xi - Glorious Crown

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milr_

i played STD with relex but it's funny


and played CTB
Joe Castle

rakuenslove wrote:

Xexxar wrote:

interesting
something your tv size maps will never be lul
STOP! HE IS ALREADY DEAD!

xd good roast
Doomsday is Hot

rakuenslove wrote:

Xexxar wrote:

interesting
something your tv size maps will never be lul
at least he didn't try ranking a tv size glorious crown ;)
P A N
someone send me this map and umm I found one part which can make a better impression imo.

[Infinity Dimension]
  1. 03:17:975 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,1) - I think you can play with spacing here, small to big following the song
  2. 03:19:572 (1,1) - I think you can make this faster than 03:19:838 (1,1) or make the second pair slower :o
  3. umm listening to the song I feel like 03:20:104 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) better being straight or some shape which easy to follow then make 03:21:168 (1,2,3,4,5,6,7,8,10,11,12,13,14,15,16) - a hard shape or zig-zag.
    same for 03:22:232 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) and 03:23:297 (1,2,3,4,5,6,7,8,1)


very nice and clean map as always =w= gl
Gokateigo
hi o/
  1. 01:43:252 (1,1,1,1,1,1,1,1,2,3,4,5,1,2,3,1,2,3) - this is a copy paste of this 00:22:366 (1,1,1,1,1,1,1,1,2,3,4,5,1,2,3,1,2,3,1) - change the copied pattern a little bit, it's just obvious when playing
  2. the FD part is just also copy paste, ok it's the same music but still obvious when you played fd, remap
  3. 00:46:445 (4) - nc
  4. 00:22:366 (1,1,1,1,1,1,1) - remove the nc spam
  5. 01:43:252 (1,1,1,1,1,1,1) - ^
  6. 02:37:975 (2,3) - fix the overlap
  7. 02:42:853 (1,1,1,1) - sliders maybe ?
  8. 02:56:157 (5,6,7,8) - make this more confortable to aim
  9. 03:17:975 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - NC should be on 9
gl :)
Otosaka-Yu
wtf gcid
Ancelysia
shot 2 stars :3
Huskatron
PLEASE go for rank on this. all the best of luck :)
Beomsan
연타 찍는 법 배우려고 받았는데 못따라하겠네요
Lover
breaking the current boundaries as hard as fdfd did :shock::shock:
Enon
I would like to make an easy diff, please pick me up if you need it
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Nakagawa-Kanon

Enon wrote:

I would like to make an easy diff, please pick me up if you need it
별 3성 이하의 이지 난이도 제작해주셨으면 해요
이지 난이도가 좀 높다 싶으면 제가 비기너를 따로 만들던가 할테니 그건 걱정 마시고
Enon

Nakagawa-Kanon wrote:

별 3성 이하의 이지 난이도 제작해주셨으면 해요
이지 난이도가 좀 높다 싶으면 제가 비기너를 따로 만들던가 할테니 그건 걱정 마시고
요즘 맵 랭크룰이 많이 까다로워졌는데, 모르시는 것 같아서 언급을 해봅니다.

일단 맵셋에서 가장 쉬운 난이도, 즉 보통 이지 or 비기너가 되는 난이도는 현 스타레이팅 시스템 기준으로 2.00 미만이 되어야 합니다. 제가 만들게 될 이지 난이도도 그렇게 될 예정이죠.

만들어 두신 하드 난이도를 보면 현 스타레이팅 시스템 기준으로 4.62 라는 하드치곤 꽤, 아니 많이 높은 난이도를 가지고 있습니다.

맵 메인 페이지에서도 확인하실 수 있듯, 해당 난이도는 "인세인" 이라는 난이도로 인식되고 있습니다.

위에서도 언급 했듯, 매핑을 안 하시던 몇 년동안 랭크 룰이 많이 까다로워졌습니다. 맵셋의 각 난이도가 적절한 거리의 분포를 가져야 한다는 것인데요(리듬 사용, 디스턴스, SV 변화 등). 사실 이 룰이라는 게 예전부터 암묵적으로 존재했던 것이지만, 이제는 지키지 않으면 안 될 "룰"이 되어버리고 말았습니다.

이지가 2.00성 미만의 난이도라고 하면, 노말은 2성 초반에서 2성 중후반의 난이도를 가져야 하고, 하드는 3성 초반에서 중후반의 난이도를 가지게 돼야
할 것입니다. 사실 현 스타레이팅 시스템이 맵의 난이도를 "정확하게" 표시해주지는 못하기 때문에 절대적으로 믿을 것은 안됩니다만, 어느 정도 평균적인 값을 알려드리자면 이렇다는 것입니다.

결론으로 말씀드리고 싶은 것은 지금 하드 난이도를 인세인으로 이름을 바꾸시고, 그 밑으로 하드 난이도를 새로 하나 추가하실 것을 추천드립니다.
필요하다면 라이트 인세인까지도 추가할 수도 있겠네요.

그렇게 해야 맵을 랭크시키기에 적절한 맵셋이 되지 않을까 생각을 합니다.
Beomsan
^ 이거때문에 더 찍기 전에 다시 계획을 듣고 가고싶네요
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Nakagawa-Kanon
아 더럽게 까다롭네요
그러면 제가 만든걸 인세인이라고 바꾸고
하드난이도를 하나 더 만들죠
에논님이 말하신 기준으로 이지랑 노말 부탁드립니다
LQA20Ans
현 하드랑 어나더 사이에 난이도 하나 더 있어야 할듯...
Topic Starter
Nakagawa-Kanon

LQA20Ans wrote:

현 하드랑 어나더 사이에 난이도 하나 더 있어야 할듯...
이미 다른분이 만들고있는중입니다.
-Keitaro
since you guys seems to be having some spread talks, I need to say that 3.45 -> 4.62 -> 6.65 -> 7.88 seems to be isn't a good spread, so you might need a somewhere around 5.5* diff to complete the spread.
as always, nice map and take 3 of my stars.
Enon
새로 만드신 하드 난이도를 봤는데 하드 난이도가 인세인 난이도보다 서클이 200개가량 많네요..... 이건 적절한 분포를 망치는 요소가 될 수 있습니다.
polka
im confused this song is almost the exact same as freedom dive?
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