forum

[REHBER] osu! Başlangıç Kılavuzu

posted
Total Posts
45
Topic Starter
HakoFixed
Öncelikle söylemek istediğim birkaç şey var;
* Rehberin amacı, kesinlikle 'bunları yaparsanız çok iyi oynarsınız' değil. Aksine benim gibi biraz daha 'yaşlı' oyuncuların, forum kültürü olan kişilerin bundan 5 yıl sonra bu oyuna başladıklarında onlara başlangıç için 'yol gösterici' olması için hazırladığım bir kılavuz diyebiliriz.
*Her türlü 'yapıcı' eleştiriye açık bir insanım, yorumlarınızda buna dikkat ederseniz çok sevinirim.
*Bu rehber hepimizin, o yüzden hatalı olduğum yerleri söylemekten çekinmeyin ki düzeltebileyim fakat özellikle STD konusunda kişisel fikirlerim olduğu için cunu da göz önüne alın.
*Türkçe kurallarına mümkün olduğunca uymaya çalıştım, arada hatalarım varsa affedin :) STD dışındaki yazılarda alıntı yaptığım için düzeltme gereği duymadım ve sürekli 'tırnak'işareti koymaya da üşendim o yüzden o kısımları görmezden gelin :D
*Son olarak bu rehberi yapmamda yardımcı olan, zamanının bir kısmını da olsa ayıran Mania, Taiko ve Catch The Beats mod'unun Türkiye sıralamasındaki top playerlara çok teşekkür ediyorum. Ekin ve Said Severengiz'e ayrı teşekkür ediyorum ;)


Ayrıca ilgilenenlere forumda rehber niteliğinde daha başka konularımız da mevcut.

*Genel- https://osu.ppy.sh/forum/t/360943
*Genel- https://osu.ppy.sh/forum/t/98340
*Genel- https://osu.ppy.sh/forum/t/532741
*Taiko- https://osu.ppy.sh/forum/t/402825
*Taiko- https://osu.ppy.sh/forum/t/532461
*Mania- https://osu.ppy.sh/forum/t/252652
*Genel- https://osu.ppy.sh/forum/t/392464

STD dışındaki diğer 3 mod'umuz için hazırladığım 'rehber'niteliğindeki klavuz tamamen bu oyunda iyi olduklarını gördüğüm kişiler tarafından cevaplanmıştır. Herkese tek tek soramazdım. O yüzden lütfen 'ona sormuş bak bana sormamış' gibi tripler ile gelmeyin bana kızmayın. Şu an 2000pp de olan birisi bile benden daha tecrübeli olacağı için yüzlerce kişiye bu soruları yöneltip fikirlerini almam gerekirdi fakat öyle bir durum söz konusu değil. Olabildiğince açık, net ve yalın tutmaya çalıştım, umarım anlayış gösterirsiniz.

O zaman başlayalım.



Rehberimiz bir hayli kalabalık olduğu için şöyle bir kısayol düşündük Ekin ile birlike;
Burada ihtiyacınız olan 'ana konu başlıklarını' belirteceğim ve siz de 'ctrl+f' komutunu kullanarak o kısıma gidip daha da detay bilgilere ulaşabileceksiniz. Arama yaparken (s1, s2, s3) gibi aratırsanız çok daha verimli sonuç alırsınız.


s1: Osu!'ya Genel Giriş.
s2: Beatmap Bilgileri, İndirmek Ve Yüklemek.
s3: Osu! Profilimiz, Detaylı İstatistik, PP Nasıl Kazanılır, Oyun İçi Ayarlar.
s4: Chat Ve Kısayollar.
s5: Oyun İçi Beatmap Terimleri Ve Anlamları.
s6: Haritalara Eklenebilen Oyun İçi Modlar.
s7: İyi Oyuncular Hakkında Bilgiler.
s8: Sık Sorulan Sorular.




[s1]

Osu! Nedir?

Osu! kendi içerisinde 4 farklı modu bulunan ve aslında bakıldığında birbirinden bağımsız 4 adet oyun diyebiliriz. Hepsine ufaktan değinelim, aşağı indikçe daha detayına ulaşacaksınız.

1-Osu! standart(std)
2-Osu! Taiko
3-Osu! Catch the beats(ctb)
4-Osu! Mania(piano)

Osu! standart(std- dairelere tıklama diyebiliriz :D)

Arkadaşlar bir çoğumuzun oyuna bu mod ile başladık çünkü en çok bu mod oynanıyor(maniacılar çıldırdı) 'oha abi adamdaki refleks'e bak, abi benim başım döndü gidiyorum ben, nasıl ezberleyebiliyor ya' gibi gibi bir çok farklı söylemler ile bu oyunla tanıştık. Daha fazla uzatmadan biraz bilgi vereyim. Eğer tutorial(öğrenme haritasını)oynadıysanız az çok bu işin nasıl işledğini kapmışsınızdır. Ben yine de anlatayım.

Kısa bir giriş: Arkadaşlar oynadığınız bu oyun 'kendinizi zorlamak, sabır ve sabır' dan ibaret. Her ne kadar basit mekaniklere sahip olsa da oyunun içine girdikçe sadece 4 temel mekanik üzerine kurulmuş bu oyunun ne kadar zorlayıcı olduğunu anlıyorsunuz. Öncelikle sizin bu oyuna genel olarak ısınmanız gerek. Müziği hissetmeyi, müzik dinlerken ayağınızla ritim tutmayı seviyorsanız, belli bir tecrübeden sonra bu oyunun tam size göre olduğunu anlayacaksınız. Size bir kaç harita örneği vereceğim. Bunlar en çok oynanmış haritalar var özellikle ritim konusunda gayet başarılılar. Tabi ki indirdikten sonra kendinize uygun zorluğu seçip oynamanızda fayda var.

https://osu.ppy.sh/s/140662
https://osu.ppy.sh/s/123593
https://osu.ppy.sh/s/87630
https://osu.ppy.sh/s/53857

Peki neden bu haritalar? Çünkü genel olarak bütün haritalar için geçerli olsa da bu haritalarda belli bir tekrar sayısından sonra(örneğin 10) artık hangi patern(örüntü, şema veya kalıpdiyelim) geleceğini biliyorsunuz veya tahmin ediyorsunuz. Bu haritayı bir çok kez oynamanın getirdiği bir şey olsa da aslında 'kas hafızası' dediğimiz olaya çıkıyor ve siz ritimi yakalamış oluyorsunuz. Yeterli tecrübeye ulaştığınız zaman ne geleceğini tahmin ettiğiniz için gözünüz ve parmaklarınız daha hazır oluyor. Örneğin bu haritada https://osu.ppy.sh/s/290897 (yeni iseniz baya zor olur sizin için) paternler hep kendini tekrar ediyor yani dakika 1.30'da olan patern ve ritim dakika 3.00'da da aynı veya benzer. Hal böyle olunca siz oyun içerisinde o ritime girince karşınıza ne geleceğini görebiliyorsunuz ve kendinizi hazırlıyorsunuz. Oyunun çok temel prensini aslında bu. Tabi ki de bu oyunda nereden baksanız 500 bin den fazla harita var. Hal böyle olunca bu dediğim kalıba uymayan ya da çok çok çok daha güzel ve ritime uygun yapılmış haritalar var. Hepimiz bu oyuna bu şekilde başladık. İlk başlarda oyuna alışma süreci olduğu için ritime odaklanamama veya çok basit aim hatalarından dolayı bitiremediğimiz haritalar oldu. Bazı kişiler tabletlerini, klavyelerini kırdı. Fakat oyunun büyüsüne kapılınca pek de önemsemiyorsunuz nasıl oynadığınızı. Daha fazla uzatmadan son bir cümle bile bitireyim. Ne kadar çok çalışırsanız, o kadar başarılı olursunuz.


Reading: 'Reading olarak kastedilen sey aslında Approach Rate(AR) kavramına adapte olmaktır. Genellikle bir mapin zorluğu arttikça, o mapin Approach Rate'i daha yüksek olması o mapi daha kolay okunabilir hale getirir.' (Tornado)

Bunu ben Tornadoya sorduğum zaman sağolsun cevaplamıştı, zamanla ben de kendimi geliştirdim ve şimdi biraz daha eklemek istediğim şeyler var bu konu hakkında.
Evet, reading genel olarak AR ve BPM kavramlarına alışmak diyebiliriz. Daha net hale getirirsek; gördüğünüz şekilleri(paternleri) beynimizin algılayabilmesi ve size 'şimdi söyle yap, burada böyle yapman lazım' tarzında komutlar vermesidir.
Özellikle haritaya herhangi bir mod eklemiyorsanız ve yavaş yavaş harita zorluklarını arttırıyorsanız, çok fazla bir şekilde sizi etkilemeyecektir. Çünkü zaten gözünüzü yavaş yavaş alıştırıyorsunuzdur. Fakat bazı mapperlar(haritayı yapan kişi) var ki özellikle eski oyuncular, onların haritaları bu kalıpların dışında kalıyor.
Siz görüyorsunuz ve beyniniz diyorki 'şurada slider var bas' diyor fakat basıyorsunuz 'o da ne!' gördüğünüzün tam tersine, aksi yönde hareket ediyor ve miss alıyorsunuz. İşte bu tarz olaylarda sizin 'reading' kapasiteniz devreye giriyor.
'Hollow Wings' 'DJPop' 'Taeyang' 'monstrata' bu mapperlar bu tarz 'reading' haritalar konusunda baya tecrübeli kişiler diyebiliriz.

Örnek olarak bu haritaları verebilirim.
https://osu.ppy.sh/b/691244
https://osu.ppy.sh/b/1050582
https://osu.ppy.sh/b/272317 (bu biraz farklı bir tarz)
https://osu.ppy.sh/s/484689

Eğer yeni iseniz bu haritaları 'auto' mod ile deneyebilirsiniz. Gözünüze ne kadar farklı geldğini anlayacaksınız. İşte bu da neden önce auto ile izleyin dediğimin kanıtıdır.


Bu seviyelere gelmek öyle düşündüğünüz gibi basit değil. Özellikle yeni başladıysanız kesinlikle oynamanızı tavsiye etmem ki zaten oynayamazsınız :) Bu ve bu gibi seviyelere başlamanız için en azından oyunda 5-6aylık bir süreyi devirmeniz ve ar10'a kadar iyi derecede okuyabilmeniz gerek. Ondan sonrasında sadece çok fazla pratik yaparak daha iyi hale gelebilirsiniz. Fakat dün -GN nin yayınında bir kez daha şahit oldum. Bizzat kendisi söyledi 'eğer aylarca düşük AR alışırsanız eski öğrendiğinizi unutursunuz' gibi bir cümleydi. Yani genel olarak oyun stilinizde sürekli aylarca AR10, easy mod, veya daha düşük ARler'de takılırsanız bir süre sonra o eskiden öğrendiğiniz hızı kaybedersiniz. Fakat yine çalışma ile tekrardan eski halinize gelirsiniz. Dengeyi yakalamak önemli.
Oyuncu örnekleri olarak ise aşağıda 'Easy' mod oynayan oyuncuların hepsini buraya dahil edebiliriz, onun dışında yine aşağıda paylaşacağım 'özel oyuncular' bölümünde daha fazla kişiyi görebilirsiniz.


Ritim: Bu oyunda sizin harita ve şarkı ile birlikte olan uyumunuzdur. Zamanla gelişen bir şeydir. Sevdiğiniz şarkılarda çok daha iyi oynadığınız zaman anlayabilirsiniz. Onun dışında bu tarz haritalarda https://osu.ppy.sh/s/441155 neredeyse 20-30 tekrardan sonra gözünüz kapalı bile basacakmışsınız gibi olur. Gayet normaldir, bu tarz haritalardan bol miktarda bulunmakta. Özellikle metal, rock ve folkmetal tarzı şarkıların haritaları buna çok uygun oluyor. Dikkat etmeniz gereken konu ise bu tarz haritalar 'tryhard' isteyen zorluk seviyesi yüksek olan haritalardır.
Birkaç örnek daha; https://osu.ppy.sh/s/79498 -- https://osu.ppy.sh/s/237768 -- https://osu.ppy.sh/b/674350


Osu! std modu genel olarak %99 klavye+mouse veya grafik tablet ile oynanır. Çünkü daha stabil, efektif ve sağlam olur. Default olarak klavyede z ve x tuşlarıdır. İsterseniz ayarlardan değiştirebilirsiniz. Sadece mouse ile de oynanabiliyor tabi ki hatta çoğumuz ilk 1-2 hafta öyle oynamıştır. Başlarda oynanabilse de ileri seviyelere geçildikçe çok zorlanırsınız. Klavye ile başlamak kesinlikle önerilir.

Sadece mouse ile oynayan bildiğim kişiler: Riviclia, gasanww, Zettus, [ oitaN ]


TABLET Mİ? !!!! O ne? - Arkadaşlar bir çoğunuz gerek twitch yayıncılarından gerekse youtube'daki videolarda görmüşsünüzdür. Elinde kalem altında tablet var ve mouse kullanmıyorlar. Evet bu cihazın adı Grafik tablet. Kullanım alanı amatör ve profesyonel grafikerlerin, çizerlerin ya da artwork ile uğraşanların işlerini yapmalarına, daha doğal çizimler elde etmelerini sağlıyor. 'Eeeee, ama bu mouse dan kolay baksana kalem çok seri, hafif ve hızlı. Bende
de olsa bende yaparım' der gibisiniz fakat düşündüğünüz gibi değil malesef, izin verin kısaca açıklayayım.

Şimdi öncelikle artıları ve eksilerinden bahsedelim, bunlar tamamen benim görüşüm.

+Daha çevik,
+Yıllardır kalem tuttuğumuz için hakimiyet olarak daha iyi ,
+Daha seri olabiliyorsunuz.
+Klavye, masa pozisyonunuza göre aktif area dediğimiz(kullanılabilir alan)'ı istediğimiz gibi ayarlayabiliyoruz ve rahat edebiliyoruz.

------------------
-Mouse dan sonra tablete geçecekseniz en az 2 hafta en fazla 3 ay gibi bir alışma süresi var.(pp kasma döneminde iseniz kesinlikle geçmeyin)
-Mouse da olduğu gibi aiminiz hiç bir zaman durmayacak, milimetrik bile olsa aiminiz sürekli hareket halinde olacak. Drag, yani sürterek oynamıyorsanız tabiki.
-Bazı modellerin kalemleri rahat ve hafif olmayabilir, almadan önce araştırın ve bütçenize en uygununu seçin.
-3 marka dışında gereksiz pahalılar. Tabi ki bunda profesyonel çizim için kullanıldıkları için payı büyük. (Uygun olanlar: Gaomon - Huion 420 - Xp-pen g430)


Açıklama: Arkadaşlar kesinlikle tablet almak zorunda değilsiniz, KESİNLİKLE! Mouse ile oynayan o kadar sağlam oyuncu var ki bazen tablet alıp onlar gibi olamadığınızı görünce çıldırabilirisiz. Bu gayet doğal Siz de o insanlar kadar pratik yaparsanız siz de iyi olursunuz. Unutmayın bu tamamen kişisel bir mesela herkes tablet ile ya da herkes mouse ile oynayamaz. Eğer fazladan paranız varsa ve merak ediyorsanız alın deneyin, pişman olmazsınız.

