Source is renai shindan, it should be Renai Shindan.
Delete .osb if it you don't use it.

[Normal]
first of all, look this and make some changes please :arrow: http://puu.sh/q20x

00:52:508 (3) - nc
00:55:895 (2) - Move left 1 gird (gird level4). It makes a better circle imo.
01:29:040 (6,1,2,3) - A little bit messy imo. Try to delete (2,3) and move the spinner to 01:29:524 - .
01:54:443 (4,5) - Try to make a blanket like this. http://puu.sh/Nmzi
02:47:185 (1) - It's better like this. http://puu.sh/NmJT
03:23:475 (3) - Move to 252,188?

[Insane]
01:41:862 (4,5) - Like this? More blanket. http://puu.sh/NmRy
03:04:967 (3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) - Please notice the spacing.
03:13:798 (1) - Try this. http://puu.sh/NmVR
376,40,193798,6,0,B|432:16|480:56|480:128|416:152,1,189.999990463257
03:20:572 (1,2,3,4,5,6,7,8) - I will add a N green line at 03:20:572 - and remove all whistle, it's better imo.


Mapset is good :3 but you need more work at hitsounding. If you need some hitsound help, just call me back after you fix some stuff :D~
Good luck!
Topic Starter
Silivren
Everything is done! Thank you for modding! :3
Topic Starter
Silivren
Made total hitsounding mod. Hope now it sounds better. Orz
-Nothing-To-Do-Here-
Привет!
Ну что посмотрим твою первую карту
[Hard]
00:53:959 (4,5) - на серкл поставить финиш
SPOILER
http://puu.sh/PIhO
00:58:798 (1,2,3,4) - предлагаю сделать что-то вроде этого
01:00:249 (1) - после него брейк надо заполнять , обязательно!На инсе та же проблема
02:41:379 (2) -

[Insane]
01:48:153 (5) - попробуй что нибудь вроде этого
Удачи с картой.
Topic Starter
Silivren
Дык если я их заполню, ни одного нормального брейка за всю мапу не будет. Анранкабл же.

Спасибо за мод :)
10nya
from my queue ^^

[General]
~~~

[Normal]
AR - 1 / 2?
Rhythms
  1. 01:26:379: nc?
  2. 01:33:153: add note? you can't blank the time when it kiai
  3. 01:48:395: move this to 01:48:637 ?
  4. 01:56:137: move this to 01:56:379 ?
  5. 01:56:620: if you do so then remove note on here and nc at 01:56:862
  6. 02:42:830: same reason as 01:33:153
  7. 03:14:524: move this to 03:14:282 ?
  8. 03:37:024: same reason as 01:33:153
[Hard]
Slider shape, circle placement
  1. 00:43:314: too close from previous note, move this ?
  2. 01:18:153: ^
  3. 01:29:040: move the nc to 01:29:524 ?
  4. 02:17:669: too close from previous note, move this?
  5. 03:11:137: too close from note 2 on 03:10:169
  6. 03:17:911: distance?
  7. 03:37:024: add note?
[Insane]
fine ^o^

I think you should improve your slider shape ~
nice song nice map, good luck !
Topic Starter
Silivren

- t e n n y a - wrote:

from my queue ^^


[*]03:17:911: distance? I wanted it to be some kind of jump here ;)
All other are fixed. I'll work on slider shapes a bit later. Thank you a lot for mod and comments~ :3
BounceBabe
Hi, from the Queue!

General

01:44:766 - Ending kiai here and starting 01:46:701 - here again is not right, 01:46:701 - the second start doesnt match the sound, you should delete these sections so theres a whole kiai part
- 02:00:249 - Same here
02:48:637 - This kiai also should be deleted, it doesnt fit
03:50:572 - And again like this ^


Normal

01:25:895 - Add a circle to give better transition
01:29:282 (1) - Remove NC

Hard

00:31:701 (2,3,5,1,2) - Spacing is changing, you should choose one constant spacing.
- 00:32:669 (5,1) - 00:31:701 (2,3) - are not like the following spacing
00:40:895 (1,2,3,4,5,6,7,8) - The whole spacing is wrong here especially 00:41:862 (5,6) - this

01:18:153 (5) - NC
01:30:491 (1) - Remove NC
03:37:024 (1,1) - This is a little unreadable due to the hitburst at 1, i disagree with this pattern, try to avoid it by moving the slider a little left
03:37:024 (1) - Remove NC

Insane

00:22:991 (6,7,1) - Spacing is inconsistent
00:26:137 (3,4) - ^
00:44:766 (1,2) - ^
00:52:024 (5,1) - Wrong spacing
01:25:895 (1,2,3,4,5) - Streams doesnt relate to anything in the BG music, it needs to be changed to something matching the song

01:37:991 (5) - NC to show the jumps
01:44:766 (6,1) - Inconstistent spacing, it needs to be more away
02:00:250 (10,1) - ^

02:09:927 (1,2,3,4,5) - Stack them properly
02:16:217 (2,3) - Inconsistent spacing again
02:38:959 (1,2,3,4) - ^
02:40:895 (1,2,3,4,5) - ^
02:42:346 (5,1) - ^
02:46:701 (6,1) - Inconstistent spacing, it needs to be more away

02:51:540 (6,1) - Reverse NC

(Jericho2442 Mod)
ok just a light mod atm to get rid of some of the unrankable issues
00:25:411 (1,2,3,4,5,6,7) - spacing here is a lil inconsistant, just needs a small cleanup
00:35:088 (1,2,3,4,5,6) - why 2 different spacings here?, the song doesnt ask for a jump or antijump at this moment so it kinda feels out of place, i would advise to remove the jump section of this pattern and the pattern before it, it makes it flow much better
00:40:895 (1,2,3) - again this jump feels forced, there is not really a need for it
00:44:766 (1,2,3) - broken spacing here, all these are the same timing and also not a jump, yet the spacing is broken, make the spacing of all these 3 notes the same
00:52:508 (1) - needs a lot more distance from the pattern before it, where it currently is makes it feel ugly to play because the song is still strong yet your map stops and goes nowhere.
01:22:508 (2,1) - again make these closer, the pattern before it is a slow flowing patten then suddenly this jump, feels too sudden and out of place
01:34:362 (5,6) - either remove the jump here or add a jump at 01:36:298 (6,7) - bacause your breaking your own pattern
01:45:250 (1,2,3,4,5) - this pattern needs much more distance from the pattern before it, its waay too close
01:48:637 (6) - stacking this on the bottom of the slider before it flows much better
02:00:733 (1,2,3,4,5) - again the same problem, the spacing is too close to the pattern before, maybe v flip this
02:38:959 (1,2,3,4) - this pattern feels out place, at this point in the map you have a faster flow then suddenly this comes and slooooows it down way too sudden, i advise to remap this part to keep the fast flow going
02:44:040 (3,4) - this jump is too far, shorten it
02:47:185 (1,2,3,4,5) - again with being too close to the pattern before it, apply the same suggestions everytime you have copy pasted a section i guess
02:58:314 (1,2,3) - this is totally unrankable, two completely different timings used with the identical spacing with one small combo. needs fixing
03:00:250 (1,2,3) - again the same here
03:02:185 (1,2,3) - again
03:04:120 (1,2,3) - again here

GL
Topic Starter
Silivren
Thank you~
Topic Starter
Silivren
Any suggestions on modding pls?
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply