forum

Akira Yamaoka - True [Osu|CatchTheBeat]

posted
Total Posts
66
show more
Faust
You forgot to fill in the source.
Topic Starter
Hitomi May
AAA! Yeah ><
Thank you
Edit: and I forgot about tags :D
Fixed :3
Ch1ka
Привет.

Я, если честно, кроме того .jpg ненужного, почти ничего и не нашел. Мапа хороша. Звезда. Нашел вот только это:
01:39:990 (1,2,3,4) - Почему на 4 свисток? Как-то немного лишним выглядит. Либо на всех 4, либо убрать, мне так кажется.

Если это не исправишь, не давай мне кудосу.
Пока.
Topic Starter
Hitomi May

Ch1ka wrote:

Привет.

Я, если честно, кроме того .jpg ненужного, почти ничего и не нашел. Мапа хороша. Звезда. Нашел вот только это:
01:39:990 (1,2,3,4) - Почему на 4 свисток? Как-то немного лишним выглядит. Либо на всех 4, либо убрать, мне так кажется.

Если это не исправишь, не давай мне кудосу.
Пока.
Спасибо
Я убрала вистлы, поэтому держи кудос)
YunBora
Киая не будет?

Normal
00:45:055 (2) - 2 клеточки вправо? хотяя нет не знаю

Hard
00:15:737 (9) - я думаю она лишняя именно тут
01:33:659 (5) - может сюда soft whistle или клэп?
01:36:775 (8) - и сюда
Topic Starter
Hitomi May
Спасибо за внезапный мод :О
Насчёт киая.. Я думала сделать в одном месте фонтан, но как то не знаю ещё..
А остальное - извини, не исправила ._.
В любом случае спасибо :3
Starry_old
May I do a Rank-able Ctb Diff? orz
YunBora
STAR!
Topic Starter
Hitomi May

Starry wrote:

May I do a Rank-able Ctb Diff? orz
Mhm...
I don't know, realy ._.
I've never worked with CTB
And who will mod it?
gr ><

Lalala - Спасибо няшка :3
Starry_old
It is rank-able

There a queue for ctb mod here

t/74050&start=0

And a ctb diff ranked map here

http://osu.ppy.sh/s/22115

And Rules / Guidelines here

p/1460844/hilit=CTB+Rule#p1460844

:P
Topic Starter
Hitomi May

Starry wrote:

It is rank-able

There a queue for ctb mod here

t/74050&start=0

And a ctb diff ranked map here

http://osu.ppy.sh/s/22115

And Rules / Guidelines here

p/1460844/hilit=CTB+Rule#p1460844

:P
I am sure that in this queue a lot of maps in modlist ;_;
But okay.. Let's try T_T
Let's CTB Players enjoy too)
anyway if I can't rank map with this dif, I'll delete it, Sorry ._.
Starry_old

Hitomi May wrote:

Starry wrote:

It is rank-able

There a queue for ctb mod here

t/74050&start=0

And a ctb diff ranked map here

http://osu.ppy.sh/s/22115

And Rules / Guidelines here

p/1460844/hilit=CTB+Rule#p1460844

:P
I am sure that in this queue a lot of maps in modlist ;_;
But okay.. Let's try T_T
Let's CTB Players enjoy too)
anyway if I can't rank map with this dif, I'll delete it, Sorry ._.
thats fine.
Topic Starter
Hitomi May
Okay, I'm waiting your dif)
riffy
mhm? меня звали спамить нацисткими модами D:

[General]

мб Easy и Hard?
так как-то аккуратнее смотрится ;_;

[Normal]
00:13:886 (2) - x268 y140 прыжком это не будет. т.к. х1.14, при округлении получаем 1.1 :3 (чтоб обводочка аккуратнее была)
00:17:003 (4,5) - зачем углы? D: они вроде для ломаного ритрма
00:22:068 (1,2,3,4) - не симметрично по центру, а могли бы стать таковыми так?
00:26:743 (3) - подровнять по аппроач-cерклу? \:D/
00:28:301 (1) - используя такой слайдер прямо возли оси симметрии, ты как бы обещаешь сделать с другой стороны оси такой же слайдер
00:34:535 (1) - может мне кажется, а может и правда чуть неровно обводит?
00:37:652 (1,3) - можно и посильней изогнуть
00:48:172 (2,3,4,5,6) - я конечно понимаю, что заездочка здесь - это странно, но она так сюда просится. Попробуй поставить.
00:59:470 (1) - зачем заострять сверху?
01:05:704 (1,2,3,4) - как то бы по осям эту симметрию сделать
01:21:288 (1) - а не прикрыт ли он трехсоткой? ><
01:25:964 (3) - зачем острый изгиб? D: also: ну на нем два репита. я чуть стол не перевернул :<
брэйк? ну карта короткая! брейк не вяжется ><
01:33:756 (1) - вот начиная отсюда потише хитсаунды?
01:36:873 (1,2) - выдвинуть на центр, по осям

[Hard]
слижком уж хороша сложность ;_; вряд ли что-то найду.
00:15:055 (8) - пусть обводит девятку?
00:27:717 (3) - why so jumpy?
00:50:120 (1) - ^

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ну чо, я гичего не нашел \:D/
Звездочку дал, что-то похожее на нацмстский мод написал, карту похвалил. Вроде все. :3
А да, удачи. РАНКНИ ЗА НЕДЕЛЮ ИЛИ БЫСТРЕЕ


Edit: 2ю звезду дам. \:D/ 8 же матом надо, да?
А то, я спросонок забыл дать звезду. -_-
riffy
вместо едита, даблпост нажал :D
я точно "baka" -_-
забыл добавить, что бг можно подобрее, посветлее -_-
Topic Starter
Hitomi May

-Bakari- wrote:

mhm? меня звали спамить нацисткими модами D:

[General]

мб Easy и Hard?
так как-то аккуратнее смотрится ;_; всё норм)

[Normal]
00:13:886 (2) - x268 y140 прыжком это не будет. т.к. х1.14, при округлении получаем 1.1 :3 (чтоб обводочка аккуратнее была) она не ровнее становится и тогда левая часть слайда не попадает в серединку предыдущего ==
00:17:003 (4,5) - зачем углы? D: они вроде для ломаного ритрма я использую углы для разнообразия
00:22:068 (1,2,3,4) - не симметрично по центру, а могли бы стать таковыми так? нет :Р Ну вообще теоретически могли бы) но так мне тоже нравится :3
00:26:743 (3) - подровнять по аппроач-cерклу? \:D/ он же и так ровный по нему Оо
00:28:301 (1) - используя такой слайдер прямо возли оси симметрии, ты как бы обещаешь сделать с другой стороны оси такой же слайдер ну там по ритму он не впихивается как то ._. И там есть похожий потом немного) похожий на изогнутую часть)
00:34:535 (1) - может мне кажется, а может и правда чуть неровно обводит? ну.. Может, я не вижу ._.
00:37:652 (1,3) - можно и посильней изогнуть ой, мне не нравится как такие слайды смотрятся, когда очень кривые(
00:48:172 (2,3,4,5,6) - я конечно понимаю, что заездочка здесь - это странно, но она так сюда просится. Попробуй поставить. я не поняла ._.
00:59:470 (1) - зачем заострять сверху? Чтобы все слайды в мапе не были одинаковыми блин
01:05:704 (1,2,3,4) - как то бы по осям эту симметрию сделать у меня не поучилось( так тоже норм
01:21:288 (1) - а не прикрыт ли он трехсоткой? >< Ничо не знаю! Так можно :3
01:25:964 (3) - зачем острый изгиб? D: also: ну на нем два репита. я чуть стол не перевернул :< ну блин! Там в ритм ._. И это нормал) Два репита в нормале это не страшно
брэйк? ну карта короткая! брейк не вяжется >< а мне кажется там как раз после виолончельки так спокойно и потом пару кругов в тему Оо
01:33:756 (1) - вот начиная отсюда потише хитсаунды? Сделала 45%
01:36:873 (1,2) - выдвинуть на центр, по осям выдвинула, любитель симметрии ==

[Hard]
слижком уж хороша сложность ;_; вряд ли что-то найду. Спасибо :Р
00:15:055 (8) - пусть обводит девятку? ох, вот в этом моменте, я пока что вообще ничего менять не буду ._.
00:27:717 (3) - why so jumpy? кстати да.. По сути единственный джамп, просто я хотела его запихнуть от единицы на расстояние такое же, как и двойка от неё.. Ну там своя система == Мб потом уберу
00:50:120 (1) - ^ ну это уже вообще без вопросов менять не буду :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ну чо, я гичего не нашел \:D/
Звездочку дал, что-то похожее на нацмстский мод написал, карту похвалил. Вроде все. :3
А да, удачи. РАНКНИ ЗА НЕДЕЛЮ ИЛИ БЫСТРЕЕ [/color]


Edit: 2ю звезду дам. \:D/ 8 же матом надо, да? не знаю Оо
А то, я спросонок забыл дать звезду. -_-
И Бг мне это очень нравится, так что нри за какие тортики не сменю! ><

Такс, в любом случае спасибо ^^
Zelvis_old
Hard
00:15:737 (9) - левее на один тик я бы сказал
00:18:853 (1) - ^
00:34:438 (1) - ^
01:09:990 (3) - может еще одну нотку?
01:33:659 (5) - может таки начать комбо отсюда?
01:36:775 (8) - ^
P.S. Отличный хард , дал бы звезду , но я нищий :<
Topic Starter
Hitomi May
Спасибо :3
Ну ирц я тебе уже говорила всё)
С первой кудоской)
grumd
NO KUDOSU PLEASE

[Hard]
00:20:704 (5,6,7) - попробуй сделать плавнее угол между ними, чтобы выглядело гладко:
00:57:912 (1) - на начало слайдера поставь финиш (как у 00:56:353 (1).)
01:05:704 (3) - на конце (01:06:483.) финиш убрать может?

[Normal]
00:43:886 (1,2,3) - http://puu.sh/qSUI − некрасиво смотрится то, что шарик ближе к длинному слайдеру. попробуй либо искривить длинный слайдер, либо передвинуть шарик, чтобы он был как-то ближе к середине

попробуй добавить вистлы (софт-свистки) на такие места:
00:50:120 (1) - начало
00:53:237 (1) - ^
00:56:353 (1) - ^
00:59:470 (1) - ^

01:17:392 (4) - может правее середину?
01:25:964 (3) - разбить на два слайдера?

НЕ ДАВАЙ МНЕ КУДОСЫ ПОЖАЛУЙСТА

БГ добрее не надо, это же сайлент хилл)
Topic Starter
Hitomi May
ХОРОШО, НЕ ДАМ
И спасибо, да :3

Подправила нормал, но вистлы ставить не буду ==
И подправила хард)
Thite
Normal
00:22:068 (1) - add finish like 00:15:834 (1) ?
01:39:990 (1) - add finish?


Hard
00:18:853 (1) - remove new combo and add next slider like you did
00:22:068 (1) - add finish
00:32:392 (4) - this overlap is weird for me o.o
00:48:756 (1) - 1grid left
01:39:990 (1) - add finish?


sorry i have nothing to say~ good luck~ :)
Lidan
Hey~

Timing

  1. Offset -> 242 ?

Normal

  1. 01:28:301 - 01:33:756 - I think you should map this.

Hard

  1. 00:15:737 (9) - New Combo
  2. 00:15:834 (1) - Remove new Combo
Couldn't find more, nice map :3
Topic Starter
Hitomi May
Thank you :3
Something fixed
grumd
Пожалуйста, исправь в описании карты на "This art is so awesome". пожалуйста! и извини за такую бесцеремонность и мелочность, но мне просто неприятно видеть ту ошибочку ;_; ещё раз извини
Topic Starter
Hitomi May

grumd wrote:

Пожалуйста, исправь в описании карты на "This art is so awesome". пожалуйста! и извини за такую бесцеремонность и мелочность, но мне просто неприятно видеть ту ошибочку ;_; ещё раз извини
ПФ
ноу проблем)
ZHSteven
OK, mod for CTB diff.

first of all, your map looks good. the pattern fits the song very much. We can see you have done a lot of work on it.

generally, please make all the jump flows well. Do not make sudden hypers if it is not necessary. and next time try to use bigger SV, it may help you arrange your map better. (I would like to use 1.7 in 150 bpm)

Ok lets start.
00:17:384 (5) - do not use hyperdash here. make 4 5 and following 1 a smoothly flow will be better.(I have tested it will not be a bug jump)
00:18:553 (4,5) - move them more towards right will be better.
00:21:086 (2,3) -move them more torwards left, try to make the jump smoothly.
00:23:229 (2) - move it more towards left
and you can try to make this slider horizontal(I personally like that better)
00:23:813 (4) - better stack with 00:22:839 (1) -
00:24:397 (6) - ^
00:23:618 (3) - 00:24:592 (7) - 00:24:982 (2) - - better stack these 3 properly.
00:30:047 (1,2,3,4) - you may want to remap this part, using higher spacing(make it more jumply)
00:37:644 (4) - try to move it more torwards right, to eliminate the hyper.
00:44:657 (3) - make this and 00:43:878 (1) - this symmetrical.
00:45:436 (6) - why you dont want to keep the spacing before? I think you need at least X2.25 for this slider.
00:46:216 (7,8) - you can try to move these 2 all the way to the top left. I don't know you like it or not, just suggestion.
00:47:579 (2) - make this note stack to the start of the previous slider.
00:58:488 (9) - make this one a horizontal slider.
01:02:579 (4) - to 01:14:657 (6) - again you may want to make the spacing hyper in this part, because it is the very last part of the song, and it seems the highest part of the music. Each of your jump is good, just make them hyper.

That's all.
Hope it is helpful.
Shohei Ohtani
Overall:
The mp3 kinda fades out a bit earlier then I'd like it to :>~. I know you can't really do much about it, just saying D:.

Tags:
OST, Soundtrack, and CTB are unneccesary :>~. You can remove them >3<~.

CtB:
I'm not sure if CtB diffs are rankable, but I DID say that I'd mod CtB maps in the rules. icwutudidthar ;D~.
It's fine though. I'm glad to see that it isn't just "JUMPS JUMPS JSIdjlfGKSDFG" >3<~

Hard:
00:22:060 (1,2,3,4) - Maybe make this go gradually quieter?~
01:27:514 (1) - Make this fade out to nothing?~

Normal:
01:25:956 (3) - Probably make this into a more creative pattern :>~.
01:41:151 (4) - Add whistle?

Very solid mapset :D~. Everything with a question mark is a suggestion :3~. Very nice job~.
Topic Starter
Hitomi May

CDFA wrote:

Overall:
The mp3 kinda fades out a bit earlier then I'd like it to :>~. I know you can't really do much about it, just saying D:. Yeah( I can't do anything with this

Tags:
OST, Soundtrack, and CTB are unneccesary :>~. You can remove them >3<~. No ==

CtB:
I'm not sure if CtB diffs are rankable, but I DID say that I'd mod CtB maps in the rules. icwutudidthar ;D~.
It's fine though. I'm glad to see that it isn't just "JUMPS JUMPS JSIdjlfGKSDFG" >3<~ CTB are rankable :3

Hard:
00:22:060 (1,2,3,4) - Maybe make this go gradually quieter?~ no
01:27:514 (1) - Make this fade out to nothing?~ Hm ._. To nothing.. I don't want ==

Normal:
01:25:956 (3) - Probably make this into a more creative pattern :>~. I don't know how. And maybe I don't want)
01:41:151 (4) - Add whistle? This mapset without whistles :X

Very solid mapset :D~. Everything with a question mark is a suggestion :3~. Very nice job~.
Thank you!
Curry
couldnt find much, just few suggestions/things i noticed

genereal:
hitsounds 20-30% lower - i have them on like 10% in my settings but they still overwhelm the music, i wanna hear some music and not only hitsounds :D

Normal
AR+1 or +2? ->2.95Starrating
01:27:514 - why no spinner like on hard diff? the song is very short so you dont really need a break imo

Hard
AR+1? would feel better with that BPM id say, but could also be because i like high ARs :P
those 1/4 notes in front of all those sliders.... i dont like them tbh, there is no reason in the music why they should be there and they dont really make the map flow better imo
so id suggest to remove them, but its up to you ofc :) if you like them just keep em

greetz and gl with your map
Topic Starter
Hitomi May
Something fixed :3
Starry_old
SPOILER

ZHSteven wrote:

OK, mod for CTB diff.

first of all, your map looks good. the pattern fits the song very much. We can see you have done a lot of work on it.

generally, please make all the jump flows well. Do not make sudden hypers if it is not necessary. and next time try to use bigger SV, it may help you arrange your map better. (I would like to use 1.7 in 150 bpm)

Ok lets start.
00:17:384 (5) - do not use hyperdash here. make 4 5 and following 1 a smoothly flow will be better.(I have tested it will not be a bug jump)
00:18:553 (4,5) - move them more towards right will be better.
00:21:086 (2,3) -move them more torwards left, try to make the jump smoothly.
00:23:229 (2) - move it more towards left
and you can try to make this slider horizontal(I personally like that better)
00:23:813 (4) - better stack with 00:22:839 (1) -
00:24:397 (6) - ^
00:23:618 (3) - 00:24:592 (7) - 00:24:982 (2) - - better stack these 3 properly.
00:30:047 (1,2,3,4) - you may want to remap this part, using higher spacing(make it more jumply)
00:37:644 (4) - try to move it more torwards right, to eliminate the hyper.
00:44:657 (3) - make this and 00:43:878 (1) - this symmetrical.
00:45:436 (6) - why you dont want to keep the spacing before? I think you need at least X2.25 for this slider.
00:46:216 (7,8) - you can try to move these 2 all the way to the top left. I don't know you like it or not, just suggestion.
00:47:579 (2) - make this note stack to the start of the previous slider.
00:58:488 (9) - make this one a horizontal slider.
01:02:579 (4) - to 01:14:657 (6) - again you may want to make the spacing hyper in this part, because it is the very last part of the song, and it seems the highest part of the music. Each of your jump is good, just make them hyper.

That's all.
Hope it is helpful.

Thank you for your mod. Fixed / Changed them All.

Download: Akira Yamaoka - True (Hitomi May) [Starry's Catch The Truth].osu
Agnes
Hello! I have mostly suggestions.

[General]

Nothing to poke at.

[Normal]

00:28:293 (1) - (Suggestion) Move the first anchor down one grid. (Grid size: tiny)

[Hard]
Really like the bits of off-beats here.

00:34:917 (3) - (Suggestions) The third anchor kind of breaks the symmetry a bit... Adjust?


The suggestions are pretty small, since this map is really close for a bubble. I have Deif checking the CTB diff for me either today or tomorrow.
Topic Starter
Hitomi May
Agnes, Thank you!
I fixed this :3
Waiting CTB mod :3
ZHSteven
For CTB diff:
01:01:995 (2,3,4) - bug jump here. maybe you want to decrease the jump a bit.

no kds for this post
Drafura
[Starry's Catch The Truth]

ZHSteven wrote:

For CTB diff:
01:01:995 (2,3,4) - bug jump here. maybe you want to decrease the jump a bit.
^this

Can't find anything else bad in the map. I just have some suggestions for hitsounds.

00:24:982 (2) - Clap ?
00:31:021 (4) - ^ (end of slider)
00:37:254 (1,2,3) - Make a fade in ? 40% vol first circle 50% second 60% third
00:39:203 (1,2,3) - 50% them ?
01:27:319 (10) - Clap ?
01:38:034 (4,5,6) - Make a fade in ? 40% vol first circle 50% second 60% third

Don't Kd if you don't apply anything.
Deif

ZHSteven wrote:

For CTB diff:
01:01:995 (2,3,4) - bug jump here. maybe you want to decrease the jump a bit.

no kds for this post
There aren't bug jumps in this map o.o

But yeah, I agree that the jump Steven mentioned has to be decreased a bit.

[General]

You must add to tags "CTB Catch the Beat", as the diff isn't called like the standards, but as a custom name.

[Starry's Catch The Truth]

Overall, nice job for your 1st CTB ever released, but I'd like to point out some stuff.

From 00:12:709 (1) - to 00:24:592 (7) - It would've been better if you've mapped that part placing some little jumps according to the piano sounds. Just my opinion.
00:24:982 (2,1) - The Hdashed jump should've been placed with those 2 notes, not before.
00:39:203 (1,2,3) - I'm not a huge fan of stacked triplets as this one. Please move (1) a few grids to the right and (3) the same distance to the left. If you wanna make it a bit more challenging I suggest placing them the other way around: (1) to the left and (3) to the right.
01:38:034 (4,5,6) - ^
01:01:995 (2,3,4) - Already mentioned before.
01:11:638 (4,5,6,1) - More stacked 1/4 notes here. Try to make a sweet curve with them, something like THIS.

That's it. Good luck!
Topic Starter
Hitomi May
Thank you for mods!
Starry_old
SPOILER

Deif wrote:

[General]

You must add to tags "CTB Catch the Beat", as the diff isn't called like the standards, but as a custom name.

[Starry's Catch The Truth]

Overall, nice job for your 1st CTB ever released, but I'd like to point out some stuff.

From 00:12:709 (1) - to 00:24:592 (7) - It would've been better if you've mapped that part placing some little jumps according to the piano sounds. Just my opinion. Sorry I am keeping this.
00:24:982 (2,1) - The Hdashed jump should've been placed with those 2 notes, not before. Added Hyper-dash.
00:39:203 (1,2,3) - I'm not a huge fan of stacked triplets as this one. Please move (1) a few grids to the right and (3) the same distance to the left. If you wanna make it a bit more challenging I suggest placing them the other way around: (1) to the left and (3) to the right. Changed Position
01:38:034 (4,5,6) - ^ ^
01:01:995 (2,3,4) - Already mentioned before. Spacing Decreased.
01:11:638 (4,5,6,1) - More stacked 1/4 notes here. Try to make a sweet curve with them, something like THIS. Added a Curve

That's it. Good luck!

Thank you for your Mod.

Oh can you add Tags in to >.<

@Drafura: Didn't ignore your mod , Hitomi handle it.

Download: Akira Yamaoka - True (Hitomi May) [Starry's Catch The Truth].osu
Topic Starter
Hitomi May
Drafura
Hitsounds it's mine work
and I think it's okay ^^
grumd
http://puu.sh/sBIq
http://puu.sh/sBIE
не знаю, почему в одном месте "cach", а во втором "catch", но проверь правильность тэгов на всякий случай
show more
Please sign in to reply.

New reply