1-Ctb'yi nasıl tanımlarsın? Şöyle ki bir çok insan ilk başlarda std modunu görünce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor.
-Ctb öğrenilmesi kolay ama sabır isteyen bir mod. Ctb sadece patternları okuma/ezberleme ve dash reflekslerine bağlı. (Lakia)
-CTB için klasik bir ritim oyunu tanımı yapılabilir. Yani STD'daki terimlerin çoğu burada da geçerli diyebiliriz. (Zeus-)
-CtB yani Catch the Beat ritimle meyve toplama gibi birşeydir diyebilirim tam olarak. Ve görüldüğü kadar kolay da değildir. Meyve toplamada altı üstü meyve topluyon denilemez çünkü bu bazen görüldüğü kadar kolay olmuyor. Çünkü bazen öyle zor şarkılar çıkıyor ki buna örnek olarak https://osu.ppy.sh/s/367631 buna örnek verebilirim. Çünkü streamler CtB modunda sağa sola giden meyveler oluyor. Reading bundada geçerlidir. Catch the Beat için olan beatmaplari oynarsanı eğer çok az da olsa ritim duyulabiliyor bunu çok geç de olsa farkettim bende. (Fl4ndre Scarlet)
2-Yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasında haritanın genel zorluk seviyesi(star)en belirleyici faktör müdür?
-Yani evet elbette zorluk seviyesi belirleyici bir faktör, ilk başlayanlar için önerim her zaman Platter'dır, onu yapabiliyorsa Rain geçebilir. (Lakia)
-Yeni başlayan birisi için star elbette yol gösterici bir faktördür, ancak bununla sınırlı kalınmaması gerektiğini çokça kez söylerim. Son yıllarda "overrated" dediğimiz yani yüksek star fakat kolay mapler fazlasıyla türedi. Bu yüzden ben yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasından daha çok istediği mapi star gözetmeksizin oynamasını, beceremiyorsa bile en azından denemesini öneririm. (Zeus-)
- Ben tam olarak Catch the Beat moduna convert beatmapleri Easy Normal zorluklarını HardRock + Perfect açarak SSleyerek başlamıştım yani bana kalırsa 1 star ve altından başlayabilir. Gelişirse eğer 2 stardan yükselebilir. (Fl4ndre Scarlet)
3-Harita modları(hr/dt/ht hepsi yani) tıpkı std'deki gibi aynı işleve mi sahipler? İşlevden kastım örn hr de dairelerin küçülmesi ar'nin artması od'nin artması gibi.
-Gibi gibi, mesela std'de hr açtığınızda hem circle'ların yerleri değişir hem de küçülür fakat ctb'de sadece küçülür tek fark bu. (Lakia)
HR: STD'daki gibi CS AR HP OD sayıları değişmekle beraber artı olarak mapte genel olarak ufak tefek nota oynamaları yapılır. Bu nedenle HR epey zorlayıcı bir moddur. Ki zaten STD'nin aksine skor katsayısı DT'den yüksektir.
DT: STD'daki gibi AR ve BPM'de değişiklikler olur lakin BPM'in artması dolayısıyla ryuuta (meyve toplayan adam) normalden hızlı olur. Mape göre değişmekle beraber genellikle HR'den daha kolaydır.
HD: Ekranın altından yarısına kadar bir paravan çekilir böylece meyveleri yukarıdan nasıl geliyorsa ona göre toplamak gerekir. Düşük AR maplerde çok zordur fakat yüksek AR maplerde kolaylaştırdığı bile olabiliyor.
FL: Sadece ryuuta'nın etrafında bir çember oluşturarak ekranı siyah bir perdeyle kaplar. Kombo arttıkça çember küçülür, 200. kombodan sonra küçülme durur. Her oyuncunun oynayabileceği bir mod değildir. AR 8'den fazla AR'si olan maplerde FL oynayabilen iki elin parmak sayısını geçmez diyebiliriz.
EZ: HR'nin tamamen tersidir ve yüksek BPM olan maplerde neredeyse okuması imkansız bir hal alır. FL modu gibi her oyuncu beceremez.
HT: DT'nin tersidir dolayısıyla ryuuta yavaşlar. Mapin okunmasını kolaylaştırır. Yapmakta zorlanılan bir patterni okumaya yardımcı olur.
Relax: Ryuuta'yı tuşlar yerine mouse ile kontrol edersin. Göründüğünden kat be kat zordur (en azından ben hiç beceremiyorum). (Zeus-)
-HardRock oyun modunda meyveler küçülür ve bazı meyvenin yerleri değişir. Ar, Hp, Cs ve Od artar. Ve NoMod'a göre iyi PP vermektedir. Fakat DoubleTime daha zor olduğu için daha çok PP vermektedir. Çünkü bu DoubleTime'da refleksler ve hız daha önemlidir ve oldukça zorlayabilmektedir. Bunu oynayan kişiler olarak örnek verirsem Asriel_, Motion, Ttobas ve Dusk. FlashLight oyun moduda iyi PP vermektedir. Günümüzde FlashLight moduna önem veren tek "Habin" i biliyorum. Ve FlashLight'de DoubleTime kadar PP verebilmekte diye biliyorum. Son olarak Hidden'i de sayarsam Hidden birazcık daha PP vermekte NoMod'a göre ama DoubleTime, HardRock ve FlashLight kadar değildir. Hidden'de yukarıya bakarak oynamayı denerim ama pek beceremediğim için oynayamıyorum. Meyveler ortasına gelirken kaybolur bu arada bunuda yazayım. (Fl4ndre Scarlet)
4-Daha önce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecrübeye sahip birisi bu mod'a geçeceği zaman ctb için yapılmış haritalardan mı
başlamalı yoksa herhangi bir harita başlangıç için yeterli midir? Aynı soru daha önce hiç Osu! oynamamış kişi için de geçerli.
-Şahsen Ctb için yapılmış mapleri oynamasını tavsiye ederim. Çünkü asıl olay o maplerde, eğer onları oynarsa Overdose ve Rain'de rahat eder. (Lakia)
-CTB maplerinden başlasın desem de convert başlasın desem de hata etmiş olurum, eğer ciddi anlamda gelişmek istiyorsa her iki tarzda mapi oynamaya çalışması gerekir. Çünkü convert mapler az pp vermesine rağmen patternleri daha zorlayıcıdır ama pp'ye de sonuç olarak ihtiyaç var ve convert oynayan adam CTB maplerindeki her patterni yapamayabilir. Bu nedenle ikisini de oynayabildiği takdirde gerçek anlamda iyi bir oyuncu olarak sayılabilirsin. (Zeus-)
5-Bu soru benim kişisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr/dt eklemenin extra 2-3pp den başka getirisi yok, özellikle
yeni başlayan oyuncular için. Onun yerine zaten bir kademe daha yüksek zorluk seviyesine sahip haritaları oynamak daha iyi.
Peki ctb için de bu geçerli mi? Geçerli değilse benim gibi 3-4 saat sadece ctb oynamış birisi mod eklerse daha hızlı bir gelişim olur mu?
-Eğer hr eklersen o senin yararına olur hem ar artıp okumuş olursun hem de hr alışmış olursun, ilerki seviyelerde de hr oynamaya devam edersen gittikçe gözlerin ar10 okumaya alışır. (Lakia)
-Yine bir önceki sorunun cevabını vereceğim. Hem mod ekleyerek hem de nomod oynayabilmek gerekli. Sadece nomod oynarsan modları yapamazsın, sadece modların bir tanesiyle oynarsan diğer modları yapamazsın. Dikkat edersen oyunda tek rakibinin Auto Mod olduğunu söylediğimiz ExGod her modu herkesten iyi yapabilir. Adamın Big Black'te her modda FC'si var resmen (Zeus-)
- CtB için bu GEÇERLİ OLUYOR. Çünkü ben şu an pp kasmaya çalışsam Overdose FCleme zorunluluğum var. Çünkü bizim için fazla kolay gelebiliyor. Rain FClesem dahi 1pp anca veriyor. Oyun modu kullanırsan az çok okuman gelişir. Hidden okumayı öğrenmek önemli bu oyun modunda. (Fl4ndre Scarlet)
6-Daha önce Osu!'nun diğer modlarında tecrübeli olan birisi, ctb ye geçtiğinde Biraz da olsa aşinalıktan dolayı daha kolay alışabilir mi? Yoksa yeni bir oyuna başlıyormuş gibi zorlanır mı?
-Böyle sürekli ya da ara sıra ctb replayleri ya da arkadaşlarını izlerse ancak o zaman aşinalık oluşur ve rahat edebilir. Bence eğer izliyorsa ya da ctb oynamak isteyenler varsa ilk replayleri izleyip sanki kendi oynuyomuş gibi denesin. Birisini izlerken sıkıldığımda şahsen öyle yapıyorum öyle yapa yapa geliştim. (Lakia)
- Bu konuda kesin bir şey söyleyemem fakat daha önceden Ekin, KaanKorkmaz, Apollon The Red gibi oyuncuların CTB oynayışlarına şahit oldum yeni başlayanlardan pek farkları yoktu. (Zeus-)
-İlk defa başlıyorsa bu oyun modunu hafife almamalı. Çünkü görüldüğü kadar kolay bir oyun modu değildir ve zorlayabilir. Insane falan denerken dash (hızlanma) kontrolü maalesef o kadar kolay olmuyor. Easy ve Normal zorluklarından başlamalı. Bende bir zamanlar Insane gibi zorluklardan başlayıp fail olmuştum şarkı başlamadan. (Fl4ndre Scarlet)
7-Sizce insanlar neden ctb modunu oynamayı tercih etmeliler? Std'yi seçen insanları az çok anlayabiliyorum, gözlerine çok farklı geliyor 'oha şuna bak'
dedirten bir mod ilk bakışta.Ctb bana kalırsa ileri seviyede çok çok daha zor ve komplike olduğu için biraz zor geliyor ve diğer insanların da bu yönde
fikirlere sahip olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
-Ctb de 'oha nası mod bu yaw' denilebiliyor ama çok da değer verilmiyor bence çünkü onlar için sadece sağ sol oynatma ve dash basma ile geçerli, kısacası kolay mod olarak görüyolar lakin hiç öyle değil çok oynayıp parmağımı kanatmışlığım var, en son zorlukta zorluyor ama izlerken insanın gözüne kolay geliyor (kolaysa yap o zaman sloganım vardır benim) (Lakia)
-Açıkçası ben ilk başladığımda CTB benim için en basit moddu bu nedenle başladım. Mantığını kavradığın takdirde gerisi geliyor. Diğer modlardaki gibi sabır ve azim yükselmen için minimum gereksinimler. (Zeus-)
8-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere ne önerirsiniz?(daha çok oyna, pratik yap, farklı tarz haritalar oyna dışında!)
-Valla onlar dışında diyorsun ama, cidden insan anca pratik yaparak gelişebilir. Oynamaktan ziyade önceden dediğim gibi bol bol izleyebilir, patternları okumaya çalışsın sanki oynuyormuş gibi tuşlara bassın, öyle şak diye pro olunmuyor maalesef ki ;3 (Lakia)
-Şahsen ben, star ayrıt etmeden karşılaştığım her mapi denedim. Pp kavramını hiç umursamadım oynadıkça oldu herşey. Mantığını kavrayınca kendimi AR10 maplerle zorlamaya başladım, seviyemin çok üstte mapler oynuyordum. O kadar çok AR10 çalıştım ki bir süre sonra AR10 okuyabilip AR9 okuyamayan tek CTB'ci oldum. Bunun da üstesinden gelmek için 1 ayımı harcadım. Bütün bunlar olduğunda 3. ayımı devirmiştim. Bununla beraber ilk 100 pplik skorumu yaptım. Bu bana artık pp kasmanın zamanının geldiğini açıkça belirtmişti. Bende 2 hafta gibi kısa bir sürede 2k pp kasarak şuanda bulunduğum 3.lüğüme oturdum.
Sonuç olarak, eğer gerçekten gelişmek istiyorsan önüne gelen her mapi istediğin modlarla oyna. Bu bir oyun önemli olan zevk almak. Pp kasarak ne zevk alırsın ne de gelişirsin. Anlık bir zevk olur o ancak. Olay her mapi yapabilmek. (Zeus-)
- "Daha çok oyna, Pratik yap, Farklı şarkıları oyna" tarzı cevaplar benim de canımı sıkmaktadır. Çünkü ben 1,5 saatten beri aynı şarkıyı sürekli denedim ama hep son yerlerinde choke (son kısımda nota kaçırma) yaşadığımdan dolayı maalesef FC leyemedim o kadar denememe rağmen. Nasıl gelişilir sorusuna gelecek olursak. İlk Cup difflerini oynar ondan sonra gelişince Salad difflerinden Platter ardından Rain ve Overdose oynayarak gelişebilir. Bide ben bu üçüncü söyleyişim ama ben Easy difflerini biraz zorlayıp HardRock ile Perfect açarak geliştirmiştim kendimi. Oyun modları kullanmıştım daha düşük zorluk derecelerinde. (Fl4ndre Scarlet)
9-Neden herkesin acc si tavan yapmış durumda? Bu mod'da 100 veya 50 alınmıyor mu? Eğer acc tutmak bu kadar basit ise diğer modlara göre farklıları nedir?(acc bazında)
-Ctb'nin acc konusunda bir sıkıntısı yok dropletten dolayı, droplet meyveler arasında düşen parçacıklar, onları toplamak çok da zor değil sadece son seviyelerde zorlaşabilir o kadar, diğer modlardan farkı bu. (Lakia)
-CTB'de droplet dediğimiz bir olay var. Slider'larda iki meyve arasındaki küçük yuvarlaklar. Bunların büyükleri (komboya etki edenleri) 100, küçükleri (komboya etki etmez) 50 olarak geçiyor aslında. Küçükleri kaçırdığın takdirde acc düşer ama kolay kolay düşüremezsin. Hatta bazı patternlerde istesen bile düşüremezsin. Diğerlerini kaçırırsan zaten combo bozulur. Yani FC yapıp da acc'ın düşük olması pek karşılaşılacak bir durum değildir.
Kısacası, kimi mapler vardır FC'lesen bile SS için feci şekilde iyi bir aim gereklidir, kimi mapler vardır droplet bile yoktur FC'lersen %100'ün altında alamazsın. (Zeus-)
- Çünkü Catch the Beat'te Droplet (damla veya parçacık) vardır. Bunlar Slider yerine geçer. Bunlar toplanırsa eğer acc yüksek kalır. Bu oyun modunda eğer droplet kaçarsa %99 falan olur o acc. Eğer droplet kaçırmazsan SS rank olur. Bu yüzden çoğu kişinin acc'si tavan. Droplet toplamak önemlidir Catch the Beat modunda. (Fl4ndre Scarlet)