forum

DragonForce - Trail of Broken Hearts

posted
Total Posts
24
Topic Starter
Kilabarus
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
DeletedUser_6181859
IRC
16:18 100bit: go irk, hou oboydetsya
16:20 MashaSG: ща
16:33 *100bit is editing Dragonforce - Trail Of Broken Hearts []
16:35 100bit: Классика - битрейт аудио, превью-поинт, диффнейм, drum-sliderslide.wav не используется. Могу помочь, если что.
16:36 MashaSG: Это всё хуйня
16:36 MashaSG: Которую можно сделать за 5 мин
16:36 MashaSG: Ты по существу
16:36 100bit: Ну я ж говорю классика
16:38 100bit: 00:13:179 (1,2) - сразу же паттерн, который мне не очень нравится, так как... ну блен, его сложно пофиксить из-за третьего слайдера дальше, но тем не менее - вот такие паттерны, которые как бы подразумевают бланкет, но тут его вообще нет (можно сказать, антибланкет), выглядят некрасиво. Можно сделать двойку прямой, например.
16:38 100bit: Вроде выпрямление вполне подходит, но это субъективно.
16:38 MashaSG: Нормальный паттерн
16:38 100bit: Найс аргументы
16:38 MashaSG: Бля, а как еще
16:39 MashaSG: Если паттерн нормальный
16:39 100bit: Второй химей, хреналь
16:39 100bit: 00:39:662 (1,2) - бланкет
16:40 MashaSG: Что не так?
16:40 100bit: Бланкет не так
16:40 MashaSG: Ладно...
16:40 MashaSG: Давай дальше
16:45 100bit: 02:17:301 (1) - на него прям финиша не хватает
16:46 100bit: Или чего-то другого, но, в общем, какой-нибудь хс поставь, ибо звук неплохой
16:46 MashaSG: Я еще не ХСил
16:47 100bit: В начале вистлы стоят же
16:47 MashaSG: Ну я пробовал
16:49 100bit: 03:44:819 (2,4) - нашёл те синие биты
16:49 100bit: Ну хезе, я бы проигнорил
16:50 100bit: Особенно первый
16:50 MashaSG: Но на белом тике ничего нет
16:50 100bit: То, что с 03:59:094 (2) - комбоинг нахрен не совпадает с музыкой, тоже нормально?
16:50 MashaSG: Я не мапаю под вокал тут
16:51 MashaSG: Нет наверное, а как он должен быть?
16:52 100bit: 03:59:094 (2) - нк, 04:02:404 (1) - убрать, 04:04:887 (3) - нк, 04:08:198 (1) - убрать, етц
16:52 100bit: Потому что примерно с 04:24:749 (3) - начинается принципиально новая часть
16:52 100bit: По звучанию не похожая на предыдущие, но там нет нк, и ритму как-то не очень следует
16:53 MashaSG: Ок
16:53 100bit: Ну и да, 03:48:129 (4,1) - везде были нормальные бланкеты, а это нахрен что?
16:53 MashaSG: А там он не подразумевался
16:53 MashaSG: Но я сделаю
16:53 MashaSG: Наверное
16:53 MashaSG: Может быть
16:54 100bit: Ну я понимаю, что не подразумевается
16:54 100bit: Но это как-то и не флоу, и не бланкет
16:54 100bit: Что-то среднее, выглядит meh
16:57 100bit: Там дальше тоже с комбоингом что-то не так
16:57 100bit: На 04:34:680 (1) - стоит правильно, а вот дальше, на 04:37:991 (4) - можно поставить и опять править
16:58 MashaSG: Ну потому что я тогда не так поставил
16:58 MashaSG: Вот и пошло
16:59 100bit: 05:04:267 (3) - странно выглядит то, что проигнорены саунды на 05:04:887 - 05:05:301 - , ибо в предыдущем паттерне (05:01:991 (2) - ) подобные выделены
16:59 100bit: Не обязательно, но странно.
16:59 100bit: 05:06:129 - почему бы и не поставить киай, он постоянно хайлайтил припевы
17:00 MashaSG: Я забыл лол
17:00 MashaSG: Но те саунды не проигнорены
17:00 MashaSG: Они выделены красными точками в слайдере
17:00 100bit: Курвами, да, понял
17:01 100bit: Но просто выглядит странно, там были хсы, а тут нет, ну да ладно
17:02 100bit: Ну и ласт
17:03 100bit: 00:23:111 (3,4) - четвёрку можно чуть больше вправо подвинуть, это будет более красиво, и по флоу подходить больше (з.ы. что-то подобное и правильно замапанное есть на 04:41:301 (1,2) - )
17:04 MashaSG: Jr
17:04 MashaSG: Ok
17:04 100bit: Вроде всё
tl;dr Fixed some patterns and last kiai.
Fanteer
00:29:785 (3,1) - новичек может прочитать неправильно, он проигнорирует эту ноту 00:32:268 (4) - . Не надо отмазки " ну не настолько же у игрока будет плохая читалка", это 1* мапа, здесь надо все учитывать для комфортной игры.
00:59:578 (1,2,3,4) - все эти слайдеры немного задевают хпбар ( если врубить разрешение 4:3 )
01:06:199 (1) - не понимаю зачем этот брейк, игрок сразу начнет расслабляться после сыгранного парта, а тут уже опять начинается новый парт. Или убери этот брейк или добавь спиннер, но если все-таки решишь оставить брейк, то сдвинь начало брейка на 01:07:854 - тут заканчивается вокал + другие звуки идут какие-то.
02:00:406 (5,1) - я сгорел... Никогда не понимал, зачем в изиках ставить стакнутые ноты. Игроки не понимают, что делать в этой игре, как нажимать, а ты стакнутые ноты ставишь. Их не будут просто читать, а если игрок уже будет уметь читать стаки, то ему нахер твой изик не сдался. Поэтому мапай на аудиторию совсем новых игроков.
02:55:027 (2) - ^
03:01:647 (2) - ^ и так далее
02:00:406 (5) - Странно, тут ты ставишь ноту на звук, 02:07:027 - а здесь нет. 02:13:647 - и тут.
02:37:233 (3) - этот уже сильно оверлапает хп бар
03:07:027 (1) - тут еще короче брейк, думаю, тут уже можно будет его убрать. По какой причине я уже описал выше.
03:23:165 - тут тоже почему-то не стоит нота, хотя должна. И так дальше.
03:30:199 (1,2,3) - как-то много здесь 1/2 сравнивая со всей мапой.
03:35:165 (4,5) - я лучше бы здесь поставил реверсы, чем тут 03:32:268 (2) -
03:44:889 (2) - тут уже и скор бар страдает.
04:14:888 (3,4,1,2,3,4,1) - а тут очень много 1/2, не знаю как это повлияет на игре, но игрокам будет сложнее в это играть, так как до этого был большой перерыв между объектами, а тут он короче в 2 раза.
04:34:750 (3) - а зачем тут нк ? У тебя по в комбо обычно входит по 2 больших тика. Разницу в музыке не сильно различаю.
00:52:958 (1,2) - дс фиксани.

Ну как-то так, очень сильно бесили стаки.
https://osu.ppy.sh/s/573850 вот мапка на м4м

Удачи :)
Topic Starter
Kilabarus

Fanteer wrote:

00:29:785 (3,1) - новичек может прочитать неправильно, он проигнорирует эту ноту 00:32:268 (4) - . Не надо отмазки " ну не настолько же у игрока будет плохая читалка", это 1* мапа, здесь надо все учитывать для комфортной игры. У новичков не такая быстрая реакция, чтобы они вообще успели понять, что там слайдер появился
00:59:578 (1,2,3,4) - все эти слайдеры немного задевают хпбар ( если врубить разрешение 4:3 ) Ок
01:06:199 (1) - не понимаю зачем этот брейк, игрок сразу начнет расслабляться после сыгранного парта, а тут уже опять начинается новый парт. Или убери этот брейк или добавь спиннер, но если все-таки решишь оставить брейк, то сдвинь начало брейка на 01:07:854 - тут заканчивается вокал + другие звуки идут какие-то. В осу нельзя расслабляться, пусть привыкают!!!!!
02:00:406 (5,1) - я сгорел... Никогда не понимал, зачем в изиках ставить стакнутые ноты. Игроки не понимают, что делать в этой игре, как нажимать, а ты стакнутые ноты ставишь. Их не будут просто читать, а если игрок уже будет уметь читать стаки, то ему нахер твой изик не сдался. Поэтому мапай на аудиторию совсем новых игроков. https://osu.ppy.sh/b/843477
02:55:027 (2) - ^ ^
03:01:647 (2) - ^ и так далее ^
02:00:406 (5) - Странно, тут ты ставишь ноту на звук, 02:07:027 - а здесь нет. 02:13:647 - и тут. Очевидно вторые звуки слабее, чем тот, что я замапал тапом
02:37:233 (3) - этот уже сильно оверлапает хп бар Ок
03:07:027 (1) - тут еще короче брейк, думаю, тут уже можно будет его убрать. По какой причине я уже описал выше. Вот тут да
03:23:165 - тут тоже почему-то не стоит нота, хотя должна. И так дальше. Нет, не должна, это Изик
03:30:199 (1,2,3) - как-то много здесь 1/2 сравнивая со всей мапой. Да вроде норм
03:35:165 (4,5) - я лучше бы здесь поставил реверсы, чем тут 03:32:268 (2) - Больше нравится мой вариант
03:44:889 (2) - тут уже и скор бар страдает.
04:14:888 (3,4,1,2,3,4,1) - а тут очень много 1/2, не знаю как это повлияет на игре, но игрокам будет сложнее в это играть, так как до этого был большой перерыв между объектами, а тут он короче в 2 раза. Да, наверное надо нерфить
04:34:750 (3) - а зачем тут нк ? У тебя по в комбо обычно входит по 2 больших тика. Разницу в музыке не сильно различаю. Не знаю
00:52:958 (1,2) - дс фиксани. Ок

Ну как-то так, очень сильно бесили стаки.
https://osu.ppy.sh/s/573850 вот мапка на м4м

Удачи :)
Спасибо за мод
Deppyforce
this is definitely not power metal so remove that from tags
tbh tick rate 2 would fit better on the map since u ignored most of soft 1/2s and u could make slidertick can land on those instead
00:32:268 (4,1) - nazi blanket
00:52:958 (1) - ^ try move right by 3 px
01:38:889 (2) - use either whistle or drumclap instead cuz it sounds different from snare on 01:38:475 - so using exact same hitsound here wont fit
01:45:509 (2) - same
02:00:406 (5) - same, will stop pointing these now
02:14:061 (1,2) - though this isnt necessary i'd ctrl+g 02:14:061 (1) - and move circle down instead so the flows moves from before and it doesnt look like the map is just moving in circles around the same place
02:53:371 - wanna map drum here? it wont affect the sr anyways
03:56:682 (1) - 1 combo nc is useless in ez diff tbh in this case nc 03:53:785 (5) - instead and remove nc on this one
04:25:647 (2) - obviously hitsound here is too loud
05:03:716 - i'd map this tick too so the gap to the next1/4 will be easier to understand by beginners (itll look like other 3/4 gap u used before)
personal preference but end spinner here would be better 05:49:233 -

still needs some more polishing, gl
Topic Starter
Kilabarus

Deppyforce wrote:

this is definitely not power metal so remove that from tags removed
tbh tick rate 2 would fit better on the map since u ignored most of soft 1/2s and u could make slidertick can land on those instead ok
00:32:268 (4,1) - nazi blanket Fixed
00:52:958 (1) - ^ try move right by 3 px Fixed
01:38:889 (2) - use either whistle or drumclap instead cuz it sounds different from snare on 01:38:475 - so using exact same hitsound here wont fit Fixed all
01:45:509 (2) - same
02:00:406 (5) - same, will stop pointing these now
02:14:061 (1,2) - though this isnt necessary i'd ctrl+g 02:14:061 (1) - and move circle down instead so the flows moves from before and it doesnt look like the map is just moving in circles around the same place I like my way :P
02:53:371 - wanna map drum here? it wont affect the sr anyways Nah I dont feel like this is really necesarry here
03:56:682 (1) - 1 combo nc is useless in ez diff tbh in this case nc 03:53:785 (5) - instead and remove nc on this one Fixed
04:25:647 (2) - obviously hitsound here is too loud
05:03:716 - i'd map this tick too so the gap to the next1/4 will be easier to understand by beginners (itll look like other 3/4 gap u used before) Ok
personal preference but end spinner here would be better 05:49:233 - Nah I'll keep it

still needs some more polishing, gl
Thanks!
Affirmation
Q

[asdf]
01:38:889 (2,3) - I suggest you avoid stack since this map's concept is not stack
03:12:820 (2,3) - make better flow, for example, I suggest you ctrl hj in 3.
04:30:612 (5) - offscreen

GL
TheMefisto
Привет

[Ултра Легенд]
  1. Так как модить тут почти нечего (вряд ли можно запороть 1* диффу), предложения будут, по-большей части, субъективным и незначительными
  2. 00:13:234 - Не уловил, почему 100% громкость, даже если софтовые хитсаунды. Выглядит излишне, понизь до 75-80 хотя бы, а то слайдертики на уровне вокала
  3. 00:26:475 (1) - Вообще, можно его прямым сделать, чтобы визуально переход на 00:28:958 (2) - выглядел приятнее
  4. 00:59:578 (1,2,3,4) - 4 таких одинаковых слайдера подряд выглядят скучно, особенно на 1* диффе. Попробуй как-нибудь так, например. Как минимум, разнообразие форм будет
  5. 01:21:096 (3,4) - Имо, переход на 1/2 будет проще, если вместо репита сделать круг + слайдер
  6. 01:39:302 (3,4) - У вас бланкет не очень
  7. 02:00:406 (5) - Вообще, из-за стака тут съехавшее ДС, так что поправь вручную (отмечу, что лучше все стаки так проверить, включив при этом "отображение стаков" в настройках, потому что во многих случаях получилось либо 0.9х ДС, либо 1.1х, что для изика не очень-то хорошо)
  8. 02:37:233 (3,4) - Выше писал про этот переход, если изменил в первый раз, то тут можешь, например, оставить (в угоду некоему разнообразию)
  9. 02:47:165 (1,2,3,4) - А вот тут опять не нравятся 4 одинаковых слайдера
  10. 03:44:889 (2) - Вот это дело очень странно воспринимается. Да, вроде поставил на довольно сильный бит, но вокал все равно перекрывает его, потому что до этого у тебя вокал попадал на слайдеры. Предложу либо перенести начало сюда 03:44:682 - и продлить, либо что-нибудь с репитами придумай. То же относится и к следующему такому моменту
  11. Не понимаю, почему тут 04:00:819 (2) - ставишь клап, а на таких местах 03:59:164 - не ставишь, хотя звук у барабана там один и тот же, так что было бы логично поставить клап и на 2 тик. Дальше, к слову, то же самое, на 2 и 4 белых тиках одинаковые барабаны, но 2-ой стоит без клапа, а 4-ый - с клапом (04:11:578 (1,2) - А еще позже у тебя и на 2, и на 4 тиках стоит клап. Систематизируй это дело)
  12. 04:25:647 - Ну ты понял
  13. 05:01:647 (1,2,3,4) - Не нравится такое решение, потому что сложно будет понять, что тут 3/4 пропуск, а не 1/2. Да и выглядит грязновато. Предложу такое, по ритму хуже не станет
Вроде все
Удачи~
Topic Starter
Kilabarus

Neoskylove wrote:

Q

[asdf]
01:38:889 (2,3) - I suggest you avoid stack since this map's concept is not stack https://osu.ppy.sh/b/843477
03:12:820 (2,3) - make better flow, for example, I suggest you ctrl hj in 3. It's ok for me
04:30:612 (5) - offscreen No it's not

GL
Thx

TheMefisto wrote:

Привет

[Ултра Легенд]
  1. Так как модить тут почти нечего (вряд ли можно запороть 1* диффу), предложения будут, по-большей части, субъективным и незначительными
  2. 00:13:234 - Не уловил, почему 100% громкость, даже если софтовые хитсаунды. Выглядит излишне, понизь до 75-80 хотя бы, а то слайдертики на уровне вокала Понизил до 70%
  3. 00:26:475 (1) - Вообще, можно его прямым сделать, чтобы визуально переход на 00:28:958 (2) - выглядел приятнее Да
  4. 00:59:578 (1,2,3,4) - 4 таких одинаковых слайдера подряд выглядят скучно, особенно на 1* диффе. Попробуй как-нибудь так, например. Как минимум, разнообразие форм будет Не, вроде нормально
  5. 01:21:096 (3,4) - Имо, переход на 1/2 будет проще, если вместо репита сделать круг + слайдер На 01:21:096 - очень сильный и протяжный звук, очень хочется выделить его именно слайдером
  6. 01:39:302 (3,4) - У вас бланкет не очень Да
  7. 02:00:406 (5) - Вообще, из-за стака тут съехавшее ДС, так что поправь вручную (отмечу, что лучше все стаки так проверить, включив при этом "отображение стаков" в настройках, потому что во многих случаях получилось либо 0.9х ДС, либо 1.1х, что для изика не очень-то хорошо) Да вроде у всех так и БНы ничего не говорят, так что оставлю пока
  8. 02:37:233 (3,4) - Выше писал про этот переход, если изменил в первый раз, то тут можешь, например, оставить (в угоду некоему разнообразию)
  9. 02:47:165 (1,2,3,4) - А вот тут опять не нравятся 4 одинаковых слайдера
  10. 03:44:889 (2) - Вот это дело очень странно воспринимается. Да, вроде поставил на довольно сильный бит, но вокал все равно перекрывает его, потому что до этого у тебя вокал попадал на слайдеры. Предложу либо перенести начало сюда 03:44:682 - и продлить, либо что-нибудь с репитами придумай. То же относится и к следующему такому моменту Как раз с этого слайдера 03:43:440 (1) - я начинаю выделять звуки протяжные, а не вокал, но вообще да, это очень спорный момент, так что я лучше подожду БНов или Кватов
  11. Не понимаю, почему тут 04:00:819 (2) - ставишь клап, а на таких местах 03:59:164 - не ставишь, хотя звук у барабана там один и тот же, так что было бы логично поставить клап и на 2 тик. Дальше, к слову, то же самое, на 2 и 4 белых тиках одинаковые барабаны, но 2-ой стоит без клапа, а 4-ый - с клапом (04:11:578 (1,2) - А еще позже у тебя и на 2, и на 4 тиках стоит клап. Систематизируй это дело) Хз, о чем я думал, что так расставлял
  12. 04:25:647 - Ну ты понял Да
  13. 05:01:647 (1,2,3,4) - Не нравится такое решение, потому что сложно будет понять, что тут 3/4 пропуск, а не 1/2. Да и выглядит грязновато. Предложу такое, по ритму хуже не станет Как-то не хочется так делать из-за сильнейшего звука, который ты ставишь на репит, пока оставлю своё
Вроде все
Удачи~
Спасибо :)
Gaia
[extra]
00:58:751 (4) - stack? lol
01:38:889 (2,3) - 01:45:509 (2,3) - (etc) i guess since this is supposed to be a super ez diff u shouldnt stack?
01:45:923 (3) - curve other way would flow nice
03:43:440 (1,2,3,4) - this rhythm is really not suitable for beginners, try thiss
04:51:302 (1,2) - (and the rest) ^

other than the polarity stuff things should be fine
glhf!
Topic Starter
Kilabarus

Gaia wrote:

[extra]
00:58:751 (4) - stack? lol lol
01:38:889 (2,3) - 01:45:509 (2,3) - (etc) i guess since this is supposed to be a super ez diff u shouldnt stack? https://osu.ppy.sh/b/843477
01:45:923 (3) - curve other way would flow nice Fixed
03:43:440 (1,2,3,4) - this rhythm is really not suitable for beginners, try thiss Your rhythm seems even more difficult for me o3o
04:51:302 (1,2) - (and the rest) ^

other than the polarity stuff things should be fine
glhf!
Thanks for mod, Gaiaaaaaaaaaaa
Momochikun
hi

00:52:958 (1) - this is the only 1/2 pattern at this part when the others is just long sliders, there's more 1/2 sound at this part yet you only covering this one which made it kinda nonsense imo
02:13:647 - i wonder why you dont cover this drum when you did at 02:00:406 (5) -
03:43:440 (1,2,3,4) - tbh this rhythm is hard to catch because the spacing is kinda confusing compared to the rhythm across the song. try a reverse slider instead from 03:44:268 - to emphasizing the blue tick sound ?
03:52:544 - should be drum clap
03:53:785 (1) - this is super weird and dont represent the music at all, try a normal 1/1 slider and focus on emphasizing 03:56:061 - later
04:00:405 - no need a clap here, and there 04:03:716 - 04:26:888 -
04:11:578 - worth a finish to represent cymbal
04:51:302 (1,2,3,4) - same issues as before
05:03:716 (3,4) - this rhythm is better https://osu.ppy.sh/ss/7682247

gl
Topic Starter
Kilabarus

Momochikun wrote:

hi

00:52:958 (1) - this is the only 1/2 pattern at this part when the others is just long sliders, there's more 1/2 sound at this part yet you only covering this one which made it kinda nonsense imo Just emphasizing strong vocal
02:13:647 - i wonder why you dont cover this drum when you did at 02:00:406 (5) - (5) is stronger for me tbh
03:43:440 (1,2,3,4) - tbh this rhythm is hard to catch because the spacing is kinda confusing compared to the rhythm across the song. try a reverse slider instead from 03:44:268 - to emphasizing the blue tick sound ? Then rhythm will become way more complex, I believe this is a simplest way
03:52:544 - should be drum clap Yep!
03:53:785 (1) - this is super weird and dont represent the music at all, try a normal 1/1 slider and focus on emphasizing 03:56:061 - later Can't catch your idea
04:00:405 - no need a clap here, and there 04:03:716 - 04:26:888 - I hear drums - clap
04:11:578 - worth a finish to represent cymbal Yea
04:51:302 (1,2,3,4) - same issues as before
05:03:716 (3,4) - this rhythm is better https://osu.ppy.sh/ss/7682247 I'll think about it

gl
Thx for mod and waiting for GD! :)
William K
Hi, just a random modder.

[Ultra Legend]

  1. 00:26:475 (1) - Would this be better if you map the vocals and piano-only beat seperately so that the players could feel the vocals more than just mixing it with a reversed slider. In short, try this rhythm for mapping the vocals differently.
  2. 00:39:716 (1) - Same applies here, for consistency. If you apply the earlier suggestion.
  3. 00:52:958 (1) - Don't really recommend a 1/2 slider while you didn't do anything like this in this section. If you wanted, to emphasize the strong vocals, how about trying the rhythm here. That rhythm removes the 1/2 slider and also emphasize the vocals at 00:53:785 - by making some kind of stop.
  4. 01:02:889 (3) - Not gonna emphasize this with some way? The vocals is far stronger than 00:53:785 - .
  5. 01:06:199 - I would expect a spinner here rather than just a single note as there's a long vocals here, and also a strong one.
  6. 01:11:165 (1,2,3,4) - Rhythm density is less dense when the song goes more intense than the part before. Consider making the rhythm denser. Maybe you can make it consistent with 01:24:406 (1,2,3,4) - in terms of rhythmings.
  7. 02:13:647 - Shouldn't this also be mapped too as you mapped 02:00:406 (5) - before? Same applies to other section like 05:25:647 - and 03:29:785 - .
  8. 02:07:440 (1,2,3,4) - Seems pretty random in terms of patterning compared to 03:23:578 (1,2,3,4) - . Consider making them consistent each other in terms of patterning.
  9. 04:31:440 (1,2) - I don't think that variation works here, as there're still drums this section but you didn't map it similarly to 04:25:647 (2) - . I'd recommend making those two consistent.
  10. 04:11:578 - Just from here, the rhythmings like 03:59:164 (1) - for the drums just vanish even though those drums plays pretty consistently.
  11. 01:11:165 - Shouldn't this be louder in volume from the section before?

Good Luck!
Kalibe
you really asked for mod this :thinking:

- u could add a purple color to combos, would fit with background u have https://puu.sh/v9nFO/caafca8957.png
- 01:50:889 (1) - 03:07:027 (1) - add finish?
- 03:41:785 (4) - please use at least drum clap on end, feels missing tho :c
- 03:50:061 (1,2) - from 1 -> 2 u have kinda spacing error just move it a bit by using ds | also u can avoid overlap 03:48:199 (4,2) - w
- 03:53:371 (4,1) - how about switching nc?
- 03:53:371 (4) - i hear crash sound, probably use finish here too
- 04:59:578 (2,1,2,3,4) - i'm not really sure about this part, it might be misleading somehow for newbies i think...
- 05:19:440 (1,2) - make it parallel? would looks better visually w

well that's all wew and sorry for late =w=

aa and i agree with modders about 03:43:440 (1,2,3,4) - 04:51:302 (1,2,3,4) - to change rhythm, gaia examples are good though!
Topic Starter
Kilabarus

William K wrote:

Hi, just a random modder.

[Ultra Legend]

  1. 00:26:475 (1) - Would this be better if you map the vocals and piano-only beat seperately so that the players could feel the vocals more than just mixing it with a reversed slider. In short, try this rhythm for mapping the vocals differently. Good!
  2. 00:39:716 (1) - Same applies here, for consistency. If you apply the earlier suggestion.
  3. 00:52:958 (1) - Don't really recommend a 1/2 slider while you didn't do anything like this in this section. If you wanted, to emphasize the strong vocals, how about trying the rhythm here. That rhythm removes the 1/2 slider and also emphasize the vocals at 00:53:785 - by making some kind of stop. Just put tap
  4. 01:02:889 (3) - Not gonna emphasize this with some way? The vocals is far stronger than 00:53:785 - . Yea
  5. 01:06:199 - I would expect a spinner here rather than just a single note as there's a long vocals here, and also a strong one. Yea
  6. 01:11:165 (1,2,3,4) - Rhythm density is less dense when the song goes more intense than the part before. Consider making the rhythm denser. Maybe you can make it consistent with 01:24:406 (1,2,3,4) - in terms of rhythmings. It's ok for Easy
  7. 02:13:647 - Shouldn't this also be mapped too as you mapped 02:00:406 (5) - before? Same applies to other section like 05:25:647 - and 03:29:785 - . No, bcs sounds on these ticks are less stronger than on the ticks I mapped
  8. 02:07:440 (1,2,3,4) - Seems pretty random in terms of patterning compared to 03:23:578 (1,2,3,4) - . Consider making them consistent each other in terms of patterning. It's ok for me
  9. 04:31:440 (1,2) - I don't think that variation works here, as there're still drums this section but you didn't map it similarly to 04:25:647 (2) - . I'd recommend making those two consistent. I cant hear drums there
  10. 04:11:578 - Just from here, the rhythmings like 03:59:164 (1) - for the drums just vanish even though those drums plays pretty consistently. ^
  11. 01:11:165 - Shouldn't this be louder in volume from the section before? Yes

Good Luck!
Thanks!

Kalibe wrote:

you really asked for mod this :thinking:

- u could add a purple color to combos, would fit with background u have https://puu.sh/v9nFO/caafca8957.png Nice, thanks!
- 01:50:889 (1) - 03:07:027 (1) - add finish? Yes
- 03:41:785 (4) - please use at least drum clap on end, feels missing tho :c Sure! :c
- 03:50:061 (1,2) - from 1 -> 2 u have kinda spacing error just move it a bit by using ds | also u can avoid overlap 03:48:199 (4,2) - w meh w
- 03:53:371 (4,1) - how about switching nc? Ok...
- 03:53:371 (4) - i hear crash sound, probably use finish here too Ok!
- 04:59:578 (2,1,2,3,4) - i'm not really sure about this part, it might be misleading somehow for newbies i think... I'm waiting for Chaoz or Bakari maybe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
- 05:19:440 (1,2) - make it parallel? would looks better visually w meh w

well that's all wew and sorry for late =w=

aa and i agree with modders about 03:43:440 (1,2,3,4) - 04:51:302 (1,2,3,4) - to change rhythm, gaia examples are good though! :lol: :lol: :lol:

Thanks!
Chaoslitz
ticket

[General]
  1. Title should be Trail of Broken Hearts, according to the official website
  2. You may want to use a lilac combo colour to replace Combo1's, it doesn't really fit with the colour scheme of bg
  3. I know there's a ranked map using 'Ultra Legend' as diff name but well you know it actually doesn't match with the difficulty lol, may consider changing the diff name to a more appropriate one

[Ultra Legend]
  1. 00:52:958 (1,2) - I don't think it is good to introduce 1/2 rhythm is this first calm section, especially when didn't use it in 00:59:992
  2. 01:11:165 - Finishes are overused in the first half of this section like 01:14:475 - 01:17:785 - etc when they actually don't such big emphasize, especially when only you placed finishes on every 2 downbeat in the kiai section, so consider removing them
  3. 01:59:165 (4,5,1) - This should not be stacked or else it will be inconsistent to patterns like 01:44:268 (1,2,3) or 03:00:406 (1,2,3) etc. as you stacked an object placed in downbeat 02:00:820 (1)
  4. 02:05:785 (4) - In my opinion, if you try to use drum hitsounds here, using drum-hitclap in red and drum-hitfinish in white tick will fit better
  5. 03:13:647 (3) - Curve to right instead? Since 03:12:820 (2,3) - is having movement the right, it will provide a more circular flow if it is curved to right side
  6. 03:15:302 (4,5,1) - Same as 01:59:165 (4,5,1)
  7. 03:30:199 (1,2,3) - 02:14:061 (1,2) - Try to keep both rhythm consistent, the one in second kiai is far more intense
  8. 03:43:440 (1,2,3,4) - Starting objects in blue ticks is not a good idea for mapping easy difficulties, it is difficult for beginners to follow the rhythm when it completely ignored the vocals (but then you switched it back in 03:50:061 (1,2,3) ), so try to follow the vocal like this
  9. 03:59:164 (1,2,3,4,5) - Try to reduce the use of claps, it is too loud which doesn't really fit
  10. 04:24:819 (1,2,3) - ^
  11. 04:51:302 (1,2,3,4) - Same as 03:43:440 (1,2,3,4), this time there is no vocals so you may want to place reverse in blue ticks
    instead

    (yup same suggestion as gaia)
  12. 04:57:923 (1,2,1,2,3,4,1) - I don't understand what you are following in here, the rhythm choice is too messy, try like the following (ye I know it is hard to follow when most of the strong beats are on blue ticks lol)
  13. 05:06:199 (1,2,3,4) - ok just something in my personal opinion, if you map symmetry patterns like this it is better to place it exactly in the middle : p
  14. 05:11:164 (4,5,1) - Same thing about the stacks

my biggest concern are the rhythm choice you used (the bold one), which I believe you need to rework on it.
Goou luck!
Topic Starter
Kilabarus

Chaoslitz wrote:

ticket

[General]
  1. Title should be Trail of Broken Hearts, according to the official website woops, fixed
  2. You may want to use a lilac combo colour to replace Combo1's, it doesn't really fit with the colour scheme of bg Ok
  3. I know there's a ranked map using 'Ultra Legend' as diff name but well you know it actually doesn't match with the difficulty lol, may consider changing the diff name to a more appropriate one Meeh, i want to keep it as BG and style of mapping..you know

[Ultra Legend]
  1. 00:52:958 (1,2) - I don't think it is good to introduce 1/2 rhythm is this first calm section, especially when didn't use it in 00:59:992 Fixed in previous mod
  2. 01:11:165 - Finishes are overused in the first half of this section like 01:14:475 - 01:17:785 - etc when they actually don't such big emphasize, especially when only you placed finishes on every 2 downbeat in the kiai section, so consider removing them Ok
  3. 01:59:165 (4,5,1) - This should not be stacked or else it will be inconsistent to patterns like 01:44:268 (1,2,3) or 03:00:406 (1,2,3) etc. as you stacked an object placed in downbeat 02:00:820 (1) Monstrata did this as well: https://puu.sh/veMp9/660a3d0365.jpg , https://puu.sh/veMs6/d9d55e4591.jpg So I'll keep it
  4. 02:05:785 (4) - In my opinion, if you try to use drum hitsounds here, using drum-hitclap in red and drum-hitfinish in white tick will fit better Ok
  5. 03:13:647 (3) - Curve to right instead? Since 03:12:820 (2,3) - is having movement the right, it will provide a more circular flow if it is curved to right side Fixed
  6. 03:15:302 (4,5,1) - Same as 01:59:165 (4,5,1)
  7. 03:30:199 (1,2,3) - 02:14:061 (1,2) - Try to keep both rhythm consistent, the one in second kiai is far more intense Fixed
  8. 03:43:440 (1,2,3,4) - Starting objects in blue ticks is not a good idea for mapping easy difficulties, it is difficult for beginners to follow the rhythm when it completely ignored the vocals (but then you switched it back in 03:50:061 (1,2,3) ), so try to follow the vocal like this rip
  9. 03:59:164 (1,2,3,4,5) - Try to reduce the use of claps, it is too loud which doesn't really fit Ok
  10. 04:24:819 (1,2,3) - ^
  11. 04:51:302 (1,2,3,4) - Same as 03:43:440 (1,2,3,4), this time there is no vocals so you may want to place reverse in blue ticks
    instead
    You r good
    (yup same suggestion as gaia) :o
  12. 04:57:923 (1,2,1,2,3,4,1) - I don't understand what you are following in here, the rhythm choice is too messy, try like the following (ye I know it is hard to follow when most of the strong beats are on blue ticks lol) Did something in my way, will wait next BN to take a look :P
  13. 05:06:199 (1,2,3,4) - ok just something in my personal opinion, if you map symmetry patterns like this it is better to place it exactly in the middle : p
  14. 05:11:164 (4,5,1) - Same thing about the stacks

my biggest concern are the rhythm choice you used (the bold one), which I believe you need to rework on it.
Goou luck!
Thanks for mod!
Lasse
00:13:233 - this part is mapped similar to the later, way more intense parts- (like 04:38:061 (1) - ) could easily fix this by adding some more 1/2 to the more intense parts or undermapping this even more
01:27:716 - with how outstanding guitar on 01:29:578 - is, maybe you could http://i.imgur.com/wi4vxTl.jpg for whenever stuff like that appears
01:33:923 - things like could really be mapped
03:21:923 (4) - could utilize some 1/2 at least (like a repeat maybe) to catch unique drum thing a bit
03:44:268 (2) - this part is not hitsounded
04:51:302 (1) - ^
lots of parts like 04:09:923 (4,1,2,3) - have pretty long chains of sliders where one of them at least could easily be 1 or 2 circles insteas to provide a more engaging rhythm that also leaves more "rest" moments where people don't have to hold+follow sliders

I already told you I won't nominate something like this so idk why you'd take that m4m slot lol
you couldv'e mapped to the song and still made a pretty easy map

gl
Topic Starter
Kilabarus

Lasse wrote:

00:13:233 - this part is mapped similar to the later, way more intense parts- (like 04:38:061 (1) - ) could easily fix this by adding some more 1/2 to the more intense parts or undermapping this even more I think I cant undermap this even more because I've already mapped only strong sounds.. zzz
01:27:716 - with how outstanding guitar on 01:29:578 - is, maybe you could http://i.imgur.com/wi4vxTl.jpg for whenever stuff like that appears The drum here is way more strong than this guitar
01:33:923 - things like could really be mapped 1/2 taps only for really strong beats and vocals
03:21:923 (4) - could utilize some 1/2 at least (like a repeat maybe) to catch unique drum thing a bit hmm okay
03:44:268 (2) - this part is not hitsounded whoops
04:51:302 (1) - ^
lots of parts like 04:09:923 (4,1,2,3) - have pretty long chains of sliders where one of them at least could easily be 1 or 2 circles insteas to provide a more engaging rhythm that also leaves more "rest" moments where people don't have to hold+follow sliders It's Easy, so i think it's ok

I already told you I won't nominate something like this so idk why you'd take that m4m slot lol I forget tbh lol
you couldv'e mapped to the song and still made a pretty easy map

gl
Thanks for mod!
show more
Please sign in to reply.

New reply