forum

Leniuchowo - My Najlepszych Klan

posted
Total Posts
4
Topic Starter
haribi
This beatmap was submitted using in-game submission on 4 maja 2017 at 17:40:08

Artist: Leniuchowo
Title: My Najlepszych Klan
Source: Leniuchowo
Tags: we are number one but it's polish version polski robbie zgnilek zgniłek sportakus sportacus polka
BPM: 162,24
Filesize: 3475kb
Play Time: 02:17
Difficulties Available:
  1. Hard (3,27 stars, 346 notes)
  2. Insane (4,64 stars, 456 notes)
Download: Leniuchowo - My Najlepszych Klan
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Hard & Insane by me
Venix
Witam! Z mojej kolejki xd

Ogólnie to musisz dorobić więcej diffów, żeby było rankable xD

Insane.
A więc zaczynając, powinieneś używać takich samych slider shapów do podobnych dźwięków, ponieważ to działa dobrze na estetykę i grywalność mapy, shapy nie powinny być randomowe w takich miejscach jak 00:08:531 (1,2,3,4,5) - tutaj, tylko kopiowane, wklejane i obracane, wygląda to znacznie lepiej bo mapa ma wtedy jakąś powtarzalność i estetykę i nie wygląda randomowo tylko ładnie. Dobrze, porozmawiajmy teraz trochę o spacingu, ten powinien być dopasowany do muzyki w stylu mocniejszy dźwięk = większy spacing. On także nie może być randomowy bo to wygląda słabo. Dla przykładu pomiędzy 00:10:196 (5,1) - tymi obiektami powinieneś użyć większego spacingu żeby uzyskać tak samo jak wyżej logiczną powtarzalność. Idąc dalej docieramy do streama, ich shapy powinny być wygodne do zagrania, ich tzw. "flow" porównuje się do sliderów, ale jest znacznie bardziej czułe, ponieważ w przypadku sliderów nie aimujemy ich koniecznie do samego końca, tylko w pewnym momencie ucinamy movement idąc kursorem w stronę kolejnego obiektu, w przypadku streamów trzeba zaaimować wszystkie kółka, co automatycznie zabiera nam możliwość urwania movementu jak w przypadku slidera. Żeby uzyskać znacznie lepszą estetykę na streamach radzę używać funkcji Kompozycja > konwertuj slider na stream - dzięki niej jak sama nazwa mówi możemy wcześniej ukształtowany shape zamienić na streama co znacznie zwiększa estetykę. Przechodząc dalej w kolejności mamy rytm. Ten nie jest w tej mapie najgorszy jak na początek ale mógłby być lepszy. Rytm ma też dużo wspólnego ze spacingiem, a więc tak jak np. 00:13:524 (14,1) - tutaj mamy obiekty oddzielone 3/2 rytmu co oznacza odległość 1,5 białej kreski na osi czasu - analogicznie do tego 1/1 to odległość jednej białej kreski na osi czasu. W takim przypadku albo spacing powinien być analogicznie większy, żeby nie wprowadzać gracza w błąd tą samą odległością pomiędzy 1/2 (czerwony lub biały tick - oznacza połowę odległości pomiędzy dwoma białymi kreskami), ale w takich przypadkach można również te kółka zestackować (tego zwrotu nie będe tłumaczył bo to chyba każdy wie i jest to logiczne), ponieważ to będzie też w miare nie mylne do zczytania, bo widzisz, że approach circle dla drugiego kółka pojawia się szybciej. Co do streamów to coś 00:55:687 (5,6,7,8,9) - takiego jest całkowicie nie do wyczytania. To teraz sprawa combo (w skrócie - NC) to jego rozkład na mapie również powinien być powtarzalny i logiczny - na start polecam ci stawiać NC co jeden duży tick, później jak już ogarniesz o co chodzi to będziesz mógł używać tego w inny sposób. Dobrze, teraz czas na spread czyli jedną z najważniejszych rzeczy w rankowaniu mapy, spread to odległość SR (Star ratingu) pomiędzy diffami, żeby mapset był rankable musi zawierać conajmniej dwa diffy z czego jeden z nich to musi być easy/normal, drugi to analogicznie jeden wyżej, czyli jak już się domyślasz - nie zrankujesz spreadu easy/insane, żeby mieć insane w mapsecie potrzebujesz spread (easy)/normal/hard/insane. Istnieje tylko jeden wyjątek od tej regóły, gdy mapa idzie na approved, piosenka musi minimum być grana przez 5 minut, grana oznacza, że przez 5 minut muszą pojawiać się obiekty a nie np. masz piosenkę i mapujesz z niej 3 minuty, mam nadzieję, że rozumiesz.

Na początek polecam zapoznanie się z poradnikami pishifata, bo z nich dowiesz się naprawde dużo o mapowaniu
https://www.youtube.com/user/Pishifat

To na tyle w tym modzie, mam nadzieję, że się do czegoś przydał, bo trochę się rozpisałem
Topic Starter
haribi

Venix wrote:

Witam! Z mojej kolejki xd

Ogólnie to musisz dorobić więcej diffów, żeby było rankable xD

Insane.
A więc zaczynając, powinieneś używać takich samych slider shapów do podobnych dźwięków, ponieważ to działa dobrze na estetykę i grywalność mapy, shapy nie powinny być randomowe w takich miejscach jak 00:08:531 (1,2,3,4,5) - tutaj, tylko kopiowane, wklejane i obracane, wygląda to znacznie lepiej bo mapa ma wtedy jakąś powtarzalność i estetykę i nie wygląda randomowo tylko ładnie. Dobrze, porozmawiajmy teraz trochę o spacingu, ten powinien być dopasowany do muzyki w stylu mocniejszy dźwięk = większy spacing. On także nie może być randomowy bo to wygląda słabo. Dla przykładu pomiędzy 00:10:196 (5,1) - tymi obiektami powinieneś użyć większego spacingu żeby uzyskać tak samo jak wyżej logiczną powtarzalność. Idąc dalej docieramy do streama, ich shapy powinny być wygodne do zagrania, ich tzw. "flow" porównuje się do sliderów, ale jest znacznie bardziej czułe, ponieważ w przypadku sliderów nie aimujemy ich koniecznie do samego końca, tylko w pewnym momencie ucinamy movement idąc kursorem w stronę kolejnego obiektu, w przypadku streamów trzeba zaaimować wszystkie kółka, co automatycznie zabiera nam możliwość urwania movementu jak w przypadku slidera. Żeby uzyskać znacznie lepszą estetykę na streamach radzę używać funkcji Kompozycja > konwertuj slider na stream - dzięki niej jak sama nazwa mówi możemy wcześniej ukształtowany shape zamienić na streama co znacznie zwiększa estetykę. Przechodząc dalej w kolejności mamy rytm. Ten nie jest w tej mapie najgorszy jak na początek ale mógłby być lepszy. Rytm ma też dużo wspólnego ze spacingiem, a więc tak jak np. 00:13:524 (14,1) - tutaj mamy obiekty oddzielone 3/2 rytmu co oznacza odległość 1,5 białej kreski na osi czasu - analogicznie do tego 1/1 to odległość jednej białej kreski na osi czasu. W takim przypadku albo spacing powinien być analogicznie większy, żeby nie wprowadzać gracza w błąd tą samą odległością pomiędzy 1/2 (czerwony lub biały tick - oznacza połowę odległości pomiędzy dwoma białymi kreskami), ale w takich przypadkach można również te kółka zestackować (tego zwrotu nie będe tłumaczył bo to chyba każdy wie i jest to logiczne), ponieważ to będzie też w miare nie mylne do zczytania, bo widzisz, że approach circle dla drugiego kółka pojawia się szybciej. Co do streamów to coś 00:55:687 (5,6,7,8,9) - takiego jest całkowicie nie do wyczytania. To teraz sprawa combo (w skrócie - NC) to jego rozkład na mapie również powinien być powtarzalny i logiczny - na start polecam ci stawiać NC co jeden duży tick, później jak już ogarniesz o co chodzi to będziesz mógł używać tego w inny sposób. Dobrze, teraz czas na spread czyli jedną z najważniejszych rzeczy w rankowaniu mapy, spread to odległość SR (Star ratingu) pomiędzy diffami, żeby mapset był rankable musi zawierać conajmniej dwa diffy z czego jeden z nich to musi być easy/normal, drugi to analogicznie jeden wyżej, czyli jak już się domyślasz - nie zrankujesz spreadu easy/insane, żeby mieć insane w mapsecie potrzebujesz spread (easy)/normal/hard/insane. Istnieje tylko jeden wyjątek od tej regóły, gdy mapa idzie na approved, piosenka musi minimum być grana przez 5 minut, grana oznacza, że przez 5 minut muszą pojawiać się obiekty a nie np. masz piosenkę i mapujesz z niej 3 minuty, mam nadzieję, że rozumiesz.

Na początek polecam zapoznanie się z poradnikami pishifata, bo z nich dowiesz się naprawde dużo o mapowaniu
https://www.youtube.com/user/Pishifat

To na tyle w tym modzie, mam nadzieję, że się do czegoś przydał, bo trochę się rozpisałem
Woah, dzięki. Postaram się wprowadzić te porady do mapy. Jeszcze raz, dzięki. :)
JanuszDestroyer
nani
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply