forum

DWB feat. Fade - One Reason (TV Size)

posted
Total Posts
94
show more
Topic Starter
Nagisawa

[Dellirium] wrote:

[General]
Ну, это сложно ещё назвать картой, так как бпм ты определила верно, а вот оффсет совсем неправильный. Я не мастер в определении, но если поставить 106, то вроде тикает нормально.
После этого можно сделать реснап нот, но там вроде бы всё сбивается, поэтому ноты тебе придётся двигать заново.
Ну и когда будешь делать, пользуйся Distance Snap'ом, потому что без него карта почти не читается.

Пока как-то так.
Спасибо:)
Даже не пришлось изменять скорость.

_
Обновила карту.
riffy
м.. типа помочь решил.

[Общее]
мхм.. как-то мне не нравится киаи на полкарты ;_;

[Normal]
timing => resnap all notes ;_;
и да, с включеным дистанс снэпом (уже после реснапа) подвигай ноты ;_; дитсанция ну ооооочень не очень :<

[Hard]
он почему-то как-то отдельно вообще :O
да еще и пишет, что его никто не отправлял :D
такого лучше не допускать.
оффсет тут 106 выстави.,да :D и тоже реснап нот сделай (ПОСЛЕ НОВОГО ОФФСЕТА)

И да, вместо "спасибо" нужно давать кудосу. (give Kudosu) но давать кудосу можно только за полезные мод посты.

~

Собственно я все сказал вроде ;_; Если не забросишь мапку, я буду рад :3
удачи!~
StarDem
Судя по нормалу чувство ритма у тебя есть, но опыта игры в осу мало, играй больше в осу и научись проходить инсейны, а битмап что ты создала ужасный, вот для сровнения первую часть твоего нормала сделал играбельной Клик
DeletedUser_783518
Задаток есть, продолжай - получится.

Вот, немного подправил нормал, так вроде лучше звучит и попадает в ритм.

Download: DWB feat. Fade - One Reason (TV size) (Nagisawa) [Normal (Edited)].osu
Topic Starter
Nagisawa

StarDem wrote:

Судя по нормалу чувство ритма у тебя есть, но опыта игры в осу мало, играй больше в осу и научись проходить инсейны, а битмап что ты создала ужасный, вот для сровнения первую часть твоего нормала сделал играбельной Клик

А по-моему это почти тоже что и было только всё вертикально, вроде.)
Нотя в середине, за пару моментов, спасибо, может к приму к изменению)
Topic Starter
Nagisawa

Hanabishi_aka_iRecca wrote:

Задаток есть, продолжай - получится.

Вот, немного подправил нормал, так вроде лучше звучит и попадает в ритм.
А зачем нормал делать на 1/8? О_О
riffy
какие все умные, а как насчет разъяснить?
гайдлайны хоть почитай на форуме 56
это конечно не выход из всех проблем, но если есть вопросы, то частично можно поискать там (если с англиским хорошо)
ну и Wiki по осу (на русском частично) http://osu.ppy.sh/wiki/RU:Glossary не совсем о маппинге, но тут тоже есть.
КД за этот пост разумеется не давать :D
DeletedUser_783518
А зачем нормал делать на 1/8? О_О
Да не, я думал оффсет точнее определить, а он нормальный, забыл обратно убавить.
riffy
Не делаешь инсейн, дак убери эту сложность. \:D/
Кстати о вертикальности... Ну угловатость не очень для карт (это больше дело стиля).
Я слишком спамлю этот тред? Ок... :<
звездочка \:3/
cRyo[iceeicee]
Ryu_old
BPM: 109
Offset: 10 068

Good luck :3
Topic Starter
Nagisawa

cRyo[iceeicee] wrote:

(/ω\)
i love it ^^ thx!)
Topic Starter
Nagisawa
Обновила карту ^^
Airi
Привет няша ^^
Я сделала картинку, посмотри, может поставишь в карту, если понравится :3
Удачи~

Topic Starter
Nagisawa

Airi wrote:

Привет няша ^^
Я сделала картинку, посмотри, может поставишь в карту, если понравится :3
Удачи~

даа, в карту я с удовольствием поставлю, спасибо тебе!
я не могла найти нормальный арт с Широ! -_-
Topic Starter
Nagisawa
и да
изменила полностью хард, обновила
K a Y e
I now have the BackGrounds you asked from this thread p/1537226#p1537226
Thanks for requesting ^o^ Just choose over these varieties I have.

Konei
From modding Queue

I noticed that it is still WIP >.< I told in my queue don't to mod this - but I will now for you.


