forum

Teddy Killerz - Quasar

posted
Total Posts
14
Topic Starter
vanucik
This beatmap was submitted using in-game submission on 11 ноября 2018 г. at 18:09:50

Artist: Teddy Killerz
Title: Quasar
Tags: Hyperspeed EP 2015 neurofunk neuropunk dnb drum and bass RAM Records Grigory Cherekaev Anton Mashevsky Oleg Cholovskii
BPM: 172
Filesize: 8915kb
Play Time: 05:09
Difficulties Available:
  1. Brightness (5,18 stars, 1122 notes)
Download: Teddy Killerz - Quasar
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
https://soundcloud.com/teddykillerz
Contrarian
2 part
03:35:477 (3,4) - Goes off screen.

Overall there are some combos that need to be cleaned up, but that should be pretty easy to fix on your own.

Brightness
01:20:914 (1) - Goes off screen)

Love to see this map finished. My off-screen issues are mainly due to having a 16:10 monitor, but certainly try to fix that.
Djulus
01:04:170 (1) - может подвинуть чуток чтоб стрелочка видна была? 01:05:566 (1) - и это как бы оч далеко стоит, не каждый игрок может попасть в эту ноту.
03:18:124 (1) - 03:19:519 (1) - тоже
01:28:240 (1) - по моему лучше CTRL+G-ить т.к в одинаковых звуках очень подходил бы к паттернам как 01:28:502 (2,3,4) - эти.
Marmowka
Если бы я мог...
Lama Poluna
[Brightness]
  1. 00:11:227 (1,1) - можно было во 1) покрасивее 2) что бы они делали бланкет друг с другом
  2. 00:35:646 (3,1) - некрасивый оверлап.
  3. 00:44:192 - можно было и мапнуть, наверно.
  4. 00:45:413 (2,4,2) - можно для них что то интереснее было придумать, хотяб спейсингом выделить и каждый сильный бит нк выделять, было по 2 слайдера, а так 4.
  5. 01:09:134 (4,1) - делать изогнутый слайдер не для бланкета с нотой, мда.
  6. 01:33:116 (2,3) - не логично, ибо 01:31:023 (3) - тут мапнуто по другому, выбирай или кончать слайдер на сильный бит и делать одинаково или как во 2 случае.
  7. 01:38:698 (2,3) - ^
  8. 01:40:355 (8) - думаю свисток лишний.


Допишу завтра, не трогай
Topic Starter
vanucik

Lama Poluna wrote:

[Brightness]
  1. 00:11:227 (1,1) - можно было во 1) покрасивее 2) что бы они делали бланкет друг с другом я не уверен, может поменяю в будущем, просто сейчас лень делать
  2. 00:35:646 (3,1) - некрасивый оверлап. он исчезает во время появления второго обьекта
  3. 00:44:192 - можно было и мапнуть, наверно. гитара поинтереснее будет
  4. 00:45:413 (2,4,2) - можно для них что то интереснее было придумать, хотяб спейсингом выделить и каждый сильный бит нк выделять, было по 2 слайдера, а так 4. ну тут такое, можно по разному мапнуть, я более проще и скучно сделал
  5. 01:09:134 (4,1) - делать изогнутый слайдер не для бланкета с нотой, мда. мда, там некст нота бланкетируется с ней
  6. 01:33:116 (2,3) - не логично, ибо 01:31:023 (3) - тут мапнуто по другому, выбирай или кончать слайдер на сильный бит и делать одинаково или как во 2 случае. случаи вообще разные, на 01:33:204 - начинается другой звук, я его решил выделить, а сильный бит я игнорил из-за консистенции
  7. 01:38:698 (2,3) - ^ сейм
  8. 01:40:355 (8) - думаю свисток лишний. лишний, но я решил выделить каждую ноту в этих моментах свистком, чтобы лучше нажималось
Допишу завтра, не трогай
я устал тебя ждать бро

Djulus wrote:

01:04:170 (1) - может подвинуть чуток чтоб стрелочка видна была? 01:05:566 (1) - и это как бы оч далеко стоит, не каждый игрок может попасть в эту ноту. да
03:18:124 (1) - 03:19:519 (1) - тоже да
01:28:240 (1) - по моему лучше CTRL+G-ить т.к в одинаковых звуках очень подходил бы к паттернам как 01:28:502 (2,3,4) - эти. ну там такое себе, первый звук чуть повыше тоном чем остальные

neatvidya wrote:

2 part
03:35:477 (3,4) - Goes off screen.

Overall there are some combos that need to be cleaned up, but that should be pretty easy to fix on your own.

Brightness
01:20:914 (1) - Goes off screen)

Love to see this map finished. My off-screen issues are mainly due to having a 16:10 monitor, but certainly try to fix that.
i have 16:10 monitor too, but i can't watch offscreen's in timelines that u highlighted :o
-Rmdy
Hi

Brightness
  1. 00:17:680 (1,2) - вот эти штуки начинаются на полтора такта раньше, вот от 00:17:158 - сюда. Пренебрегая первым звуком, все эти штуки начинаются очень не натурально. И из-за этого же и 3 комбо в конце, которое не должно было быть
  2. 01:33:029 (1,2,3) - поскольку в этой части ты выделаешь слайдерами специфичные кики, а тут серия этих киков кончается, может сделать просто трипл без слайдера (так же для всех этих мест)
  3. 01:40:878 (1,2,3,4,5) - вот тут эти звуки начинаются чуть позже, и может показать это в карте: 01:41:140 (3) - подвинуть на один тик раньше, и сделать 01:41:227 - кликабельным. 03:54:832 (1,2,3,4,5) - сейм
  4. 01:29:715 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,1,2,3,4,5,6) - сделай более-менее равномерные комбо. По 8 комбо должно нормально получиться
  5. 01:35:297 (2) - тут тоже нк, раз ты 01:29:715 (1) - тут поставил
  6. 02:58:669 - не ожидал от тебя копирования...
  7. (167706-65)+(309832-178115)=299358 < 300000(5минут). У тебя дрейна чутка не хватает для аппрувала
Topic Starter
vanucik

-Rmdy wrote:

Hi

Brightness
  1. 00:17:680 (1,2) - вот эти штуки начинаются на полтора такта раньше, вот от 00:17:158 - сюда. Пренебрегая первым звуком, все эти штуки начинаются очень не натурально. И из-за этого же и 3 комбо в конце, которое не должно было быть
  2. 01:33:029 (1,2,3) - поскольку в этой части ты выделаешь слайдерами специфичные кики, а тут серия этих киков кончается, может сделать просто трипл без слайдера (так же для всех этих мест)
  3. 01:40:878 (1,2,3,4,5) - вот тут эти звуки начинаются чуть позже, и может показать это в карте: 01:41:140 (3) - подвинуть на один тик раньше, и сделать 01:41:227 - кликабельным. 03:54:832 (1,2,3,4,5) - сейм
  4. 01:29:715 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,1,2,3,4,5,6) - сделай более-менее равномерные комбо. По 8 комбо должно нормально получиться
  5. 01:35:297 (2) - тут тоже нк, раз ты 01:29:715 (1) - тут поставил
  6. 02:58:669 - не ожидал от тебя копирования...
  7. (167706-65)+(309832-178115)=299358 < 300000(5минут). У тебя дрейна чутка не хватает для аппрувала
принял почти всё кроме 2 и 3, там под структуру сделано, чтобы игроков сильно не путать, на каком звуке нажимать ноты
wajinshu
Завтра мод
Testo
кулити
m4m
[хуй]
  1. 00:24:134 (2) - мб лучше сделать это копией этого 00:23:611 (6) - и нажать ctrl+h
  2. 00:24:134 (2,3) - спейсинг чёто слишком большой, я понимаю, он тут должен быть большим, но не настолько имо
  3. 00:30:762 (1,2) - слишком большой спейсинг по сравнению с остальными такими моментами
  4. 01:04:599 - предлагаю поставить здесь еще 1 реверс, звук уж слишком сильный тут
  5. 01:10:878 (6,1) - слишком рандомно выглядит, особенно учитывая, что все остальные подобные моменты у тебя слайдеры оверлапаются
  6. 01:20:646 (7,2) - было бы клево, если бы ты сделал как-то так https://i.imgur.com/8DkDIgT.png
  7. 01:23:785 (1) - очень противно такое играть, как по мне лучше уж обычный слайдер сделать(у которого середина направлена по флоу)
  8. 01:28:320 (1,2) - почему эти 2 элемента структурированы, а 01:28:843 (3,4) - это тупо 2 рандомных слайдера
  9. 01:34:599 (6) - предлагаю распрямить 2 часть слайдера, чтобы было красиво вместе с 01:34:163 (4) -
    или сделать 01:33:901 (3,4,5) - кривыми
  10. 02:01:111 (6,1) - слишком неровненька
  11. 02:14:192 (2,3) - почему спейсинг между этим больше чем между этим 02:14:890 (5,6) -
    вообще весь этот парт чувствуется рандомным, будто ты просто нахуярил бездумно
  12. 03:18:204 (1) - тоже самое что и с предыдущим таким слайдером
  13. 04:05:994 (1) - не нравится, что ты в этом парте не выделяешь этот саунд, предлагаю делать 1/2 салйдеры или кики, чтобы было клево
удачки
DeRandom Otaku
[Brightness]
  1. 00:24:134 (2,3) - Kind of an op spacing for intro, nerf it a bit
  2. 01:28:843 (3) - would be cooler to have this ctrl+g'd to have somewhat similar spacing between 01:28:320 (1,2,3,4) - all these
  3. 02:02:680 (5,1) - the sound on 02:02:855 - is pretty emphasized so having bigger spacing for 02:02:855 (1) - is preferred
  4. 03:43:320 (1) - You don't really need a 1/4 slider because there is no audible sound there other than the echoes of previous sounds. if you really wanna keep this then atleast decrease its volume so it doesn't sound awkwardly loud
  5. 03:47:332 (1,1) - you can remove the nc from 03:47:506 (1) - since you did it that in first chorus and yea that pattern fits to me. NCing both notes is unnecessary
    same thing for 03:52:913 (1,1) -
Map is ok in general but yeah some sliders don't look appealing to me at all while others are nice.
sections like 00:22:390 - and 02:14:018 - are mapped in similar way (mostly in terms of spacing) while theres an obvious contrast between the intensity of the song also i am not really fine with the copy pasted section on 02:58:669 - lol
Good luck~
Topic Starter
vanucik

DeRandom Otaku wrote:

[Brightness]
  1. 00:24:134 (2,3) - Kind of an op spacing for intro, nerf it a bit ye
  2. 01:28:843 (3) - would be cooler to have this ctrl+g'd to have somewhat similar spacing between 01:28:320 (1,2,3,4) - all these it's fine for me
  3. 02:02:680 (5,1) - the sound on 02:02:855 - is pretty emphasized so having bigger spacing for 02:02:855 (1) - is preferred yes
  4. 03:43:320 (1) - You don't really need a 1/4 slider because there is no audible sound there other than the echoes of previous sounds. if you really wanna keep this then atleast decrease its volume so it doesn't sound awkwardly loud ok
  5. 03:47:332 (1,1) - you can remove the nc from 03:47:506 (1) - since you did it that in first chorus and yea that pattern fits to me. NCing both notes is unnecessary fixed in all marathon
    same thing for 03:52:913 (1,1) -
Map is ok in general but yeah some sliders don't look appealing to me at all while others are nice. i will disagree with u, the song full of "dirty"
wubs and sounds, these sliders emphasize them better

sections like 00:22:390 - and 02:14:018 - are mapped in similar way (mostly in terms of spacing) while theres an obvious contrast between the intensity of the song also i am not really fine with the copy pasted section on 02:58:669 - lol no, this parts have difference in sliders speed and flow, ill mapped 2nd part more hard than previous part. but yes, i have copypasted this boring parts, but now i remapped them
Good luck~

Testo wrote:

кулити
m4m
[хуй]
  1. 00:24:134 (2) - мб лучше сделать это копией этого 00:23:611 (6) - и нажать ctrl+h там ета параша норм смотрится 00:23:611 (6,1,2) -
  2. 00:24:134 (2,3) - спейсинг чёто слишком большой, я понимаю, он тут должен быть большим, но не настолько имо да
  3. 00:30:762 (1,2) - слишком большой спейсинг по сравнению с остальными такими моментами ну лан чуть меньше сделал
  4. 01:04:599 - предлагаю поставить здесь еще 1 реверс, звук уж слишком сильный тут не стоит, я его везде игнорил
  5. 01:10:878 (6,1) - слишком рандомно выглядит, особенно учитывая, что все остальные подобные моменты у тебя слайдеры оверлапаются это маппинг такой
  6. 01:20:646 (7,2) - было бы клево, если бы ты сделал как-то так https://i.imgur.com/8DkDIgT.png не вижу разницы
  7. 01:23:785 (1) - очень противно такое играть, как по мне лучше уж обычный слайдер сделать(у которого середина направлена по флоу) да там кс 3.7 и он вполне играбельный, + звук такой слабенький, а св меньше делать лень хз
  8. 01:28:320 (1,2) - почему эти 2 элемента структурированы, а 01:28:843 (3,4) - это тупо 2 рандомных слайдера красота
  9. 01:34:599 (6) - предлагаю распрямить 2 часть слайдера, чтобы было красиво вместе с 01:34:163 (4) -
    или сделать 01:33:901 (3,4,5) - кривыми я бы сделал но мне лень, да и нынешний вариант ничего так
  10. 02:01:111 (6,1) - слишком неровненька чё
  11. 02:14:192 (2,3) - почему спейсинг между этим больше чем между этим 02:14:890 (5,6) -
    вообще весь этот парт чувствуется рандомным, будто ты просто нахуярил бездумно вслушайся в музыку, она вариативная
  12. 03:18:204 (1) - тоже самое что и с предыдущим таким слайдером не
  13. 04:05:994 (1) - не нравится, что ты в этом парте не выделяешь этот саунд, предлагаю делать 1/2 салйдеры или кики, чтобы было клево слишком овермапинг
удачки
Thanks for mods
MaridiuS
Greetings. The map has sweet patterns like 01:29:715 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1) - these 2stack kicksliders and overall interesting slidershapes and their connecting with objects around them. However, it is not on a top notch level, and I will try to help you improve what I can define, the rest is mostly through experience I guess.

  1. 00:32:855 (3,4,5,6) - When a section is based on symmetry and repeated slidershapes and angles, such unbalanced patterns in which there's a break in symmetry really stick out.. in a negative way. They don't feel coherent with the structure of the section. https://i.imgur.com/VFYbSNx.jpg simply idea would be to make symmetry such as this, making interaction similar between all sliders.
  2. 00:38:436 (3,4,5,6) - When pattern is this close, you can make a square based of sliderends and sliderheads which will make the pattern feel more organized.
  3. 01:08:436 (1,3,4) - Mostly what disturbed me are the circles around this object. Fitting places would be something like this https://i.imgur.com/6Id5hNJ.jpg where the circles kinda fill the empty slots which the slider leaves behind due to curves.
  4. 01:09:832 (1,3,4) - Visual spacing is lacking here, these two sliders are unequally visually distanced from the big slider. https://i.imgur.com/JSKg0gc.jpg doing something like this (made the curve sharper so its closer blanket range) and placed 4 more away from the slider) will make circles seem connected with the same pattern since they have at least two thing in common now: They're circles, and they are equally distanced from the nearest object. Thought this is just an aesthetic example and it might limit your desired movement, you'll have to learn to cope with it if you want better looking patterns imo.
  5. 01:11:227 (1) - https://i.imgur.com/j3ZnqHy.jpg example, similar to what I've mentioned earlier.
  6. Slidershapes could also be improved, the simplest way is to take a look at probox / winber / neilperry / rrtyui / hi-mei (new map, its in pending) maps and take some slidershape ideas, experiment and realize on your own what works best. I tried once giving slidershape advice... it didn't end up as planned since it comes strictly with time I guess. Non complex shapes are in a nice state, but stuff like 03:37:739 (1) - is not something I necessarily find good looking. 90 degree turns are really crude, you should most often consider some sharper turns when using red anchors. 03:40:529 (1) - This includes these kind of sliders too, having a milder curve like https://i.imgur.com/D7OZrOJ.jpg most usually looks better and is more handy for placing objects around it often. Your large sliders (taking at least quarter of the screen) are masterwork though. Working on 1/1, 3/4 shapes is what you need imo.
  7. 04:04:251 (1) - very nice stuff.
  8. 01:50:297 (1) - HOLY FUCK FMAN THOSE CURVES AT THE END OF THE SLIDER ARE INGENIUS WOW THOSE WHITE ANCHORS SDH HOYL
good luck.

https://osu.ppy.sh/s/690966 my map in case my mod was helpful. extra / akitoshi / hard are ready for modding.
Topic Starter
vanucik

MaridiuS wrote:

Greetings. The map has sweet patterns like 01:29:715 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1) - these 2stack kicksliders and overall interesting slidershapes and their connecting with objects around them. However, it is not on a top notch level, and I will try to help you improve what I can define, the rest is mostly through experience I guess.

  1. 00:32:855 (3,4,5,6) - When a section is based on symmetry and repeated slidershapes and angles, such unbalanced patterns in which there's a break in symmetry really stick out.. in a negative way. They don't feel coherent with the structure of the section. https://i.imgur.com/VFYbSNx.jpg simply idea would be to make symmetry such as this, making interaction similar between all sliders. I sacrifice a nice patterns for the sounds emphasizing and make good flow for them, ur idea makes more spacing on (6) w\o any reason in music
  2. 00:38:436 (3,4,5,6) - When pattern is this close, you can make a square based of sliderends and sliderheads which will make the pattern feel more organized. this square is fine lol
  3. 01:08:436 (1,3,4) - Mostly what disturbed me are the circles around this object. Fitting places would be something like this https://i.imgur.com/6Id5hNJ.jpg where the circles kinda fill the empty slots which the slider leaves behind due to curves. makes no sence, it's just a pattern
  4. 01:09:832 (1,3,4) - Visual spacing is lacking here, these two sliders are unequally visually distanced from the big slider. https://i.imgur.com/JSKg0gc.jpg doing something like this (made the curve sharper so its closer blanket range) and placed 4 more away from the slider) will make circles seem connected with the same pattern since they have at least two thing in common now: They're circles, and they are equally distanced from the nearest object. Thought this is just an aesthetic example and it might limit your desired movement, you'll have to learn to cope with it if you want better looking patterns imo. i'm fixed triangle pattern, but i can't understand where u finded a mistake in spacing, and i can't find difference on ur picture
  5. 01:11:227 (1) - https://i.imgur.com/j3ZnqHy.jpg example, similar to what I've mentioned earlier. really no sence, it's like a "variety"
  6. Slidershapes could also be improved, the simplest way is to take a look at probox / winber / neilperry / rrtyui / hi-mei (new map, its in pending) maps and take some slidershape ideas, experiment and realize on your own what works best. I tried once giving slidershape advice... it didn't end up as planned since it comes strictly with time I guess. Non complex shapes are in a nice state, but stuff like 03:37:739 (1) - is not something I necessarily find good looking. 90 degree turns are really crude, you should most often consider some sharper turns when using red anchors. 03:40:529 (1) - This includes these kind of sliders too, having a milder curve like https://i.imgur.com/D7OZrOJ.jpg most usually looks better and is more handy for placing objects around it often. Your large sliders (taking at least quarter of the screen) are masterwork though. Working on 1/1, 3/4 shapes is what you need imo. the fact is that I made these sliders easier for play, they have a enjoyable flow, i don't want to make a hardest shapes like mappers u highlighted
  7. 04:04:251 (1) - very nice stuff.
  8. 01:50:297 (1) - HOLY FUCK FMAN THOSE CURVES AT THE END OF THE SLIDER ARE INGENIUS WOW THOSE WHITE ANCHORS SDH HOYL good joke like this sliderend
good luck.

https://osu.ppy.sh/s/690966 my map in case my mod was helpful. extra / akitoshi / hard are ready for modding.
I will try to mod ur map, thanks for mod
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply