forum

ryo (supercell) feat. Hatsune Miku - Sekiranun Graffiti (Sho

posted
Total Posts
30
Topic Starter
Betsuto
This beatmap was submitted using in-game submission on 28 เมษายน 2555 at 14:15:38

Artist: ryo (supercell) feat. Hatsune Miku
Title: Sekiranun Graffiti (Short Ver.)
Source: Project DIVA extend
Tags: miku vocaloid project diva extend short ryo supercell Dixie Flatline Fallin' Fallin' Fallin' vacalia
BPM: 138
Filesize: 15827kb
Play Time: 01:41
Difficulties Available:
  1. Easy (1.13 stars, 84 notes)
  2. Insane (4.93 stars, 355 notes)
  3. Normal (3.51 stars, 128 notes)
  4. vaca's Hard (4.82 stars, 258 notes)
Download: ryo (supercell) feat. Hatsune Miku - Sekiranun Graffiti (Short Ver.)
Download: ryo (supercell) feat. Hatsune Miku - Sekiranun Graffiti (Short Ver.) (no video)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Sekiranun Graffiti (Short Ver.)
ryo (supercell) feat. Hatsune Miku
Project DIVA extend
OP Bunus 2

Beatmap set :
Easy - 100%
Normal - 100%
vaca's Hard (by : vacalia) - 100%
Insane - 100%

I want to do this map to rank ~

re-downloading if you download before 11/04/2012
l3lueskyiiz
BG งามบรรลัย

[General] - ทุกดิฟ

00:03:408 (1) - เส้นนี้ลดเสียงลงเหลือ 40%
00:06:886 (1) - เส้นนี้ลดเสียงลงเหลือ 50%

-----------------------------------------------------

[Normal]

00:41:668 (4) - ใส่ finish ที่หัวสไลด์
01:02:973 (1) - remove new combo
01:19:929 (1) - ^
01:30:364 (1) - ใส่ finish ที่หัวสไลด์
01:38:625 (3,4,5) - ตรงนี้อาจจะยากไปสำหรับมือใหม่นิดนึง แล้วแต่ว่าจะแก้รึเปล่า

-------------------------------------------------------

[vaca]

00:19:060 (1) - remove new combo
00:41:234 (3) - ใส่ finish ท้ายสไลด์
01:00:581 (1) - remove new combo
01:02:321 (1) - ^
01:30:364 (2) - ใส่ finish หัวสไลด์

--------------------------------------------------------

[Insane]

00:36:668 (1) - add new combo
00:36:886 (3) - remove new combo
00:40:147 (7) - add new combo
00:40:364 (1) - remove new combo
00:41:668 (8) - ใส่ finish หัวสไลด์
00:42:973 (1) - remove new combo
00:43:190 (13) - add new combo
00:53:842 (1) - remove new combo
00:54:060 (10) - add new combo
01:07:538 (6) - ^
01:07:755 (1) - remove new combo
01:09:277 (8) - add new combo
01:09:494 (1) - remove new combo
01:16:234 (1) - add new combo
01:16:451 (1) - remove new combo
01:30:364 (3) - ใส่ finish หัวสไลด์


--------------------------------------------------

บอกแล้วมีแต่ new combo 5555
Topic Starter
Betsuto
Thanks

ขอบคุณค๊าบ มาแล้ว ม้อดแรก ;w;
Ruiz02160
(Short ver.) → (Short Ver.)
l3lueskyiiz
เออลืมบอก ใส่แทค vacalia ด้วย อีกแมพนึงด้วยนะ
riffy
Please use 1024x768 bg
and use 128-192 kbps mp3 file
i can't find them in song folder D:
Frostmourne
อย่าลืมให้ kudo Ruiz02160 ด้วย


Normal
00:06:016 (4,1) - เพราะว่าเป็นดิฟง่ายสุด.. สองตัวนี้ควรมี distance เท่ากับโน้ตอื่นๆคือ 0.8
00:14:712 (2,3) - ^
00:16:451 (4,1) - ^
00:19:060 (1) - เอานิวคอมโบออก
00:22:538 (3) - โดน slider ตัว 1 ทับนิดหน่อย เลื่อนๆมันออกมานิดนึง ประมาณนี้ http://osu.ppy.sh/ss/273306
00:33:407 (4) - นิวตัวนี้ก็เข้าท่านะบางที :O
00:39:929 (1) - เอานิวตัวนี้ออก คอมโบชุดที่แล้วใช้ 7 ตัว คอมโบชุดนี้ควรจะเยอะตาม ไม่ใช่แค่ 4 ตัว (ก่อนหน้า)
00:41:668 (1) - ใส่นิวตัวนี้แล้วเอานิวตัวต่อไปออก
00:46:016 (3,1) - ระยะห่าง
00:47:755 (4,5) - ^
00:49:060 (1,2) - ^
00:52:321 (1,2,3,4,5,6) - ค่อนข้างยากนิดหน่อย
00:55:581 (1,2,1,2,1,2,3,4,5,6) - ทำไมอยู่ดีๆเปลี่ยนเป็น 0.9 ?
01:02:538 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - โน้ตพวกนี้มันไม่ค่อยตรงกับดนตรีเท่าไหร่เลยอ่ะ วางเหมือนไม่เกี่ยวกับดนตรีเลย ลองหาทางวางใหม่ตามเสียงร้องดูนะ (คนเล่นใหม่ชอบกดตามเสียงร้อง :O)
01:16:451 (1,2,3,4,5,6,7,8) - งง ทำให้กะจังหวะยาก -_-''
01:29:494 (1,2,3) - ระยะ
01:29:494 (1,2) - เอา clap 2 ตัวนี้ออก
01:41:234 (1) - ขึ้นนิวตัวใหม่ ไม่ควรซ้อนกับนิวตัวเก่าสำหรับโน้ตแบบนี้ http://osu.ppy.sh/ss/273326 เปลี่ยนเป็นงี้แทนดีกว่าๆ
เช็ค ระยะห่างโน้ตทั้งหมดอีกรอบให้มันเท่ากันทุกตัว เพราะเป็นดิฟง่ายสุด


vaca
00:26:886 (3) - Ctrl+Shift + R เลือก Selection centre แล้วใส่ -20 ไป หาง slider จะได้ไม่ไปทับกับ ตัวต่อไป
00:32:538 (1) - นิวคอมโบตัวนี้ 00:32:538 (4)แล้วเอานิวตัวต่อไปออก
แล้วใส่นิวตัวนี้อีกรอบ 00:32:973 (6) เพราะว่าเปลี่ยนความเร็วสไลเดอร์ ต้องนิวคอมโบเพื่อ guide
แล้วปรับ distance นิดหน่อย จะได้ตามภาพนี้ http://osu.ppy.sh/ss/273341 (2) อยู่ที่ x:400 y:160
00:40:364 (5) - เอานิวคอมโบตัวนี้ออกแล้วใส่นิวตัวนี้แทน 00:41:994 (1) - มันเข้ากับเสียงร้องมากกว่า
00:44:277 (4) - เลื่อนขวา 1 grid จะได้ซ้อนกับตัวนี้พอดี 00:41:994 (1) -
00:57:973 (2,3) - สองตัวนี้อยู่ห่างจากตัวก่อนมากไป เลื่อนขวาให้มาอยู่ซัก x:184 y:88 กำลังดี
01:00:581 (4) - ย้ายมาที่ x:136 y:264 จะได้ซ้อนกับตัวก่อนหน้าพอดี
01:16:016 (4) - เลื่อนมา x:184 y:264 ระยะห่างตัวก่อนๆจะได้เท่ากันพอดี ดูไม่แปลก
01:17:321 (1) , 01:18:190 (1) - เอานิวคอมโบออก
01:19:494 (2) - ถ้าเริ่มโน้ตที่ 01:19:277 จะดีกว่า โดนเสียงร้องพอดี อย่าลืมเลื่อนตัวหลังจากนั้นตามตัวนี้ด้วยๆ


bestz
ถ้าเป็นเจ้าของแมพ ใช้ ชื่อดิฟว่า Insane ปกติไปดีกว่า
00:05:581 (5) - ดึงจุดตรงกลางสไลด์มาที่ x:152 y:184
00:06:234 (8) - นิวคอมโบ
00:06:234 (1) - ย้ายมาตรงนี้ดีกว่า x:296 y:104
00:07:538 (3) - เลื่อนมาตรง x:264 y:304 ดีกว่า เพราะวางไว้ใต้ slider ตัวก่อนหน้านั้น มันขัดมากเวลาโดดแล้วมองยากตอนเล่นรอบแรก
00:08:625 (1) - ตัวนี้ควรมาอยู่ตรงนี้แทน 00:08:407 (1) เพราะเสียงร้องมิกุอยู่ตรงนี้
00:38:190 (1) - เอานิวตัวนี้ออก แล้วใส่นิวตัวหน้าแทน
00:52:429 (3) - เลื่อนมาซัก x:448 y:288 จะไหลลื่นได้ดีกว่า
01:17:321 (1) - นิวคอมโบ~~


แนะนำเรื่องการวางโน้ตว่า ถ้าเห็นตัวก่อนหน้า ยังอยู่จางๆ อย่างเช่น 01:32:538 (5) ที่ถ้าวางไว้ตรง x:253 y:147 แล้วมันจะซ้อนที่ปลายสไลด์พอดี

หรือ http://puu.sh/m8XQ ที่ตัว 3 มันกำลังจะหายไป แล้ว 1 คือตัวต่อไป ควรวาง 1 ซ้อนกับ 3 ให้พอดี ไม่ควรซ้อนแบบเกยๆ มันจะทำให้ดูเรียบร้อยขึ้นมากเวลาเล่น แล้ว hitburst ซ้อนๆกัน

EDIT:อย่าลืมเปลี่ยนจาก work in progress เป็น pending map

ขอให้โชคดีเน่อ :D

Good luck ~~
h-728
Hi :)

There is no problem of spacing for me.

[Nomal]
  1. 1:39:929(5)-This slider doesn't match the rhythm.
    It is better to start at 1:40:364 and end at1:40:581.
I like this song.
Good luck!
Topic Starter
Betsuto
Frostmourne
ขอบคุณค้าบ ^^
h-728
Thanks for [Normal] mod ^ ^
Kawayi Rika
Hi ~ bestz2541 ~ :)

Mod time for #modreqs ~

Red : Must be fixed
Pink : Should be fixed
Purple : Just suggestions

[General]


  1. Don't forgot Remove OSB file and full submit.
  2. Remove 'op' in tags,can't search this.
  3. Remove Letterbox during breaks,because have video.
  4. You need make a 3 star rating following difficulty.
  5. 01:44:277 (1) - This spinner should end to here 01:45:364.

[Insane]


  1. 01:20:147 - Remove this too short break time.

[vaca]


  1. 01:00:799 - Remove this too short break time.
  2. 01:20:147 - ^

[Normal]


  1. 01:00:799 - Remove this too short break time.
  2. 01:20:147 - ^

That's all ~

Good luck ~
Topic Starter
Betsuto
All done ´• ᴥ •`)
Thanks ~ ♪
Fumika
FFFFF-FROM My Queue :oops:

General

  1. Artist : ryo (supercell) feat. Hatsune Miku (จาก Ranked Ver.)
  2. Tags : Project Diva Extended Dixie Flatline Fallin' Fallin' Fallin' vacalia (ก๊อปวางเลยก็ได้)
  1. MP3 เน่ามาก เอาอันใหม่กับวีดีโอไป

    1. BPM : 138
    2. Offset : 1883
    3. Offset Green-line : -1535
      note : วิธีการย้ายให้กด ctr+a เเล้วลากโน๊ตทั้งหมดมาวางบนเส้นเเดงใหม่ แล้วก็เลือกเส้นเขียวทั้งหมดให้ใส่เลขลงไป "-1535" เเล้วกด Move ทุกดิฟ
  1. ลบ -Letterbox during breaks ใน Setting ทุกดิฟ เมื่อมี SB หรือ Video
  2. Audio Lead-in ตั้งซัก 1 ทุกดิฟ
  3. เอาวีดีโอกับ mp3 ทับไปแล้ว Full Submission ด้วย

โน๊ตโดยรวมดูดีเลยไม่ม๊อด แล้วก็เเก้เรื่องเกสดิฟให้บอกด้วยว่าดิฟอะไรมิเช่นนั้นโดน MAT BAT เด้งเเน่ orz
ไม่เข้าใจอะไรตรงไหนก็มาถามในเกม
Topic Starter
Betsuto
All done !
ขอบคุณค้าบ X3
Kuria
Hello there, I came here to mod from your M4M Queue^^

Normal:
HP Drain +1?
vaca's Hard:
00:02:742 (2) - make it like this

00:13:177 (5) - make it curves same as 00:13:612 (6)
00:24:481 (1) - up a bit?
00:47:090 (1) - move it to left a bit, and then up a bit.
00:52:525 (2,3,4) - fix the spacing here
00:56:112 (1) - im not really sure if this part can fit well with the pattern, well, just my opinion >.<
01:28:177 (2) - down a bit?[/spoiler]
Insane:
00:02:307 (5) - move it to right, and then down a bit
00:04:481 (7) - move it down by 1-2 px
00:07:525 (3) - move it up a bit
00:18:177 (4) - make it into like this one?

00:28:394 (2,3) - add some spacing here.
00:45:786 (3) - move it into left a bit
00:46:003 (4) - up a bit too
01:21:003 (1,2,3,4) - down a bit?
01:27:525 (2) - make it into like this?

01:39:699 (1,2,3,4,5,6) - how about making that part into more jumpy?
Sorry if my mod is poor, i'm still a beginner for this >.<
But, overall it was a good map, good luck for it^^
Topic Starter
Betsuto
Thanks for mod ^_^
Topic Starter
Betsuto
Ah sorry = ="
Thanks Envi ^^
YTYuyu
Alright let's see what I can find. if you ignore any of my suggestions, please tell me a reason why because i can't take no for an answer, or say "i think this is fine". if you say this, say a reason. i want to hear your opinion on my suggestions.

Bold: Unrankable/must fix
Red: You should take a look, but it's up to you.
Italic: Suggestion

[General]
Like Rika said, You need an easy diff because the normal diff has over 3 stars.
Change the custom claps to a wav. file to reduce the filesize of the mapset, and since you 2 other files on the wav. format.

[Normal]
00:04:481 (4) - i understand that this is following the voice but raise the volume and add a clap to keep the consistency.
00:05:351 (1) - add a finish at the beginning and reduce the volume to 30% to match the vocals? add another green line to go back to the default volume.
00:05:351 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3) - this part needs hitsounds because it feels empty without it, so add whistles at the 2nd and 4th downbeat (white lines) start and keep the consistency.
00:19:264 (1) - same as 00:05:351, and space it out a but to avoid the slight overlap.
00:26:220 (1) - same as 00:05:351.
00:51:872 (2) - if you look during gameplay, this slider barely looks like a curved slider, so curve it better so that it'd fully show a curved slider during gameplay.
00:54:046 (1) - same as 00:05:351.
01:01:003 (1) - beginners won't have enough time to hit this note because they need to adjust after the spinner is complete, also spinner-osu is covering this note which makes it hard for beginners to see, so move it away from this where it can be fully visible for beginners.
01:07:959 (4) - same as 00:05:351.
01:25:351 (3) - ^

[vaca's Hard]
increase the OD by 1 or 2. you're making this diff too easy for players.
00:05:351 (1) - same as easy.
00:05:351 (1,2,3,1,2,3,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7) - same as easy about the hitsounds.
00:14:916 (4) - if you want to make a proper curved slider, do it better because if you see during gameplay it barely looks like a curved slider.
00:19:264 (1) - same as 00:05:351.
00:31:003 (1) - remove the NC for this because the guitar is still going.
00:32:307 (1) - same as above because the vocals are still going.
01:08:829 (3) - same as 00:14:916.
01:17:525 (1,2,3,4,5) - IMO hitting it at the same place makes it boring, so i suggest making a star pattern to make it fun for players. it should be like this.
01:25:351 (1) - same as 00:05:351 but if you ignore this, then raise the volume of the finish to match the vocals.

[Insane]
00:05:351 (1) - same as easy.
00:05:351 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - same as easy about the hitsounds.
00:19:264 (1) - same as 00:05:351.
00:22:525 (7,8) - to make it fun, extend the jump like this. IMO going back and forth in the same spot looks boring.
00:43:177 (7,1) - here as well. these 2 barely looks like a curved slider so make this slider smoother.
01:25:351 (1) - same as 00:05:351.

hmm not bad, but you need to work on your curved sliders. don't put the 2nd point near the 3rd because it barely looks like a curved slider, it's more like a straight slider IMO. anyways GL :D
Topic Starter
Betsuto
all done !
popner
Hi ~ Mod request from My Queue.

Just suggestions:

[General]

Check PreviewTime and Tags through out all diffs. They should be same.

[Easy]

Fine.

[Normal]

01:02:307 (2) - spacing issue
01:21:872 (2) - ^

[Hard]

The spacing seems a little confusing, if you use 1.0x as normal and over 1.4x as jump, you should not use 1.2x like this: 00:17:525 (7) and 00:22:742 (1).
01:27:090 (8,9) - like this? vocal change at 01:27:090 http://puu.sh/qTTy

[Insane]

00:40:568 (2) - spacing here should be 1.2x imo.
00:54:481 (2) - 01:29:264 (4) - ^

That's all I can find. GL~
Stefan
Modding~

[General]
I never had such a hard song to mod.. that you know this.
How about to set Colours who fits with the Vocaloid Chars? Remove Combo Colour 4 and take this:
Combo 1: 226,203,255
Combo 2: 1,239,227
Combo 3: 243,239,75
[Easy]
00:01:873 (1) - Move the 3rd Slider Point with Grid Level 4 for two at right and down like this.
00:07:090 (2) - Remove Whistle.
00:09:699 (1,2) - ^
00:17:525 (2) - This part is hard. IMO you should remove at Easy this. If not, set at Start and End Point Whistle.
00:21:003 (2) - Remove Whistle.
00:24:481 (1,2) - ^
00:41:872 (1) - Set Clap at the Revers Arrow.
00:53:177 (2) - Set Clap.
00:57:525 (4) - Remove this Circle. Because it's too close at the Spinner and it's not really important IMO.
01:04:481 (3) - NC
01:05:351 (1) - Remove NC.
01:18:286 (4) - Too close at the Spinner. I suggest to remove.
01:18:394 (1) - Short it to 01:20:025.
01:30:568 (2) - Set Clap at the Reverse Arrow.
01:35:786 (6) - Set Finish.
01:38:394 (2,3,1) - How about this?

[Normal]


working later~~
Topic Starter
Betsuto
Fix all
Thanks popner
Thanks TheNutritiousGuy
Stefan
Lulz, already got my KD. <3

[General]
Looks like they goes something wrong with the Combo Colours.
Maybe you missunderstood me, sorry if yes. ;w;
At the right side, you have to set the Codes. <----

[Normal]
00:23:612 (2,3,4) - This is way better.
00:31:438 - The Inherited Point should be already at Normal Hitsounds. So that the End Point of (3) and the Hitobject (1) should not have soft Hitsounds.
00:40:133 (5) - NC
00:41:438 (1) - Remove NC
00:55:786 (1) - Remove NC
01:27:959 (1,2,3) - Remove them and set a 1/4 Slider with a Reverse Arrow.
01:42:525 (1) - I suggest to remove this Spinner because it's unneccessary to set a Spinner where's no music. And it doesn't fit at least.

[vaca's Hard]
01:07:959 (5,1,2) - maybe this?
01:42:742 (1) - Same as Normal.

[Insane]
Combo colours are different here. It must be the same colour Set in all Diffs.
00:04:372 (6) - NC
00:04:699 (1) - Remove NC
00:10:568 (7) - NC
00:11:438 (1) - Remove NC
00:42:525 (4,5) - Looks strange how are you set them IMO.
01:28:177 (2) - Set this Cirlce at x:88 y:144
01:29:916 (1) - Remove NC.
01:30:568 (4) - Set NC.
01:31:655 (1,2) - Same as 00:42:525 (4,5).
01:42:742 (1) - Same as Normal/Hard.

Don't kd this. Good Luck!
Topic Starter
Betsuto
Ok Fix all Thanks Xp
Star Stream
Inconsistency in PreviewTime:
[Easy] : 33177
[Insane] : 33187
[Normal] : 33177
[vaca's Hard] : 33187

Inconsistency in Tags:
[Easy] : miku vocaloid project diva extend short ryo supercell Dixie Flatline Fallin' Fallin' Fallin' vacalia
[Insane] : miku vocaloid project diva extend short ryo supercell
[Normal] : miku vocaloid project diva extend short ryo supercell Dixie Flatline Fallin' Fallin' Fallin' vacalia
[vaca's Hard] : vacalia miku vocaloid project diva extend short ryo supercell

Easy
00:50:568 (1) - touch HP bar
01:18:394 (1) - end point : 01:20:133 -

Normal
In notepad, plz change like this plz

[Colours]
Combo1 : 255,190,159
Combo2 : 255,128,128
Combo3 : 128,255,128
Combo4 : 113,208,255

00:42:307 (3) - move to (264,264) looks better
00:45:786 (2) - ^ (328,160)
01:01:438 (1) - you mush NC this note
01:21:438 (1) - ^

Hard
you'd better using 0.75x instead of 0.5x
rhythms pretty simple.. you can make it more energetic imo
01:25:786 (2,3,4,5,6,7) - make it as zigzag, will be more playable

Insane
01:41:003 (4) - NC
01:42:307 (7,8) - make it as a slider
01:42:742 (T) - useless green line
show more
Please sign in to reply.

New reply