HoneyWorks - Boku ga Namae o Yobu Hi feat.Mochizuki Souta (C

posted
Total Posts
44
show more
Log Off Now
nm from my q

[General]

i love this sb, i literally pm'd sytarno yesterday about how clean their sb's are :d

[Confession]

00:51:507 (2,3) - i would prefer a different rhythm here as the middle piano note isn't clickable but the last one is, giving a feeling of mixed emphasis? i would prefer a circle -> 1/2 slider -> circle rhythm here instead of repeat -> circle
00:53:955 (2) - i can't hear a sound here, playing a slider end triple here feels a bit strange and overdone for the music atm
00:54:665 (7,1) - spacing here is very similar to 00:54:507 (6,7) - when the sound on 00:54:823 (1) - is much more emphatic in the music, maybe increase a bit more?
00:55:929 - intentional missed note? just pointing this out because you dont miss it out at any other point during this section, a 1/2 slider instead of circle on 00:55:771 (4) - like you have done here 00:58:297 (6) - would work nice
01:12:192 (4) - fix stack
03:05:876 (5,6) - would like to see a triple here to keep the consistency of 3 triples -> break, alternatively remove the triple here 03:03:586 (8) - to have a consistency of 2 triples -> break and have extra emphasis on the vocal
03:46:929 (1) - remove nc? piano pattern is split into two sections of 3 in this bar
04:35:876 (3) - nc this for consistency with the previous time you did this pattern at 02:49:771 (1) -
04:41:244 (3,1,2,3) - the piano phrasing here is the same as it was 03:45:350 (1,2,1,2,1,2,1,2) - here just at a higher pitch, so i would prefer it if you stuck to the same 1-2 nc pattern aswell

nice map gl!
Anxient
https://osu.ppy.sh/s/570177 the worlds most unfair m4m

kokuhaku

00:10:111 (3,4) - ctrl g, coz 00:10:111 (3) - is slightly louder than 00:10:273 (4) -
00:18:981 (6) - move this so that it is closer to 00:18:823 (5) - than 00:19:139 (7) - to give 7 more impact. http://puu.sh/unLep/29cf3d5327.jpg
00:34:613 (6) - NC
00:34:771 (1) - continue combo coz same vocal line
00:35:560 (4) - theres a strong beat in 00:35:718 - . please map it. if not, at least ctrl g it because movement from 00:35:560 (4,1) - is too linear to properly emphasize the strong beat in 00:35:876 -
00:44:402 (5,6) - i think its better if oyu made it like this instead http://puu.sh/unLue/d019c683e9.jpg yes i added a triple coz there was one and maybe you could use it.
00:50:244 (2) - why not make it face the same direction as this? 00:49:771 (1) -
00:54:665 (7) - delet dis, the beat for it doesnt exist
01:03:507 (6) - dont ignore this beat yo 01:03:665 -
01:22:455 (6) - a bit hard to read and is a bit unexpected imo. try moving it here x139 y384
01:37:455 (5,6) - imo you should ctrl g this. it fits the emphasis and drums better
01:43:455 (5) - NC coz new sogn section. like this http://puu.sh/unLMO/0515ca4183.jpg
01:45:034 (5) - overemphasis imo. ctrl g fixes this. also gives 01:45:350 (1) - a strong impact
01:56:560 (7) - imo the distance is too big. consider moving it to x277 y353
02:07:297 (3) - NC coz new pattern
02:17:876 (5) - imo this is kinda hard to read. try placing it here? x247 y338
02:21:350 (5) - NC maybe?
02:23:244 (1) - why NC?
02:50:718 (2) - try stacking sliderhead with 02:49:771 (1) - ? you can try for a bounce effect for 02:51:034 (1) - http://puu.sh/unMcR/57000de3c9.jpg
03:00:823 (4) - NC coz new pattern. kinda like this http://puu.sh/unMfD/0bc4578d69.jpg
03:08:718 (1) - again, imo this is too hard to read since it comes up suddenly. try placing it at x293 y90 at least?
03:39:507 (4) - imo you should flip this slider so it supports the drop 03:39:350 (3,4) - coz the instrument (piano) is still relevant
03:39:981 (5,6,7,8) - maybe you can remake it like this so it fits better (if you apply the above) http://puu.sh/unMt3/311c070e79.jpg
04:22:613 (5) - NC coz new song part
04:23:244 (1) - sliderend hitsounding was intentional?
04:56:718 (6) - NC coz new song part

past this part, i dont think NC spam is necessary so try to follow the NC fixes im about to show .w
04:58:273 (1) - continue combo
04:59:678 (1) - continue combo
05:01:363 (1) - continue combo

wew
Ipas
Ah sorry I'm late haha. Here is your request :P I know my mod wouldn't be good, I'm expecting not quite sharp mod here
ialreadyforgotsomecodes
I hate youuuu :c :P

[Confession]
  1. 00:06:362 (1,2) - I felt the spacing between here is too far, with the song plays like this. It's being the hardest jump on first low part in this map. I would recommend to reduce it into 2.xx or around that
  2. 00:29:402 (6) - This leaves the linear flow from previous object, and it seems weird
  3. 00:57:034 (4,5,6,7,1) - I don't really like the spacing, I'd like to see this like 04:00:192 (4,5,6,7,1) - too, the spacing
  4. 01:04:297 (1,2,3,1) - Don't want to try something like this?
    http://puu.sh/urssm/bebb5f517f.jpg
  5. 03:27:034 (3,4,5) - 03:29:560 (3,4,5) - Seems fine, but feels rather hard for me. Also, this section isn't that intense to have this (more likely appears on kiais)
  6. 03:39:507 (4,5,6,7,8,1) - What are you following here? If you following the piano sound, I think you can extend 03:39:507 (4) - 1/4 so it tails will fall into blue tick. Also, I feel rather weird if you are following the piano since the stream starts on a low spacing that reduce the emphasis imo
  7. 03:51:981 (3,4,5,6) - Not linearing this one?
  8. 04:07:455 (1,2,3,1) - Same ^^^^^^^^
  9. 04:34:218 (4,5) - 04:34:850 (4,5) - just thought that they would be fit with 03:27:034 (3,4,5) - stuff but i don't know if it would be smooth or not to play. If you can make it using those stuff, and make it nice, do it please ><
Arutsuki
no kds, just small suggestions


•00:06:274 - shouldn't miss a note here since you mapped it at 00:08:935 (5,6,1) -
•00:15:745 (1) - this just feels too cramped and unnecessary
•01:04:297 (1,2,3) - should NC or make them a seperate colour from the rest, to highlight the rhythm change, same here 04:07:455 (1,2,3) -
•02:21:350 (5) - a bit harder to read if you stack it directly under 02:20:718 (1) -
•03:51:823 (2,3) - could make the spacing a bit bigger to somewhat emphasize the piano if you're not mapping it
•04:00:192 (4,5,6,7,1) - a bit overmapped

best of luck~
Topic Starter
Haruto
Thank you everyone! I think i got enough mods already. I'll try to check them first then call a BN :D
@Arutsuki : I find it pretty helpful so why not xD?

appleeaterx wrote:

you keep dc'ing so imma post here instead
from irc

- 00:25:771 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3) - not sure what the nc's here follow tbh its something like 1-2 patterning. But behind that idea. it was also made for the new piano sound that i think should be NCed. if these part werent NCed, they will end up being 12 combos a row lol. Anyway, i changed some stuff in this part.
- 00:53:560 (1,2,3) - please don't do this?! super confusing and you did this nowhere else o ya i fixed this by stacking (2) and (3) days ago. i asked some players and mappers to test and it went pretty fine for the changes :3
- 00:57:034 (4,5) - what does the spacing change reflect here? song itself doesnt offer such a large change here that could suggest a drastic shift in ds like this fixed up from monstrata's irc mod
- 01:16:297 (1) - personally don't feel the sv change here - the song stays generally the same, and actually even the vocal pitch goes way down if you compare to (1,2,3,4,5) in previous combo... fixed from monstrata's irc lol
- 01:16:297 (1,1,2,3) - also due to large 3/4, combined with the space between (1,2) this is really uncomfortable to play, because you need to make so many velocity changes in terms of movement in such a short period of time. such movement i can only find in wub maps tbh same, fixed~
- 01:27:665 (1,2,3) - 01:35:244 (1,2,3) - etc. could you maybe do another arrangement? you use identical arrangement for 1/4 pattern too (01:13:060 (3,4) - ), or just change those 1/4 pattern to regular spacing to avoid inconsistency i made the 1/4 pattern's spacing different instead from the 1/2 so things went just fine now
- 01:32:244 (1,2,3,4,5,6,1) - make 0.60x spacing to keep consistency with 01:19:613 (4,5,6,7,8,9) - ? guitar is pretty loud and still kiai time sure, fixed this up

===

second chorus is copy paste, but you told me to ignore - but i just see this:
- 02:32:086 (1) - so anticlimactic... really need more spacing imo

===

for sb, wip looks good so far, but issue i have with many sbs lately, is the font / style they use for japanese/chinese character. almost no space in between character strokes (http://puu.sh/u36b2/6331fd06eb.jpg) triggers asian person like me orz

not sure how i feel about the Taki/Mitsuha concept though, already had my concerns with monstrata's ZZZ and it wasnt perceived <that> well by community in the end - would also feel strange to play 5 minute song, but only 2.5 minutes of original content

anyways, your style has matured so much - really nice and good luck :)Thank you apple! for the SB, the SBer has made the thing you pointed into something better, hope you'll like the new changes!

a_point wrote:

Good luck!!! :)

- 00:44:402 (5,6) - the spacing is too large, and the song doesn't mean the note would anti jump. fixed from player's suggestion~
- 00:54:507 (6,7) - there may not jump, 'cause the note 7 is so soft. it is not really loud but, i wanted to keep the consistency from previous pattern. so yeah no changes
- 01:37:455 (5,6) - spacing there is too large, and if it leads the next note, the position is a little crowded. it still the same piano sound so i prefer doing this instead
- 02:06:981 (2,3) - though the voice is colse to the rythm, but if put the note 3 here, it will be uncomfortable. Maybe try to put note 2 to another place. i only map the drums for this part (basically the whole map is mapped to instruments lol)

that's all. If I had wrong point, you could know it as nonsense, 'cause I am a new modder. thks! :D:D:D
the other thing is the slider is much fine, I could learn a lot.
Good luck!!! :)Hey, thanks for the random mod!

lit120 wrote:

[confessions]
  1. 00:16:929 - why a red line? tu kan sama aja timing ny dari 00:14:403 - gw gatau, udah dari yg ngatur timingnya dikasi red line. mungkin buat metronome offset
  2. 00:27:034 (3) - slider ini ga equal kali dari 00:25:771 (1,2,3,4,5) - memang begitu karena SV dari slidernya itu yg buat shapenya ga equal sama stream yg lu point. kalo dipaksa diubah ntar jelek wkwk.
  3. 00:42:034 (6) - dari mana suara ny di blue tick ny? didnt you hear the guitar's noise sound?
  4. 01:04:297 (1,2,3) - manual stack pls changed some stuff already here
  5. 01:43:455 (5,1,2,3) - ini kok agak aneh cara lu main NC ny. ku cuma dengar 4 repeated notes sih, jadi sharusny ini aja http://puu.sh/u8mQm/f17b4ffddc.jpg no ty ini buat indikator pattern baru gitu menurut aku soalnya kan 1-5 itu star shape nah 1-3 NC itu triangle. if u understand what i mean
  6. 02:01:455 (5,2) - nice stack :v ye xd
  7. 02:51:034 (1,2) - pls fix the blanket k thx bye done already
  8. and there goes the wip


ty for the random mod man!

Sotarks wrote:

Confession
00:15:666 (5) - nc could be nice? sure, nc'ed

00:20:402 (7,8) - tbh this can be 1/2 slider 00:20:560 (8) - hasn't got much impact, and you boost density for no reasons.. yeah pardon me :/ changed it to 1/2 slider now

00:26:402 (1,1) - remove NC and 00:27:034 (3) - NC this instead please. explained the stuff in apple's mod. maybe you wanna see the reasons why i did this

00:34:613 (6,1) - this rythmn is so weird to play tbh how about ctrl G and swap NC, willfocus more the rythmn its not really weird. i mapped the vocal there but, i'll take this on my consideration instead. for some reason it plays weird and for another reason it just plays fine imo :d

01:44:086 (1,2) - 1/2 slider here would highly be preferable o ya, fixed it

01:52:771 (5,5,6) - intentionnal? o i guess ee fixed the stack xdxd

02:03:034 (1,2) - pls space this more it can be missreaded dude highly consider space it more how so? the triplets could be an indicator for this imo

03:27:034 (3,4) - can you do regular spacing, this is introduced too late in the song.. it plays fine for players i asked to testplay this so why change o.o

03:29:797 (4) - ^ ^

nice map!!
gl
thank you sotarks!!11!

TequilaWolf wrote:

mod
Confession-

00:49:771 (1,2) - might a rhythm like http://puu.sh/ugeRQ/be0971655e.jpg be better? i followed the guitar here and not the vocal. imo its better to follow the instruments on this part because the part isnt dense at all.

01:04:297 (1,2,3) - pretty hard to read, try something like http://puu.sh/ugfzO/89c5d1ef14.jpg yeah fixed in another way instead

01:16:850 (3) - remove note? no sound here there is. its something like bass sound that most ppl wouldnt hear but i really hear some sound here so why remove?

01:29:876 (4,5) - consider ctrl+g wrong point? if i ctrl+g 4 and 5, would plays weird with the 1/4 jump lel

02:11:876 (1,2,3,4) - is this rhythm better http://puu.sh/ugfYa/826a29446f.jpg drum following here~~

nothing that really matters. very clean map
#
thank you for the mod!

Will reply mostly everything soon. Thank you so much for the mods once again everyone!
iYiyo
2017-03-11 23:49 Haruto: hi yiyo!
2017-03-11 23:49 Haruto: do you accept testplay rn?
2017-03-11 23:49 iYiyo: hihi
2017-03-11 23:49 iYiyo: ye why not xd
2017-03-11 23:49 iYiyo: i'm cold tho
2017-03-11 23:49 Haruto: oh its fine lol
2017-03-11 23:50 Haruto: well some ppl are busy with their stuff and i thought you'll be too lolol
2017-03-11 23:50 Haruto: anyway heres the map~
2017-03-11 23:50 Haruto: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1213586 HoneyWorks - Boku ga Namae o Yobu Hi feat.Mochizuki Souta (CV:Kaji Yuki)]
2017-03-11 23:50 iYiyo: not that busy right now xd
2017-03-11 23:50 iYiyo: there's always time if you want so yeah xd
2017-03-11 23:51 Haruto: oo i c lol
2017-03-11 23:51 iYiyo: ACTION is playing [https://osu.ppy.sh/b/1213586 HoneyWorks - Boku ga Namae o Yobu Hi feat.Mochizuki Souta (CV:Kaji Yuki) [Confession]]
2017-03-11 23:56 iYiyo: overall nice diff xd
2017-03-11 23:56 Haruto: oo nice play o:
2017-03-11 23:57 iYiyo: thanks
2017-03-11 23:57 iYiyo: oh it has storyboard
2017-03-11 23:57 Haruto: yeah
2017-03-11 23:57 Haruto: is there any part that you want me to change/improve maybe?
2017-03-11 23:57 iYiyo: you do them by urself?
2017-03-11 23:58 iYiyo: i'm checking some parts
2017-03-11 23:59 Haruto: nah lol
2017-03-11 23:59 Haruto: its made by Sytarno
2017-03-11 23:59 Haruto: and okay
2017-03-11 23:59 Haruto: there is no way i could do a sb like this xdxd
2017-03-12 00:00 iYiyo: 03:09:507 - 03:09:665 - those beats feels like would be better if you make them clickable
2017-03-12 00:00 iYiyo: + u're missing one with that 1/1 slider
2017-03-12 00:00 Haruto: oh true
2017-03-12 00:00 Haruto: i'll map it then
2017-03-12 00:01 iYiyo: 03:26:876 (2,4,5) -
2017-03-12 00:01 iYiyo: on editor it looks pretty neat
2017-03-12 00:01 iYiyo: but when playing it was a bit confusing tbh xd
2017-03-12 00:02 iYiyo: it's like the only part where u use them
2017-03-12 00:02 iYiyo: therefore felt a bit random
2017-03-12 00:03 iYiyo: maybe you can try with something with this spacing u used here 03:22:613 (1,2,3,1,2) -
2017-03-12 00:03 iYiyo: maybe the spacing is what is really confusing rn
2017-03-12 00:04 iYiyo: at least 4 me xd don't know what you think
2017-03-12 00:04 Haruto: oh
2017-03-12 00:04 Haruto: lemme see
2017-03-12 00:04 Haruto: ohh that part
2017-03-12 00:05 Haruto: for most ppl it plays just fine, but since a lot of ppl mostly complain that part
2017-03-12 00:05 Haruto: i'll just change it instea dlel
2017-03-12 00:06 iYiyo: reducing spacing would help imo
2017-03-12 00:06 Haruto: changed now
2017-03-12 00:06 Haruto: any other parts?
2017-03-12 00:06 iYiyo: okay then
2017-03-12 00:08 iYiyo: mmm
2017-03-12 00:08 iYiyo: i was seeing the end section
2017-03-12 00:08 iYiyo: 04:59:234 - i think it would fit better the guitar if you make this a reverse slider
2017-03-12 00:08 iYiyo: + 05:00:800 - make this clickable maybe?
2017-03-12 00:10 Haruto: fixed
2017-03-12 00:10 Haruto: but
2017-03-12 00:10 Haruto: 04:59:234 (2) - what do you mean for this one
2017-03-12 00:10 iYiyo: the reverse slider?
2017-03-12 00:10 Haruto: i mean what kind of reverse since there's a sound too here 04:59:431 -
2017-03-12 00:12 iYiyo: yeah i see, the bpm is not consistent
2017-03-12 00:13 Haruto: yeah ikr
2017-03-12 00:14 Haruto: nvm i think 1/2 reverse would work lol
2017-03-12 00:14 iYiyo: yeah but however, I think you should add a red line 04:59:382 - here
2017-03-12 00:15 iYiyo: or
2017-03-12 00:15 iYiyo: fix 04:59:234 - this red line so you can properly do a 1/2 xd
2017-03-12 00:15 Haruto: idk how to fix multi bpm stuff :d
2017-03-12 00:16 Haruto: well the timing are provided by Bonsai
2017-03-12 00:16 Haruto: so i believe these timing are pretty accurate xd
2017-03-12 00:16 iYiyo: yeah they are xd but you definitely need one 04:59:382 - here imo
2017-03-12 00:17 Haruto: i see...
2017-03-12 00:17 Haruto: okay i'll figure out the timing later lel
2017-03-12 00:17 Haruto: anyway, you can post the log if you want :3
2017-03-12 00:17 iYiyo: sure :3
2017-03-12 00:17 iYiyo: after all i need kds xd
2017-03-12 00:18 Haruto: i c xd
2017-03-12 00:18 Haruto: oh are you aiming for bn?
2017-03-12 00:18 iYiyo: yeah
2017-03-12 00:18 iYiyo: xd
2017-03-12 00:19 Haruto: oo nice, wish you good luck on it! :D
2017-03-12 00:19 iYiyo: btw, maybe just adding a 1/2 reverse could fit good 04:59:234 -
2017-03-12 00:19 iYiyo: the ending might be just a few ms off
2017-03-12 00:19 iYiyo: but that doesn't ruin acc cause it's a slider xd
2017-03-12 00:19 iYiyo: oh thanks!
2017-03-12 00:20 Haruto: yeah i did. i changed it to 1/2 reverse lel
2017-03-12 00:20 Haruto: lemme restart first so i can update lo
2017-03-12 00:20 iYiyo: oke
2017-03-12 00:20 iYiyo: gonna post xd

map looks fine to go for rank. GL!
PoNo
Hey hey, NM just for fun

00:54:034 (3) - This pattern looks a bit hard to read maybe try to make it a bit easier without overlap. Maybe https://i.imgur.com/Zo0bFP5.png ?

00:57:034 (4) - It's look a bit overmapped, or the beats are to low, I don't know..

01:56:244 (5,6,7) - Spacing looks a bit off, try to reduce it

03:00:823 (1) - Nc this instead of 03:00:981 (2) - ?

03:37:139 (3) - The glissandro start right there also something should be placed on the blue tick imo..

It's kinda small but the beatmap is really good, good luck !
William K
Hi Haruto~

[Confession]

  1. 00:06:362 (1,2) - This's the only time you map an accent piano on the slider-ends on this section, which turns out pretty questionable. And also, I think it'll be more fitting if the rhythm's consistent to 00:00:942 (1,2,3,4) - .
  2. 00:10:111 (3,4) - Just a personal suggestion, how about CTRL+G-ing these two notes so that they aren't spaced evenly? 00:10:111 (3) - seems to have a higher piano pitch compared to 00:10:273 (4) - . Also, it'd give 00:10:434 (1) - more emphasis with this.
  3. 00:18:981 (6,7) - In terms of emphasis, this's inconsistent with the others, like 00:20:244 (6,7) - , 00:22:771 (5,6) - , 00:17:560 (5,6) - , etc... So it'd be better if the spacing from 00:18:823 (5,6) - to be smaller compared to 00:18:981 (6,7) - ? Suggestion : https://osu.ppy.sh/ss/7555904
  4. 00:35:560 (3) - Would this be better as 2 circles, making a jump like 00:27:981 (4,5) - 00:29:244 (5,6) - and 00:34:297 (4,5) - ? It's personal, but I get the feeling more when it's turned into 2 single notes. Maybe because of the consecutive vocals?
  5. 00:38:955 - How about mapping this too? You did something similar to 00:37:613 (3,4,5) - by mapping the same instrument so this should be mapped too imo even though you're focusing on something. (Is it guitars? XD)
  6. About those extended sliders you did on the kiai, like 01:16:297 (1,2) - 01:27:665 (1,2) - and 01:12:507 (1,2) - . I'm pretty confused here. Firstly, for 01:12:507 (1,2) - it was the vocals, and you're intending to map it clickable but starting from 01:16:297 (1,2) - I can't figure out something anymore as it shouldn't be for the drums since you didn't make those drums clickable consistently. (Btw, and also those extended sliders are done inconsistently?)
  7. 01:56:244 (5) - I think this's deserved to be spaced more than 01:56:402 (6) - as there's cymbals in the beat itself and it's pretty strong, like how you spaced out 01:56:560 (7) - .
  8. 03:45:981 (1,2,1,2) - I think you're following the piano here, if yes... should 03:46:297 (1,2) - be at 03:45:981 - instead of the current one? and 03:45:981 (1,2) - at 03:46:297 - instead? The piano key is much more higher at 03:45:981 - and it'll be nice if you space the piano here more.
  9. 04:23:560 - Accidentally put finish?

Nice map. Good Luck! :3
Topic Starter
Haruto
Mod reply pt.2

Logic Agent wrote:

short mod at ur request

[General]
  1. your mp3 quality could be better, try to find another mp3 its already the nicest one. i took it from the album and then monstrata edited it a little.
  2. stacked green and red lines with different volumes at these points, fix fixed
    00:07:742 (volume level)
    00:09:105 (volume level)
    04:58:734 (volume level)
    04:59:234 (volume level)
    05:00:238 (volume level)
    05:02:358 (volume level)


[Confession]
  1. 00:08:935 - is this 1/6? its 1/6 but its fine to represent piano sound like that as 1/4. you can have a look at monstrata's tsumi no namae map. has the same issue but monstra addresed that it is just fine to represent it using 1/4. sound isnt that audible too anyway so.. yeah
  2. 00:10:111 (3,4) - ctrl g? better emphasis on 3 and 1 imo true, fixed
  3. 00:21:981 (1) - clap on tail? fixed
  4. 00:27:034 (3) - nc? fixed already from previous mod
  5. 00:35:560 (3) - ctrl g? make the motion from 2 > 3 more comfortable and also better emphasis on the 1/1 slider after i'll take this as consideration later. i actually wanted a comfortable motion for 3>1 instead. edit : well, a #5000 player said yes, it will give a circular flow from what they said. so, okay fixed
  6. 00:46:929 (2,3,1) - the implied motion between 2 > 3 is circular however you break that when you go to the left with 00:47:244 (1) . I would reccomend either making it actually circular or more 00:47:086 (3) this to the left some moved (3) a little bit to up left
  7. 00:53:955 - there's not a sound here, and overmapping it like this feels unfitting theres a sound there, a noise sound of the white tick
  8. 02:05:560 (1,2) - i think this is the first time in a very long while you've stacked a 1/2 rhythm so i dunno if you should keep it like this fixed, would be weird if i keep it lol
  9. 02:34:455 (5,1) - this angle is very wide idk it plays just fine for some players while i spectating it. like Rizer(#113) and Dumii(#50)
  10. 03:36:507 (1,2) - i think this would be nicer if you moved it near the tail instead of blanketing it. currently the motion isn't that great true, fixed
  11. 03:51:823 - not mapping the piano here? i dont think i can use the buzz sliders here, plus it would play very hard for people
  12. 04:51:665 (2,3) - could buff this so long as you make 3>4 bigger than 2>3 ohh correct. fixed it now
Thank you for the mods logic!

Log Off Now wrote:

nm from my q

[General]

i love this sb, i literally pm'd sytarno yesterday about how clean their sb's are :d

[Confession]

00:51:507 (2,3) - i would prefer a different rhythm here as the middle piano note isn't clickable but the last one is, giving a feeling of mixed emphasis? i would prefer a circle -> 1/2 slider -> circle rhythm here instead of repeat -> circle oh true, fixed
00:53:955 (2) - i can't hear a sound here, playing a slider end triple here feels a bit strange and overdone for the music atm hmm, there is a very little sound. its like a noise sound. maybe try re-hearing the part? i've explained in logic's mod too, maybe you want to read my reply on his mod too
00:54:665 (7,1) - spacing here is very similar to 00:54:507 (6,7) - when the sound on 00:54:823 (1) - is much more emphatic in the music, maybe increase a bit more? hmm, made (7) a little bit larger instead and made 00:54:034 (3,4,5,6,7) - a diamond shaped jump instead
00:55:929 - intentional missed note? just pointing this out because you dont miss it out at any other point during this section, a 1/2 slider instead of circle on 00:55:771 (4) - like you have done here 00:58:297 (6) - would work nice oh, not just that part tho. i did this on 03:58:929 - this part too, so i'll take this on consideration instead, i wanted something different for the 2nd chorus so yeah thats why i did something else for the 2nd chorus
01:12:192 (4) - fix stack fixed
03:05:876 (5,6) - would like to see a triple here to keep the consistency of 3 triples -> break, alternatively remove the triple here 03:03:586 (8) - to have a consistency of 2 triples -> break and have extra emphasis on the vocal hmm for (8) the bass or wub sound is a little bit louder, while (5) and (6) is not. actually i want a different concept for that part. like, 03:05:402 - 03:06:665 - this part uses trips while this part isnt 03:06:034 - and i made it like that to make it have 1-1 gaps without triplets, since this part 03:07:297 - isnt have triplets too. if you understand what i mean. lol its kinda hard to explain, kms xd
03:46:929 (1) - remove nc? piano pattern is split into two sections of 3 in this bar if allowed, i want to make a 1-2 1-2 patterning here, but ya removed the NC and did something else instead
04:35:876 (3) - nc this for consistency with the previous time you did this pattern at 02:49:771 (1) - oh yeah true, fixed
04:41:244 (3,1,2,3) - the piano phrasing here is the same as it was 03:45:350 (1,2,1,2,1,2,1,2) - here just at a higher pitch, so i would prefer it if you stuck to the same 1-2 nc pattern aswell okay fixed for this one xd

nice map gl!
thank you for the mod!

Anxient wrote:

https://osu.ppy.sh/s/570177 the worlds most unfair m4m

kokuhaku

00:10:111 (3,4) - ctrl g, coz 00:10:111 (3) - is slightly louder than 00:10:273 (4) - fixed already
00:18:981 (6) - move this so that it is closer to 00:18:823 (5) - than 00:19:139 (7) - to give 7 more impact. http://puu.sh/unLep/29cf3d5327.jpg fixed
00:34:613 (6) - NC ok
00:34:771 (1) - continue combo coz same vocal line ok
00:35:560 (4) - theres a strong beat in 00:35:718 - . please map it. if not, at least ctrl g it because movement from 00:35:560 (4,1) - is too linear to properly emphasize the strong beat in 00:35:876 - ctrl+g'ed already
00:44:402 (5,6) - i think its better if oyu made it like this instead http://puu.sh/unLue/d019c683e9.jpg yes i added a triple coz there was one and maybe you could use it. did what u did
00:50:244 (2) - why not make it face the same direction as this? 00:49:771 (1) - wanted something bouncy there
00:54:665 (7) - delet dis, the beat for it doesnt exist removed
01:03:507 (6) - dont ignore this beat yo 01:03:665 - mapped
01:22:455 (6) - a bit hard to read and is a bit unexpected imo. try moving it here x139 y384 its alright imo. tho, the sound on this part isnt too loud either so i'll keep the spacing low too
01:37:455 (5,6) - imo you should ctrl g this. it fits the emphasis and drums better the jump from 01:36:507 (1) - to 01:37:139 (4) - is enough and it gives a pretty nice impact for the emphasize for 01:37:455 (5) - well, its not indicated as emphasize but more like flowbreak to indicate the emphasize
01:43:455 (5) - NC coz new sogn section. like this http://puu.sh/unLMO/0515ca4183.jpg um no. i want a jump-shape indicator here so i will think more about it later
01:45:034 (5) - overemphasis imo. ctrl g fixes this. also gives 01:45:350 (1) - a strong impact i think this one is fine
01:56:560 (7) - imo the distance is too big. consider moving it to x277 y353 loud beat so why not
02:07:297 (3) - NC coz new pattern eh its kinda unnecessary to add nc there
02:17:876 (5) - imo this is kinda hard to read. try placing it here? x247 y338 tried but i want a consistent forth and back jumps here so, no. sorry lol
02:21:350 (5) - NC maybe? eh wanted a consistent nc'ing with the previous combo of this
02:23:244 (1) - why NC? because of downbeat? i remove the NC on (1) so this one's combo will still connect to next object
02:50:718 (2) - try stacking sliderhead with 02:49:771 (1) - ? you can try for a bounce effect for 02:51:034 (1) - sure http://puu.sh/unMcR/57000de3c9.jpg
03:00:823 (4) - NC coz new pattern. kinda like this http://puu.sh/unMfD/0bc4578d69.jpg fixed
03:08:718 (1) - again, imo this is too hard to read since it comes up suddenly. try placing it at x293 y90 at least? uh its kinda noticable for most people tho and it should be fine. i asked ppl to testplay it already and it landed just fine
03:39:507 (4) - imo you should flip this slider so it supports the drop 03:39:350 (3,4) - coz the instrument (piano) is still relevant uh no, i did this because the piano sound are starting to disappear and the slider should go down so it'll give a better flow with the current music part
03:39:981 (5,6,7,8) - maybe you can remake it like this so it fits better (if you apply the above) http://puu.sh/unMt3/311c070e79.jpg
04:22:613 (5) - NC coz new song part
04:23:244 (1) - sliderend hitsounding was intentional?
04:56:718 (6) - NC coz new song part

past this part, i dont think NC spam is necessary so try to follow the NC fixes im about to show .w
04:58:273 (1) - continue combo
04:59:678 (1) - continue combo
05:01:363 (1) - continue combo

wew
mostly fixed the NC'ing stuff. Thanks man!

Ipas wrote:

Ah sorry I'm late haha. Here is your request :P I know my mod wouldn't be good, I'm expecting not quite sharp mod here
ialreadyforgotsomecodes
I hate youuuu :c :P

[Confession]
  1. 00:06:362 (1,2) - I felt the spacing between here is too far, with the song plays like this. It's being the hardest jump on first low part in this map. I would recommend to reduce it into 2.xx or around that idk this landed just fine for me and ppl that have testplayed this. but i did reduced it to 3.xx instead
  2. 00:29:402 (6) - This leaves the linear flow from previous object, and it seems weird hey i made it something not linear now. isnt this cool https://osu.ppy.sh/ss/7585638
  3. 00:57:034 (4,5,6,7,1) - I don't really like the spacing, I'd like to see this like 04:00:192 (4,5,6,7,1) - too, the spacing okay fixed so it'll be pretty much consistent
  4. 01:04:297 (1,2,3,1) - Don't want to try something like this? i changed the pattern already here
    http://puu.sh/urssm/bebb5f517f.jpg
  5. 03:27:034 (3,4,5) - 03:29:560 (3,4,5) - Seems fine, but feels rather hard for me. Also, this section isn't that intense to have this (more likely appears on kiais) i changed already
  6. 03:39:507 (4,5,6,7,8,1) - What are you following here? If you following the piano sound, I think you can extend 03:39:507 (4) - 1/4 so it tails will fall into blue tick. Also, I feel rather weird if you are following the piano since the stream starts on a low spacing that reduce the emphasis imo um no. the reason why i made the 1/4 streams arent spaced enough is because the piano sounds a lil like 1/8 sounds and i wanted it to be flowy enough instead of using large evenly spacing which could break the part's flow. and yes i followed the piano here
  7. 03:51:981 (3,4,5,6) - Not linearing this one? nope i liked the current one :P
  8. 04:07:455 (1,2,3,1) - Same ^^^^^^^^ yeha same
  9. 04:34:218 (4,5) - 04:34:850 (4,5) - just thought that they would be fit with 03:27:034 (3,4,5) - stuff but i don't know if it would be smooth or not to play. If you can make it using those stuff, and make it nice, do it please >< ehh idk it doesnt fit much since i changed that part into something like this lol

Arutsuki wrote:

no kds, just small suggestions


•00:06:274 - shouldn't miss a note here since you mapped it at 00:08:935 (5,6,1) - fixed
•00:15:745 (1) - this just feels too cramped and unnecessary moved a bit
•01:04:297 (1,2,3) - should NC or make them a seperate colour from the rest, to highlight the rhythm change, same here 04:07:455 (1,2,3) - fixed
•02:21:350 (5) - a bit harder to read if you stack it directly under 02:20:718 (1) - hm changed already
•03:51:823 (2,3) - could make the spacing a bit bigger to somewhat emphasize the piano if you're not mapping it its big already?
•04:00:192 (4,5,6,7,1) - a bit overmapped nah

best of luck~

Ponoyoshi wrote:

Hey hey, NM just for fun

https://i.imgur.com/Zo0bFP5.png ? did something else

00:57:034 (4) - It's look a bit overmapped, or the beats are to low, I don't know.. hmm pretty sure it isnt overmapped

01:56:244 (5,6,7) - Spacing looks a bit off, try to reduce it its goood already ): it pretty much gives a best emphasize

03:00:823 (1) - Nc this instead of 03:00:981 (2) - ? sure

03:37:139 (3) - The glissandro start right there also something should be placed on the blue tick imo.. idk its fine to start the piano sound at 1/6 i guess...

It's kinda small but the beatmap is really good, good luck !

William K wrote:

Hi Haruto~

[Confession]

  1. 00:06:362 (1,2) - This's the only time you map an accent piano on the slider-ends on this section, which turns out pretty questionable. And also, I think it'll be more fitting if the rhythm's consistent to 00:00:942 (1,2,3,4) - . um i wanted some variety here so no
  2. 00:10:111 (3,4) - Just a personal suggestion, how about CTRL+G-ing these two notes so that they aren't spaced evenly? 00:10:111 (3) - seems to have a higher piano pitch compared to 00:10:273 (4) - . Also, it'd give 00:10:434 (1) - more emphasis with this. did it from previous mod
  3. 00:18:981 (6,7) - In terms of emphasis, this's inconsistent with the others, like 00:20:244 (6,7) - , 00:22:771 (5,6) - , 00:17:560 (5,6) - , etc... So it'd be better if the spacing from 00:18:823 (5,6) - to be smaller compared to 00:18:981 (6,7) - ? Suggestion : https://osu.ppy.sh/ss/7555904 did something else~
  4. 00:35:560 (3) - Would this be better as 2 circles, making a jump like 00:27:981 (4,5) - 00:29:244 (5,6) - and 00:34:297 (4,5) - ? It's personal, but I get the feeling more when it's turned into 2 single notes. Maybe because of the consecutive vocals? yeah, due to the consecutive vocals. i prefer using slider here instead making a jump
  5. 00:38:955 - How about mapping this too? You did something similar to 00:37:613 (3,4,5) - by mapping the same instrument so this should be mapped too imo even though you're focusing on something. (Is it guitars? XD) eh wanted some rhythm variety here instead doing repetition lol
  6. About those extended sliders you did on the kiai, like 01:16:297 (1,2) - 01:27:665 (1,2) - and 01:12:507 (1,2) - . I'm pretty confused here. Firstly, for 01:12:507 (1,2) - it was the vocals, and you're intending to map it clickable but starting from 01:16:297 (1,2) - I can't figure out something anymore as it shouldn't be for the drums since you didn't make those drums clickable consistently. (Btw, and also those extended sliders are done inconsistently?) okay so. 01:16:297 (1,2) - this were made because of the noise sound in 1/4 + if i made (1) a 1/1 slider. the beat on 01:16:613 - wouldnt be clickable and doesnt match at all. tldr the extended slider are to follow the vocal while the 1/2 are for drums. and will always goes like that along the map
  7. 01:56:244 (5) - I think this's deserved to be spaced more than 01:56:402 (6) - as there's cymbals in the beat itself and it's pretty strong, like how you spaced out 01:56:560 (7) - . true, fixed then since most ppl suggested me lol
  8. 03:45:981 (1,2,1,2) - I think you're following the piano here, if yes... should 03:46:297 (1,2) - be at 03:45:981 - instead of the current one? and 03:45:981 (1,2) - at 03:46:297 - instead? The piano key is much more higher at 03:45:981 - and it'll be nice if you space the piano here more. i think this is big enough. maybe i'll space them more later in the future but here i wanted an aesthetic so yeah. its made for aesthetic
  9. 04:23:560 - Accidentally put finish? yeah, something like noise sound but imo its really good. thanks to kaleeb!

Nice map. Good Luck! :3

FINALLY! thanks everyone for the mod! much appreciated for it <3
Monstrata
Storyboard

Nothing to complain about. Great job! Please go through your sprites and make sure all elements are being used though.

Confession

00:03:470 (4) - Stack with 00:02:290 (1) - 's slider-end instead maybe? Right now 3>4>1 the jump kinda emphasizes 4 instead of 1.
00:04:688 (3,4) - Unstack? Since there is a ptich change with piano. Stacking kinda suggests they are the same note occuring twice. Also more consistent with what you did with 00:10:111 (3,4) - .
00:25:771 (1,2) - Making this a kickslider sounds nicer imo. since the only triplets lie on 00:25:929 (3,4,1) - and 00:26:560 (2,3,1) -
00:34:613 (1,2) - Don't emphasize 2. It's not supposed to be emphasized vocally, you can hear only a light sound. It doesn't really fit the rhythm as well, since its a red-tick note rather than emphasized on downbeat. The rhythm is fine, but position 1 closer to 2's head.
01:07:455 (2,3) - Somehow they don't look like the same slider. maybe curve them a bit more so its more noticebale?
01:16:850 (3) - Unnecessary 1/4 jump imo. You can literally just delete it i think.
01:42:823 (1,2,3,4,5,1) - Nice to see you using this structure :D
02:05:402 (6) - How about putting this elsewhere? You use this location too much with that triplet + slider imo. Also, 02:05:718 (2) - could probably be a bgiger jump. You should reconsider your jump pattern here imo
02:11:244 (3) - A cool rhyth you could do is reducing this to a 1/3 slider and adding a circle on 02:11:455 - .
02:10:613 (1) - About this slider, use a 1/2 instead since the red tick is supported. And put a jump to the 1/3 slider rhythms?
02:12:507 (2,3,4) - Not really sure about this rhythm. 3 doesn't sound like it needs a jump, especially since its red tick. Try just using two 1/2 sliders beginning on white tick here.
02:17:560 (3,4,5,6) - Misplaced jumps imo. 3>4 isn't that strong, whereas 6 actualy has a drum on the red tick. Make 5>6 bigger and 3>4 smaller.
03:08:086 (4,5) - Kinda bugs me that this arrangement isnt linear. Maybe shift 3+4 a bit more to the left so you can create that linear pattern.
03:21:823 (5,6) - Ctrl+G this rhythm, It sounds a looot better with the drums if you emphasize red ticks here since theres a unique rhythm being used on the percussion layer.
03:46:613 (3,1) - Switch NC's.
03:55:455 (1,3) - Don't ask me how i noticed this, but these sliders aren't parallel :D
04:31:771 (5,6) - This jump just felt too big compared to 2>3>4>5
04:33:350 (1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1) - This rhythm is just really difficult to play imo. its a lot of alternating between triplets and slider/1/2 rhythms. I recommend using 1/2 sliders instead of gaps. This rhythm is a lot more player friendly, and quite fun imo. You can do some cool 1/4 jump patterns with this (as long as the jump is from slider > circlle, NOT circle > slider). Also, if you think this is cool but don't have any ideas for how to redo it, poke me in game. I really love this rhythm, i can point you to some examples from my maps xD.
04:41:876 (1) - Not really a necessary NC since you didn't nc 04:41:244 (3) -
04:47:560 (3,4,5) - The structure isn't really even if you care.
04:49:139 (4,1) - Blanket is noticeably off.
04:59:234 (2) - Use a slower SV here. The bpm goes to 200. The previous slider was 0.60x SV and 180 bpm, so the relative speed is like: 180 x 0.6 = 108, whereas this slider is 202.5 x 0.75 = 151.875 so the slider feels almost 1.5 times faster than the earlier slider.
05:02:358 - Red and Green lines are inconsistent (sampleset)

[]

Excellently done. When you're ready!
Sytarno
Thanks! I'm really sorry about the unused files; the ring and circle left over are completely my fault. The other pngs named "a109" and such are also my fault as well, but its only because I forgot to clear the generation folder before making new sprites. It's a simple error, and much better compared to hikari (where an entire alphabet wasn't supposed to be there), but my apologies regardless.

I did happen to check Aimod several times, but I wasn't aware it didnt show unused files D:
Topic Starter
Haruto
Thanks for the mods Monstra! Mostly fixed everything and i have did a chat with you min ago so i guess i dont have to reply everything xD
Updated Everything!
Monstrata
Alright, everything looks good. Bubbled! Great job~
Anxient
oh shit waddup
Nao Tomori
d
[confession]
can u get a better diffname like all the honeyworks songs use this same thing lo

00:57:034 (4,5,6,7) - this seems kinda out of place in the calm part lol i cant even hear 1/4ths

00:59:560 (6,1) - nazi blanket

01:07:455 (2,3) - weird to map these things cuz u were using really really minimal rhythm right before. 04:10:904 - same

01:24:350 (2,3) - spacing on 3 imo should be a lot bigger cuz it actually has emphasis, u dont rly have flow change there either so it doesnt really have a lot emphasis

01:51:665 (1,2) - can u not lol

01:53:244 (3) - this note is overmapped and highest spacing.. putting 2 as a slider is a better rhythm, or stacking 01:53:402 - on 01:53:086 - with a 1/1 break or something. a clickable object here is pretty shitty

02:07:455 (1,1) - why 2 nc here?

02:15:192 (3,4) - this is rly big for calm part :o

03:21:665 (4) - this note also feels vaguely useless to me since it's overmapped

the entire kiai at 03:41:679 - appears to use counterclockwise flow, can you fix that by adding in some flow reversals

yea tell me when u fixed stuff
Topic Starter
Haruto
thanks for the le BN check nao! sadly i couldnt check it in few days due to the ear problem i had. it got worse and worse everyday. so, im hospitalized rn xd. hope u can wait a lil~
Nao Tomori
rip
its ok monstrata doesn't have an ear either and he still does ok

hope you get better!
Topic Starter
Haruto

Naotoshi wrote:

d
[confession]
can u get a better diffname like all the honeyworks songs use this same thing lo b-but, it fits with the movie and the song's concept xdxd

00:57:034 (4,5,6,7) - this seems kinda out of place in the calm part lol i cant even hear 1/4ths mhmm, i'll leave this one later since monstrata can hear a 1/4 sound there, though its pretty small too, but should be fine i guess lol

00:59:560 (6,1) - nazi blanket fixed

01:07:455 (2,3) - weird to map these things cuz u were using really really minimal rhythm right before. 04:10:904 - same eh, i think this just fine. this is like, something to represent the sound differently. like, i wanna represent that part with vocal instead of being 5 1/1 notes in a row.

01:24:350 (2,3) - spacing on 3 imo should be a lot bigger cuz it actually has emphasis, u dont rly have flow change there either so it doesnt really have a lot emphasis dw, this part has flowbreak already that could be another way to emphasize a part

01:51:665 (1,2) - can u not lol o fixed lol

01:53:244 (3) - this note is overmapped and highest spacing.. putting 2 as a slider is a better rhythm, or stacking 01:53:402 - on 01:53:086 - with a 1/1 break or something. a clickable object here is pretty shitty well, the spacing of (2)>(3) is pretty small anyway and once again. no, i can hear a sound. a noise sound from 01:53:086 - . would be weird if i turn (2) into a slider and no idea where i should place it either. so no change for this one as previous BN is pretty fine with this part. and so far, no one havent complained that this is overmapped (well, except the thing above, theres one person before you that said the stream is overmapped xd)

02:07:455 (1,1) - why 2 nc here? woops, fixed

02:15:192 (3,4) - this is rly big for calm part :oreduced xd

03:21:665 (4) - this note also feels vaguely useless to me since it's overmapped eh once again, its not overmapped. there's a piano sound there tho xd

the entire kiai at 03:41:679 - appears to use counterclockwise flow, can you fix that by adding in some flow reversals i dont think i can do it though. but tbh thats what i really want here since it plays very well to everyone that has testplayed the map.

yea tell me when u fixed stuff
done. i'll update once you check the overmapped things ;)
edit : the only thing that is overmapped is this part 03:57:823 - . thats why i also did the same here 00:54:665 - because a 1/1 gap is better than making it overmapped here since both part doesnt have sound either. 01:53:244 - this part is different btw. cuz there is a guitar sound there and thats why i didnt delete that one. will update tomorrow i guess lol, in-case if you want to look at my changes, here http://haruto.s-ul.eu/xmBGMdoC

thank you so much once again for the bn check nao!
Nao Tomori
zz

[confession]
01:53:244 (3) - again, this one is the only one that doesnt have a drum sound, the sound is a really faint guitar note or something. having it be clickable despite the fact that it's not on the instrument you follow with the other notes in the pattern is kind of weird by itself but having it be a big jump is pretty dumb too. please change this.

03:37:771 - to 03:45:350 - is just all the same flow, it's boring to play cuz you can just spin your cursor in a circle for 10 seconds and hit everything. ofc it plays well it's just a bunch of sharp angle jump spam, that is not hard to do and not a reason to use cursor movement badly. 03:40:297 - for example is a very easy place to add in a flow change.

03:59:244 (1,2) - fix this blanket while you're at it

04:00:192 (4,5,6,7,1) - this overmap is also stupid and uneeded in a calm part

k
Nao Tomori
ok we irc'd about stuff and fixed what i thought is problem

#2
show more
Please sign in to reply.

New reply