Top500 den bazı mouse oyuncuları. TR#1 Rekia / Angelsim, Azerite, Wilchq, MouseEasy, FunOrange, Doomsday



Öncelikle std modumuz için 4 farklı mekaniğimiz var;


Circle: bizim tek tıklamamız gereken daireler.
Slider: başlangıç dairesine basıp ardından hala basılı tutmaya devam ettiğimiz ve sliderın yönü boyunca sürüklenen daireyi takip ettiğimiz(boru, tüp, artık ne derseniz :D)
Spinner: aim'in dairesel hareketi ile ortadaki noktanın etrafında turlamamız.
Streamler ise ard arda çok sık gelen dairelere basmamız. Burada iki parmağımızı da kullanmamız gerekiyor.(zxzxzxzxzx gibi) Başlarda zorlanabilirsiniz fakat ileride alışınca çok hoşunuza gidecektir.


Osu! taiko(drum, kendine has bir tarzı var)

Bu modumuz ise std'den sonra insanların ilk denediği mod diyebiliriz. Kendi fikrimi sorarsanız ileri seviyede inanılmaz zevkli ve zor.

d(Don): Oyundaki kırmızı notalara denir.
k(Kat): Oyundaki mavi notalara denir.
Slider(Drumroll): Bu sliderlar standard veya mania'daki sliderlar gibi sürüklenerek veya basılı tutarak geçemezsiniz. Şarkının BPM'ine göre rastgele stream veya singletap(mapine göre değişir) yapmalısınız.
Spinner(Shaker): Bunlarda yine aynı şekilde standard'da olduğu gibi döndürmezsiniz. Don-kat-don-kat şeklinde basarsınız.
Finisher: Oyundaki büyük notalardır. Finisher don ise iki tuşa da aynı anda basın. Aynı şey kat için de geçerli.
Mod hakkında küçük bir bilgi: Notalara bastıkça aldığınız skorlar standard'daki gibi "Ne kadar yüksek kombo yaparsan o kadar fazla hit başına skor alırsın" mantığıyla tam olarak hareket etmez. Mesela normalde 300 puan alıyorsunuz 10 kombo yaptınız 380e çıktı 20 kombo yaptınız 460 oldu diye diye 1100e kadar çıkabilir en fazla(Modsuz oynuyorsan en fazla 1100 olur.)


Osu! Catch the beats(ctb- elimizle bir tepsi yönlendirdiğimiz ve meyveleri yakalamaya çalıştığımız bir mod diyebiliriz)

Aslında benim gibi kraloyun, extremoyun gibi flash siteler ile büyümüş olanlar için aşina olduğumuz ama aynı zaman da çocuk oyunu gibi gelen bir mod. CTB'ciler şu an tirggered! :D Çocuk oyunu dediğime bakmayın kendisinin ileri seviyesi bir hayli zor.

Mekanik olarak;
Bir adet tepsimiz ve dash(hızlanma 2x) tuşumuz var. İstediğiniz tuşlara atayabilirsiniz, klavye ve elinizin pozisyonuna göre en rahatını arayın ve bulun.
Dash(2x hızlanma) yazdığım üzere hızımızı iki katına çıkartan bir mekanik hızlı ve seri olan haritalar için kullanmanız gerekmekte yoksa yakalayamazsınız.


Osu! Mania(piano)

Şu modu oynayanın gözleri, dünyayı farklı görüyor sanırım. İlk başlarda inanılmaz zevkli bir mod, belki orta seviye için de öyle fakat ileri seviye için
insanlıktan çıkmanız gerekiyor.(bence)

Mekanik olarak;
Sadece notalara basmamız gerekmekte hepsi bu. Yine istediğiniz tuşlara atama yapabilirsiniz, artık hangi key(tuş) modunda oynuyorsanız.




[s2]


HARİTA VE SKIN İNDİRMEK, OYUNUN İÇİNE YÜKLEMEK


Arkadaşlar harita indirmek oldukça basit bir işlem, tek yapmamız gereken hesabımıza girmek>üst tarafta bulunan beatmap kısmına gelmek ve ranked kısmına tıklamak. Buradan sonra mouse ile haritanın üstüne geliyoruz ve hangi mod'un oyuncusu ise o mod için yapılmış haritalara tıklayarak sağ taraftan 'download' yazısına tıklamak.




Ayrıca bu linklerden map packlerine ulaşabilirsiniz.

* https://osu.ppy.sh/forum/t/507990
* https://osu.ppy.sh/forum/t/330552
* https://osu.ppy.sh/p/packlist

Buradan istediğiniz özellikleri sahip bütün haritalara ulaşabilirsiniz.

* http://osusearch.com/


Meyve gibi olanlar- CTB
Yıldız olanlar- STD
Yuvarlak olanlar- Taiko
Dikdörtgen olanlar- Mania

'Eeeeee indirdik şimdi ne yapacaz?' çok basit tek yapmanız gereken haritaya çift tıklamak(klasör açar gibi) o kendisi otomatik yükleyecektir.
Gelelim işin püf noktasına. Örneğin 200 tane harita indirdik tek tek yapmayacağız tabi ki de. Hepsini seçiyoruz ve oyun açıkken oyunun içine sürüklüyoruz ve oyun tek tek hepsini tarıyor.
Diğer bir yol ise (max 20) seçin ve sağ tıklayıp 'aç' komutuna tıklamak. Bu kadar.




Aynı şeyler skin yüklemek istediğimizde de geçerli. Buyrun tarzınıza uygun skini indirip kullanabilirsiniz.

https://osuskins.info/





Bunlar sizin oynadığınız haritanın ne türde bir statüye sahip olduğunu gösterir. Soldan sağa;

Ranked, Approval, Loved, Unranked

Ranked: Bu statü haritanın onaylandığını, en az 3 farklı zorluk modu olduğunu gösterir. Bu haritalar size pp, acc ve sıralama kazandırır.
Approval: Ranked statüsündedir. Fakat bu statü genel olarak 3dk ve 5dk üzeri ve tek zorluk seviyesi(bazı) haritalar için geçerlidir. Daha çok topluluk tarafından çok sevilen ve haritanın da güzel olmasından kaynaklıdır.
Loved: Henüz yeni bir statü diyebiliriz. Bu haritalar topluluk tarafından çok sevilen fakat ya ranked kriterlere uymadığından ya da çook zor olduklarından(kısaca sistemi bozuyor diyebiliriz)
ranked statüsünde değildirler. Size sadece sıralama verir. Bu haritalardan pp ve acc alamazsınız.
Unranked: Yetkililer tarafından onaylanıp diğer 3 katagoriye alınmadan önce bütün haritalar unranked olarak sisteme girerler. Bu haritalardan pp, acc ve sıralama alamazsınız. Skorlarınızı sadece siz
ve aldığınız replaylar ile başkaları da görebilir. Eğer aradan zaman geçip harita onaylanırsa, daha önce yaptığınız tüm skorlar silinir ve yeniden oynamanız istenir.



[s3]


PROFİL VE AYRINTILAR




Şimdi ise gelelim bizim detaylı istatistiklerimizin tutulduğu sitedeki profilimize. Ondan önce bir bilgi vereyim; oyunda her haritayı oynadığınızda pp elde edemezsiniz.
Sadece 'ranked status' dediğimiz haritalardan pp ve acc elde edip sıralamaya girersiniz.(loved status'de sadece sıralamaya girersiniz)
Diğer 'unranked status' dediğimiz haritalar yetkililer tarafından henüz onaylanmadığı için onlardan skor elde edemezsiniz.

Ranked Score: Oyun içerisinde 'Ranked' haritalardan aldığınız puanlar toplamı. Bu nasıl işliyor peki?
Öncelikle Bir harita fclerseniz burası artar. Ya da Top rank'ınıza bağlı olarak yüksek combo yaptığınız ama fcleyemediğiniz bir haritadan aldığınız score buraya yazılır. Bildiğim kadarıyla bu şekilde yani 1000 comboluk bir haritada en fazla 30 combo yaptığınızda buraya işlenmiyor diye biliyorum çünkü çok kötü bir performans sergilemiş oluyorsunuz.

Hit Accuracy: Arkadaşlar kısaca 'acc' dediğimiz şey. Oyunda tıkladığımız her daireden 300-100-50 veya x(miss) alırız. Eğer tüm haritayı
300 basarak bitirir isek 'SS'dediğimiz notu alırız ve acc miz %100 olur. Bu aldığımız 100,50 ve x'lere göre değişiklik gösterir. Örneğin 1000
comboluk haritada 10 defa 100 basarsanız acc niz 99.86 olabilir veya 100 comboluk bir haritada 1 kere 100 e basarsanız acc niz 98.00 olabilir.
Özellikle yeni başlayanların çok taktığı bir sorun bu. Yeni başlayan arkadaşlara tek tavsiyem acc'yi kafanıza takmayın siz geliştikçe o da yükselecektir.
(tabi oyuna başlayalı 3 ay olmuş acc niz %60 ise orada bir sorun vardır) :D

Play Count: Bu sizin 'ranked' haritaları oynama sayınızdır. Çok önemli bir istatistik değil kafanıza takmayın. PC si sizden daha yüksek olan birisinin iyi oynadığı anlamına gelmez aynı şey tam tersi için de geçerli.

Play Time: Bence acc den sonra bakılması gereken bir öğedir kendisi. Çünkü bu sizin oyun içerisinde ne kadar geçirğinizi kısaca tecrübenizi gösteren bir istatistiktir(kesin olarak değil tabi) 'daha iyi nasıl olabilirim' sorusunun cevabı aslında burada yatıyor.
Top500 içerisindeki oyuncuların %80 lik kısmının oyun süreleri en az 700-1000 saat arası değişmekte ve bu süreler sadece ranked haritalar için geçerli
Unranked dediğimiz yani bitirdiğiniz zaman pp, acc ve sıralama alamadığınız haritalardır bunlar, oyun süresinden sayılmazlar. Ve bu istatistik siz sadece haritayı oynadığınız süre boyunca çalışır yani harita seçme ekranında iken saymaz. 3dk lık bir haritayı bitirdiyseniz 3dk playtime alırsınız .
Diğer türlü oyunda olduğumuz süre boyunca olaydı sanırım TR sıralamasında en çok süre bende olabilirdi.

Total Score: Toplam ranked skorunuzdur. Önemli bir değer olduğunu düşünmüyorum.

Current Level: Bu oyundaki en gereksiz değer olabilir kendisi. Yefi başlayan oyuncuları yanıltmaktan başka bir işe yaramıyor :D
'abi benim levelim 43 nasılım?' gibi sorular ile karşılaşmamıza sebeb oluyor. Kesinlikle bir önemi yok siz oynadıkça leveliniz de artacaktır. Sadece zevk için konulmuş.

Total Hits: Bildiğim kadarıyla yine sadece ranked haritalar için geçerli bastığınız daireleri sayan bir sayaç. Fakat net bir
bilgim yok. Belki sadece 300 bastıklarınızı sayıyordur ya da hepsini, bilemiyorum.

Maximum Combo: Yazıldığı üzere sizin ranked haritalar içinde geçerli en fazla yapabildiğiniz combo sayısı.

Total Kudosu: Mapping ile bir terim , modladığınız maplerden kazandığınız skorların toplamıdır.

Replays Watched by Others: Diğer kişiler tarafından izlenen replay sayınızdır.

Ranks: Ranked haritalardan aldığımız A, S ve SS skorlarıdır. Detayına girmeyeceğim kısaca;
eğer bir harita fclerseniz belli bir acc nin üstünde S alırsınız eğer haritada güzel skor ve acc yaparsanız A, %100 acc ile bitirirseniz
SS alırsınız. Bunların detayı var '% kaç 100 basarsan S alırım' gibisinden fakat bilmek fazla detay.



TOP RANKS: Geldik dananın kuyruğunun koptuğu yere. 'nasıl pp kasarım? ben map bitirdim ama pp gelmedi? bu pp neye göre geliyor? neden sitede yazan değer oyun içinde hesabıma gelmedi?' gibi gibi bütün soruların cevabı burada. Olabildiğince kısa, öz ve anlaşılır tutmaya çalışacağım.

'nasıl pp kasarım?' Herhangi bir ranked haritada güzel skor yaparsanız veya fclerseniz pp kazanırsınız.
Tabii bunun belli başlı trick diyebileceğimiz olayları var, mesela şu an dünya 1.si olan Cookiezi eğer 3 star bir harita bitirirse pp kazanır ama bu kayda değer bir kazanım olmaz. Neden?
Çünkü 'Weight'(ağırlık) sistemi var. Nedir bu sistem? Kısaca O zamana kadar yaptığınız tüm ranked skorlarına oranla o haritadan alacağınız veya çok düşük alacağınız pp miktrarını belirleyen sistem. Gördüğünüz gibi benim en yüksek skorum 177pp. Yani ben örneğin 30pp veren bir harita bitirdiğim zaman pp alacağım ama bu o kadar az olacak ki el ile tutulur bir şey olmayacak. Çünkü 177pp'ye gelene kadar alt taraflardan bir sürü yaptığım skorlarım var. 30pp lik skorum benim onların arasında bir yere gidecek ve bana inanılmaz az pp kazandıracak. Örneğin 0.03. Bunlar böyle böyle birikip birikip artabilir. Fakat yüzlerce harita fc yapmanız gerek. Yapsanız bile alacağınız o kadar map sonunda 1 pp olacak. Onları yapana kadar harcayacağınız zamanda insanlar sizi zaten çoktan geçmiş olacak.
Fakat ben 150pp lik bir skor yaparsam çok daha üst sıralarda yer alacak ve weight sistemden olabilidiğince fazla yüzde(%) alacak ve bana oyun içerisinde belli oranda pp ve acc verecek. Oyun içerisinde vereceği pp miktarının hesaplamarı farklı, bilmemize gerek yok oyun zaten bizim yerimize hesaplıyor :D Fakat yine de az bir fikriniz olsun diye kabaca tahminde bulunayım. Örneğin ben 140pp lik skor yaparsam oyun içerisinde '5pp' gelir ama 200pp lik skor yaparsam '30-50pp' arası gelir ve acc niz de belli oranda artar veya azalır. Alacağınız pp miktarı acc niz ile doğru orantılı bunu unutmayın!



Arkadaşlar burası görüşdüğü üzere hangi haritayı kaç defa oynadığımızı gösteren bir istatistik. Alt taraf ise son 24 saat içerisinde 'ranked' haritalarda yaptığımız skoru gösteren bölüm.



Burası oyun içerisinde elde edebileceğimiz başarımların olduğu yer. Oyunumuza herhangi bir etkisi, katkısı yoktur tamamen süs diyebiliriz.
Örnek olarak;
15.000 Playcount yaparsanız size bir madalya verir ve buradaki başarım açılır veya siteden anime map pack'i indirip tüm haritaların en az bir zorluğunu oynarsanız 'animepack vol.1' açılır gibi...


AYARLAR






İŞLEYİCİ


Frame kısıtlayıcı: her zaman sınırsız olmalı.
Fps sayacı: İsteğe bağlı.
Uyumluluk modu: Üstüne gelin ve açıklamayı okuyun benim her zaman kapalı.
Düşen frameleri azalt: Bende kapalı.
Performans hatalarının tespit edilişi: Bende hep açık ama hiç hata vermedi :D

EKRAN ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ


Ekran çözünürlüğü: Monitörünüze ve size bağlı
Tam ekran modu: Açık
Sinemaskop modu: Açık



DETAY AYARLARI VE ANA MENÜ


Arkadaşlar görüldüğü üzere hepsi kapalı. Sonra 'vay efendim benim ms'im çok yüksek' demeyin kapatın şunları. :D



GENEL SES OFFSETİ


Eğer yeni oyuncu iseniz bu ayar ile oynamayın, ileride zaten anlarsınız. Kısaca tuşa bastığınız zaman oyunun bunu daha erken veya daha geç algılamasını sağlıyor(milisaniye)

SKIN


Kendinize en uygun skini bulup buradan seçerek oynayabilirsiniz.
Oynayışı önizle: Oyuna başlamadan önce nasıl olduğuna bakmanızı sağlar.(rastgele bir harita açar)
Varsayılan temanın(skinin) klasörünü aç: Bunu da mı ben açıklayayım adamlar yazmış işte.
.Osk uzantısı ile çıkart: Bu önemli diyebiliriz zira benim gibi yayıncı iseniz, izleyicileriniz sizden skininizi o an isteyebiliyor. Böyle durumlarda buna tıklayarak size
direk upload etmeniz için dosya şeklinde dışarı çıkartıyor ve böylece istediğiniz siteye upload edip link'i paylaşabiliyorsunuz.
Beatmap temalarını yoksay: Açık çünkü sadece skinime ait olan elementler ile oynamak istiyorum, dileyen açabilir .
Skinin ses örneklerini kullan: Açık
-----Açık
-----Açık
İmleç boyutu(aim, cursor): Sizin oyundaki cursor'unuzun boyutudur. Tavsiyem çok büyük veya çok küçük yapmayın.
Otomatik imleç boyutu: Haritanın circle boyutuna göre kendisinin otomatik ayarladığı moddur. Unutmayın cursor'unuz en büyükte ise bu açık iken çok küçülmeyecektir, sizin zaten belirlediğiniz imleç boyutuna oranla otomatik küçültecektir.



FARE


Eğer mouse ile oynuyorsanız, tavsiyem mutlaka 'raw input' AÇIK OLSUN. Tabiki en son karar sizin kapalı iken daha iyiseniz kapalı dursun. Ben tablet kullanıyorum yine de açık. Açıkken veya kapalıyken bir fark anlayamadım ama açık duruyor, tablete bir etkisi var mı bilmiyorum.
Giriş...: Kapalı. Ne işe yarıyor bilmiyorum.
-----Kapalı
-----Açık
İmleç tıklama efekti: Dairelere bastıktan sonra arkada dalga efekti bırakır. Kapalı ve kapalı kalmalı. Açık hali gözünüze hoş geliyorsa açık kalsın.
Klavye düzeni: Anladınız herhalde.



GENEL


Arkaplan videosu: Kapalı olmalı!
Her zaman varsayılan temayı kullan: Bilmiyorum ama kapalı kalsın.(sanırım skin ile ilgili)
Hareket eden sliderlar: Kapalı
Vuruş animasyonları: Kapalı
Takip çizgileri: Mapping ile ilgili, açık dursun.
Yığın haline getirme: Yine mapping ile ilgili, açık dursun.

UYARILAR VE GİZLİLİK


Tamamen size bağlı, kafanıza nasıl esiyorsa öyle yapın.



[s4]

CHAT


Evet, oyuna girdik ama kimseyle iletişim kuramıyoruz. Peki ne yapıcaz?

Herhangi bir insan ile iletişime geçmek için, üstüne mouse ile sağ veya sol tıklayarak menüyü açabilirsiniz.



Bazı Kısayollar

F1:Beatmap ekranında iken mod panelini açar.
F2:Rastgele bir harita seçer.
F3:Harita ile ilgili ayarları açar.
F5:Bütün haritalarını baştan başlar ve tarama yapar güzel bir özelliktir. Arada kaybolan haritanız var ise bunu mutlaka yapın.(uzun sürebilir)
F7:Fps yi ayarlayan tuştur.
F8:Chat'i açan tuştur. Sadece chat kısmını açar.
F9:Chat ve Bancho sistemini açan tuştur. Buradan arkadaşlarınızı, ülkenizdeki insanları ve tüm insanları görebilirsiniz. Etkileşim için mouse ile tıklayın.
F10:Oyun içerisinde mouse tuşlarımızı açıp kapatmamızı sağlayan tuş. Kapalı kalması en iyisi.
F12:Ekran görüntüsü almamızı sağlayan tuş. Çektiğiniz resimleri Osu! nun klasöründe bulabilirsiniz.
SHIFT+F12:O an ekran görüntüsü çeker ve Osu!'nun resmi sitesine yükler, böylece paylaşmak içni elinizde direkt link olmuş olur.
CTRL+O:Beatmap ekranında iken ana menüye dönmeden ayarları açmanızı sağlayan kısa yol. Özellikle sık skin değiştiriyorsanız sizi sürekli geri gelmekten kurtaracaktır.
SHIFT+F2:Bir önceki beatmap'a tekrar gelir.



Peki nasıl Chat de aktif olabilirim? Öncelikle #turkish kanalına girmeniz gerek. F8 veya F9'a basın aşağıda sarı kutucuğun içerisinde '+' işareti olacak ona tıklayın ve aşağı inip
#turkish kanalına tıklayın, artık chat'desiniz. İstediğiniz soruları sorabilirsiniz gayet yardımsever bir topluluğumuz var(sadece biraz egolu). Chat ve Forum kuralları için
'heyronii' adlı kişiye ulaşabilirsiniz. Kendisi GM'dir.





[s5]


BEATMAP VE BAZI KAVRAMLAR





BPM: Beats per minute veya BPM, müzikte tempoyu belirlemek için kullanılan birimdir. Haritamızın temposu ya da ritimi diyebiliriz.

CS(Circle size): Direlerimizin boyutudur. Önemlidir, özellikle mapper tarafından haritanın yapısına uygun olarak seçildiği zaman tam olarak oturur ve hoşunuza gider.
Özellikle 'pishifat'ın haritaları bu yönden sizi memnun edecektir. Fakat çok fazla küçük boyutlu haritalara alışmak iyi olmayabilir, aynı şekilde tam tersi için de geçerli.
İleride HR'ye alışmak için de kullanışlıdır. Unutmayın ne kadar küçülürse aiminizin o kadar kusursuz olması gerekir, gereksiz küçük oynamak sizi sadece tilt eder.

Sayı büyüdükçe daireler küçülmeye başlar. Örnek; CS4>CS8 gibi CS4 daha büyük daire yapısına sahiptir

AR(Approac rate): ''Approach Rate tamamiyla oyuncunun gözüne oturmasina bagli bir seydir.Bu yüzden ayni anda düsük AR ve yüksek AR okuyabilmek ve bunu dengelemek cok önemli. Kesinlikle yüksek AR okuyabilmek icin gözünü zorlama. Yoksa oynayışını mahvedebilirsin.
Ama sen illa ki yüksek AR ya da düsük AR okumak istiyorum diyorsan; map editlemeye girip Approach Rate"i 0.1,0.2 oranda degistir. Bu sekilde alisa alisa gelistirmeye bak.'' (Tornado)

'bahamete' adlı oyuncunun twitter'da yazıdığı bir yazı vardı eskiden aklımdan hiç çıkmaz, türkçesi ''eğer ilk1000 içerisinde değilsen ar9 yavaş değil''
Arkadaşlar bu oyunda ilk 5 aydan sonra geri kalan oyun hayatınızın %80 kadar kısmını AR9-9.8 arasında geçireceksiniz. Kesinlikle ve kesinlikle AR9.5 üstüne çıkmak için acele etmeyin sadece gözünüzü yorarsınız. Her şey sırayla yapılmalı.
Önce diğer oyunculara bir bakın. Eğer siz örneğin; 10k sıralamada AR10 oynayıp 5star harita bile bitiremiyorsanız, 20k sıralamadaki adam deli gibi 5star oynayıp pp kasıyorsa, sorun sizdedir. Amacınız 'pp kasmak' değilse bunu kafanıza takmayın hatta gidin AR11 öğrenin fakat
bu oyun competitive bir oyun sayılır ve herkes eninde sonunda iyi bir sıralamaya çıkmak ister. Bunun yolu AR 'rushlamak' değildir. Bunu lütfen kafanızın bir köşesine yazın. AR9 yavaş değil!




OD(Overall difficult) ''OD arttikca,dairelere 300 basabilmek icin ayarlaman gereken zamanlama daha iyi olmali. OD arttikca, yüksek accuracy yapmak zorlasir. Ayrica Spinnerlarin hassasligi azalir, clear yapmak zorlasir.
Yüksek OD"ye alisirsan, yüksek accuracy yapmaya adapte olursun ve bu senin PP almanda, skor yapmanda ya da ritim hakimiyetinde müthis bir avantaj saglar.'' (Tornado)

Özellikle 'HR' oyuncularının hidden ile birlikte oynadıklarında zorlandıkları bir konudur. Herhangi bir taktiği yoktur. Zamanla gözünüz ve eliniz alışınca rahatlarsınız.


HP(Drain rate-stamina): Kısaca sizin canınızdır. Bu sayı ne kadar yüksek ise o haritada olabildiğinde 300 basmaya odaklanmalısınız yoksa hp niz yenilenmez. Özellikle miss yaptıktan sonra hala 100 veya 50 basmaya devam ediyorsanız kendinizi retry ekranında bulabilirsiniz.

''HardRock ile oynarken HP Drain gercketen yok yüksek olur ve yavas maplerde circlelara 100-50 basarsan ya da misslersen aninda ölme sansin bile oluyor.'' (Tornado)


Stars(yıldız-zorluk): Genel olarak bizim haritaları sınıflandırdığımız katagori diyebiliriz. Yukarı doğru gidildikçe harita zorlaşacaktır. Yukarıdaki etkenler de tabiki bunda bir faktör fakat haritanın patern yapısı çok daha önemlidir.
Örnek olarak; siz 5.2star bir harita fc'lemiş olabilirsiniz ama gel gelelim bir tane harita var 4.8star imkanı yok yapamıyorsunuz. Olabilir, kesinlikle mümkündür. Burada özellikle 'BPM' önemli bir noktadır. Sizin o 5star haritanız 180bpm iken bu 4.8star haritanız 240bpm ise gerçekten zorlanabilirsiniz. Burada sizin oynadığınız haritaların çeşitliliği önem kazanmakta. Benden size tavsiye, Elinizin altına hangi map geçiyorsa geçsin mutlaka oynayın, öğrenmeye çalışın. Zamanı gelince 6star haritalara da rahatlıkla çıkabileceksiniz.


[s6]


OYUN İÇİ MODLAR




Oyun içerisinde kullanabileceğiniz modlar. Eğer zaten bu oyunda yeterli tecrübeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız bu bölümü pas geçebilirsiniz.

ZORLUK AZALTMA: EASY, NOFAIL, HALFTIME



EASY(EZ): Bu mod haritanın BPM ve SÜRESİ haricindeki diğer özelliklerini genel anlamda belli bir oranda düşürür.

Başlangıç seviyesi: Eğer oyunda yeni iseniz hala 2star-4star arasında dolanıyorsanız işinize yaramayacaktır. Zaten oynadığınız haritalar
kolay, kendinizi biraz zorlayın. 'Ben insane oynuyorum easy mod kullanmalı mıyım?' Kesinlikle hayır, nedenini birazdan açıklayacağım.

İleri seviye: Eeee madem kolay haritalarda açmıyoruz o zaman zorlarda açalım? Cevap yine hayır arkadaşlar. İzin verin size durumu açıklayayım.
Şimdi size ne demiştim, süre ve bpm dışındaki tüm öğeleri düşürüyor yani bu da demek oluyor ki gelen daireler daha yavaş gelecek, dairelerin boyutu artacak.
Kısaca nomod bir şekilde 10sn içerisinde önünüze 20 obje geliyorsa bu mod'a aldığınızda 35 obje gelecek. Çünkü dairelerin geliş hızını yavaşlattık ama süreyi aynı bıraktık. Yani belli bir ritimden çıkınca karşımıza çok daha kompleks ve karmaşık bir görüntü ortaya çıktı. Özellikle AR8-AR9 VE AR10 haritalarda bu olay çok zorlaşıyor.
Eğer dediklerimden hiçbir şey anlamadıysanız rastgele 5star bir haritaya bu mod'u ekleyerek kendiniz görebilirsiniz fakat sonra 'WTF bu ne böyle'demeyin.

Bu mod'un başlıca oyuncuları: -GN, ExGon, Ekoro, Mafham

NO FAIL: Bu mod açık olduğu sürece asla faillemeyeceksiniz. Kendinizi zorlamak istediğiniz zaman gayet kullanışlı bir moddur, arada açmakta fayda var.

Bu mod'un başlıca oyuncuları: Rohulk



HALFTIME: Bu mod Daire boyutları dışında diğer bütün öğeleri düşüren bir moddur. Şarkı'nın süresi uzar, daha yavaş olur, AR azalır. Çok zor haritalar için uygundur. Easy mod gibi değildir,
istediğiniz haritaya uygulayıp oynayabilirsiniz.

Bu mod'un oyuncu örnekleri: Herkes yapabiliyor fakat genel olarak stamina ağırlıklı oyuncular tarafından tercih ediliyor.


ZORLUK ARTTIRMA: HARDROCK, SUDDEN DEATH/PERFECT, DOUBLETıMIE/NIGHTCORE, HIDDEN, FLASHLIGHT



HARDROCK(HR): Haritanın süresi ve bpm'i dışında tüm özelliklerini arttırır.

Başlangıç seviyesi: Eğer oyuna yeni başladıysanız 2-3star arası gidip geliyorsanız hr koymak ise extra 5-10pp den daha fazlasını vermeyecektir. Bizim ilgilendiğimiz asıl kısım hr için AR8 VE AR9 haritalarda açıldığı zaman AR'nin 10 olması ve HP VE OD nin aşırı artmasıdır. Yani AR4 haritaya hr ekleyip 'ben hr oyuncusuyum'demeyin lütfen.

İleri seviye: Geldik AR10 OD10 HP10! Açıkcası eğer siz 5star haritaları full combo ile bitirebiliyorsanız hr oynamakta bir sakınca yok. Başlarda baya zor gelebilir fakat bir hafta içinde alışırsınız ama hr 'g0d' olmak için yıllarınız gerek :) Eğer 'ben gerçekten hr oynamak istiyorum'diyorsanız hidden ile birlikte alışın derim.(benim tavsiyem) Neden diye sorarsanız çünkü belli bir zaman sonra AR10 gözünüz alışınca diğer haritalar gözünüze yavaş gelecektir ve zamanlama konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Fakat hidden modunda gelen daireler gözükmediği için siz sadece ritime odaklanabiliyorsunuz. Böylece ar8 haritaya bile geçseniz rahatlıkla basabilirsiniz. Bir nevi beynimizi kandırmış oluyoruz diyebiliriz(en azından bende bu şekilde oldu ar6 bile rahatlıkla okuyabiliyorum, sürekli hdhr oynamama rağmen)

Bu mod'un başlıca oyuncuları: KaanKorkmaz, Kynan, Arcamenel, _index, talala, HappyStick
HDHR için: Cookiezi, Rohulk, Toy, Fenrir, Kaoru, Emperorpenguin83, -Kanzaki, thelewa, Beafowl ve daha sayamayacağım yüzlerce oyuncu...

Örnek;


SUDDEN DEATH/PERFECT: Birinci modumuz herhangi bir choke ya da miss aldığımızda haritayı otomatik sonlandırıyor yani yanıyorsunuz full combo yapmak zorundasınız.
İkinci mod'da ise bütün darilere ve sliderlara 300 basmak zorundasınız. Kısaca SS olarak bitirmeniz gerekmektedir.



DOUBLETIME/NIGHTCORE: Şarkıyı ve haritayı 1.5x hızlandırır. Öncelikle şunu belirteyim nigthcore'da sadece ses değişmektedir, tercih meselesi yani.
Gelelim doubletime'a. Gördüğünüz üzere CS dışında bütün parametreleri arttıran bir mod kendisi. Tabiki 5dk lık bir mapı 2.5dk ya indirmiyor belli bir oranları var, oralara girmeyelim. Belki de oyunun en çok oynanan modu diyebiliriz.

Başlangıç seviyesi: Eğer 3 star haritalarda takılıyorsanız özellikle AR6-AR7-AR8 double time size çok hoş ve güzel gelecektir, üstelik fc yaparsanız ciddi anlamda pp kazancınız da olacaktır. Bu seviyelerde DT oynamayı kesinlikle öneririm, özellikle parmaklarınızın ve aiminizin hızlanması ve gelişmesi açısından fakat aynı haritayı çoook fazla üst üste oynamayın.

İleri seviye: Bu kısımda 3.5star haritalar dışında çok daha fazla pp veren ve zor olan 4.5star üstü AR8 ve AR9 haritalardan bahsedeceğim. Öncelikle ben çok çok iyi bir DT oyuncusu kesinlikle değilim fakat kendimi zorlamayı sevdiğim için global sıralamada HDDT FC yapılmamış haritaları bile DT ile oynamaya çalışıyorum. Size de öneririm reading olarak zor olabiliyorlar bazen. AR9+DT kısmına gelirsek yaklaşık 1 aydır oynuyorum
ve 5-6 harita passlemişliğim var fakat bu konuda TR sıralamasında benden kat ve kat daha iyi ve bilgili insanlar var ilk 10 sıradaki insanlara ulaşıp onlarla konuşursanız daha iyi bilgi edinebilirsiniz.
Kendi yorumumu katacak olursam, ilk başlarda 'alternate' yani zxzxzxzx olarak basmaya başladım çünkü tek parmak ile yetişemiyordum. Sonra dedim ki AR9+DT AR10.3 yapar o zaman AR10 alışabilirsem biraz da olsa katkısı olabilir. HDHR öğrendim ve
AR9+DT ye geçtim. Açıkcası kesinlikle işe yaramış gibi geldi çünkü artık tek parmak ile 'spam' yapabiliyorum kolaylıkla. Tabiki burada pratiğin önemi büyük arkadaşlar AR9+DT baya oynadım bir süre boyunca.


Bu mod'un başlıca oyuncuları: Kynan, HappyStick, Rean-K,
HDDT için: Rekia, Spare, Rafis, Venrue, AntoN, Happy New Year, -Zirba-, smiljko ve yazamayacağım daha yüzlerce oyuncu.

Örnek;


HIDDEN: Birçok kişi için ilk başlarda 'minfuck' gibi gelse de AR arttırtıkça elinizin daha iyi oturduğu bir mod diyebiliriz. Dairenin üstünden gelen o halkayı oyundan kaldırır ve basmanız gereken zamandan kısa bir süre önce nota kaybolur ve o şekilde basarsınız.

Başlangıç seviyesi: Kesinlikle 2-3 yun denemek için atın fakat sonra bırakın. AR8 ve üstü haritalara geçtiğiniz zaman başlamanızı öneririm veya AR7. Eğer 'ben hidden da çok iyi olacağım'diyorsanız, oyuna gireceksiniz hidden modunu açacaksınız ve oyundan çıkana kadar kapatmayacaksınız. ACC niz düşebilir fakat zamanla alışırsınız.

İleri seviye: 5star var üstü haritalar için konuşacak olursak, Bu zamana kadar belli bir reading seviyesine gelmiş oyuncular hem kendilerini daha rahat hissettikleri için hem extra pp kazanmak için hem de sevdikleri için tercih ederler.
Herhangi bir tavsiyede bulunmayacağım çünkü zaten benden çok daha iyi oyuncular ve bu mod için onlara danışabilirsiniz.

Bu mod'un başlıca oyuncuları: xNenko, Cookiezi, Azer, Aslında çoğu top5000 oyuncusu rahatlıkla oynayabilir fakat bu isimler aylarca bu modu kapatmayan kişiler. Her mapı hidden ile oynamaya alışmış kişiler diyebiliriz.


FLASHLIGHT: Genel olarak oyun içerisinde görüşünüzün kısıtlı olduğu oyun modudur. Kolay haritalar için %50 ezber %50'de tahmin ve aim hızı diyebiliriz. Fakat biraz daha zor haritalarda ve akılda tutulabilir paternlerde ezber herşey diyebiliriz.

Başlangıç seviyesi: Zevk için oynanabilir, kendinizi deneyin belki hoşunuza gider ve kendinizi geliştirirsiniz.

İleri seviye: Bu konu hakkında konuşmak bana düşmez zira SIFIR ezber yeteneğim var.

Bu mod'un başlıca oyuncuları: M O O N, My Angel Serena, Mesita, Haxwell, filsdelama, Ekoro

Örnek;



ÖZEL: RELAX, AUTO PILOT, SPINOUT, AUTO

RELAX: Sadece aim hareket ettirdiğiniz, oyunun tuşlara otomatik bastığı bir moddur. Özellikle kendini denemek isteyen'acaba bu haritayı DT alsam okuyabilir miyim'diyen oyuncular öncelikle bu mod'da kendilerini deneyebilir, aimlerine bakabilir.

AUTO PILOT: Bu mod ise aimin oyun tarafından kontrol edildiği, bu sefer de sizin tuşlara bastığınız moddur. Özellikle bol stream içeren haritalarda kendinizi denemek için açılabilir.

SPINOUT: Haritada bulunan spinnerları otomatik olarak oyun kendisi çevirir. Ranked haritalarda kullanılabilir fakat ranked skorunuzu süşüreceği için önerilmez ve zaten de kullanmayın gereksiz.

AUTO: Bu ise herşeyin otomatik oyun tarafından kontrol edildiği moddur. Canınız sıkıldıysa 8star haritaya DT ekleyip keyifle izleyebilirsiniz.


[s7]


KISA BİR SERZENİŞ


Arkadaşlar hepimiz bir şekilde bu oyunda iyi bir yerlere gelmek istiyoruz değil mi? Çünkü bu online bir oyun ve yaptığımız skorlara göre dünya ve ülke bazında sıralanıyoruz. Sizlere bir kaç şey söylemek istiyorum. Gerek facebook grubumuzda gerek yaptığım yayınlara gelen insanlarla sohbetimizde gerekse oyunda #turkısh chat de 'kendimi nasıl geliştirebilirim, nasıl şöyle oynayabilirim, nasıl şunu öğrenirim' gibi bir sürü soru görüyorum. Ve bu beni artık çıldırtmış durumda. Nedeni ise hiç araştırma yapmadan sadece 'dairelere tıklama' oyunu diye bakıyorsunuz ve 'ne kadar zor olabilir ki?' diyorsunuz. Siz bu oyunu ciddiye ALMIYORSUNUZ. Siz insanın doğasında olan 'kolaya kaçma' peşinde koşuyorsunuz, hiç uğraşmıyorsunuz.
Hepiniz bu isimleri duymuşsunuzdur.

[color=#8000FF:1337]WubWoofWolf[/color:1337]
[color=#8040FF:1337]Totori[/color:1337]
[color=#8080FF:1337]Rucker[/color:1337]
[color=#80BFFF:1337]Cookiezi[/color:1337]
[color=#80FFFF:1337]Kaoru[/color:1337]
[color=#8000BF:1337]Blue Dragon[/color:1337]
[color=#8040BF:1337]Dsan[/color:1337]
[color=#8080BF:1337]Meltina[/color:1337]
[color=#80BFBF:1337]Bikko[/color:1337]
[color=#80BFBF:1337]ExGon[/color:1337]
[color=#80FFBF:1337]talala[/color:1337]
[color=#800080:1337]Gayzmcgee[/color:1337]
[color=#804080:1337]-GN[/color:1337]
[color=#808080:1337]Axarious[/color:1337]
[color=#80BF80:1337]rrtyui[/color:1337]
[color=#80FF80:1337]Doomsday[/color:1337]


Sizce bu isimler neden hep karşımıza çıkıyor? Neden hep hiçbir zaman bu oyuncular kadar iyi olamayacaksınız sizce? Neden sürekli onlara özeneceksiniz biliyor musunuz?
Ben size kendimce, kendi tecrübelerimden yola çıkarak anlatayım.

1.Sabırsızsınız.
2.Kolaya kaçıyorsunuz.
3.Kendinizi zorlamıyorsunuz.
4.Sürekli pp peşinde koşuyorsunuz.


Siz daha oyuna başlayalı 1-2 sene olmamışken yukarda saydığım isimler gibi olmaya çalışıyorsunuz. O isimlerin Bu oyundaki tecrübeleri en az 5 yıl. Bakın az bir zaman değil. Üstelik onlar bu oyuna başladıkları zamanlar mapping bu kadar gelişmemişti, oyuncu kitlesi bu kadar fazla değildi. Ellerinde şimdiye göre çok daha az harita seçenekleri vardı.
2008-2010 arası yapılmış olan ranked haritalara baktığınız zaman bu isimleri en üst sıralarda göreceksiniz. Bazıları 2 mod eklemiş bazıları 3 mod, bazıları ise flashlight(FL) açmış ve kendini denemiş. Siz şimdi 'bu map bana göre değil, bu mapın bpm'i fazla, çok hızlı bu map, ben nasıl 320bpm basayım' diyorsunuz. Fakat o insanların zamanın böyle bir seçenekleri yoktu.
Onlar ellerine geçen her haritayı bir şekilde oynuyorlardı, ve siz daha bu oyunu LOL, CS:GO, DOTA, METİN2, KNIGHT kadar bile oynamadan nasıl iyi olurum derdine düşüyorsunuz. Bir düşünün steam hesabınızdaki oyunları kaçar saat oynadınız sonra gelin ve osu! hesabınıza bakın kaç saat oynamışsınız. Cs:go'da global olabilmek için kaç yüz saatinizi harcadınız? Lol'de diamond olmak için kaç bin saatinizi gömdünüz?
Siz bu oyunu malesef ciddiye almıyorsunuz. Herhangi bir oyuna 1 hafta ara verince yine eskisi gibi oynayabilirsiniz. Fakat bu oyun bu konuda çok acımasız(bilerek dinlenmek hariç) Sürekli, düzenli bir şekilde oynamanız gerekiyor ki kendinizi belli bir seviyeye çıkartabilesiniz. Bu arada asla zamandan dolayı(okul, iş) oynayamayanları hedef göstermiyorum. Onlar üzerine alınmasınlar.
Bu oyunu ciddiye almadığınız sürece bu adamlar siz 'benim streamlerim çok iyi, 200bpm basabiliyorum, reading'im çok iyi ar8 yapabiliyorum' dediğniiz sürece
bu insanlar ve daha yazamadığım nice sağlam oyuncular SİZDEN HER ZAMAN 2-3 ADIM ÖNDE OLACAKLAR. Ve unutmayın 'pp' çok büyük bir yüzdelik dilim ile iyi olduğunuzu gösterse bile nice oyuncular şu an bence top50'de olmaları gerekirsen #250 den dahada aşağıdalar. Her zaman kendi tarzınızı yaratın, özgün olun.



[s8]


Arkadaşlar burada gerek gruplarda gerekse chat'de gördüğüm bir kaç soruyu 'kendimce' cevaplamaya çalışacağım. Gruptaki soruları olduğu gibi alacağım amacım hedef göstermek filan değil yanlış anlaşılmasın, yazanların isimleri de olmayacak zaten sadece soru kalıbı bozulmasın diye uğraşıyorum.


1. ''ben bu mapte şu karısık jumplu olan bölüme kadar 0 Miss ile geçebiliyorum 3 aydir oynuyorum nasıldır?''

Bu tarz problemleriniz için benim yöntemim kendinize bir map belirleyin. Mesela benim belirlediğim 'Reol-Monster[FOREVER]' haritasıydı.
İlk başlarda jump kısmını geçemesem bile her hafta bazen de her gün deniyordum. Sonra bir süre oynamayı bıraktım. Tekrar deniyeyim dediğimde ise
eskisi kadar zorlanmadığımı ve rahatlıkla geçebildimi(pass) gördüm. Siz de kendinize bir map belirleyin ve onu belli aralıklarla oynayın. Böylece geliştiğinizi
kendi gözlerinizle göreceksiniz.


2. ''ilk defa tablet aldım alışmaya çalışıyorum daha 1 gün oldu tavsiye verir misiniz?''

Kişisel bir gelişim süreci olmak ile birlikte genel olarak insanlar 1 hafta ile 4 hafta arasında tamamen alışıyorlar. Burada önemli olan nokta; tablet areası, pen grip ve tablet+klavye pozisyonunun doğru ve size en uygun şekilde yapılıp rahat bir tarzda oynamanızdır. Bundan sonrası sadece pratiktir.


3.''genellikle hard insane arası oynuyorum map önerir misiniz?''

Çoğunlukla facebook grubunda gördüğüm bir durum ve sinir olup görmezden geldiğim postlar. İnternet elinizin altında iki kelime yazıp bulamıyor musunuz? Ya da forumlarda hiç mi gezmiyorsunuz? Ayrıca belirli mapları sürekli oynamayın, elinize hangi map geçiyorsa(çok çok zor olmadığı sürece) oynamaya çalışın. Baktınız zor, nf açıp bir bitirmeyi deneyin, deneyin ki ileride sizi ne tür senaryolar bekliyor anlayın.


4. ''7,8 star yapabilmek için mekanik klavye şartmıdır?''

Kesinlikle hayır, şart değil. Mekanik klavye önemli olduğu noktalar olabilir özellikle uzun ve seri stream olan haritalarda, fakat siz işinizi bildikten sonra hiç farketmeyecektir. 30tl lik klavye+mouse setiyle bile çok iyi yerlere gelebilirsiniz.
Hazır mekanik klavye konusu gelmişken çok detaya girmeden Osu! için en çok önerilen ve kullanılan switch tarzları yazayım. Unutmayın önerilen ile kullanılan farklı olabilir tamamen kişisel bir tercihtir, alışkanlıktır.


Önerilen: Red>Brown'dur
Kullanılan: Red>Brown>Razer green>Blue>Black'dir


5. ''Merhabalar. Yaklaşık 2 yıldır osu oynuyorum. 3.80-4*'a kadar olan mapleri yapabilmeye başladım (son 3 aydır daha fazla oynuyorum) kendimi geliştirmek için neler yapabilirim? herhangi bir öneride bulunabilir misiniz?''

Bunun sihirli bir cümlesi veya önerisi yok, Sadece oynayacaksınız. Her zaman bir tık yukarısını hedefleyeceksiniz. Uzun uzun yazmaya gerek yok yukarıda her şey gayet açık ve net.


6. ''nasıl stream geliştirebilirim?''

Daha çok oynayarak tabi ki de. Bir sürü training, practice harita var ilk başlarda onlardan başlayın sonra içinde stream ağırlıklı olan haritaları oynayın. Spesifik olarak tek bir şeye odaklanmayın. İleride sıkıntı yaşarsınız.



SON OLARAK TÜM BU SÖYLEDİKLERİM OYUNDA İYİ OLMAK İSTEYEN İNSANLAR İÇİNDİR. EĞER GÜNDE 1 SAAT BAZEN 30DK GİRİP ZEVK İÇİN OYNUYORSANIZ ASLA CİDDİYE ALMAYIN. SİZLER İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLDE OYNAYIN ARTIK NASIL KEYİF ALIYORSANIZ.
show more
Please sign in to reply.

New reply