forum

BLANKFIELD - Goodbye

posted
Total Posts
79
show more
Topic Starter
Kyubey
Mirash
00:05:155 (1,2,3,4,5,6,7) - звезду можно сделать, ничего не потеряешь и правда
00:48:334 (4) - подвинь немного левее, чтоб расстояние было как между 00:48:101 (2,3) - подвинул
01:10:543 (2,4) - ну ладно стакни уж они и так стакнуты были, сдвиг мельчайший и незаметен, но подвинул
03:55:065 (4,2,4) - мб нормал самплсет или еще как их хснуть? поставил нормалы
04:29:371 (1) - c вистлом тоже неплохо звучит а по мне странно как-то, не вписывается
квадраты <3
Спасибо!
Voxnola
Holy shit

I merely lack the skill, (I'm not lazy. I swear on my already dead hampster's life.) but it does make me happy, Kyubey ^-^ Imma borrow someone else's stars cause I don't have any. =-= (brb)
Namki
Intense
  1. Я знаю, ты точно хочешь проставить побольше софт вистлов на сильные биты вначале. 00:00:562 - / 00:02:858 - и тд
  2. 00:18:073 (1) - спиннер же на синем тике звучит лучше.
  3. 00:28:450 - странно, что тут клеп, а не финиш. Всё-таки звук довольно хорошо слышен, чтобы сделать его таким же как 00:38:682 (1) - и тд.
  4. 00:29:496 - / 00:29:962 - без хса звучит очень пусто. Обычного хитнормала не хватает, тут тоже 00:29:380 - / 00:29:845 - вистла маловато имо.
  5. 00:35:892 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - вот из-за этого фрагмента 00:35:892 (1,2,3,4,5) - такое чувство, будто музыка там дальше интенсивность должна нарастать чуть-чуть, а такого нет. Предлагаю визуально сделать без этого курва.
  6. 00:36:822 - НК, чтобы выделить звук?
  7. Точно хочешь эти звуки игнорить? 00:41:299 - / 00:41:357 - / 00:41:415 - можно туда кикслайдеры влепить.
  8. 00:44:264 (1,2,1,2) - эс эбов. Ну и другие такие же.
  9. 01:09:845 (4,5,6,7,8) - как-то это треугольное флоу не смотрится, оно идет вне контекста, что ли. Вывернуть бы это все по кругу или около того.
  10. 01:27:520 (5) - НК же.
  11. 01:38:682 - ужасно странно. По мне, лучше выделить тут триплет. 04:09:134 (2) - ага.
  12. 01:51:357 - как-то слабенько, звучит не очень.
  13. Вообще, предлагаю выделять НК всякие такие биты на концах стримов, типа 03:07:274 - и тд.
  14. 03:11:460 (1,2,3,4,5) - стрим и был задуман такой формы? Мне кажется там изгиб должен быть посередине.
  15. 03:57:507 - стоит выделить нк.
  16. И в конце тоже хочешь выделить побольше апбитов вистлами!
Удачи, круто выглядит.
Topic Starter
Kyubey
Naitoshi
Holy shit

I merely lack the skill, (I'm not lazy. I swear on my already dead hampster's life.) but it does make me happy, Kyubey ^-^ Imma borrow someone else's stars cause I don't have any. =-= (brb) don't worry!
Namki
Intense
  1. Я знаю, ты точно хочешь проставить побольше софт вистлов на сильные биты вначале. 00:00:562 - / 00:02:858 - и тд ну ладно
  2. 00:18:073 (1) - спиннер же на синем тике звучит лучше. ага
  3. 00:28:450 - странно, что тут клеп, а не финиш. Всё-таки звук довольно хорошо слышен, чтобы сделать его таким же как 00:38:682 (1) - и тд. но ведь там и клап и финиш?
  4. 00:29:496 - / 00:29:962 - без хса звучит очень пусто. Обычного хитнормала не хватает, тут тоже 00:29:380 - / 00:29:845 - вистла маловато имо. добавил клапы
  5. 00:35:892 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - вот из-за этого фрагмента 00:35:892 (1,2,3,4,5) - такое чувство, будто музыка там дальше интенсивность должна нарастать чуть-чуть, а такого нет. Предлагаю визуально сделать без этого курва. все мои попытки сделать это лучше пришли к провалу, поэтому пусть будет так, да и нравится мне
  6. 00:36:822 - НК, чтобы выделить звук? не, странно выглядит, пусть лучше будет одним целым
  7. Точно хочешь эти звуки игнорить? 00:41:299 - / 00:41:357 - / 00:41:415 - можно туда кикслайдеры влепить. точно, тут фишка в паузе
  8. 00:44:264 (1,2,1,2) - эс эбов. Ну и другие такие же. угу
  9. 01:09:845 (4,5,6,7,8) - как-то это треугольное флоу не смотрится, оно идет вне контекста, что ли. Вывернуть бы это все по кругу или около того. трипл подвинул
  10. 01:27:520 (5) - НК же. угу
  11. 01:38:682 - ужасно странно. По мне, лучше выделить тут триплет. 04:09:134 (2) - ага. не, они играются там не в тему
  12. 01:51:357 - как-то слабенько, звучит не очень. а мне нравится
  13. Вообще, предлагаю выделять НК всякие такие биты на концах стримов, типа 03:07:274 - и тд. не хочу, хочу чтобы они были одними целыми такие
  14. 03:11:460 (1,2,3,4,5) - стрим и был задуман такой формы? Мне кажется там изгиб должен быть посередине. он повторяет форму предыдущего слайдера
  15. 03:57:507 - стоит выделить нк. ага
  16. И в конце тоже хочешь выделить побольше апбитов вистлами! ага
Удачи, круто выглядит.
Спасибо!
UndeadCapulet
stars bc naitoshi told me to~
(also bc its rly good)
Topic Starter
Kyubey
Whoa, that's a lot of stars, thanks!
Mun
I forgot to provide this hitsound to set as normal-hitwhistle because I hate the default normal-hitwhistle with a burning passion. I made this hit and tested it, and personally think it replaces the whistle very well.
Ward74
Justs amazing 8-) :lol:

Nothing to say for the mod o_o

I think it's ready for the ranked
Topic Starter
Kyubey

Mun wrote:

I forgot to provide this hitsound to set as normal-hitwhistle because I hate the default normal-hitwhistle with a burning passion. I made this hit and tested it, and personally think it replaces the whistle very well.
The hitsound loses its meaning as whistle if I use your file. And I like default normal-hitwhistle, so I'll keep it.
diraimur
Topic Starter
Kyubey
Here's your kudosu:
tatemae
найс пранк
Sharu
I'm motivated to mod so I'll(try to)mod

Intense
  1. you can delete this 00:23:334 (5) - and make this a reverse 00:23:101 (4) - in order to emphasize this 00:23:450 (6) -
  2. 00:24:962 (4,5,6) - same here
  3. 00:26:357 (3) - you can put a little reverse here because there is a sound
  4. 00:41:241 (5) - same
  5. 00:56:357 (1,2) - this could have a better flow by ctrl+< this 00:56:357 (1) -
  6. 01:00:543 - make this clickable
  7. 01:29:264 (6) - a quick slider here should be nice
  8. 01:44:031 (5) - ^
  9. 01:44:380 (11) -^
  10. 01:52:055 (9) - ^
  11. 01:52:403 (1) - a slider instead can be nice
  12. 01:54:729 (9) - nc here? and reduce the spacing of 01:54:729 (9,10,11,12) - maybe
  13. 01:55:601 (1,2) - exchange nc?
  14. 02:23:196 (5) - huh i don't ear sound there, maybe start a slider here 02:23:080 (4) -
  15. 02:23:888 (5,9,13) - nc here could be nice
  16. 02:27:349 (1,2,3) - looks hard, maybe sharp more this angle 02:27:465 (2,3) -
  17. 02:27:580 (3,4,5) - ^
  18. 03:00:762 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - for this stream, maybe increase spacing of the first part and reduce the spacing of the second part can be nice
  19. 03:15:646 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - ^
  20. 03:30:995 - make this clickable
  21. 04:21:925 (1) - quickslider here maybe
  22. 04:23:786 (2) - slider can be nice here
  23. 04:26:111 (9) - nc and reduce spacing?

Don't feel forced to accept things that you already find nice
Nokris
SPOILER
00:24:845 (3) - если передвинуть на х488 y252 то флоу будет ровнее и выглядеть опрятнее
00:25:194 (5,6,7,8) - почему тут есть небольшой джамп я понимаю, но форма не даёт покоя. Может изменить на вертикальные джампы? (типо такого https://osu.ppy.sh/ss/7082709 )
00:26:473 - очень не нравится этот пропущенный бит. Когда я играл я из-за него миссал, нажимая след. объект слишком рано, потому что расстояние между ними слишком маленькое 00:26:357 (3,1) - чтобы заметить пропуск бита. Либо добавляй, либо увеличивый джамп.
00:27:055 (5,6) - думаю второй слайдер можно сделать более интуитивным и по-аккуратнее, если выпрямить его и направить в сторону след. комбо.
(прим. https://osu.ppy.sh/ss/7082722&#41;
00:27:520 (1,2,3,4,5,6,7) - слишком кучно, особенно после джампов, может паттерн сам изменить, например звезду или квадрат сделаешь.
(прим. http://osu.ppy.sh/ss/7082731&#41;
00:28:450 (1,2,3,4,5,6,7) - плохо читается, увеличить немного джампы
00:34:031 (1,2,1,2,1,2,1,2) - резкое изменение спейсинга особенно на хай бпме. Сократи (я тут умер когда тестплеил)
00:37:403 (2,3) - ctrl+g, после этого 00:37:520 (3) - перемести на x360 y136
00:37:752 (1,2,3) - ^ если это принимаешь, то лучше эту тройку немного изменить и подвинуть для флоу. https://osu.ppy.sh/ss/7082748
00:45:659 (1,2,3,4,5,6,7,8) - почему тут спейсинг резко становится меньше, я не слышу изменений в музыке для этого.
00:48:915 (1,2,1,2,1,2,1,2) - про такое я уже говорил.
00:53:101 (3,4,3,4) - Лучше звучит, если с красного тика будет начинаться слайдер, он тогда следует гитаре.
00:59:845 (5,6) - 3\4 слайдер мейби?
01:08:217 (4,5,6) - слишком близко к слайдеру, ОСОБЕННО после такого большого джампа.
01:19:148 (3,4,5,6) - ту клоз
01:28:915 (1) - если подвинуть это сюда, то получится треугольник из начала той 5ки и конца след 5ки. Очень аккуратно и отлично играется! https://osu.ppy.sh/ss/7082804 просто (1) объект как то некрасиво ложится на 5ку
01:37:287 (1) - ред дот поставь в центре через ктрл+клик и подправь конец слайдера потом. А ещё звук слайдера должен кончаться тут 01:38:450 -
01:38:682 - ритм тут я бы изменил на такой https://osu.ppy.sh/ss/7082822
01:39:845 - ^ + сюда такой же слайдер
01:48:450 (6,7) - раньше таких паттернов не было, он плоховато вписывается из-за сложности, да и вообще ты не юзал такого.
02:27:349 (1,2,3,4,5,6,7) - ужасно выглядит тбх, а играется и того хуже. До этого были аккуратные равномерные джампы, а такое только убьёт игрока.
02:52:272 (1) - на белый тик же конец, не?
03:04:483 (1,2,1,2,1,2,1,2) - ты поубивать всех решил?
03:11:460 (1,2,3,4,5) - может сделаешь его более волнистым или прямым.
03:43:088 (5,6,7,8,1) - не очень аккуратно. Может изменить как то так? https://osu.ppy.sh/ss/7082853
03:53:786 (1,2,3,4,5) - не ровно, сделай как 03:54:716 (1,2,3,4,5) - это, даже можешь копирнуть и сделать ctrl+h
04:01:111 (1,2,3,4,5,6) - раздвинь, слишком близко друг к другу всё. https://osu.ppy.sh/ss/7082868
04:04:832 (1,2,3,4,5) - что за рандомный спейсинг для каждого объекта.
04:07:739 - я про такой парт говорил ранее.
04:18:902 (7,8,9) - лучше тут стак тройку сделай, а в новом нк можно оставить без стака. (В одном нк - один вид троек. Так будет лучше читаться)
04:19:134 (1,2,3,4,5) - очень рваный флоу.
gl
Topic Starter
Kyubey
Sharuresu
I'm motivated to mod so I'll(try to)mod

  1. you can delete this 00:23:334 (5) - and make this a reverse 00:23:101 (4) - in order to emphasize this 00:23:450 (6) - well, i don't really hear anything to emphasize there
  2. 00:24:962 (4,5,6) - same here and there
  3. 00:26:357 (3) - you can put a little reverse here because there is a sound i decided to emphasize the guitar there with pause
  4. 00:41:241 (5) - same and there
  5. 00:56:357 (1,2) - this could have a better flow by ctrl+< this 00:56:357 (1) - it can work
  6. 01:00:543 - make this clickable if i do so then the transition to 01:00:659 - will feel much harder
  7. 01:29:264 (6) - a quick slider here should be nice 5+5 looks more interesting, and there's no sound for those sliders
  8. 01:44:031 (5) - ^ current emphasize with a single stream feels better
  9. 01:44:380 (11) -^ ^
  10. 01:52:055 (9) - ^ works here, makes this thing somewhat easier to read
  11. 01:52:403 (1) - a slider instead can be nice not really
  12. 01:54:729 (9) - nc here? and reduce the spacing of 01:54:729 (9,10,11,12) - maybe i don't want to change spacing here, so nc won't fit here
  13. 01:55:601 (1,2) - exchange nc? did it differently
  14. 02:23:196 (5) - huh i don't ear sound there, maybe start a slider here 02:23:080 (4) - it would break the momentum and make the gameplay experience less interesting
  15. 02:23:888 (5,9,13) - nc here could be nice i seriously don't see anything there to place NCs on, it works better as a whole stream
  16. 02:27:349 (1,2,3) - looks hard, maybe sharp more this angle 02:27:465 (2,3) - people should learn to play linear flow then
  17. 02:27:580 (3,4,5) - ^ and here
  18. 03:00:762 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - for this stream, maybe increase spacing of the first part and reduce the spacing of the second part can be nice it would break the awesome shape of circle
  19. 03:15:646 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) - ^ and here it would break the awesome shape of S
  20. 03:30:995 - make this clickable same reasoning
  21. 04:21:925 (1) - quickslider here maybe i can't find a good reason for it
  22. 04:23:786 (2) - slider can be nice here not really
  23. 04:26:111 (9) - nc and reduce spacing? i prefer consistent one here
Don't feel forced to accept things that you already find nice
Reya
00:24:845 (3) - если передвинуть на х488 y252 то флоу будет ровнее и выглядеть опрятнее ну ладно
00:25:194 (5,6,7,8) - почему тут есть небольшой джамп я понимаю, но форма не даёт покоя. Может изменить на вертикальные джампы? (типо такого https://osu.ppy.sh/ss/7082709 ) не, у меня мания к копипастингу таких штук из двух нот
00:26:473 - очень не нравится этот пропущенный бит. Когда я играл я из-за него миссал, нажимая след. объект слишком рано, потому что расстояние между ними слишком маленькое 00:26:357 (3,1) - чтобы заметить пропуск бита. Либо добавляй, либо увеличивый джамп. добавил спейсинга
00:27:055 (5,6) - думаю второй слайдер можно сделать более интуитивным и по-аккуратнее, если выпрямить его и направить в сторону след. комбо.
(прим. https://osu.ppy.sh/ss/7082722&#41; можно
00:27:520 (1,2,3,4,5,6,7) - слишком кучно, особенно после джампов, может паттерн сам изменить, например звезду или квадрат сделаешь.
(прим. http://osu.ppy.sh/ss/7082731&#41; не, мне текущая форма из треугольников нравится, пусть будет
00:28:450 (1,2,3,4,5,6,7) - плохо читается, увеличить немного джампы увеличил
00:34:031 (1,2,1,2,1,2,1,2) - резкое изменение спейсинга особенно на хай бпме. Сократи (я тут умер когда тестплеил) не могу, мне паттерн нравится, да и топам вроде нормально игралось, да и вообще не всё коту масленица
00:37:403 (2,3) - ctrl+g, после этого 00:37:520 (3) - перемести на x360 y136 не, антифлоу получается какое-то
00:37:752 (1,2,3) - ^ если это принимаешь, то лучше эту тройку немного изменить и подвинуть для флоу. https://osu.ppy.sh/ss/7082748
00:45:659 (1,2,3,4,5,6,7,8) - почему тут спейсинг резко становится меньше, я не слышу изменений в музыке для этого. это выглядит красиво
00:48:915 (1,2,1,2,1,2,1,2) - про такое я уже говорил. и я
00:53:101 (3,4,3,4) - Лучше звучит, если с красного тика будет начинаться слайдер, он тогда следует гитаре. может быть, но мне такой ритм показался поинтереснее, необычнее
00:59:845 (5,6) - 3\4 слайдер мейби? с паузой прикольнее
01:08:217 (4,5,6) - слишком близко к слайдеру, ОСОБЕННО после такого большого джампа. ради формы, да и не большой это джамп, между слайдерами же
01:19:148 (3,4,5,6) - ту клоз опять же ради формы
01:28:915 (1) - если подвинуть это сюда, то получится треугольник из начала той 5ки и конца след 5ки. Очень аккуратно и отлично играется! https://osu.ppy.sh/ss/7082804 просто (1) объект как то некрасиво ложится на 5ку подвинул
01:37:287 (1) - ред дот поставь в центре через ктрл+клик и подправь конец слайдера потом. А ещё звук слайдера должен кончаться тут 01:38:450 - поставил ред дот, и правда лучше. а звук и там и тут одинаково ужасно кончается на самом деле, но с паузой интереснее, поэтому пусть таким будет
01:38:682 - ритм тут я бы изменил на такой https://osu.ppy.sh/ss/7082822 да пусть уж простеньким до самой пятёрки будет
01:39:845 - ^ + сюда такой же слайдер
01:48:450 (6,7) - раньше таких паттернов не было, он плоховато вписывается из-за сложности, да и вообще ты не юзал такого. раньше и этого куска в треке не было, с чего-то же надо начинать, да и потом в конце мапы в таком же куске я его использовал ещё
02:27:349 (1,2,3,4,5,6,7) - ужасно выглядит тбх, а играется и того хуже. До этого были аккуратные равномерные джампы, а такое только убьёт игрока. пусть игрок учится играть линейное флоу!
02:52:272 (1) - на белый тик же конец, не? не, звучит странно по сравнению с синим тиком
03:04:483 (1,2,1,2,1,2,1,2) - ты поубивать всех решил? ну так мапка-то сложная
03:11:460 (1,2,3,4,5) - может сделаешь его более волнистым или прямым. он форму слайдера повторяет
03:43:088 (5,6,7,8,1) - не очень аккуратно. Может изменить как то так? https://osu.ppy.sh/ss/7082853 тут разве что сами треугольники чуть кривые, но это во время игры не заметно, да и вообще мне паттерн этот нравится
03:53:786 (1,2,3,4,5) - не ровно, сделай как 03:54:716 (1,2,3,4,5) - это, даже можешь копирнуть и сделать ctrl+h слайдер подвинул, остальное ровно, тут и не планировалось закругление, тут угол
04:01:111 (1,2,3,4,5,6) - раздвинь, слишком близко друг к другу всё. https://osu.ppy.sh/ss/7082868 формы тогда станут не такими, как я хотел, не ровненькими. да и не знаю что тут близко на самом деле
04:04:832 (1,2,3,4,5) - что за рандомный спейсинг для каждого объекта. красивенько!
04:07:739 - я про такой парт говорил ранее. ну и я сказанул
04:18:902 (7,8,9) - лучше тут стак тройку сделай, а в новом нк можно оставить без стака. (В одном нк - один вид троек. Так будет лучше читаться) да, хорошая идея
04:19:134 (1,2,3,4,5) - очень рваный флоу. разве что в плане спейсинга, но тут иначе некрасиво для меня получается
gl
Thanks!
Meg
M4M~

Intence

  1. first,overall i can hear snare sounds on Red lines. but you put claps on 2nd/4th beats. i'm not sure it is problem or not, if you can change, please consider about it.
  2. 00:30:310 - 00:45:194 - 03:00:762 - 03:15:646 - on these part, you can put claps on all white and red lines. there are snare sounds
  3. 01:00:892 (7) - feels weird a bit, since you ignored 01:01:008 - 's snare sound. how about to change rhythm?
  4. 01:27:520 - add clap
  5. 01:38:799 - add triplet?
  6. 01:39:148 - add finish
  7. 01:44:496 - add clap
  8. 02:40:272 - 02:40:388 (1,2,3) - add clap? it will be better imo.
  9. 03:24:018 (1) - remove NC, like 03:25:879 (5) - 03:27:739 (5) -
  10. 03:31:460 - same as above.
  11. 04:09:251 - add triplet?
  12. 04:16:285 (8,1) - make consistent spacing with 04:16:227 (7,8) -
so many cool patterns~
good luck!
Topic Starter
Kyubey
Meg
M4M~

Intence

  1. first,overall i can hear snare sounds on Red lines. but you put claps on 2nd/4th beats. i'm not sure it is problem or not, if you can change, please consider about it. i tried to not simply follow all those snares with claps but make something own, that sounds differently in some different parts of the song, thats why i've put claps like this
  2. 00:30:310 - 00:45:194 - 03:00:762 - 03:15:646 - on these part, you can put claps on all white and red lines. there are snare sounds slow claps sound pretty cool imo
  3. 01:00:892 (7) - feels weird a bit, since you ignored 01:01:008 - 's snare sound. how about to change rhythm? yes, this part was bothering me, so i guess i'll think how to change it
  4. 01:27:520 - add clap yes
  5. 01:38:799 - add triplet? i preferred to simplify the rhythm here
  6. 01:39:148 - add finish yes
  7. 01:44:496 - add clap finish sounds better here imo
  8. 02:40:272 - 02:40:388 (1,2,3) - add clap? it will be better imo. yep
  9. 03:24:018 (1) - remove NC, like 03:25:879 (5) - 03:27:739 (5) - yes, missed it
  10. 03:31:460 - same as above. yes
  11. 04:09:251 - add triplet? simplified rhythm
  12. 04:16:285 (8,1) - make consistent spacing with 04:16:227 (7,8) - done
so many cool patterns~
good luck!
Thank you!
BlueberrySansy
oh god, it's a 700pp potential undertale map
blissfulyoshi
From irc, add warinside (the composer of BLANKFIELD and this song to the tags)

Slider code for the pierced heart. Feel free to contact me for edits
216,56,301293,2,0,B|192:24|152:16|96:8|-24:24|48:232|96:272|96:272|0:368|0:368|112:288|112:288|152:320|216:320|256:384|256:384|296:296|408:344|464:256|472:192|474:97|439:74|439:74|448:64|503:4|503:4|437:59|417:59|417:59|405:45|371:40|371:40|384:24|424:-17|424:-17|376:24|348:39|348:39|304:40|290:53|290:53|336:-24|336:-24,1,1800.00006866455
Topic Starter
Kyubey
Kudosu for tags help.

Thank you for the slider! Added it, added you to the tags, also added a silent soft-slidertick2.wav file for that slider.
Silver Eyes
RSI is real
Fanteer
Не игнорь плз в осу :(

Мод :
00:36:822 (1) - возможно тут стоит поставить нк, а тут тогда убрать 00:37:287 (2) -
03:07:274 (1) - ^
01:00:310 (2,9) - мелочь, но тут недостак
01:14:264 (5,6,7,8,9,10) - можно сделать бланкет http://puu.sh/u1yif/f40716902b.jpg
01:38:799 - тут явно хорошо выражены 2 звука перед нотой, было бы неплохо поставить тут тройку
04:09:367 (3) - ^
01:50:310 (7,8,9,10,1) - мне кажется эти 5 нот криво образуют стрим, если ты так задумывал, то почему ты только сейчас использовал такую форму стрима, до этого подобных стримов не было
02:23:657 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - по звукам не похоже, что тут должен быть единый стрим. На 5,9.13 нотах хорошо это слышно ( то есть каждые 4 ноты ). Посоветовал бы использовать паттерн, который ты юзал в прошлых своих мапах http://puu.sh/u1yMR/bd47ae4eb4.jpg или этот http://puu.sh/u1ySV/4535acfcc6.jpg , но второй паттерн будет сложный для такого бпма, но ты можешь придумать что-то подобное. На подобии такого http://puu.sh/u1z7A/cfe397fea4.jpg
02:37:561 (1) - может спиннер сделаешь немного короче, и поставишь 02:40:272 - сюда ноту, так как сильный бит лучше нажать, чем заканчивать на него спиннер.
02:52:798 - просто попробуй тут поставить слайдер на 2/4, ну или же ноту. Просто, там есть хороший звук, а ты игнорируешь его.
04:48:225 (1) - Хп бар задевает, да и скор бар http://puu.sh/u1A0H/5c21bed28e.jpg Чтобы не испортить форму слайдера, сделай так: повери слайдер на 2-3 градуса в любую сторону, и за счет небольшого поворота ты сможешь еще ниже слайдер поставить, тогда будет оверлапить намного меньше
00:46:589 (5) - тут надо поставить нк, так как в точно таком же моменте 03:18:902 (1) - его нету
00:49:845 (1) - тут нк есть, 03:20:297 (3) - тут его нет, хотя моменты одинаковы, сам решай где убирать или ставить
04:23:553 (1) - тут нк убери, а тут поставь. Так это у тебя сделано тут 01:52:171 (10,1) -
Kobold84
Убери тег додзина, а то его вообще никто не использует. Да и незачем, по-моему.

00:39:380 (7,1,2,3,4) - я бы тройку ближе к слайдеру-4 сделал. 01:11:706 (3,4,5,6,1) - вот здесь самое то в плане спейсинга.
00:54:031 (7) - не нравится мне здесь оверлап. Во второй половине карт ты смог без оверлапов замаппать похожее место, вот там шикарно.
01:00:543 (3,4,5,6,7) - так четвёрка больно играется, может, просто продлить слайдер и сделать тройку?
01:05:659 (1,2) - так не нравится тишина здесь, но не критично.
01:08:915 (5,6,7,8) - вот здесь я не согласен с квадратом, здесь скорее две ноты+слайдер.
01:10:078 (6,7,8) - хм, что-то я не уверен, что здесь стакнутая тройка подходит. http://kobold.s-ul.eu/8KHuIPlm.png — можно вообще вот так сделать.
01:17:520 (4,5,6) - больше прямая тройка подходит.
01:35:194 (7,8,9) - по-моему, тут слайдер нужно, а не тройку!
01:49:845 (2,3,4) - странно выглядит, очень большой угол выбрал.
01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - осьминожка.
02:03:281 (3,4) - я понимаю, почему ты решил сделать такой спейсинг, но выглядит лучше, если сохранить спейсинг 02:02:844 (2,3) - как здесь.
Seijiro
just minor things I guess


00:37:636 (4) - maybe try keeping a circular flow here, to avoid reading and snapping problems. What I mean is that considering the BPm it becomes a lot harder to quickly move back and forth, hence I was thinking at something like this, which is similar to what you did for 00:40:078 (5,6,7,8) - and similar parts

00:41:880 - this is probably personal more than anything, but I would have focused on the strong drums instead of adding more 1/4 here. It feels a bit too much, that's all, so I would remove that circle. I checked and you did this in a couple more of occasions so it is consistent (which is one reason to not changing it) but it would still improve the map imo since you avoid too complex stuff (idk if it is possible to read this so fast, but maybe I'm just too scrub)

03:34:251 (1,3,4) - really minor, but maybe enable stacking into editor and fix this stack a bit

04:48:225 (1) - holy



poke me
Topic Starter
Kyubey
Fanteer
Не игнорь плз в осу :(

Мод :
00:36:822 (1) - возможно тут стоит поставить нк, а тут тогда убрать 00:37:287 (2) - можно
03:07:274 (1) - ^ да
01:00:310 (2,9) - мелочь, но тут недостак но что он меняет?
01:14:264 (5,6,7,8,9,10) - можно сделать бланкет http://puu.sh/u1yif/f40716902b.jpg так неинтересно
01:38:799 - тут явно хорошо выражены 2 звука перед нотой, было бы неплохо поставить тут тройку они тут играются не в тему
04:09:367 (3) - ^ и тут
01:50:310 (7,8,9,10,1) - мне кажется эти 5 нот криво образуют стрим, если ты так задумывал, то почему ты только сейчас использовал такую форму стрима, до этого подобных стримов не было с чего-то же надо начинать
02:23:657 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) - по звукам не похоже, что тут должен быть единый стрим. На 5,9.13 нотах хорошо это слышно ( то есть каждые 4 ноты ). Посоветовал бы использовать паттерн, который ты юзал в прошлых своих мапах http://puu.sh/u1yMR/bd47ae4eb4.jpg или этот http://puu.sh/u1ySV/4535acfcc6.jpg , но второй паттерн будет сложный для такого бпма, но ты можешь придумать что-то подобное. На подобии такого http://puu.sh/u1z7A/cfe397fea4.jpg этот стрим тут классно подходит под сам трек
02:37:561 (1) - может спиннер сделаешь немного короче, и поставишь 02:40:272 - сюда ноту, так как сильный бит лучше нажать, чем заканчивать на него спиннер. не, так интереснее звучит
02:52:798 - просто попробуй тут поставить слайдер на 2/4, ну или же ноту. Просто, там есть хороший звук, а ты игнорируешь его. как по мне, на синем тике оно звучит точнее
04:48:225 (1) - Хп бар задевает, да и скор бар http://puu.sh/u1A0H/5c21bed28e.jpg Чтобы не испортить форму слайдера, сделай так: повери слайдер на 2-3 градуса в любую сторону, и за счет небольшого поворота ты сможешь еще ниже слайдер поставить, тогда будет оверлапить намного меньше ну и пусть задевает же, не хочу его поворачивать
00:46:589 (5) - тут надо поставить нк, так как в точно таком же моменте 03:18:902 (1) - его нету поставил
00:49:845 (1) - тут нк есть, 03:20:297 (3) - тут его нет, хотя моменты одинаковы, сам решай где убирать или ставить добавил нк
04:23:553 (1) - тут нк убери, а тут поставь. Так это у тебя сделано тут 01:52:171 (10,1) - сделал
Kobold84
Убери тег додзина, а то его вообще никто не использует. Да и незачем, по-моему. пусть будет! вдруг кто-то всё же будет искать додзин-музыку так

00:39:380 (7,1,2,3,4) - я бы тройку ближе к слайдеру-4 сделал. 01:11:706 (3,4,5,6,1) - вот здесь самое то в плане спейсинга. подвинул
00:54:031 (7) - не нравится мне здесь оверлап. Во второй половине карт ты смог без оверлапов замаппать похожее место, вот там шикарно. поубирал оверлапы для консистенси
01:00:543 (3,4,5,6,7) - так четвёрка больно играется, может, просто продлить слайдер и сделать тройку? эти красные тики у меня везде выделены, поэтому не хочу тут его игнорировать, да и если человек может играть эту карту, то четвёрка проблем не составит
01:05:659 (1,2) - так не нравится тишина здесь, но не критично. а по мне так классно!
01:08:915 (5,6,7,8) - вот здесь я не согласен с квадратом, здесь скорее две ноты+слайдер. вот честно не знаю, зачем тут слайдер ставить, и что он поменяет
01:10:078 (6,7,8) - хм, что-то я не уверен, что здесь стакнутая тройка подходит. http://kobold.s-ul.eu/8KHuIPlm.png — можно вообще вот так сделать. оставлю лучше, я везде тут тройки ставил, пятёрка будет не в тему, а стакнутая потому что там по флоу этому ничто нормально не подходит больше
01:17:520 (4,5,6) - больше прямая тройка подходит. ну ладно
01:35:194 (7,8,9) - по-моему, тут слайдер нужно, а не тройку! и правда
01:49:845 (2,3,4) - странно выглядит, очень большой угол выбрал. ну так, с одними маленькими скучновато как-то
01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - осьминожка. это ктулху!
02:03:281 (3,4) - я понимаю, почему ты решил сделать такой спейсинг, но выглядит лучше, если сохранить спейсинг 02:02:844 (2,3) - как здесь. ну ладно, сохранил
MrSergio
just minor things I guess


00:37:636 (4) - maybe try keeping a circular flow here, to avoid reading and snapping problems. What I mean is that considering the BPm it becomes a lot harder to quickly move back and forth, hence I was thinking at something like this, which is similar to what you did for 00:40:078 (5,6,7,8) - and similar parts honestly it feels quite weird in every other place i put that circle, under that slider the cursor movement feels the best for me, and it's not really back and forth, 00:37:403 (3,4,5) - this makes a fine angle to play

00:41:880 - this is probably personal more than anything, but I would have focused on the strong drums instead of adding more 1/4 here. It feels a bit too much, that's all, so I would remove that circle. I checked and you did this in a couple more of occasions so it is consistent (which is one reason to not changing it) but it would still improve the map imo since you avoid too complex stuff (idk if it is possible to read this so fast, but maybe I'm just too scrub) well, considering the overall map's difficulty, i wouldn't call it that complex :D any player that is good enough to play this map should be able to read such a pattern, since it's pretty close so it's easier to notice 1/4 here and react to it

03:34:251 (1,3,4) - really minor, but maybe enable stacking into editor and fix this stack a bit sure

04:48:225 (1) - holy all hail blissfulyoshi



poke me
Thanks everyone for checking!

Also I lowered HP to make this map passable with HR.
Seijiro
fixed one last timing section in game to avoid bugs.
#1
Topic Starter
Kyubey
Nozhomi
  1. 01:30:659 (1,2,3,4,5,6) - and 01:32:520 (1,2,3,4,5,6) - are quite different when it's supposed to work the same way with small spacing increase for 01:32:752 (3,4,5,6) - since you did it for the 1st one.
  2. 02:00:078 (1,7,1,7) - Add a whistle on them pls. This section is too empty and would fit so well these piano sounds.
  3. 02:09:722 - The whistle sound here makes this slider sounds like delayed because guitar sound starts a little before the start of slider. I would recommand maybe to use smth more simple who would fit more like basic hit normal + end with soft sampleset like you did for 02:12:222 (5) - .
  4. 02:11:472 - I wonder if you shouldn't add a circle here or at 02:11:847 - because having a double could be hard and weird after just a triplet, and since there's a quite noticable sound here, it could be used to do double triplet circles. Same for 02:15:472 - .
  5. 02:17:196 (1,2) - spacing shouldn't increase here, the guitar sound indicate more like a constant one or a decrasing spacing. Instead you used a jump who don't fit because the climax was on 02:17:196 - . And it became worst with 02:19:042 (1,2,3,4,5,6) - who have even more jumps when the song use the same concept.
  6. 02:24:580 (1,2,3) - Same here, just adjust spacing to be equal (also you see you did like it should be before here).
  7. 02:26:772 (3,7) - Stack ?
  8. 02:41:888 (4) - I think it sounds cool to add a soft whistle on the head of this slider (and all other of this section ofc). Tell me if you like it, it emphasis nicely drums imo.
  9. 02:52:272 (1) - Shouldn't end at 02:52:798 - for match instrument and end of guitar slide ?
  10. 03:18:553 (2,4) - Could this overlap could be avoided ? The rest of the pattern was clean (03:18:437 (1,2,3) - ) also aesthetic is quite bad on this pattern imo, you sacrificed a lot just for these blankets and jumps.
  11. 04:05:181 (4,5,6) - Why ? It's not supposed to be like 04:03:437 (5,6) - ? The song is not in any way stronger at that point.
  12. 04:37:430 (4) - Whistle to not let this section without hitsound ? Also works on piano here. Same for 00:06:877 (4) - / 00:14:916 (2) - / 00:17:212 (5,6) - .
  13. 04:45:384 - Whistle
  14. 04:47:657 (5,6,1) - ^
  15. Just a point about NCs, I like what you did with 04:31:749 (1,2,1,2,3,1) - , but you should do it on other places (start and rest of the outro). So NC 00:02:858 (3,6,3,4) - and 04:37:998 (6,3,4) - pls.

Metadata : http://blankfield.but.jp/untaled/

Mukyu~
Topic Starter
Kyubey
Nozhomi
  1. 01:30:659 (1,2,3,4,5,6) - and 01:32:520 (1,2,3,4,5,6) - are quite different when it's supposed to work the same way with small spacing increase for 01:32:752 (3,4,5,6) - since you did it for the 1st one. i don't want to change the pattern itself, so i just did ctrl+g for 01:32:636 (2,3) - , i think it should work
  2. 02:00:078 (1,7,1,7) - Add a whistle on them pls. This section is too empty and would fit so well these piano sounds. done
  3. 02:09:722 - The whistle sound here makes this slider sounds like delayed because guitar sound starts a little before the start of slider. I would recommand maybe to use smth more simple who would fit more like basic hit normal + end with soft sampleset like you did for 02:12:222 (5) - . moved whistle to sliderbody
  4. 02:11:472 - I wonder if you shouldn't add a circle here or at 02:11:847 - because having a double could be hard and weird after just a triplet, and since there's a quite noticable sound here, it could be used to do double triplet circles. Same for 02:15:472 - . i love doubles! i think they emphasize the sound here better than a triple and sound more interesting, so i prefer to keep them here
  5. 02:17:196 (1,2) - spacing shouldn't increase here, the guitar sound indicate more like a constant one or a decrasing spacing. Instead you used a jump who don't fit because the climax was on 02:17:196 - . And it became worst with 02:19:042 (1,2,3,4,5,6) - who have even more jumps when the song use the same concept. 02:17:426 (2,5) - did ctrl+g. for 02:19:042 (1,2,3,4,5,6) - i don't think the jumps are that significant there, especially considering how will you move your cursor after the slider, so i will keep this pattern, it has become quite similar in terms of consistency to 02:17:196 (1,2,3,4,5) -
  6. 02:24:580 (1,2,3) - Same here, just adjust spacing to be equal (also you see you did like it should be before here). i doubt it will change anything gameplay-wise but w/e
  7. 02:26:772 (3,7) - Stack ? okay
  8. 02:41:888 (4) - I think it sounds cool to add a soft whistle on the head of this slider (and all other of this section ofc). Tell me if you like it, it emphasis nicely drums imo. honestly it feels out of place for me, so i'll better leave those sliders without soft whistles
  9. 02:52:272 (1) - Shouldn't end at 02:52:798 - for match instrument and end of guitar slide ? it's not really end of slide, it's more like echo of fading sound, and it feels totally delayed for me if i end the slider there, blue ticks feels much better here, the slider ends on the end of actual slide and doesn't follow the fading out sound
  10. 03:18:553 (2,4) - Could this overlap could be avoided ? The rest of the pattern was clean (03:18:437 (1,2,3) - ) also aesthetic is quite bad on this pattern imo, you sacrificed a lot just for these blankets and jumps. sure
  11. 04:05:181 (4,5,6) - Why ? It's not supposed to be like 04:03:437 (5,6) - ? The song is not in any way stronger at that point. decreased spacing
  12. 04:37:430 (4) - Whistle to not let this section without hitsound ? Also works on piano here. Same for 00:06:877 (4) - / 00:14:916 (2) - / 00:17:212 (5,6) - . i honestly prefer using as little as possible hitsounds here, it sounds calmer without much of them
  13. 04:45:384 - Whistle same reason as above
  14. 04:47:657 (5,6,1) - ^ and here
  15. Just a point about NCs, I like what you did with 04:31:749 (1,2,1,2,3,1) - , but you should do it on other places (start and rest of the outro). So NC 00:02:858 (3,6,3,4) - and 04:37:998 (6,3,4) - pls. true

Metadata : http://blankfield.but.jp/untaled/

Mukyu~
Thank you!

Also I scaled 04:28:437 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,1) - to 0.997x to achieve 7.77 star rating.
Nozhomi
Oui

#2
xDololow
one more PogChamp
BlueberrySansy
Everything Will Freeze: Undertale Edition.

except it's going to be Goodbye Fingers
Zero__wind
sorry but I have to pop this to fix timing issue

General
the section from 02:41:196 - to 02:52:272 - should have a 6/4 time signature, just like how you divided the NC groups 02:41:196 (1,1,1,1,1,1,1,1) -
maybe also mute the N:C1 sliderticks? some long sliders like 04:07:739 (1) - sound quite unsatisfying for those ticks' sake

Intense
00:15:490 (3) - also whistle at end? as the piano note there is with really high pitch
00:26:473 (4) - add a circle here around (472,168) with clap? since you mapped this point differently from 00:41:241 (5,1) -
00:57:752 (7,8) - add clap at 7's end and on 8? I think they share quite the same sound with 00:59:845 (5,6) - , which you had claps on
03:28:204 (7,8) - ^
01:00:310 (2,9) - not really a problem, but maybe you want to stack them properly
01:56:938 (4,1) - tbh I think the transition here is not smooth, it feels better if 01:56:938 (4) - comes from the right or 01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8) - being clockwise like this random example with 01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - flipped
02:52:272 (1) - why isn't it ending at 02:52:798 - ?
03:41:227 (5) - maybe it's only me but this curve slider somehow feels really out of place imo, try something straightforward or use a red node maybe
04:15:181 (1,2,3,4) - I think they should have relatively small spacing since this is a softer point before 04:15:414 (1) - where the music gets stronger
04:22:274 (6) - finish on head!

that's all! call me again when the issues are addressed.
Topic Starter
Kyubey
Zero__wind
sorry but I have to pop this to fix timing issue

General
the section from 02:41:196 - to 02:52:272 - should have a 6/4 time signature, just like how you divided the NC groups 02:41:196 (1,1,1,1,1,1,1,1) - indeed, fixed it
maybe also mute the N:C1 sliderticks? some long sliders like 04:07:739 (1) - sound quite unsatisfying for those ticks' sake i guess it works, also will mute S:C1 sliderticks too because they sound even worse with them. i'd set tickrate 1 but if i do so the hpdrain kills the player with hr on last slider, so i'll keep tickrate 2

Intense
00:15:490 (3) - also whistle at end? as the piano note there is with really high pitch i prefer to have simplier whistle pattern on parts like this, because there appears way too many of them if i place a whistle on every piano
00:26:473 (4) - add a circle here around (472,168) with clap? since you mapped this point differently from 00:41:241 (5,1) - not sure what do you mean, but if you want me to add a circle on 00:26:473 - point then i can't do it, pause here sounds much better
00:57:752 (7,8) - add clap at 7's end and on 8? I think they share quite the same sound with 00:59:845 (5,6) - , which you had claps on yes
03:28:204 (7,8) - ^ yes
01:00:310 (2,9) - not really a problem, but maybe you want to stack them properly you're not first person who said it lol, well, it doesn't change anything but if people want to see it stacked i'll stack it
01:56:938 (4,1) - tbh I think the transition here is not smooth, it feels better if 01:56:938 (4) - comes from the right or 01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8) - being clockwise like this random example with 01:57:055 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,1) - flipped flipped it, though it doesn't look as neat as before now
02:52:272 (1) - why isn't it ending at 02:52:798 - ? it's not really end of guitar sound, it's more like echo of fading sound, and it feels totally delayed for me if i end the slider there, blue tick feels much better here, the slider ends on the end of actual slide and doesn't follow the fading out sound
03:41:227 (5) - maybe it's only me but this curve slider somehow feels really out of place imo, try something straightforward or use a red node maybe used red node
04:15:181 (1,2,3,4) - I think they should have relatively small spacing since this is a softer point before 04:15:414 (1) - where the music gets stronger yeah
04:22:274 (6) - finish on head! placed!

that's all! call me again when the issues are addressed.
Thanks for checking!
Zero__wind
Let's go again
Bubbled #1
Seijiro
#2
Kimitakari
Come on!
diraimur
hoyl u madman
Nozhomi
Hello HT players~
Topic Starter
Kyubey
Thanks everyone who helped me with this map!
show more
Please sign in to reply.

New reply