forum

Luck Life - Kaze ga Fuku Machi (TV size)

posted
Total Posts
35
Topic Starter
Yahuri
This beatmap was submitted using in-game submission on Thursday, June 22, 2017 at 10:51:19 PM

Artist: Luck Life
Title: Kaze ga Fuku Machi (TV size)
Source: 文豪ストレイドッグス
Tags: bungo bungou stray dogs dazai osamu atsushi nakajima kafka asagiri sango 35 harukawa lantis bones seinen anime ed ending
BPM: 198
Filesize: 9764kb
Play Time: 01:48
Difficulties Available:
  1. Hard (2.78 stars, 221 notes)
  2. Insane (3.85 stars, 302 notes)
  3. Normal (1.91 stars, 146 notes)
  4. The Hero's Journey (4.6 stars, 340 notes)


Download: Luck Life - Kaze ga Fuku Machi (TV size)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
The Hero's Journey
This is the ranked version of this set. For-loved version of this set
Play with storyboard and skin!
Do not use any of the images with my signature on them, thanks.
You can check out more of my Bungou Stray Dogs artwork on my Twitter!
Slider Shapes Post
Log Off Now
meme4meme

[Normal]

ya

[Hard]

00:39:417 (2,3) - I feel you could maybe put more emphasis on that cool thing the guitar is doing by using a 1/2 repeat slider and circle instead of doing the same thing as the bar before, because this is a significant change in the music imo
00:40:024 (4,1) - maybe try get same visual distance between these sliders as you have with 00:39:114 (1,2,3,4) - ?
01:26:387 (1) - this is the only 1/1 repeat slider you use in the kiai and honestly it fits really well but it's a bit out of place and inconsistent with the rest, maybe if you wanted to use it again 01:31:539 (2) - here would be a good spot? as the lyrics are all part of the same word?
01:31:539 (2,4) - blanket is slightly off sorry

[Insane]

00:28:660 (2) - this note is really easy to misread, and the few times i played the map i hit this super early, not sure what you could do about it to make it easier to read though without ruining the pentagon shape :/
00:39:417 (1,2,3) - similar comment as hard, i feel that this guitar sound could be better emphasised by changing up the rhythm or at least increasing the spacing a bit (because atm its the same as the 1/2 sliders in the bar before)
00:56:614 - missing note? this is the only time you miss a drum triple in this section
01:14:266 (1) - i feel this can just be changed into a circle, this is the only slider in this 11 slider section that doesnt follow a vocal note and it would be a nice way to emphasise that
01:31:236 (1) - ya^
01:42:145 (5,6) - maybe nc these to show they're 1/3? (you did this in top diff)

[The Villains Journey]

edit: 00:56:614 - same triple thing as insane

ya, although i think you could use a bit more variation in your kiai time, this pattern 01:10:630 (1,2,3) - is repeated so many times when the vocals don't always follow this pattern and theres a lot better potential rhythm choices. other than that it's nice

gl! sorryforshitmodthisisgoodtogo
Topic Starter
Yahuri

Log Off Now wrote:

meme4meme

[Normal]

ya YA

[Hard]

00:39:417 (2,3) - I feel you could maybe put more emphasis on that cool thing the guitar is doing by using a 1/2 repeat slider and circle instead of doing the same thing as the bar before, because this is a significant change in the music imo i dont want to do that because that doesnt consistently emphasize the clap+whistle. also not making changes to the slider shapes cuz they short and i dont do non-straight short sliders Dx
00:40:024 (4,1) - maybe try get same visual distance between these sliders as you have with 00:39:114 (1,2,3,4) - ? changed some angles, hopefully its better
01:26:387 (1) - this is the only 1/1 repeat slider you use in the kiai and honestly it fits really well but it's a bit out of place and inconsistent with the rest, maybe if you wanted to use it again 01:31:539 (2) - here would be a good spot? as the lyrics are all part of the same word? cant add in another repeat where you said cuz that covers over a kick drum. removed the repeat, mapped this note 01:26:993
01:31:539 (2,4) - blanket is slightly off sorry i think its better now??

[Insane]

00:28:660 (2) - this note is really easy to misread, and the few times i played the map i hit this super early, not sure what you could do about it to make it easier to read though without ruining the pentagon shape :/ these are already super spaced so it cant be a jump, idk wat to do either u can just git gud
00:39:417 (1,2,3) - similar comment as hard, i feel that this guitar sound could be better emphasised by changing up the rhythm or at least increasing the spacing a bit (because atm its the same as the 1/2 sliders in the bar before) i could do a bit of spacing, but not rhythm (for reason above). slider shape change is enough for me but ok lol increasing would lower impact of cymbal crash jumps, so not doing it :o
00:56:614 - missing note? this is the only time you miss a drum triple in this section SHHHHHH fixed
01:14:266 (1) - i feel this can just be changed into a circle, this is the only slider in this 11 slider section that doesnt follow a vocal note and it would be a nice way to emphasise that you probably didnt notice but all combos start with a slider (excluding jump sections), this is to make the jumps a bit easier (taking into account that Hard doesn't have any jumps, and a lower object density) since almost all combos start with a jump.
01:31:236 (1) - ya^ ya^
01:42:145 (5,6) - maybe nc these to show they're 1/3? (you did this in top diff)
/me digs up post
notes for: 01:21:438
The Hero's Journey: NC every 2 beats
Insane: NC every 3 beats
Hard: NC every 4 beats (exception: last slider)
Normal: NC every 8 beats (exception: last slider)
these NC patterns help me keep the mapping patterns organized and combos low (for the upper diffs)


[The Villains Journey]

edit: 00:56:614 - same triple thing as insane fixed

ya, although i think you could use a bit more variation in your kiai time, this pattern 01:10:630 (1,2,3) - is repeated so many times when the vocals don't always follow this pattern and theres a lot better potential rhythm choices. other than that it's nice mostly following drums (kick+snare). not following vocals much (even less so now that i cut out some 1/4) i usually just use vocals as a basic guideline for determining what slider shapes to use (straight vs curve)

gl! sorryforshitmodthisisgoodtogo <3
Thanks C:
MisakiAN
Miss those meme diff X"D

Complete Guide to Suicide :>

Ayy 200 post XD
500 when?? idk :">
Topic Starter
Yahuri

MisakiAN wrote:

Miss those meme diff X"D

Complete Guide to Suicide :>

Ayy 200 post XD
500 when?? idk :">
irc stuff
01:23:053 (3,3) - stuff about stacking fixed
01:39:417 (4,5,1) - DS too far fixed
01:40:630 (4,5,1) - flow is ok
Metaku
hi hi

[General]
rectangle.png unused?

[Normal]

00:35:478 (1) - Might want to adjust this a bit. Due to the red anchor there's a part that looks a bit sharp and it could be easily fixed by moving the red anchor slightly up
00:59:720 (1) - If I understood your slider choices correctly I think this would be better off as something like these i01:04:569 (1,3) - since it's noticeably softer than 00:58:357 (3) - for example.
On that note it could be kinda cool to use mixed red/gray anchor sliders like those to emphasize finishes and stuff in the verse too like 00:40:327 (1) - and 00:50:024 (1) -

Pretty solid diff overall, no real problems to be found tbh

[Hard]

00:21:236 (3) - I think you could just make this a circle too as all 3 notes are really strong so skipping a weak beat on 00:21:387 - wouldn't really hurt and it would be better for emphasis as well
00:39:417 (2,3,4) - These have that funny guitar sound so I think you could make them stand out from 00:38:205 (2,3,4,1) - a bit, maybe use red anchor slider instead of straight ones or smtng?
00:48:811 (1,3) - Literally the only stack in the whole map lol. Kinda cramped but would be cool if you could find some other way to do this.
00:50:478 - 00:52:902 - Makes me kinda sad that you skipped these you had focus on vocals earlier
00:59:417 (4) - this is different from the 2 before as it has 2 snares instead of snare + kick. You could try making a stack here instead?
01:00:782 (4) - Quite sure this would feel better as 1/2 slider since you were following the guitar and it has an extended sound here
01:03:660 (2) - This slider kinda bothers me since you were following vocals earlier... What if you instead of a slider used 2 circles instead? You could have the first one follow the flow of 01:03:205 (1) - and then change flow direction on 01:03:811 - where the vocals start again so the focus would stay on the vocals like earlier?
01:09:872 (2) - I have to say this feels weird as the sliderhead is weaker here than any other part of the slider...
01:25:478 (2,3,4,1) - Pretty cool pattern tbh as an alternate for 1/4 rhythms while still emphasizing the drum roll... Nice
01:26:387 (1) - Would be cool to have this as a red anchor slider
01:36:084 (1) - Maybe use something more special here like you did on 01:19:114 (1) - ? Doesn't really stand out now since you have used similar sliders a lot

Kinda sad you didn't keep the slider theme like in normal, would've been cool for emphasis since this diff is still distance snapped as well

[Insane]

00:29:417 (1,2,3) - Cool pentagon pattern here but I don't really think a linear pattern like this captures the kick snare kick thing well... I'd rather try some kind of back and forth movement here
00:44:569 (3,4) - Kinda catched my eye since the angle difference is a lot bigger than before on 00:42:145 (3,4) - and 00:43:357 (3,4) -
01:03:205 (1,2,3) - Guitar gets pretty high pitch and noticeable here compared to before so maybe shorten 1 and and add a circle where it currently ends for better emphasis?
01:06:387 (4) - I really wish the last beat on this would be clickable since it's clearly different from before (snares vs kick)
01:06:993 (1,2,3,1,2,3,4,1) - Well... I think this pattern is WAY too hard compared to the rest of the map. You've barely used jumps at all but now you throw a 8 note jump pattern with a rather long jump on the end. On that note 01:07:902 (4,1) - Shouldn't you swap nc here if you were NCing the snares?
01:42:145 (5) - Should NC this. Downbeat and the rhythm changes to 1/3 and it's quite easy to read this wrong as 1/4 at the moment

[Yahuri's Journey On Ice]

00:28:104 (1,2,1,2,1,2,3) - This pattern could use some more spacing, your 4* Insane has bigger spacing here lol
01:00:781 (1) - Maybe curve this a bit more towards 01:00:175 (4) - ? The angle difference looks a bit weird as it is imo
01:06:993 (1,2,3,1,2,3,4,1) - Pretty much the same thing as earlier, could use a larger spacing since it's extremely similar to the one on the 4* Insane despite being nearly 1* difference in star rating
01:25:554 (2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - Stream like this will probably catch a lot people off guard since it's the first stream on the whole map so I'd probably try to make it a bit easier either by changing shape, lowering spacing or adding a filler 1/4 repeat somewhere in the middle

Pretty good tbh... Hard to find faults in this map
Topic Starter
Yahuri

Metaku wrote:

hi hi

[General]
rectangle.png unused? uuuuu left that in cuz i want to add particles for the sb but i dont have a particle generator and i dont wanna do it by hand ;w; removed for now and storybrew looks confusing af

[Normal]

00:35:478 (1) - Might want to adjust this a bit. Due to the red anchor there's a part that looks a bit sharp and it could be easily fixed by moving the red anchor slightly up thats intentional, to emphasize the snare a little bit
00:59:720 (1) - If I understood your slider choices correctly I think this would be better off as something like these 01:04:569 (1,3) - since it's noticeably softer than 00:58:357 (3) - for example. i *think* i was somewhat going off of my ideas in the upper 2 diffs like 01:00:175 (3,1) - 01:02:599 (3,1) - 01:05:024 (3,1) - these slider shapes are all paired. i couldnt do that in Hard cuz rhythm stuff. anyways, changed both sliders to this shape 01:02:145 (1), seems to make more sense
On that note it could be kinda cool to use mixed red/gray anchor sliders like those to emphasize finishes and stuff in the verse too like 00:40:327 (1) - and 00:50:024 (1) - saved those for the other sections since the verse isnt all that exciting

Pretty solid diff overall, no real problems to be found tbh yay!

[Hard]

00:21:236 (3) - I think you could just make this a circle too as all 3 notes are really strong so skipping a weak beat on 00:21:387 - wouldn't really hurt and it would be better for emphasis as well hmmm i think emphasis is better as is cuz it makes it harder to hit the next slider (cuz timing)? i have the slider thing in both upper diffs as well
00:39:417 (2,3,4) - These have that funny guitar sound so I think you could make them stand out from 00:38:205 (2,3,4,1) - a bit, maybe use red anchor slider instead of straight ones or smtng? i don't have any red anchor 1/2 sliders throughout the diff because theyre too short imo. and if i change it then i dont have an excuse to not use non-straight 1/2 sliders for everything else
00:48:811 (1,3) - Literally the only stack in the whole map lol. Kinda cramped but would be cool if you could find some other way to do this. fixed
00:50:478 - 00:52:902 - Makes me kinda sad that you skipped these you had focus on vocals earlier i cut these out because i didn't want the constant 1/2 to go on for too long (give players a breather) otherwise the string of objects would be super long compared to the previous section.
00:59:417 (4) - this is different from the 2 before as it has 2 snares instead of snare + kick. You could try making a stack here instead? no normal stacks for this diff
01:00:782 (4) - Quite sure this would feel better as 1/2 slider since you were following the guitar and it has an extended sound here fixed
01:03:660 (2) - This slider kinda bothers me since you were following vocals earlier... What if you instead of a slider used 2 circles instead? You could have the first one follow the flow of 01:03:205 (1) - and then change flow direction on 01:03:811 - where the vocals start again so the focus would stay on the vocals like earlier? i dont prioritize vocals. priority is finishes (always a click), and i just fitted everything else onto the rhythms (i used a slider here for both upper diffs too)
01:09:872 (2) - I have to say this feels weird as the sliderhead is weaker here than any other part of the slider... fixed
01:25:478 (2,3,4,1) - Pretty cool pattern tbh as an alternate for 1/4 rhythms while still emphasizing the drum roll... Nice <3
01:26:387 (1) - Would be cool to have this as a red anchor slider fixed
01:36:084 (1) - Maybe use something more special here like you did on 01:19:114 (1) - ? Doesn't really stand out now since you have used similar sliders a lot every 1/1 slider in the final qtr of kiai is different now

Kinda sad you didn't keep the slider theme like in normal, would've been cool for emphasis since this diff is still distance snapped as well hmm which aspect(s) of the "slider theme" are you referring to? i thought i did better with sliders in this diff tbh

[Insane]

00:29:417 (1,2,3) - Cool pentagon pattern here but I don't really think a linear pattern like this captures the kick snare kick thing well... I'd rather try some kind of back and forth movement here changed to a triangle thing
00:44:569 (3,4) - Kinda catched my eye since the angle difference is a lot bigger than before on 00:42:145 (3,4) - and 00:43:357 (3,4) - copypasted 00:43:357 (3,4) - and made some adjustments
01:03:205 (1,2,3) - Guitar gets pretty high pitch and noticeable here compared to before so maybe shorten 1 and and add a circle where it currently ends for better emphasis? i dont really map rhythm/DS based on pitch, so no
01:06:387 (4) - I really wish the last beat on this would be clickable since it's clearly different from before (snares vs kick) yes its different but i did this for spread. Normal and Hard both have 1 non-repeating slider for this, Insane has the double repeating slider, the final diff has single repeat slider+circle.
01:06:993 (1,2,3,1,2,3,4,1) - Well... I think this pattern is WAY too hard compared to the rest of the map. You've barely used jumps at all but now you throw a 8 note jump pattern with a rather long jump on the end. On that note 01:07:902 (4,1) - Shouldn't you swap nc here if you were NCing the snares?i have jumps on all finishes, and those snares are quite strong as well moved final jump to the hexgrid not NCing based on snares, NCing based on strong vocals
01:42:145 (5) - Should NC this. Downbeat and the rhythm changes to 1/3 and it's quite easy to read this wrong as 1/4 at the moment fixed

[Yahuri's Journey On Ice]

00:28:104 (1,2,1,2,1,2,3) - This pattern could use some more spacing, your 4* Insane has bigger spacing here lol fixed
01:00:781 (1) - Maybe curve this a bit more towards 01:00:175 (4) - ? The angle difference looks a bit weird as it is imo the angles of the sliders are the same lol (but the perfect overlap wasnt perfect so i fixed that :P)
01:06:993 (1,2,3,1,2,3,4,1) - Pretty much the same thing as earlier, could use a larger spacing since it's extremely similar to the one on the 4* Insane despite being nearly 1* difference in star rating fixed
01:25:554 (2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - Stream like this will probably catch a lot people off guard since it's the first stream on the whole map so I'd probably try to make it a bit easier either by changing shape, lowering spacing or adding a filler 1/4 repeat somewhere in the middle ok

Pretty good tbh... Hard to find faults in this map :D
havent really fixed much yet, hopefully i can get those done soon.
thank you! ^-^
Metaku

Yahuri wrote:

Metaku wrote:

Kinda sad you didn't keep the slider theme like in normal, would've been cool for emphasis since this diff is still distance snapped as well hmm which aspect(s) of the "slider theme" are you referring to? i thought i did better with sliders in this diff tbh
I meant as in having clearly different shapes for different things ie the red anchor slides for emphasis on the kiai and such, you had a lot more special sliders overall so maybe it just feels like it tho
bor
M4M map link: https://osu.ppy.sh/s/575139

its a bit shorter than it could be just because issues are mostly general

General

  1. Since you have skinned elements from the hitcircle set you must also set a slider border color through the .osu file under "[Colours]" like this
    SliderBorder: <RGB Value>
  2. lower difficulties have a rhythm problem where its oversimplified by multiples of the same exact rhythm, this is quite a high bpm so I can see why its difficult. I reccomened some changes to rhythms in the mod although they might not be exactly what you need in all cases. Though for your approach to lower difficulties should be, don't be afraid to use longer rhythms like 2/1 and higher.

Normal

  1. 00:21:539 (2,3,4,1,2,3,4) - this is too many 1/1 sliders in a row when you can be more accurately chosing rhythm to follow the music. I will just say examples of thing you can change (this is actually a problem)
  2. 00:22:145 (3) - this can be a 2/1 slider and 00:23:054 - can be a circle afterwards
  3. 00:23:357 (1) - this can be a 3/4 repeat slider and you can make a 1/2 gap into the next object
  4. 00:24:569 (3) - this can be 1/1
  5. 00:30:630 - color haxing is cool
  6. 00:33:054 (1) - this is a very good use of this rhythm
  7. 00:35:478 (1) - you could make the bend less noticable two ways if you like. 1. make the two white points next to the red point more linear, or replace the red point with 3 also linear white points
  8. 00:39:114 - since this is a down beat and pitch of bass changes I don't see a reason to not make this clickalbe
  9. 00:45:175 (1,2,3,4) - should avoid this many sliders in a row, which can easily be accomplished with two circles 00:45:781 (2) - and 00:46:993 (4) -
  10. 00:50:024 - the same comment goes for this section. though I would approach it a bit differently
  11. 00:50:024 (1) - for example you can start with a 2/1 slider here followed by a circle and keep the two 1/1's
  12. 00:52:448 - this combo I would say the same except maybe two circles here for 3 or 4
  13. 01:18:508 (4) - would be better as two circles
  14. 01:41:236 (2,3,4) - you should represent this stream sound in the background as circles like you did here 01:25:478 (4,5,6) -

Hard

  1. 00:21:539 (1,2,3,1,2,3,4,1,2,3,4) - the issue with this is quite similar to the one mentioned in the Normal diff. The rhythms can more accurately represent the music presented.
  2. 00:21:539 (1) - 00:22:751 (3) - for example this can be a 3/4 repeat slider.. hm I wouldn't change them all to 3/4 though. just mix it up a bit
  3. 00:26:993 (3) - can replace with circles
  4. 00:38:205 (2,3,4,1,2,3,4) - maybe circles instead of 00:40:024 (4) -
  5. 00:59:417 (4) - maybe circles here too
  6. 01:25:478 (2,3,4) - make these repeat sliders

Insane

  1. 00:28:660 (2,1,2,1,2,3) - this is cool
  2. 00:30:630 - for this section the way you are using clickabilty as a gameplay element to follow the guitar is inconsistent (or even the drums if you want to argue that)
  3. 00:32:448 (3,4) - would lead someone to believe slider end/heads can both be guitar where as this 00:33:508 (2,3) - varies. (there are more things that disagreeim just trying to be quick) to solve this I would suggest making 00:31:539 (4) - 00:32:751 (4) -these two both only circles
  4. 00:33:508 (2,3) - or you could change this to a 1/1 starting on the red tick + circle
  5. 00:40:933 (3,4) - since this section has a lot of 1/2 sliders like this and becasue this is the only clear one where don't quite follow the music like the other places do, you could change this one to a 1/1 to add variety
  6. 01:14:266 (1) - this doesn't need to be a 1/2 like the others might plus so much 1/2 spam here

The hero's journey

  1. 00:29:568 (2,3,1) - I think if you wanted to create better anti emphasis, it would be better if you stacked 3 and 1
  2. 01:25:554 (2) - there is nothing inherently wrong with this kind of stream, though it does contradict your rhythm approach in the kiai of having most important sounds clickable, in this case I suggest starting the stream on the white tick
  3. pretty solid diff overall

Good luck <3

also yay 400th post !!!!!
Topic Starter
Yahuri

bor wrote:

M4M map link: https://osu.ppy.sh/s/575139

its a bit shorter than it could be just because issues are mostly general

General

  1. Since you have skinned elements from the hitcircle set you must also set a slider border color through the .osu file under "[Colours]" like this
    SliderBorder: <RGB Value>
    fixed
  2. lower difficulties have a rhythm problem where its oversimplified by multiples of the same exact rhythm, this is quite a high bpm so I can see why its difficult. I reccomened some changes to rhythms in the mod although they might not be exactly what you need in all cases. Though for your approach to lower difficulties should be ???, don't be afraid to use longer rhythms like 2/1 and higher. i dont use 2/1 all that often because it means i miss out on things to hitsound (i was/am contemplating switching out the 2/1 in Normal tbh). and since Hard introduces a lot more 1/2, using mostly 1/1 seems fine imo. though if i make any Easy diffs in the future then i will be using more 2/1.

Normal

  1. 00:21:539 (2,3,4,1,2,3,4) - this is too many 1/1 sliders in a row when you can be more accurately chosing rhythm to follow the music. I will just say examples of thing you can change (this is actually a problem)
  2. 00:22:145 (3) - this can be a 2/1 slider and 00:23:054 - can be a circle afterwards i dont think that should be a circle. the note is fairly weak, so it makes more sense to me to make it passive.
  3. 00:23:357 (1) - this can be a 3/4 repeat slider and you can make a 1/2 gap into the next object dont want 3/4 rhythms on Normal
  4. 00:24:569 (3) - this can be 1/1 already is
  5. 00:30:630 - color haxing is cool yeeeeee
  6. 00:33:054 (1) - this is a very good use of this rhythm ok
  7. 00:35:478 (1) - you could make the bend less noticable two ways if you like. 1. make the two white points next to the red point more linear, or replace the red point with 3 also linear white points made like that to emphasize the snare a bit
  8. 00:39:114 - since this is a down beat and pitch of bass changes I don't see a reason to not make this clickalbe downbeat =/ must be clicked, and i dont take pitch into account while mapping rhythm.
  9. 00:45:175 (1,2,3,4) - should avoid this many sliders in a row, which can easily be accomplished with two circles 00:45:781 (2) - and 00:46:993 (4) - i did it like this because the vocals sound like a smooth stream imo, so using consistent rhythm patterns.
  10. 00:50:024 - the same comment goes for this section. though I would approach it a bit differently
  11. 00:50:024 (1) - for example you can start with a 2/1 slider here followed by a circle and keep the two 1/1's same thing as 00:45:175 (1,2,3,4)
  12. 00:52:448 - this combo I would say the same except maybe two circles here for 3 or 4 i think ill switch out 00:54:266 (4) - 00:51:842 (4) - for circles then
  13. 01:18:508 (4) - would be better as two circles alright, switched out 01:35:478 (4) - for circles as well
  14. 01:41:236 (2,3,4) - you should represent this stream sound in the background as circles like you did here 01:25:478 (4,5,6) - fixed

Hard

  1. 00:21:539 (1,2,3,1,2,3,4,1,2,3,4) - the issue with this is quite similar to the one mentioned in the Normal diff. The rhythms can more accurately represent the music presented. i do agree that they could be represented better, but not for this diff. Normal has all 1/1 here, this has sliders with 1/2 gaps, and Insane introduces the 3/4 repeats. so basically i chose this rhythm for spread.
  2. 00:21:539 (1) - 00:22:751 (3) - for example this can be a 3/4 repeat slider.. hm I wouldn't change them all to 3/4 though. just mix it up a bit if i mix it up then it would be inconsistent
  3. 00:26:993 (3) - can replace with circles hmmmm maybe
  4. 00:38:205 (2,3,4,1,2,3,4) - maybe circles instead of 00:40:024 (4) - i cant replace the whole section with circles cuz spread
  5. 00:59:417 (4) - maybe circles here too fixed
  6. 01:25:478 (2,3,4) - make these repeat sliders again for spread, Normal has all circles, this one has extended sliders, then Insane has repeat sliders.

Insane

  1. 00:28:660 (2,1,2,1,2,3) - this is cool thanks ^-^
  2. 00:30:630 - for this section the way you are using clickabilty as a gameplay element to follow the guitar is inconsistent (or even the drums if you want to argue that)
  3. 00:32:448 (3,4) - would lead someone to believe slider end/heads can both be guitar where as this 00:33:508 (2,3) - varies. (there are more things that disagreeim just trying to be quick) to solve this I would suggest making 00:31:539 (4) - 00:32:751 (4) -these two both only circles fixed
  4. 00:33:508 (2,3) - or you could change this to a 1/1 starting on the red tick + circle did the above so not doing this
  5. 00:40:933 (3,4) - since this section has a lot of 1/2 sliders like this and becasue this is the only clear one where don't quite follow the music like the other places do, you could change this one to a 1/1 to add variety how does it not follow like the other places? its pretty much the same thing (according to vocal rhythm pattern) as the combo here 00:42:751 (1) - and the drum pattern is the same throughout this section
  6. 01:14:266 (1) - this doesn't need to be a 1/2 like the others might plus so much 1/2 spam here all finishes get a jump, and all finishes get a slider. this is to make it easier to hit the jumps, since Insane has the introduction of jumps as well as a more dense rhythm in comparison to Hard.

The hero's journey

  1. 00:29:568 (2,3,1) - I think if you wanted to create better anti emphasis, it would be better if you stacked 3 and 1 nope because i want 2-3 to have lower DS than 3-1
  2. 01:25:554 (2) - there is nothing inherently wrong with this kind of stream, though it does contradict your rhythm approach in the kiai of having most important sounds clickable, in this case I suggest starting the stream on the white tick it does contradict my rhythm approach, though i think following my rhythm approach for this particular section would detract from gameplay. assuming that the player alternates for streams (lol unless theyre a god) hits 01:25:175 (1) - with their dominant finger, then 01:25:554 (2) - a blue tick, will be hit with their non-dominant finger. so this is basically to prevent gameplay that feels weird due to strange alternating
  3. pretty solid diff overall yay!

Good luck <3

also yay 400th post !!!!! grats XD
thanks~!
Topic Starter
Yahuri
S L I D E R S
first off i want to mention that i don't think the slider theme needs to stay the same for every diff, due to restrictions from rhythms/slider lengths, and that there's more than one way to express a song ofc ;)

-all regular curve sliders not in the kiai are not blanket sliders
-all regular curve slider in the kiai are blanket sliders
00:28:205 (1) - first special slider, because of instrument
00:30:024 (4) - special slider for rough guitar intro
00:30:630 (1) - all longer sliders (more than 1/1) in this section are special
00:37:751 (1) - all sliders in this section are red anchor, because hihat/snare/kick
00:40:327 (1) - no more special sliders
00:57:296 - red anchor sliders, unless the slider doesn't have clap/whistle/finish on the tail
-all cymbal crash sliders in the kiai are red anchor
01:17:751 (3) - 01:34:720 (3) - special sliders because theyre 3/2 beat, red anchor marks kickdrum
01:36:084 - all sliders of the final kiai section are red anchor to emphasize shift to more snare
01:42:751 (1) - last slider is special slider
-all 1/2 sliders are straight because theyre short
00:28:205 (1) - first special slider, because of instrument
00:30:024 (4) - special slider for rough guitar intro
00:30:630 - mixture between straight, curve, wave, red anchor sliders
00:37:751 (1) - special slider for hihat/snare/kick switch
00:40:327 (1) - no more special sliders
01:06:387 (3) - special slider for 1/6 snare
-all cymbal crash sliders in kiai should not match any other sliders in the diff
01:09:417 - other than cymbal crash, 1/1 sliders are either red anchor (1/2) or curved
01:19:114 - other than cymbal crash, 1/1 sliders are either red anchor (1/2) or red anchor (3/4)
01:25:478 (2) - curve sliders for snare stream
01:26:387 (1) - other than cymbal crash, 1/1 sliders are either cat ear, 1/2 straight 1/2 curve, inverted cat ear (how do i name sliders lol)
01:36:084 (1) - other than cymbal crash, 1/1 sliders are taken from above section
01:41:236 (2) - curve sliders for snare stream
last slider is special slider
00:30:024 (4) - special slider for rough guitar intro
00:30:630 (1) - all 1/1 sliders are special
00:39:417 (1) - red anchor sliders for guitar thing
00:40:327 (1) - other than this slider, everything else in this section is a straight slider unless it is 1/1 with vocals on the tail
00:50:024 (1) - for everything here and onwards, if the slider has vocals on the tail, then it is curved.
01:11:842 (1,2,3,4) - 01:21:539 (1,2,3,4) - dont match above pattern in order to preserve the radial symmetry pattern
00:57:296 - special 1/1 sliders for switch to guitar focus
01:09:417 (1) - all 1/1 sliders in the kiai are special
01:36:084 (1) - switch to red anchor to emphasize switch to more snare
01:42:751 (1) - last slider is special slider
-non-kiai - straight/curve sliders switch from combo to combo, sometimes different for flow purposes
-kiai - straight slider if no vocals on tail, curve slider if vocals on tail
00:20:099 - the most special a slider can get is wave slider
00:30:024 (4) - special slider for rough guitar intro
00:30:630 (1) - all 1/1 sliders are special
00:40:327 (1) - other than this slider, everything else after is not special
00:50:024 (1) - all 1/1 and 3/4 sliders are special sliders
01:25:175 (1) - cant be special because itll look weird with the stream
01:36:084 (1) - switch to red anchor to emphasize switch to more snare
01:42:751 (1) - last slider is special slider
Akitoshi
yo.

Normal
  1. 00:20:933 (1) - those finishes can kill other people's ear lol, how about normal sample instead? Same as all other diffs
  2. 00:20:933 (1,2,3,4,1,2,3,4) - I personally put some 1/1 circles to avoid those slider spam
  3. 00:38:205 (2,3,4,5) - this actually plays bit awkward as you used slidertail on 00:38:508 - 00:39:114 - 00:39:720 - while you mapped similar beats on previous patterns as sliderhead. I'll suggest this rhythm for consistency and for smooth transition as lowest diff,
  4. 01:00:781 (3,4) - 01:03:205 (3,4) - Looks better if you doing the same thing with 01:05:630 (3) - for less complicated rhythm, you can still keep on 01:03:205 (3,4) - but I highly recommended on 01:00:781 (3,4) -
  5. so the kiai, except 01:17:751 (3) - 01:34:720 (3) - it's filled up with 1/1 rhythm (which is pretty repetitive even u added reverse and circles on somewhere) well i aware that it's because of the song but u can still add some 1/2 reverse on 01:25:781 (5,6) - and 1/2 slider on 01:35:781 (5) - as you already used 1/2 sliders on beginning.
  6. 01:42:145 (5,6) - it's ur lowest diff so maybe u avoid some circles spam. consider to convert these as slider.


Hard
  1. 00:39:417 (2,4) - this would be cool if u convert them to circles for variation thingy as u already spammed on 00:38:205 (2,3,4) -
  2. 01:19:569 (2) - maybe make 01:19:720 - clickable as there's strong drum sound
  3. 01:42:145 (1,2) - this is technically unsnapped as the drum is 1/3 (ye reference from ur insane)


Insane
  1. 00:28:104 (1) - ctrl + g flows better tbh, as your highest diff wasn't countered from the notes
  2. 00:39:114 (5,1) - swap nc for consistency, regardless of your aesthetics, or just should start rotates with same shape on 00:39:114 (5) - but ye it's not that easy to fix so ¯\_(ツ)_/¯
  3. 01:14:266 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2) - maaaaybe add some 1/1 sliders or something circles convert as it's way too many to use 1/2 sliders in several times in a row
  4. 01:41:236 (2,1) - swap NC for visual thingy as u started using 1/4 rhythm on 01:41:236 -


The Hero's Journey
  1. 00:39:114 (5,1) - similar with insane
  2. 01:36:008 (6,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1) - as highest diff would u mind to put any other variations for hitting those triples? sth like these probably work so ye



and ye some last general point on insane~highest is to consider putting few 1/1 as it's seems to be way bit repetitive and this may cause something "boring" on playing. Example on good spot for adding 1/1 slider was somewhere like 01:14:569 - 01:15:781 - 01:21:842 - 01:31:539 - etc

yee i liked the flow on high diffs, gl

my map for m4m https://osu.ppy.sh/s/525926
just mod only 1 or 2 diffs for fair drain time w
show more
Please sign in to reply.

New reply