1. osu!community
  2. Beatmaps
  3. Ranked/Approved Beatmaps
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on 29 October 2017 at 23:12:10

Artist: Diao ye zong
Title: Owaranu Matsuri
Source: 東方Project
Tags: touhou 蓮台野夜行 ~ Ghostly Field Club RD-Sounds めらみぽっぷ meramipop 幻想の永遠祭 Illusionary Eternal Festival 夢 Utsutsu C90 Team Shanghai Alice ZUN
BPM: 137
Filesize: 15916kb
Play Time: 06:37
Difficulties Available:
  1. feast (4.5 stars, 1481 notes)


Download: Diao ye zong - Owaranu Matsuri
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
誰一人とけして逃すな
enjoy wwww....
old feast
posted
thanks for HW sharing
i love this sb it's so impressive
posted
nice
posted
hope the map's quality itself will deserve that sb.

poke me anytime if you wanna any support on this.
posted
  1. 00:00:000 - Maybe add background blur for the first section of the map same as you did 02:22:772 - here?
  2. 00:14:889 (1,2,3,1) - This thing is surprisingly pretty hard to read.
  3. 03:08:429 (1) - Maybe silence the sliderend
  4. 03:09:634 - Try to make the white background starting at this point, so the screen will be white when the "curtain" goes up, and that white will slowly fadeout until 03:11:823 - . I think that would be nicer than it is now, because currently this white flash seems outta place
  5. 05:45:874 (4,1,2) - These things are very hard to read correctly. It doesnt work very well here. Id suggest stacking 05:46:203 (2) - under a circle before it, then it must be fine
  1. The offset seems better at ~865 for me.
  2. There may be problems because of storyboard explicity. I can't really tell what to do better in this situation, but just in case, if you're going to cut some elements, save the full storyboard and put it in map's description or smth.


Amazing beatmap, great work tokiko-chan
posted

den0saur wrote:

  1. 00:00:000 - Maybe add background blur for the first section of the map same as you did 02:22:772 - here? i did it there because that section are very calm and quiet and beginning are different from that
  2. 00:14:889 (1,2,3,1) - This thing is surprisingly pretty hard to read. it depends of the person, i suppose
  3. 03:08:429 (1) - Maybe silence the sliderend sure, i wanted to do it already but you was faster w
  4. 03:09:634 - Try to make the white background starting at this point, so the screen will be white when the "curtain" goes up, and that white will slowly fadeout until 03:11:823 - . I think that would be nicer than it is now, because currently this white flash seems outta place yea, sounds nice
  5. 05:45:874 (4,1,2) - These things are very hard to read correctly. It doesnt work very well here. Id suggest stacking 05:46:203 (2) - under a circle before it, then it must be fine fix fix
  1. The offset seems better at ~865 for me. 870 are good enough for me
  2. There may be problems because of storyboard explicity. I can't really tell what to do better in this situation, but just in case, if you're going to cut some elements, save the full storyboard and put it in map's description or smth. fix fix


Amazing beatmap, great work tokiko-chan thanks den0saur-kun~~~
posted
We discuss some rythm and emphase moments. Also gave tokiko some sb suggestions.

IRC log in Russian
10:18 NeilPerry: ахуенная карта
10:18 NeilPerry: оварану матсури
10:18 NeilPerry: я чуть не обосрался с утреца от сб правд
10:19 NeilPerry: концепт просто 10\10
10:19 tokiko: умею только криповые штуки делать так сказать
10:19 tokiko: ну и людей пугать
10:21 NeilPerry: да круто получилось тбх
10:22 NeilPerry: 03:08:424 - не уверен что здесь надо было вольюм понижать
10:22 NeilPerry: наоборот ебануть под 80% для пушего эфекта
10:22 NeilPerry: плюс там финиш
10:22 tokiko: а если инфаркт
10:22 NeilPerry: та пох
10:22 NeilPerry: громче клавиш все равно не выйдет
10:23 NeilPerry: 06:00:103 -
10:23 tokiko: на 80% это стало слишком страшно
10:23 NeilPerry: тут сб нужно потише фейд апать
10:24 NeilPerry: 06:16:307 - и продолжать постепенно фейдапать к этому моменту
10:24 NeilPerry: будет интереснее выглядить я думаю
10:24 tokiko: я после школы сделаю
10:24 NeilPerry: фейдапать я имел ввиду с темного контраста на белый переходить
10:25 tokiko: кстати мне мистер хв сказал, что я смогу это ранкнуть вообще без проблем
10:25 tokiko: но проблема в том, что это никто не может модить
10:25 NeilPerry: да
10:25 NeilPerry: еще в парте одном
10:25 NeilPerry: у тебя вистл не консистенси
10:25 NeilPerry: 03:28:242 (4) -
10:26 NeilPerry: тут ебани тоже вистл на ноту
10:26 NeilPerry: 03:21:234 (4) -
10:26 tokiko: я забыл наверное
10:26 NeilPerry: чтобы как здесь было
10:27 NeilPerry: 05:31:855 - тут стрим удлени
10:27 NeilPerry: потому что звук такой же
10:27 NeilPerry: как и дальше
10:28 NeilPerry: вроде все что я могу предложить
10:30 NeilPerry: мне запостить?
10:30 NeilPerry: 05:45:869 -
10:30 tokiko: запости, но без моих крутых сообщений
posted
i die of hearta ttack
posted
nm

feast

  1. the drum hs at quiet part (at the beginning or part start from 02:15:760 (1) - ) sounds too loud, low down the volume a bit.
  2. normal-hitnormal: this hs emphasis a so strong emotional sound like every other kind of beats are weaker than it. so this should only used at some special part, but not usually use them like a common hs (just like crash in drum track won't be a common hit by usual as well). consider remove some of them and let other ticks you wanna emphasize take more power of expressing the music.
  3. 01:39:848 (1,2,1,2) - i highly recommend you use big jumps among these notes, for this is like one of the most heated parts of the whole song.
  4. 02:37:658 (5,6,7) - these objs can have less distance for their jumps, even overlap them for this part. 04:31:526 (1,2,1,2) - and 04:59:556 (1,2,1,2) - and etc. as well.
  5. 05:25:176 (2) - a long slider instead?
  6. 05:30:650 (1,2,3) - spread them, such heated part deserve jumps. 05:37:658 (1,2,3) - and etc. as well.
  7. 06:18:385 timing line here is 1/4 gap off. 378385 → 378276 and remove timing line at 380027. you may consider beat at 06:18:385 (1) - 's head tick is a downbeat or white (1/1) tick, but actually it's a back clap at blue (1/4) tick.
    but seems like this map's timing is regular and consistent, for same song's part appeared at 03:11:818 (1) - as well, maybe the timing should not that tricky at that part as well. remove these two timing line directly is also an option, for that error is not quite obvious.
    so i highly recommend you find some guy check your timing of this song.
    this is some kind of must fix and must check.
i got phobia cuz this map... gj

good luck!
posted

Hollow Wings wrote:

nm

feast

  1. the drum hs at quiet part (at the beginning or part start from 02:15:760 (1) - ) sounds too loud, low down the volume a bit. fix fix
  2. normal-hitnormal: this hs emphasis a so strong emotional sound like every other kind of beats are weaker than it. so this should only used at some special part, but not usually use them like a common hs (just like crash in drum track won't be a common hit by usual as well). consider remove some of them and let other ticks you wanna emphasize take more power of expressing the music. i will look what i can do and maybe will ask someone to help me with that
  3. 01:39:848 (1,2,1,2) - i highly recommend you use big jumps among these notes, for this is like one of the most heated parts of the whole song. sure!
  4. 02:37:658 (5,6,7) - these objs can have less distance for their jumps, even overlap them for this part. 04:31:526 (1,2,1,2) - and 04:59:556 (1,2,1,2) - and etc. as well. did it only for sliders since i applied your another suggestion about these notes
  5. 05:25:176 (2) - a long slider instead? pause are more fitting here imo. just imagine a real TV without a signal and you'll understand what i mean~
  6. 05:30:650 (1,2,3) - spread them, such heated part deserve jumps. 05:37:658 (1,2,3) - and etc. as well. little overlaps are so cute uwu
  7. 06:18:385 timing line here is 1/4 gap off. 378385 → 378276 and remove timing line at 380027. you may consider beat at 06:18:385 (1) - 's head tick is a downbeat or white (1/1) tick, but actually it's a back clap at blue (1/4) tick.
    but seems like this map's timing is regular and consistent, for same song's part appeared at 03:11:818 (1) - as well, maybe the timing should not that tricky at that part as well. remove these two timing line directly is also an option, for that error is not quite obvious.
    so i highly recommend you find some guy check your timing of this song.
    this is some kind of must fix and must check.
    oops, my bad. i forgot to remove these lines after finishing the actual mapping uuuuuh..
i got phobia cuz this map... gj ww

good luck! thank you!
posted
https://i.imgur.com/vFaFCuQ.jpg ur map is really scary , even Osu is scared lol
posted
any metadata reference?

General:
rc wrote: "Storyboard images must not exceed a width of 1920 pixels and a height of 1200 pixels. "z
so you'll have to scale the image below:
sb\black.jpg (2000x2000)
sb\grey.jpg (2000x2000)

feast
  1. 00:22:767 (1,2,3) - 03:14:446 (1,2,3) - 06:22:657 (1,2,3) - i suggest using https://puu.sh/xRhKH/c067b214c1.png rhythm instead cuz there are no sounds at 00:23:151 - and it's a bit unintuitive to properly read current rhythm pattern
  2. 00:26:271 (1) - 00:33:278 (1) - unnecessary new combo imo, check 06:26:161 (3) - 06:33:168 (3) -
  3. 01:47:074 (2,3) - 02:01:088 (2,3) - etc. maybe add whistle for more feedback on the spaced triplet
  4. 01:54:081 (2) - 04:45:760 (2) - 05:13:789 (2) - 05:29:993 (5) - 05:35:249 (2) - nc like you did to all similar patterns in kiai? different colors made the stack more intuitive to read
  5. 02:02:183 (2,4) - a bit minor but consider avoiding the overlap to keep visual consistency with 02:05:687 (2,3,4) - 02:09:191 (2,3,4) - etc.
  6. 02:15:760 - to 02:50:797 - i suggest raising all volumes in this section by 5% for proper feedback, 10% is really low to me
  7. 06:19:701 (1) - https://puu.sh/xRiqA/50ee538a7e.png better switch to vocal maybe?
posted

Garden wrote:

any metadata reference? something here and here maybe

General:
rc wrote: "Storyboard images must not exceed a width of 1920 pixels and a height of 1200 pixels. "z
so you'll have to scale the image below:
sb\black.jpg (2000x2000)
sb\grey.jpg (2000x2000) fix fix

feast
  1. 00:22:767 (1,2,3) - 03:14:446 (1,2,3) - 06:22:657 (1,2,3) - i suggest using https://puu.sh/xRhKH/c067b214c1.png rhythm instead cuz there are no sounds at 00:23:151 - and it's a bit unintuitive to properly read current rhythm pattern yeah, sounds better
  2. 00:26:271 (1) - 00:33:278 (1) - unnecessary new combo imo, check 06:26:161 (3) - 06:33:168 (3) - forgot to remove it before, fixed now! 03:15:322 - in that part too
  3. 01:47:074 (2,3) - 02:01:088 (2,3) - etc. maybe add whistle for more feedback on the spaced triplet sure
  4. 01:54:081 (2) - 04:45:760 (2) - 05:13:789 (2) - 05:29:993 (5) - 05:35:249 (2) - nc like you did to all similar patterns in kiai? different colors made the stack more intuitive to read fix fix
  5. 02:02:183 (2,4) - a bit minor but consider avoiding the overlap to keep visual consistency with 02:05:687 (2,3,4) - 02:09:191 (2,3,4) - etc. okay!
  6. 02:15:760 - to 02:50:797 - i suggest raising all volumes in this section by 5% for proper feedback, 10% is really low to me fix fix
  7. 06:19:701 (1) - https://puu.sh/xRiqA/50ee538a7e.png better switch to vocal maybe? mhmm


thank you, garden-chan!
posted


HS checking

irc (russian)
23:23 PandaHero: 00:51:672 (1) - сюда лепишь гринлайн и 60% громкости на него
23:24 PandaHero: 01:19:702 (1) - cюда ещё один и немного поднимаешь, на 2-3 процента, потому что там у музыки громкость увеличивается (да, как у химея)
23:24 PandaHero: потом сюда 01:23:205 (1) -
23:24 tokiko: blYAAAAAAAA
23:24 PandaHero: а впрочем не, только на 1:19 хуйни 65%
23:24 PandaHero: На киай 70-75
23:24 PandaHero: на начало 15-20
23:24 tokiko: долбёжка
23:25 PandaHero: чо там дальше
23:26 PandaHero: 00:20:140 (1) - сюда 30 обратно
23:26 PandaHero: ну или посмотришь где тебе 20% тихо станет
23:27 tokiko: мне нормально везде
23:27 PandaHero: 00:23:643 (1) - вот тут например уже реально тихо
23:27 PandaHero: ну бля
23:27 tokiko: я там слышу долбёж по ушам
23:27 PandaHero: главное после брейка увеличь
23:27 tokiko: ну может другие не слышат правда
23:27 tokiko: увеличил
23:27 PandaHero: 02:01:745 (1) - а тут чего так тихо?
23:28 PandaHero: стесняешься что ли
23:28 tokiko: теперь мой гениальный спам вистлами всем слышно
23:28 PandaHero: нормальный он у тебя
23:29 tokiko: ну я там 60 сделал
23:29 PandaHero: хотя можно было вместо него тарелочек наляпать
23:29 PandaHero: после киая 65-70
23:29 tokiko: окк
23:29 PandaHero: 01:58:242 (1) - а тут точно свисток?
23:30 tokiko: ну даа
23:30 tokiko: пора на физру
23:30 PandaHero: 02:13:570 (5,6,7) - тут же долбит нормально, а ты вистлами делаешь
23:31 tokiko: клапами что ли
23:31 tokiko: надо
23:31 PandaHero: да, только не твоими
23:31 tokiko: басуха валит
23:32 PandaHero: туда бы дефолтные нормалы зашли
23:32 PandaHero: ну можно и твои поставить в принципе, только мне так не нравится
23:32 tokiko: теперь лезть за ними аа
23:32 PandaHero: можешь свои поставить, ну
23:33 tokiko: классный долбёж получился
23:33 PandaHero: долбёж из чего, прости?
23:33 PandaHero: Ты ж не клэпы туда хуйнул?
23:34 tokiko: я хуйнул нормал семплсет свой..
23:34 PandaHero: а
23:34 tokiko: могу ещё хлопочки сверху
23:34 PandaHero: не
23:35 PandaHero: 02:22:110 (2,3,4) - тут пусто как-то, но ничего из твоих семплов не заходит :<
23:35 tokiko: я тоже так считал когда это зырил
23:36 PandaHero: дефолтный софтовый вистл попробуй
23:37 PandaHero: 02:43:789 (1,2,3,4,1,2,3) - где клэпы???
23:37 PandaHero: ты дальше начинаешь ими хуярить
23:37 PandaHero: а вообще там кажется что оооочень пусто
23:37 tokiko: ну я хз вообще че там ставить так сказать
23:37 PandaHero: клэпы спамь
23:37 PandaHero: чо ж ещё
23:37 tokiko: бляяя
23:38 PandaHero: 02:46:198 (3,1,2,3,4) - как тут
23:38 tokiko: я там вроде под какие-то изменения спейсинга их ставил хз
23:38 PandaHero: да пусть всё долбит
23:38 PandaHero: или финиши
23:39 tokiko: поставил
23:39 tokiko: ладошки
23:39 PandaHero: 02:43:789 (1) - а тут пусто сейчас?
23:40 tokiko: уже нет
23:40 PandaHero: хорошо
23:40 PandaHero: 03:08:424 (1) - да блять
23:40 PandaHero: снова подпрыгнула
23:40 tokiko: хаа
23:41 PandaHero: фу, убери колокола
23:41 tokiko: они смешные
23:41 PandaHero: они больно ушам делают
23:41 PandaHero: 03:21:234 (4) - шо за свистулька
23:42 PandaHero: во, лучше свистульками вокал покрой
23:42 PandaHero: будешь тру ру маппер
23:42 tokiko: какими
23:42 PandaHero: нормалами
23:42 PandaHero: свистками
23:42 PandaHero: чтобы как на физкультуре
23:42 PandaHero: нахуяривало
23:43 tokiko: аа
23:43 tokiko: блин это ещё смешнее будет.........
23:43 PandaHero: ну и сделай
23:43 tokiko: вместо колоколов что ли
23:43 PandaHero: под вокал, говорю же
23:43 tokiko: вокала много
23:43 PandaHero: так как ты вроде его и маппаешь, это будет похоже на спам
23:43 PandaHero: =)
23:44 tokiko: блин не хочу срать физрой в уши
23:44 PandaHero: 03:50:359 (1) - тут же нормал финиш на башке должен быть?
23:44 PandaHero: 03:57:366 (1) - и тут наверное
23:44 tokiko: да нет вроде............
23:44 tokiko: 00:58:680 (1) - я же тут не ставил
23:45 PandaHero: ну а хуле
23:45 tokiko: музло отключал
23:45 tokiko: чтобы свои мысли хитсаундить
23:45 PandaHero: 03:43:351 (1) - тут кстати тоже тиховатый парт
23:45 PandaHero: ну а хуле [2]
23:45 tokiko: он такой же как предыдущий блин
23:46 tokiko: и я тут тоже 60 поставил
23:46 PandaHero: ладно
23:46 tokiko: 04:18:388 - спам финишами прикольный тут
23:47 PandaHero: 04:18:388 (1) - бля, зачем тут клап и финиш вместе?
23:47 PandaHero: а
23:47 PandaHero: поняла
23:47 PandaHero: не тот финиш
23:47 PandaHero: 04:19:592 (2) - тут непонятно, нахуя финиш
23:48 PandaHero: 04:19:702 (3) - он наверное тут должен быть
23:48 tokiko: убери ноту и поймёшь.......
23:48 PandaHero: поставь тогда на обе сразу что ли
23:49 tokiko: тогда страшно звучать будет
23:49 PandaHero: не особо
23:49 PandaHero: ладно, хрен с ним
23:49 tokiko: а так ритмуха держится абстрактная
23:50 PandaHero: во втором киае тоже поднял громкость, да?
23:51 tokiko: да
23:51 PandaHero: хорошо
23:51 tokiko: я сразу во всех одинаковых частях что-то делаю когда так надо.....................
23:52 PandaHero: после киая значит тоже
23:52 tokiko: да
23:53 PandaHero: 06:27:037 (1) - а тут точно клэп?
23:54 PandaHero: 06:27:913 (1) - ты ж его всегда в это место ставишь
23:54 PandaHero: или это специально опять...
23:54 tokiko: в этом моменте нет
23:54 tokiko: 00:27:147 (1) - а
23:55 PandaHero: мне кажется лучше везде финиш на первую нотку, клэп на четвёртую
23:55 PandaHero: ну это такое, не смертельно
23:55 PandaHero: всё, вроде нормально
23:55 tokiko: вау даже не говнище лютое вроде
23:55 PandaHero: пойдёт
23:56 PandaHero: система есть, все дела
23:56 tokiko: долбёжку ставлю
23:56 PandaHero: клэпы ритмично долбят
23:56 tokiko: системно
23:56 tokiko: срака сломается от слайдера того
23:57 tokiko: а колокола делит или не делит
23:57 PandaHero: делит
23:57 PandaHero: тебя за них выебут
23:57 PandaHero: я в первую очередь
23:58 PandaHero: дк мод напишу
23:58 tokiko: ааааа
23:59 tokiko: удалил..
23:59 tokiko: ну что выгружать да
23:59 PandaHero: да
00:02 tokiko: можно топать в ранк
00:02 tokiko: и потом новый кат без ранков накесс дк даст
00:03 PandaHero: топай
00:03 PandaHero: не даст
00:11 tokiko: запости мемас в тред чтобы я тебе кудосу дал
00:11 PandaHero: мемас?
00:11 PandaHero: А лога недостаточно будет?
00:11 tokiko: ну как там делают
00:11 tokiko: друзья-мапперы друг другу
00:11 tokiko: срут мемами в треды
00:16 PandaHero: сек
posted
Romanised title: Owaranu Matsuri
posted
отмечуcь в крутом треде õwõ
миленькая карта ♥
posted
we fixed minor things, bubbled
posted
some of your sb elements are too large

"Storyboard images must not exceed a width of 1920 pixels and a height of 1200 pixels." - Ranking Criteria, Storyboarding
black.jpg and grey.jpg are 1920x1920
rumia-chan.jpg is 850x1201
posted

Naxess wrote:

some of your sb elements are too large

"Storyboard images must not exceed a width of 1920 pixels and a height of 1200 pixels." - Ranking Criteria, Storyboarding
black.jpg and grey.jpg are 1920x1920
rumia-chan.jpg is 850x1201 orz orz orz orz


fixed, thank you for check!
posted
rebubbled
Please login to reply.