forum

Kanon Wakeshima - Sakura Meikyuu

posted
Total Posts
12
Topic Starter
netnesanya
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
PandaHero
Dirty 2 kd holder

[General]
1. 03:15:622 - вот тут на редлайн забыл галочку киая поставить, моддинг ассистант ругается, такое в хардосе и в ласт диффе есть
03:27:269 - ^

[Normal]
  1. Нк на каждый даунбит в нормалах обычно выглядят как спам, из-за того что там на такт мало объектов приходится, попробуй ставить нк на каждый второй даунбит.
  2. Карта бедновата по формам, в основном это круто изогнутые 1/1 сосиски, хотелось бы увидеть больше вариаций.
  3. Не бойся делать в этой диффке более сложный ритм. Онли 1/1 слайдеры в начале и в паре других частей играются супер скучно, попробуй разбавить их нотками, вот тут например подошло бы - 00:15:975 (1). А под протяжные звуки можно и 2/1 слайдеры лепить, например сюда - 00:14:563 (1,2), я бы тут 2/1 слайдер сделала и нотку на белый тик. Дальше я думаю сам разберёшься, как сделать эту диффу интереснее, если нет, я гдшну :)
  4. 01:06:622 (1,2) - хмм, убрала бы нотку и подвинула слайдер на красный тик, чтобы под вокал было, а то там на белом тике вроде нет ничего особо сильного, чтобы оттуда слайдер начинать
  5. 01:08:916 (2) - подвинь его на красный тик 01:08:740 и поставь сюда нотку - 01:09:269, такой ритм гораздо интереснее
  6. 01:09:622 (4,5,6) - ^
  7. 01:11:034 (1,2) - ^
  8. 01:44:210 (2,1) - ошибся со спейсингом?
  9. 02:14:387 (1,2) - тут как в первом киае было
  10. 02:27:269 (1) - эта нотка после маппинга вокала кажется лишней, можно её убрать и сделать кастомный брейк, чтобы он начинался на этом месте
  11. 03:25:328 (1) - будет лучше, если ты закончишь этот слайдер там, где заканчивается вокал, а именно на красном тике
  12. 03:26:563 (3) - и этот тоже
  13. 03:27:269 - та же история с киаями, что я в дженерал описывала
[Hard]
В целом эта диффка нравится мне гораздо больше, чем нормал, молодец :)

  1. 00:17:387 (1) - не очень аккуратный вейв, подтяни третий анчор вверх
  2. 02:00:445 (1) - ^
  3. 00:33:445 (2,6) - противно оверлапятся :с
  4. 00:41:563 (1,2,3,4) - лучше тут вокал маппнуть, или хоть немного обратить на него внимание
  5. 01:04:681 (4,5) - из-за того что они не параллельны хвост 5 слайдера слишком близко к голове 4, из-за этого не очень выглядит
  6. 01:18:093 (1) - о, а если тут сделать ревёрс слайдер и таким образом маппнуть белый тик? Только не глуши его тогда ><
  7. 02:25:857 (1) - ^
  8. 01:43:328 (1,2,3) - опять не самый удачный выбор ритма, не понимаю его вообще, если честно, давай под вокал тут?
  9. 01:49:328 (1,2,3) - сейм, ну или поставь нотку на красный тик, а потом слайдосы с белых, это если хочешь бассуху маппать
  10. 02:47:916 (3,1) - сделай бланкет =)
  11. 03:06:445 (5) - лучше его распрямить, конечно, такие короткие некрасиво выглядят, если они изогнуты
  12. 03:12:092 (7) - по-моему его лучше на красном тике закончить, сейчас он странновато звучит
  13. 03:14:916 (4) - сейм, ещё и нотка потом непонятно под что стоит
  14. 03:58:857 (4,5,6) - вот этот ритм здесь лучше заходил - 02:24:975 (2,3,4,5,6,7), хз зачем ты это поменял
[Mirash]
Делису привет

  1. 00:45:622 (6,1) - мне кажется, или ты тут со спейсингом переборщил?
  2. 00:52:328 (4,7) - фу, они касаются друг друга, опусти 00:53:387 (7,8,9) - пониже
  3. 00:54:093 (5) - один пиксель влево
  4. 01:01:681 (8,9,10,11,12) - если начинать этот спам с клэпа, то лучше звучит имо
  5. 02:09:445 (3,4,5,6,7,8,9) - крышечка
  6. 01:03:975 (2) - о, Слеед вейв
  7. 01:44:916 (5,7,8,9) - :o :o :o :o :( :( :( :cry: :cry: :cry:
  8. 02:24:975 (6,7,8,9,10,11,1,2,3) - вот эта штука по виду проще, чем эта - 01:17:210 (6,7,8,9,10,11,12,13,14), и вторая мне нравится куда больше, может сделаешь в первом случае что-то подобное?
  9. 03:01:681 (2,3,4,1) - как же круто, хочу от тебя гд
  10. 03:37:504 (5,6) - в этом ведь есть какой-то особый смысл?
  11. 04:05:916 (1,2,3,4) - сделай его зеркально с первым квадратосом, чтобы было красиво
  12. 04:14:916 (1,2,3) - aww
ASPIRIN

hello there



the mod

Mapping



00:00:000 -
⊂ヽ
  \\ _
   \( ͡° ͜ʖ ͡°) R
    < ⌒ヽ E
   /   へ\ M
   /  / \\ A
   レ ノ   ヽつ P
  / / P
  / /| L
 ( (ヽ Z
 | |、\
 | 丿 \ ⌒)
 | |  ) /
`ノ )  Lノ
(_ (да шучу я)



00:24:798 (2,3,4) - Добрый вечер молодой человек, вас посетила ПОЛИЦИЯ ФЛОУ!


01:37:504 (5,1) - тут возможно не очень удобный разворот с точки зрения флоу.

03:12:445 (1) - Тут достаточно сильный момент в песне, я думаю тебе надо эту ноту отодвинуть подальше чтоб выразить его
03:15:622 (1) - ^ или sv тут ещё сильнее сделать, ибо прям реально сильный момент, за душу трогает как Михаил Круг и Фараон

03:27:269 (1) - Тот же самое что и с предыдущими, только тут ещё и оверлап возникает, не очень удобно, можно словить миссрид и слайдербрейк

04:03:975 (1) - Заверни хоть немного слайдер в сторону следующего объекта

04:09:622 (5,6) - Слишком острый угол у джампа, чуть не порезался


04:26:563 - я тут слышу пару нот, можно устроить подлянку и тоже их замапать.

Моё лицо когда я вижу твою карту


Ладно, а если серьёзно (ЛОЛ, АСПИРИН И СЕРЬЁЗНО ЧОТО, АХАХАХА), то карта очень хороша, все хорошо скомпонованно, выглядит аккуратненько и удобно (особенно мне понравились джампы с кисладерами, просто по тому, что я люблю такое). Я со своей вышки дилетанта могу сказать, что можешь просить моды у номинаторов, авось и бабл словишь, а там всё само собой пойдёт.

Помни, Реальность — иллюзия, вселенная — голограмма, скупай золото, пока!
EijiKuinbii
самая сложная сложность
все комбоколоры оттенки фиолетового, это как-то неоч
00:33:975 (7,8,9,1) - тут можно бланкет получше сделать
01:32:563 (2,3) - ктрл+g для лучшего флоу?
00:32:563 (5) - 01:40:328 (5) - думаю в таких моментах можно повысить св до х1
сори что мало написал просто карта очень хороша, все хорошо скомпонованно, выглядит аккуратненько и удобно (особенно мне понравились джампы с кисладерами, просто по тому, что я люблю такое). Я со своей вышки дилетанта могу сказать, что можешь просить моды у номинаторов, авось и бабл словишь, а там всё само собой пойдёт.

Помни, Реальность — иллюзия, вселенная — голограмма, скупай золото, пока!
Topic Starter
netnesanya

ASPIRIN wrote:

hello there


zdarova

the mod

Mapping



00:00:000 -
⊂ヽ
  \\ _
   \( ͡° ͜ʖ ͡°) R
    < ⌒ヽ E
   /   へ\ M
   /  / \\ A
   レ ノ   ヽつ P
  / / P
  / /| L
 ( (ヽ Z
 | |、\
 | 丿 \ ⌒)
 | |  ) /
`ノ )  Lノ
(_ (да шучу я)
fixed


00:24:798 (2,3,4) - Добрый вечер молодой человек, вас посетила ПОЛИЦИЯ ФЛОУ! Это вполне нормально играется


01:37:504 (5,1) - тут возможно не очень удобный разворот с точки зрения флоу. Круговое движение,так что тоже все нормально

03:12:445 (1) - Тут достаточно сильный момент в песне, я думаю тебе надо эту ноту отодвинуть подальше чтоб выразить его Мне кажется,что здесь наоборот звук тише становится...
03:15:622 (1) - ^ или sv тут ещё сильнее сделать, ибо прям реально сильный момент, за душу трогает как Михаил Круг и Фараон Тогда придется весь парт переделывать с св повыше,так как весь киай она так сильно орет...

03:27:269 (1) - Тот же самое что и с предыдущими, только тут ещё и оверлап возникает, не очень удобно, можно словить миссрид и слайдербрейк Сонг паузится и большой гап между предыдущим и этим слайдером,так что все нормально

04:03:975 (1) - Заверни хоть немного слайдер в сторону следующего объекта фихед

04:09:622 (5,6) - Слишком острый угол у джампа, чуть не порезался фихед ту


04:26:563 - я тут слышу пару нот, можно устроить подлянку и тоже их замапать. не хочу чтобы люди меня ненавидели за это...

Моё лицо когда я вижу твою карту


Ладно, а если серьёзно (ЛОЛ, АСПИРИН И СЕРЬЁЗНО ЧОТО, АХАХАХА), то карта очень хороша, все хорошо скомпонованно, выглядит аккуратненько и удобно (особенно мне понравились джампы с кисладерами, просто по тому, что я люблю такое). Я со своей вышки дилетанта могу сказать, что можешь просить моды у номинаторов, авось и бабл словишь, а там всё само собой пойдёт.

Помни, Реальность — иллюзия, вселенная — голограмма, скупай золото, пока! Вникаю в твоё послание мне<

EijiKuinbii wrote:

самая сложная сложность
все комбоколоры оттенки фиолетового, это как-то неоч может быть потом поменяю,только нужно придумать на какие
00:33:975 (7,8,9,1) - тут можно бланкет получше сделать ок
01:32:563 (2,3) - ктрл+g для лучшего флоу? тогда будет небольшая проблема со спейсингом и мне кажется,что здесь вполне нормальный флоу
00:32:563 (5) - 01:40:328 (5) - думаю в таких моментах можно повысить св до х1 мне кажется под "вшшш" так себе зайдет увеличение св...
сори что мало написал просто карта очень хороша, все хорошо скомпонованно, выглядит аккуратненько и удобно (особенно мне понравились джампы с кисладерами, просто по тому, что я люблю такое). Я со своей вышки дилетанта могу сказать, что можешь просить моды у номинаторов, авось и бабл словишь, а там всё само собой пойдёт.

Помни, Реальность — иллюзия, вселенная — голограмма, скупай золото, пока! Вникаю в твоё послание мне<
bite you death
hello, mind if we m4m? like you said in pm

  • general
  1. check aimod
  2. up the ar of mirash's insane? hard is ar 8 and top diff 9.1, maybe 8.5?
  3. lower ar of hard too, normal is ar 4
  4. ncs look really messy

    hard
  5. spacing seems to be inconsistent, 00:08:916 (1,2,3,4,5) - for example should probably be the same ds but its all different
  6. 00:10:328 (1,2,3,1,2,3) - i dont think you should stack this because the next section has a lot of triplets and if you introduce stacks as 1/2s it might be hard to read
  7. 00:10:416 - there's a sound here, add a triplet because in the upcoming section there's a lot of triplets, as mentioned above, and this could be an introduction
  8. 00:11:740 - to 00:21:622 -; overmapped triplets tbh
  9. 00:16:681 (5,6) - shorten to 1/2, there's a sound on red ticks
  10. 00:27:798 (2,3,4,5,6,1) - slow section, should be easy to play/read, this is kinda hard to read because its the same pattern but different time spacing
  11. 00:27:887 (3) - overmapped
  12. 00:35:387 (4,5,1) - why this here? there's no sound here thats different from the nearby objects to warrant this
  13. 00:35:387 (4,5,1,2) - change to this starting from 00:35:034 -
  14. 00:46:416 (4) -, 00:49:240 (4) -, 00:52:063 (4) -, 00:53:475 (4) - overmapped
  15. 00:56:210 (1,2,3,4) - very dense for a part like this, i'd use sliders here
  16. 01:05:034 (5) - there is a vocal on 01:05:210 -, so 1/2 slider is better here
  17. 01:13:681 (4,5,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5) - add a circle at 01:15:181 - to fit the rhythm choice here better, even though its overmapped it feels like thats the style of this diff
  18. 01:19:151 (2,3) - ctrl g for better sound emphasis?
  19. 01:24:445 (5,6) - 1/2 fits better
  20. 01:30:798 - to 02:04:681 - is just an identical copy of 00:23:034 - to 00:56:916 -, pattern and rhythm-wise
  21. 02:10:945 (4) - why is there a note here but not at 02:12:357 -
  22. 02:25:857 (1,1) - dont need to double nc in hard
  23. 02:39:093 (2,3,4) -, 02:40:504 (2,3,4) -, 02:41:916 (2,3,4) -, 02:43:328 (2,3,4) -, 02:44:740 (2,3,4) -, 02:46:151 (2,3,4) - and 02:47:563 (2,3,4) - ctrl g all of these to follow song better
  24. 02:50:387 (2,3) -, 02:54:622 (2,3) -, 02:56:034 (2,3) -, 02:57:445 (2,3) -, 02:58:857 (2,3) -, 03:00:269 (2,3) -, 03:03:093 (2,3) -, 03:04:504 (2,3) -, 03:07:328 (2,3) -, 03:08:740 (2,3) - and 03:10:151 (2,3) - ctrl g to emphasise the stronger sounds
  25. 03:11:563 (2,3) - ctrl g or change slider to circles, either is fine imo
  26. 03:23:740 (6) - 1/2 slider fits better cause there's a sound at 03:23:916 -
  27. 03:59:740 (1,2,3) - dont mute pls
  28. 04:07:151 - wrong hs?

    mirash
  29. you increased spacing for 00:02:563 (3) - but not for 00:03:975 (3) -?
  30. could ctrl g 00:06:622 (1,2) - and 00:07:681 (1,2) -, since each 1 is a new sound i think flow change would be good here
  31. 00:11:740 (9,1) - swap nc
  32. 00:13:681 (4,5,6) - pretty major sound, space triplet maybe?
  33. 00:15:622 (4) - i dont see what warrants the spacing of this jump
  34. 00:18:798 (1) - should be spaced further imo
  35. 00:19:592 (6) - move to 00:19:416 -, sounds better imo
  36. 00:45:622 (6) - and 00:46:151 (2) - are the important sounds here, 00:45:798 (1) - is significantly less important, but is still spaced the most
  37. 00:45:622 (6,1) - swap nc
  38. 00:47:034 (6) -
  39. 00:47:828 (9) - remove this, sounds better
  40. 00:56:916 (1) - could move like this to emphasise 1 better
  41. 00:58:593 (8) - remove clap
  42. 01:01:328 (6) - same here
  43. 01:03:798 (1) - stack on tail of 01:03:975 (2) -, looks cool and emphasises sound on 2 better
  44. 01:10:240 (2) - remove this would be better imo
  45. 01:11:034 (11,1) - swap nc
  46. 01:13:857 (2) - major sound but you mapped it with a stack
  47. 01:16:681 (5) - nc
  48. 01:55:151 (4,7) - add drum-hitwhistle on these (only head of slider)
  49. 01:56:210 - should be clickable imo
  50. 01:57:622 (3) - why is this so spaced
  51. 02:00:445 - should also be clickable
  52. 02:01:857 (7) - could be changed to 2 sliders like this to follow the dragging vocal a bit, like you did at 00:54:093 (5,6) -
  53. 02:09:445 (3,4,5,6,7,8,9) - the claps in this stream seem kinda random
  54. 02:11:563 (1) - could move to around 330,255 (coordinates) to emphasise 02:11:387 (7) - and 02:11:740 (2) -
  55. 02:15:445 (5) - change into 1/4 slider or add a circle at 02:15:534 -
  56. 02:23:034 (2) - space further from 1 to emphasise it more
  57. 02:25:857 (3) - and 01:18:093 (14) -; why cant you just end them on the same sound?
  58. 02:49:240 - there is a sound here
  59. 02:54:269 (2,3,4,5,6,7) - why did you space this whole pattern? this part is really calm...
  60. 02:56:740 (3) -, 03:08:916 (5,7) - accidental sliderwhistle?
  61. 03:22:504 (1) - 03:22:504 (1) - move to 364,124 for better emphasis + blanket of 03:22:681 (2) -
  62. 03:37:504 (5,6) - better to just keep this not overlapped or just stacked, it hasnt been used anywhere else in the map and i dont think introducing it once 3 and a half mins in is a good idea
  63. 03:43:857 (5) - shorten to 1/2 and put a circle at 03:44:210 - because there are sounds that deserve to be mapped at 03:44:033 - and 03:44:210 -
dont have time for more rn, gl

edit: my map if m4m: https://osu.ppy.sh/s/665057
Topic Starter
netnesanya

bite you death wrote:

hello, mind if we m4m? like you said in pm ohayo gozaimasu

  • general
  1. check aimod
  2. up the ar of mirash's insane? hard is ar 8 and top diff 9.1, maybe 8.5? if he wants
  3. lower ar of hard too, normal is ar 4 changed ar in normal to 5
  4. ncs look really messy

    hard
  5. spacing seems to be inconsistent, 00:08:916 (1,2,3,4,5) - for example should probably be the same ds but its all different fixed
  6. 00:10:328 (1,2,3,1,2,3) - i dont think you should stack this because the next section has a lot of triplets and if you introduce stacks as 1/2s it might be hard to read
  7. 00:10:416 - there's a sound here, add a triplet because in the upcoming section there's a lot of triplets, as mentioned above, and this could be an introduction changed it
  8. 00:11:740 - to 00:21:622 -; overmapped triplets tbh i hear some sounds there
  9. 00:16:681 (5,6) - shorten to 1/2, there's a sound on red ticks fixed
  10. 00:27:798 (2,3,4,5,6,1) - slow section, should be easy to play/read, this is kinda hard to read because its the same pattern but different time spacing
  11. 00:27:887 (3) - overmapped fixed
  12. 00:35:387 (4,5,1) - why this here? there's no sound here thats different from the nearby objects to warrant this
  13. 00:35:387 (4,5,1,2) - change to this starting from 00:35:034 - changed it a bit
  14. 00:46:416 (4) -, 00:49:240 (4) -, 00:52:063 (4) -, 00:53:475 (4) - overmapped fixed
  15. 00:56:210 (1,2,3,4) - very dense for a part like this, i'd use sliders here sliders will not emphasise vocal and strong sounds
  16. 01:05:034 (5) - there is a vocal on 01:05:210 -, so 1/2 slider is better here 01:05:387 - because there starts new syllable in vocal
  17. 01:13:681 (4,5,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5) - add a circle at 01:15:181 - to fit the rhythm choice here better, even though its overmapped it feels like thats the style of this diff ok
  18. 01:19:151 (2,3) - ctrl g for better sound emphasis? changed
  19. 01:24:445 (5,6) - 1/2 fits better yes
  20. 01:30:798 - to 02:04:681 - is just an identical copy of 00:23:034 - to 00:56:916 -, pattern and rhythm-wise
  21. 02:10:945 (4) - why is there a note here but not at 02:12:357 - bcuz im retarded
  22. 02:25:857 (1,1) - dont need to double nc in hard ok...
  23. 02:39:093 (2,3,4) -, 02:40:504 (2,3,4) -, 02:41:916 (2,3,4) -, 02:43:328 (2,3,4) -, 02:44:740 (2,3,4) -, 02:46:151 (2,3,4) - and 02:47:563 (2,3,4) - ctrl g all of these to follow song better there slow part so i dont think that i should emphasise it here
  24. 02:50:387 (2,3) -, 02:54:622 (2,3) -, 02:56:034 (2,3) -, 02:57:445 (2,3) -, 02:58:857 (2,3) -, 03:00:269 (2,3) -, 03:03:093 (2,3) -, 03:04:504 (2,3) -, 03:07:328 (2,3) -, 03:08:740 (2,3) - and 03:10:151 (2,3) - ctrl g to emphasise the stronger sounds there slow part so i dont think that i should emphasise it here
  25. 03:11:563 (2,3) - ctrl g or change slider to circles, either is fine imo fixed
  26. 03:23:740 (6) - 1/2 slider fits better cause there's a sound at 03:23:916 - i think that this slider fits with vocal
  27. 03:59:740 (1,2,3) - dont mute pls ok
  28. 04:07:151 - wrong hs? exactly

dont have time for more rn, gl anyway thanks for mod

edit: my map if m4m: https://osu.ppy.sh/s/665057
tokiko
ня..
irc
2017-10-14 00:19 -Light-: =)
2017-10-14 00:20 tokiko: 00:08:563 (1,2) - ебать тут спейсинг разный
2017-10-14 00:20 tokiko: 00:08:828 (4,5) - а тут тоже но наверное так задумано
2017-10-14 00:20 -Light-: 00:08:828 (4,5) - тут сэйм...
2017-10-14 00:20 tokiko: 00:19:504 (5) - нк хуярь..
2017-10-14 00:20 -Light-: а нет
2017-10-14 00:21 -Light-: 00:20:916 (5) - ну тогда и тут
2017-10-14 00:21 tokiko: нет
2017-10-14 00:21 tokiko: там нет долбёжного саунда
2017-10-14 00:21 tokiko: ну можешь и поставить если хош
2017-10-14 00:22 tokiko: 00:33:975 (7) - можно это короче на ноты заменить а это 00:34:151 (8,9) - сделать слайдером кик
2017-10-14 00:22 tokiko: чтобы в vocals заходило
2017-10-14 00:22 tokiko: но звучит как говно
2017-10-14 00:23 tokiko: 00:36:269 (3,4) - что ты со спейсингом творишь
2017-10-14 00:23 -Light-: 00:34:151 (8,9) - это типо в пианинку или че это...
2017-10-14 00:23 tokiko: да хзз
2017-10-14 00:24 -Light-: я слайдерами это все ставил...
2017-10-14 00:24 tokiko: 00:51:975 (5) - кьюшечку хуярб
2017-10-14 00:25 tokiko: 01:13:857 (1) - вот это эмфазис..
2017-10-14 00:25 -Light-: экзактли
2017-10-14 00:26 tokiko: 01:18:445 (1) - а тут убери
2017-10-14 00:26 tokiko: потому что люди считают что нк помогает читать кому-то
2017-10-14 00:26 tokiko: особенно челам со скином без комбо колоров и цирф
2017-10-14 00:26 tokiko: фр
2017-10-14 00:27 -Light-: ну типо слог и тыры пыры...
2017-10-14 00:27 tokiko: да там блин
2017-10-14 00:27 tokiko: анридбл потом
2017-10-14 00:27 tokiko: хз как такое можно не прочитать
2017-10-14 00:27 tokiko: но на всякий случай надо бы
2017-10-14 00:27 tokiko: стоямба..
2017-10-14 00:28 tokiko: 01:30:093 (2) - тут 1.53
2017-10-14 00:28 tokiko: 00:22:328 (2) - а тут 1.13
2017-10-14 00:28 tokiko: нани
2017-10-14 00:28 -Light-: вау...
2017-10-14 00:29 -Light-: 00:22:328 (2) - ок тут тоже 1.53 поставил...
2017-10-14 00:29 tokiko: 01:52:593 (3) - хз почему но этот оверлап как говно выглядит
2017-10-14 00:30 tokiko: выдвинь его немного подальше что ли
2017-10-14 00:30 tokiko: 01:52:593 (3,2,3) - или так, чтобы тут визуалочки классные были
2017-10-14 00:30 tokiko: 01:59:740 (5) - ну про нк ты понял уже наверное да
2017-10-14 00:32 tokiko: 02:24:445 (1) - маеня пугает то что якори тут не по одной линии расположены
2017-10-14 00:32 tokiko: ну и в других
2017-10-14 00:32 tokiko: которые ты видимо копировал тупо
2017-10-14 00:33 tokiko: 02:40:504 (2,3,4,5,6) - че тут со спейсингом творится
2017-10-14 00:34 tokiko: 02:49:504 (1) - хз хз ты вроде раньше не ставил на таком нк
2017-10-14 00:35 -Light-: по-моему раньше не было таких моментов
2017-10-14 00:35 tokiko: были паузы эти
2017-10-14 00:35 tokiko: когда ты ноту рядом со слайдером ставишь и паузишь
2017-10-14 00:35 tokiko: или стакаешь
2017-10-14 00:36 tokiko: ну для примера 03:47:563 (4,1) -
2017-10-14 00:36 -Light-: ну паузы были,а вшшш не было
2017-10-14 00:36 tokiko: там просто друм саунд же
2017-10-14 00:37 -Light-: ладно...
2017-10-14 00:37 tokiko: 04:09:622 (5) - ну и нк по традиции
2017-10-14 00:37 tokiko: пофикси пустоту правого верхнего угла
2017-10-14 00:38 -Light-: чем
2017-10-14 00:38 -Light-: ...
2017-10-14 00:38 tokiko: ну хз..
2017-10-14 00:38 -Light-: в конце тройку там поставить
2017-10-14 00:38 tokiko: у меня вот левый пустует всегда например
2017-10-14 00:39 -Light-: а у меня правый...
2017-10-14 00:40 tokiko: что у тебя за проблемы с тегами
2017-10-14 00:40 tokiko: Uninherited timing points conflict with Mirash's Insane diff.
2017-10-14 00:40 tokiko: ой
2017-10-14 00:40 tokiko: тайминг поинтами
2017-10-14 00:40 -Light-: ой
2017-10-14 00:40 -Light-: =)
2017-10-14 00:41 -Light-: https://puu.sh/xXrzJ/04b3147397.png
2017-10-14 00:42 -Light-: а ты обновил...
2017-10-14 00:42 tokiko: 01:18:975 (1) - а это точно ридбл?
2017-10-14 00:42 tokiko: для парней с дт например
2017-10-14 00:42 -Light-: ну обнови...
2017-10-14 00:42 tokiko: кого
2017-10-14 00:42 tokiko: я перескачивал уже
2017-10-14 00:42 -Light-: хардос
2017-10-14 00:42 -Light-: ну ладно...
2017-10-14 00:43 -Light-: по-моему все ридбл там
2017-10-14 00:43 tokiko: у чела какого-нибудь жопа сгорит
2017-10-14 00:43 tokiko: 02:14:916 (6) - ты разве не тут нк ставишь обычно????????????? а то на следующей ноте как-то странно
2017-10-14 00:44 tokiko: я конечно всё понимаю звук там тыры пыры
2017-10-14 00:44 tokiko: но всё равно странно
2017-10-14 00:44 -Light-: 02:14:387 (5) - а че если тут поставить нк
2017-10-14 00:44 -Light-: 02:15:093 (1) - а тут убрать
2017-10-14 00:44 tokiko: ну норм будет наверн
2017-10-14 00:46 tokiko: 03:13:151 (1,2,3,4,5) - а нк на всех обжектах это эксклюзив для глубин святой девки?
2017-10-14 00:47 -Light-: наверное
Ellyu
Hi! tokiko ask me to mod this

[top diff]
some triplet plays kinda awkward for me cuz they start from white ticks. according to the music theory most of the triplet should start from a red tick. The exception is that if the triplet is in a complex pattern,it would be not that weird.
for example:01:09:975 (2,3,4) - is weird and overmapped cuz it is in a simple 1/2 rhythm. 01:13:151 (3,4,5) - is fine cuz it is in a complex 1/4 stream and sliders pattern.

00:17:034 (8) - should be two circle to follow the string
01:05:387 (1,2,3) - space could be larger to emphasize the music. you can compare it with 00:59:034 (3,4,5,6) - which have almost the same space but the music is not that strong.
01:17:563 (7,8,9,10,1) - this antiflow is bad. 01:17:916 (9,10,1) - should be placed at the right of (8)
02:32:210 (3,4,5,6,7,8) - music is calm. some reversed sliders would be better
02:32:916 (1,3) - overlapped
02:49:857 - to 03:12:445 - extremely overmapped. and this is much harder than the kiai parts which kills the balance and consistency.

too busy to give a detailed mod.sorry
Topic Starter
netnesanya

PandaHero wrote:

Dirty 2 kd holder

[General]
1. 03:15:622 - вот тут на редлайн забыл галочку киая поставить, моддинг ассистант ругается, такое в хардосе и в ласт диффе есть
03:27:269 - ^ fixed

[Normal]
  1. Нк на каждый даунбит в нормалах обычно выглядят как спам, из-за того что там на такт мало объектов приходится, попробуй ставить нк на каждый второй даунбит. ок
  2. Карта бедновата по формам, в основном это круто изогнутые 1/1 сосиски, хотелось бы увидеть больше вариаций. еще прямые сосиски есть
  3. Не бойся делать в этой диффке более сложный ритм. Онли 1/1 слайдеры в начале и в паре других частей играются супер скучно, попробуй разбавить их нотками, вот тут например подошло бы - 00:15:975 (1). А под протяжные звуки можно и 2/1 слайдеры лепить, например сюда - 00:14:563 (1,2), я бы тут 2/1 слайдер сделала и нотку на белый тик. Дальше я думаю сам разберёшься, как сделать эту диффу интереснее, если нет, я гдшну :) попробую...
  4. 01:06:622 (1,2) - хмм, убрала бы нотку и подвинула слайдер на красный тик, чтобы под вокал было, а то там на белом тике вроде нет ничего особо сильного, чтобы оттуда слайдер начинать ок
  5. 01:08:916 (2) - подвинь его на красный тик 01:08:740 и поставь сюда нотку - 01:09:269, такой ритм гораздо интереснее поменял
  6. 01:09:622 (4,5,6) - ^
  7. 01:11:034 (1,2) - ^
  8. 01:44:210 (2,1) - ошибся со спейсингом? экзактли
  9. 02:14:387 (1,2) - тут как в первом киае было
  10. 02:27:269 (1) - эта нотка после маппинга вокала кажется лишней, можно её убрать и сделать кастомный брейк, чтобы он начинался на этом месте ок
  11. 03:25:328 (1) - будет лучше, если ты закончишь этот слайдер там, где заканчивается вокал, а именно на красном тике ок
  12. 03:26:563 (3) - и этот тоже ок
  13. 03:27:269 - та же история с киаями, что я в дженерал описывала пофиксил
[Hard]
В целом эта диффка нравится мне гораздо больше, чем нормал, молодец :)

  1. 00:17:387 (1) - не очень аккуратный вейв, подтяни третий анчор вверх ок
  2. 02:00:445 (1) - ^
  3. 00:33:445 (2,6) - противно оверлапятся :с пофиксил
  4. 00:41:563 (1,2,3,4) - лучше тут вокал маппнуть, или хоть немного обратить на него внимание немного поменял ритм
  5. 01:04:681 (4,5) - из-за того что они не параллельны хвост 5 слайдера слишком близко к голове 4, из-за этого не очень выглядит сделал параллельными
  6. 01:18:093 (1) - о, а если тут сделать ревёрс слайдер и таким образом маппнуть белый тик? Только не глуши его тогда >< мне кажется,что не очень будет...
  7. 02:25:857 (1) - ^
  8. 01:43:328 (1,2,3) - опять не самый удачный выбор ритма, не понимаю его вообще, если честно, давай под вокал тут? давай...
  9. 01:49:328 (1,2,3) - сейм, ну или поставь нотку на красный тик, а потом слайдосы с белых, это если хочешь бассуху маппать ок
  10. 02:47:916 (3,1) - сделай бланкет =) =))
  11. 03:06:445 (5) - лучше его распрямить, конечно, такие короткие некрасиво выглядят, если они изогнуты ок
  12. 03:12:092 (7) - по-моему его лучше на красном тике закончить, сейчас он странновато звучит ок
  13. 03:14:916 (4) - сейм, ещё и нотка потом непонятно под что стоит спиннер засунул
  14. 03:58:857 (4,5,6) - вот этот ритм здесь лучше заходил - 02:24:975 (2,3,4,5,6,7), хз зачем ты это поменял сделал так же,как было до этого

Ellyu wrote:

Hi! tokiko ask me to mod this hi~!

[top diff]
some triplet plays kinda awkward for me cuz they start from white ticks. according to the music theory most of the triplet should start from a red tick. The exception is that if the triplet is in a complex pattern,it would be not that weird.
for example:01:09:975 (2,3,4) - is weird and overmapped cuz it is in a simple 1/2 rhythm. 01:13:151 (3,4,5) - is fine cuz it is in a complex 1/4 stream and sliders pattern. changed rhythm a bit

00:17:034 (8) - should be two circle to follow the string i emphasise strong sound with that slider
01:05:387 (1,2,3) - space could be larger to emphasize the music. you can compare it with 00:59:034 (3,4,5,6) - which have almost the same space but the music is not that strong. ok
01:17:563 (7,8,9,10,1) - this antiflow is bad. 01:17:916 (9,10,1) - should be placed at the right of (8) fixed
02:32:210 (3,4,5,6,7,8) - music is calm. some reversed sliders would be better ok
02:32:916 (1,3) - overlapped fixed
02:49:857 - to 03:12:445 - extremely overmapped. and this is much harder than the kiai parts which kills the balance and consistency. added reverse sliders instead some triples/bursts

too busy to give a detailed mod.sorry thanks for mod!
Mirash
panda

PandaHero wrote:

[Mirash]
Делису привет

  1. 03:37:504 (5,6) - в этом ведь есть какой-то особый смысл? прикольно играется
  2. 04:05:916 (1,2,3,4) - сделай его зеркально с первым квадратосом, чтобы было красиво лень

bite you death

bite you death wrote:

  • mirash
  1. you increased spacing for 00:02:563 (3) - but not for 00:03:975 (3) -? xD
  2. could ctrl g 00:06:622 (1,2) - and 00:07:681 (1,2) -, since each 1 is a new sound i think flow change would be good here
  3. 00:11:740 (9,1) - swap nc i dnot use nc on the end of streams oftenly
  4. 00:13:681 (4,5,6) - pretty major sound, space triplet maybe? i don't think it is good for insane
  5. 00:15:622 (4) - i dont see what warrants the spacing of this jump snare
  6. 00:18:798 (1) - should be spaced further imo
  7. 00:19:592 (6) - move to 00:19:416 -, sounds better imo i'm ok with both ways, but currently it covers double-like sound on red tick
  8. 00:45:622 (6) - and 00:46:151 (2) - are the important sounds here, 00:45:798 (1) - is significantly less important, but is still spaced the most
  9. 00:45:622 (6,1) - swap nc don't want to break pattern
  10. 00:47:034 (6) -
  11. 00:47:828 (9) - remove this, sounds better
  12. 00:56:916 (1) - could move like this to emphasise 1 better no
  13. 00:58:593 (8) - remove clap
  14. 01:01:328 (6) - same here thats a hs pattern i don't want to break
  15. 01:03:798 (1) - stack on tail of 01:03:975 (2) -, looks cool and emphasises sound on 2 better no
  16. 01:10:240 (2) - remove this would be better imo hm no
  17. 01:11:034 (11,1) - swap nc
  18. 01:13:857 (2) - major sound but you mapped it with a stack whats the problem with this
  19. 01:16:681 (5) - nc it'll become too spammy
  20. 01:55:151 (4,7) - add drum-hitwhistle on these (only head of slider) head is clapped
  21. 01:56:210 - should be clickable imo its k
  22. 01:57:622 (3) - why is this so spaced to highlight pattern
  23. 02:00:445 - should also be clickable
  24. 02:01:857 (7) - could be changed to 2 sliders like this to follow the dragging vocal a bit, like you did at 00:54:093 (5,6) - yeah but i like varying stuff
  25. 02:09:445 (3,4,5,6,7,8,9) - the claps in this stream seem kinda random
  26. 02:11:563 (1) - could move to around 330,255 (coordinates) to emphasise 02:11:387 (7) - and 02:11:740 (2) - low spacing is emphasis too
  27. 02:15:445 (5) - change into 1/4 slider or add a circle at 02:15:534 - there is nothing as far as my ears are not lying to me
  28. 02:23:034 (2) - space further from 1 to emphasise it more
  29. 02:25:857 (3) - and 01:18:093 (14) -; why cant you just end them on the same sound?
  30. 02:49:240 - there is a sound here more like i follow violin here
  31. 02:54:269 (2,3,4,5,6,7) - why did you space this whole pattern? this part is really calm... breaking low spacing seem cool here
  32. 02:56:740 (3) -, 03:08:916 (5,7) - accidental sliderwhistle? intentional
  33. 03:22:504 (1) - 03:22:504 (1) - move to 364,124 for better emphasis + blanket of 03:22:681 (2) -
  34. 03:37:504 (5,6) - better to just keep this not overlapped or just stacked, it hasnt been used anywhere else in the map and i dont think introducing it once 3 and a half mins in is a good idea it is for climax effect
  35. 03:43:857 (5) - shorten to 1/2 and put a circle at 03:44:210 - because there are sounds that deserve to be mapped at 03:44:033 - and 03:44:210 - too 1/2 slider spammy then

no answer fix thanks
Delis
saratov modding team

[general]
offset -10

[edge]
diff name :/

01:05:387 (1) - what does this snap for? the vocal is likely extended until the next white tick so making the slider 3/4 is most reasonable choice.
01:18:975 (2) - hitsound conflicts with 02:26:740 (2) -
02:27:269 - the finish spam in this part doesn't fit at all and thus the violins seem like ignored in both rhythm way and hitsound way. also would recommend to use soft set instead of normal one because it's unnecessarily noisy in this quiet parts :/


it's quite boring when you're forced to play the same rhythm in full 4 minutes, for example it's pretty obvious that the intensity of the song in 00:23:034 - is much less than 00:56:916 - but everything what you did to differentiate them is filling 1/4s in the kiai, since the base sv is really low changing sv doesn't really represent the music enough. and the actual problem of this is you don't really use 1/1 sliders, quite rarely. and in the part which is still quiet 00:34:328 - there're quite large amount of triplets which sound really overmapping lol. I mean, overmapped triplets aren't something bad but it's way too overdose hence could decrease like half of them at very least, plus a triplet that starts on the white tick such as 00:38:210 - 00:39:269 - is not recommended at all according to mapping theory, unless there the drum to be followed by it. in my mod above, I didn't really mention about the rhythm since it NEEDS a rework.

TL;DR - add more variety in rhythm, less overmapping, more 1/1s.

patterning and hitsounding were also underwhelming to me but that's not as problematic as thing above, just finishes are kinda annoying.

[mirsah]
the whistles in the very beginning are a bit loud would decrease the volume by 10

00:34:328 (4) - would nc since it's apart from the 123 anyway
00:42:445 (3) - normal sample + clap sounds nice tbh
01:19:504 - yo u should map till here otherwise it's like the blank until the break is happened because someone cut off the last 2 circles or something
01:39:269 (1) - this is kinda random jump to me maybe closer to be CONSISTENT with other circles in this part?

2nd chorus has a better whistle usage compared to 1st chorus

02:27:269 - haha yea same
02:55:151 (7,1) - swap nc becuz wot looks better btw u can leave 02:56:034 (1) - as is so more aes tbh
03:13:151 (1) - finish is gay
03:35:563 (4) - haha u need a nc for patterning shit
03:46:504 (4) - whistle body
03:47:563 (6) - nc
04:20:916 (7) - move the first tick of the slider (1/2) a bit to the centre

hitsounding is edgy but map is nic yea generally u failed on hitsounding to me

[Hard]
00:05:387 (3) - pretty sure 3/2 is enough for here
01:05:034 (5) - 3/4 for nothing?? doesn't sound really good to me, 02:13:151 (1) - something like this is way more appropriate to do this around here.
03:26:916 (5) - this circle is out of place

the rhythm thingy goes to this diff as well so lol

[normal]
ai mod says kiai ends are unsnapped by 1ms

00:00:446 - can i have at least 2/1 sliders here?? I don't get why u just spammed 1/1 sliders at all
00:59:740 - like why the rhythm suddenly became complicated from 1/1 spam, may be weird when u started the kiai with 1/1s then 1/1s but filled in 1/2 after 2 measure, this doesn't tell ppl what u wanted to do here
01:05:387 (1,2,3,4,5,6) - would say this is only thing you've done great in rhythm in entire map
01:07:328 (5) - might be off-screen

the rhythm is really repetitive again, once you started placing beats in constantly 1/1 you just keep the way for 300 years and then you tried to place beats in constantly 1/2 then the same rhythm comes out for another 300 years which plays really lol, the rhythm is really the main issue in the entire set aside mirash, you generally can ask mirash for more opinions to rework the rhythm more reasonably.
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply