1. osu!community
  2. Beatmaps
  3. Ranked/Approved Beatmaps
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on 17 июля 2017 г. at 23:21:58

Artist: R3 Music Box
Title: Byakumu no Mayu ~Ricordando il passato~
Source: うみねこのなく頃に散
Tags: visual novel ushiromiya 07th expansion when they cry umineko no naku koro ni chiru Quadrocake Vad2009 Mirash
BPM: 148
Filesize: 3108kb
Play Time: 01:04
Difficulties Available:
  1. Easy (1,5 stars, 79 notes)
  2. Memory (2,34 stars, 111 notes)
  3. Normal (1,96 stars, 97 notes)


Download: R3 Music Box - Byakumu no Mayu ~Ricordando il passato~
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------



Storyboard by Quadrocake

Hitsounded by Mirash
posted
Timing
  1. Оффсет: 970
  2. Вторая красная палка - ~61680
  3. Третья красная палка - ~63526
Memory
  1. 00:07:356 - непонятно зачем здесь ускорение если этого не слышно в музыке, хотя не критично но выглядит странно
  2. 00:20:329 - ^
  3. 00:39:788 - ^
  4. 00:52:761 - ^
  5. 00:28:437 - возможно стоит скопировать предыдущий слайдер и заменить, вообще тут стоит подумать над многими слайдерами с углами, мне кажется что их форма не подходит под песню
posted
Ты мог хотя бы постараться.
[TimingPoints]
863,405.405405405405,4,2,1,20,1,0
60862,419.58041958042,4,2,1,20,1,0
61701,444.444444444444,4,2,1,15,1,0
62589,461.538461538462,4,2,1,15,1,0
63050,500,4,2,1,15,1,0
63550,545.454545454546,4,2,1,10,1,0
ЕДИТ. Это просто вкинуть в .осу файл заместо твоих линий.

С нынешними линиями идет жуткий рассинхрон с тиками, попробуй это, должно быть лучше.
posted

Namki wrote:

Ты мог хотя бы постараться.
[TimingPoints]
863,405.405405405405,4,2,1,20,1,0
60862,419.58041958042,4,2,1,20,1,0
61701,444.444444444444,4,2,1,15,1,0
62589,461.538461538462,4,2,1,15,1,0
63050,500,4,2,1,15,1,0
63550,545.454545454546,4,2,1,10,1,0
ЕДИТ. Это просто вкинуть в .осу файл заместо твоих линий.

С нынешними линиями идет жуткий рассинхрон с тиками, попробуй это, должно быть лучше.



Как раз искал того, кто поможет с таймингом. Спасибо!
posted
Memory:

00:05:728 (1) - I think you can NC it, it makes cool triangle here
00:15:255 (5,6) - ctrl+g?
00:18:498 (3,4) - I would ctrl+g it too, but im not sure of that since spaceing is different than 00:18:295 (2,4) - but its up to you
00:22:248 (3,1) - blanket
00:28:430 (4) - nc?
00:33:295 (2) - same here for me, kiai starts

damn, so chill, love it. good luck! c:
posted

-NeBu- wrote:

Memory:

00:05:728 (1) - I think you can NC it, it makes cool triangle here No, because in this analogous moment there are no similar reasons for NC
00:15:255 (5,6) - ctrl+g? No, but turned the triangle for a better flow
00:18:498 (3,4) - I would ctrl+g it too, but im not sure of that since spaceing is different than 00:18:295 (2,4) - but its up to you
00:22:248 (3,1) - blanket ?
00:28:430 (4) - nc? don't see reason
00:33:295 (2) - same here for me, kiai starts

damn, so chill, love it. good luck! c:

Thanks for mod!
posted

Namki wrote:

Ты мог хотя бы постараться.


Мне нужно это распечатать и повесить на стенку, срочно :oя не уточнила на чью, ха-ха
posted
We did small irc chat about the last diff. We talked about:
  1. DS issues
  2. NC issues
  3. made few general suggestions
  4. others
22:00 *Shmiklak is editing [https://osu.ppy.sh/b/1255124 R3 Music Box - Byakumu no Mayu ~Ricordando il passato~ [Memory]]
22:00 EijiKuinbii: ну это год назад было лол
22:00 Shmiklak: Расставь цвета комбо на все диффы
22:00 Shmiklak: Отключи вайдскрин
22:00 EijiKuinbii: надо бы
22:01 Shmiklak: У тебя между нормалом и мемори разница чуть больше 0.1
22:01 Shmiklak: не то что бы это плохо
22:01 Shmiklak: но это и не хорошо
22:02 EijiKuinbii: да это проблема...
22:02 Shmiklak: Используй чуть меньше 1/2 в нормале
22:03 Shmiklak: И уменьши спейсинг
22:03 Shmiklak: Вместо триплетов юзай слайдеры
22:03 Shmiklak: Можно еще слайдер+нота
22:03 Shmiklak: Вообще структура не самая приятная, но не суть
22:03 Shmiklak: Не люблю писать нацистские моды
22:04 Shmiklak: Ой а еще киаи я бы вообще нахуй снес
22:04 EijiKuinbii: хм
22:09 Shmiklak: 00:06:538 (7) - если по хорошему то этот должен быть дальше чем другие
22:09 *Shmiklak is editing [https://osu.ppy.sh/b/1255124 R3 Music Box - Byakumu no Mayu ~Ricordando il passato~ [Memory]]
22:09 Shmiklak: так как на он расположен на более сильном звуке чем другие ноты рядом с ним
22:10 EijiKuinbii: шеричери то же сказал
22:10 EijiKuinbii: хм
22:10 EijiKuinbii: но я хочу оставить равносторонний треугольник
22:10 Shmiklak: 00:19:511 (6) - Тоже самое могу сказать про этого
22:10 Shmiklak: И последующих
22:10 Shmiklak: ну так сделай его равнобедренным
22:10 Shmiklak: :D
22:10 Shmiklak: И вообще
22:11 Shmiklak: Не понимаю почему ты там вместо 1.2 стал делать 1.0
22:12 EijiKuinbii: 00:05:322 (3,5,7) - ну тут такая линия получается просто
22:12 EijiKuinbii: красиво мне кажется
22:12 Shmiklak: 00:00:863 (1) - Тут не должен быть нк, так как в последующих киаях на таких же звуках у тебя он не стоит
22:12 Shmiklak: вообще твои комбо мне не нравятся
22:12 Shmiklak: Ее никто никогда не заметит
22:12 Shmiklak: Лол
22:13 Shmiklak: Не будь как кое кто
22:13 EijiKuinbii: кто же
22:13 Shmiklak: Который сидел два часа строил фигурки из нот которые не видны в игре
22:13 Shmiklak: Не помню уже кто это был тбх
22:13 Shmiklak: Но кто то из СНГ мапперов
22:13 Shmiklak: В какой то конфе видел
22:14 Shmiklak: Почему бы тебе просто не раставить все нк на даунбиты?
22:14 Shmiklak: А то щас какой то рандом
22:14 EijiKuinbii: ну я как-то привык так мапать что и при игре замечаю подобные структуры
22:14 Shmiklak: где то даунбит
22:14 Shmiklak: где то еще чтото
22:14 EijiKuinbii: даунбит это белый тик?
22:14 EijiKuinbii: или ч...
22:14 Shmiklak: даунбит это первый и третий бит такта
22:15 Shmiklak: (это если такт состоит из 4 битов)
22:15 Shmiklak: Но в нашем случае я имел ввиду именно первые тики
22:15 Shmiklak: То есть большие линии
22:15 Shmiklak: Там где такт у нас стартует
22:15 EijiKuinbii: хмм
22:15 EijiKuinbii: ну понятно
22:16 EijiKuinbii: можно и так...
22:16 Shmiklak: По сути так и рекомендуют ставить
22:16 Shmiklak: И я лично согласен с этими рекомендациями
22:16 Shmiklak: Хоть и не всегда
22:16 Shmiklak: Есть случаи когда стоит реально слать всех нахуй и делать как хочется
22:16 Shmiklak: Но это не тот случай
22:18 EijiKuinbii: 00:25:998 (1,2) - вот где-то тут надо нк поставить
22:18 EijiKuinbii: но я не понимаю на каком из двух слайдеров его сделать
22:18 Shmiklak: 01:04:640 (1) - вместо этой ноты бы я сюда забабахал такой же слайдер 01:01:701 (5) - что бы подчеркнуть последний протяжный бит
22:19 Shmiklak: а еще замедлил бы его
22:19 Shmiklak: Если не уверен
22:19 Shmiklak: То лучше следуй рекомендациям
22:19 EijiKuinbii: хм интересно
22:20 Shmiklak: Ну да ладно
22:20 Shmiklak: Я устал
22:20 Shmiklak: Мини мод по хардику сделан
posted
и спред интересный

от изи до нормала почти 1*, нормал уже и с иконкой харда, и от нормала до харда 0.1*
posted

InternalLight wrote:

и спред интересный

от изи до нормала почти 1*, нормал уже и с иконкой харда, и от нормала до харда 0.1*

Возможно сделаю нормал легче, но в принципе меня и так все устраивает
posted
#modreq

a shitty mod from a shitty person
easy:
00:42:214 (4) - maybe follow rhythm pattern as from 00:09:781 (4) - ?
01:01:701 (5) - timing changes and is not very noticeable imo; should change circle to repeat slider to make it easier for players??
01:04:640 (1) - is finish necessary? doesn't really fit the song, although it would make sense to place it

normal:
00:10:592 (6) - this gets overlapped by the hit-error bar on the bottom, but I'm not sure if this is unrankable or not, just pointing out

the highest difficulty, close to being pp map:
I feel as if having an AR of 7 would better match the spread?
00:56:808 (4) - this can flow better from slider (3). I would say move it to (300, 200) but then the jump from (2) to (3) looks unpleasant... er


day! have a nice
posted

rickyrox3 wrote:

#modreq

a shitty mod from a shitty person
easy:
00:42:214 (4) - maybe follow rhythm pattern as from 00:09:781 (4) - ? Done
01:01:701 (5) - timing changes and is not very noticeable imo; should change circle to repeat slider to make it easier for players?? No
01:04:640 (1) - is finish necessary? doesn't really fit the song, although it would make sense to place it

normal:
00:10:592 (6) - this gets overlapped by the hit-error bar on the bottom, but I'm not sure if this is unrankable or not, just pointing out

the highest difficulty, close to being pp map:
I feel as if having an AR of 7 would better match the spread? Done
00:56:808 (4) - this can flow better from slider (3). I would say move it to (300, 200) but then the jump from (2) to (3) looks unpleasant... er I like this pattern


day! have a nice

Thanks for mod!
posted
Как ты и просил, всё что смог найти:

Easy

00:17:890 - 00:50:322 - можно добавить ноту, паузы не очень звучат

Memory

00:07:349 (1,2,3) - можно сделать немного медленнее, 1.15 например
00:19:106 (5) - поставить подальше, неприятно играется
posted
В целом мапа годная, только пару придирок:

Easy
Белый тик внутри этих слайдеров надо как-то выразить, а то не в ритм. К примеру сделать угол или дугу - это уже на твоё усмотрение.
00:11:403 (6) -
00:18:295 (2) -

Сюда лучше бы слайдер подошёл, так же как и в Memory
01:04:640 (1) -

Приветики от Аспи
posted

KrulTepes wrote:

В целом мапа годная, только пару придирок:

Easy
Белый тик внутри этих слайдеров надо как-то выразить, а то не в ритм. К примеру сделать угол или дугу - это уже на твоё усмотрение.
00:11:403 (6) - исправил
00:18:295 (2) - исправил

Сюда лучше бы слайдер подошёл, так же как и в Memory
01:04:640 (1) - только если сделать этот слайдер медленным, но в изике нельзя менять sv

Приветики от Аспи


Спасибо за мод :)
posted
what a weird hitsounding
posted
do you mean beautiful?
posted
Reminder to do that today because I'm a fking lazy ass sorry.
Will update this post when time will come.
Still a lazy ass so yeah really sorry ><
  1. Delete your greenline at 00:00:863 - and just put the correct volume on the timing point.


[Easy :]
  1. You should NC more often in your diff in order to not have long combo, it's better for the life regen. Put one after 2 measure like you did at start.
    00:05:119 (2) - Even if that's a strong beat, I don't recommand you to restart on a red tic here, it will just confuse newbie to tap 00:04:917 - instead of the one you did. Something like https://puu.sh/w0crW/5be1d3ec6d.png would work much better, or just do like 00:17:079 (1,2,3) - since it's same thing. Apply the same recommandation for 00:37:552 (8) - .
  2. 00:34:511 (4,5) - Swap (CTRL+G) them, playing 00:34:917 - as a weak beat is wrong and should be clicked.


[Normal :]
  1. AR6 is just overkill for that diff and BPM, I would recommand 4.5 or 5. Also just put OD4 to balance more the diffspread.
  2. Places where add NC : 00:10:592 (6) - / 00:13:835 (2) - / 00:23:565 (6) - / 00:26:808 (2) - / 00:33:295 (2) - / 00:43:025 (6) - / 00:46:268 (2) - / 00:55:998 (6) - / 00:59:241 (2) - .
  3. Places where remove NC : 00:13:025 (1) - / 00:25:998 (1) - / 00:32:484 (1) - / 00:45:457 (1) - / 00:58:430 (1) -
  4. 00:13:835 (2) - This slider just seems a bit truncated from the early angle. Imo a simple curve would work better with the previous slider, but if you really want to keep this shape, move the curve a bit on the left like this https://puu.sh/w0cJ1/4bec00b28b.png .


[Memory :]
  1. Kinda same issue about NCs than Normal diff for objects like 00:13:025 (1,2) - who NC have to be swaped. Do that for all like this.
  2. 00:24:376 (4,6) - Could be really nice if you can stack them.
  3. 00:44:646 (7,1) - Could improve a bit that blanket.
  4. 00:59:241 (2,4) - Stack ?
If you have any questions about that mod, feel free to poke me.
Mukyu~
posted
Memory

00:24:376 (4,6) - The overlap seems quite unnecessary. How about a stack instead?
00:28:430 (4) - NC for consistency imo.
00:31:673 (5) - Also, NC here and remove from 00:32:484 (1) - .
00:33:295 (2) - And NC here. Seems like you messed up your NC rhythm
00:49:511 (1,2) - Can you give this pattern more space? It almost seems like a 1/2 jump. I think giving a larger gap will help ppl recognize its 1/1 instead of 1/2.

Normal

00:19:106 (5,6) - Really not a fan of this flow. The pattern really breaks your expected movement and I think you should avoid this at least on a Normal.
00:43:025 (6) - NC, then remove from 00:45:457 (1) - and add NC on 00:46:268 (2) - again.

Easy

The design is pretty good. But your NC rhythm is completely messed up.
00:09:781 (4) - I would make this a 1/1 slider and a circle instead. 00:10:592 - is a new measure, make it clickable (and then NC it).
00:23:565 (5) - NC, measure
00:25:998 (1,2) - swap NC's 00:26:808 - This is the downbeat. You are NC'ing every two downbeats, keep it consistent.
00:30:052 (5) - NC cuz of downbeat etc...

[]

Good map! Your NC patterning needs work. Feel free to poke another modder or go through them yourself again, but yea, rework them and I can help with this set.
posted

Nozhomi wrote:

  1. Delete your greenline at 00:00:863 - and just put the correct volume on the timing point. Fixed


[Easy :]
  1. You should NC more often in your diff in order to not have long combo, it's better for the life regen. Put one after 2 measure like you did at start.
    00:05:119 (2) - Even if that's a strong beat, I don't recommand you to restart on a red tic here, it will just confuse newbie to tap 00:04:917 - instead of the one you did. Something like https://puu.sh/w0crW/5be1d3ec6d.png would work much better, or just do like 00:17:079 (1,2,3) - since it's same thing. Apply the same recommandation for 00:37:552 (8) - . Fixed
  2. 00:34:511 (4,5) - Swap (CTRL+G) them, playing 00:34:917 - as a weak beat is wrong and should be clicked. Fixed


[Normal :]
  1. AR6 is just overkill for that diff and BPM, I would recommand 4.5 or 5. Also just put OD4 to balance more the diffspread. Fixed
  2. Places where add NC : 00:10:592 (6) - / 00:13:835 (2) - / 00:23:565 (6) - / 00:26:808 (2) - / 00:33:295 (2) - / 00:43:025 (6) - / 00:46:268 (2) - / 00:55:998 (6) - / 00:59:241 (2) - . Fixed
  3. Places where remove NC : 00:13:025 (1) - / 00:25:998 (1) - / 00:32:484 (1) - / 00:45:457 (1) - / 00:58:430 (1) - Fixed too
  4. 00:13:835 (2) - This slider just seems a bit truncated from the early angle. Imo a simple curve would work better with the previous slider, but if you really want to keep this shape, move the curve a bit on the left like this https://puu.sh/w0cJ1/4bec00b28b.png . Fixed


[Memory :]
  1. Kinda same issue about NCs than Normal diff for objects like 00:13:025 (1,2) - who NC have to be swaped. Do that for all like this. I fixed it, but I'm not sure what's right
  2. 00:24:376 (4,6) - Could be really nice if you can stack them. I don't want
  3. 00:44:646 (7,1) - Could improve a bit that blanket. Fixed
  4. 00:59:241 (2,4) - Stack ? I don't want


Thanks for mod :)
Please sign in to reply.