General

Give a name like "BG" to the background? It's strange reading: "00bxg3rx"

Set a preview point at Kiai time




Normal


There are objects which are not snapped (on no tick) please snap them.

00:40:442 (2) Not perfect stacked - fix it

Use Ai-MOD ( ctrl, shift, a) it shows you if something's wrong

00:14:185 (1) remove NC - see no reason for it

00:35:881 (1) ^

01:18:313 (2) again no perfect stack

01:23:538 (2,3) ^

01:28:696 (1) Short the spinner one tick



Hard

Set Slider tick rate to 1

00:18:013 (1) remove NC

00:19:377 set a break or make Spinner longer

00:35:464 (1, 1) remove NC

00:53:197 Irregular spacing

00:54:921 (3) Stack it with 2



cRyo

Nice but add Kiai

Dont you think the same pattern all the time gets odd? Consider vary a bit.



That's it I think :O

Good luck to your map *
Topic Starter
Nagisawa
Konei

oh really
thx u~
BeatofIke
Request from my modding queue. Here's what I've found:

General
-> Your offset is way to early in Easy, Normal, and Hard difficulties. cRyo's offset is correct. Change the offset to 174 in all difficulties.
-> Slider tick rate 0.5 is unrankable. Change it to 1 in Easy, Hard, and cRyo's difficulties.
-> Add some tags.
-> Your map starts instantly. I guess that you don't know about Audio lead-in. It is located on song setup under the audio tab. Set the audio lead-in to 2 (or 2000 in notepad).
-> Make sure that the settings (besides the difficulty setting) as the same for ALL difficulties. You should definitrly read the FAQs (or wiki) for more infomation.
-> Your sound volumes percentages are awkward. Make your sound volumes in multiples of 5% (i.e. 5% 65% 40%, etc)

Easy
:o

Normal
:o

Hard
-> Approch Rate 8 is a bit too high for hard difficulty. Reduce it to 6 or 7.
:o

cRyo
Okay, but 0.5 slider tick rate is unrankable.

Good Luck with your map. Your map needs a lot of work. You're going to need a dozens of mods.
Hitomi May
привет
Сразу бросается в глаза..
Тайминг же вронг!
вобщем я не уверена, я не про в тайминге, но попробуй оффсет 170
в любом случае он получше будет, чем то что есть
если ты не знаешь
чтобы не двигать вручную все объекты, откров вкладку тайминг, и такм будет красным шрифтом выделено "resnap all notes"

В изи используй дистанс снап везде. Главное слушай музыку, чтобы было в ритм
00:17:234 (2) - например вот этот слайд не звучит, потому что "завывание" начинается на его середине
старайся также делать слайды "ровными", но не в смысле линейными. А ровными, красивыми

примерно так..
располагай "зажимы" симметрично

В нормале также надо испольщовать дистанс снап
старайся чтобы в твоих картах не было каши
00:12:216 (3,4) - вот такого например

В харде я вообще не понимаю что к чему, так как сбит очень тайминг

А вот инс отличный, равняйся на него о.о

Я не знаю что написать конкретно если честно..
В общем мапай, со временем будет всё лучше и лучше
Topic Starter
Nagisawa

BeatofIke wrote:

Request from my modding queue. Here's what I've found:

General
-> Your offset is way to early in Easy, Normal, and Hard difficulties. cRyo's offset is correct. Change the offset to 174 in all difficulties.
-> Slider tick rate 0.5 is unrankable. Change it to 1 in Easy, Hard, and cRyo's difficulties.
-> Add some tags.
-> Your map starts instantly. I guess that you don't know about Audio lead-in. It is located on song setup under the audio tab. Set the audio lead-in to 2 (or 2000 in notepad).
-> Make sure that the settings (besides the difficulty setting) as the same for ALL difficulties. You should definitrly read the FAQs (or wiki) for more infomation.
-> Your sound volumes percentages are awkward. Make your sound volumes in multiples of 5% (i.e. 5% 65% 40%, etc)

Easy
:o

Normal
:o

Hard
-> Approch Rate 8 is a bit too high for hard difficulty. Reduce it to 6 or 7.
:o

cRyo
Okay, but 0.5 slider tick rate is unrankable.

Good Luck with your map. Your map needs a lot of work. You're going to need a dozens of mods.

yes yes, i know x.x hard work
big thx u~
Topic Starter
Nagisawa

Hitomi May wrote:

привет
Сразу бросается в глаза..
Тайминг же вронг!
вобщем я не уверена, я не про в тайминге, но попробуй оффсет 170
в любом случае он получше будет, чем то что есть
если ты не знаешь
чтобы не двигать вручную все объекты, откров вкладку тайминг, и такм будет красным шрифтом выделено "resnap all notes"

В изи используй дистанс снап везде. Главное слушай музыку, чтобы было в ритм
00:17:234 (2) - например вот этот слайд не звучит, потому что "завывание" начинается на его середине
старайся также делать слайды "ровными", но не в смысле линейными. А ровными, красивыми

примерно так..
располагай "зажимы" симметрично

В нормале также надо испольщовать дистанс снап
старайся чтобы в твоих картах не было каши
00:12:216 (3,4) - вот такого например

В харде я вообще не понимаю что к чему, так как сбит очень тайминг

А вот инс отличный, равняйся на него о.о

Я не знаю что написать конкретно если честно..
В общем мапай, со временем будет всё лучше и лучше
пожалуй лучше мне вообще переделать хард и нормал. снова. Х))) спасибо
Kirino Kousaka
Hello!~ Here's my mod!~ (a request from my queue)

  • [General]
  1. Delete the .osb file on your folder, it's not needed.
  2. Offset is inconsistent in the diffs, please use only 1 offset, and try finding someone who could check your current timing, it sounds off to me. Sorry I myself can't suggest any timing.
  3. Try finding a higher quality for your BG. (That's if you can, just please do.)
  4. Sliders in your map are quite messy, as if like random or made without design purposes. This guide can help you make awesome sliders, also a good guide for new mappers~

    [Easy]
  5. 00:04:509 - It really feels like there should be a note put here.
  6. 00:06:711 (1) - It would be better if you perfectly stack this circle to 00:05:060 (1) 's end.

    [Hard]
  7. 00:13:518 (1) - You should definitely not start a note on a Blue tick such as this one, also avoid it on red ones, but strictly on blue cause you may on red sometimes. Also avoid ending notes in a blue tick.
That's all!~ maybe for now, This map still needs a lot of work, Good luck on your first map anyway! :D
Topic Starter
Nagisawa
Thanks you, Kirino! =3
Mystica
actually I find there are some problems with offset and timing...
please at least fix them all then call me back to have a recheck.
you may post your map here for timing help.
t/13795
Cygnus
  • General
  1. Delete the two .osb files in your folder.

  2. End your Kiai Properly for all diffs except cryo.

  3. Put a preview point on every diff please, make sure they're all the same.

  4. Remove epilepsy warning in cryo's diff.

  5. Full Submit.

  • Easy, Normal, Hard
  1. Too many errors. x.x I suggest you remap fix all the spacing and make sure you use Distance Snap. Make them all consistent.

  • Cryo
  1. As for cRyo's, great diff. (:
Topic Starter
Nagisawa
Okay, thanks for all!
Darksonic
I checked the map but it has a lot of errors, I'm not really patient for this xD. You should get a lot of mods, and then maybe I will be back for mod this, sorry ;_;
Topic Starter
Nagisawa
i know, i know!)
no problem!)
Jayel
Hey, from my queue.

RED - Unrankable, you MUST to this.
Black - Optional.

[General]
You have two osb. files in your folder. Delete one of them.
It would be required to remove the other one also if you do not have any SBs in your map.

Inconsistency in AudioLeadin.
- [cRvo] : 2507
- [Easy] : 2007
- [Hard] : 1985.
- [Normal] : 1985.
Make all of them 2000.

Inconsistency in Kiai Times:
- [cRyo] : Kiai #1: Starts on 00:53:362, until the end
- [Easy] : Kiai #1: Starts on 00:53:295, until the end
- [Hard] : Kiai #1: Starts on 00:53:427, until the end
- [Normal] : Kiai #1: Starts on 00:53:295, until the end
Make them consistent.

Set preview point.

You'd better to set the end point of the Kiai time for each diffs.

[Easy]
Spacing in Easy (and sometimes Normal) MUST be consistent. Utilize "Distance Snap" and fix all the notes which are not snapped in consistent distance.

Unsnapped inherited (green) timing point at: 00:53:295 (snap to 00:53:293)


00:04:577 - Make another note here so that the first one who is playing this map can easily notice the rhythm.
00:08:981(5) - NC (New Combo)
01:02:926(1,2) - A little hard for Easy.
01:06:779(4) - NC
01:07:880(5,6) - These notes placement looks bad. IMO.
01:15:586(1,1) - Remove NC and either make the start point of these sliders completely overlapped or separated.
01:26:045(2,3) - Cannot recognize these rhythem patterns.

[Normal]
Too many unsnapped circles!
Resnap ALL notes by clicking Timing -> Resnap All Notes in Editor.

Unsnapped inherited (green) timing point at 00:53:295 (snap to 00:53:293)


00:06:225(1) - Remove NC.
00:11:179(1) - ^(Same as above).
00:13:381(2) - NC.
00:19:440(2) - It is bad idea to place notes under the slider, I think.
00:37:050(1) - Remove NC.
01:03:197(1) - ^ and ...
01:04:573(2) - NC.
01:06:775(5) - NC and ...
01:07:325(1) - Remove NC.
01:21:637(6) - NC and...
01:22:738(1) - Remove NC.
01:27:968(1) - Too short spinner.

[Hard]
Too many unsnapped circles!
Resnap ALL notes by clicking Timing -> Resnap All Notes in Editor.

Unsnapped inherited (green) timing points at:
00:00:276 (snap to 00:00:311)
00:22:475 (snap to 00:22:467)
00:49:747 (snap to 00:49:715)
00:53:427 (snap to 00:53:430)


00:03:889(1,2,1,2,3) - Cannot catch the rhythm. Remove these.
00:19:160(3) - This note placement looks ugly...

Well, too hard for me to mod this diff. Ask other professional modders. :(

[cRyo]
Unsnapped inherited (green) timing point(s) at:
00:07:154 (snap to 00:07:123)
00:46:718 (snap to 00:46:687)
00:48:920 (snap to 00:48:889)
01:10:533 (snap to 01:10:563)

Snap the unsnapped circles in this diff.


Don't use 1/8 beat snap divisor unless you are an experienced mapper.

No further comments.

Well, done and well done :P.
Good luck to you and to your first map!!
Topic Starter
Nagisawa
OMG, biig thanks youu!:33
Athena Tennos
A-tan's mod~

[General]
u need end kiaitime to 01:28:247 - = =.....
and
u not preview time~...

[Easy]
00:33:201 (1,2,3) - distance not uniform~
i think a little random~but ok~ no break rule~xD :P

[Normal]
01:17:788 - this slider.....not too beautiful...~
01:25:495 - this slider(end) no alignment line...~

[Hard]
00:04:164 - remove NC
00:06:229 - ^
00:06:779 - NC
00:07:605 - remove NC
00:09:256 - ^
00:14:210 - ^
00:22:467 - timing not alignment line.u need change 22475 to 22467~
00:49:577 - to 00:49:852 - timing not alignment line.
00:59:073 - remove NC

[cRyo]
u need to check in ur Inherited Points....too many point u not alignment line...
00:00:174 - spinner not alignment line....~
00:01:274 - ^
this diff is pertty good!~

Good luck~
Topic Starter
Nagisawa
Athena, thanks you!:33

updated!
BrokenArrow
No taiko diff spotted. D:
I don't mod osu!standard diffs converted into taiko, just taiko-only diffs :P
Topic Starter
Nagisawa

BrokenArrow wrote:

No taiko diff spotted. D:
I don't mod osu!standard diffs converted into taiko, just taiko-only diffs :P
sorry!._______________.
c-netik
cRyo - отличная работа;)
В Hard'e долго пытался к ритму привыкнуть,чет тяжело даётся...
Topic Starter
Nagisawa

c-netik wrote:

cRyo - отличная работа;)
В Hard'e долго пытался к ритму привыкнуть,чет тяжело даётся...
это ты к тому, что надо переделать или к тому, что у тебя просто не получается?.__________.
c-netik
Дальше уже дело твоё;)Но карта норм
c-netik
Easy
00:13:935 (1,4,1) - сделай поровнее.
00:22:742 (1) - начало поставить в конец 00:18:889 (1) (может понра:) )
00:30:449 (4) - поставь сверху 00:28:247 (2)
00:47:513 (1) - сделай его короче а спинер 00:48:614 (1) начни на 00:48:614
00:57:421 - тоже можно ноту поставить
01:16:687 (1) - выровняй. поставь на начало 01:15:586 (2)
01:24:394 (1) - попробуй начать раньше на 1 деление(белое),и продли еще на 1 "возврат"
01:26:045 (2) - поставь чуть ниже чтоб не накладывались друг на друга
01:27:696 и 01:27:972 поставь по кругу,как "добивание получится норм)

З.Ы.
первый mod,так что можешь смело проигнорить))
show more
Please sign in to reply.

New reply