gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave) - squart

posted
Total Posts
78
Topic Starter
Rhytoly
This beatmap was submitted using in-game submission on 31 ธันวาคม 2560 at 20:20:43

Artist: gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave)
Title: squartatrice vs. disperagioia
Tags: Lama Poluna BOFU2011 BOFU 2017 -LEGENDA EST A MYTH- GOTHIC D HARDWALTZ Hard Renaissance miki sayaka 美樹さやか extended version gumtune. bms of fighters 2011 grimoire of darkness team grimoire mahou shoujo puella magi madoka marathon
BPM: 180
Filesize: 8442kb
Play Time: 05:31
Difficulties Available:
  1. Witch (7 stars, 2463 notes)


Download: gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave) - squartatrice vs. disperagioia
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
my #1 ranked/approved

Surono wrote:

[Nishizumi is your mommy]<Surono> whats that
<Cocoaaa> chack please dem <3
<Surono> ooo ya ya
<Surono> wait
<Cocoaaa> we can do IRC for now
<Surono> :o
<Surono> i forget what is the diffname of your map
<Cocoaaa> Coconi
<Surono> in here still "Tatsujin"
<Surono> oh oke, i change it
<Cocoaaa> and update lul
<Surono> Coconi - _-
<Cocoaaa> yep
<Cocoaaa> I think it possiblexD
<Surono> yeah i hope
<Surono> what even, 6.9*
<Surono> what have you done there, pepe map?
<Cocoaaa> not all pp
<Cocoaaa> look it you will know
<Surono> so I guess
<Surono> its hard map with high sr
<Surono> - _-
<Cocoaaa> yep
<Cocoaaa> very hard to get pp
<Surono> lol nice
<Cocoaaa> not free for playerxD
<Surono> ok lets start, 00:13:631 (30,31,32,33,34,35) - yeh, i listen to this sound.. more like 1 1 2 2 1 1 flows
<Surono> so how about k k d d k k?
<Cocoaaa> change to kkddkd
<Surono> hell yeah
<Surono> where is the hell part?
<Cocoaaa> lul
<Cocoaaa> you will see it
<Surono> 1/6+1/4 ??
<Surono> 05:22:546 - the
<Cocoaaa> yeah.in later
<Cocoaaa> but it still really hard for play
<Surono> yeah
<Surono> more hard than nishizumi 1/6+1/4 maps
<Surono> - _- and some shinsekai pattern zzzzzzzzz i cri for eternity
<Cocoaaa> sure
<Cocoaaa> I don't know xD
<Surono> 02:26:963 - I cry
<Cocoaaa> why
<Surono> bcus my hand is baby XDDDddddd
<Surono> 02:39:130 - mmmmhhhhh hell yeah yummy
<Surono> 02:56:463 - im sure from here, the sound is not 1/4 but its 1/6
<Cocoaaa> now kkkkkkd 1/6 it's easy for me
<Surono> yeah ez for kddk player
<Cocoaaa> yeah I know but keep because it over and look strange in this pattern
<Surono> hmm i see
<Cocoaaa> so long kkkk it seem fine
<Surono> I know its hard to make 1/6+1/4 if the sound just flat like that lol
<Surono> where you get the timing?
<Cocoaaa> from std map
<Surono> ohh nice
<Cocoaaa> I think
<Cocoaaa> I need you look this point 03:37:464
<Cocoaaa> yeah dem right
<Surono> ,. seems good
<Surono> you follow the base sound of 1/2
<Surono> not the snap of piano :o
<Cocoaaa> really? xD
<Surono> ye
<Surono> -_ - oh come on I started nub doesnt mean I cant take a look to hard stuff zzzz
<Surono> but idk, yeh i forget how to play taiko or idk
<Surono> zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz i miss when I can play as ddkk player hueeeeeeeeeeeeeeee /cri
<Cocoaaa> _ _'
<Cocoaaa> overall ok now?
<Surono> ya
<Surono> now I will check the setting of this map if there has error
<Cocoaaa> ok
<Surono> 03:20:463 - yeah please test this part zzzz
<Cocoaaa> oh
<Surono> 03:20:463 - add new redlines and enable omit first barlines
<Cocoaaa> last note and big?
<Surono> yeah, unrankable..
<Cocoaaa> wait
<Surono> 03:20:798 - add sv 1.35
<Cocoaaa> 03:20:796 - I think it's need speed up
<Surono> yeah there is
<Surono> 03:20:798 -
<Surono> 03:24:005 - enable omit first barlines
<Surono> ok done, tell me if you updated it
<Cocoaaa> 03:00:463 start kiai
<Cocoaaa> but end when?
<Cocoaaa> nono
<Cocoaaa> cause add timing point
<Cocoaaa> wait amin
<Cocoaaa> already now
<Cocoaaa> updated
<Surono> wow pro setting value of svs
<Cocoaaa> 01:45:463 ?
<Cocoaaa> - _ -
<Cocoaaa> for SVs I'm just guessing
<Cocoaaa> yeah,it's fine
yeah dem daddy

modding
zigizigiefe
Consified
yuzu__rinrin
Blackener
Kith190
davidminh0111
xtrem3x
Jaye
gaston_2199
Faputa
Tyistiana
RazeSGP53
Protonori
Marm

Taikocracy mod+
Taikocracy
Taikocracy need to fix name diffi
Surono chack
Surono
Taikocracy
-Kazu-+xtrem3x finded problem about tags
hikikochan finded problem about timing!!!
Raiden
hikikochan chack timing point
frukoyurdakul chack timing point
Stefan chack+
Surono finally,it's requalified
Lanturn tell me to fix metadata
Kurai
Kurai finally again,it's requalified

kudosu star
Blackener x 1
Jaye x 2
Consified x 1
Unknown_player x 2
xtrem3x
1st - in process -w-
Topic Starter
Rhytoly

xtrem3x wrote:

1st - in process -w-
Yeah
zigizigiefe
  1. 00:41:048 (184) - Delete this note, there's no sound. Also when you used only 1/2 patterns, sudden 7plet isn't good idea. 5plet would work as well. If you applied, 00:49:047 (235) - delete this too.
  2. 01:10:298 (414) - I suggest you to change this into don. Piano pitch is low here and don would better the flow with upcoming kat finisher.
  3. 01:22:214 (471) - There's no sound, it's not good idea to have a 5plet in this part. Consider deleting this please.
  4. 01:30:798 - Instrument sound goes with 3/4 snapping, you could use kat on 01:31:048 -.
  5. 01:34:964 (582,583,584,585,586) - Change this pattern into dkddk or dkkdk due to 3/4 instrument sound as I said above.
  6. 02:15:881 (924) - I strongly suggest you to change this to kat so 02:15:965 (925,926,927,928) - would be easier to hit.
  7. 02:26:881 (1030) - Change to kat due to the reason I explained above.
  8. 02:27:131 - Add a timing point with 180BPM, metronome resets here. And add a timing point on 02:26:798 - with enabling "Omit first bar line".
  9. 02:28:714 (1054,1055) - Maybe CTRL+G in order to follow the instrument. Apply on other parts like that.
  10. 03:25:464 - Add a timing point here as well.
  11. 04:15:463 - Move 1/6 4plet here to follow the sound getting denser.
  12. 04:43:880 - Add a timing point, metronome resets again.
  13. Why did you ignore the sounds at 05:24:046 - 05:24:546 - 05:25:046 - 05:26:046 - and 05:26:546 - ?
Topic Starter
Rhytoly

zigizigiefe wrote:

  1. 00:41:048 (184) - Delete this note, there's no sound. Also when you used only 1/2 patterns, sudden 7plet isn't good idea. 5plet would work as well. If you applied, 00:49:047 (235) - delete this too. hmmm no ,I think if delete. the pattern It's weird
  2. 01:10:298 (414) - I suggest you to change this into don. Piano pitch is low here and don would better the flow with upcoming kat finisher. nice
  3. 01:22:214 (471) - There's no sound, it's not good idea to have a 5plet in this part. Consider deleting this please. no,I think if delete if this look strange
  4. 01:30:798 - Instrument sound goes with 3/4 snapping, you could use kat on 01:31:048 -. use kat
  5. 01:34:964 (582,583,584,585,586) - Change this pattern into dkddk or dkkdk due to 3/4 instrument sound as I said above. change to dkddk
  6. 02:15:881 (924) - I strongly suggest you to change this to kat so 02:15:965 (925,926,927,928) - would be easier to hit. I think d this good for now
  7. 02:26:881 (1030) - Change to kat due to the reason I explained above. change
  8. 02:27:131 - Add a timing point with 180BPM, metronome resets here. And add a timing point on 02:26:798 - with enabling "Omit first bar line". add
  9. 02:28:714 (1054,1055) - Maybe CTRL+G in order to follow the instrument. Apply on other parts like that. ok
  10. 03:25:464 - Add a timing point here as well. add
  11. 04:15:463 - Move 1/6 4plet here to follow the sound getting denser. move
  12. 04:43:880 - Add a timing point, metronome resets again. add
  13. Why did you ignore the sounds at 05:24:046 - 05:24:546 - 05:25:046 - 05:26:046 - and 05:26:546 - ? before I add note but I can't hear sound.so I delete but now I added
thank you very much! :)
Consified
[Tarjyujhinn]

20:02 *Consified is editing [https://osu.ppy.sh/b/1420629 gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave) - squartatrice vs. disperagioia [Tatsujin]]
20:02 Cocoaaa: -/
20:03 Consified: 00:17:798 (51) - k?
20:03 Consified: similar sound with 00:15:131 - :thinking:
20:04 Cocoaaa: nice
20:04 Consified: 00:17:798 (51) - yup same reason
20:05 Cocoaaa: can you post in forum?
20:06 Consified: umm cuz i dont want you to wait for a long time
20:06 Consified: ;w;
20:06 Consified: but post in forum ok
20:06 Cocoaaa: :)

and continue to mod \o/

[General]
Source:BMS
Reference:https://osu.ppy.sh/s/449190
yup nardo also set the source to BMS


https://puu.sh/xRnMz.png
if you cant see the picture click the link
Please swap the note,remember change the SliderMultiplier to 1.4 in .osu file after check the aimod,this is bug from aimod
02:49:798 - kiai change offset to 169797
02:59:131 - kiai offset 179130
02:28:464 - 03:20:798 suggest make kiai here,SHORT KIAI IS NOT RANK-ABLE,please connect the kiais together
05:07:797 - kiai offset 307796
[Modding]
00:20:048 - k,sound effect higher
00:20:631 - change to k,this d doesnt fit the piano sound
00:21:464 - k,higher sound
01:41:798 (633,634,635,636,637,638) - all D,to fit the drum.
02:00:131 (765,766,767,768,769,770,771,772,773,774,775,776,777,778,779) - remap,it is not reasonable to put a stream there,as you use the pattern o ooo o o.It has the similar sound pattern with the stream.
03:09:464 (1415) - delete,match the oo oooo pattern
03:46:713 - add a note
04:15:297 (366,367,368,369,370,371) - no 1/6 sound here,and similar sound effect with 04:17:630 - and 04:17:963 -

/o\ good luck

Edit:change the puush source cuz it doesnt show wtf
Edit2:fk osu,i directly put the link
Topic Starter
Rhytoly

Consified wrote:

[Tarjyujhinn]

20:02 *Consified is editing [https://osu.ppy.sh/b/1420629 gmtn. vs. kozato (fw. LUZE) & gmtn. (witch's slave) - squartatrice vs. disperagioia [Tatsujin]]
20:02 Cocoaaa: -/
20:03 Consified: 00:17:798 (51) - k?
20:03 Consified: similar sound with 00:15:131 - :thinking:
20:04 Cocoaaa: nice
20:04 Consified: 00:17:798 (51) - yup same reason
20:05 Cocoaaa: can you post in forum?
20:06 Consified: umm cuz i dont want you to wait for a long time
20:06 Consified: ;w;
20:06 Consified: but post in forum ok
20:06 Cocoaaa: :)

and continue to mod \o/

[General]
Source:BMS
Reference:https://osu.ppy.sh/s/449190
yup nardo also set the source to BMS


https://puu.sh/xRnMz.png
if you cant see the picture click the link
Please swap the note,remember change the SliderMultiplier to 1.4 in .osu file after check the aimod,this is bug from aimod
02:49:798 - kiai change offset to 169797
02:59:131 - kiai offset 179130
02:28:464 - 03:20:798 suggest make kiai here,SHORT KIAI IS NOT RANK-ABLE,please connect the kiais together
05:07:797 - kiai offset 307796 ok all
[Modding]
00:20:048 - k,sound effect higher I want to emphasize the piano.
00:20:631 - change to k,this d doesnt fit the piano sound ok
00:21:464 - k,higher sound ok
01:41:798 (633,634,635,636,637,638) - all D,to fit the drum. I just want to be like 01:40:798
02:00:131 (765,766,767,768,769,770,771,772,773,774,775,776,777,778,779) - remap,it is not reasonable to put a stream there,as you use the pattern o ooo o o.It has the similar sound pattern with the stream. just want to change pattern
03:09:464 (1415) - delete,match the oo oooo pattern yeah ,nice
03:46:713 - add a note It will stick with big note
04:15:297 (366,367,368,369,370,371) - no 1/6 sound here,and similar sound effect with 04:17:630 - and 04:17:963 - 04:15:297 this have 1/6 sound"bood",<-and 04:17:630 - and 04:17:963 no


/o\ good luck I understand you just lazyXDDD

Edit:change the puush source cuz it doesnt show wtf
Edit2:fk osu,i directly put the link
thank you
yuzu__rinrin
hi~
from my queue~

[Tatsujin]
  1. 01:10:631 - add note here.
    You should follow the sound of Drum.
    Although it is certainly accompanied by a strong sound, it is picked up mainly by Drum, so let's pick it up.

  2. 01:12:631 (424) - d
    I judged that it does not match the sound behind at the time of this note.01:12:298 (421) -
    The sound of K is emphasized by setting it to ddd - K, and you can also make a good flow in play.

  3. 01:14:631 - add d
    Drum sound here.
    Perhaps it was intentionally pulled out, but it looks strange.

  4. 01:31:048 (543) - change d
    It brings out an effect that can emphasize k along the melody here.

  5. 02:01:048 (776,777) - ctrl+g
    02:01:131 - Drum sound (kick).
    I do not understand why I took it with k.

  6. 02:25:464 (1015,1016,1017,1018,1019,1020,1021,1022,1023,1024) -
    Which sound did you pick?
    I could not hear 5-5 sounds.
    example:
    (line 02:25:798 - )
    https://puu.sh/xRrxs.jpg

  7. 02:29:714 (1063,1064) - ctrl+g
    It is strange that it ends with d because the sound of the synthesizer is rising.

  8. 02:34:548 (1113,1114) - ctrl+g
    Synthesizer's pitch, 1114 higher

  9. 02:40:381 (1170,1171) - ctrl+g
  10. 02:45:214 (1220,1221) - ctrl+g

  11. 03:20:297 - add note,
    miss? There is a sound, it is not a place to cut.
  12. 03:48:048 (111,112) - ctrl+g
  13. 03:53:381 (167,168) - ctrl+g
  14. 04:26:131 (437,438,439,440) - why 1/8 snap?
    1/6 is sufficient sound.
    I do not understand the meaning of 1/8 and let flow also bad.
  15. 04:31:131 (471,472,473,474,475,476,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495) -
    Notes is in some places deviated.

  16. 04:43:213 (542) - K
    It has a strong Clap sound different from other places.

  17. 05:15:130 (865) - delete.
    Let's delete it, especially because there is no sound.

  18. 05:15:463 (868,869,870,871,872) - ctrl+g
    The pattern is misaligned.
    When listening to the sound, the 1/6 pattern is appropriate from 05:15:546 - .

  19. 05:23:129 - add k
  20. 05:23:213 (950,951) - move to 05:23:296 -
  21. 05:23:463 (952,953,954,955,956) - ctrl+g
    https://puu.sh/xRsdf.jpg
    First of all, since the Drum sound and Notes are disconnected, the position of 1/6 is wrong, please fix it.

  22. 05:25:463 (973,974,975,976,977) - ctrl+g


I think that it is good to listen to many modder other than me.
It seems that we can still improve as the state of map.

good luck ~
show more
Please sign in to reply.

New reply