HTT - Tenshi ni Fureta yo!

posted
Total Posts
69
show more
Tshemmp
Good map, star.
Guy
Hi. from #mod req. I love this song <3

most suggestion ;)



 [Insane]

 Beat snap divisor please use a quarter.(1/4)
 ● 00:07:376 (4) - x:421 y:334
 ● 00:25:838 (7) - 00:25:069 (6) copy and Ctrl+H
 ● 00:26:607 (8) - stack to 00:24:812 (5)
 ● 00:28:915 (5) - 00:27:889 (3) copy and Ctrl+H
 ● 01:30:710 (7) - x:307 y:333 ( 01:30:453 (5) copy and Ctrl+H )
 ● 01:57:633 (2) - x:331 y:237
 ● 01:59:428 (7) - x:201 y:110 ( 01:58:915 (5) copy and Ctrl+H )
 ● 04:14:299 (3,4,5,6,1) - Bad shape
 ● 04:18:274 (9,10,11,12) - ^


 [Hard]

 Beat snap divisor please use a quarter.(1/4)
 ● 03:22:761 (6) - x:330 y:254 ( 03:22:248 (4) copy and Ctrl+H)
 ● 03:23:274 (8) - x:331 y:104 ( 03:21:735 (2) copy and Ctrl+H)
 ● 03:41:222 (7) - x:324 y:266 ( 03:40:710 (5) copy and Ctrl+H)
 ● 03:41:479 (8) - x:365 y:192 ( 03:40:453 (4) copy and Ctrl+H)
 ● 03:41:735 (9) - x:402 y:116 ( 03:40:197 (3) copy and Ctrl+H)


That's all 8-)
Very good map! Good luck~
regenz
จัดไปดาววันเกิด
regenz
IRC MOD


15:38 <indyinyou> : d;p
15:38 <indyinyou> : ลงเนสไหม
15:38 <indyinyou> : ไวๆ
15:38 <regenz> : ไม่ลงๆ
15:38 <indyinyou> : เออ
15:38 <regenz> : กูจะอ้วกเนี่ย
15:38 <indyinyou> : แล้วแต่
15:38 <regenz> : เพิ่งตื่น
15:38 <regenz> : นอนยาวเลย
15:38 <regenz> : แม่งเหนื่อย
15:38 <indyinyou> : เออ
15:38 <indyinyou> : แล้วแต่วะ
15:38 <regenz> : เวลา
15:38 <regenz> : ลงเนสเสร็จ
15:38 <regenz> : มันจะพิมเลขมากัน
15:38 <regenz> : เลขไรวะ
15:38 <regenz> : 72 92
15:39 <indyinyou> : ไม่รู้วะ
15:39 <regenz> : เวลาบอสตาย
15:39 <indyinyou> : เลขเยอะ ของเยอะมั๊ง
15:39 <regenz> : ไม่รู้แม้งพิมกัน
15:39 <regenz> : ได้เพลท wise มา
15:39 <indyinyou> : อือ
15:39 <regenz> : ของขายได้รวมๆกัน 94ทอง
15:39 <regenz> : เมื่อวาน
15:39 <indyinyou> : กุลงกันเลยนะ
15:39 <regenz> : อึมลงเลย
15:39 <indyinyou> : อุตสา รอ
15:39 <indyinyou> : สาด
15:40 <regenz> : กูลง ทุ่มสองทุ่มอะ
15:40 <regenz> : เหลือไว้ลงกับกูสักสองรอบดิ
15:40 <regenz> : ฮ่าๆ
15:40 <indyinyou> : เออ
15:40 <regenz> : พรีสแม่งหาตี้ง่ายจริงๆ
15:40 <indyinyou> : เออ
15:40 <regenz> : เมื่อวานแม่งให้กูไปซัพ
15:40 <regenz> : ไปแท้งวัวดำด้วย
15:40 <regenz> : โดนขวิดเกือบม่อง
15:40 <regenz> : โคตรแรง
15:40 <regenz> : สองพัน
15:40 <indyinyou> : แรง
15:40 <indyinyou> : อย่าแท้ง
15:40 <regenz> : แต่คนอื่นโดนที ค่อนหลอด
15:40 <regenz> : สาด
15:40 <regenz> : มีแต่เมจ กับ นู
15:40 <regenz> : 55
15:40 <regenz> : แม่งไล่ไปแท้ง
15:41 <regenz> : ไม่ได้แท้งหรอก
15:41 <regenz> : ยิงแลื้ววิ่งหนี
15:41 <regenz> : ถ่วงเวลา
15:41 <regenz> : รอ ตัวขาวตาย
15:41 <indyinyou> : 55
17:43 <regenz> : ม๊อด
17:43 <indyinyou> : เออ
17:43 <indyinyou> : โพสเอา kd
17:44 <regenz> : มีไม่เยอะ
17:44 <regenz> : 04:09:812 (13,14) -
17:44 <indyinyou> : อืม
17:44 <regenz> : กูว่าทำ x xx เสียงดีกว่า xxxx
17:44 <regenz> : เพราะมันเป็นเบส
17:44 <regenz> : ตรงที่เว้น
17:44 <regenz> : นอกนั้นพยายามหาอยู่แต่ดูๆแล้วมีอะไรยกเว้นสไลเดอร์อุบาตๆ
17:44 <regenz> : 555
17:45 <indyinyou> : 555
17:45 <indyinyou> : อนาจ
17:45 <indyinyou> : ลงเนสป่าว
17:45 <regenz> : คือเรียงไม่สวย
17:45 <indyinyou> : 04:09:940 - เอาออก ?
17:45 <regenz> : ไม่รอม๊อดเสร็จก่อนหรอวะ
17:45 <indyinyou> : เออ
17:45 <regenz> : ใช่
17:45 <indyinyou> : ไงก้ได้
17:45 <regenz> : ตรงนั้นแหละ
17:45 <regenz> : 04:12:505 (4,5,6) - พวกแบบเนี้ยน่าจะเรียงโค้งๆ
17:46 <regenz> : 04:14:299 (3,4,5,6,1) - เวลาเรียงให้มันโค้งมนได้รูปทำแบบนี้
17:46 <indyinyou> : อ้อ
17:47 <indyinyou> : http://osu.ppy.sh/ss/308313
17:47 <indyinyou> : ได้ปะวะ
17:47 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/308316
17:47 <regenz> : คือเอาวงกลมละแวกนั้นมาเป็นตัววัด
17:47 <regenz> : แล้วเอา grid snap ออก
17:47 <regenz> : แล้ววางให้ขอบสีขาวชนกับขอบกลมๆของอีกวงกลม
17:47 <regenz> : พอดี
17:48 <regenz> : ได้
17:48 <regenz> : 04:18:274 (9,10,11,12) - พวกนี้อะถ้าทำ มาสเต้อพีส จริงๆ
17:48 <regenz> : ทำแบบกูโลด
17:48 <regenz> : มันโค้งระเบียบจัดเลยแหละ
17:48 <regenz> : โอเคต่อไป
17:48 <regenz> : โน๊ตของดิฟ insane
17:48 <indyinyou> : ไร คือ มาสเต้อฟีสวะ
17:49 <regenz> : แปลว่าผลงานชิ้นเอก
17:49 <indyinyou> : 55
17:49 <regenz> : ต่อไปเรื่องการจั้ม
17:49 <indyinyou> : ไม่ต้องขนาดนั้นมั้ง
17:49 <regenz> : 04:18:915 (1,2,3,4) - แบบนี้
17:49 <regenz> : มันตรงๆเกินไป
17:49 <regenz> : 04:19:171 (2,3) -
17:49 <regenz> : ลองกด ctrl R ดู
17:49 <regenz> : เกทยัง
17:50 <indyinyou> : ไม่เกต
17:50 <indyinyou> : สลับกัน
17:50 <regenz> : อึม
17:51 <regenz> : แบบนี้เรียกโดดไข้ว
17:51 <regenz> : แต่ถ้าทำ เยอะๆ AR ต้อง 8 นะ
17:51 <indyinyou> : อย่าเลย เด๋วมันยาก
17:52 <regenz> : บอกตรงๆ insane เมิง ฮาด
17:52 <regenz> : 555
17:52 <regenz> : กากมากส์
17:52 <regenz> : ง่าย
17:52 <indyinyou> : 555
17:52 <regenz> : 00:06:607 (1,2,3,4) - นี่ก็ด้วย
17:52 <regenz> : ก๊อปปี้ชัดๆ
17:52 <indyinyou> : สุดๆ
17:52 <indyinyou> : 55
17:52 <regenz> : 00:08:402 (3,4,5) - นี่ด้วย
17:52 <indyinyou> : วางแบบ สิ้นคิด
17:52 <regenz> : กูจำได้
17:53 <regenz> : 00:35:581 (2) - มันยัง
17:53 <regenz> : ไม่ตรงกลางเด๊ะๆ
17:54 <regenz> : ต้องขยับมาหน่อย
17:54 <regenz> : เห็นเม็ดตรงกลางป่ะ
17:54 <regenz> : ให้กลางฉากพอดีเลย
17:54 <indyinyou> : เห็น
17:57 <regenz> : 00:39:684 (1,2) -
17:58 <indyinyou> : เออ
17:58 <regenz> : http://puu.sh/t2lh
17:58 <regenz> : แบบนี้
17:59 <regenz> : 00:41:735 (1,2,3,4) -
17:59 <regenz> : http://puu.sh/t2lN
18:00 <regenz> : 00:55:581 (1,2,3,4) - อันนี้มันน่าจะดูดีกว่านี้
18:00 <regenz> : นี้มันเหมือนขี้เกียจทำเกินไป
18:00 <indyinyou> : 55
18:00 <indyinyou> : ขนาดนั้นเลยเหรอวะ
18:00 <regenz> : แทงใจดำหรอวะ
18:00 <regenz> : 55
18:02 <indyinyou> : 00:43:603 ตรงนี้อะ
18:02 <indyinyou> : ที่รัว 3
18:02 <indyinyou> : 00:43:603 -
18:02 <indyinyou> : ต้องโดดอีกปะ หรือ เรียงธรรมดา
18:03 <regenz> : โดดไรหว่า
18:04 <indyinyou> : หรือ NC 00:42:248 -
18:04 <regenz> : ไม่ต้องหรอกมันง่าย
18:04 <indyinyou> : เออ
18:05 <regenz> : 00:55:581 (9,10,11) - ไอ้ที่บอกเนี่ย
18:05 <regenz> : ลองแก้สไลเดอร์หน่อยๆ
18:05 <regenz> : ทับๆกันมันพื้นๆไม่มีศิลป์ไงไม่รู้
18:05 <indyinyou> : เออ
18:05 <indyinyou> : เด๋วแก้
18:07 <regenz> : 01:07:633 (8,1,2,3,4) - แบบนี้ๆ
18:07 <regenz> : เรียงให้เป็นตัว M สวยๆหน่อย
18:07 <regenz> : ไอ้คนม๊อดกู
18:07 <regenz> : ผิด เสี้ยวนึงแม่งยังเอา
18:07 <regenz> : มากเรื่องสัด
18:07 <indyinyou> : 55
18:08 <regenz> : 01:16:094 (12,13,1) - พวกรัวสามพวกนี้โช็คแล้ววางให้โค้งสวยๆให้หมดเลย
18:08 <indyinyou> : ได้
18:09 <regenz> : 01:19:428 (7,8) - ตรงนี้กูว่าทำเป็น สไลเดอร์ รีเทิน กับ วงกลมจะเข้ากว่า
18:09 <indyinyou> : รีตรงไหน
18:09 <regenz> : รีแรก
18:09 <indyinyou> : วงกลมหลัง รีเหรอ
18:09 <regenz> : รีก่อนแล้ววง
18:09 <indyinyou> : อ้อ
18:10 <regenz> : จุดอ่อนของตูน
18:10 <regenz> : ตอนนี้นะ
18:10 <regenz> : ดูๆแล้ว
18:10 <regenz> : โน๊ตตรงทำนอง
18:10 <regenz> : แต่ขาดเรื่องทำแมปให้มันสนุก
18:10 <regenz> : เพราะโน๊ตมันค่อนข้างเดิมๆมากๆ
18:10 <indyinyou> : 55
18:10 <indyinyou> : ทำเองเล่นเอง ยังไม่อยากจะผ่าน
18:10 <indyinyou> : แสรด
18:11 <regenz> : โห
18:11 <regenz> : กากขนาดนั้นเลย
18:11 <indyinyou> : เออ
18:12 <regenz> : 02:18:915 (4,5,6) - สาดก๊อปท่อนเดิมชัดๆ
18:14 <regenz> : 03:17:120 (1) - ไอ้พวกนี้โดนแน่ๆ
18:14 <regenz> : สไลเดอร์จู่ๆช้าเนี่ย
18:14 <regenz> : 03:15:325 (1,1) - เหมือนกันเด๊ะ
18:14 <regenz> : แต่สั้นกว่าครึ่งนึง
18:15 <indyinyou> : พิมาเลย เด๋ว ตามดู
18:15 <regenz> : 03:39:940 (5,6,7,8,9,10) - จังหวะแบบนี้ สมควรโดดชัดๆ
18:15 <regenz> : ดันไม่โดด
18:18 <regenz> : 03:39:940 (1,2,3,4,5,6) - เช่นโดด หกเหลี่ยมแบบนี้
18:18 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/308356
18:18 <regenz> : ไปดัดแปลงเองไรแบบนี้
18:18 <regenz> : แต่จังหวะมันให้มากๆ
18:21 <regenz> : ไปฮาดนะ
18:21 <regenz> : 00:10:710 (1) -
18:21 <indyinyou> : แปปรอ
18:21 <indyinyou> : เช๊คก่อน
18:21 <indyinyou> : 5 นาที
18:21 <regenz> : อึม
18:23 <indyinyou> : แล้ว ctrl + H นี่อะะไรวะ
18:24 <regenz> : พวกหมุนขึ้นบนล่างสลับกัน
18:24 <indyinyou> : อ้อ
18:24 <indyinyou> : มีคนม๊อดให้กุ ใช้
18:29 <indyinyou> : ถึง ไค 3 แระแปป
18:29 <regenz> : อึมไม่ต้องรีบ
18:29 <regenz> : ทำช้างานออกมาดี
18:29 <regenz> : ดีกว่า
18:29 <indyinyou> : กุเมื่อย
18:35 <regenz> : http://www.youtube.com/watch?v=IDIPozMiiFc
18:35 <regenz> : โหดสาด
18:35 <regenz> : เทคนิคสลับปืนยิง
18:35 <indyinyou> : แสรดให้กุเสร็จก่อน
18:35 <indyinyou> : ไม่โดดได้ปวะ
18:35 <indyinyou> : ขี้เกียจทำโดด
18:36 <regenz> : ได้แต่แมปมันไม่ใช่ insane
18:36 <regenz> : ถ้างั้น
18:36 <regenz> : เพราะสไลเดอร์ช้า
18:36 <regenz> : บีพีเอมก็ต่ำ
18:36 <indyinyou> : เออ เด๋วจัดแปป
18:36 <regenz> : ไม่ต้องรีบกูดูคอนทรา
18:36 <regenz> : ยี่สิบนาทีจบ
18:36 <regenz> : 55
18:38 <indyinyou> : เสร็จ
18:38 <indyinyou> : เด๋ว ต้องเช๊คอีกรอบ
18:39 <regenz> : เช็คเสร็จละบอก
18:39 <indyinyou> : บอมเช๊คอะ
18:39 <indyinyou> : ไม่ใช่ตูน
18:39 <regenz> : เอ้า
18:39 <indyinyou> : ให้บอมเช๊คอีกรอบ
18:39 <indyinyou> : ว่าลืมแก้ไหนบ้าง
18:39 <regenz> : gvvvu
18:39 <regenz> : ไอ้พวกสไลเดอร์ช้า
18:39 <regenz> : นิวคอมโบให้หมดเลย
18:40 <regenz> : 00:28:915 (5) -
18:40 <regenz> : ลบทิ้ง
18:41 <indyinyou> : ลบไมอะ
18:41 <regenz> : 00:27:889 (3) - ก๊อปนี้วางลงไปแทน
18:41 <regenz> : แล้วกด ctrl h
18:41 <regenz> : แล้วเอา return ออกรอบนึง
18:41 <regenz> : มันจะตรงกัน
18:41 <indyinyou> : เออ
18:41 <indyinyou> : ได้แล้ว
18:41 <indyinyou> : เด๋วนี้เขาทำแบบนี้กันเหรอวะ
18:41 <regenz> : ใช่
18:42 <regenz> : เดวนี้เทคนิคเยอะ
18:43 <regenz> : 01:16:094 (12,13,1) - เรียงให้โค้ง
18:44 <regenz> : 02:18:915 (4,5,6) - 55
18:44 <regenz> : ไอ้แบบนี้เห็นสามรอบละ
18:44 <indyinyou> : 555
18:44 <regenz> : รอดตาคนอื่นแต่ไม่รอดกู
18:45 <indyinyou> : 2 รอบพอ
18:45 <indyinyou> : แสรด
18:45 <indyinyou> : ท่อน ร้อง แบบนี้ มี 2
18:45 <regenz> : น่าจะเปลี่ยนชื่อดิฟ
18:45 <regenz> : เป็น easy normal hard พอ
18:45 <indyinyou> : อืม
18:45 <regenz> : เพลงช้า ต่อให้มันมีรัวไงๆก็ฮาดได้
18:45 <regenz> : 02:40:197 (5,6,7) - เรียงใหม่
18:46 <regenz> : 02:46:607 (1) - เอาเส้นขาวให้มันตรง
18:46 <regenz> : มัน งออยู่
18:46 <regenz> : กดสไลเดอร์ดู
18:48 <regenz> : อึมไปฮาดละ
18:48 <indyinyou> : อืม
18:48 <regenz> : 00:08:402 (3) - พวกสไลเดอร์ช้า
18:48 <indyinyou> : แต่โน๊ตมันติดเยอะนะ ถ้าจะเปลี่ยน เป็น นอมอลอะ ดิฟฮาด
18:48 <regenz> : นิวคอมโบให้เขาเห็นด้วย
18:48 <regenz> : ไม่เป็นไร
18:49 <regenz> : ไม่ต้องเปลี่ยนก้ได้งั้น
18:49 <regenz> : เพราะสไลเดอร์แม่งมีสไลเดอร์ช้า
18:49 <regenz> : เดวโดนด่า
18:50 <regenz> : 00:39:428 (1) - เหมือนเดิม ก๊อป สาม ctrl h
18:50 <regenz> : 01:13:274 (3,5) - ขยับห้าไปขวาหน่อย
18:50 <regenz> : มันทับกับสามอยู่
18:51 <regenz> : 01:30:710 (6,7) - เหมือนกัน ก๊อป ctrlh
18:52 <regenz> : 02:17:889 (1,3) - ทับกันหาทางแก้
18:53 <regenz> : 02:25:069 (6) - หัวกับหางมันยังไม่ตรงกัน
18:53 <regenz> : วิธีเช็คนะ
18:53 <regenz> : จำเลขข้างบนไว้
18:53 <regenz> : บนขวา
18:53 <regenz> : แล้วกด ctrl R
18:53 <regenz> : มันจะมีเลขตัวนึงที่ต้องเหมือนกัน
18:53 <regenz> : ถ้าไม่เหมือนแปลว่ามันยังไม่อยู่ในระนาบเดียวกัน
18:54 <regenz> : 03:19:428 (3) - เออแบบนี้อะดี
18:55 <regenz> : 03:21:479 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - มันยังไม่เป็นรูปหัวใจดีนะ
18:56 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/308394 ทำให้มันผอมๆหน่อย
18:56 <regenz> : 03:38:402 (2) - เช็คให้ระนาบเดียวกัน
18:57 <regenz> : 04:00:453 (5,7) - ทับกันแก้
18:57 <regenz> : 04:20:710 (3) - อย่าลืมนิวคอมโบตัวพวกนี้
18:58 <regenz> : แล้วไปนิวต่อจากตัวหลังนั้นด้วยอย่าลืม
18:58 <regenz> : เสร็จแล้วเรียก จะนอมอลต่อ
18:58 <regenz> : ไปดูคอนท้าก่อน
18:58 <regenz> : ไม่เคยน๊อก
18:58 <regenz> : ยากสาด
18:58 <regenz> : ภาคสาม
19:06 <indyinyou> : เสร็จ
19:06 <regenz> : ิอึม
19:06 <indyinyou> : กุเคยเล่น นะ แต่ จำไม่ได้แล้ว มัน รางๆ วะ
19:06 <regenz> : นอมอล
19:06 <indyinyou> : จำได้ ติดตา ส่วนใหญ่ FF6
19:06 <indyinyou> : เล่นบ่อยสุด
19:07 <regenz> : 00:29:171 (2,3) - ก๊อป สอง แทนสาม
19:07 <regenz> : เหมือนเดิม
19:07 <regenz> : ก๊อปสอง ctr;h
19:07 <regenz> : ctr; r
19:08 <regenz> : 00:47:633 (1) - เช็ค x ให้เท่ากัน
19:08 <regenz> : บนล่าง
19:10 <regenz> : 00:51:735 (1,2,3,4) - ตรงนี้ทำสไลเดอร์แบบ ก๊อปเอาให้มันเหมือนกัน
19:10 <regenz> : ใช้ ctrl h j r ผสมๆกัน
19:10 <regenz> : ลองดู
19:10 <regenz> : 01:16:351 (1) - 555 เทพไปไหม
19:10 <regenz> : ยังจะทำได้อีกนะ
19:11 <regenz> : 01:40:966 (1) - เช็ค y เท่ากัน
19:12 <regenz> : 02:28:146 (4,5) - เอาให้เหมือนกัน
19:13 <regenz> : 02:37:120เพิ่ม โน๊ต
19:15 <regenz> : 02:52:761 (4) - ตรงนี้
19:15 <regenz> : รีเทินแค่รอบเดียวแล้ว เอาวงกลมไปสองอัน
19:16 <regenz> : 03:06:351เพิ่มโน๊ต
19:17 <regenz> : 03:19:428 (1) - มันยังเบี้ยวๆนิดๆนะ
19:19 <regenz> : หมดละ
19:23 <indyinyou> : เออ ใจหมด
19:24 <regenz> : โพสนะ
19:24 <indyinyou> : *มาก
19:24 <indyinyou> : อืม
[CSGA]Ar3sgice
from my queue


General

  1. combo 4 brighter..?


Normal

  1. try to add a little more notes for 750+ combo?
  2. 01:16:351 (1) - 3rd sliderpoint (440,320) 4th (488,188) end (368,120) it looks better to me
  3. 01:18:402 (2) - ^
  4. fine in general


Hard

  1. 00:54:812 (6) - symmetric with (5)?
  2. 01:22:505 (5) - move to (328,300)/?
  3. 02:51:735 (3,4,5) - move right a little
  4. 03:41:735 (9) - symmetrical with 3?
  5. 04:16:607 (6) - symmetrical?
  6. nice map


Insane

  1. 00:46:351 (6) - http://up.ppy.sh/files/screenshot472.jpg
  2. 00:58:787 (6) - move to 00:58:915 (6) and remove 1 reverse, vocal starts there
  3. 01:07:120 (7) - this is out of the grids
  4. 01:24:299 (1) - http://up.ppy.sh/files/screenshot473.jpg
  5. 01:30:069 (3) - http://up.ppy.sh/files/screenshot474.jpg this is 3/4, not 1/2s in the song... you can also try "x ox ox" rhythm
  6. 02:23:017 (3) - doesn't look good...
  7. 02:47:659 - this part is good
  8. some sliders can be made better 0.0


A calm map 0.0 but I think Insane needs more work, it's a bit too monotonous, needs some highlight parts

Good luck~
Megurine Luka
/Queue

Unrankable if in red and bold
Consider if in bold only
Suggested if in normal font
[General]

Hmm I'm not sure but DJPOP has a ranked version which has different artist with your map. http://osu.ppy.sh/b/74074. I think if there's no other reason then the artist should follow the ranked version.

You're missing reversearrow.png in your folder

You need to add a SliderBorder Value in every diff since you have hitcircle. The suggested value is 255, 255, 255


[Normal]

00:09:940 (x) - add a circle
00:14:299 (4) - try x=348, y=308
00:57:889 (4,5) - change both of the fin on tail to the head
01:16:351 (1) - adjust the shape .. the middle point should move right upward a little bit
02:12:761 (6) - add fin in the middle
02:24:043 (3) - hmmm I don't like the increase of volume here, still try 70%
04:01:992 (6) - add clap

[Hard]

lol, why slider velocity 1.42
02:13:017 (9) - try ctrl+R
04:16:607 (6) - try make it same as 4?

[Insane]

00:18:658 (11) - try ctrl+R
00:40:710 (3,4) - separate a little bit
00:44:299 (2) - try x=192, y=110
00:49:171 (4) - make it same as 3
01:59:428 (7) - 2 grids right
02:24:043 (5) - adjust the shape a little bit.


I like the way you deal with slider ticks however just as [CSGA]Ar3sgice said your insane need more highlight points that attract players. Otherwise it will be boring.

hmm star for the sliderticks.
Fumika
Why you have Tags: in your tags ?

ลบออกด้วยนะฮะ :o
Mio_chan
Here is my mod~ most of them are suggestion

[General]
Some use of slidertick hitsound is good but I think example like 03:14:043 (2) in hard is just too much.

[Normal]
HP - 2?
AR - 1?
OD - 2? (Becuase you don't have an easy)
03:05:838 (5) - This rhythm maybe too hard for newbie
03:37:633 (1) - ^
04:20:197 (3,4) - ^

[Hard]
OD - 1?
01:29:684 (2,3,4,5) - follow the vocal part...?
01:54:556 (4) - Change this? I find it strange to just have a slider tick at 01:54:812
02:13:017 (9) - This sounds a little bit awkward, you may keep it if you think that's fine.
02:45:325 (2,3) - Quite a large jump comparing to other parts of the map
02:53:274 (6) - I think this play better if you want that hitsound:

03:14:043 (2) - This slider does not match the hitsound
03:56:863 (5) - Similar to 02:53:274 (6)


[Insane]
00:42:248 (3,4,5,6,7,8) - I think the jump can be bigger
01:12:248 (1) - Make it more symmetric?
01:29:684 (2,3,4,5) - same as hard 01:29:684 (2,3,4,5)? because I miss these notes for twice lol.
01:32:761 (7) - Unstack it?
02:07:120 (2) - same as 01:12:248 (1)?
02:09:684 (8,1,2,3,4,1,2,3) - The slider starts at red tick make me feels weird... Maybe change the whole thing to this?

02:28:915 - Add a note here? I can clearly a drum hit.
02:47:633 (3) - same as 01:12:248 (1)?
02:49:684 (7) - ^
03:07:120 (1,2,3) - I think it is a little bit strange to have jump here, but it's ok if you think it's fine.

Great song and great map :) Double star~
Amazing hitsound despite the slidertick :)
regenz
IRC mod
ครั้งที่เท่าไหร่แล้ววะเนี่ย
18:06 <regenz> : เสดยังวะแป
18:06 <regenz> : แมป
18:06 <indyinyou> : แล้ว
18:06 <indyinyou> : นั้งแก้ ม๊อด
18:06 <indyinyou> : ไปโพส 5-6 คน
18:06 <indyinyou> : มา คนเดียว
18:06 <indyinyou> : สงสัย เพลงนาน
18:08 <regenz> : มี
18:08 <regenz> : ให้กูดูให้
18:08 <regenz> : ป่ะ
18:08 <regenz> : ไม่มีจะไปละ
18:08 <indyinyou> : ดูพวกโดดให้หน่อยดิ
18:08 <indyinyou> : ว่ามัน มีที่ต้องโดดเพิ่มป่าว
18:08 <indyinyou> : ดิฟ insane อะ
18:10 <regenz> : 00:39:684 (1,2,3,4) -
18:10 <regenz> : ให้มันห่างกว่านี้หน่อย
18:10 <regenz> : ฉีกออกมาอีกเยอะๆ
18:10 <indyinyou> : พิมยาว เลย เด๋วตาม
18:10 <regenz> : 00:41:735 (1,2,3,4,5,6,7,8) -
18:10 <regenz> : โดดได้ทั้งชุดเลย
18:10 <regenz> : ทำเป็นวงกลมให้หมด
18:10 <regenz> : อันไหนรัวให้ซ้อนสาม
18:11 <regenz> : 01:08:146 (2,3) - Ctrl R โดดแบบอื่นๆมั่ง
18:11 <regenz> : โดด x
18:12 <regenz> : อย่าสี่เหลียมอย่างเดียว
18:12 <regenz> : แม่งสิ้นคิด
18:13 <regenz> : 01:55:325 (6) - ctrl J
18:14 <regenz> : 02:10:966 (3,4) - ฉีกแยกออกจากกันอีก
18:14 <regenz> : 02:11:992 (1,2,3,4,5,6,7,8) - โดดได้เหมือนเดิม
18:14 <regenz> : จังหวะเดิมๆ
18:14 <regenz> : 02:14:299 (1,2,3,4) - อย่าก๊อป
18:16 <regenz> : 03:04:556 (9) - เอาไปทับสไลเดอร์ตัวถัดไป
18:18 <regenz> : 03:21:479 (1,2,3,4,5,6,7,8) - โดด ดาวโดดหกเหลี่ยมห้าเหลี่ยม
18:18 <regenz> : ห่าไรก็โดดไปเลย
18:18 <regenz> : โน๊ตยังกะนอมอล
18:18 <regenz> : สาด
18:21 <regenz> : 03:57:633 (10) - เช็ค hitsound
18:21 <indyinyou> : นอมอลเลยเหรอวะ สาด
18:21 <indyinyou> : 55
18:23 <regenz> : 04:18:915 (1,2,3,4) - โดดแบบนี้อย่าใช้เยอะ
18:23 <regenz> : เชยแล้ว
18:23 <regenz> : ใช้ สลับเอา
18:23 <regenz> : เป็นตัว X
18:23 <regenz> : สลับ สามกับ สอง
18:23 <regenz> : หมดละ
18:25 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/334279
18:25 <regenz> : รู้เปล่าว่าบนซ้ายคืออะไร
18:25 <regenz> : คิดดีๆก่อนตอบ
18:27 <indyinyou> : ยังไล่แก้ไม่เสร็จเลย
18:27 <indyinyou> : แปป
18:27 <regenz> : ดูก่อน
18:27 <regenz> : ไม่นาน
18:27 <regenz> : ค่อยแก้
18:27 <regenz> : จะไปพักละ
18:27 <indyinyou> : ถามว่าไรนะ
18:27 <indyinyou> : bpm
18:27 <regenz> : เออ
18:28 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/334283
18:28 <regenz> : กูกำลังคิดว่าต้องใส่คำว่า bpm
18:28 <regenz> : บอกคนเล่นไหม
18:28 <regenz> : แต่ดูแล้วแม่งมีสมองกัน
18:28 <indyinyou> : ไม่รู้วะ
18:28 <regenz> : คงไม่ต้องใช้
18:28 <indyinyou> : 555
18:28 <indyinyou> : ว่างั้น
18:28 <regenz> : 5555
18:28 <regenz> : สีต่างกันด้วยนะ
18:28 <regenz> : ยิ่งโหดยื่งไว
18:28 <regenz> : ยื่งสีแดง
18:28 <regenz> : เปลี่ยนไปยังกะปรอท
18:28 <regenz> : สเกาเต้อ
18:28 <regenz> : แถบวัดพลัง
18:28 <regenz> : เมพ
18:28 *regenz is editing (Various Artists - SUPER SHOT Compilation)[http://osu.ppy.sh/s/51037]
18:29 <regenz> : ลองโหลดมาดู
18:29 <regenz> : วิ่งได้ด้วย
18:29 <regenz> : หมุนปิ้วๆเลย
18:51 <indyinyou> : เออ ใจมาก
18:51 <indyinyou> : เสร็จแระ
18:52 <regenz> : er mai pen ria
18:57 <indyinyou> : เทสรอบนึงดิ ว่างปะ
18:57 <regenz> : อีกนาที
19:00 <regenz> : มา
19:00 <indyinyou> : เออ
19:01 <regenz> : โดดเป็นแค่นั้นหรอวะ
19:01 <regenz> : ไม่บนก็ล่าง
19:01 <regenz> : สาดด
19:01 <indyinyou> : 555
19:01 <regenz> : อุตสาห์บอกให้แยกออกเป็นวงกลมแล้วโดด
19:01 <regenz> : แม่งก็ไม่ทำ
19:02 <indyinyou> : ไม่เห็นรูป
19:02 <indyinyou> : กุไม่ค่อยเก็ต
19:02 <regenz> : เปิดดูแมปกู
19:02 <regenz> : เดวก็เกทเอง
19:02 <regenz> : supershot
19:06 <regenz> : ไปเอาหัวมุดส้วมซะ
19:06 <regenz> : แมปเมิงโดนพิชิตบาย
19:06 <indyinyou> : 555
19:06 <regenz> : กาก
19:07 <indyinyou> : ขนาดนั้นเลยเหรอวะ
19:07 <regenz> : by กาก
19:07 <regenz> : ง่ายเวอร์
19:07 <regenz> : โหลด super shot
19:07 <regenz> : กูมาสิ
19:07 <regenz> : จะบอกว่าจั้มที่ว่าเป็นไง
19:07 <indyinyou> : 55
19:08 <regenz> : ไวๆ
19:08 <regenz> : สัดง่วง
19:08 <indyinyou> : เด๋วค่อยทำใหม่
19:08 <regenz> : กูจะสอนพาทเทินโดด
19:08 <regenz> : ที่รู้
19:08 <regenz> : ให้หมด
19:08 <regenz> : รีบๆเปิด
19:08 <indyinyou> : กุ พักแล้ว ไม่ไหว
19:08 <indyinyou> : ปวดหัว
19:08 <indyinyou> : ไม่อยากทำ
19:08 <regenz> : สาดกาก
19:09 <indyinyou> : 555
19:09 <regenz> : ไม่ต้องทำ
19:09 <regenz> : ดูเฉยๆ
19:09 *regenz is editing (Various Artists - SUPER SHOT Compilation)[http://osu.ppy.sh/s/51037]
19:09 <regenz> : เร็วๆ
19:09 <indyinyou> : เออ
19:09 <indyinyou> : พิม เวลามา เด๋วดูตาม
19:10 <regenz> : อธิบายก่อน
19:10 <regenz> : เมิงต้องเข้าใจก่อนว่า
19:10 <regenz> : จะทำโดด
19:10 <regenz> : ต้องเข้าใจว่า
19:10 <regenz> : โดด 1/1 กับ โดด 1/2
19:11 <regenz> : 00:40:730 (1,2) -
19:11 <regenz> : นี่คือโดด 1/2
19:11 <regenz> : ห่างกัน 1 เส้นแดง
19:11 <regenz> : หรือครึ่งจังหวะ
19:12 <regenz> : จะโดดได้สั้น
19:12 <regenz> : เพราะเวลามันน้อย
19:12 <regenz> : 01:24:147 (3,4) -
19:12 <regenz> : แบบนี้โดดจังหวะเต็ม
19:12 <regenz> : มีเวลาเยอะมาก
19:12 <regenz> : วางไกลๆได้
19:12 <regenz> : พอไหว
19:12 <indyinyou> : อือ
19:13 <regenz> : ต้องดูว่าโดด 1/1 1/2 วางระยะต้องกะให้พอดีผู้เล่นเดาออก
19:13 <regenz> : อย่าวางมั่ว
19:13 <regenz> : ต่อไปเป็นรูปแบบจั้ม แบบต่างๆ
19:13 <regenz> : 00:11:719 (3,4) -
19:13 <regenz> : นี่
19:14 <regenz> : ลองกด เลือก 4 แล้ว ctrl R
19:14 <regenz> : สไลเดอร์จะกลับสภาพปกติ
19:14 <indyinyou> : เออ
19:14 <regenz> : จั้มแบบสไลเดอร์วิ่งกลับหลัง
19:14 <indyinyou> : อืม อันนี้เคยสอนแล้ว
19:14 <regenz> : ไม่เห็นเมิงใช้
19:14 <regenz> : กระดอ
19:14 <indyinyou> : 555
19:14 <regenz> : 00:16:575 (1,2,3,4) -
19:15 <regenz> : โดด X
19:15 <regenz> : แบบไม่เท่ากันบนล่าง
19:15 <regenz> : 00:18:656 (9,10) - โดด วงล้อ
19:16 <regenz> : โดด ไปหน้าแล้ว ถอยกลับ แล้วไปหน้าอีก 00:19:349 (1,2,3,4) -
19:16 <regenz> : เนี่ยที่บอกว่าให้แยกๆเป็นวงกลม
19:16 <regenz> : คือจะให้ทำแบบนี้00:20:216 (6,7,8,9,1,2,3,4,5,6,7) -
19:17 <regenz> : 00:30:447 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - อันนี้วางโน๊ตธรรมดาแต่เพิ่มระยะ
19:18 <regenz> : 01:30:490 (4,5,6) -
19:18 <regenz> : ไอ้นี่ก็ย้อนศรสไลเดอร์
19:18 <regenz> : โดดนิดหน่อย
19:18 <regenz> : ไม่ยากเลย
19:18 <indyinyou> : อืม
19:18 <indyinyou> : พอก่อนก้ได้
19:18 <indyinyou> : กุจำยังไม่หมดเลย
19:19 <regenz> : มีไม่เยอะหรอก
19:19 <regenz> : 02:16:266 (1,2,3,4,5) -
19:19 <indyinyou> : เด๋วลองใช้ โดด 1/2 กับ โดด ที่โน๊ตเว้น เยอะก่อน
19:19 <regenz> : อันนี้เบสิคสุดๆ
19:19 <regenz> : มีได้ไม่แปลก
19:19 <regenz> : เพราะมันขยับเม้าปากกาง่าย
19:19 <regenz> : แบบวาดรูป
19:19 <regenz> : 02:17:854 (1,2,3,4,1,2,3,1) -
19:19 <regenz> : โดดอันนี้กูก๊อปเมิงมา
19:19 <indyinyou> : เคยทำเหรอวะ 55
19:20 *regenz is editing (Various Artists - Thai mappers compilation)[http://osu.ppy.sh/s/51345]
19:20 <regenz> : 04:52:755 (1,2,3,4,5,1,2,3,1) -
19:20 <regenz> : คล้ายๆ
19:20 <regenz> : ดัดแปลงหน่อย
19:20 <regenz> : http://osu.ppy.sh/ss/334329
19:21 <regenz> : 02:27:560 (1,2,3,4) - โดดใบพัด
19:21 <regenz> : ค่อนข้างเชยแล้ว
19:21 <regenz> : แต่ดีกว่าสี่เหลี่ยมแน่นอน
19:22 <indyinyou> : อืม
19:22 <indyinyou> : เด๋วใช้อันนี้แทน
19:22 <regenz> : 02:45:572 (3,4,5,6,7) - อันนี้โดดตามใจ
19:22 <regenz> : โนคอมเม้น
19:22 <regenz> : โดดหัวปลาหมึก
19:22 <regenz> : ไม่รู้เอาชื่อไรดี
19:23 <regenz> : 03:01:444 (1,2,3,4,5,6) - อันนี่ก๋เหมือนใบพัด
19:23 <regenz> : แค่วางคนละแบบ
19:24 <regenz> : 03:39:094 (5,6,7,8) - โดดไกลๆแบบนี้อะไม่ต้องวางแม่งตรงมุมก็ได้
19:24 <regenz> : เอะอะไรตรงมุม
19:24 <regenz> : เพลงมันสี่นาที
19:24 <regenz> : มันน่าเบื่อ
19:24 <indyinyou> : อือ
19:24 <regenz> : ยังกะเล่นซ้ำสามรอบ
19:24 <regenz> : สาด
19:25 <regenz> : 03:42:408 (7,8,9,10,1,2) - โดดซิกแซก
19:25 <regenz> : 03:43:803 (3,4,5,6) - ไหลบนลงล่าง
19:26 <regenz> : 04:06:298 (6,7,8,9,10) - อันนี้ก็ใบพัดแต่ห้าแฉก
19:26 <regenz> : เมิงต้องใช้หมุนแบบตั้งค่าเอง
19:26 <regenz> : ถ้าห้าแฉก
19:26 <regenz> : 360/5 = 72
19:26 <regenz> : ให้มันหมุนทีละ 72 องศา
19:28 <regenz> : 05:50:858 (6,7,8,9,10,1) - โดด แบบค่อยๆเพิ่มระยะ
19:28 <regenz> : 06:04:809 (2,3,4) - นี่ก็โดด สไลเดอร์วิ่งถอยหลัง
19:29 <regenz> : 06:18:909 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4) - วางโน๊ตปกติ
19:29 <regenz> : แต่ระยะค่อยๆเพิ่มขึ้น
19:29 <regenz> : เพราะทำนองมันให้
19:29 <regenz> : จาก 1.2 1.6 2.0 2.4 2.8
19:29 <regenz> : มั้ง
19:29 <regenz> : ลืมละ
19:29 <indyinyou> : ก๊อบได้ปะ 55
19:29 <regenz> : ก๊อปวาง ?
19:29 <indyinyou> : ไม่
19:29 <indyinyou> : ยืม
19:29 <indyinyou> : แนวๆ
19:30 <regenz> : อ้อ
19:30 <regenz> : เอาไปดิ
19:30 <regenz> : กูบอกคือให้เมิงเอาไปใช้แล้ว
19:30 <indyinyou> : เออ
19:30 <indyinyou> : คงใช้ แค่ 2-3 อัน
19:30 <regenz> : 06:53:624 (4,5,6,1,2,3) - วงกลมซ้อนกัน
19:30 <regenz> : สามเหลี่ยม
19:30 <regenz> : 07:20:814 (1,2,3,4,1,2,3,4) - นี่ก็เหมือนกัน
19:31 <regenz> : พอ
19:31 <regenz> : น่าจะหมดละนะ
19:31 <regenz> : โดดในแมปนี้
19:32 <regenz> : โพสเอาคุดโ้ดแปป
19:32 <indyinyou> : อืม
YTYuyu
Alrighty let's get started :)

Bold: Unrankable/must fix.
Red: You should fix it, but it's up to you.
Italic: Suggestion. Feel free to ignore this if you don't like it.
Blue: Comment. My opinions or questions about something.

[General]
maybe it's me but i think that the BG looks stretched. i suggest finding a clear BG similar to this. it's gonna bother me when this song gets ranked.
Add "Insert song" in the tags. this was sung during the 24th episode of k-on season 2.
i think that the spinner BG and the spinner metre's dimensions should be the same. as it stands, they're different. from what I see, it should be at 1023x692.
i don't think a lead in is needed since the song starts 2 seconds ahead. i suggest that remove the lead in because of that.

[Normal]
00:14:299 (4) - delete this circle and add a 1/2 repeat slider starting at 00:14:043 to follow the drums.
00:18:402 (4) - same as above but this follows the bass.
00:20:966 (4) - make this a NC. the lyrics change from here.
00:25:069 (4) - ^
00:30:710 (4) - same as 00:18:402.
00:37:376 (4) - same as 00:20:966.
00:41:479 (4) - same as above but the instrumental changes.
00:49:684 (2) - ik you can make a wave slider nicer than this. it plays weird during gameplay.
00:53:787 (3,4) - tbh i was expecting these 2 notes to point in the same direction as (1,2). it'll flow a lot smoother if you do this.
01:04:043 (1) - maybe add a finish at the beginning? the vocal pitch sounds the same as 00:59:940.
01:08:146 (1,2) - same as 00:49:684.
01:24:556 (1,2) - see? this looks nice. try to fix the wave sliders and make them similar to this.
01:30:710 (3) - since (1) is a curved slider, make this slider a curved slider to flow a lot smoother during gameplay.
02:03:530 (2) - the flow looks weird because the flow from the wave slider to the straight slider makes me feel ucomfortable. make this a curved slider so that it'd blanket the 1st half of the slider. it should look like this.
02:34:299 (1) - same as 01:04:043
02:46:607 (1,2,3,4) - this pattern might be hard for players. since this is the easiest diff, players might feel uncomfortable as they have to move in a weird motion. re-arrange the pattern like this. it'd be easier and it'll flow smoother during gameplay.
03:46:094 (1) - same as 01:04:043.
03:47:120 (2) - Do Ctrl+R. you should blanket the repeat slider on (4).
04:06:607 (1) - Ctrl+H and leave it around that spot. the overlap on the repeat slider makes it look bad during gameplay.
04:22:889 (1) - i understand that this is at the 1/6 line, but it'd be better if you can re-snap it to the 1/4 line. the delay is almost the same if you ask me. for the 2nd spinner.
nice map and use of the hitsounds, but i think the combos need a bit of work. if the combos are intentional, then ignore this, and replace the circles for 1/2 repeat sliders like at 00:14:299.

[Hard]
00:05:838 (8) - add a repeat to follow the guitar and to keep it consistent with (7).
00:08:402 (3) - idk after seeing a map unranked due to something like this, this might be unrankable. ask a MAT or BAT to confirm about this.
00:16:863 (2) - make this a curved slider. you'll blanket the previous slider if you do so.
01:04:043 (1) - same as normal.
01:47:120 (2) - curve it a lot more, you'll make a blanket for the previous slider.
02:27:120 (3,4) - remove (4) and add a repeat on (3). i see a potential pattern on this combo. a slider to circle pattern.
02:34:299 (1) - same as normal.
02:46:607 (1) - make to make this slider similar to (5). it plays weird during gameplay.
03:43:017 (3) - same as 00:49:684 on normal.
03:46:094 (1) - same as 01:04:043.
03:49:171 (7) - *nazi* move this up a bit to avoid the slight overlap on (5).
04:18:658 - add a circle or a repeat to follow the guitar.
04:20:710 (3) - same as 00:08:402.
same comment about the combos.

[Insane]
00:11:479 (3) - aww i was expecting a jump on this. it'd look fun for players, so do Ctrl+R for this slider.
00:42:248 (3,4,5,6,7,8) - manual stacking right? if not stack these notes perfectly. it looks weird during gameplay.
01:04:043 (1) - same as normal.
01:29:684 (2,3,4,5,6) - instead of a flower pattern, how about a star pattern? same reason as 00:11:479.
02:21:222 (7) - make this a symmetrical curved slider. you'll make a blanket for the previous slider.
02:34:299 (1,3) - for a smoother flow, 1 of the slider should look the same as the other. example: 1 should look like (3) and vice versa.
03:17:120 (1) - this slowdown on the slider might throw off players. put the SV back to its original speed to make it easier for players.
same comment about the combos.

I guess that's it. Star because of the song. when graduation comes, i'm gonna think of this song :cry:. anyways GL :D
HelloSCV
Hi~ From my Queue
Almost Modding is Suggestion so you can ignore this


Normal
Unsnapped inherited (green) timing point(s) at
00:06:492 (snap to 00:06:479)
01:22:897 (snap to 01:22:889)
01:41:100 (snap to 01:41:094)
03:01:368 (snap to 03:01:351)
03:01:855 (snap to 03:01:863)
03:14:297 (snap to 03:14:299)
03:53:669 (snap to 03:53:658)

00:47:633 (1) - how about making this slide more rounder? it looks little bit ugly



Hard
Unsnapped inherited (green) timing point(s) at
00:06:492 (snap to 00:06:479)
00:14:424 (snap to 00:14:428)
01:41:100 (snap to 01:41:094)
03:01:368 (snap to 03:01:351)
03:01:855 (snap to 03:01:863)
03:14:297 (snap to 03:14:299)

00:42:505 (7) - how about 1/2 slider instead of 3/4 slider?
01:14:812 (5) - ^
02:33:017 (6) - how about this? http://puu.sh/DhEt
03:00:966 (4) - finish -> clap?


Insane
Unsnapped inherited (green) timing point(s) at
00:06:492 (snap to 00:06:479)
00:09:807 (snap to 00:09:812)
00:14:424 (snap to 00:14:428)
00:42:642 (snap to 00:42:633)
01:41:100 (snap to 01:41:094)
03:01:368 (snap to 03:01:351)

01:43:787 (9) - how about use 1 more slider point like this? http://puu.sh/Dhp3
02:05:838 (1) - trying this pattern? http://puu.sh/DhqU
03:09:940 (8) - change this slider's shape like 03:08:915 (6) - this?
03:48:146 (6) - Ctrl + r?

Nice mapset! good luck xD
10nya
hofahowahello from n y a -'s queue
Black means suggestion c:

[General]
Turn off the letterbox ?
Suggest to make a slider ball elements

[Normal]
- Second spinner: start from 04:22:889 end at 04:25:710

[Hard]
- 00:05:838 : distance o v o
- 01:54:299 : ^
- 04:22:889 : spinner end at 04:25:710

[Insane]
- 01:32:761 : nc? o v o
- 04:10:069 : remove clap?
- 04:22:889 : spinner end at 04:25:710

thats all I can found! Rank good luck > w <
super nice map , rank good luck <33 :)
Saturnalize


> scorebar-ki, scorebar-kidanger, and scorebar-kidanger2 seems to be a bit cut at the top when it's on play.
> You may want to use custom sliderborder.

=Normal=
1. 00:06:607 (1) - Perhaps make this symmetric? Don't forget to use grid snap for better result!
2. 00:14:812 (1) - I believe this would be better if it blanket 00:14:299 (4) - like this http://puu.sh/I0mN
3. 00:27:120 (1) - Use 3 points. Seriously, it would looks better. http://puu.sh/I0oX
4. 00:47:633 (1) - Use 5 points. You can make it better. http://puu.sh/I0qU

=Hard=
1. 00:05:069 (7) - To tell you the truth, I prefer to make it in the center like this http://puu.sh/I0yj you may want to fix this too 00:05:838 (8) -
2. 00:19:171 (2) - Make this following approach circle would be better! http://puu.sh/I0A4 you may want to fix this too 00:21:222 (4) -
3. 00:27:120 (1) - Symmetric, please :)

=Insane=
1. 00:25:069 (5,6) - Neater, please. You can use 3 points instead of 5, that honestly too much.
2. 01:12:248 (1,4) - Symmetric, please :(
3. 01:29:684 (2,3,4,5,6) - Is it me or this pattern doesn't look so cute? Use create polygon circle.
4. 01:31:992 (2,6) - Whistle instead of clap will make this sounds more authentic.
5. 01:32:248 (4) - Move to (92,192) to make a better 5plets.
6. 03:21:479 (1) - Snap to center.
7. 03:21:735 (2,3,4,5,6,7) - Looks a bit plain, how about zigzag? http://puu.sh/I0WD
8. 03:23:274 (8) - Again, snap to center. If you follow number 7, flip vertically.



Good Luck
Leorda
Hi there

[Normal]
01:31:735 (1) - Why new combo?
03:05:838 (5) - New combo?
04:01:992 (6) - Stack under slider can be confuse for beginners


[Insane]
* AR -1?


Perfect map~
hillaryzx
Hi, sorry for little late mod~

Normal

00:47:633(1) - I think this slider a little bit ugly(the smoothness of the slider, I mean), you can fix this little ugliness by yourself or you can use mine edited ver.
254,118,47633,6,0,B|209:35|150:24|95:32|40:92|19:155|57:232,1,366,0|8
Insane

02:09:556(7) - I think you should delete this circle. If the circle still there, the sound and the music get weird.


Good map! I hope it will ranked soon. ;)
Sorry for the short mod~
Well, I'll take my leave...
MioAkiyama
Ranked
:) good beatmap with lyrics :)
sospk0011
Niva, Can you allow rank this map?
-kevincela-
Hey!

[General]

  1. As I see there are various unsnapped inherited sections. Remember to snap them correctly!


[Normal]

  1. 00:23:017 (1,2,3) - Well,it could be just me,however I think this pattern could flow much more fluently by using 2 curve-opposed sliders with the note right after them. Here's an example of what I've done:
    212,356,23017,6,0,P|268:372|309:326,1,122
    344,268,23787,2,0,P|376:224|441:241,1,122
    492,280,24556,1,0,0:0:0
    500,132,25069,6,0,P|480:80|412:72,1,122
    352,92,25838,2,0,B|316:132|272:108|272:108|228:84|188:124,1,183,0|12,0:0|0:0,0:0:0
    132,260,27120,6,0,B|115:314|149:376|200:384|253:349,2,183,4|0|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0
    I fixed the spacing of the other patterns modifying them a bit too! :3
  2. 00:41:479 (4) - New combo here? I think this fits pretty good to emphatize the transition to the "drums" part.
  3. 00:44:299 (2) - Why don't you split this into a a 1/1 slider and a note just 1/2 after it? It fits really good the vocal parts,and I really can't see why not doing this there. If you want to modify it to create a pretty cool-looking symmetric pattern,try to use this:
    352,208,44043,5,8,0:0:0
    312,268,44299,2,0,P|256:292|200:268,1,122
    156,216,45069,1,8,0:0:0
    144,144,45325,2,0,P|136:64|224:40,1,183,0|8,0:0|0:0,0:0:0
    291,38,46351,2,0,P|376:64|368:144,1,183,0|8,0:0|0:0,0:0:0
    This could not look so incredible in the screenshot because of the low AR I had to put to screenshot the entire pattern,but believe me,this patterns works really good there! :D
  4. 01:16:351 (1,2) - Imho,these two arcs there really don't flow good,because of their "linear" position. With some tweaking and rotating,I managed to get this pattern,which flows really good,especially with sliders such as 01:20:453 (1) - :
    464,164,76351,6,0,P|364:32|236:144,1,366,4|8,0:0|0:0,0:0:0
    232,280,78402,2,0,P|74:239|119:80,1,366,4|8,0:0|0:0,0:0:0
  5. 01:59:428 (2,3) - Oh well,I really don't like that much this "returning" you have there. What about using instead an arc-based pattern there,which can be combined with the next note? This is just an example,however this could be pretty good to use:
    192,200,119428,2,0,P|168:148|188:88,1,122
    252,56,120197,1,0,0:0:0
    The same applies to 02:03:530 (2,3) - ,as it is this pattern just flipped horizontally!
  6. 02:09:684 (1) - What about curving this a bit out just to continue in a better way the flow with 02:10:453 (2) - ?
  7. 02:11:735 (4) - Same as 00:41:479 (4) -: it works really good to delimitate this symmetric pattern too!
  8. 02:14:299 (1,2,3,4) - Again,same as 00:44:299 (2) -
  9. 02:34:299 (1,2) - After all these 1/2 patterns you used there,this actually sounds quite strange,as it is just a 1/1 pattern... What about adding a note at 02:35:069 - or extending 02:34:299 (1) - until 02:35:069 -to complete the rhythm there?
  10. 02:54:043 (x)- This is really a minor thing,as it sounds good on its own there: anyways,what do you think on having a note here? it would be pretty cool to follow all the drums 1/2 there,it sounds and plays really good!
  11. 03:56:863 (4) - Well,a 3/2 slider here isn't the best choice here... It is better to follow the voces and drums a bit more by using a 1/1 slider with 2 notes or by making the whole pattern 1/2. By using instead a 3/2 ~ 1/2 pattern you have semplified this a lot,and I don't like that much how it sounds :<


[Hard]

  1. 00:05:069 (7,8) - Not really an issue,and this is mostly a personal thing,nut what about making these 2 sliders a bit oblique? Right now,because of them being just vertical, I think this transiction is a bit rough. That's pretty much optional though!
    184,104,5069,2,0,B|166:34,2,71,8|0|0,0:0|0:0|0:0,0:0:0
    328,104,5838,2,0,B|346:34,1,71
  2. 00:31:222 (1,2) - Oh well,it would be good if the flow there continued with the slider 00:34:043 (3) - 's position,actually... What about flipping the whole pattern 00:33:274 (2,3,4,5,1,2,3,4,5) - horizontally? It flows better than before because of that transition I told you and it doesen't ruin the spacing being used there!
    There really shouldn't be any problem with using that 1/4 slider,as it is pretty easy to follow and play!
  3. 01:44:556 (4,5) - What about making these as an arc-based pattern? It really doesn't follow the symmetry,but it flows really good with 01:43:787 (3) - and it plays just awesome!
    210,180,103017,2,0,B|150:180|150:89|215:89,1,142
    296,89,103787,2,0,B|359:89|359:181|292:181,1,142,0|4,0:0|0:0,0:0:0
    210,180,104556,1,8,0:0:0
    148,236,104812,1,2,0:0:0
    152,324,105069,6,0,B|35:318|5:159,2,213,0|0|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0
  4. 02:15:581 (4,5) - This is a really minor graphical thing,feel free to ignore this: what about making some blankets there instead of using just a red waypoint there? They look really good! Here's what I have done:
    480,84,135581,2,0,B|436:36|368:56|357:112|357:112|304:128,1,213,0|8,0:0|0:0,0:0:0
    208,128,136607,2,0,B|155:112|155:112|144:56|76:36|32:84,1,213,0|8,0:0|0:0,0:0:0
  5. 02:53:274 (1) - What do you think on making this part here less semplified,by using a 1/4 slider and some 1/2 circles to follow the drums? They fit really good,and they really aren't that difficult to play! Here I have a pretty good idea to make this kind of pattern following the symmetry too! What do you thing about this?
    8,324,172761,1,2,0:0:0
    32,152,173274,5,8,0:0:0
    96,208,173530,2,0,P|104:244,2,35.5,8|8|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0
    168,161,174043,2,0,B|201:98,1,71,8|2,0:0|0:0,0:0:0
    256,32,174556,1,8,0:0:0
    311,98,174812,6,0,B|358:191,1,71,4|0,0:0|0:0,0:0:0
  6. 02:56:351 (4,5,6,7) - Well,this arc's structure is not that great. You might want to use this? Choose just if you want:
    396,332,176351,1,10,0:0:0
    312,320,176607,1,0,0:0:0
    272,244,176863,1,4,0:0:0
    315,170,177120,2,0,B|300:136|268:120,1,71,0|10,0:0|0:0,0:0:0
  7. 03:01:992 (6) - Why aren't you using the claps you used at the first refrain at this slider? They fit really good to emphatize the drums,as just a whistle isn't that good to emphatizing them. I suggest you instead to replace the whistles with some claps there.
  8. 03:14:043 (2) - Rhythmically talking,this 1/1 slider in these red ticks fits quite bad,probably because of the voces being played there. What about using instead a note with a 3/4 repeated slider? That's jst your choice,though! Here's an example:


[Insane]

  1. 00:25:069 (5,6,7) - Little pattern suggestion here: what do you think about using a pattern like this instead of the current one? It flows really good because of this use of oval flows!
    365,212,25069,2,0,P|432:160|396:84,1,182
    116,84,25838,2,0,P|80:160|147:212,1,182,0|4,0:0|0:0,0:0:0
    256,160,26607,1,12,0:0:0
  2. 00:40:710 (3,4) - What do you think on creating a different type of pattern here,instead of using that "slider progression"? Something like this would work pretty good actually ^^
    84,176,40710,2,0,P|112:212|156:224,1,91
    428,176,41222,2,0,P|400:212|356:224,1,91,0|2,0:0|0:0,0:0:0
  3. 00:58:787 (6) - What about emphatizing that drum you are following with this slider by adding a whistle at the first repeat? It sounds really good imho :P
  4. 01:45:069 (1,2,3) - This is a really little thing,please ignore if you don't want to fix this: what do you think on "inverting" 01:45:069 (1) - 's curve to make it dropoff perfectly with 01:45:581 (2,3) - ? To be gonest,I have been surprsed the first time because of this...
    256,220,105069,6,0,B|216:192|212:136,1,91,0|0,0:0|0:0,0:0:0
    248,48,105581,1,0,0:0:0
    146,60,105838,2,0,B|49:121,1,91
  5. 02:40:453 (7) - You could add a New combo here to keep the consistency with the previous refrain and to avoid the combo chain there from being too long.
  6. 02:41:607 (11,12) - Please,refrain from doing these kind of stacks. Because of 02:41:607 (11) - ongoing, 02:41:992 (12) - 's stack is really unneded and breaks the flow. Consider moving it instead at x:200 y:144
  7. 03:49:940 (11,1,2) - I don't like that much how you are using this transition. I would have prefered instead something like this,as it fits really good and flows pretty much naturally.
    347,192,229940,2,0,B|304:212|248:192,1,91,0|6,0:0|0:0,0:0:0
    144,136,230453,5,0,0:0:0
    255,301,230710,1,10,0:0:0
    256,302,230966,2,0,B|51:302,1,182,6|0,0:0|0:0,0:0:0


That's all. Really nice map,even if I'm a bit unsure about the normal diff itself. For the rest you have done a pretty good job,good work!
Topic Starter
indyinyou
all fix

thx :)
-kevincela-
Mod finished,feel free to check it whenever you want! :D
show more
Please sign in to reply.

New reply