forum

HARIZ - OVRBRD (Zookeper Remix)

posted
Total Posts
17
Topic Starter
elena2705
This beatmap was submitted using in-game submission on 25 августа 2017 г. at 10:58:37

Artist: HARIZ
Title: OVRBRD (Zookeper Remix)
Tags: Trap Nation Remix Electronic EDM
BPM: 210
Filesize: 6350kb
Play Time: 03:35
Difficulties Available:
  1. Skyscraper Area 6 (6,89 stars, 671 notes)
Download: HARIZ - OVRBRD (Zookeper Remix)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Trap Nation!!! \(^o^)/
Hitsounds by me.
Beatmap by me.
Mashed
[General]
It looks like it should be 210 BPM

[Skyscraper Area 6]
Couldn't find anything, but looks nice.

The only things I have problem with is the BPM and maybe some shapes, but that's just how I like playing lol.
Topic Starter
elena2705

Mashed wrote:

[General]
It looks like it should be 210 BPM

[Skyscraper Area 6]
Couldn't find anything, but looks nice.

The only things I have problem with is the BPM and maybe some shapes, but that's just how I like playing lol.
Ok, i fixed bpm, thank you!)
Dendy
NM from my queue

Skyscraper Area 6

Сама карта только 105бпм, 210 это уже удвоеный, так говорю, заранее

00:09:861 (2) - на тике нет звука, и сам тик заканчивается на пустом звуке

00:55:432 (5) - ^

01:08:147 (1,2,3,4) - ^

00:10:575 (3) - если ты маппаешь под этот звук, тогда почему здесь ( 00:09:575 ) ( 00:09:718 ) пропущены биты?

00:11:004 - ^

00:11:575 (7) - слайдер кончается на белом тике 00:12:147 +NC

00:23:004 (2) - ^

00:17:861 (4) - Почему вокал здесь выделен слайдерами 00:16:147 (1,2,3) - а тут нотой?

00:19:432 (2) - вокал тянется, лучше чтобы здесь был слайдер

00:20:147 (4) - сделай этот слайдер 1/2, и следующий белый тик тоже 00:20:432

00:24:432 (3,4) - ^

01:04:932 (3,4,5,6,7,8) - ^ (когда маппаешь, выключай звук)

00:24:718 (4,1) - кривой бланкет, фиксни

00:34:432 (1) - слайдер кончается на белом тике 00:35:290

00:49:575 (3,4,5,1,2,3,4) - под что это маппалось? овермап, пианино и вокал не идут под эти ноты

00:54:147 (3,4,5,1,2,3) - ^

00:58:432 (3,4,5) - 2 разных звука, маппай под один

01:07:432 (3,4,5,6,7) - не имеющий логики спейсинг, звук не увеличивается в громкости, и тут нету стольких звуком для раставления стольких нот


Так можно долго продолжать, карта красивая, но овермаппнута до невозможного, в 80+% ты маппаешь под то чего нет.

Пересмотри её, и послушай без звука.
Dendy
А ещё чтобы твою карту ранкнули, в ней хотя бы должен быть мапсет, тоесть Easy, Normal, Hard, Insane, Extra. Раз уж ты сделала 6 стар карту, то именно столько диф тебе нужно чтобы она попадала под одну критерию ранкинга.

Чтобы ранкнуть одну целую диффу, она должна быть от 4:50 минут, чтобы она считалась марафоном.
Dendy
В прибавок ты дала кудосу челу, который даже не написал так таковой мод, не надо этого делать, а то модерам нужно будет их убирать
PotatoJet
alright, from my queue

Skyscraper Area 6
why is it called Skyscraper Area (just want to know)
00:17:237 (1,2,3) it's all ok with (1,2) but (3) is kind of uncomfortable to hit. Not as in it's impossible but just it flows weird.
00:24:743 (3,4) nc on 3 because it's a new sound. Also, I think it would be much better if 3 was more 3 boxes to the left on the grid so it's on top of (4). You don't have to but I just feel like it should.
00:32:938 (1,2) I think you were trying to overlap (1)'s slider end with the slider end of (2). If so, move it 2 boxes to the left on the grid.
01:08:340 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) Stream should end on (9)
01:33:666 (6,7,8,9,1,2) Although I don't exactly agree with your jumps being too spaced, don't change it and ask a more experienced modder to check it out. Also, you don't need nc on (1), you need to nc on (7)
01:30:718 (1,2,3,4,5) You had a star jump pattern and then went to this jump. I don't really know if it would be considered good for rank but since you're deciding loved for now then yeah it's cool and it looks kinda fun to play.
01:47:575 (1,2) move (2) around 5 boxes to the right on the grid because right now it's uncomfortable to hit with the sliders lined up since it's curved.
02:00:147 (1,2,3) Maybe make this near each other since it's continuous. If you want to do that, then ctrl+g on (2).
02:28:718 (1,2) I know anti-flow is on purpose but I think it would be much better if you ctrl+g on (2)

Fun fact: SS is worth 314pp. Also, this map should be loved rather than ranked tbh. There are some unrankable patterns I think.
Topic Starter
elena2705

DendyMudak wrote:

NM from my queue

Skyscraper Area 6

Сама карта только 105бпм, 210 это уже удвоеный, так говорю, заранее
Я запуталась.... Короче често говоря, мне то тоже кажется, что бпм 105, но я все же узнаю мнение других людей

00:09:861 (2) - на тике нет звука, и сам тик заканчивается на пустом звуке в интро там вообще впринцепи только два звука, т е 00:09:289 - , 00:10:718 - и по новой отсюда 00:11:575 - . Короче я хочу сказать, что я пробовала только эти места заматить кругами и слайдерами, но тогда это вообще белиберда непонятная. Поэтому начало я посвятила голосу

00:55:432 (5) - ^ тут начало слова "hurts" я не могу пропустить это

01:08:147 (1,2,3,4) - ^ тут слышно звуки на 210 бпм, и так как карта сложная почему бы и нет)

00:10:575 (3) - если ты маппаешь под этот звук, вокал тогда почему здесь 00:09:575 00:09:718 пропущены биты? Потому что там вообще ничего нету, ни бита, ни музыки как таковой, тогда нах?

00:11:004 - ^ тут ничего нет

00:11:575 (7) - слайдер кончается на белом тике 00:12:147 +NC фикст

00:23:004 (2) - ^ тут явно раньше заканчивается

00:17:861 (4) - Почему вокал здесь выделен слайдерами 00:16:147 (1,2,3) - а тут нотой? Ну это разве плохо звучит? Я подумаю над этим, но мне кажется в это нет необходимости

00:19:432 (2) - вокал тянется, лучше чтобы здесь был слайдер Вау, спасибо, это место мне не нравилось, а теперь звучит как надо

00:20:147 (4) - сделай этот слайдер 1/2, и следующий белый тик тоже 00:20:432 не, сейчас хорошо

00:24:432 (3,4) - ^

01:04:932 (3,4,5,6,7,8) - ^ (когда маппаешь, выключай звук) ну вообщем-то тут звук оч странный, в песне, и я считаю, что стрим самое простое решение замапать этот звук, да и потом я этот звук попыталась подчеркнуть хитсаундами ,хз как получилось

00:24:718 (4,1) - кривой бланкет, фиксни да, оч кривой, спасибо

00:34:432 (1) - слайдер кончается на белом тике 00:35:290 Я пробовало, звучит криво, да и потом на длинном белом тике просто афигенный сильный звук который я не могу пропустить

00:49:575 (3,4,5,1,2,3,4) - под что это маппалось? овермап, пианино и вокал не идут под эти ноты А ну короче, тут меняется тональность голоса вокалиста, поэтому я так и сделала, но вообще мне это место не нравится, так что я подумаю над решением этой проблемы

00:54:147 (3,4,5,1,2,3) - ^ тоже

00:58:432 (3,4,5) - 2 разных звука, маппай под один Я не вижу тут проблем

01:07:432 (3,4,5,6,7) - не имеющий логики спейсинг, звук не увеличивается в громкости, и тут нету стольких звуком для раставления стольких нот ну впринцепи вся суть в таких сложностях, это как раз такие красивые паттерны. И если смотреть на кучу песен, там тоже необоснованно меняется спейсинг под паттерн. НО все же главное чтобы понятно было как нажимать, ну а в таком паттерне ясно как и куда


Так можно долго продолжать, карта красивая, Спасибо! но овермаппнута до невозможного, в 80+% ты маппаешь под то чего нет.

Пересмотри её, и послушай без звука.
Я пересмотрю свою карту
Спасибо огромное за мод!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Topic Starter
elena2705

DendyMudak wrote:

А ещё чтобы твою карту ранкнули, в ней хотя бы должен быть мапсет, тоесть Easy, Normal, Hard, Insane, Extra. Раз уж ты сделала 6 стар карту, то именно столько диф тебе нужно чтобы она попадала под одну критерию ранкинга.

Чтобы ранкнуть одну целую диффу, она должна быть от 4:50 минут, чтобы она считалась марафоном.
Блин я знаю, но я разве виновата, что карта ТАКАЯ КОРОТКАЯ....
Я хочу чтоб лавнули, не думаю, что буду просить гд...
Topic Starter
elena2705

DendyMudak wrote:

В прибавок ты дала кудосу челу, который даже не написал так таковой мод, не надо этого делать, а то модерам нужно будет их убирать
Ну я думала о том, что раз я что то изменила, значит дам кдс, но раз такая тема непонятная с бпм...Короче запуталася я
Dendy

elena2705 wrote:

DendyMudak wrote:

А ещё чтобы твою карту ранкнули, в ней хотя бы должен быть мапсет, тоесть Easy, Normal, Hard, Insane, Extra. Раз уж ты сделала 6 стар карту, то именно столько диф тебе нужно чтобы она попадала под одну критерию ранкинга.

Чтобы ранкнуть одну целую диффу, она должна быть от 4:50 минут, чтобы она считалась марафоном.
Блин я знаю, но я разве виновата, что карта ТАКАЯ КОРОТКАЯ....
Я хочу чтоб лавнули, не думаю, что буду просить гд...
Чтобы она вышла в ловед ей нужно 100+ star priority и 30 фолловов
Topic Starter
elena2705

PotatoJet wrote:

alright, from my queue

Skyscraper Area 6
why is it called Skyscraper Area (just want to know) Ahahahahahah, just.... ahahahahh)))) OK, try to explane: because of bg, thats all))) Why did I add 6? Just my favourite number
00:17:237 (1,2,3) it's all ok with (1,2) but (3) is kind of uncomfortable to hit. Not as in it's impossible but just it flows weird. Fixed
00:24:743 (3,4) nc on 3 because it's a new sound. Also, I think it would be much better if 3 was more 3 boxes to the left on the grid so it's on top of (4). You don't have to but I just feel like it should. Fixed nc, about (4), blanket fixed
00:32:938 (1,2) I think you were trying to overlap (1)'s slider end with the slider end of (2). If so, move it 2 boxes to the left on the grid. Fixed
01:08:340 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) Stream should end on (9) Here should be slider, for vocal
01:33:666 (6,7,8,9,1,2) Although I don't exactly agree with your jumps being too spaced, don't change it and ask a more experienced modder to check it out. Also, you don't need nc on (1), you need to nc on (7) Fixed
01:30:718 (1,2,3,4,5) You had a star jump pattern and then went to this jump. I don't really know if it would be considered good for rank but since you're deciding loved for now then yeah it's cool and it looks kinda fun to play. Yeeeah, oki
01:47:575 (1,2) move (2) around 5 boxes to the right on the grid because right now it's uncomfortable to hit with the sliders lined up since it's curved. Fixed
02:00:147 (1,2,3) Maybe make this near each other since it's continuous. If you want to do that, then ctrl+g on (2). No, it's understandable enough
02:28:718 (1,2) I know anti-flow is on purpose but I think it would be much better if you ctrl+g on (2) No

Fun fact: SS is worth 314pp. Also, this map should be loved rather than ranked tbh. There are some unrankable patterns I think.
Yes, i also think that it should be loved))) Maybe i should do this mapset, but add ar 9 and ar 10. Ahahah, just joke
Thanks for your mod)))))))
Topic Starter
elena2705
Спасибо, ну тогда буду стараться получить кдс
Crypthesis
From my modding queue:


Stuff
These timing lines aren't snapped. They don't have to be fixed, but they bother me :/

00:09:300
02:58:442

Your image dimensions are too big. The RC says they must be at most 1366x768. Your image is 1800x1200. You might need to crop it.

You probably know this judging from the description, but if you're trying to rank you need more difficulties.

The AR's kinda on the low side.

Some of the jumps would be described as "unjustified," but I guess that's the point of this map.

01:52:147 (3) - Put a break here.

02:09:861 (1) - This spinner is barely playable.

02:28:146 (2,3) - I'd make this a jump.

02:52:861 - Put a note here. The intensity goes down if you don't, and the song is "building up."

03:00:004 (4,5) - Ctrl+G?

03:20:860 (1,2,3) - Equal spacing?

Nice map! (I just don't like the music :/)
Topic Starter
elena2705

Crypthesis wrote:

From my modding queue:


Stuff
These timing lines aren't snapped. They don't have to be fixed, but they bother me :/

00:09:300
02:58:442
Fixed

Your image dimensions are too big. The RC says they must be at most 1366x768. Your image is 1800x1200. You might need to crop it. i'll do it

You probably know this judging from the description, but if you're trying to rank you need more difficulties. I know...and it's annoying me...

The AR's kinda on the low side. It's good

Some of the jumps would be described as "unjustified," but I guess that's the point of this map. Yes :oops:

01:52:147 (3) - Put a break here. Breaks do map more easy, but for this map i will not use breaks

02:09:861 (1) - This spinner is barely playable. But i can play it=>no problem

02:28:146 (2,3) - I'd make this a jump. Fixed

02:52:861 - Put a note here. The intensity goes down if you don't, and the song is "building up." Fixed

03:00:004 (4,5) - Ctrl+G? Fixed

03:20:860 (1,2,3) - Equal spacing? Fixed


Nice map! Thank you (I just don't like the music :/) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Thanks for your mod, it's really helpful)
Amaikai
SPOILER
00:10:718 (4) - what's this mapped to? vocals are strong at 00:10:575 (3,5,6) so would make more sense to have note at 3 and map 5,6 as slider. Like on 00:09:861 (2) - and 00:11:575 (7) -

00:15:289 (3,4) -why are there 2 notes here when song has piano note lasting over both all the way until 00:16:147 (1).

00:19:004 (1) - i assume this is mapped to vocals but vocals last until 00:19:290 so it stops short.

00:19:432 (2) -not sure about this slider since white tick at end starts piano note and vocal lasting till 00:20:004 (3). In general i found rhythm choice for this part odd.

00:24:432 (3) - you follow piano here but switch to vocal on very next note 00:24:718 (4) which is confusing. I feel like doing 1/2 slider on
00:24:432 and 00:24:861 would make more sense and switch back to vocals from 00:25:289 (1) - onwards.

00:45:861 (4) - this sounds too short, vocals last till 00:46:147.

00:49:718 (4,5) - and 00:50:147 (2,3) - are mapped to nothing and i disagree with placing jumps here. However, if you want jumps here it might be better to have some sort of pairing where strong beats start a pattern 00:49:575 (3,1,4) - and notes not mapped to any sounds are seperate. current pattern has equal "weight" to notes mapped to sounds and improvised ones.

Same to this pattern 00:54:147 (3,4,5,1,2,3,4). 3 starts pattern, neat. but "mirrored" pattern doesn't follow same logic and you start pattern with same piano sound as 3, but then you stack improvised note on top. If anything, i expected this to be symmetrical pattern end final note 00:55:003 (4) - being stacked.

Flow over here was potato 01:03:289 (4,1,2,3). https://puu.sh/wWWRm/ca5a0cea12.png The repeat slider 4 didn't setup angle to follow to 1. 1-2 flow was at awkward wide angle and 1 was straight which didn't encourage one to follow it in circular fashion.
Something like https://puu.sh/wWWRn/0215df9716.png would flow better imo. You jump to 4 which starts going opposite of direction of 1, so when returning you simply don't stop momentum from repeat into 1. 1,2 would be perpendicular to each other so it plays at sharp angles.

This 01:11:004 (1,2,3,4,1,2,3,4,5) - jump pattern isn't consistent. On section 1 you have direction change at 01:11:289 (3,4). On section 2 you change direction right away 01:11:718 (2,3) which led me to expect 01:11:575 (1,3,5) - all return to same spot. Personally I would prefer either 4 follow triangle, 5th returns on 2nd section or 2nd section being 1,3,5 all go to same place instead of mix.

This 01:31:289 (5) - slider goes againts the jump flow and end up being tough. Smoother option would be having it curve other way around https://osu.ppy.sh/ss/8718692

Difficulty spikes up at end of map and not sure if my comments will be helpful there.

From my queue: t/622943
Aika45
Hi! From my modding queue...

Actually I didn't expect somehow would post an extreme map in my queue but I really like the song so I exclude you from my rules...

Anyways

Difficulty : Skyscraper Area 6
My Mods

First of all set the divisor at 1/4 and eliminate yellow ticked sliders, its not needed place it in white, red or blue ticks instead

00:17:289 (3) - Set the end of the slider at 00:17:718 (just the red tick)
00:23:004 (2) - Also here at 00:23:432 (no need to set it at the yellow tick)
01:05:432 (9) - you can place the slider away from the stream but atleast make it in a good flow (https://osu.ppy.sh/ss/8721863)
01:13:289 (9) - Also here, adjust it a bit on the left
02:18:861 (1,2,3,4,5) - rearrange the patterns, make 1 and 5 in the same place, 2 needs to be recognized (https://osu.ppy.sh/ss/8721872). And also it will make the pattern recognizable
02:46:004 (9) - up the slider a bit, make it consistent with the flow of the stream
02:49:289 (9) - Also here, because there is no space between stream and the slider so you should atleast make it consistent with the flow
02:53:861 (9) - down a bit
03:09:861 (1,2) - Consider changing these sliders, it doesn't even compliment the song
03:21:575 (2) - curve the slider down make it connected with 03:21:860 (3)


Recommendations: It's okay if you don't want it, but just to make your map have a good view and flow

00:13:861 (2) - Better alignment (https://osu.ppy.sh/ss/8721875)
00:16:718 (2) - ^
00:17:861 (4) - ^
00:24:718 (4,1) - ^
01:56:718 (2) - Better alignment
02:00:147 (3,4) - ^
02:02:289 (4,5) - ^
02:07:575 (2) - ^
02:14:252 - ^

Thanks... And Good luck with your map :) :) :)
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply