forum

Ym1024 feat. lamie* - started

posted
Total Posts
4
Topic Starter
timemon
This beatmap was submitted using in-game submission on Tuesday, May 23, 2017 at 10:00:14 PM

Artist: Ym1024 feat. lamie*
Title: started
Source: BMS
Tags: lamie* Ym1024
BPM: 136
Filesize: 10053kb
Play Time: 00:45
Difficulties Available:
  1. Hard (2.84 stars, 91 notes)
  2. Insane (3.86 stars, 830 notes)
Download: Ym1024 feat. lamie* - started
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
I'm new to mapping. Any sort of advice/help is welcome.

I'm remapping the entire set from scratch.
idk how2hitsounds lol

New Insane: Completely remapped with more organized structure.
Hard and Normal: Soon tm


Insane: Complete (Hitsounds still incomplete)
Hard: Incomplete (Plan to remap)
Electoz
We did an IRC mod, I gave him a few suggestions and also discussed about a few core elements of mapping. (aesthetics, rhythms, etc)
chatlog
01:52 Electoz: 00:41:513 (1,1) - ตรงนี้มี NC สองอัน
01:52 Electoz: 01:53:866 (1,3) - นี้มีอันเดียว
01:53 Electoz: อันนี้คือลืมป่ะหรือยังไง
01:53 timemon: งั้นผมเปลี่ยนอันแรกเป็น 1 อันละกัน
01:53 timemon: combo มันสั้น
01:53 timemon: เอาเป็นสีเดียวกันดีกว่า
01:53 Electoz: ปกติเวลา combo
01:53 Electoz: ทำยังไง
01:53 Electoz: หมายถึงแบบ ใส่ตามสัญชาตญาณ
01:53 Electoz: หรือมี criteria อะไรมั้ย
01:53 timemon: 1 full beat
01:54 timemon: กับเวลา streams มันเปลี่ยนทิศ
01:54 timemon: หรือ โน๊ต มันคนละประเภทกันไรงี้
01:54 timemon: แต่ 99% คือ full beat ผมไม่คิดไรมาก
01:56 Electoz: 00:13:719 - ตรงนี้ฟังแล้วน่าจะลง 1/6 มากกว่านะ
01:57 timemon: อ่อ แต่มันจะเร็วไปหรือเปล่า
01:57 Electoz: 03:11:954 - ถ้าแก้ข้างบนก็คงต้องแก้ตรงนี้ด้วย
01:57 Electoz: เร็วไปรึเปล่าอันนั้นอีกเรื่อง
01:57 timemon: ผมก็อปวางมาทั้งดุ้นเลย
01:57 timemon: 555
01:57 Electoz: คือเรื่อง 1/4 กับ 1/6
01:58 Electoz: ค่อนข้างคอขาดบาดตาย
01:58 Electoz: ถ้าวางผิดก็ rank ไม่ได้
01:58 Electoz: ถ้าคิดว่า 1/6 เร็วไปก็อาจจะทำเป็น 1/3 ก็ได้
01:58 timemon: ผมหมายถึงระยะอย่างระหว่าง object ไง
01:58 Electoz: อ๋อ
01:58 timemon: ถ้า 1/6 ระยะโดดมันจะสั้นกว่า
01:58 timemon: ไม่งั้นคอมโบหลุดง่าย
02:00 timemon: [https://osu.ppy.sh/ss/7964258 เว้นระหว่าง โน๊ตอย่างงี้เป็นไง]
02:00 Electoz: จริงๆ snap น่าจะเป็นแบบ puu.sh/vB8r0/a7b4ea4ebb.PNG
02:00 Electoz: https://puu.sh/vB8r0/a7b4ea4ebb.PNG
02:00 Electoz: จะวางงั้นก็ได้
02:00 Electoz: ประเด็นคือ
02:00 Electoz: ถ้าเกิดมีโน้ต 1/4 กับ 1/6 วางใกล้ๆกัน
02:00 Electoz: มันจะต้องมี indication หรืออะไรก็ได้ที่มัน
02:01 Electoz: บ่งบอกถึงความแตกต่างระหว่าง snap
02:01 Electoz: ในตอนที่เล่น
02:01 Electoz: อาจจะเป็น spacing, combo, การวาง pattern, อะไรก็ว่าไป
02:01 timemon: ระยะห่างระหว่าง 1/4 กับ slider 1/6 อันแรก
02:01 Electoz: อย่างคอมโบตรงพาทนี้จริงๆก็โอเคแล้ว
02:01 timemon: ผมก็จะเลื่อน slider ออกไปหน่อย
02:02 Electoz: แล้วแต่ ยังไงก็ได้เลย ขอแค่ให้มันดูออกตอนระหว่างเล่น
02:02 Electoz: ว่า snap เปลี่ยน
02:02 timemon: จะว่ายังไงละ คือ slider 1/6 อะผมไม่ให้มันหมุนให้สุด แล้วกระโดดไปอีกอัน
02:02 timemon: แต่เว้นช่องว่างประมาณ 1/4
02:03 Electoz: อ๋อ
02:03 Electoz: คือจะเว้นช่อง 1/4 ระหว่าง 1/6 sliders
02:03 Electoz: อย่างนั้นป่ะ?
02:03 timemon: อืม
02:03 timemon: มันก็คล้ายกับ slider 1/4 ปกตื
02:03 Electoz: ลองดูก็ได้ถ้างั้น
02:03 timemon: มีเวลาสบายๆ
02:04 Electoz: แล้วเดี๋ยวก็ดูว่า modder คนอื่นเขาว่ายังไง
02:04 timemon: อืมๆ ผมได้หมดแหละ
02:04 timemon: แต่สมัยนี้ ปัญหามันไม่ยุที่ว่าคนเล่นกระโดดไป slider อีกอันไม่ทัน
02:04 timemon: แต่ปล่อย slider อันที่ตัวเองเกาะอยู่ ออกก่อนที่ slider มันหยุด
02:05 Electoz: อ๋อ
02:05 Electoz: เก็ทอยู่
02:05 timemon: ผมก็เลยทำให้มันมีช่องว่าง
02:05 timemon: จะได้ไม่ปล่อยให้ slider มันหลุด
02:06 Electoz: 00:17:910 (4,5,1) - อันนี้คือจงใจเป็น pattern ป่ะ
02:07 timemon: ม่าย
02:07 timemon: ผมแค่คิดไม่ออกว่าจะวางยังไง
02:07 timemon: เอาจริงๆนะ ตอนผม แมพเพลงนี้
02:07 timemon: ทั้งเพลง ผมไม่คิดเรื่อง pattern เลย แล้ว sliders ก็มั่วมาก
02:07 timemon: คือรูปร่างเละเทะไปหมด
02:08 timemon: เพื่อนผมเล่น บอกว่า มองอะไรไม่รู้เรื่องเลย ผมก็เลยมานั่งแก้ให้มันรูปทรงเดียวกัน ฉะนั้นแมพนี้ pattern ไม่มีหรอกจริงๆ 55
02:08 Electoz: ทำไมถึงคิดว่าตัวเองวาง slider มั่ว
02:09 timemon: คนเล่นมองไม่ออกไง
02:09 timemon: คนเล่น เห็น slider ปุ๊บต้องแยกให้ออกว่า เป็น 1/1 1/2 1/4
02:09 timemon: บางทีผมก็วาง 1/2 เหมือนกับ 1/4
02:09 timemon: ก็อ่านลำบาก
02:10 Electoz: อ๋อ
02:10 Electoz: งั้น
02:10 Electoz: เวลาแมพ
02:10 Electoz: ได้วางแผนอะไรเป็นพิเศษมั้ย
02:10 Electoz: หรือว่า
02:11 Electoz: วางไปตาม rhythm ที่มีอยู่ช่วงนั้น
02:11 timemon: ผมคิดแค่ rhythm อย่างเดียว
02:11 timemon: pattern aesthetic ไรงี้ ผมไม่ได้คิด
02:11 timemon: เพราะยังไม่ค่อยรู้เรื่อง แมพ
02:11 timemon: ผมมีแค่ concept อย่างเดียว
02:12 Electoz: concept คือ?
02:12 timemon: อย่างเช่น kiai จะมีแค่ 2 แบบ คือ double tap double
02:12 timemon: กับ double double
02:12 timemon: concept แมพนี้คือ double
02:14 Electoz: double tap double กับ double double นี่คือยังไง
02:14 Electoz: ไม่เก็ท
02:15 timemon: [https://imgur-archive.ppy.sh/jaBiAiP.png 3,4 double 5 tap 6,7 double]
02:15 timemon: 01:15:704 (3,4,5,6,7) -
02:17 Electoz: ไม่ค่อย agree กับ concept แฮะ
02:17 Electoz: เพราะว่า general thumb rule
02:17 Electoz: เวลาใช้ 1/4 sliders คือ
02:17 Electoz: ไม่ควรจะวางบน blue tick
02:17 Electoz: ในทางทฤษฎีบลาบลาบลา
02:17 timemon: ผมลองแบบ ไม่มี 1/4 slider
02:17 timemon: มันแปลกๆ
02:17 Electoz: เป็นขีดที่ weak ที่สุด
02:17 timemon: เพราะเสียงกลองหายไปเลย
02:17 Electoz: จะวางก็ได้
02:18 Electoz: แต่
02:18 Electoz: ไม่ควรเริ่มที่ blue tick
02:18 Electoz: อย่าง
02:18 Electoz: 01:15:814 (4) -
02:18 Electoz: พอเริ่มที่ blue tick
02:18 Electoz: หางไปลง white
02:18 timemon: ใช่ นั่นคือ ไอเดียผมไง
02:18 timemon: ผมไม่ได้โฟกัสที่กลอง
02:18 timemon: ผมแค่ต้องการให้มันไปทับเฉยๆ
02:19 timemon: สิ่งที่ผมต้องการ โฟกัสคือ double tap double
02:19 Electoz: อะ
02:19 Electoz: แล้วแต่ละกันถ้างั้น
02:19 timemon: เพลงมันมี melody นี้ยุตรงช่วงนี้
02:19 Electoz: จะบอกว่า
02:19 Electoz: ไม่เห็นด้วยเฉยๆ
02:19 timemon: อืมๆ
02:20 timemon: white tick มันดังกว่า blue
02:20 timemon: แต่ผมไม่อยาก โฟกัส ตรงนั้น
02:20 Electoz: 01:26:292 (2,3) -
02:21 Electoz: น่าจะทำแบบ https://puu.sh/vB9uy/dc5dd02533.PNG มากกว่า
02:21 Electoz: เวลาแมพไม่ควรจะวางให้ object ห่าง 3/4
02:21 Electoz: เพราะมันเล่นยากแล้วดูไม่ออก
02:21 timemon: ตรงนั้นตอนแรก เป็น คล้ายๆแบบนั้น
02:21 timemon: แต่คิดไงไม่รู้เปลี่ยนเฉย
02:21 timemon: เพราะคนก่อนบอกมันแปลกๆ
02:21 timemon: เด่วเปลี่ยนให้
02:22 Electoz: พูดยากนะ
02:22 Electoz: เพราะเวลามีคนบอกว่า
02:22 Electoz: this feels weired
02:22 Electoz: *weird
02:22 Electoz: หรืออะไรก็ตาม
02:22 Electoz: มันต้องมานั่งเดาเอง
02:22 Electoz: แล้วแก้ก็ไม่รู้ว่าดีขึ้นรึเปล่าด้วยบางที
02:22 timemon: แต่ของผมต่างกับตัวอย่างตะกี้ นะ
02:22 timemon: อันนั้น มัน 1/4 แล้ว 1/2 slider
02:22 timemon: ของผมมันเป็น 1/4 แล้ว 1/1
02:24 Electoz: นอกเหนือจาก kiai
02:24 timemon: คิดว่าไง https://imgur-archive.ppy.sh/HArQ6ip.png
02:24 Electoz: มี concept อะไรเป็นพิเศษมั้ย
02:24 timemon: ไม่มี
02:24 timemon: เบสิคๆเลย คิดสด ณ จุดนั้น
02:24 timemon: 5555
02:24 Electoz: เดี๋ยวนะ
02:24 Electoz: ภาพที่ลิ้งมานี่คือ
02:24 Electoz: ตรงไหน
02:25 timemon: 01:26:292 (2,3,4) -
02:25 timemon: คล้ายกับ ที่แนะนำ
02:25 timemon: แต่ผมเปลี่ยน kick slider
02:25 timemon: เป็น triplet
02:25 Electoz: อ๋อ
02:25 Electoz: เออ ได้เหมือนกันแหละ
02:25 Electoz: ไม่ได้ต่างกันมาก
02:26 timemon: เพราะทั้งแมพ ไม่มี Kick slider อย่างงี้
02:26 timemon: ถ้าเปลี่ยนต้องนี้ ต้องเปลี่ยนหมด
02:26 timemon: ตรงนี้*
02:27 Electoz: 01:28:167 (6) - 03:26:402 (6) - ทำไมไม่เหมือนกันหว่า
02:28 timemon: ตรงนี้ conflict มากๆ
02:28 timemon: ไม่รู้จะเอาแบบไหนดี
02:28 timemon: คนก่อนชอบ ตรง 3:26
02:30 Electoz: เอาแบบที่ตัวเองชอบสิ
02:30 Electoz: modder ก็อย่างนึง
02:30 Electoz: mapper ก็อย่างนึง
02:30 Electoz: modder มีหน้าที่แบ่งแชร์ไอเดียที่คิดว่าน่าสนใจ
02:30 Electoz: สำหรับแมพ
02:31 Electoz: mapper ควรจะตัดสินใจว่า ไอเดียที่ถูกเสนอมา
02:31 Electoz: เข้ากับแมพตัวเองได้ดีแค่ไหน
02:31 timemon: อืมๆ
02:31 Electoz: 00:17:910 (4,5,1) - 00:24:969 (4,5,1,2) - 03:51:439 (4,5,1) - 03:58:277 (4,5,6,1) - จริงๆตรงนี้ก็
02:31 Electoz: ต้องระวัง
02:32 timemon: คนก่อนก็บอกไว้จุดพวกนี้
02:32 Electoz: เวลาที่จังหวะเพลงคล้ายๆกัน ทั้ง rhythm ที่ใช้ แล้วก็ pattern
02:32 Electoz: ควรจะคล้ายกันด้วย
02:32 timemon: ผมก็แก้แล้วบางส่วน
02:32 Electoz: ให้มันมี consistency ในการ reflect เพลง
02:32 Electoz: แก้แล้วบางส่วนนี่คืออันไหน
02:33 timemon: แก้นิดเดียว มันก็ยังไม่ consistent
02:34 Electoz: จริงๆไม่ต้อง consistent แบบเป๊ะสุดก็ได้
02:34 Electoz: แต่อย่าทำให้มันต่างจนเกินไป
02:34 Electoz: ถ้ามันต่างจนถึงขั้นแบบ rhythm ตามคนละอย่างกันนี้ก็
02:34 Electoz: ไม่ดีละ
02:35 Electoz: เวลาแมพ พยายามให้ดูเป็นส่วนๆ
02:35 timemon: ผมแก้ทุกจุดให้เป็นแปบ
02:35 timemon: 03:51:439 (4,5,1) -
02:35 Electoz: แล้วดูว่ามีตรงไหนที่พอจะ group ได้บ้าง
02:35 timemon: จุดอื่นก็คล้ายหมด
02:35 Electoz: ค่อยๆแตก ออกมา แล้วมันจะวาง pattern ได้
02:35 Electoz: ถ้าวาง pattern ได้ตรงและ consistent
02:35 Electoz: aesthetics มันจะตามมาทีหลังเอง
02:36 timemon: อืมๆ
02:36 Electoz: aesthetics ก็จะเป็นแบบ
02:36 Electoz: 00:15:704 (3,4,5) - ตรงนี้ slider คนละ shape กัน
02:37 Electoz: 00:22:763 (3,4,5) - อันนี้ shape เดียวกัน แต่ดูเหมือนจะเน้น blanket ด้วย
02:37 Electoz: ทั้งๆที่จังหวะของทั้งสองที่ ก็แทบจะเหมือนกันเลย
02:37 timemon: จุด 15 วิแรก ไอ slider เส้นตรง มันยุตั้งแต่ผมแมพครั้งแรกเลย
02:37 timemon: ลืมเปลี่ยน
02:37 timemon: จุด 22 วิ ทั้งแมพผมไม่ blanket
02:37 Electoz: อืมมมม
02:38 timemon: คนม็อดคนก่อนเพิ่งมาบอก
02:38 timemon: ผมก็เลยเพิ่งลองทำไป จุดสองจุด
02:38 timemon: มันก็เลยดู inconsistent
02:38 Electoz: แล้วมันก็
02:39 Electoz: จะมีเรื่องของ visual spacing
02:39 Electoz: กับ overlap ด้วย
02:39 timemon: blanket ไรพวกนี้ ผมไม่รู้เรื่องเลย
02:39 timemon: เพิ่งมารู้ตอน แมพเสร็จ
02:41 Electoz: เรื่อง visual spacing ก็จะแบบ
02:41 Electoz: ตามชื่ออะ
02:41 Electoz: mapper ส่วนมาก
02:41 Electoz: เวลาทำ pattern
02:41 Electoz: จะเน้นไปที่ความสวยงามก่อน
02:42 timemon: อ่อ
02:42 Electoz: แล้วพอวางให้มันสวยแล้ว ก็ค่อยเปลี่ยนนู่นนี่นั่น
02:42 Electoz: ให้เข้ากับ gameplay
02:42 Electoz: อาจจะ
02:42 Electoz: Ctrl+G
02:42 timemon: ผมควรที่จะก็อปวาง กับ edit มากกว่านี้
02:42 Electoz: flip นู่นนี่นั่นนิดหน่อย
02:42 Electoz: อะไรก็ว่าไป
02:42 timemon: ผมไม่ค่อยใช้พวก short cut
02:42 Electoz: ลองดู
02:42 Electoz: short cut จะใช้บ่อยมาก
02:42 timemon: รู้แต่ ctrl G
02:42 Electoz: ก็อปเพส ctrl+g flip
02:42 Electoz: พวกนี้ใช้บ่อย
02:43 Electoz: flip ก็จะมี Ctrl+J Ctrl+H
02:43 Electoz: แนวตั้งแนวนอน
02:43 timemon: แล้วก็เปลี่ยน slider เป็น circle
02:43 Electoz: แล้วก็มี Ctrl+R ด้วย
02:43 Electoz: อ๋อ
02:43 Electoz: convert จาก stream
02:43 timemon: ใช้ยุ 2-3 อย่าง
02:43 Electoz: อันนั้นก็ดีเหมือนกัน
02:53 Electoz: อันนี้คือ ที่มีอยู่ตอนนี้
02:53 Electoz: https://puu.sh/vBaOO/50c5f05171.jpg
02:53 timemon: นอกเรื่องยาว
02:54 Electoz: พอจัดวางหน่อยๆก็จะได้แบบ https://puu.sh/vBaMk/1c61436339.jpg
02:54 Electoz: ง่ายๆคือวางสัดส่วนให้มันแบบ
02:54 timemon: โหย มีเอียงเป็นองศา
02:54 Electoz: ดูแล้ว pleasing ต่อสายตาอะ
02:54 Electoz: อันนี้คือวางแบบ common สุดๆ
02:54 timemon: พูดง่ายไง 5555 ทำไม่ค่อยเป็น
02:54 Electoz: คือทุกส่วนวางมีระยะห่างเท่ากัน
02:54 Electoz: หัดไปเดี๋ยวก็ได้
02:54 timemon: คนก่อนก็บอกงี้
02:54 Electoz: จริงๆถ้าได้ก็
02:54 timemon: ว่าระยะห่างควรเท่ากัน
02:54 Electoz: จะไม่เป็นแบบนี้หรอก
02:54 timemon: จะได้สวยๆ
02:55 Electoz: อาจจะเป็นอย่างอื่น
02:55 Electoz: เพราะ style มันไม่เหมือนกัน
02:55 timemon: แต่แมพนี่
02:55 timemon: งานเยอะนะเนี่ย
02:56 Electoz: งานเยอะคือ?
02:56 timemon: เหนื่อยไง
02:56 timemon: 555
02:56 Electoz: อ๋อ
02:56 Electoz: อยู่แล้ว
02:56 Electoz: ถ้าเริ่มทำแมพใหม่
02:56 Electoz: แล้วไม่ใช่แมพแบบ
02:56 Electoz: anime op หรือไรงี้
02:56 Electoz: จะงานค่อนข้างเยอะ
02:56 Electoz: เพราะมันยาว
02:56 Electoz: เวลา remap ที่ก็
02:56 Electoz: หนักโขอยู่
02:56 timemon: เอาจริงๆ งานยาก คือหาเพลงนี่หละ
02:57 timemon: ผมมีเพลงเยอะนะ ในคอม แต่เลือกเพลงที่น่าสนใจ
02:57 timemon: ยากมาก
02:57 Electoz: รสนิยมแล้วล่ะถ้างั้น 555
02:57 timemon: ผมลองแมพแบบ เพลงง่ายๆ แล้วแมพไม่จบไง
02:57 timemon: 555
02:58 Electoz: 00:24:527 (3,5) - 00:37:983 (1,4) - etc
02:58 Electoz: เวลาวาง overlap
02:58 Electoz: ได้คิดไรป่ะ
02:58 Electoz: หรือวางไว้เฉยๆไม่มีไร
02:58 timemon: ไม่
02:58 timemon: มันกลับไปเจอเอง
02:58 timemon: 555
02:58 Electoz: 5555555
02:58 timemon: ส่วนใหญ่ผมเล่น AR10
02:58 timemon: ก็เลยไม่ค่อยเห็นไง
02:59 Electoz: overlap 99% ในแมพสมัยนี้
02:59 timemon: เอาจริงๆ
02:59 Electoz: จะไม่ได้วางแบบ วางเฉยๆ
02:59 Electoz: ส่วนใหญ่จะวางเพราะว่า เป็นส่วนหนึ่งของ pattern
02:59 timemon: overlap ตอนนี้ผมยังเจอยุเลย
02:59 Electoz: หรือเป็น indication ของอะไรบางอย่าง
02:59 timemon: แบบไม่ได้ตั้งใจ ในแมพ
02:59 Electoz: มีบาง
02:59 Electoz: แต่ไม่บ่อย
02:59 Electoz: *บ้าง
03:00 timemon: คือแบบ slider 1/1 เสร็จ
03:00 timemon: กระโดดไป 1/2 ข้างๆ
03:00 timemon: แล้วดันมี slider 1/2 ซ่อนยุข้างใต้ 1/1
03:00 timemon: มองไม่ออกว่าเป็น slider
03:00 Electoz: อันนั้นน่าจะจงใจให้เป็น pattern
03:00 timemon: แต่ของพวกนี้หาเจอยาก แมพเด่วนี้มันดีขึ้นเยอะ
03:00 Electoz: ถ้าถึงขั้นที่มองไม่ออกน่ะนะ
03:01 timemon: มันมีจุดเดียวในเพลง
03:01 Electoz: ก็
03:01 Electoz: นั่นล่ะ
03:01 Electoz: key ของ aesthetics คือ
03:01 timemon: แต่แมพนั้นผมว่ามันก็ห่วยแหละ ผมไม่ชอบ
03:01 Electoz: มันจะมีหลายอย่างแบบ slider shapes, overlaps, visual spacings, etc
03:01 timemon: อาหะ
03:01 Electoz: ขอแค่ใช้ของพวกนี้ให้มันมีหลักการ
03:02 Electoz: เหมือนกับที่นายทำ rhythm ใน kiai นั่นล่ะ
03:02 Electoz: คล้ายๆกัน แค่คนละอย่าง
03:02 timemon: แต่เอาจริงๆนะ เวลาผมเล่น เกมนี้ ผมใส่ HR เลย แล้วเล่นสดๆ 99% ผมจะอ่านไม่พลาด ถ้าอ่านพลาดแสดงว่า แมพมันมีปัญหาละ
03:02 Electoz: ตอนนี้อาจจะยังนึกไม่ออก อาจจะยังไม่ได้ไอเดียว่า
03:02 Electoz: จะวาง pattern อะไรยังไงหรือจะวาง object แบบไหน etc
03:02 timemon: 555
03:03 Electoz: ของพวกนี้มันจะได้หลังจากประสบการณ์
03:03 Electoz: ถ้าแมพหรือม็อดแมพชาวบ้านไปเรื่อยๆ
03:03 Electoz: เดี๋ยวมันจะมาเอง
03:03 timemon: ยังไม่เคย ม็อดเลย
03:03 Electoz: ต้องลอง
03:04 Electoz: mapping กับ modding มันจะค้ำกันอยู่
03:04 Electoz: ถ้าจะให้เก่งอย่างใดอย่างนึงก็ต้องฝึกอีกอย่างด้วย
03:04 timemon: อาหะ
03:04 Electoz: เดี๋ยวนะ
03:05 Electoz: ชั่วโมงครึ่งละ
03:05 Electoz: โคตรไว
03:05 timemon: 555
03:05 Electoz: เออแค่นี้ละกันถ้างั้น
03:05 Electoz: ประเด็นหลักคือ
03:05 Electoz: หาไอเดีย แล้วก็เอาไอเดียมาให้ให้มีหลักการ
03:05 Electoz: จริงๆมันก็มีแค่นั้นแหละ
03:05 timemon: อืมๆ
NACO969
Hi :D . Well, first of all, i have to say that this difficulty is almost finished. You´ll see that practically the entire mod is about notes location. If this mod isn´t useful enough i´m apologise. I´m starting to mod and i have to learn more about mapping.The song is very nice, i like it :) so i wish you good luck for the future. See you ;)

Insane
00:14:601 (1) - Extend the slider one more tick (And put it closer to the next slider)
00:18:241 (5,1) - You should put them closer and (if you want) add an iherited point ,reducing a bit the SV of the second.
00:21:329 (7,8) - They are too far away from the last note. You should put them closer or remove them and extend the last slider 2 more ticks.It´s your choice.
00:22:542 (2) - Move it slightly to the left and up.
00:23:204 (4) - Move it up .
00:25:299 (5,1) - The same as in 00:18:241 (5,1).
00:28:388 (6,7) - The same as in 00:21:329 (7,8).
00:34:895 (2) - Put it closer to the last slider.
00:35:557 (3,4,5) - Separete them a bit more from each other.
00:40:630 (3,4) - I think that a reverse slider first and a circle next would be better. Your choice.
00:43:939 (2) - Separete it a bit from the last slider.
00:45:483 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:46:476 (5,6) - They are too far away from the next slider. Here you can replace them for a 3 note stream or remap the next slider location.
00:47:248 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:48:130 (4) - Put it a bit closer to the next note.
00:49:013 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:50:336 (1) - Put it a bit closer to the next slider.
00:52:983 (3) - Move it to the left and up.
00:53:535 (5,6) - Move them a bit down
00:55:189 (4,5) - Separate them more from each other and from the the last slider.
00:58:719 (4) - Move it to the right
01:09:748 (1) - You can bend this slider as the last 2 .It´s your choice
01:11:072 (6,7) - A slider would be better , the jump section starts just after this moment.
01:12:395 (1,2) - Move them a bit up.
01:16:035 (5,6,7) - Put them just a bit closer.
01:17:248 (2) - Move it a bit down
01:17:579 (3,4) - Move them to the right and a bit down.
01:18:020 (5,6) - Put it closer to the last note.
01:21:329 (5,6,7) - OK,Here the 6 and 7 are too far from the 5 but the 4 and 5 combo is cool so i let you how to solve this problem xD.it´s your choice.
01:23:645 (8) - Move it to the center of the grid.
01:24:748 (4) - Keep the position but rotate it -60º ( Edit menu, Rotate by...).
01:25:630 (1) - Move it up
01:28:388 (7,8,9) - Move them together to the right and a bit down.
01:32:138 (5,6) - Move them a bit to the left.
01:33:682 (4) - Put it closer from the last and next note
01:35:447 (5) - Change the slider direction to down to top.It´s your choice
01:37:211 (4) - Put it closer to the next slider
01:38:976 (5) - The same as in 01:35:447 (5)
01:39:527 (8) - Move it to the right.
01:46:366 (3) - Move it to the right.
01:56:733 (4) - Move it slightly to the left and down.
02:10:410 (3,4,5,6) - Here you can do a better square using the option "Create Polygon Circles" in the compose menu.
02:35:998 (4) - Move it to the center of the grid.
03:02:027 (3) - There is enough time space for separate it more from the last note.
03:06:660 (2,3,4,5,6) - The same as in 02:10:410 (3,4,5,6)
03:07:983 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Maybe a more readable and orderly pattern would look good (triangles, lines).It´s your choice.
03:12:836 (3) - The same as in 00:14:601 (1)
03:14:049 (2) - Move it slightly up.
03:18:020 (5,6) - The same as in ^
03:18:792 (2) - Move it slightly down
03:21:329 (4,5,6) - Put them a bit closer from each other and form the last note.
03:22:873 (3,4,5,6) - The same as in ^
03:24:307 (2) - Move it down
03:28:057 (2,3,4,5,6) - The same as in 01:21:329 (5,6,7) -
03:31:917 (4) - Move it slightly to the right
03:32:469 (7,8,1) - Move them to the right and a bit down.
03:33:682 (5) - Move it slightly to the left
03:37:211 (6) - the same as in 01:35:447 (5)
03:48:130 (1) - The same as in 00:14:601 (1)
03:51:770 (5,1) - The same as in 00:18:241 (5,1).
03:54:858 (6,7) - The same as in 00:21:329 (7,8).
04:01:917 (7,8,9,10) - Put the stream closer to the last note.
04:15:924 (3) - Put it closer to the last slider(Rotate it 180º would be better. It´s your choice)
Topic Starter
timemon

Nialcoholico wrote:

Hi :D . Well, first of all, i have to say that this difficulty is almost finished. You´ll see that practically the entire mod is about notes location. If this mod isn´t useful enough i´m apologise. I´m starting to mod and i have to learn more about mapping.The song is very nice, i like it :) so i wish you good luck for the future. See you ;)

Insane
00:14:601 (1) - Extend the slider one more tick (And put it closer to the next slider)
00:18:241 (5,1) - You should put them closer and (if you want) add an iherited point ,reducing a bit the SV of the second.
00:21:329 (7,8) - They are too far away from the last note. You should put them closer or remove them and extend the last slider 2 more ticks.It´s your choice. The 1/4 slider is a kick slider. It is treated like as if it were a circle. the distance between the object is not too far.
00:22:542 (2) - Move it slightly to the left and up.
00:23:204 (4) - Move it up .
00:25:299 (5,1) - The same as in 00:18:241 (5,1).
00:28:388 (6,7) - The same as in 00:21:329 (7,8).
00:34:895 (2) - Put it closer to the last slider.
00:35:557 (3,4,5) - Separete them a bit more from each other.
00:40:630 (3,4) - I think that a reverse slider first and a circle next would be better. Your choice.
00:43:939 (2) - Separete it a bit from the last slider.
00:45:483 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:46:476 (5,6) - They are too far away from the next slider. Here you can replace them for a 3 note stream or remap the next slider location. Kick sliders are treated like circles. The distance is actually very forgiving.
00:47:248 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:48:130 (4) - Put it a bit closer to the next note.
00:49:013 (2) - Put it a bit closer to the last slider.
00:50:336 (1) - Put it a bit closer to the next slider.
00:52:983 (3) - Move it to the left and up.
00:53:535 (5,6) - Move them a bit down
00:55:189 (4,5) - Separate them more from each other and from the the last slider.
00:58:719 (4) - Move it to the right
01:09:748 (1) - You can bend this slider as the last 2 .It´s your choice
01:11:072 (6,7) - A slider would be better , the jump section starts just after this moment.
01:12:395 (1,2) - Move them a bit up.
01:16:035 (5,6,7) - Put them just a bit closer.
01:17:248 (2) - Move it a bit down
01:17:579 (3,4) - Move them to the right and a bit down.
01:18:020 (5,6) - Put it closer to the last note.
01:21:329 (5,6,7) - OK,Here the 6 and 7 are too far from the 5 but the 4 and 5 combo is cool so i let you how to solve this problem xD.it´s your choice. The distance between the object is indeed quite far. I'm not sure how I would deal with this section. However, it's still small enough that most players will be able to hit it.
01:23:645 (8) - Move it to the center of the grid.
01:24:748 (4) - Keep the position but rotate it -60º ( Edit menu, Rotate by...).
01:25:630 (1) - Move it up
01:28:388 (7,8,9) - Move them together to the right and a bit down.
01:32:138 (5,6) - Move them a bit to the left.
01:33:682 (4) - Put it closer from the last and next note
01:35:447 (5) - Change the slider direction to down to top.It´s your choice
01:37:211 (4) - Put it closer to the next slider
01:38:976 (5) - The same as in 01:35:447 (5)
01:39:527 (8) - Move it to the right.
01:46:366 (3) - Move it to the right.
01:56:733 (4) - Move it slightly to the left and down.
02:10:410 (3,4,5,6) - Here you can do a better square using the option "Create Polygon Circles" in the compose menu. That is a good suggestion. I'm new myself, and I haven't been utilitzed much of the editor.
02:35:998 (4) - Move it to the center of the grid.
03:02:027 (3) - There is enough time space for separate it more from the last note.
03:06:660 (2,3,4,5,6) - The same as in 02:10:410 (3,4,5,6)
03:07:983 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Maybe a more readable and orderly pattern would look good (triangles, lines).It´s your choice. I have rearranged them to be easier to read.
03:12:836 (3) - The same as in 00:14:601 (1)
03:14:049 (2) - Move it slightly up.
03:18:020 (5,6) - The same as in ^
03:18:792 (2) - Move it slightly down
03:21:329 (4,5,6) - Put them a bit closer from each other and form the last note.
03:22:873 (3,4,5,6) - The same as in ^
03:24:307 (2) - Move it down
03:28:057 (2,3,4,5,6) - The same as in 01:21:329 (5,6,7) -
03:31:917 (4) - Move it slightly to the right
03:32:469 (7,8,1) - Move them to the right and a bit down.
03:33:682 (5) - Move it slightly to the left
03:37:211 (6) - the same as in 01:35:447 (5)
03:48:130 (1) - The same as in 00:14:601 (1)
03:51:770 (5,1) - The same as in 00:18:241 (5,1).
03:54:858 (6,7) - The same as in 00:21:329 (7,8).
04:01:917 (7,8,9,10) - Put the stream closer to the last note.
04:15:924 (3) - Put it closer to the last slider(Rotate it 180º would be better. It´s your choice)
Thank you for modding. Some of your suggestion is helpful.

I find your suggestion on the advice and general suggestion much better than the specific note location or note change.
If you want someone to change their object placement you should give more of your reasoning as well.

I think you should focus less on specific objects or each objects in the map. But instead, give your overall impression/advice/suggestion on the map as a whole. (like a change to the concept or the idea)

Because I think that advice/suggestion carries onto the next map unlike the specific change. And it will help the mapper more.
(It depends on the case, of course. And who am I talking, I'm inexperienced mapper and modder as well.)

Thank you again for your mod

PS. I did look into those note location suggestion. I fixed a little, but most left unchanged. Because I cannot see why it would be better if I changed it.
(Because you did not provide much insight about the specific changes, I'm not convinced they're needed)
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply