forum

MY FIRST STORY - Smash Out!!

posted
Total Posts
8
Topic Starter
PsiOniC
This beatmap was submitted using in-game submission on lundi 19 juin 2017 at 23:43:14

Artist: MY FIRST STORY
Title: Smash Out!!
BPM: 195
Filesize: 7512kb
Play Time: 03:00
Difficulties Available:
  1. Extra (6,67 stars, 866 notes)
  2. Ponoyoshi (8,08 stars, 989 notes)
Download: MY FIRST STORY - Smash Out!!
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Free to mod,
Free for GD's,
__
Thanks for GD : Ponoyoshi,
PS : I hate weebs.
Kyuukai
very pd mapset tbh
celerih
Court mod

[
More edgy tokyo ghoul backgrounds
]
  1. 00:00:700 (1) - Essaye de mieux centrer tes wave sliders. Fais le pour les A E S T H E T H I C S
  2. 00:44:546 (1) - A E S T H E T H I C S
  3. 00:10:083 (2,3,4) - tu pourrais stacker les 3 notes ici pour mieux faire ressortir le changement d'intensité sur le 4
  4. 00:14:853 (6,1) - Le spacing ici est trop faible. C'est la première vocal de la chanson et la distance est minuscule
  5. 00:19:315 (7,8) - le spacing ici semble trop faible
  6. 00:40:700 (4,1) - 00:41:930 (4,1) - C'est dommage que tu arrête des faire des overlaps comme ça pcq ce serait cool comme concept si tu l'utilisait partout dans la map
  7. 00:49:007 (2,3) - Agrandit le spacing ici, c'est trop semblable à un spacing de 1/2. Ou tu peux les stack
  8. 01:19:315 (7,8,1) - Tu devrais space out plus tes streams après que tu mets des kickslider comme tu fais ici 02:29:623 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - Ça joue beaucoup mieux
  9. 01:20:700 (1) - Tu passes au dessus du son sur 01:20:853 - ça devrait être un triple ici
  10. 01:21:930 (1,2,3) - Ligne droite stp
  11. 01:51:083 (4,1) - 1/4 jump steram qui sort de nul part. C'est la seule place ou tu fais ça
  12. 02:01:315 - Met une note ici au lieu du début du spinner. Une tête de spinner ici c'est trop faible, le spinner peut commencer sur 02:01:392 - à la place.
  13. 02:24:546 (1) - Même chose ici
  14. 02:32:084 - Il n'y a pas de son ici. Tu serais mieux d'avoir un 1/1 slider de 02:31:930 - à 02:32:238 - et un cercle sur 02:31:776 -
  15. 02:35:623 (1,2) - Ici le rhythme que tu suis es pas super. Tu serais miieux d'étendre 02:35:623 (1) - jusqu'à 02:35:930 - avoir un cercle sur 02:36:007 - et avoir un 1/2 slider après. C'est similaire à ce que tu as fais sur 02:30:700 (1,2,1) -
  16. Tes nouveaux combos sont bizzares. Fait juste NC à chaque downbeat se sera mieux
Topic Starter
PsiOniC
[
Image More edgy tokyo ghoul backgrounds
]

00:00:700 (1) - Essaye de mieux centrer tes wave sliders. Fais le pour les A E S T H E T H I C S FIXED
00:44:546 (1) - A E S T H E T H I C S FIXED
00:10:083 (2,3,4) - tu pourrais stacker les 3 notes ici pour mieux faire ressortir le changement d'intensité sur le 4 FIXED
00:14:853 (6,1) - Le spacing ici est trop faible. C'est la première vocal de la chanson et la distance est minuscule FIXED
00:19:315 (7,8) - le spacing ici semble trop faible J'ai le même spacing ici "00:18:238 (2,3) - "
00:40:700 (4,1) - 00:41:930 (4,1) - C'est dommage que tu arrête des faire des overlaps comme ça pcq ce serait cool comme concept si tu l'utilisait partout dans la map Why not, à voir ^^
00:49:007 (2,3) - Agrandit le spacing ici, c'est trop semblable à un spacing de 1/2. Ou tu peux les stack FIXED
01:19:315 (7,8,1) - Tu devrais space out plus tes streams après que tu mets des kickslider comme tu fais ici 02:29:623 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - Ça joue beaucoup mieux FIXED
01:20:700 (1) - Tu passes au dessus du son sur 01:20:853 - ça devrait être un triple ici FIXED j'avais pas fais gaffe è_è
01:21:930 (1,2,3) - Ligne droite stp FIXED :D
01:51:083 (4,1) - 1/4 jump steram qui sort de nul part. C'est la seule place ou tu fais ça FIXED
02:01:315 - Met une note ici au lieu du début du spinner. Une tête de spinner ici c'est trop faible, le spinner peut commencer sur 02:01:392 - à la place. FIXED
02:24:546 (1) - Même chose ici FIXED
02:32:084 - Il n'y a pas de son ici. Tu serais mieux d'avoir un 1/1 slider de 02:31:930 - à 02:32:238 - et un cercle sur 02:31:776 - FIXED
02:35:623 (1,2) - Ici le rhythme que tu suis es pas super. Tu serais miieux d'étendre 02:35:623 (1) - jusqu'à 02:35:930 - avoir un cercle sur 02:36:007 - et avoir un 1/2 slider après. C'est similaire à ce que tu as fais sur 02:30:700 (1,2,1) - FIXED
Tes nouveaux combos sont bizzares. Fait juste NC à chaque downbeat se sera mieux
Je vais recheck

__

THX pour le mod man ! :)
Alheak
Topic Starter
PsiOniC
Hey thanks for the mod, appreciate it !


jeanbernard8865
LMT
  • [Extra]
  1. Intensity between sections need to be more elaborate. There are many ways to achieve this, you can choose to lower SV for slower sections (and vice versa for more intense ones) or you can choose a different organising technique (simplistic spacing/patterning for slower part and vice versa), or undermap slower parts to create contrast to other sections ; and of course you can combine these things together.

    - 00:00:700 (1) - this section is way too identical to 00:06:853 (1,2,3,4) - sections like this even tho the intensity is clearly different. Also the chorus for the most part isn't different enough from this beginning section except for the jumps, so you need to come up with something to split sections more clearly.

    Think of this as a "global emphasis" and plan it out better before mapping a song.
  2. 01:09:315 (6,7,8,1) - on smaller scale stuff, sounds like this needs to stand out much more than the rest. "full of shit" is contained in a reverse 1/1 slider which is really underwhelming. example: https://osu.ppy.sh/ss/8426988 (i hope the screenshot is clear enough). Could even as SV to the vocals here or whatnot. the point is to make that part of the music stands out more from the rest.

    - Things I'd say you need to make them stand out more: 01:30:084 (1,2) - guitar suggests 3 notes but it's superseded by (1), change (1) to 2 circles with a decent amount of spacing is an easy fix. ; 01:45:007 (5,6,7,8,9,10) - guitar plays a unique line here but again ít's diluted by standard slider and flow ;
    01:54:546 (3,4,1,2) - guitar suggests clear emphasis on red ticks but you choose to map them as white tick 1/2 slider anyways; ... i'm taking a few examples but you'll need to find things that stand out more yourself, it's kinda of a skill to learn.

    This is more like "local emphasis" and you usually decide what to do with it just before you map it. There are places where you did well with this though, like 00:40:700 (4,5,1) - 00:41:930 (4,5,1) - where the consistency + unique pattern makes it stand out as much as it stands out in the song.
  3. Overall placements could be cleaner, 00:06:238 (4,1,3) - overlaps like these are kinda meh and the more you do it the more unclean the map gets, which is what happens quite often in this map. If you clean them up then it helps with the look a lot.
  4. Patterns could be more recognisable: 00:11:776 (7,8) - suggests the same sound but the slidershapes are quite a bit different. This is kinda part of the "local emphasis" that I discussed earlier.
  5. 00:35:930 (5,6) - btw snapping lol
alright sorry for short mod, could have gone a bit deeper but I have to go :( . If you catch me in-game we can discuss about it a bit more
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply