forum

Sonic Hybrid Orchestra - Fantasia Goddess Loves

posted
Total Posts
27
show more
Aleks719
Storyboard:
Download: Ugly sb.rar

Also Audio lead-in added o/

file added :


Topic Starter
Ch1ka

Aleks719 wrote:

Storyboard:
[attachment=0:1ec41]Ugly sb.rar[/attachment:1ec41]

Also Audio lead-in added o/
Thank you!
TicClick
Ну-ка, что тут у нас? Плевать, что WiP, всё равно что-то напишу.

Lunatic
  1. 00:21:777 (3) и дальше — куда пропали хлопки? Поставить бы
  2. 00:34:820 (1) и дальше — по идее, хлопки должны падать на второй и четвёртый тики (в продолжение предыдущих), а не на третий. Сгладь как-нибудь этот переход
  3. 00:34:820 (1,2,3,4) - заодно я б советовал тебе избегать такой откровенной «прямоты». Поверни как-нибудь этот крест или изогни слайдеры, чтобы он был не таким острым. http://osu.ppy.sh/ss/169012 — ну лучше же, а?
  4. 00:51:125 (1,2,3,4) - какие-то они «согнутые», поправь, что ли
  5. 01:00:581 (1) - свисток?
  6. 01:03:842 (3) - сними хлопок
  7. 01:06:451 (2,3,4) - попробуй поставить вместо мягких свистков обычные. Примени на тело слайдеров и на концы, послушай. Если нравится, не забудь поставить свистки на более ранние ноты
  8. 01:14:277 (1) - лишний хлопок
  9. 01:15:581 (5) - хлопок на начало
  10. 01:18:190 (1,2,3,4) - ну, прямой крест уже был, хорошо б и этот сменить (и следующий). Кстати, на следующем у тебя слайдеры кончаются почему-то красными точками, а не белыми
  11. 01:21:125 (3) - отсюда сними хлопок, а сюда добавь: 01:20:962 (1) -
  12. 01:22:755 (2) - тут не хлопок бы нужен, а что-то типа свистка. Можешь попробовать мягкий прилепить
  13. 01:22:103 (1,2,3) - вот эта группа у тебя как-то не очень аккуратно друг другу края пререкрывает, раздвинь подальше.
  14. 01:23:407 (3) - по логике, он должен иметь тоже три повтора (а ноту можно рядом бросить)
  15. 01:27:647 — сюда ноту можно впихнуть, по центру как раз
  16. 01:28:299 — ну а сюда уж точно, а то место-то пустует!
  17. 01:27:810 (4) - свисток на конец?
  18. 01:31:886 (1,2,3) - можно свистками обвесить (слайдерам только на начало). Если да, то и сюда тоже: 01:34:494 (3,7,9) - (слайдеру на конец)
  19. 01:41:016 (1,2,3,4) - лучше эти хлопки сделать мягкими, мне кажется
  20. 01:46:397 (1,2,3,4) - замени на два повторяющихся (по три повтора), между ними один пустой синий тик
  21. 01:49:005 (1,2,3,4) - этот слайдерстрим тоже не очень удобный, либо два с повторами, либо повторяющийся и 4 ноты
  22. 01:50:962 (1) - удали один узелок (ма-аленький недочёт, лишний)
  23. 01:50:962 (1,3) - внезапные хлопки. Удалить?
  24. 02:01:967 (1) - финиш
  25. 02:24:059 (2) - свисток вместо хлопка
  26. 02:25:364 (1) - а отсюда просто сними хлопок
  27. 02:29:277 (1) - свисток вместо хлопка
  28. 02:30:581 (1) - убери хлопок
  29. 02:34:820 (2,6) и начиная отсюда: хлопки на второй и четвёртый тик. Остальные снимай, этот ритм так и просится.
  30. 02:49:005 (1,2,3) - не знаю, может, укоротить каждый на один повтор?
  31. 02:57:320 (3,4) - а вот эти хлопки уже можно оставлять, не убирать
  32. 02:59:277 (1,2,3,4) - и опять крест. Обыгрывай их как-нибудь же, не оставляй прямыми
  33. 03:16:885 (5) - не знаю, нужен ли 1/2 слайдер в стриме. Может, заменишь на что-то?
  34. 03:20:146 (1,2,3,4,1,2,3,4,5) - а вот это уже внезапный 1/3. Смотри, что я предлагаю: три повторяющихся и нотка. http://puu.sh/7s3w
  35. 03:21:777 (1) - начиная отсюда, хорошо бы хлопки ввести опять
  36. 03:26:668 (1) - мне кажется, секция на этом слайдере должна быть обычной, а не мягкой
  37. 03:34:494 (17) - обычный свисток?
  38. 03:37:429 (1) - отсюда вновь едут хлопки на втором и четвёртом тике. На первый и третий обычно кладут свистки, финиши и прочую приблуду, а ударные — как раз на 2 и 4.
  39. 03:44:277 (1) - 1 клетка влево, чтобы стакнулся с 03:43:298 (3) - . И убери свисток, кстати
  40. 03:47:537 (1,2,3) - снова свистки прилепи (слайдерам на начала)
  41. 03:52:429 (1,3,5) - добавь свистки к финишам
  42. 03:58:298 (3) и далее — хлопки-и!
  43. 04:35:798 (1) - если нажимать CTRL+H, он «вертится», значит, несимметричный. Проверяй так все центральные объекты и исправляй их (двигай узлы; если всё равно чуть-чуть крутится, опускай или поднимай центральный узел)
  44. 04:41:016 (4) - переверни вверх ногами, один такой же на этом месте уже был ведь
А ещё послушай коллаб. У них отлично проставлены звуки, особенно у IceBeam'a, там, где свистки.

Collab
  1. IceBeam:
    1. 00:48:842 (1,1,1) - приклей свистки
    2. 02:24:059 (1) - и сюда свисток
    3. 02:29:277 (1) - свисток (мне всё ещё кажется, что это хорошая идея)
    4. 02:34:494 (1,6,1,6) - и сюда (да, я понял, как это работает без моих свистков, услышав второй такт, но мне так приятней слушать)
    5. 03:47:537 (1,1,1) - свистки
    6. 03:52:755 (1,1,1) - и сюда свистки
  2. Reiji-RJ:
    1. 01:31:886 (1,1,4) - сюда свистки
    2. 01:37:103 (1,1,1) - и сюда тоже
    3. 03:26:668 (1) - мягкая секция плохо звучит на всём этом куске, ну там же гитарные риффы в музыке!
  3. Ch1ka:
    1. 01:05:799 (1,1) - не уверен, нужно ли тут замедление (внезапное же)
    2. 01:26:668 (1,5) - вот тут хлопки точно не нужны, они плохо звучат на сильном тике
    3. 02:48:842 — ха-ха, а надпись "Chika"-то крутится! Можно даже посильней её крутануть
    4. 02:54:059 (1,2) - на начало свистки
    5. 03:11:016 (1,2,3,4) - и сюда заодно, с ними лучше (а то внезапно исчезают)
    6. 04:26:668 (1,2) - угловатые слайдеры выбиваются из общего стиля
    7. 04:32:211 (4) - тогда уж и сюда хлопок, по логике
    8. 04:35:798 (1) - а тут он не нужен, опять перекинь их на второй и четвёртый тики
Мне очень-очень понравился этот трек.
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

TicClick wrote:

Ну-ка, что тут у нас? Плевать, что WiP, всё равно что-то напишу.

Lunatic
  1. 00:21:777 (3) и дальше — куда пропали хлопки? Поставить бы Поставил
  2. 00:34:820 (1) и дальше — по идее, хлопки должны падать на второй и четвёртый тики (в продолжение предыдущих), а не на третий. Сгладь как-нибудь этот переход Ну, там так планировалось и мне нравится :о
  3. 00:34:820 (1,2,3,4) - заодно я б советовал тебе избегать такой откровенной «прямоты». Поверни как-нибудь этот крест или изогни слайдеры, чтобы он был не таким острым. http://osu.ppy.sh/ss/169012 — ну лучше же, а? Эту часть я делал полгода назад, у меня воображение было ужасное в плане мапанья (хотя и сейчас не блещет, лол). Исправил
  4. 00:51:125 (1,2,3,4) - какие-то они «согнутые», поправь, что ли Вроде сделал
  5. 01:00:581 (1) - свисток? Ок
  6. 01:03:842 (3) - сними хлопок Ок
  7. 01:06:451 (2,3,4) - попробуй поставить вместо мягких свистков обычные. Примени на тело слайдеров и на концы, послушай. Если нравится, не забудь поставить свистки на более ранние ноты Сделал
  8. 01:14:277 (1) - лишний хлопок Ага
  9. 01:15:581 (5) - хлопок на началоДа
  10. 01:18:190 (1,2,3,4) - ну, прямой крест уже был, хорошо б и этот сменить (и следующий). Кстати, на следующем у тебя слайдеры кончаются почему-то красными точками, а не белыми Следующий поправил
  11. 01:21:125 (3) - отсюда сними хлопок, а сюда добавь: 01:20:962 (1) - Ок
  12. 01:22:755 (2) - тут не хлопок бы нужен, а что-то типа свистка. Можешь попробовать мягкий прилепить Сделал, вроде лучше
  13. 01:22:103 (1,2,3) - вот эта группа у тебя как-то не очень аккуратно друг другу края пререкрывает, раздвинь подальше. Что-то исправил
  14. 01:23:407 (3) - по логике, он должен иметь тоже три повтора (а ноту можно рядом бросить) Сделал 5 повторов, так лучше, я думаю
  15. 01:27:647 — сюда ноту можно впихнуть, по центру как раз Да
  16. 01:28:299 — ну а сюда уж точно, а то место-то пустует! ^
  17. 01:27:810 (4) - свисток на конец? Не стал ставить
  18. 01:31:886 (1,2,3) - можно свистками обвесить (слайдерам только на начало). Если да, то и сюда тоже: 01:34:494 (3,7,9) - (слайдеру на конец) В таких моментах финиши везде оставил
  19. 01:41:016 (1,2,3,4) - лучше эти хлопки сделать мягкими, мне кажется Сделал
  20. 01:46:397 (1,2,3,4) - замени на два повторяющихся (по три повтора), между ними один пустой синий тик Этот припев вообще уродлив весь, второй лучше, а менять пока лень
  21. 01:49:005 (1,2,3,4) - этот слайдерстрим тоже не очень удобный, либо два с повторами, либо повторяющийся и 4 ноты
  22. 01:50:962 (1) - удали один узелок (ма-аленький недочёт, лишний)
  23. 01:50:962 (1,3) - внезапные хлопки. Удалить?
  24. 02:01:967 (1) - финиш
    Все в припеве исправил
  25. 02:24:059 (2) - свисток вместо хлопка
  26. 02:25:364 (1) - а отсюда просто сними хлопок
  27. 02:29:277 (1) - свисток вместо хлопка
  28. 02:30:581 (1) - убери хлопок
  29. 02:34:820 (2,6) и начиная отсюда: хлопки на второй и четвёртый тик. Остальные снимай, этот ритм так и просится.
    Все тут исправил
  30. 02:49:005 (1,2,3) - не знаю, может, укоротить каждый на один повтор? Не, так лучше
  31. 02:57:320 (3,4) - а вот эти хлопки уже можно оставлять, не убирать
  32. 02:59:277 (1,2,3,4) - и опять крест. Обыгрывай их как-нибудь же, не оставляй прямымиИсправил
  33. 03:16:885 (5) - не знаю, нужен ли 1/2 слайдер в стриме. Может, заменишь на что-то? На 2 1/4-ых
  34. 03:20:146 (1,2,3,4,1,2,3,4,5) - а вот это уже внезапный 1/3. Смотри, что я предлагаю: три повторяющихся и нотка. http://puu.sh/7s3w Мне этот нравится больше, а что до сложности, аппрувд же будет
  35. 03:21:777 (1) - начиная отсюда, хорошо бы хлопки ввести опять Ок
  36. 03:26:668 (1) - мне кажется, секция на этом слайдере должна быть обычной, а не мягкой Ок
  37. 03:34:494 (17) - обычный свисток? Нет
  38. 03:37:429 (1) - отсюда вновь едут хлопки на втором и четвёртом тике. На первый и третий обычно кладут свистки, финиши и прочую приблуду, а ударные — как раз на 2 и 4. Что-то исправил
  39. 03:44:277 (1) - 1 клетка влево, чтобы стакнулся с 03:43:298 (3) - . И убери свисток, кстати Ок
  40. 03:47:537 (1,2,3) - снова свистки прилепи (слайдерам на начала) Нет
  41. 03:52:429 (1,3,5) - добавь свистки к финишам Нене
  42. 03:58:298 (3) и далее — хлопки-и! Чуть добавил
  43. 04:35:798 (1) - если нажимать CTRL+H, он «вертится», значит, несимметричный. Проверяй так все центральные объекты и исправляй их (двигай узлы; если всё равно чуть-чуть крутится, опускай или поднимай центральный узел)Сделал
  44. 04:41:016 (4) - переверни вверх ногами, один такой же на этом месте уже был ведь Просто повыше сделал
А ещё послушай коллаб. У них отлично проставлены звуки, особенно у IceBeam'a, там, где свистки.

Collab


[*]Ch1ka:
  1. 01:05:799 (1,1) - не уверен, нужно ли тут замедление (внезапное же) Ну, с ним лучше, по-моему
  2. 01:26:668 (1,5) - вот тут хлопки точно не нужны, они плохо звучат на сильном тике Убрал
  3. 02:48:842 — ха-ха, а надпись "Chika"-то крутится! Можно даже посильней её крутануть Забавно, да :3
  4. 02:54:059 (1,2) - на начало свистки Как я мог пропустить >:(
  5. 03:11:016 (1,2,3,4) - и сюда заодно, с ними лучше (а то внезапно исчезают) Ага
  6. 04:26:668 (1,2) - угловатые слайдеры выбиваются из общего стиля Прямые сделал
  7. 04:32:211 (4) - тогда уж и сюда хлопок, по логике Не
  8. 04:35:798 (1) - а тут он не нужен, опять перекинь их на второй и четвёртый тикиАга
[/list]

Мне очень-очень понравился этот трек. Мне тоже

Спасибо за мод!
Ryafuka
hi~ ></
IceBeam has been requested to my modding queue :)

SPOILER
my mod is all suggestions :)

[General]
"Letterbox during breaks" is unchecked?

[Lunatic]
00:25:853 (1) - move waypoint (x:44 y:192) and endpoint (x:112 y:312)
04:10:527 (1) - remove new combo
04:11:505 (4) - add new combo

[Collab]
01:33:190 (4) - add new combo (same pattern as 00:50:147 (1))
02:45:581 (2) - remove new combo
02:59:277 (5) - add new combo
03:22:347 (1) - remove new combo
03:59:440 (8) - add new combo
04:39:874 (4) - remove new combo
ah,,,This map was highly complete and was not able to many mod :(
I'm sorry :(

good song and mapset!

gl :)
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

Ryafuka wrote:

[General]
"Letterbox during breaks" is unchecked?

[Lunatic]
00:25:853 (1) - move waypoint (x:44 y:192) and endpoint (x:112 y:312) ok
04:10:527 (1) - remove new combo
04:11:505 (4) - add new combo No

[Collab]
01:33:190 (4) - add new combo (same pattern as 00:50:147 (1))
02:45:581 (2) - remove new combo Ok
02:59:277 (5) - add new combo Ok
03:22:347 (1) - remove new combo
03:59:440 (8) - add new combo
04:39:874 (4) - remove new combo Ok
ah,,,This map was highly complete and was not able to many mod :(
I'm sorry :(

good song and mapset!

gl :)

Thank you!
wmfchris
sorry 4 too late.

(aabc said some timing has been changed the timing of red lines orz)

Download: Sonic Hybrid Orchestra - Fantasia Goddess Loves (Ch1ka) [Taiko Collab].osu
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

wmfchris wrote:

sorry 4 too late.

(aabc said some timing has been changed the timing of red lines orz)
Thank you! I will upload this tomorrow.
Edit: Done.
LKs
hello, req from my queue

General

This mp3 begins so suddenly. It seems this is one piece drawn from a long melody? I know liitle about TOUHOU so, wondering.

Lunatic

00:04:019 (1,2) - This couple doesn't look very comforting, you may reset them like this. 00:22:429 (5) - To get better feeling of movement, you can make this slider a slight curve. 00:23:407 (4) - Same as above, but reverse(vertically) the curve
00:26:994 (3) - Is it really necessary to NC here?
01:01:560 (4) - NC
01:06:451 (2) - I personally think you'd better to move this slider 1 grid down. You've made slider2&3 too close from each other
01:20:717 (3,1) - Mostly, players who play this pattern will think this is a 1/4 JUMP but not a 1/2 MOVE.
03:23:567 (5) - clap
03:31:801 (T) - 70% volume does not loud enough for this part, increase it to 90%
04:00:089 (3) - Why NC here, I found no reason
04:46:312 (T) - Kiai ends on blue tick?
03:30:578 (T) - useless green line

Collab

useless timing lines

Reiji-RJ

fine

IceBeam

00:34:331 (5) - whistle
02:34:083 (4,5) - (nazi here) different spacing

Ch1ka

04:25:850 (3) - stack
04:46:312 (T) - Kiai ends on blue tick?

star
Topic Starter
Ch1ka
Mod

LKs wrote:

hello, req from my queue Hello

General

This mp3 begins so suddenly. It seems this is one piece drawn from a long melody? I know liitle about TOUHOU so, wondering. No, this is full song.

Lunatic

00:04:019 (1,2) - This couple doesn't look very comforting, you may reset them like this. 00:22:429 (5) - To get better feeling of movement, you can make this slider a slight curve. 00:23:407 (4) - Same as above, but reverse(vertically) the curve
00:26:994 (3) - Is it really necessary to NC here?
01:01:560 (4) - NC
01:06:451 (2) - I personally think you'd better to move this slider 1 grid down. You've made slider2&3 too close from each other
01:20:717 (3,1) - Mostly, players who play this pattern will think this is a 1/4 JUMP but not a 1/2 MOVE.
03:23:567 (5) - clap
03:31:801 (T) - 70% volume does not loud enough for this part, increase it to 90%
04:00:089 (3) - Why NC here, I found no reason
04:46:312 (T) - Kiai ends on blue tick?
03:30:578 (T) - useless green line
All fixed.
Collab


Ch1ka

04:25:850 (3) - stack
04:46:312 (T) - Kiai ends on blue tick?
All fixed.
star
Thank you!
Barney Stinson
Moooooooooooooooooooooooooooooooodding time o/

General: Everything seems fine, talking about timing. Guess we can start to MOD.

Lunatic:

-2:734 (x) I'd add a hit circle there. Seems it misses something...
-17:538 (1) Hmmm try removing clap.
-18:842 (1) Same here
-1:01:070 and 1:01:560 Remove both new combos.
-2:45:578 (1) (1) (1) Hmmmm, I'd remove that three combos, IMO
-2:54:078 (4) What about doing this slider like http://osu.ppy.sh/ss/220627 ???
-3:28:132 (1) Remove NC
-4:02:697 (1) Remove new combo
-4:04:002 (1) Same here
Apply this new combo removing in every pattern like that, please.

Anything more on this map.

Collab:

26:994 (1) 27:320 (1) 27:657 (1) remove that new combos
1:05:799 (1) When I heard this slider my face was like: http://puu.sh/dtuW Anyway, remove soft dude. Trust me.
1:54:016 (1) (1) (1) Remove new combos

Nothing more to say. Such a great map! Impossible to not get approved, srsly. If you didn't fix something just tell me what and why. If my mod was not helpful don't kudosu me. BYE!
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

Barney Stinson wrote:

Moooooooooooooooooooooooooooooooodding time o/ Hi

General: Everything seems fine, talking about timing. Guess we can start to MOD.

Lunatic:

-2:734 (x) I'd add a hit circle there. Seems it misses something... Ok
-17:538 (1) Hmmm try removing clap.
-18:842 (1) Same here
Ok
-1:01:070 and 1:01:560 Remove both new combos. No, because that circles have different DS
-2:45:578 (1) (1) (1) Hmmmm, I'd remove that three combos, IMO Ok
-2:54:078 (4) What about doing this slider like http://osu.ppy.sh/ss/220627 ??? I don't understand you, but I like this pattern, so I don't wanna change it
-3:28:132 (1) Remove NC
-4:02:697 (1) Remove new combo
-4:04:002 (1) Same here
Apply this new combo removing in every pattern like that, please.
Done

Anything more on this map.

Collab:

26:994 (1) 27:320 (1) 27:657 (1) remove that new combos
1:05:799 (1) When I heard this slider my face was like: http://puu.sh/dtuW Anyway, remove soft dude. Trust me. Done
1:54:016 (1) (1) (1) Remove new combos

Nothing more to say. Such a great map! Impossible to not get approved, srsly. If you didn't fix something just tell me what and why. If my mod was not helpful don't kudosu me. BYE! Thank you!
Thank you!
Reiji-RJ

Barney Stinson wrote:

Moooooooooooooooooooooooooooooooodding time o/ \o

Collab:

26:994 (1) 27:320 (1) 27:657 (1) remove that new combos noo, I like my nc's :<
1:54:016 (1) (1) (1) Remove new combos ^ :'<
Thank you a lot! >w<
[CSGA]Ar3sgice
Hi, from my queue

good song~ :)


Collab

  1. 00:11:519 (4,5,6) - add whistle on the head of the sliders?
  2. 00:19:087 - add note
  3. 00:37:918 (1,1) - to be consistent of 1-reverse-1/4-slider patterns -> http://up.ppy.sh/files/screenshot204-4.jpg it's hard to follow the kick slider if there are 1-reverse ones before
  4. 00:41:016 (1) - I think this should stack on 1 or put to the left, like this http://up.ppy.sh/files/screenshot206.jpg
  5. 01:04:657 (2) - stack a note here
  6. 01:04:983 (4) - add clap at the end
  7. 01:07:755 (3) - add whistle
  8. 01:17:701 - how about this pattern here? I think it follows the music better http://up.ppy.sh/files/screenshot203-3.jpg
  9. 01:19:902 - Add note? The music suggests this
  10. 01:27:320 (3,4) - keep some space -> http://up.ppy.sh/files/screenshot207-2.jpg
  11. 02:41:502 (3) - move middle point to (312,156)?
  12. 02:46:067 (3,4,5,6,7) - this? http://up.ppy.sh/files/screenshot209-2.jpg o.o just eggpain suggestion
  13. 02:57:643 (4) - 2 grids right I think
  14. 03:48:187 (1,2,3,1) - increase spacing -> http://up.ppy.sh/files/screenshot210-1.jpg
Lunatic

  1. 01:25:201 (2) - stack it
  2. 03:20:361 (2,3,4) - spacing is too large...
  3. 03:48:839 (3) - note hidden by kiai burst
  4. 03:52:996 (2) - stack with 4
  5. 03:54:708 (1) - note hidden by kiai burst
  6. im tired o.o
that's all o.o

Good luck~
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

[CSGA]Ar3sgice wrote:

Hi, from my queue

good song~ :)


Collab

  1. 00:11:519 (4,5,6) - add whistle on the head of the sliders?
  2. 00:19:087 - add note
  3. 00:37:918 (1,1) - to be consistent of 1-reverse-1/4-slider patterns -> http://up.ppy.sh/files/screenshot204-4.jpg it's hard to follow the kick slider if there are 1-reverse ones before
  4. 00:41:016 (1) - I think this should stack on 1 or put to the left, like this http://up.ppy.sh/files/screenshot206.jpg
  5. 01:04:657 (2) - stack a note here Done
  6. 01:04:983 (4) - add clap at the end Done
  7. 01:07:755 (3) - add whistle Done
  8. 01:17:701 - how about this pattern here? I think it follows the music better http://up.ppy.sh/files/screenshot203-3.jpg Ok
  9. 01:19:902 - Add note? The music suggests this Ok
  10. 01:27:320 (3,4) - keep some space -> http://up.ppy.sh/files/screenshot207-2.jpg Fixed
  11. 02:41:502 (3) - move middle point to (312,156)?
  12. 02:46:067 (3,4,5,6,7) - this? http://up.ppy.sh/files/screenshot209-2.jpg o.o just eggpain suggestion Maybe I dont understand this, but no
  13. 02:57:643 (4) - 2 grids right I think Not 4, but fixed.
  14. 03:48:187 (1,2,3,1) - increase spacing -> http://up.ppy.sh/files/screenshot210-1.jpg
Lunatic

  1. 01:25:201 (2) - stack it
  2. 03:20:361 (2,3,4) - spacing is too large...
  3. 03:48:839 (3) - note hidden by kiai burst
  4. 03:52:996 (2) - stack with 4
  5. 03:54:708 (1) - note hidden by kiai burst
    All done
  6. im tired o.o
that's all o.o

Good luck~
Thank you!
Trauma-
Hi there,

mod4mod with reiji-rj, finally I came to this mapset, there is really some SHO lacking and I planned to map one song of SHO myself but couldn't find the time :/
soo lets get started


  • Lunatic:
  1. 00:06:055 (5,7) - these 2 circles are overmapped and actually really...not necessary
  2. 00:23:407 (4) - weird clap...I suggest to delete this one
  3. 00:24:060 (1,2,3,4,5) - keep the claps on the upbeats here
  4. 00:34:820 (1,2,3,4) - same here
  5. 00:51:125 (1,2,3,4) - this just felt weird at playing, Im not a fan of these reverse sliders anyway but you better set the first on the downbeat and use a circle on the upbeat like this: http://puu.sh/iozp
  6. 01:10:364 (3) - well...little nazi mod thingy but this one isn't symmetrical as it should be
  7. 01:12:810 (2) - don't know why you used clap here again :/ but it sounds much better to me if you use it on the beginning and the end of 01:13:299 (3)
  8. 01:15:581 (5,6,1) - same here and how about a finish on 1, better for rythm change
  9. 01:17:864 (1,2,3,4,1,2,3,4) - weird rythm again
  10. 01:22:103 (1,2,3) - ok you really can make this looking nicer :o
  11. 01:35:473 (9) - again this downbeat thing ^^ ...how about this ? http://puu.sh/ioF0
    edit:I think it owuld be even better if you'd also delete the circles on the red ticks tbh.you don't need to overmap on this song.
  12. 01:57:483 (4) - hmm :/ is this sudden spacing change really necessary ?
  13. 02:34:165 (5) - lol this sliderend is almost leaving the map ._.
  14. 02:38:567 (7,8,9) -
    02:36:937 (8,1,2) - again such sliders which feel really weird to play...you can move all these notes 02:34:654 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - 1/2 back and delete the reverse on 02:34:165 (5) - dont forget to fix the claps if you do so.
  15. 03:16:230 (5) - why not making a slider till the stream here

    Besides the not so good slider usage (+their shape) at times and all these kiai fontains a funmap.

    Collab:

    The first thing i noticed was the weird timing of the sb I mean the pulsations didn't seem to fit to the speed of the song but I only noticed this at the beginning.

    Ch1ka
  16. 01:00:581 (1) - uhm ? was this on purpose ? It's not perfectly stacked to the circles before.

    Icebeam
  17. 02:22:752 (1,2,3,4,1,2,3,4) - this spacing change was a bit surprising/confusing for me probably because of the low AR I suggest to set the AR of the collab-diff to 9 or reduce spacing of this pattern a bit, however I think AR 9 fits pretty good to this song.
Couldn't find anything "wrong", pretty nice map.

Here's a star for you but fix the upbeat/downbeat issues on Lunatic please. Hope it helped, Good Luck \o/
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

Trauma- wrote:

Hi there, Hi

mod4mod with reiji-rj, finally I came to this mapset, there is really some SHO lacking and I planned to map one song of SHO myself but couldn't find the time :/
soo lets get started


  • Lunatic:
  1. 00:06:055 (5,7) - these 2 circles are overmapped and actually really...not necessary
  2. 00:23:407 (4) - weird clap...I suggest to delete this one
  3. 00:24:060 (1,2,3,4,5) - keep the claps on the upbeats here
  4. 00:34:820 (1,2,3,4) - same here
  5. 00:51:125 (1,2,3,4) - this just felt weird at playing, Im not a fan of these reverse sliders anyway but you better set the first on the downbeat and use a circle on the upbeat like this: http://puu.sh/iozp
  6. 01:10:364 (3) - well...little nazi mod thingy but this one isn't symmetrical as it should be
  7. 01:12:810 (2) - don't know why you used clap here again :/ but it sounds much better to me if you use it on the beginning and the end of 01:13:299 (3)
  8. 01:15:581 (5,6,1) - same here and how about a finish on 1, better for rythm change
  9. 01:17:864 (1,2,3,4,1,2,3,4) - weird rythm again
  10. 01:22:103 (1,2,3) - ok you really can make this looking nicer :o
  11. 01:35:473 (9) - again this downbeat thing ^^ ...how about this ? http://puu.sh/ioF0
    edit:I think it owuld be even better if you'd also delete the circles on the red ticks tbh.you don't need to overmap on this song.
  12. 01:57:483 (4) - hmm :/ is this sudden spacing change really necessary ?
  13. 02:34:165 (5) - lol this sliderend is almost leaving the map ._.
  14. 02:38:567 (7,8,9) -
    02:36:937 (8,1,2) - again such sliders which feel really weird to play...you can move all these notes 02:34:654 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9) - 1/2 back and delete the reverse on 02:34:165 (5) - dont forget to fix the claps if you do so.
  15. 03:16:230 (5) - why not making a slider till the stream here
    Mostly done, only few not, I'm in hurry, so I can't answer to all suggestions
    Besides the not so good slider usage (+their shape) at times and all these kiai fontains a funmap.

    Collab:

    The first thing i noticed was the weird timing of the sb I mean the pulsations didn't seem to fit to the speed of the song but I only noticed this at the beginning.

    Ch1ka
  16. 01:00:581 (1) - uhm ? was this on purpose ? It's not perfectly stacked to the circles before. Ok, ok, fixed.
Couldn't find anything "wrong", pretty nice map.

Here's a star for you but fix the upbeat/downbeat issues on Lunatic please. Hope it helped, Good Luck \o/ Thank you!
Thank you for mod!
kosiga
Hi~ Ch1ka :)

from m4m queue~

here my mod ~

[General]
  1. Song folder - mp3.file - bitrate 181kbps - This is a rare lol. ( It is only @x@ )
  2. Timing - Timing Points - Are not unified in all diff. 3rd timing point: Taiko Collab(123228) , Lunatic&Collab(133636). Please unify it
[Lunatic]
  1. 00:05:305 (3) - add finish to end of the slider ?
  2. 00:36:777 (5,1) - why use DS 0.6x ? i think too close and placement is not beautiful ;x; 00:38:244 (12,1) - Since we are using the 1.4x here, and then together How is? for ex: http://puu.sh/l8D9
  3. 01:30:581 (6) - add NC ?
  4. 01:41:342 (1,2,3,4) - It is not put symmetrically. Is this intentional?
  5. 02:37:100 (1) - i prefer Ctrl+R form :D
  6. 03:12:317 (1,2,3,4) - form suggestion: http://puu.sh/l9fM I think that this one fits a flow
  7. 03:13:621 (1) - one grid left http://puu.sh/l9gd
  8. 03:23:078 (3) - touch HP bar. You should fix this >:(
  9. 04:11:339 (2) - one grid left ?
  10. 04:13:132 (8) - add NC and 04:13:784 (1) - remove NC and 04:14:437 (4) - add NC and 04:15:089 (1) - remove NC and 04:15:741 (8) - add NC and 04:16:393 (1) - remove NC ( same as 04:02:697 (1,2,3) is better IMO )
  11. 04:46:312 - last kiai time end. move to 04:46:230
[Collab]
  1. 01:04:657 (2,3) - Only in here, why is DS small? I think this anti-jump is no meaning :?
  2. 02:14:614 (1) - remove NC ( why 1combo o.o? 02:13:636 (1) )
  3. 04:17:534 - kiai time end. move to 04:18:839 ? ( same as Lunatic diff ? )
[SB]
  1. Only one place ↓
SPOILER
[Events]
//Background and Video events
0,0,"BG.jpg"
//Break Periods
2,123390,132886
//Storyboard Layer 0 (Background)
//Storyboard Layer 1 (Fail)
//Storyboard Layer 2 (Pass)
//Storyboard Layer 3 (Foreground)
Sprite,Foreground,Centre,"Reiji-RJ.png",320,240
L,2734,7
S,0,0,107,1,0.7
S,0,107,214,1,1.1
S,0,214,1714,1
L,93842,3
S,0,0,570,1,0.6
S,0,570,652,0.95,1
L,102239,33
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,653,1.05,0.95
L,195010,7
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,163,1.05,0.95
M,0,591,,150,413
R,0,591,1019,0,6.25
F,0,591,1234,0,1
S,0,1019,1126,1,0.8
R,0,1019,1234,6.25,12.5
S,0,1126,1234,0.8,1
F,0,1234,27320,1
S,0,14732,26994,1
S,0,26994,27973,1,0.5
F,0,27320,27973,1,0
S,0,91723,91804,1.5,0.75
F,0,91723,91886,0,1
S,0,91804,91886,0.75,1
F,0,91886,122864,1
F,0,122864,123842,1,0
F,0,193624,194929,0,1
F,0,194929,226885,1
F,0,226885,227537,1,0
Sprite,Foreground,Centre,"Icebeam.png",320,240
L,50799,3
S,0,0,570,1,0.6
S,0,570,652,0.95,1
L,56016,3
S,0,0,570,1,0.6
S,0,570,652,0.95,1
L,143896,2
F,0,0,81,0,1
F,0,81,163,1,0.5
F,0,163,244,0.5,1
F,0,244,1305,1,0
L,149195,2
F,0,0,81,0,1
F,0,81,163,1,0.5
F,0,163,244,0.5,1
F,0,244,1305,1,0
L,154412,17
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,653,1.05,0.95
L,229576,3
S,0,0,570,1,0.6
S,0,570,652,0.95,1
L,237891,33
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,652,1.05,0.95
F,0,26994,27973,0,1
S,0,26994,27973,0.6,1.1
S,0,27973,28299,1.1,1
M,0,27973,59929,500,433
F,0,27973,59929,1
S,0,57972,141369,1
M,0,59929,60581,500,433,780,433
F,0,59929,60581,1,0
M,0,60581,132973,780,433,132,140
F,0,60581,132973,0
F,0,132973,134940,0,1
M,0,132973,141462,130,140,330,140
F,0,134940,,1
F,0,134940,141462,1
S,0,141369,141462,1,1.1
S,0,141462,141532,1.1,1
F,0,141462,143978,1,0  ⇒ change F,0,141462,143896,1,0 it is better to repair it
M,0,141462,226885,330,140,492,424
F,0,151805,153190,0
F,0,153190,154494,0,1
F,0,154494,164277,1
F,0,164277,164929,1,0
F,0,164929,226885,0
F,0,226885,227537,0,1
F,0,227537,258842,1
F,0,258842,259494,1,0
Sprite,Foreground,Centre,"Ch1ka.png",320,240
L,185717,13
S,0,0,81,1,1.1
S,0,81,653,1.1,0.9
L,258760,3
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,652,1.05,0.95
L,261369,3
S,0,0,81,1,1.05
S,0,81,652,1.05,0.95
M,0,59929,60581,500,525,500,400
F,0,59929,60581,0,1
M,0,60581,81451,500,400,500,200
F,0,60581,91804,1
S,0,81369,81451,1,1.1
S,0,81451,81532,1.1,1
S,0,81532,91233,1
S,0,91233,91804,1,0.6
F,0,91804,91886,1,0
S,0,91804,91886,0.6,1.5
F,0,91886,164277,0
S,0,91886,164277,1.5,1
M,0,91886,164929,500,200,220,130
S,0,164277,164847,1
F,0,164277,164929,0,1
S,0,164847,164929,1,1.1
S,0,164929,165501,1.1,1
F,0,164929,193624,1
M,0,164929,258842,220,130,260,90
R,0,167374,167537,0,0.1
R,0,167537,167864,0.1,-0.5
R,0,167864,168190,-0.5,0.5
R,0,168190,168516,0.5,-1.4
R,0,168516,168842,-1.4,1.4
R,0,168842,170146,1.4,19.1
R,0,170146,170472,19.1,18.8
R,0,170472,170474,18.8,18.82
F,0,193624,194277,1,0
F,0,194277,258842,0
F,0,258842,259494,0,1
F,0,259494,286233,1
M,0,269277,270581,260,90,180,90
F,0,286233,286885,1,0
//Storyboard Sound Samples
//Background Colour Transformations
3,100,163,162,255

Good map~ Star☆~ :)

Good luck~ :oops:
Topic Starter
Ch1ka
SPOILER

kosiga wrote:

Hi~ Ch1ka :) Hi :3

from m4m queue~

here my mod ~

[General]
  1. Song folder - mp3.file - bitrate 181kbps - This is a rare lol. ( It is only @x@ ) But it's ok? I'd reduced bitrate with prog and that prog make it with some imprecisions
  2. Timing - Timing Points - Are not unified in all diff. 3rd timing point: Taiko Collab(123228) , Lunatic&Collab(133636). Please unify it
Fixed

[Lunatic]
  1. 00:05:305 (3) - add finish to end of the slider ?
  2. 00:36:777 (5,1) - why use DS 0.6x ? i think too close and placement is not beautiful ;x; 00:38:244 (12,1) - Since we are using the 1.4x here, and then together How is? for ex: http://puu.sh/l8D9
  3. 01:30:581 (6) - add NC ?
  4. 01:41:342 (1,2,3,4) - It is not put symmetrically. Is this intentional?
  5. 02:37:100 (1) - i prefer Ctrl+R form :D
  6. 03:12:317 (1,2,3,4) - form suggestion: http://puu.sh/l9fM I think that this one fits a flow
  7. 03:13:621 (1) - one grid left http://puu.sh/l9gd
  8. 03:23:078 (3) - touch HP bar. You should fix this >:(
  9. 04:11:339 (2) - one grid left ?
  10. 04:13:132 (8) - add NC and 04:13:784 (1) - remove NC and 04:14:437 (4) - add NC and 04:15:089 (1) - remove NC and 04:15:741 (8) - add NC and 04:16:393 (1) - remove NC ( same as 04:02:697 (1,2,3) is better IMO )
  11. 04:46:312 - last kiai time end. move to 04:46:230
All fixed
[Collab]
  1. 01:04:657 (2,3) - Only in here, why is DS small? I think this anti-jump is no meaning :? Fixed
  2. 02:14:614 (1) - remove NC ( why 1combo o.o? 02:13:636 (1) ) I'll ask him later about this.
  3. 04:17:534 - kiai time end. move to 04:18:839 ? ( same as Lunatic diff ? )
Fixed

[SB]
  1. Only one place ↓
I don't know what it is, but ok, changed.

Good map~ Star☆~ :)

Good luck~ :oops: Thanks :3
Thank you for mod!
LKs
I've modded this before..just found
so I can't help this more
star :D good luck with ranking
Topic Starter
Ch1ka

LKs wrote:

I've modded this before..just found
so I can't help this more
star :D good luck with ranking
Aww, sorry, I almost forgot about it. Thanks :3
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply