1-Taiko'yu nasıl tanımlarsın? Şöyle ki bir çok insan ilk başlarda std modunu görünce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor. Fakat sonra oynamaya başladıkça öyle olmadığı 'reading, ritim ve kas hafızası' terimleri ile tanışılıyor. Bu mod için de aynıları geçerli mi?
-Taiko, size Std/Mania/CTB modlarından bir tık farklı olarak notaların geleceği yer belli fakat notalar belli değil. Tek fark, her modda olduğu gibi oynayış tarzı. İki renk ve iki çeşit nota dışında Spinner ve Slider var. (Apollon the Red)
Taiko'da belli başlı kendine özgü patternler var ve slider gibi sürüklemeli ögelerin aksine sadece notalardan oluşuyor. STD modu gibi uzun uzun streamlere iki parmakla basmaktansa daha önceden tecrübe edinilmiş karışık patternlere dört parmak ile basılıyor ve bu da staminayı biraz geri plana atıyor. Bu noktada reading ve ritim devreye giriyor. Bazı yerlerde kısa ama çok daha hızlı streamler/patternler ortaya çıkacağı için tuş dizilimine bağlı bir hız artışı yapmanız gerekecek,burada da stamina devreye giriyor. Unutmayın,sadece patternleri okumak yetmez. Gözünüzü,beyninizi elinizle, renklerle senkronize etmeniz gerek; burada da kas hafızası ön plana çıkıyor. (zigizigiefe)
- Taiko için de std deki şeylerin aynısı geçerli. Oyunu öğrendikçe refleks değil de patternleri öğrenmenin ve okumanın önemli olduğunu anlıyorlar. BPM fazla önemli değil o zaten zamanla hallediliyor. (Jukiaz)
- Taiko her şeyden önce sabır demektir. Ne kadar iyi olursanız olun gözünüzü bir salise kırptığınızda en az 10 nota kaçırmanız demektir. Fail olup olmadığınızı sadece mapi sonuna kadar oynadığınızda görebilmeniz demektir. Fakat buna rağmen taikonun da standard gibi oynadıkça alışabildiğiniz bazı kısımları var. Nasıl standard oynarken simetrik desenleri veya üçlü streamlerin ne zaman çıkacağını az çok tahmin edebiliyoruz, taiko maplerinde de kullanılan belli başlı kalıplar var (kırmızı-kırmızı-mavi üçlü streami gibi). Oynadıkça fark ediyorsunuz ki şarkıların belirli kısımları haricinde hep bu tip kalıplardan oluşmuş maplerden oluşuyor taiko. Gözünüzle algılamasanız da beyniniz bunları bir şekilde algılıyor ve kendinizi hiç kaçırmadan basarken buluyorsunuz. Eğer gerçekten standardın bu okunması imkansız seviyesindeki maplerini taikoda görmek isterseniz Inner Oni isminde veya daha üzerindeki zorluklar buna denk gelir sanırım. Çok daha mappera özel, daha "doğaçlama" tamamen mapi yapan kişinin kendi ritim kulağına bağlı çıkardığı notaları oynuyorsunuz. Haliyle yakalaması ve okuması zorlaşıyor. Emek isteyen kısmı burası. (UnderminE)
2-Taiko'da görüldüğü gibi AR ve CS yok. O zaman bu gelen notalar neye göre ve hangi boyutlarda geliyor?
-Slider Tick Rate'ye göre notaların geliş hızları belirleniyor. Topların büyük ve küçük boyutları var bunlar sabit boyutlar. Küçük notalar standart olanlardır fakat büyükler ise map yaparken belirlenen özel ses efektleri sonucunda olur. (Apollon the Red)
-STD modunda sabit bir AR varken Taiko'da AR yok. Onun yerine SV(Slider Velocity=Slider hızı) AR'nin Taiko'daki karşılığı oluyor. Mapperlar map içinde istedikleri yerde SV değiştirebildiği için (Biz buna "ninja notalar" diyoruz) refleksler de çok önemli bir hale geliyor. Mapin daha yoğun kısımlarında veya düşük BPM şarkıların Kiai Time'larında mapperlar Slider Velocity'yi arttırabilir. (zigizigiefe)
- Taiko'daki AR olayı tamamen Slider Velocity dediğimiz hassas ayarla yapılıyor (Türkçe versiyonundaki adını bilmiyorum). Mapin zorluğu da BPM'nin yüksekliğine bağlı. Yani yüksek BPM + yüksek SV = Zor bir taiko mapi. Büyüklük küçüklük diye bir şey yok zaten, taikoda tüm notalar aynı boyutta gelir. Sadece bazı notalar büyük gelmekte, bunun sebebi de ona verdiğiniz hitsound yani sesin "Finish" olması. Hani şu çınnnnnn eden sert çınlama sesi. (UnderminE)
3-Yeni başlayan birisi için kendine uygun haritayı bulmasında haritanın genel zorluk seviyesi(star) en belirleyici faktör müdür?
-Taiko moduna özel olarak yapılmış haritalar, sizin gelişiminizdeki en etkili faktördür. Kantan, Futsuu, Oni, Inner Oni, Ura Oni sırasında bir zorluk seviyesi vardır. Kantan en kolayı, Inner ve Ura Oni'ler ise en zorlarıdır. Bazı mapperlar tek başına Oni yazabiliyor. Kişiden kişiye değişebilir. Tavsiyem, Onosakihitoo'nun maplerini oynamanız. Gelişiminizde çok yardımı olacaktır ve en önemli tavsiyem; asla convert map oynamayın (Inner Oni'leri rahatlıkla FC yapana kadar) (Apollon the Red)
-Kesinlikle ve kesinlikle HAYIR. Taiko'nun Star Rating sistemi şu an tam anlamıyla çöp olmuş durumda. Kolay bir mapteki iki notanın arasındaki mesafe biraz basit olmasa (Hızlı olsa demiyorum bakın, ne demek istediğimi gelişince anlayacaksınız.) bu 1,5 starlık bir mapi 2,5 star bile yapabilir. O yüzden yeniyken her türlü Kantan zorluğunu deneyin. Seçim önceliğinizin BPM olmasında fayda var. Bu arada söylemeden edemeyeceğim: Eğer yeni bir oyuncuysanız OnosakiHito'nun Kantan/Futsuu zorlukları ile başlamanızı KESİNLİKLE önermem. Çünkü maplerine koyduğu patternlerin yeni oyuncuları gerçekten zorlayacak, oyuncuyu geliştirmekten çok mapi zorlaştırmaya dayalı olduğunu düşünüyorum. Onun yaptığı Kantan ve Futsuuları Muzukashii'ye geçmeden önce deneseniz daha iyi olur. Onun yerine Nardoxyribonucleic ve lepidopodus'un (aka lepidon) maplerini oynamanız size kolay bir başlangıç sağlayacaktır.
(zigizigiefe)
- Çok temel düşünülürse evet, ama bazı mapler vardır ki düşük starlı maplere oranla çok daha kolaydır. Kendim örnek verecek olursam 5 star bir mapi FC lemeye zorlanırken 6.83 star bir mapi FC ledim. Yani mapin çeşidini star rate belirlemez ama tabi her modda olduğu gibi genel bir zorluğu vardır. Mapin çeşidinden kastım stream mapi olabilir, stamina mapi olabilir veya technical map olabilir. (frukoyurdakul)
- Yeni başlayan birine önerim kesinlikle convert mapleri oynamaması (convert = std için yapılmış mapler). Eğer gerçekten iyi bir oyuncuysa tamamen keyfi olarak veya pp avı için bu tarz maplere yönelebilir; ama yeni başlayanlara kesinlikle önermiyorum. Çünkü bu tarz maplerin kullandığı nota kalıpları, normal taiko kalıplarıyla çok alakasız. Gerçekten çok kaliteli seslendirme/hitsounding kullanması lazım. Ki mapinin hem taikoda hem standardda oynanabilmesini sağlayan mapperlar çok nadirdir. (Yanlış hatırlamıyorsam Naruto'dan Lovers şarkısının mapi buna uygundu.) Demem o ki zorluk isimlerini mutlaka öğrensinler. Bunlar da şu şekilde:
Kantan = Easy (bunları oynamaya başladığınızda ufaktan kalıplara alışırsınız)
Futsuu = Normal (burada biraz daha nota artar, hıza kendinizi alıştırırsınız)
Muzukashii = Hard (en keyiflileri bunlardır, fazla hızlı BPM'li olanları görmezden gelirseniz rahatlıkla oynarsınız)
Oni = Insane (Alışılagelmiş kalıpların sıkça kullanıldığı genelde herkesin mod ekleyerek oynadığı zorluklar)
Inner Oni = Extra (Bu da taikonun zor kısmı, belirli bir zorluk seviyesi yoktur geniş bir skalası var Ura Oni gibi)
lepido ve Ono taiko difflerini oynarsanız taikoya aşık olabilirsiniz. (UnderminE)
4-Harita modları(hr/dt/hd hepsi yani) tıpkı std'deki gibi aynı işleve mi sahipler? İşlevden kastım örn hr de dairelerin küçülmesi ar'nin artması od'nin artması gibi.
-HR modu, sizin notalara basmanızda aldığınız ACC'yi zorlar yani hit-meter'ı daraltır ve daha hassas basmanız gerekir. Aynı zamanda notaların size geliş hızını arttırır.
DT modu, şarkıyı 1.5 kat hızına çıkarır, notaların geliş hızları artar ve basmakta zorlanırsınız
HD modu ise notaların geldiği yerin belli bir kısmından sonrasını karartır ve 300 comboya kadar her 100 comboda bir gördüğünüz alan daralır. (Apollon the Red)
-Uzun uzun anlatmaya gerek yok.Tüm modlar Taiko'ya göre uyarlanmış halde. Daire küçültme-büyütme diye bir olay yok. Hard Rock modu AR yerine mapin SV'sini arttırır. Taiko'da sadece bir tane büyük nota vardır, onlar da finisherlar.(zigizigiefe)
- Taikoda HR modunda SV iki katına çıkar, yani notaların geliş hızı iki kat artar. OD değeri de STD de olduğu gibi değişir. DT modunda şarkının hızı 1.5 katına çıktığı için buna bağlı olarak aynı STD'deki gibi OD ve BPM değerleri değişir, başka bir farklılık olmaz. HD modunda notalar en sağdan itibaren kısa bir süre gözükür, sonrasında kaybolur. (frukoyurdakul)
- Hemen hemen aynı işleve sahipler diyebilirim. Sadece boyut kısmında olanları tamamen görmezden gelebiliriz. HR'de olan şey Slider Velocity'i artırmaktan ibaret. Yani notaların arasındaki boşluk artıyor ve biraz daha hızlı geliyor notalar. Bu mantıkla Muzukashii gibi zorluklar eğer ufaktan zorluyorsa Easy modu ekleyebilirsiniz. Hidden zorluğunda notalar ekranın sadece sağ tarafında birazcık gözüküyor, ondan sonra kayboluyorlar. Oyuncular genelde sağ tarafa bakarak oynuyor, ben pek beceremiyorum ama alışınca bu da oluyor. Ben HR moduyla oynamayı seviyorum, aralıklı geldiğinde okuması kolaylaşıyor hızını çok takmıyorum. FL modunu genelde Kantan-Futsuu gibi zorluklarda oynuyorlar. Zira sadece notaya bastığınız o daire kısmının etrafı aydınlık. Sağ tarafı hiç göremiyorsunuz. Ve yanlış hatırlamıyorsam her 100 comboda çemberin etrafındaki aydınlık alan biraz daha azalıyor. O yüzden kolay şarkılarda yapmak nispeten daha rahat fazla nota içermediği için. Atladığım bir şey yoktur sanırım üç aşağı beş yukarı böyle. (UnderminE)
5-Daha önce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecrübeye sahip birisi bu mod'a geçeceği zaman taiko için yapılmış haritalardan mı
başlamalı yoksa herhangi bir harita başlangıç için yeterli midir? Aynı soru daha önce hiç Osu! oynamamış kişi için de geçerli
-Taiko'ya yeni başlayacak olan kim olursa olsun, hangi moda yeni başlayacak olan bir oyuncu olursa olsun öncelikle oynadığı mod için yapılan maplerde ustalaşmalıdır. Ondan sonra convert(çeviri) mapleri oynayabilir. (Apollon the Red)
-Her ne kadar CtB çeviri mapleri konsepte bir nebze de uysa da aynı şey Taiko için geçerli değil. STD mapperın seçtiği hitsoundlar ile Taiko çevirisi birbirini tutmayabilir. Çeviri mapleri oynayan birçok top player var ama eğer yeniyseniz sakın iki-üç pp uğruna çeviri mapleri oynamayın. (zigizigiefe)
- Kendim önceden convert oyuncusu olduğumdan dolayı (gurur duymuyorum) yeni başlayanlara veya farklı bir modda uzmanlaşmış olanlara kesinlikle orjinal taiko maplerinden başlamalarını tavsiye ederim. Bu yolla normal maplere çok daha hızlı alışacaklardır. (frukoyurdakul)
-Her ikisi için de herhangi bir harita yeterlidir. Fakat taiko haritalarından başlanırsa daha iyi olabilir. Çünkü gelen notalar şarkıyla daha uyumlu oluyor. Std haritalarında bolca slider olduğu için taikoya çevrilirken bazen ritim bozulabiliyor ve std haritalarında sık sık SV değişebiliyor bu da taikoda okumanın zorlaşmasına neden oluyor. (Jukiaz)
- Bu sorunun cevabını 3. soruda vermiştim tamamen aynı şey. Yıldızına falan değil BPM'ye bakması çok önemli. Yıldızı genelde kullanılan notaların çeşitliliği falan belirliyor, kolay maplerde bunu çok da dikkate almamak gerek. (UnderminE)
6-Bu soru benim kişisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr/dt eklemenin extra 2-3pp den başka getirisi yok, özellikle
yeni başlayan oyuncular için. Onun yerine zaten bir kademe daha yüksek zorluk seviyesine sahip haritaları oynamak daha iyi. Peki taiko için de bu geçerli mi? Geçerli değilse benim gibi 3-4 saat sadece taiko oynamış birisi mod eklerse daha hızlı bir gelişim olur mu?
-HR, DT, HD modları sizin oyunda gelişiminizi arttırır ama ilk önce şöyle anlatayım. Örneğin: 4 star Oni mapi 99 Acc ve FC ile bitirdiniz, ondan sonra 2.5-3 star mapi HR ile veya DT ile oynamaya çalışın. DT sizin için sonraki seçenek olsun. Ama HR'ı kullanabilirsiniz çünkü okumanızı geliştirir ve daha rahat oynarsınız alıştıktan sonra. HD ise hobi seçeneğiniz olarak kalsın. (Apollon the Red)
-Acc çok önemli. Herşeyden önce acc kasması gerekiyor ki sonra modlarla oynamaya geçebilsin. Taiko'da genel olarak en çok tercih edilen mod Hard Rock'tır. Çünkü Taiko'da pp'yi etkileyen faktör acc, OD ve star olduğu için Hard Rock ile reading ve acc rahatça geliştirilebilir. Siz siz olun benim yaptığım hataya düşüp nomod player olmayın. (zigizigiefe)
- Eğer taikoda benim gibi sıfır mod gelişirsen ve amacın pp kasmak olursa, bir süre sonra tıkanırsın çünkü yüksek star mapler oldukça az bulunuyor. Ayrıca, 3 star mapin getirdiği pp tabi ki 2 star mape basılan DT veya HR'den daha fazla olur. Taikoda gelen pp, nota sayısı ve maksimum kombonun birbirine oranıyla + OD değeriyle + acc hesabı ile + star rate ile hesaplanır. Ve bir süre sonra star rate yetersiz kalacağından mecburen mod kullanmaya başlarsın. Şunu söyleyebilirim, 3 star map FC leyebilen birinin 2,5 star mape HR denemesini öneririm. Çünkü HR hem readingini arttırır, hem de acc ni. OD değeri cidden önemli bir ölçüde yükselir ve bu da zamanla senin daha tutarlı olmanı sağlar. (frukoyurdakul)
-Oyunda gelişmek pp kasmak gibi bir hedefim yok. Sadece boş vakitlerimde eğlenmek için oynuyorum. O yüzden nasıl pp kasılır gibi konularda fazla bilgim yok. Hoşuma giden, keyif aldığım haritaları oynuyorum. Özellikle pp kasmak için oynamadım hiç. Yeni oyunculara da tavsiyem budur. Zaten kendilerini geliştirince istemeseler bile pp kasabilecekler. (Jukiaz)
- Taikoda pp farmlamanın değişik yolları var. Genel sıralamada çoğunluğun modsuz bile zor geçtiği şeylere mod ekleyerek geçtiğinizde inanılmaz pp verebiliyor. Veya sadece bir mapten yüksek accuracy aldınız diye bile pp kazanabiliyorsunuz. Ama taikoyu pp kazanmaya oynamak yerine el alışkanlığı için oynamak daha faydalı, pp karşılığınızı her türlü alıyorsunuz zaten. Std modun aksine taikoda zorluklar arasındaki seviye farkı gözle görülür derecede fazla. Muzukashii modundan birden Oni'ye geçtiğinizde feleğiniz şaşıyor. O yüzden Muzukashii'ye HR gibi modlar ekleyerek elinizi en azından hızlı basmaya ve notaları hızlı okumaya alıştırırsınız. Yani ara zorluk yaratmış olursunuz kendinize. Kantan ve Futsuu arasında çok fark yok diyebilirim, eğer hızlı öğreneceğim diyecekseniz yapabileceğiniz en basit çılgınlık Futsuu'ya mod ekleyerek oynamak olur. Tekrar uyarayım, yeni başladıysanız BPM'i fazla yüksek seviyelerde seçmeyin. (UnderminE)
7-Taiko ile Mania diğer iki mod'a nazaran daha birbirlerine yakın olduğu için, ikisinden birinde tecrübesi olan birisi, diğer
mod'a geçtiği zaman daha kolay gelişme gösterebilir mi?
-Taiko'dan Mania'ya ya da tam tersi modlarda geçiş yapan oyuncular için oynayış mantığı birbirine yakın olduğundan dolayı mod geçişinde yeni başlayan oyunculara göre çok rahat gelişim gösterir fakat notaların yukarıdan yerine sağdan veya tam tersinin olması, oyuncunun ilk süreçte afallamasına neden olabilir. (Apollon the Red)
-Kişiye göre değişir. Mesela osu!mania 1.si jakads'ın ayrıca Taiko oyuncusu olduğunu burada bilen var mıdır bilmiyorum. Osu!mania oyuncularının bu konuda ne hissettiğini bilmiyorum ama onların Taiko'ya geçişi sonucunda ne kadar konsepti bilseler de renk ile tuşları özdeşleştirme konusunda sıkıntı yaşayacaklarını düşünüyorum. Aynı şey Taiko oyuncuları için de geçerli. (zigizigiefe)
- Gösterebilir. Özellikle maniada 4K oynayanlar. Kendimden örnek vereyim. Bir ara taikodan sıkılıp maniaya başlamıştım. Haritaları okumayı öğrenince taikodan gelen stream hızım sayesinde çok rahat yüksek BPMli şarkılar oynayabilmiştim. Fakat taikoda streamlar genelde kısa olduğu için maniada çok çabuk yoruluyordum. Daha sonra tekrar taikoya döndüğümde maniada gelişen staminam sayesinde uzun streamları yapabilmeye başladım. Yani ikisi de basma hızına dayalı olduğu için birbirini destekleyen modlar. (Jukiaz)
- Açıkçası birini oynayan, diğerini oynarken sıkıntı çekmiyor evet. Fakat herkeste var mı bilmiyorum ama ben ikisini birlikte yürütememiştim. Mania'yı çok sevmiştim, ama uzun süre mania oynadığımda artık taikoyu eskisi gibi oynayamadığımı fark etmiştim. Bu da maniayı bırakmamla sonuçlandı. (UnderminE)
8-Sizce insanlar neden taiko modunu oynamayı tercih etmeliler? Std'yi seçen insanları az çok anlayabiliyorum, gözlerine çok farklı geliyor 'oha şuna bak'
dedirten bir mod ilk bakışta. Taiko bana kalırsa ileri seviyede çok çok daha zor ve komplike olduğu için biraz zor geliyor ve diğer insanların da bu yönde
fikirlere sahip olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
-Bu sorudan sonra anılarım canlandı, müsaadenizle bahsetmek istiyorum. Taikoda ben size verdiğim tavsiye doğrultusunda gitmeyip en başta convert mapler oynamaya başladım. Yani oynadığım maplerin hiçbiri Taiko için özel tasarlanmamıştı. İlk 2 ay boyunca mavi ve kırmızı notaları birbirinden ayırt edemeyip en basit gelen notada bile hata yapıyordum. Sonra kendime inanıp başaracağım dedim ve oynama süremi arttırdım ve stilimi değiştirdim. En sonunda ise alışmıştım ve öğrenmiştim.
Kısacası; herkes bu nedeni kendinde aramalı. Ben Taiko modunu zevk aldığım için ve stresimi attığı için oynamayı tercih ediyorum. Başka bir oyuncu ben klavye tuşlarımı kırmak istiyorum deyip oynayabilir. Herkesin kendine özel bir sebebi vardır. Fakat insanların önyargılı olmaması gerekiyor. İnanan her insan başarabilir. (Apollon the Red)
-Bana kalırsa bu modu oynamak piyano çalmak gibi bir şey. Ezbere nota çalmak yerine her şeyi reflekslerine bırakıyorsun. Taiko'daki refleksi geliştirmek için de kişiye göre değişen bir gelişme sürecinden geçmek gerekiyor. Mod hakkındaki düşüncelerim de şu: Bazen DragonForce Taiko maplerini oynadığımda o en az 40-50 saniyelik streamlerde bateriyi ben çalıyormuş gibi hissediyorum. STD oyuncuları 200 BPM'lik DragonForce maplerinin ortasında "aa yoruldum biraz dinleneyim" derken Taiko oyuncuları Apparition gibi mapleri sonuna kadar durmadan götürüp bir gram yorulmuyorlar.(zigizigiefe)
- Bir kere alıştıktan sonra verdiği eğlenceyi bir kenara bırakalım, her şeyden önce Taiko inanılmaz bi stres atma aracıdır. O an enerji mi doldunuz veya bir şeye mi sinirlendiniz? Fareyi sağa sola oynatmaya, dikkatinizi vermeye mecaliniz yok ve sadece bir şeyleri mi kırmak istiyorsunuz? O halde klavyeninizi önünüze alın, arkanıza yaslanın ve no fail bile açmaya gerek kalmadan açın bir taiko mapi ve tuşlara abanın. Biliyorsunuz taikoda mapin orta yerinde fail olma diye bir şey yok, sonuna kadar gidiyorsunuz. Artık map bittiğinde geçerseniz puanınızı alırsınız, geçmezseniz de sağlık olsun en azından 2-3 dakika boyunca klavye parçaladınız. Bunun haricinde eğer güzel hazırlanmış taiko maplerine denk gelirseniz, sanki arkaplanda şarkının baterisini gerçekten siz çalıyormuşsunuz gibi muazzam bir his de verebiliyor. Üstelik doğru düzgün oynayan taikocu sayısı Türkiye standartlarında da çok az, güzel bir havası da olmuyor değil eheh
(Bu arada bahsetmeden edemiycem ben taikoyu ilk denediğimde -Rain- beni izlerken "beni taikodan soğuttun" demişti. Düşünün o kadar kötü bir oyuncuydum, hiçbir şey anlamıyordum. Ama sevince oluyor be <3) (UnderminE)
9-Ciddi anlamda gelişmek isteyen, fark yaratmak isteyen kişilere ne önerirsiniz?(daha çok oyna,pratik yap,farklı tarz haritalar oyna dışında!)
-SADECE TAIKO MODUNA ÖZEL OLARAK YAPILAN HARİTALARI OYNAYIN VE PP'NİZE ALDANMAYIN!
Bu cümleyi osu! hayatınız boyunca unutmayın. Hiçbir zaman pp'nize bakıp üzülmeyin ya da "OHA ŞU MAP 200 PP VERİYOR HEMEN
OYNAMALIYIM" düşüncesini kafanıza hiçbir zaman sokmayın. Her zaman kendiniz olun, yüksek derecesi olan oyuncuların oynayışlarını izleyin, yavaşlatıp izleyin ve tuşlara nasıl bastığını anlamaya çalışın. Bir haritayı hatasız bitirene kadar tekrar deneyin. Hata yaptığınız yerde ragequit atmaktansa haritayı bitirin ve sonra tekrar deneyin. (Apollon the Red)
-Kendilerini geliştirmek için Hard Rock modunun özellikle üstünde durmaları gerekiyor. Hidden ile kafalarının karışacağını düşündüğüm onu sonraki plana, geliştikleri zamana bırakmaları daha iyi olur. Eğer asian değilseniz 200BPM mapleri DT ile oynamanızı önermem, geliştiğinizde bile.(zigizigiefe)
-Taiko gerçekten çok farklı şekillerde oynanabiliyor. Bunların en çok kullanılanı (d = kırmızı, k = mavi nota olarak varsayarsak) kddk biçiminde tuş dizilimi veya ddkk şeklinde tuş dizilimidir. Oyuncu, taikoya başladığında hangi tuş diziliminin kendine rahat geldiğini ve nasıl en rahat oynadığını, yani kaç parmak kullanarak rahat oynadığını öğrenmelidir. Kendim için konuşayım, ben kddk oyuncusuyum ve sadece işaret parmaklarımı kullanıyorum. Bunun avantajları var, dezavantajları var. Aynısı ddkk için de geçerli, monostreamlerde (dddddd veya kkkkkk şeklinde gelen notalarda) sadece tek el kullanıldığından dolayı oyuncular zorlanabilir. kddk oyuncularında bu tarz bir sorun gözlenmez. En çok kullanılan stil (japonları çıkarırsak) ddkk stilidir, çünkü kddk stiline göre notaları sırayla okumaktansa direk hangi renk olduğunu okuyup o elle-parmakla basarak notayı doğru bir şekilde çaldırabilir. Yerine göre 2, yerine göre 3 veya yerine göre 5 parmak kullanan oyuncular bile var. O yüzden, taikoya başlarken öncelikle hangi tuş diziliminin size en rahat geldiğini tespit etmek gerekir. Buna ek olarak, kesinlikle acc korumalarını öneririm. Taikoda bir FC yi acc yi yüksek tutarak geçebilme şansınız vardır, komboya STD kadar bağlı değildir. Accuracy korumak taikoda kombo tutturmaktan daha önemlidir. (frukoyurdakul)
-Osu bence bir enstrüman çalmaya benziyor. Nasıl bir enstrümanı öğrenmek ve iyi çalmak için bol bol pratik yapmaktan başka yol yoksa osuda gelişmek de öyle. Tabi gelişme süresi kişiden kişiye, günde kaç saat oynadığına ve bunun gibi etkenlere göre değişir. Bazı insanlar günde 1 saat oynayarak günde 3-4 saat oynayanlardan çok daha iyi olabilirler. Bunun örnekleri var. Farklı bir öneri olarak kendilerini zorlayabilirler. 4-5 yıldız oynuyorlarsa 7 denesinler. Birkaç gün hatta birkaç hafta oynayamayacaklar ama daha sonra haritanın yarısına gelebildiklerini belki de bitirebildiklerini görecekler. (Jukiaz)
- Modlarla yatıp modlarla kalkması gerekiyor bu arkadaşın. Çünkü taiko maplerini artık herkes bir şekilde geçebiliyor. Oyuncular arasındaki farkı tamamen eklediğin modlar yaratıyor. Mesela HD/HR modlarını birlikte kullanan oyuncu sayısı (zor maplerden bahsediyorum) epey azınlıkta. En azından sadece bu iki modu ekleyerek yüksek yıldızlı mapleri geçmeyi başarırsa belli çaplı bir fark yaratmış olur diye düşünüyorum. Gönül ister Inner Oni'ye Flashlight ekleyip oynasın ama o kadar fark bizim memleketten çıkmaz bence. (UnderminE)
10-Dğier oyun modlarına kıyasla oyuncuların playcountları ve oyun içi süreleri neden çok çok daha az? Bunun sebebi taiko için yapılmış ranked haritaların azlığı mı yoksa diğer modlara göre
daha çabuk öğrenilmesi ve hızlı gelişme mi?
-Oyuncunun eli alıştığı anda onu kimse tutamaz. 24 saatte 1.5k pp kastığım gün aklıma geldi. Hem taiko için yapılan bazı "farm" maplerinin yüksek sayıda pp vermesi ve maplerin sınırlı olması playcount ve oynayış süresini düşük tutuyor. (Apollon the Red)
-Alakası yok.Taiko oynamaya başlayıp hızlıca yüksek derecelere ulaşan oyuncuların büyük bir çoğunluğu daha önceden Taiko no Tatsujin oynamış kişiler._yu68 (Taiko Dünya 1.si) de buna dahil.Aynı şey osu!mania için de geçerli.osu!maniaya başlayıp hızlıca rank atlayan kişilerin büyük bir bölümü daha önceden Stepmania,O2Jam,Lunatic Rave vb. oynamış kişiler değil mi zaten? (zigizigiefe)
- Playcountlar neden az bilmiyorum. Nintendoda "Taiko no Tatsujin" diye bir oyun var. Çoğu oyuncunun oradan tecrübesi olabilir. Birde patternler yüzünden diye tahmin ediyorum. Taikoda mania yada std kadar çok sayıda ve karışık patternler yok bu yüzden öğrenmesi biraz daha kolay. (Jukiaz)
- Şimdi taiko maplerinin az olduğu kaçınılmaz. Ama son 2 yıldır falan bu engelin ufaktan aşıldığını düşünüyorum. Bir de standardın aksine taiko mapleri genelde çok uzun şarkılardan oluşmuyor, Taiko no Tatsujin (yani taikonun alındığı orijinal oyun) şarkılarını kullandıkları için kısa kısa mapler oluyor. Onun haricinde en üstte de dediğim gibi taikoyu oynadıkça fark edeceğiniz şey aslında Insane difflerin çoğunlukla aynı nota kalıplarından oluşması. Aradaki fark sadece hızları ve ufak bir kaç nota dizilimi oluyor. O yüzden bu farkı görebilen oyuncular zaten bir nevi belli bir çıtanın üstüne çıkabilmiş oluyorlar. Oradan itibaren taikoyu bıraksa bile geri döndüğünde 1-2 mapten sonra aynı kıvamı yakalayabiliyor. Asıl zaman gerektiren kısım Extra zorluğundakileri geçebilmek ve genelde işin bu kısmına dalmak istemiyor çoğu taikocu. Ben Oni veya bazı Inner Oni mapleri oynayayım bana yetiyor diyorlar. Sonuçta bunlar da pp veriyor, üstelik keyif de aynı keyif. Fazlası artık standardda şu kimsenin kolay kolay geçemediği 1-2 zorluğa sahip overmapleri geçmeye çalışmaya benziyor. Bu arkadaşlar da ülkemizde azınlıkta. Tercih meselesi işte. (UnderminE)