1. osu! forums
  2. Language Specific
  3. Other Languages
  4. Türkçe
show more
posted
TAIKO TAIKO TAIKO TAIKO TAIKO



1-Taiko'yu nasıl tanımlarsın? Şöyle ki bir çok insan ilk başlarda std modunu görünce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor. Fakat sonra oynamaya başladıkça öyle olmadığı 'reading, ritim ve kas hafızası' terimleri ile tanışılıyor. Bu mod için de aynıları geçerli mi?

-Taiko, size Std/Mania/CTB modlarından bir tık farklı olarak notaların geleceği yer belli fakat notalar belli değil. Tek fark, her modda olduğu gibi oynayış tarzı. İki renk ve iki çeşit nota dışında Spinner ve Slider var. (Apollon the Red)

Taiko'da belli başlı kendine özgü patternler var ve slider gibi sürüklemeli ögelerin aksine sadece notalardan oluşuyor. STD modu gibi uzun uzun streamlere iki parmakla basmaktansa daha önceden tecrübe edinilmiş karışık patternlere dört parmak ile basılıyor ve bu da staminayı biraz geri plana atıyor. Bu noktada reading ve ritim devreye giriyor. Bazı yerlerde kısa ama çok daha hızlı streamler/patternler ortaya çıkacağı için tuş dizilimine bağlı bir hız artışı yapmanız gerekecek,burada da stamina devreye giriyor. Unutmayın,sadece patternleri okumak yetmez. Gözünüzü,beyninizi elinizle, renklerle senkronize etmeniz gerek; burada da kas hafızası ön plana çıkıyor. (zigizigiefe)

- Taiko için de std deki şeylerin aynısı geçerli. Oyunu öğrendikçe refleks değil de patternleri öğrenmenin ve okumanın önemli olduğunu anlıyorlar. BPM fazla önemli değil o zaten zamanla hallediliyor. (Jukiaz)

- Taiko her şeyden önce sabır demektir. Ne kadar iyi olursanız olun gözünüzü bir salise kırptığınızda en az 10 nota kaçırmanız demektir. Fail olup olmadığınızı sadece mapi sonuna kadar oynadığınızda görebilmeniz demektir. Fakat buna rağmen taikonun da standard gibi oynadıkça alışabildiğiniz bazı kısımları var. Nasıl standard oynarken simetrik desenleri veya üçlü streamlerin ne zaman çıkacağını az çok tahmin edebiliyoruz, taiko maplerinde de kullanılan belli başlı kalıplar var (kırmızı-kırmızı-mavi üçlü streami gibi). Oynadıkça fark ediyorsunuz ki şarkıların belirli kısımları haricinde hep bu tip kalıplardan oluşmuş maplerden oluşuyor taiko. Gözünüzle algılamasanız da beyniniz bunları bir şekilde algılıyor ve kendinizi hiç kaçırmadan basarken buluyorsunuz. Eğer gerçekten standardın bu okunması imkansız seviyesindeki maplerini taikoda görmek isterseniz Inner Oni isminde veya daha üzerindeki zorluklar buna denk gelir sanırım. Çok daha mappera özel, daha "doğaçlama" tamamen mapi yapan kişinin kendi ritim kulağına bağlı çıkardığı notaları oynuyorsunuz. Haliyle yakalaması ve okuması zorlaşıyor. Emek isteyen kısmı burası. (UnderminE)


2-Taiko'da görüldüğü gibi AR ve CS yok. O zaman bu gelen notalar neye göre ve hangi boyutlarda geliyor?

-Slider Tick Rate'ye göre notaların geliş hızları belirleniyor. Topların büyük ve küçük boyutları var bunlar sabit boyutlar. Küçük notalar standart olanlardır fakat büyükler ise map yaparken belirlenen özel ses efektleri sonucunda olur. (Apollon the Red)

-STD modunda sabit bir AR varken Taiko'da AR yok. Onun yerine SV(Slider Velocity=Slider hızı) AR'nin Taiko'daki karşılığı oluyor. Mapperlar map içinde istedikleri yerde SV değiştirebildiği için (Biz buna "ninja notalar" diyoruz) refleksler de çok önemli bir hale geliyor. Mapin daha yoğun kısımlarında veya düşük BPM şarkıların Kiai Time'larında mapperlar Slider Velocity'yi arttırabilir. (zigizigiefe)

- Taiko'daki AR olayı tamamen Slider Velocity dediğimiz hassas ayarla yapılıyor (Türkçe versiyonundaki adını bilmiyorum). Mapin zorluğu da BPM'nin yüksekliğine bağlı. Yani yüksek BPM + yüksek SV = Zor bir taiko mapi. Büyüklük küçüklük diye bir şey yok zaten, taikoda tüm notalar aynı boyutta gelir. Sadece bazı notalar büyük gelmekte, bunun sebebi de ona verdiğiniz hitsound yani sesin "Finish" olması. Hani şu çınnnnnn eden sert çınlama sesi. (UnderminE)


3-Yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasında haritanın genel zorluk seviyesi(star) en belirleyici faktör müdür?

-Taiko moduna özel olarak yapılmış haritalar, sizin gelişiminizdeki en etkili faktördür. Kantan, Futsuu, Oni, Inner Oni, Ura Oni sırasında bir zorluk seviyesi vardır. Kantan en kolayı, Inner ve Ura Oni'ler ise en zorlarıdır. Bazı mapperlar tek başına Oni yazabiliyor. Kişiden kişiye değişebilir. Tavsiyem, Onosakihitoo'nun maplerini oynamanız. Gelişiminizde çok yardımı olacaktır ve en önemli tavsiyem; asla convert map oynamayın (Inner Oni'leri rahatlıkla FC yapana kadar) (Apollon the Red)

-Kesinlikle ve kesinlikle HAYIR. Taiko'nun Star Rating sistemi şu an tam anlamıyla çöp olmuş durumda. Kolay bir mapteki iki notanın arasındaki mesafe biraz basit olmasa (Hızlı olsa demiyorum bakın, ne demek istediğimi gelişince anlayacaksınız.) bu 1,5 starlık bir mapi 2,5 star bile yapabilir. O yüzden yeniyken her türlü Kantan zorluğunu deneyin. Seçim önceliğinizin BPM olmasında fayda var. Bu arada söylemeden edemeyeceğim: Eğer yeni bir oyuncuysanız OnosakiHito'nun Kantan/Futsuu zorlukları ile başlamanızı KESİNLİKLE önermem. Çünkü maplerine koyduğu patternlerin yeni oyuncuları gerçekten zorlayacak, oyuncuyu geliştirmekten çok mapi zorlaştırmaya dayalı olduğunu düşünüyorum. Onun yaptığı Kantan ve Futsuuları Muzukashii'ye geçmeden önce deneseniz daha iyi olur. Onun yerine Nardoxyribonucleic ve lepidopodus'un (aka lepidon) maplerini oynamanız size kolay bir başlangıç sağlayacaktır.
(zigizigiefe)

- Çok temel düşünülürse evet, ama bazı mapler vardır ki düşük starlı maplere oranla çok daha kolaydır. Kendim örnek verecek olursam 5 star bir mapi FC lemeye zorlanırken 6.83 star bir mapi FC ledim. Yani mapin çeşidini star rate belirlemez ama tabi her modda olduğu gibi genel bir zorluğu vardır. Mapin çeşidinden kastım stream mapi olabilir, stamina mapi olabilir veya technical map olabilir. (frukoyurdakul)

- Yeni başlayan birine önerim kesinlikle convert mapleri oynamaması (convert = std için yapılmış mapler). Eğer gerçekten iyi bir oyuncuysa tamamen keyfi olarak veya pp avı için bu tarz maplere yönelebilir; ama yeni başlayanlara kesinlikle önermiyorum. Çünkü bu tarz maplerin kullandığı nota kalıpları, normal taiko kalıplarıyla çok alakasız. Gerçekten çok kaliteli seslendirme/hitsounding kullanması lazım. Ki mapinin hem taikoda hem standardda oynanabilmesini sağlayan mapperlar çok nadirdir. (Yanlış hatırlamıyorsam Naruto'dan Lovers şarkısının mapi buna uygundu.) Demem o ki zorluk isimlerini mutlaka öğrensinler. Bunlar da şu şekilde:
Kantan = Easy (bunları oynamaya başladığınızda ufaktan kalıplara alışırsınız)
Futsuu = Normal (burada biraz daha nota artar, hıza kendinizi alıştırırsınız)
Muzukashii = Hard (en keyiflileri bunlardır, fazla hızlı BPM'li olanları görmezden gelirseniz rahatlıkla oynarsınız)
Oni = Insane (Alışılagelmiş kalıpların sıkça kullanıldığı genelde herkesin mod ekleyerek oynadığı zorluklar)
Inner Oni = Extra (Bu da taikonun zor kısmı, belirli bir zorluk seviyesi yoktur geniş bir skalası var Ura Oni gibi)
lepido ve Ono taiko difflerini oynarsanız taikoya aşık olabilirsiniz.
(UnderminE)


4-Harita modları(hr/dt/hd hepsi yani) tıpkı std'deki gibi aynı işleve mi sahipler? İşlevden kastım örn hr de dairelerin küçülmesi ar'nin artması od'nin artması gibi.

-HR modu, sizin notalara basmanızda aldığınız ACC'yi zorlar yani hit-meter'ı daraltır ve daha hassas basmanız gerekir. Aynı zamanda notaların size geliş hızını arttırır.
DT modu, şarkıyı 1.5 kat hızına çıkarır, notaların geliş hızları artar ve basmakta zorlanırsınız
HD modu ise notaların geldiği yerin belli bir kısmından sonrasını karartır ve 300 comboya kadar her 100 comboda bir gördüğünüz alan daralır.
(Apollon the Red)

-Uzun uzun anlatmaya gerek yok.Tüm modlar Taiko'ya göre uyarlanmış halde. Daire küçültme-büyütme diye bir olay yok. Hard Rock modu AR yerine mapin SV'sini arttırır. Taiko'da sadece bir tane büyük nota vardır, onlar da finisherlar.(zigizigiefe)

- Taikoda HR modunda SV iki katına çıkar, yani notaların geliş hızı iki kat artar. OD değeri de STD de olduğu gibi değişir. DT modunda şarkının hızı 1.5 katına çıktığı için buna bağlı olarak aynı STD'deki gibi OD ve BPM değerleri değişir, başka bir farklılık olmaz. HD modunda notalar en sağdan itibaren kısa bir süre gözükür, sonrasında kaybolur. (frukoyurdakul)

- Hemen hemen aynı işleve sahipler diyebilirim. Sadece boyut kısmında olanları tamamen görmezden gelebiliriz. HR'de olan şey Slider Velocity'i artırmaktan ibaret. Yani notaların arasındaki boşluk artıyor ve biraz daha hızlı geliyor notalar. Bu mantıkla Muzukashii gibi zorluklar eğer ufaktan zorluyorsa Easy modu ekleyebilirsiniz. Hidden zorluğunda notalar ekranın sadece sağ tarafında birazcık gözüküyor, ondan sonra kayboluyorlar. Oyuncular genelde sağ tarafa bakarak oynuyor, ben pek beceremiyorum ama alışınca bu da oluyor. Ben HR moduyla oynamayı seviyorum, aralıklı geldiğinde okuması kolaylaşıyor hızını çok takmıyorum. FL modunu genelde Kantan-Futsuu gibi zorluklarda oynuyorlar. Zira sadece notaya bastığınız o daire kısmının etrafı aydınlık. Sağ tarafı hiç göremiyorsunuz. Ve yanlış hatırlamıyorsam her 100 comboda çemberin etrafındaki aydınlık alan biraz daha azalıyor. O yüzden kolay şarkılarda yapmak nispeten daha rahat fazla nota içermediği için. Atladığım bir şey yoktur sanırım üç aşağı beş yukarı böyle. (UnderminE)


5-Daha önce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecrübeye sahip birisi bu mod'a geçeceği zaman taiko için yapılmış haritalardan mı
başlamalı yoksa herhangi bir harita başlangıç için yeterli midir? Aynı soru daha önce hiç Osu! oynamamış kişi için de geçerli


-Taiko'ya yeni başlayacak olan kim olursa olsun, hangi moda yeni başlayacak olan bir oyuncu olursa olsun öncelikle oynadığı mod için yapılan maplerde ustalaşmalıdır. Ondan sonra convert(çeviri) mapleri oynayabilir. (Apollon the Red)

-Her ne kadar CtB çeviri mapleri konsepte bir nebze de uysa da aynı şey Taiko için geçerli değil. STD mapperın seçtiği hitsoundlar ile Taiko çevirisi birbirini tutmayabilir. Çeviri mapleri oynayan birçok top player var ama eğer yeniyseniz sakın iki-üç pp uğruna çeviri mapleri oynamayın. (zigizigiefe)

- Kendim önceden convert oyuncusu olduğumdan dolayı (gurur duymuyorum) yeni başlayanlara veya farklı bir modda uzmanlaşmış olanlara kesinlikle orjinal taiko maplerinden başlamalarını tavsiye ederim. Bu yolla normal maplere çok daha hızlı alışacaklardır. (frukoyurdakul)

-Her ikisi için de herhangi bir harita yeterlidir. Fakat taiko haritalarından başlanırsa daha iyi olabilir. Çünkü gelen notalar şarkıyla daha uyumlu oluyor. Std haritalarında bolca slider olduğu için taikoya çevrilirken bazen ritim bozulabiliyor ve std haritalarında sık sık SV değişebiliyor bu da taikoda okumanın zorlaşmasına neden oluyor. (Jukiaz)

- Bu sorunun cevabını 3. soruda vermiştim tamamen aynı şey. Yıldızına falan değil BPM'ye bakması çok önemli. Yıldızı genelde kullanılan notaların çeşitliliği falan belirliyor, kolay maplerde bunu çok da dikkate almamak gerek. (UnderminE)


6-Bu soru benim kişisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr/dt eklemenin extra 2-3pp den başka getirisi yok, özellikle
yeni başlayan oyuncular için. Onun yerine zaten bir kademe daha yüksek zorluk seviyesine sahip haritaları oynamak daha iyi. Peki taiko için de bu geçerli mi? Geçerli değilse benim gibi 3-4 saat sadece taiko oynamış birisi mod eklerse daha hızlı bir gelişim olur mu?


-HR, DT, HD modları sizin oyunda gelişiminizi arttırır ama ilk önce şöyle anlatayım. Örneğin: 4 star Oni mapi 99 Acc ve FC ile bitirdiniz, ondan sonra 2.5-3 star mapi HR ile veya DT ile oynamaya çalışın. DT sizin için sonraki seçenek olsun. Ama HR'ı kullanabilirsiniz çünkü okumanızı geliştirir ve daha rahat oynarsınız alıştıktan sonra. HD ise hobi seçeneğiniz olarak kalsın. (Apollon the Red)

-Acc çok önemli. Herşeyden önce acc kasması gerekiyor ki sonra modlarla oynamaya geçebilsin. Taiko'da genel olarak en çok tercih edilen mod Hard Rock'tır. Çünkü Taiko'da pp'yi etkileyen faktör acc, OD ve star olduğu için Hard Rock ile reading ve acc rahatça geliştirilebilir. Siz siz olun benim yaptığım hataya düşüp nomod player olmayın. (zigizigiefe)

- Eğer taikoda benim gibi sıfır mod gelişirsen ve amacın pp kasmak olursa, bir süre sonra tıkanırsın çünkü yüksek star mapler oldukça az bulunuyor. Ayrıca, 3 star mapin getirdiği pp tabi ki 2 star mape basılan DT veya HR'den daha fazla olur. Taikoda gelen pp, nota sayısı ve maksimum kombonun birbirine oranıyla + OD değeriyle + acc hesabı ile + star rate ile hesaplanır. Ve bir süre sonra star rate yetersiz kalacağından mecburen mod kullanmaya başlarsın. Şunu söyleyebilirim, 3 star map FC leyebilen birinin 2,5 star mape HR denemesini öneririm. Çünkü HR hem readingini arttırır, hem de acc ni. OD değeri cidden önemli bir ölçüde yükselir ve bu da zamanla senin daha tutarlı olmanı sağlar. (frukoyurdakul)

-Oyunda gelişmek pp kasmak gibi bir hedefim yok. Sadece boş vakitlerimde eğlenmek için oynuyorum. O yüzden nasıl pp kasılır gibi konularda fazla bilgim yok. Hoşuma giden, keyif aldığım haritaları oynuyorum. Özellikle pp kasmak için oynamadım hiç. Yeni oyunculara da tavsiyem budur. Zaten kendilerini geliştirince istemeseler bile pp kasabilecekler. (Jukiaz)

- Taikoda pp farmlamanın değişik yolları var. Genel sıralamada çoğunluğun modsuz bile zor geçtiği şeylere mod ekleyerek geçtiğinizde inanılmaz pp verebiliyor. Veya sadece bir mapten yüksek accuracy aldınız diye bile pp kazanabiliyorsunuz. Ama taikoyu pp kazanmaya oynamak yerine el alışkanlığı için oynamak daha faydalı, pp karşılığınızı her türlü alıyorsunuz zaten. Std modun aksine taikoda zorluklar arasındaki seviye farkı gözle görülür derecede fazla. Muzukashii modundan birden Oni'ye geçtiğinizde feleğiniz şaşıyor. O yüzden Muzukashii'ye HR gibi modlar ekleyerek elinizi en azından hızlı basmaya ve notaları hızlı okumaya alıştırırsınız. Yani ara zorluk yaratmış olursunuz kendinize. Kantan ve Futsuu arasında çok fark yok diyebilirim, eğer hızlı öğreneceğim diyecekseniz yapabileceğiniz en basit çılgınlık Futsuu'ya mod ekleyerek oynamak olur. Tekrar uyarayım, yeni başladıysanız BPM'i fazla yüksek seviyelerde seçmeyin. (UnderminE)


7-Taiko ile Mania diğer iki mod'a nazaran daha birbirlerine yakın olduğu için, ikisinden birinde tecrübesi olan birisi, diğer
mod'a geçtiği zaman daha kolay gelişme gösterebilir mi?


-Taiko'dan Mania'ya ya da tam tersi modlarda geçiş yapan oyuncular için oynayış mantığı birbirine yakın olduğundan dolayı mod geçişinde yeni başlayan oyunculara göre çok rahat gelişim gösterir fakat notaların yukarıdan yerine sağdan veya tam tersinin olması, oyuncunun ilk süreçte afallamasına neden olabilir. (Apollon the Red)

-Kişiye göre değişir. Mesela osu!mania 1.si jakads'ın ayrıca Taiko oyuncusu olduğunu burada bilen var mıdır bilmiyorum. Osu!mania oyuncularının bu konuda ne hissettiğini bilmiyorum ama onların Taiko'ya geçişi sonucunda ne kadar konsepti bilseler de renk ile tuşları özdeşleştirme konusunda sıkıntı yaşayacaklarını düşünüyorum. Aynı şey Taiko oyuncuları için de geçerli. (zigizigiefe)

- Gösterebilir. Özellikle maniada 4K oynayanlar. Kendimden örnek vereyim. Bir ara taikodan sıkılıp maniaya başlamıştım. Haritaları okumayı öğrenince taikodan gelen stream hızım sayesinde çok rahat yüksek BPMli şarkılar oynayabilmiştim. Fakat taikoda streamlar genelde kısa olduğu için maniada çok çabuk yoruluyordum. Daha sonra tekrar taikoya döndüğümde maniada gelişen staminam sayesinde uzun streamları yapabilmeye başladım. Yani ikisi de basma hızına dayalı olduğu için birbirini destekleyen modlar. (Jukiaz)

- Açıkçası birini oynayan, diğerini oynarken sıkıntı çekmiyor evet. Fakat herkeste var mı bilmiyorum ama ben ikisini birlikte yürütememiştim. Mania'yı çok sevmiştim, ama uzun süre mania oynadığımda artık taikoyu eskisi gibi oynayamadığımı fark etmiştim. Bu da maniayı bırakmamla sonuçlandı. (UnderminE)


8-Sizce insanlar neden taiko modunu oynamayı tercih etmeliler? Std'yi seçen insanları az çok anlayabiliyorum, gözlerine çok farklı geliyor 'oha şuna bak'
dedirten bir mod ilk bakışta. Taiko bana kalırsa ileri seviyede çok çok daha zor ve komplike olduğu için biraz zor geliyor ve diğer insanların da bu yönde
fikirlere sahip olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?


-Bu sorudan sonra anılarım canlandı, müsaadenizle bahsetmek istiyorum. Taikoda ben size verdiğim tavsiye doğrultusunda gitmeyip en başta convert mapler oynamaya başladım. Yani oynadığım maplerin hiçbiri Taiko için özel tasarlanmamıştı. İlk 2 ay boyunca mavi ve kırmızı notaları birbirinden ayırt edemeyip en basit gelen notada bile hata yapıyordum. Sonra kendime inanıp başaracağım dedim ve oynama süremi arttırdım ve stilimi değiştirdim. En sonunda ise alışmıştım ve öğrenmiştim.
Kısacası; herkes bu nedeni kendinde aramalı. Ben Taiko modunu zevk aldığım için ve stresimi attığı için oynamayı tercih ediyorum. Başka bir oyuncu ben klavye tuşlarımı kırmak istiyorum deyip oynayabilir. Herkesin kendine özel bir sebebi vardır. Fakat insanların önyargılı olmaması gerekiyor. İnanan her insan başarabilir.
(Apollon the Red)

-Bana kalırsa bu modu oynamak piyano çalmak gibi bir şey. Ezbere nota çalmak yerine her şeyi reflekslerine bırakıyorsun. Taiko'daki refleksi geliştirmek için de kişiye göre değişen bir gelişme sürecinden geçmek gerekiyor. Mod hakkındaki düşüncelerim de şu: Bazen DragonForce Taiko maplerini oynadığımda o en az 40-50 saniyelik streamlerde bateriyi ben çalıyormuş gibi hissediyorum. STD oyuncuları 200 BPM'lik DragonForce maplerinin ortasında "aa yoruldum biraz dinleneyim" derken Taiko oyuncuları Apparition gibi mapleri sonuna kadar durmadan götürüp bir gram yorulmuyorlar.(zigizigiefe)

- Bir kere alıştıktan sonra verdiği eğlenceyi bir kenara bırakalım, her şeyden önce Taiko inanılmaz bi stres atma aracıdır. O an enerji mi doldunuz veya bir şeye mi sinirlendiniz? Fareyi sağa sola oynatmaya, dikkatinizi vermeye mecaliniz yok ve sadece bir şeyleri mi kırmak istiyorsunuz? O halde klavyeninizi önünüze alın, arkanıza yaslanın ve no fail bile açmaya gerek kalmadan açın bir taiko mapi ve tuşlara abanın. Biliyorsunuz taikoda mapin orta yerinde fail olma diye bir şey yok, sonuna kadar gidiyorsunuz. Artık map bittiğinde geçerseniz puanınızı alırsınız, geçmezseniz de sağlık olsun en azından 2-3 dakika boyunca klavye parçaladınız. Bunun haricinde eğer güzel hazırlanmış taiko maplerine denk gelirseniz, sanki arkaplanda şarkının baterisini gerçekten siz çalıyormuşsunuz gibi muazzam bir his de verebiliyor. Üstelik doğru düzgün oynayan taikocu sayısı Türkiye standartlarında da çok az, güzel bir havası da olmuyor değil eheh
(Bu arada bahsetmeden edemiycem ben taikoyu ilk denediğimde -Rain- beni izlerken "beni taikodan soğuttun" demişti. Düşünün o kadar kötü bir oyuncuydum, hiçbir şey anlamıyordum. Ama sevince oluyor be <3)
(UnderminE)


9-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere ne önerirsiniz?(daha çok oyna,pratik yap,farklı tarz haritalar oyna dışında!)

-SADECE TAIKO MODUNA ÖZEL OLARAK YAPILAN HARİTALARI OYNAYIN VE PP'NİZE ALDANMAYIN!
Bu cümleyi osu! hayatınız boyunca unutmayın. Hiçbir zaman pp'nize bakıp üzülmeyin ya da "OHA ŞU MAP 200 PP VERİYOR HEMEN
OYNAMALIYIM" düşüncesini kafanıza hiçbir zaman sokmayın. Her zaman kendiniz olun, yüksek derecesi olan oyuncuların oynayışlarını izleyin, yavaşlatıp izleyin ve tuşlara nasıl bastığını anlamaya çalışın. Bir haritayı hatasız bitirene kadar tekrar deneyin. Hata yaptığınız yerde ragequit atmaktansa haritayı bitirin ve sonra tekrar deneyin.
(Apollon the Red)

-Kendilerini geliştirmek için Hard Rock modunun özellikle üstünde durmaları gerekiyor. Hidden ile kafalarının karışacağını düşündüğüm onu sonraki plana, geliştikleri zamana bırakmaları daha iyi olur. Eğer asian değilseniz 200BPM mapleri DT ile oynamanızı önermem, geliştiğinizde bile.(zigizigiefe)

-Taiko gerçekten çok farklı şekillerde oynanabiliyor. Bunların en çok kullanılanı (d = kırmızı, k = mavi nota olarak varsayarsak) kddk biçiminde tuş dizilimi veya ddkk şeklinde tuş dizilimidir. Oyuncu, taikoya başladığında hangi tuş diziliminin kendine rahat geldiğini ve nasıl en rahat oynadığını, yani kaç parmak kullanarak rahat oynadığını öğrenmelidir. Kendim için konuşayım, ben kddk oyuncusuyum ve sadece işaret parmaklarımı kullanıyorum. Bunun avantajları var, dezavantajları var. Aynısı ddkk için de geçerli, monostreamlerde (dddddd veya kkkkkk şeklinde gelen notalarda) sadece tek el kullanıldığından dolayı oyuncular zorlanabilir. kddk oyuncularında bu tarz bir sorun gözlenmez. En çok kullanılan stil (japonları çıkarırsak) ddkk stilidir, çünkü kddk stiline göre notaları sırayla okumaktansa direk hangi renk olduğunu okuyup o elle-parmakla basarak notayı doğru bir şekilde çaldırabilir. Yerine göre 2, yerine göre 3 veya yerine göre 5 parmak kullanan oyuncular bile var. O yüzden, taikoya başlarken öncelikle hangi tuş diziliminin size en rahat geldiğini tespit etmek gerekir. Buna ek olarak, kesinlikle acc korumalarını öneririm. Taikoda bir FC yi acc yi yüksek tutarak geçebilme şansınız vardır, komboya STD kadar bağlı değildir. Accuracy korumak taikoda kombo tutturmaktan daha önemlidir. (frukoyurdakul)

-Osu bence bir enstrüman çalmaya benziyor. Nasıl bir enstrümanı öğrenmek ve iyi çalmak için bol bol pratik yapmaktan başka yol yoksa osuda gelişmek de öyle. Tabi gelişme süresi kişiden kişiye, günde kaç saat oynadığına ve bunun gibi etkenlere göre değişir. Bazı insanlar günde 1 saat oynayarak günde 3-4 saat oynayanlardan çok daha iyi olabilirler. Bunun örnekleri var. Farklı bir öneri olarak kendilerini zorlayabilirler. 4-5 yıldız oynuyorlarsa 7 denesinler. Birkaç gün hatta birkaç hafta oynayamayacaklar ama daha sonra haritanın yarısına gelebildiklerini belki de bitirebildiklerini görecekler. (Jukiaz)

- Modlarla yatıp modlarla kalkması gerekiyor bu arkadaşın. Çünkü taiko maplerini artık herkes bir şekilde geçebiliyor. Oyuncular arasındaki farkı tamamen eklediğin modlar yaratıyor. Mesela HD/HR modlarını birlikte kullanan oyuncu sayısı (zor maplerden bahsediyorum) epey azınlıkta. En azından sadece bu iki modu ekleyerek yüksek yıldızlı mapleri geçmeyi başarırsa belli çaplı bir fark yaratmış olur diye düşünüyorum. Gönül ister Inner Oni'ye Flashlight ekleyip oynasın ama o kadar fark bizim memleketten çıkmaz bence. (UnderminE)



10-Dğier oyun modlarına kıyasla oyuncuların playcountları ve oyun içi süreleri neden çok çok daha az? Bunun sebebi taiko için yapılmış ranked haritaların azlığı mı yoksa diğer modlara göre
daha çabuk öğrenilmesi ve hızlı gelişme mi?


-Oyuncunun eli alıştığı anda onu kimse tutamaz. 24 saatte 1.5k pp kastığım gün aklıma geldi. Hem taiko için yapılan bazı "farm" maplerinin yüksek sayıda pp vermesi ve maplerin sınırlı olması playcount ve oynayış süresini düşük tutuyor. (Apollon the Red)

-Alakası yok.Taiko oynamaya başlayıp hızlıca yüksek derecelere ulaşan oyuncuların büyük bir çoğunluğu daha önceden Taiko no Tatsujin oynamış kişiler._yu68 (Taiko Dünya 1.si) de buna dahil.Aynı şey osu!mania için de geçerli.osu!maniaya başlayıp hızlıca rank atlayan kişilerin büyük bir bölümü daha önceden Stepmania,O2Jam,Lunatic Rave vb. oynamış kişiler değil mi zaten? (zigizigiefe)

- Playcountlar neden az bilmiyorum. Nintendoda "Taiko no Tatsujin" diye bir oyun var. Çoğu oyuncunun oradan tecrübesi olabilir. Birde patternler yüzünden diye tahmin ediyorum. Taikoda mania yada std kadar çok sayıda ve karışık patternler yok bu yüzden öğrenmesi biraz daha kolay. (Jukiaz)

- Şimdi taiko maplerinin az olduğu kaçınılmaz. Ama son 2 yıldır falan bu engelin ufaktan aşıldığını düşünüyorum. Bir de standardın aksine taiko mapleri genelde çok uzun şarkılardan oluşmuyor, Taiko no Tatsujin (yani taikonun alındığı orijinal oyun) şarkılarını kullandıkları için kısa kısa mapler oluyor. Onun haricinde en üstte de dediğim gibi taikoyu oynadıkça fark edeceğiniz şey aslında Insane difflerin çoğunlukla aynı nota kalıplarından oluşması. Aradaki fark sadece hızları ve ufak bir kaç nota dizilimi oluyor. O yüzden bu farkı görebilen oyuncular zaten bir nevi belli bir çıtanın üstüne çıkabilmiş oluyorlar. Oradan itibaren taikoyu bıraksa bile geri döndüğünde 1-2 mapten sonra aynı kıvamı yakalayabiliyor. Asıl zaman gerektiren kısım Extra zorluğundakileri geçebilmek ve genelde işin bu kısmına dalmak istemiyor çoğu taikocu. Ben Oni veya bazı Inner Oni mapleri oynayayım bana yetiyor diyorlar. Sonuçta bunlar da pp veriyor, üstelik keyif de aynı keyif. Fazlası artık standardda şu kimsenin kolay kolay geçemediği 1-2 zorluğa sahip overmapleri geçmeye çalışmaya benziyor. Bu arkadaşlar da ülkemizde azınlıkta. Tercih meselesi işte. (UnderminE)
posted
MANIA MANIA MANIA MANIA MANIA




1-Mania'yı nasıl tanımlarsın? Şöyle ki bir çok insan ilk başlarda std modunu görünce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor.
Fakat sonra oynamaya başladıkça öyle olmadığı 'reading, ritim ve kas hafızası' terimleri ile tanışılıyor. Bu mod için de aynıları geçerli mi?


-Tabiki de geçerli. Ne kadar farklı olsalar da ikisi de ritm oyununun bir parçası olduğu için bu klasmanlara hakim olmadan oynamak neredeyse imkansız. (SS Officer)

-Ben şöyle tanımlarım hız ve ritim oyunu ve bu refleks geliştirme olayını saçma buluyorum sadece oyunu oynayarak oynadığın oyun da gelişirsin. (Saki Desu)

-Mania da tıpkı diğer modlar gibi müzik ve ritim oyunudur tek farkı ise oynanış tarzının farklı olması.Ve evet geçerlidir çünkü diğer modlar gibi maniada da patternleri okuyup anlayabilmeniz için reading ritim ve kas hafızası gerekli. (Plox)

Bu mod için aynısı geçerli olduğunu söyleyebilirim ancak std ye göre daha zor alışma süreci olduğunu söyleyebilirim oyuncular zaten genelde maniayı gelişmedikleri için bırakıyorlar şahsen ben de bırakmayı düşündüm ama oynadığın sürece her zaman bir progress vardır bence. (Cololuga)


2-Mania'da görüldüğü gibi AR ve CS yok. O zaman bu gelen notalar neye göre ve hangi boyutlarda geliyor?

- Mania'da tuşların boyutları (skinler hariç) asla değişmez. Yukarıdan düşüş (veya yukarıya çıkış) hızları ise şarkının BPM'ine ve kendi ayarlayabildiğimiz scroll speede göre değişir. (SS Officer)

-Ar-cs yok zaten mania da böyle bir şeye gerek yok bpm ve hp vardır maniada bpm mapin hızını belirler oyunu zorlaştırır hp genelde yüksektir mania maplerinde 8-9 arası. (Saki Desu)

-Mania'da görüldüğü gibi Ar ve CS yok çünkü ar ve cs yi gerektiren bi şey yok modda.Gereken şeyler Bpm ve hp onun dışında zaten düşüş hızınızı f3 f4 tuşlarıyla alıştığınız hıza göre ayarlayabiliyorsunuz. (Plox)

Öncelikle manianın ar sistemine gelirsek aslında biz scroll speed demeyi tercih ediyoruz ar den bir farkı yok sadece oyuncular istediği scroll speedte oynayabiliyor ar nin aksine oyunda bir ayar var yeni başlayan herkese öneririm (osu!mania kaydırma hızını BPM ile ölçeklendir) diye bir şey olacak onu kapalı tutarsanız her mapte ar niz aynı olur normalde bpm e göre ar si değişiyor boyutuna gelirsek boyutu tamamen skinle ilgili.Ayrıca scroll speedin oyuna kattığı ekstra bir şey yok isteyen 10 scroll speed de oynar isteyen 36 da oynar nasıl rahatsanız ona göre (Cololuga)


3-Yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasında haritanın genel zorluk seviyesi(star)en belirleyici faktör müdür?

-Eğer bu oyunda 5 yıldızın altında şarkı olmasaydı, insanlar yine de başlar mıydı? Ben yeni başlayanlara zorluktan ziyade sevdiklerini oynamalarını tavsiye ederim çünkü sevdiğin şarkıyı zaten biliyorsundur ve o şarkının ritmini ezberlemek için ayrı bir uğraş vermezsin, bu şekilde de oyun mekaniklerini daha iyi öğrenirsin. (SS Officer)

-Oyunda zorluk seviyesi bana sorarsanız sadece reading stamina vs vs için gerekli olan bir şey.Onun dışında zorluğun yeni başlayan birisinin kendine uygun haritayı bulmasında bi faktör olduğunu düşünmüyorum. (Plox)

Hep derim osu mania da star sistemi biraz yanlış yani 4.2 star olan bir map 5.6 hatta 9 star mapten bile zor olabilir star ı belirleyen tek şey mapperın koyduğu patern ve çok rahat star ekleyen pattern ler bulunmakta oyunda.Ama oyuna yeni başladıysanız starları takip etmek yararınıza olur çünkü başlangıç seviyelerde patternler o kadar da karmaşık değil yada birilerinden kendisine uygun mapte isteyebilir kendileri için (Cololuga)


4-Bu 4k-7k nedir? neden oyuncular sadece bu ikisini oynuyor? Modlar ekranında 1k/2k/3k/5k/6k/8k/9k var bunlar tam olarak ne işe yarar?
4k ve 7k dışındaki diğer key seçenekleri ranked mı? Sadece 3k oynayarak sıralama kasılabilir mi?


-Bu aslında en çok sorulan sorulardan birisi. Eğer osudan önce başka ritm oyunu oynamadıysanız, bu durum pek de sizinle alakalı değil aslında.
Açık konuşalım, osu! orjinal bir oyun değil. Standart modu dahi başka bir oyunun (bkz : Osu! Tatakae! Ouendan) inovasyonu. Diğer modlar da hakeza böyle.
Mania modu ise farklı ritm oyunlarının (spesifik olarak isimlendirmek gerekirse VSRG yani Vertical Scrolling Rythm Game) osu platformuna entegre edilmiş hali. Bu oyunlar orjinalinde (istisnalar hariç) sadece 4 ve 7 tuşluydu.
Mania modunun kemik kadrosu bu oyunlardan gelmiş olduğu için, şarkılar ve popülarite de yine buna göre şekilleniyor.
Bu oyunların en popüler olanları : Stepmania (4K), o2jam (7K), BMS IIDX Serisi - Lunatic Rave 2 (7-8k), Sound Voltex (aka SDVX, efetkleri saymazsak yine 4k)

(SS Officer)

-Çoğunlukla ranked olan mapler 4k ve 7k dır sıralama da yükselmesi için bir oyuncunun ya 7k yada 4k ikisinden birini oynaması lazım 5k ve 3k oynayarak rank atlıyamaz (Saki Desu)



5-Böyle üçgen olan notalar var(step mania) o nedir? Ranked mıdır? 4k step mania ile normal 4k mania arasında sadece görünüş farkı mı var?

-Yukarıda da açıkladığjm gibi, Stepmania başka bir oyun, eğer yayıncıları takip ediyorsanız o gördüğünüz ok (üçgen değil) şeklindeki notalar sadece skin. (SS Officer)

Evet stepmania diye bir oyun var tıpkı mania gibi ancak notalar aşağıdan yukarı doğru ve tuşlar yerine oklar görmüş olabilirsiniz ya da skin de görmüş olabilirsiniz ve tek farkı görüntü diye bilirim stepmania da 2-3 tane hoşuma giden mekanikler var mesela o!mania da bir mapi hızlandırmak için sadece dt yani mapi 1.5 katına çıkartabiliyoruz stepmania da ise kendine göre oranlayabiliyorsun ister mapi 1.2 hızında ister 1.5 ister 2.5 hızında oynayabilirsin bir diğeri mine lar stepmania da minelara basarsanız skorunuz ve hp niz düşürüyüor minelar nedir? mineler tıpkı nota gibi ancak görüntüsü fark edilebilir bir biçimde basma yerinize gidiyor ve basarsanız patlatıyorsunuz patlatmamanız lazım bu mekanik benim hoşuma gidiyordu.Kısaca mania ile stepmania arasında pek fark yok ve stepmania nın görüntüsünü hoş buluyorsanız onları osu da da bulabilirsiniz şahsen ben stepmania skini kullanmaktayım (Cololuga)


6-Co-op modu nedir, ne işe yarar, yeni başlayan birisi için önerilir mi, ne zaman açılmalı?

-Co-op modu, bir klavye ile iki kişinin oynamasına imkan sağlar. Unranked bir mod ve yanınızda birisi yoksa açmanızı önermem. (SS Officer)


7-Harita modları(hr/dt/ht hepsi yani) tıpkı std'deki gibi aynı işleve mi sahipler? İşlevden kastım örn hr de dairelerin küçülmesi ar'nin artması od'nin artması gibi.

-Maniada bazı harita modları farklıdır.
Hard Rock : Standarttaki gibi daireler ve approach rate olmadığı için, notalara hangi zamanda basmamız gerektiğini belirleyen süre katsayısını zorlaştırır ve hp draini yükseltir.
Hidden : Maniada 2 farklı hidden modu mevcut. Fade In ve Fade Out. Bu iki mod da kombo yaptıkça ekranın tamamını kaplamaya başlayan karanlık üzerine kurulu. Birisinde yukarıdan aşağıya diğerinde ise tam tersi istikamette bir görüş engellemesi uygulanır.
Flaslight : Ekranın sadece (küçük) bir kısmı görünür halde olur.
(SS Officer)


-Evet bütün modlar aynı özeliğe sahip ama cs olmadığından nota küçülmesi yok onun yerine olan herşey var mapin biraz daha hızlanması ve acc daha çabuk düşmesi gibi ez modu da aynı şey geçerli sadece cs olayı yok. (Saki Desu)


8-Daha önce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecrübeye sahip birisi bu mod'a geçeceği zaman mania için yapılmış haritalardan mı
başlamalı yoksa herhangi bir harita başlangıç için yeterli midir? Aynı soru daha önce hiç Osu! oynamamış kişi için de geçerli.


-Durum ne olursa olsun, mania moduna yeni başlayan biri moda özel maplerle başlamalıdır. Standart çevirisi mapleri sonralardan pattern alıştırması için öneririm. (SS Officer)

-Sadece mania maplerini oynması lazım std dan çeviri mapler mania için çok kötü. (Saki Desu)

-Mania başlayacaksa sonralarda da maniaya özel maplerle devam edeceği için maniaya özel mapleri oynamasını öneririm.Convert maplerine gelecek olursak ln alıştırması için iyi mapler (Plox)

Kesinlikle osu mania için yapılmış maplerden başlanmalı convert mapler çok saçma ve random paternlerden oluşuyor belki 0-1.5 star arasında convert oynanabilir parmakların alışması için ancak yine de önermiyorum (Cololuga)


9-Bu soru benim kişisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr/dt eklemenin extra 2-3pp den başka getirisi yok, özellikle
yeni başlayan oyuncular için. Onun yerine zaten bir kademe daha yüksek zorluk seviyesine sahip haritaları oynamak daha iyi.
Peki mania için de bu geçerli mi? Geçerli değilse benim gibi 3-4 saat sadece mania oynamış birisi mod eklerse daha hızlı bir gelişim olur mu?


-4-5 aya kadar, maniada hiçbir mod ekstra puan sağlamıyordu bize fakat artık Double Time ve (az da olsa) Flaslight modları ekstra puan sağlıyor.
Standart modunu da çok oynadım ve anladığım kadarıyla 4-5 yıldız zorluklarına kadar patternlar çok da önemli değil fakat maniada pattern işi ana dallardan biri olduğu için ilk başlayan birisine patternı hızlandırıp daha hızlı oynamasından ziyade tutarlı basmaya çalışmasını tavsiye ederim.
(SS Officer)

-Evet sadece oynayarak gelişebilirsin ve kendi seviyenden üst mapleri oynaman da iyi olur. (Saki Desu)

-Evet geçerli. Ben yeni başlayan bi oyuncuya mod açıp oynamasını tavsiye etmem.Çünkü daha yeni başladığı için pattern hakimiyeti az olacak ve mod açıp bunu daha da zorlaştıracağı için oyundan sıkılıp oyunu bırakma ihtimali yüksek.Bu yüzden mod açıp oynamaktansa daha zor mapleri oynamasını tavsiye ederim.Böylelikle hem pattern hakimiyetini geliştirir hem de oyundan sıkılmaz.Peki ne zaman mod açmalı? Bana sorarsanız bir mania oyuncusu 3-4* mapleri temiz oynayabildikten sonra mod açarsa daha doğru olur. (Plox)

Mod kullanmak tamamen sizin vereceğiniz bir karar olacak ama yeni başlayanların mod kullanmamasını öneririm ve dt ye en az bi 4-5 star arası oynayana bilene kadar dokunulmamasını önereceğim dt dışında modların bir pp getirisi yoktur o yüzden mape mod eklemek tamamen size kalmış bir şeydir ve modlarla bence gelişimi daha yavaşlatırsınız (Cololuga)


10-Taiko ile Mania diğer iki mod'a nazaran daha birbirlerine yakın olduğu için, ikisinden birinde tecrübesi olan birisi, diğer
mod'a geçtiği zaman daha kolay gelişme gösterebilir mi?


-Evet. Bu soru hakkında bir oyuncuyu örnek gösterebilirim size. https://osu.ppy.sh/u/Ikkun , lakin bunun bir dezavantajı var. Mania vertical (dikey) taiko ise horizontal (yatay) oynanış stillerine sahip olduğu için, ikisinin arasında yapılan geçişlerde önce oynanan modu okuma yeteneğiniz zarar görebilir. Dikkat edin. (SS Officer)

-Bence bu kişiye göre değişir ben öyle düşünmüyorum. (Saki Desu)

-Elbette gösterebilir.Bana sorarsanız std'den maniaya mania'dan std'ye geçen biri bile daha kolay gelişme gösterebilir.Tek sıkıntı bence reading olacaktır.O da halledilmeyecek bir şey değil. (Plox)


11-Sizce insanlar neden mania modunu oynamayı tercih etmeliler? Std'yi seçen insanları az çok anlayabiliyorum, gözlerine çok farklı geliyor 'oha şuna bak'
dedirten bir mod ilk bakışta. Mania bana kalırsa ileri seviyede çok çok daha zor ve komplike olduğu için biraz zor geliyor ve diğer insanların da bu yönde
fikirlere sahip olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?


-Benim maniaya başlama amacım tamamen farklıydı tabi ama şöyle bir şey söyleyebilirim :
Hangi oyun olursa olsun, o oyunda ilerlediğiniz zaman hep daha da zorunu isteyeceksiniz çünkü kimse kolay oynamaktan hoşlanmaz. Hep daha zor, hep daha zor derken en sonunda limite ulaşacaksınız.
Ben mania veya standart daha zor demeyeceğim, zaten diyemem de ama hangisinin en zor limiti yüksek bence buna siz karar verin.
(SS Officer)

-Benim fikrim her modun ileri seviyelerde en az diğer modlar kadar komplike olduğu yönünde.Bunu sadece maniayla sınırlandıramayız.Türkiye'deki oyuncuların çoğu osuyu sadece standartla tanıyıp onla devam ettikleri için diğer modlara "Oha lan bu çok zor ben bunu oynayamam" gözüyle bakıyorlar ve oynamayı reddediyorlar.Ancak kendi oynadıkları modun da o gözle baktıkları modlar kadar komplike ve zor olduğunu farketmiyorlar.Bu bakış açısından kurtulmalı ve standart kadar diğer modlara da yönelmeli, yeni başlayan oyunculara diğer modları tanıtmalıyız.Mania'yı neden tercih etmeliyiz sorusuna gelirsek; aslında maniayı tercih etmeliyiz diye bi şey yok.Çünkü her kişinin beğendiği mod farklı olduğu için bir insana maniayı seçmelisin ya da ctb yi taikoyu seçmelisin demek yanlış olur.Ben insanların mania'yı seçmesini istiyorum çünkü hem benim iyi olduğum bir mod hem de Türkiye'de oynayan kişi sayısının az olması. (Plox)

Bence insanlar mania ya bir osunun oyunu olarak bakmamalılar bir vsrg(vertical scrolling rhythm game)oyunu olarak bakamlılar.Yani demek istediğim osu ya başlayan kişinin ilgisini çeken şey genelde yuvarlaklara basmak olur o yüzden kimseden maniayı tercih etmesini bekleyemem.İlk bakışta zor olduğunu kabul ediyorum hatta öğrenmesi en zor mod olduğunu söyleyebilirim manianın ama gelişmesi diğer modlara göre daha basit olduğunu söyleyebilirim parmakların her tuşa alışması zaman aldığından istikrarlı bir şekilde oynamalısın yoksa hep zor gelecektir. (Cololuga)

12-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere ne önerirsiniz?(daha çok oyna,pratik yap,farklı tarz haritalar oyna dışında!)

-Eğer mania modunda ustalaşmak istiyorsanız, önem sıralamanızın en üstlerine taşımalısınız. Herşeyiniz mania olmalı.
Tavsiye isteyen arkadaşlar "daha fazla pratik yap" dememin sebebi de o. Kimseye kalkıp işini gücünü sal herşeyin mania olsun diyemediğim için, mania oynarken harcadıkları süreyi uzatmalarını tavsiye edebiliyorum ancak.
(SS Officer)

-Kendise uygun bir skin bulsun önce bu önemli en azından benim için ve uygun bir scroll speed ayarı. (Saki Desu)

-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere elbette ilk önerim daha çok senin dediklerin tavsiyeler olacaktır.Bunu dışında sadece osu!mania'yla sınırlı kalmayıp bunun dışında LR2,O2Jam,Stepmania vb. diğer aynı tarz oyunları oynayabilirler.Ve kendilerin, en rahat hissettikleri şekilde oynamaları gerek yani tuş kombinasyonu skin vs. vs. (Plox)

Mania modunda gelişmek istiyorsanız ise öncelikle kendinize rahat bir oynama stili bulun.Size kendi gelişimimi anlatmak isterim bazen normalden hızlı bazen ise normalden yavaş gelişimlerim olmuştu.Oyuna ilk başladığım zamanlar gelişimim gayet yavaştı ve sadece birkaç tuşa basmak için giriyordum ve klasik skin kullanıyordum.Sonra bir gün internete çok hoşuma giden bir skin gördüm ve indirdim ve istemsizce gelişimim çok yükseldi ve bir noktada kaldı hatta düşmeye bile başladı çünkü oyuna girip 1-2 map oynayıp çıkıyordum sonra scroll speed olaylarını öğrendim ve mapi istediğim scroll speede oynamanın readingim için çok daha iyi olduğunu fark ettim ve gelişimim bir nebze daha arttı sonra bir skin daha değiştirdim ve dahada iyi oynadım.Sonra birisiyle tanıştım onu kendime rakip edindim ve ne olursa olsun onu geçicem diyordum ve gelişimimin en yüksek olduğu nokta kendime bir hedef belirlediğim zaman olmuş olabilir.Ve sürekli birbirimizi geçerdik sonra bir gün ban yedim ve o arkadaşımla iletişimim kesildi ve oynamam azaldı ve gelişimim negatif yönde olmaya başladı.Sonra bu hesabı açtım ve oynamaya başladım ancak bir gelişme yoktu çünkü hiç kimse ile konuşmuyordum sadece bir kaç tuşa basıyordum ve sürekli oynama stilimi değiştiriyordum skin olsun scroll speed olsun klavyeme mesafem olsun oturma şeklim olsun bileklerimin duruşu olsun bir çok kez değiştirdim sonra bir kaç kişiyle tanıştım ve beni oynamaya ve yükselmeme teşvik etti ve gelişimim aniden aşırı yükseldi.Uzun lafı kısası kendinizi rahat hisedeceğiniz bir şekilde ve bir hedef belirleyerek oynayın ozaman daha rahat gelişebilirsiniz bence (Cololuga)
posted
CTB CTB CTB CTB CTB



1-Ctb'yi nasıl tanımlarsın? Şöyle ki bir çok insan ilk başlarda std modunu görünce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor.

-Ctb öğrenilmesi kolay ama sabır isteyen bir mod. Ctb sadece patternları okuma/ezberleme ve dash reflekslerine bağlı. (Lakia)

-CTB için klasik bir ritim oyunu tanımı yapılabilir. Yani STD'daki terimlerin çoğu burada da geçerli diyebiliriz. (Zeus-)

-CtB yani Catch the Beat ritimle meyve toplama gibi birşeydir diyebilirim tam olarak. Ve görüldüğü kadar kolay da değildir. Meyve toplamada altı üstü meyve topluyon denilemez çünkü bu bazen görüldüğü kadar kolay olmuyor. Çünkü bazen öyle zor şarkılar çıkıyor ki buna örnek olarak https://osu.ppy.sh/s/367631 buna örnek verebilirim. Çünkü streamler CtB modunda sağa sola giden meyveler oluyor. Reading bundada geçerlidir. Catch the Beat için olan beatmaplari oynarsanı eğer çok az da olsa ritim duyulabiliyor bunu çok geç de olsa farkettim bende. (Fl4ndre Scarlet)


2-Yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasında haritanın genel zorluk seviyesi(star)en belirleyici faktör müdür?

-Yani evet elbette zorluk seviyesi belirleyici bir faktör, ilk başlayanlar için önerim her zaman Platter'dır, onu yapabiliyorsa Rain geçebilir. (Lakia)

-Yeni başlayan birisi için star elbette yol gösterici bir faktördür, ancak bununla sınırlı kalınmaması gerektiğini çokça kez söylerim. Son yıllarda "overrated" dediğimiz yani yüksek star fakat kolay mapler fazlasıyla türedi. Bu yüzden ben yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasından daha çok istediği mapi star gözetmeksizin oynamasını, beceremiyorsa bile en azından denemesini öneririm. (Zeus-)

- Ben tam olarak Catch the Beat moduna convert beatmapleri Easy Normal zorluklarını HardRock + Perfect açarak SSleyerek başlamıştım :D yani bana kalırsa 1 star ve altından başlayabilir. Gelişirse eğer 2 stardan yükselebilir. (Fl4ndre Scarlet)


3-Harita modları(hr/dt/ht hepsi yani) tıpkı std'deki gibi aynı işleve mi sahipler? İşlevden kastım örn hr de dairelerin küçülmesi ar'nin artması od'nin artması gibi.

-Gibi gibi, mesela std'de hr açtığınızda hem circle'ların yerleri değişir hem de küçülür fakat ctb'de sadece küçülür tek fark bu. (Lakia)

HR: STD'daki gibi CS AR HP OD sayıları değişmekle beraber artı olarak mapte genel olarak ufak tefek nota oynamaları yapılır. Bu nedenle HR epey zorlayıcı bir moddur. Ki zaten STD'nin aksine skor katsayısı DT'den yüksektir.
DT: STD'daki gibi AR ve BPM'de değişiklikler olur lakin BPM'in artması dolayısıyla ryuuta (meyve toplayan adam) normalden hızlı olur. Mape göre değişmekle beraber genellikle HR'den daha kolaydır.
HD: Ekranın altından yarısına kadar bir paravan çekilir böylece meyveleri yukarıdan nasıl geliyorsa ona göre toplamak gerekir. Düşük AR maplerde çok zordur fakat yüksek AR maplerde kolaylaştırdığı bile olabiliyor.
FL: Sadece ryuuta'nın etrafında bir çember oluşturarak ekranı siyah bir perdeyle kaplar. Kombo arttıkça çember küçülür, 200. kombodan sonra küçülme durur. Her oyuncunun oynayabileceği bir mod değildir. AR 8'den fazla AR'si olan maplerde FL oynayabilen iki elin parmak sayısını geçmez diyebiliriz.
EZ: HR'nin tamamen tersidir ve yüksek BPM olan maplerde neredeyse okuması imkansız bir hal alır. FL modu gibi her oyuncu beceremez.
HT: DT'nin tersidir dolayısıyla ryuuta yavaşlar. Mapin okunmasını kolaylaştırır. Yapmakta zorlanılan bir patterni okumaya yardımcı olur.
Relax: Ryuuta'yı tuşlar yerine mouse ile kontrol edersin. Göründüğünden kat be kat zordur (en azından ben hiç beceremiyorum).
(Zeus-)

-HardRock oyun modunda meyveler küçülür ve bazı meyvenin yerleri değişir. Ar, Hp, Cs ve Od artar. Ve NoMod'a göre iyi PP vermektedir. Fakat DoubleTime daha zor olduğu için daha çok PP vermektedir. Çünkü bu DoubleTime'da refleksler ve hız daha önemlidir ve oldukça zorlayabilmektedir. Bunu oynayan kişiler olarak örnek verirsem Asriel_, Motion, Ttobas ve Dusk. FlashLight oyun moduda iyi PP vermektedir. Günümüzde FlashLight moduna önem veren tek "Habin" i biliyorum. Ve FlashLight'de DoubleTime kadar PP verebilmekte diye biliyorum. Son olarak Hidden'i de sayarsam Hidden birazcık daha PP vermekte NoMod'a göre ama DoubleTime, HardRock ve FlashLight kadar değildir. Hidden'de yukarıya bakarak oynamayı denerim ama pek beceremediğim için oynayamıyorum. Meyveler ortasına gelirken kaybolur bu arada bunuda yazayım. (Fl4ndre Scarlet)


4-Daha önce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecrübeye sahip birisi bu mod'a geçeceği zaman ctb için yapılmış haritalardan mı
başlamalı yoksa herhangi bir harita başlangıç için yeterli midir? Aynı soru daha önce hiç Osu! oynamamış kişi için de geçerli.


-Şahsen Ctb için yapılmış mapleri oynamasını tavsiye ederim. Çünkü asıl olay o maplerde, eğer onları oynarsa Overdose ve Rain'de rahat eder. (Lakia)

-CTB maplerinden başlasın desem de convert başlasın desem de hata etmiş olurum, eğer ciddi anlamda gelişmek istiyorsa her iki tarzda mapi oynamaya çalışması gerekir. Çünkü convert mapler az pp vermesine rağmen patternleri daha zorlayıcıdır ama pp'ye de sonuç olarak ihtiyaç var ve convert oynayan adam CTB maplerindeki her patterni yapamayabilir. Bu nedenle ikisini de oynayabildiği takdirde gerçek anlamda iyi bir oyuncu olarak sayılabilirsin. (Zeus-)


5-Bu soru benim kişisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr/dt eklemenin extra 2-3pp den başka getirisi yok, özellikle
yeni başlayan oyuncular için. Onun yerine zaten bir kademe daha yüksek zorluk seviyesine sahip haritaları oynamak daha iyi.
Peki ctb için de bu geçerli mi? Geçerli değilse benim gibi 3-4 saat sadece ctb oynamış birisi mod eklerse daha hızlı bir gelişim olur mu?


-Eğer hr eklersen o senin yararına olur hem ar artıp okumuş olursun hem de hr alışmış olursun, ilerki seviyelerde de hr oynamaya devam edersen gittikçe gözlerin ar10 okumaya alışır. (Lakia)

-Yine bir önceki sorunun cevabını vereceğim. Hem mod ekleyerek hem de nomod oynayabilmek gerekli. Sadece nomod oynarsan modları yapamazsın, sadece modların bir tanesiyle oynarsan diğer modları yapamazsın. Dikkat edersen oyunda tek rakibinin Auto Mod olduğunu söylediğimiz ExGod her modu herkesten iyi yapabilir. Adamın Big Black'te her modda FC'si var resmen :D (Zeus-)

- CtB için bu GEÇERLİ OLUYOR. Çünkü ben şu an pp kasmaya çalışsam Overdose FCleme zorunluluğum var. Çünkü bizim için fazla kolay gelebiliyor. Rain FClesem dahi 1pp anca veriyor. Oyun modu kullanırsan az çok okuman gelişir. Hidden okumayı öğrenmek önemli bu oyun modunda. (Fl4ndre Scarlet)


6-Daha önce Osu!'nun diğer modlarında tecrübeli olan birisi, ctb ye geçtiğinde Biraz da olsa aşinalıktan dolayı daha kolay alışabilir mi? Yoksa yeni bir oyuna başlıyormuş gibi zorlanır mı?

-Böyle sürekli ya da ara sıra ctb replayleri ya da arkadaşlarını izlerse ancak o zaman aşinalık oluşur ve rahat edebilir. Bence eğer izliyorsa ya da ctb oynamak isteyenler varsa ilk replayleri izleyip sanki kendi oynuyomuş gibi denesin. Birisini izlerken sıkıldığımda şahsen öyle yapıyorum öyle yapa yapa geliştim. (Lakia)

- Bu konuda kesin bir şey söyleyemem fakat daha önceden Ekin, KaanKorkmaz, Apollon The Red gibi oyuncuların CTB oynayışlarına şahit oldum yeni başlayanlardan pek farkları yoktu. (Zeus-)

-İlk defa başlıyorsa bu oyun modunu hafife almamalı. Çünkü görüldüğü kadar kolay bir oyun modu değildir ve zorlayabilir. Insane falan denerken dash (hızlanma) kontrolü maalesef o kadar kolay olmuyor. Easy ve Normal zorluklarından başlamalı. Bende bir zamanlar Insane gibi zorluklardan başlayıp fail olmuştum şarkı başlamadan. (Fl4ndre Scarlet)


7-Sizce insanlar neden ctb modunu oynamayı tercih etmeliler? Std'yi seçen insanları az çok anlayabiliyorum, gözlerine çok farklı geliyor 'oha şuna bak'
dedirten bir mod ilk bakışta.Ctb bana kalırsa ileri seviyede çok çok daha zor ve komplike olduğu için biraz zor geliyor ve diğer insanların da bu yönde
fikirlere sahip olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?


-Ctb de 'oha nası mod bu yaw' denilebiliyor ama çok da değer verilmiyor bence çünkü onlar için sadece sağ sol oynatma ve dash basma ile geçerli, kısacası kolay mod olarak görüyolar lakin hiç öyle değil çok oynayıp parmağımı kanatmışlığım var, en son zorlukta zorluyor ama izlerken insanın gözüne kolay geliyor (kolaysa yap o zaman sloganım vardır benim) (Lakia)

-Açıkçası ben ilk başladığımda CTB benim için en basit moddu bu nedenle başladım. Mantığını kavradığın takdirde gerisi geliyor. Diğer modlardaki gibi sabır ve azim yükselmen için minimum gereksinimler. (Zeus-)


8-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere ne önerirsiniz?(daha çok oyna, pratik yap, farklı tarz haritalar oyna dışında!)

-Valla onlar dışında diyorsun ama, cidden insan anca pratik yaparak gelişebilir. Oynamaktan ziyade önceden dediğim gibi bol bol izleyebilir, patternları okumaya çalışsın sanki oynuyormuş gibi tuşlara bassın, öyle şak diye pro olunmuyor maalesef ki ;3 (Lakia)

-Şahsen ben, star ayrıt etmeden karşılaştığım her mapi denedim. Pp kavramını hiç umursamadım oynadıkça oldu herşey. Mantığını kavrayınca kendimi AR10 maplerle zorlamaya başladım, seviyemin çok üstte mapler oynuyordum. O kadar çok AR10 çalıştım ki bir süre sonra AR10 okuyabilip AR9 okuyamayan tek CTB'ci oldum. Bunun da üstesinden gelmek için 1 ayımı harcadım. Bütün bunlar olduğunda 3. ayımı devirmiştim. Bununla beraber ilk 100 pplik skorumu yaptım. Bu bana artık pp kasmanın zamanının geldiğini açıkça belirtmişti. Bende 2 hafta gibi kısa bir sürede 2k pp kasarak şuanda bulunduğum 3.lüğüme oturdum.
Sonuç olarak, eğer gerçekten gelişmek istiyorsan önüne gelen her mapi istediğin modlarla oyna. Bu bir oyun önemli olan zevk almak. Pp kasarak ne zevk alırsın ne de gelişirsin. Anlık bir zevk olur o ancak. Olay her mapi yapabilmek.
(Zeus-)

- "Daha çok oyna, Pratik yap, Farklı şarkıları oyna" tarzı cevaplar benim de canımı sıkmaktadır. Çünkü ben 1,5 saatten beri aynı şarkıyı sürekli denedim ama hep son yerlerinde choke (son kısımda nota kaçırma) yaşadığımdan dolayı maalesef FC leyemedim o kadar denememe rağmen. Nasıl gelişilir sorusuna gelecek olursak. İlk Cup difflerini oynar ondan sonra gelişince Salad difflerinden Platter ardından Rain ve Overdose oynayarak gelişebilir. Bide ben bu üçüncü söyleyişim ama ben Easy difflerini biraz zorlayıp HardRock ile Perfect açarak geliştirmiştim kendimi. Oyun modları kullanmıştım daha düşük zorluk derecelerinde. (Fl4ndre Scarlet)


9-Neden herkesin acc si tavan yapmış durumda? Bu mod'da 100 veya 50 alınmıyor mu? Eğer acc tutmak bu kadar basit ise diğer modlara göre farklıları nedir?(acc bazında)

-Ctb'nin acc konusunda bir sıkıntısı yok dropletten dolayı, droplet meyveler arasında düşen parçacıklar, onları toplamak çok da zor değil sadece son seviyelerde zorlaşabilir o kadar, diğer modlardan farkı bu. (Lakia)

-CTB'de droplet dediğimiz bir olay var. Slider'larda iki meyve arasındaki küçük yuvarlaklar. Bunların büyükleri (komboya etki edenleri) 100, küçükleri (komboya etki etmez) 50 olarak geçiyor aslında. Küçükleri kaçırdığın takdirde acc düşer ama kolay kolay düşüremezsin. Hatta bazı patternlerde istesen bile düşüremezsin. Diğerlerini kaçırırsan zaten combo bozulur. Yani FC yapıp da acc'ın düşük olması pek karşılaşılacak bir durum değildir.
Kısacası, kimi mapler vardır FC'lesen bile SS için feci şekilde iyi bir aim gereklidir, kimi mapler vardır droplet bile yoktur FC'lersen %100'ün altında alamazsın.
(Zeus-)

- Çünkü Catch the Beat'te Droplet (damla veya parçacık) vardır. Bunlar Slider yerine geçer. Bunlar toplanırsa eğer acc yüksek kalır. Bu oyun modunda eğer droplet kaçarsa %99 falan olur o acc. Eğer droplet kaçırmazsan SS rank olur. Bu yüzden çoğu kişinin acc'si tavan. Droplet toplamak önemlidir Catch the Beat modunda. (Fl4ndre Scarlet)
posted
Gayet güzel olmuş sabitledim.
posted
Eline sağlık. :D
posted
çok güzel bir rehber olmuş eline sağlık
posted
+Rep verdim güzel rehber ^^
posted
Gayet hoş olmuş,hiç böyle birşey beklemiyordum açıkçası :D Daha güzel olmuş böyle
posted
Faydalı bir rehber olmuş. Eline sağlık...
posted
Ay şuna sonunda cevap yazabildim günlerdir vakit bulamıyordum =w= İşin açığı taikocuların cevaplarını okurken duygulandım, farklı nesillerin oyuncularının oyuna bakış açısı böyle oluyormuş demek ki dedim. Ortak noktalar da var ama bazı yerlerde bakış açıları değişiyor falan. Çok güzel olmuş alt alta herkesin cevaplarının olması, hayır ağlamıyorum! Cansınız küçük azınlık taikodaşlarım <3

Başlık için emeğine eline sağlık, ne kadar uğraştığını görebiliyorum.
posted
Hepinize çok teşekkür ederim. Ortada bir emek var tabiki ama sadece benim değil. Özellikle std dışında diğer modların yapılmasında söz sahibi olan kişilere teşekkür ediyorum. Eksik gördüğünüz bir yer veya 'şurayı şöyle yapsan daha iyi olurdu' dediğiniz yerler varsa çekinmeden bana ulaşın. Rehberi daha da iyi seviyeye çıkartacaksa neden olmasın. Bundan 5 yıl sonra bile bu rehberin geçerliliğini korumasını istiyorum.
posted
Bundan 1 yil önce osu!yu biraktigimda komünite icin artik cok fazla ugrasamayacagimi söylemistim.Benden önce baskasi vardi yerine ben gecmistim.Benim yerime de simdi sen gectin artik.Umarim emeginin karsiligi olarak osu!da iyi vakit gecirir ve senin de arkandan laf saymazlar.Rehberin mükemmel olmus ellerine saglik.


Ama bir de arada pembe ana basliklar ya da ayri bir konu icin ayri bir sekildeki basliklari da koyarsan bence daha iyi olur.Cünkü bu sekilde biraz sanki hepsi bir yere ait veya tek bir kategoriye aitmis gibi görünüm sagliyor

Rehbere eklemeyi unuttugun bir sey oldugunu düsünüyorsan bana oyundan pm atarsin onlar hakkinda da bilgi veririm ya da yönlendiririm ^^
posted
Bence görünümde sıkıntı yok, sadece ara başlıkların yazı boyutlarını biraz büyütebilir.
posted

UnderminE wrote:

Bence görünümde sıkıntı yok, sadece ara başlıkların yazı boyutlarını biraz büyütebilir.
Düzeltildi. :) Kalın yapmak yetti sanırım yoksa font'u large mı yapayım?
posted
bence yapabilirsin güzel olur
posted
Ctbyi 2 kişi oynuyor ülkede galiba ?
posted

Kiera wrote:

Ctbyi 2 kişi oynuyor ülkede galiba ?
Sevgi kelebeği mesajımı görmedi bile, Lakira'nın ise internet sorunları var
posted
O zaman 4 kişi var sadece ?
posted

Kiera wrote:

O zaman 4 kişi var sadece ?
Hayır, sadece çok fazla kalabalık olmasın istedim
posted
Belli Sanırım bu yüzden pek açık bir rehber olmamış Ctb kısmı
show more
Please sign in to reply.