forum

Sefa - Lost In Thoughts

posted
Total Posts
10
Topic Starter
Pittigbaasje
This beatmap was submitted using in-game submission on donderdag 30 november 2017 at 12:51:16

Artist: Sefa
Title: Lost In Thoughts
Tags: Frenchcore Bass English
BPM: 200
Filesize: 6559kb
Play Time: 03:49
Difficulties Available:
  1. Dreaming (5,82 stars, 1080 notes)
  2. Insane (4,59 stars, 370 notes)
  3. Normal (3,25 stars, 110 notes)
Download: Sefa - Lost In Thoughts
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Sefa <3

Thanks to Touhou for finding custom hitsounds for me.
Vivyanne


ok time to go, quick check

  • [zzZZZzzz]
  1. Gezien het heftige ritme en de moeilijkheid van de map, misschien kan de OD wat omhoog om mogelijke note locking nog beter te vermijden. Ikzelf zou het op 8,7 of 9 doen
  2. 00:03:824 (2,3) - Vind ditzelf een rare beweging, aangezien (3) uit de circulatie van flow van 00:03:374 (8,9,1,2) - zit. Iets in de zinne van dit zou het wat natuurlijker moeten laten voelen
  3. 00:21:674 (1) - Deze noot kan best wel wat meer emphasis gebruiken, aangezien hier een piano toon op te horen is en op andere noten niet! Zorg er anders lekker voor dat spelers moeten jumpen zodat de piano duidelijk heftiger is
  4. 00:31:274 (1,2) - Tbh hier kun je heus dezelfde slidershape gebruiken als gevolg van mirroring :p symmetrie is niet slecht hier
  5. 00:31:874 (3) - Probeer eens de slider rond x296 y280 te zetten, dan krijg je iets als dit wat er iets beter uitziet dan een pixel overlap :x
  6. 00:31:199 (11,4) - Stack?
  7. 00:36:074 (4) - Kan imo een NC gebruiken. Het ritme waarop je mapt verandert overduidelijk en ik denk dat het aangeven hiervan geen slechte optie is
  8. 00:37:274 (1) - Mute spinner end? Er is niet echt een geluid op dat moment : o
  9. 00:48:074 (8,1) - Wissel deze NCs om? De sterkere toon valt hier op de (8) en is dus meer emphasis waard imo
  10. 01:02:324 (4,1) - Denk dat de spacing hierzo wel wat hoger mag, (1) heeft nu bijna geen emphasis terwijl het lied redelijk verandert
  11. 01:10:274 (5,1) - Stack?
  12. 01:14:474 (1,2,3,4,5) - Dit ziet er best willekeurig uit imo, probeer anders iets als de ondergegeven image
  13. 01:32:324 (2,4) - Nazi maar pixel overlap ;w;
  14. 01:58:874 (1,2,3) - Dit zou een strakkere driehoek kunnen zijn, en oh, 01:59:324 (4) - kan in het midden van 01:58:874 (1,2) - :^)
  15. 02:02:774 (2,4) - Ik weet dat ik niet bepaald de persoon ben om hierover wat te zeggen, maar geen blanket hier?
  16. 02:21:374 (6,1) - Vind deze transactie qua flow niet fijn spelen, de angle die je moet nemen is veel scherper dan voorafgaande situaties en kan dus ook redelijk verassend werken. Probeer anders eens iets als dit?
  17. 02:51:824 (6) - Ik snap de driehoek waar deze noot vandaan komt, maar nog wat meer spacing zou ook leuk zijn voor extra ending emphasis van de section!
  18. 03:01:574 (4) - In alle voorgaande situaties als deze had je een 1/2 slider, dus waarom hier niet? o:
  19. 03:02:474 (1) - Rip emphasis ;w;
  20. 03:21:374 (7,8) - Unstack misschien? Alhoewel je ze sterker laat klinken met de HS die je gebruikt staat er toch minder druk op de speler dan op 03:20:774 (2,3) - wat dus zo gezien niet bepaald klopt :x
  21. 03:35:474 (7,8,9) - Ben niet zeker over deze spacing aangezien het veel groter is dan 03:34:874 (1,4,5) - en daarvoor iets wat inconsistent overkomt! Ik denk dat minder spacing beter is hier
  22. 03:36:374 (2,4) - Geen blanket?
  23. 03:48:224 (2,3) - Vind het zelf jammer dat je de sterke beats die op het einde van deze sliders vallen niet clickable maakt, ze zijn immers zo luid ;w;

good luck~
Topic Starter
Pittigbaasje

HighTec wrote:



ok time to go, quick check

  • [zzZZZzzz]
  1. Gezien het heftige ritme en de moeilijkheid van de map, misschien kan de OD wat omhoog om mogelijke note locking nog beter te vermijden. Ikzelf zou het op 8,7 of 9 doen aight aight
  2. 00:03:824 (2,3) - Vind ditzelf een rare beweging, aangezien (3) uit de circulatie van flow van 00:03:374 (8,9,1,2) - zit. Iets in de zinne van dit zou het wat natuurlijker moeten laten voelen Ik ben het enigszins met je eens. Het ziet er dan alleen best lelijk uit door de overlap die daardoor ontstaat. Door de lage spacing denk ik dat het zoals het nu is wel voldoende flowed. Maar ik hou het in de gaten.
  3. 00:21:674 (1) - Deze noot kan best wel wat meer emphasis gebruiken, aangezien hier een piano toon op te horen is en op andere noten niet! Zorg er anders lekker voor dat spelers moeten jumpen zodat de piano duidelijk heftiger is fixed
  4. 00:31:274 (1,2) - Tbh hier kun je heus dezelfde slidershape gebruiken als gevolg van mirroring :p symmetrie is niet slecht hier true, ik dacht eerst dat het beter was om (1) rond te laten omdat ik alle vocals in dat stuk rond deed en de bass met een knik zeg maar, maar eigenlijk past 1 met een knik daar beter.
  5. 00:31:874 (3) - Probeer eens de slider rond x296 y280 te zetten, dan krijg je iets als dit wat er iets beter uitziet dan een pixel overlap :x fixed
  6. 00:31:199 (11,4) - Stack? Eigenlijk wel he.. maarja ik probeer die kleine overlap vaker te gebruiken door de hele map zodat er enigszins iets van consistancy in zit. Als ik alles zou stacken kom ik ruimte te kort op sommige plekken.
  7. 00:36:074 (4) - Kan imo een NC gebruiken. Het ritme waarop je mapt verandert overduidelijk en ik denk dat het aangeven hiervan geen slechte optie is ohja goeie
  8. 00:37:274 (1) - Mute spinner end? Er is niet echt een geluid op dat moment : o ik hoor wel een geluid hoor
  9. 00:48:074 (8,1) - Wissel deze NCs om? De sterkere toon valt hier op de (8) en is dus meer emphasis waard imo agreed
  10. 01:02:324 (4,1) - Denk dat de spacing hierzo wel wat hoger mag, (1) heeft nu bijna geen emphasis terwijl het lied redelijk verandert klopt wel, moet eigenlijk een andere pattern verzinnen voor dat stukje. Maar als tijdelijke fix een klein beetje extra spacing
  11. 01:10:274 (5,1) - Stack?
  12. 01:14:474 (1,2,3,4,5) - Dit ziet er best willekeurig uit imo, probeer anders iets als de ondergegeven image
    fixed, ziet er chiller uit idd
  13. 01:32:324 (2,4) - Nazi maar pixel overlap ;w; fixed
  14. 01:58:874 (1,2,3) - Dit zou een strakkere driehoek kunnen zijn, en oh, 01:59:324 (4) - kan in het midden van 01:58:874 (1,2) - :^) fixed
  15. 02:02:774 (2,4) - Ik weet dat ik niet bepaald de persoon ben om hierover wat te zeggen, maar geen blanket hier? oh oops, fixed
  16. 02:21:374 (6,1) - Vind deze transactie qua flow niet fijn spelen, de angle die je moet nemen is veel scherper dan voorafgaande situaties en kan dus ook redelijk verassend werken. Probeer anders eens iets als dit? hmm ja tis sws wel een vaag iets idd. fixed
  17. 02:51:824 (6) - Ik snap de driehoek waar deze noot vandaan komt, maar nog wat meer spacing zou ook leuk zijn voor extra ending emphasis van de section! hmm ja is true
  18. 03:01:574 (4) - In alle voorgaande situaties als deze had je een 1/2 slider, dus waarom hier niet? o: deze kicks zijn veel prominenter dan de voorgaanden.
  19. 03:02:474 (1) - Rip emphasis ;w; hmm misschien zoek ik er later nog een betere pattern voor, atm laat ik het nog ff zo.
  20. 03:21:374 (7,8) - Unstack misschien? Alhoewel je ze sterker laat klinken met de HS die je gebruikt staat er toch minder druk op de speler dan op 03:20:774 (2,3) - wat dus zo gezien niet bepaald klopt :x ehh hoe zijn die twee überhaupt te vergelijken?
  21. 03:35:474 (7,8,9) - Ben niet zeker over deze spacing aangezien het veel groter is dan 03:34:874 (1,4,5) - en daarvoor iets wat inconsistent overkomt! Ik denk dat minder spacing beter is hier true, had moeite met de juiste spacing vinden daar. denk dat ik het gefixt heb.
  22. 03:36:374 (2,4) - Geen blanket? fixed
  23. 03:48:224 (2,3) - Vind het zelf jammer dat je de sterke beats die op het einde van deze sliders vallen niet clickable maakt, ze zijn immers zo luid ;w; Hmm is wel waar. Vond het zelf wel een mooi einde tho, misschien dat ik later toch besluit het te veranderen maar ik laat het eerst nog ff zo.

good luck~
Thanks voor de mod dude <3
royteneij
please
Topic Starter
Pittigbaasje

royteneij wrote:

please
hmm?
Milkshake
[[insane modding skills]]
2017-03-21 17:11 Milkshake: mind if I write some stuff here?
2017-03-21 17:11 Pittigbaasje: go ahead
2017-03-21 17:12 Milkshake: 00:04:799- I think 10 is not really needed there, I slowed it to 75% it sounds better without it, I think
2017-03-21 17:13 Pittigbaasje: you can copy paste notes in chat
2017-03-21 17:13 Milkshake: riiight
2017-03-21 17:13 Milkshake: I forgot about that
2017-03-21 17:13 Pittigbaasje: and yeah I need to remap the entire beginning
2017-03-21 17:13 Milkshake: mfw a year break
2017-03-21 17:13 Pittigbaasje: it's too cluttered as well
2017-03-21 17:13 Milkshake: the cluttering isn't the problem imo, it's more like, it's a bit overmapped I think
2017-03-21 17:14 Pittigbaasje: hmm yeah
2017-03-21 17:14 Milkshake: 00:06:299 (2,3) - here for instance I'd just make 3 longer and remove 2
2017-03-21 17:14 Milkshake: it probably would play better too :3
2017-03-21 17:15 Pittigbaasje: 3 longer?
2017-03-21 17:15 Pittigbaasje: how do you mean
2017-03-21 17:16 Milkshake: make it from the blue tick 2 is on to the red tick
2017-03-21 17:17 Pittigbaasje: what red tick
2017-03-21 17:17 Pittigbaasje: lol
2017-03-21 17:17 Pittigbaasje: you think two 1/2 sliders are better?
2017-03-21 17:18 Milkshake: ....xd
2017-03-21 17:18 Milkshake: wait, I'll just screenshot you
2017-03-21 17:18 Milkshake: https://osu.ppy.sh/ss/7621622
2017-03-21 17:19 Pittigbaasje: ah
2017-03-21 17:19 Pittigbaasje: hmmm
2017-03-21 17:19 Pittigbaasje: tbh I should probably make 00:06:524 - clickable
2017-03-21 17:21 Milkshake: also, in general I found three-stacks like 01:57:224 (5,6,7) - a bit over the top with the beat, I know 6* maps ain't my comfy zone but it was still fun without them xd
2017-03-21 17:21 Milkshake: that too, either way works
2017-03-21 17:21 Pittigbaasje: without those stacks the map would be a dull 1/2 spam tho
2017-03-21 17:21 Pittigbaasje: and personally I think they feel kinda nice to play
2017-03-21 17:22 Milkshake: fair point, it's what I thought too
2017-03-21 17:22 Milkshake: perhaps when there's a stack you could make the jumps a tiny bit smaller
2017-03-21 17:22 Pittigbaasje: perhaps I could do that, yeah
2017-03-21 17:22 Milkshake: 02:23:024 (2,3,4) - sounds off the beat, there's a change of music in the background and it doesn't seem to fit D:
2017-03-21 17:27 Pittigbaasje: doesn't sound off beat for me oO
2017-03-21 17:27 Milkshake: https://puu.sh/uTedP/37ff223653.jpg you could try to make the beat like that. I think it's a bit better but hmm
2017-03-21 17:27 Milkshake: the one before is also okay-ish
2017-03-21 17:27 Pittigbaasje: there's litterally 3 kicks
2017-03-21 17:27 Pittigbaasje: remove them and listen on 25% speed
2017-03-21 17:29 Milkshake: guess it's just a different way to map it :D
2017-03-21 17:29 Milkshake: fair enough, what I sent also seems to fit anyway
2017-03-21 17:30 Milkshake: but I mean overall it's a pretty fun map
2017-03-21 17:30 Milkshake: it's just a bit hard for me to say anything more meaningful because I can't play it too well :D
2017-03-21 17:33 Pittigbaasje: yeah it does seem to fit indeed
VINXIS
rnt the triples like 00:43:874 (1,2,3) - 00:45:074 (8,9,10) - 00:47:474 (3,4,5) - and way more completely overmapped + not adding any complementary rhythm with the song which make them p useless n bad >:/


edit: o yea btw ur ncs r off at som partz but idr cuz not looking at th map anymor but Yaeqwed3 ther off at placez
Topic Starter
Pittigbaasje

VINXIS wrote:

rnt the triples like 00:43:874 (1,2,3) - 00:45:074 (8,9,10) - 00:47:474 (3,4,5) - and way more completely overmapped + not adding any complementary rhythm with the song which make them p useless n bad >:/


edit: o yea btw ur ncs r off at som partz but idr cuz not looking at th map anymor but Yaeqwed3 ther off at placez
Thanks for pointing that out
Touhou
[Custom Hitsounds and stuff]
SPOILER
13:05 Pittigbaasje: yeah
13:05 Pittigbaasje: people have given me some tips
13:05 Pittigbaasje: I've remapped almost everything lol
13:05 Touhou: I noticed
13:05 Touhou: looks a lot cleaner now
13:06 Pittigbaasje: thanks!
13:09 Touhou: 02:00:074 (1) - remove whistle on slider end
13:10 Touhou: finding you some custom HS
13:10 Touhou: noticed that while testing stuff, lol
13:10 Pittigbaasje: oh yeah idk why there was a whistle on it
13:10 Pittigbaasje: thanks
13:10 Pittigbaasje: err I'm not entirely sure how custom hitsounds work exactly
13:11 Touhou: basically just have the .wav files in your folder (you get them from me) and tell the game to use custom samples
13:11 Touhou: that's it lel
13:11 Touhou: press f6, go to audio, select soft custom 1, then your files will overwrite the default hitsounds
13:12 Pittigbaasje: ohh I see
13:17 Touhou: k done
13:17 Touhou: http://puu.sh/w6tw5/d2eb4b5e2a.wav
13:17 Touhou: save as soft-hitclap.wav
13:17 Touhou: http://puu.sh/w6twB/d0e8865649.wav
13:18 Touhou: save as soft-hitwhistle.wav
13:18 Touhou: http://puu.sh/w6txw/9ba0ee7429.wav
13:18 Touhou: empty file, save as soft-sliderslide.wav and make a copy for soft-slidertick.wav
13:18 Touhou: http://puu.sh/w6tyD/ee2cb91f85.wav
13:18 Touhou: soft-hitfinish.wav
13:19 Touhou: http://puu.sh/w6tAn/1a3af3d04e.jpg
13:20 Touhou: try them at the first kiai
13:20 Touhou: just set it to s:c1 (soft:custom1)
13:20 Touhou: oh and reload the map (exit and reenter) to reload the hitsounds
13:21 Pittigbaasje: alright, sec
13:21 Touhou: (increase volume to 100% during that part or else you can't hear it)
13:22 Touhou: I think you had 60% or so
13:22 Pittigbaasje: I had 60 in the kiai? really?
13:22 Touhou: ah you had 90
13:22 Touhou: 6 ... 9.... same number :v)
13:22 Pittigbaasje: :') close enough
13:25 Touhou: leme check when you're done, to see if you did it right
13:25 Touhou: puush me a version, so that you have the online backup
13:26 Pittigbaasje: I have the current version uploaded
13:26 Pittigbaasje: so it won't be a problem
13:27 Pittigbaasje: ohh right, I didn't read it correctly, yeah will do
13:31 Pittigbaasje: hmm I don't really like the sound of the softwhistle
13:31 Touhou: well it's literally a bass
13:31 Touhou: just what the song uses
13:31 Touhou: if you have places where it sounds out of place, you put whistles wrong
13:32 Touhou: hitsounding is literally copying the instruments / beats with different samples
13:32 Touhou: but if you don't like that whistle, try this one: http://puu.sh/w6u2C/436dee18de.wav
13:32 Touhou: it's much quieter
13:33 Pittigbaasje: it's just that I don't think the pitch of the bass fits this song
13:33 Pittigbaasje: alright lemme try that one
13:33 Touhou: (those samples don't work everywhere, the intro for instance needs different whistles entirely)
13:33 Touhou: but it'll work for kiai and more intense parts
13:34 Pittigbaasje: ahh yes I like that whistle way better
13:34 Pittigbaasje: thank you
13:34 Touhou: npnp
13:35 Touhou: send me an updated .osz please, to check if it's done correctly and no one will have bleeding ears after playing it xd
13:38 Pittigbaasje: I just did it for the kiai now tho
13:39 Pittigbaasje: http://puu.sh/w6uhK/cdded87f46.osz
13:39 Touhou: yeah seems good
13:40 Touhou: if you need / want other samples, check lordraika's profile
13:40 Touhou: and LKS's profile
13:40 Touhou: you can simply replace the files on your own for some you think fit better
13:40 Touhou: or maybe you find something for the calm intro
13:40 Pittigbaasje: thanks for the tip, will do once I get the map finished
13:59 Touhou: before I close the tab, do you want me to post this log ?
14:00 Touhou: I don't care about kudosu, but maybe you want star priority / activity on the map
Topic Starter
Pittigbaasje

Touhou wrote:

[Custom Hitsounds and stuff]
SPOILER
13:05 Pittigbaasje: yeah
13:05 Pittigbaasje: people have given me some tips
13:05 Pittigbaasje: I've remapped almost everything lol
13:05 Touhou: I noticed
13:05 Touhou: looks a lot cleaner now
13:06 Pittigbaasje: thanks!
13:09 Touhou: 02:00:074 (1) - remove whistle on slider end
13:10 Touhou: finding you some custom HS
13:10 Touhou: noticed that while testing stuff, lol
13:10 Pittigbaasje: oh yeah idk why there was a whistle on it
13:10 Pittigbaasje: thanks
13:10 Pittigbaasje: err I'm not entirely sure how custom hitsounds work exactly
13:11 Touhou: basically just have the .wav files in your folder (you get them from me) and tell the game to use custom samples
13:11 Touhou: that's it lel
13:11 Touhou: press f6, go to audio, select soft custom 1, then your files will overwrite the default hitsounds
13:12 Pittigbaasje: ohh I see
13:17 Touhou: k done
13:17 Touhou: http://puu.sh/w6tw5/d2eb4b5e2a.wav
13:17 Touhou: save as soft-hitclap.wav
13:17 Touhou: http://puu.sh/w6twB/d0e8865649.wav
13:18 Touhou: save as soft-hitwhistle.wav
13:18 Touhou: http://puu.sh/w6txw/9ba0ee7429.wav
13:18 Touhou: empty file, save as soft-sliderslide.wav and make a copy for soft-slidertick.wav
13:18 Touhou: http://puu.sh/w6tyD/ee2cb91f85.wav
13:18 Touhou: soft-hitfinish.wav
13:19 Touhou: http://puu.sh/w6tAn/1a3af3d04e.jpg
13:20 Touhou: try them at the first kiai
13:20 Touhou: just set it to s:c1 (soft:custom1)
13:20 Touhou: oh and reload the map (exit and reenter) to reload the hitsounds
13:21 Pittigbaasje: alright, sec
13:21 Touhou: (increase volume to 100% during that part or else you can't hear it)
13:22 Touhou: I think you had 60% or so
13:22 Pittigbaasje: I had 60 in the kiai? really?
13:22 Touhou: ah you had 90
13:22 Touhou: 6 ... 9.... same number :v)
13:22 Pittigbaasje: :') close enough
13:25 Touhou: leme check when you're done, to see if you did it right
13:25 Touhou: puush me a version, so that you have the online backup
13:26 Pittigbaasje: I have the current version uploaded
13:26 Pittigbaasje: so it won't be a problem
13:27 Pittigbaasje: ohh right, I didn't read it correctly, yeah will do
13:31 Pittigbaasje: hmm I don't really like the sound of the softwhistle
13:31 Touhou: well it's literally a bass
13:31 Touhou: just what the song uses
13:31 Touhou: if you have places where it sounds out of place, you put whistles wrong
13:32 Touhou: hitsounding is literally copying the instruments / beats with different samples
13:32 Touhou: but if you don't like that whistle, try this one: http://puu.sh/w6u2C/436dee18de.wav
13:32 Touhou: it's much quieter
13:33 Pittigbaasje: it's just that I don't think the pitch of the bass fits this song
13:33 Pittigbaasje: alright lemme try that one
13:33 Touhou: (those samples don't work everywhere, the intro for instance needs different whistles entirely)
13:33 Touhou: but it'll work for kiai and more intense parts
13:34 Pittigbaasje: ahh yes I like that whistle way better
13:34 Pittigbaasje: thank you
13:34 Touhou: npnp
13:35 Touhou: send me an updated .osz please, to check if it's done correctly and no one will have bleeding ears after playing it xd
13:38 Pittigbaasje: I just did it for the kiai now tho
13:39 Pittigbaasje: http://puu.sh/w6uhK/cdded87f46.osz
13:39 Touhou: yeah seems good
13:40 Touhou: if you need / want other samples, check lordraika's profile
13:40 Touhou: and LKS's profile
13:40 Touhou: you can simply replace the files on your own for some you think fit better
13:40 Touhou: or maybe you find something for the calm intro
13:40 Pittigbaasje: thanks for the tip, will do once I get the map finished
13:59 Touhou: before I close the tab, do you want me to post this log ?
14:00 Touhou: I don't care about kudosu, but maybe you want star priority / activity on the map
Thanks for the help! Ah well might as well give you the kd, maybe it will become useful somewhere in the future.
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply