forum

kensuke ushio - (i can) say nothing

posted
Total Posts
91
show more
_sponez
Привет! Я из мод очереди.

  • Вообще не мешало бы добавить цвета в оставшиеся сложности, но, думаю, об этом вы уже осведомлены.
    [Easy]
  1. 00:54:622 (3) - Думаю, конец этого слайдера стоит немного опустить, чтобы он смотрел на круг 00:55:622 (4). Это выглядит более эстетично.
  2. 00:38:622 (3) - Конец этого слайдера можно тоже немного опустить.
  3. 00:53:122 (2) - Этот слайдер стоит изменить, сделав из него волнистый, чтобы 00:53:122 (2,3) как бы дополняли друг друга.
  4. 01:38:122 (3,4,1) - расстояние между концом 3 и 4 заметно меньше расстояния между 4 и 1.

    [kj's Normal]
  5. 00:13:122 (2) - Тут тоже конец не смотрит на круг 00:13:872 (3).
  6. 00:16:122 (1,2) - Стоит подвинуть 2 чуть ближе к 1.
  7. 00:43:622 (7,1) - 7 не совсем ровно по отношению к 1. Нужно либо приподнять немного конец 7 или опустить 1.
  8. 01:28:622 (2,3) - Здесь примерно тоже самое.

    [Feezly's Hard]
  9. 00:22:122 (1,2) - Тут тоже конец не смотрит на круг. Только здесь я настоятельно рекомендую это исправить, причем двигать лучше круг.
  10. 00:29:122 (3,4) - Слишком близко.
  11. 00:53:122 (3) - Этот слайдер некрасивый, его нужно видоизменить.
  12. 01:06:122 (1,2) - Лучше чтобы это было похоже на это 01:05:122 (1,2).
  13. 01:14:122 (1,2,3) - Почему эти три круга стоят плотнее, чем предыдущие 01:13:122 (1,2,3) и 01:12:122 (1,2,3)? Это как-то неправильно.
  14. 01:57:372 (3,6) - Их нужно совместить.
  15. 01:59:372 (8,9) - Это слишком неожиданно. Лучше сделать одним слайдером.

    [Panty's Hard]
  16. 00:11:122 (4,5) - Также желательно направить 4 на 5.
  17. 00:44:622 (2,3) - Тут нужно немного выровнять концы. Это почти незаметно, но все же.
  18. 01:35:122 (3,4) - Это наложение 3 на 4 мне не очень нравится. 3 стоит сдвинуть немного вниз.
  19. 01:48:122 (1,2,3) - 3 стоит немного криво, поэтому из 1, 2 и 3 не получается прямой линии. Конец 3 нужно сдвинуть на одну клетку вправо по линии сетки.

    В остальном все хорошо. Удачи!
Topic Starter
Liko

Dron4ik_G wrote:

  • Вообще не мешало бы добавить цвета в оставшиеся сложности, но, думаю, об этом вы уже осведомлены. Fixed!
    [Easy]
  1. 00:54:622 (3) - Думаю, конец этого слайдера стоит немного опустить, чтобы он смотрел на круг 00:55:622 (4). Это выглядит более эстетично. Fixed!
  2. 00:38:622 (3) - Конец этого слайдера можно тоже немного опустить. Fixed!
  3. 00:53:122 (2) - Этот слайдер стоит изменить, сделав из него волнистый, чтобы 00:53:122 (2,3) как бы дополняли друг друга. Fixed!
  4. 01:38:122 (3,4,1) - расстояние между концом 3 и 4 заметно меньше расстояния между 4 и 1. Fixed!
Спасибо за мод!
EijiKuinbii

Dron4ik_G wrote:

[kj's Normal]
00:13:122 (2) - Тут тоже конец не смотрит на круг 00:13:872 (3). -- исправил
00:16:122 (1,2) - Стоит подвинуть 2 чуть ближе к 1. -- не стоит
00:43:622 (7,1) - 7 не совсем ровно по отношению к 1. Нужно либо приподнять немного конец 7 или опустить 1. -- ровно и не должно быть
01:28:622 (2,3) - Здесь примерно тоже самое. -- ^
Feezly

Dron4ik_G wrote:

Привет!

[Feezly's Hard]
00:22:122 (1,2) - Тут тоже конец не смотрит на круг. Только здесь я настоятельно рекомендую это исправить, причем двигать лучше круг.Не совсем понял о чем идет речь , оставил все как есть .
00:29:122 (3,4) - Слишком близко. поправил
00:53:122 (3) - Этот слайдер некрасивый, его нужно видоизменить. тоесть этот слайдер тебе впринципе понравился? 00:49:122 (3) - . сомневаюсь , что ваш указанный слайдер не красивый.
01:06:122 (1,2) - Лучше чтобы это было похоже на это 01:05:122 (1,2). исправил
01:14:122 (1,2,3) - Почему эти три круга стоят плотнее, чем предыдущие 01:13:122 (1,2,3) и 01:12:122 (1,2,3)? Это как-то неправильно.Задумка такая , триплы с разным спейсингом , разницой в 0.1-0.2 . Вполне играбельно и не чувствуется .
01:57:372 (3,6) - Их нужно совместить. Совместил
01:59:372 (8,9) - Это слишком неожиданно. Лучше сделать одним слайдером. Вполне ожидаемо , т.к. в последнем киае есть такие паттерны, и они повторяются не одинажды.

Спасибо за мод . Удачи!
Quadrocake
Мой сверхнужный мод(нет)

kj's Normal

00:14:122 (4,5,6,7) - это лучше переделать, не очень подходит к музыке

Feezly's Hard

00:12:622 (2,3,4) - Этот паттерн не очень подходит музыке, я бы немного изменил форму
00:41:122 (3,4) - 00:45:122 (3,4) - 00:49:122 (3) - один и тот же звук ты делаешь совсем разными паттернами. Можно в 3 случае поменять слайдер на слайдер и ноту, как ты делал до этого, или первые два поменять на сплошные слайдеры. 00:53:122 (3) - этот вроде в тему стоит
01:31:122 (7) - 01:33:122 (3) - Вторую часть слайдера можно сделать паралельно нижней кромке
01:40:622 (2) - Можно выгнуть как и предыдущий слайдер
02:00:122 (1,1,1) - ну... криво

Panty's Hard

00:09:872 (4) - по музыке комбо нужно начать с этой ноты
00:37:122 (3,4) - слайдер можно изогнуть, к тому же тут 00:33:122 (3) - тот же звук сделан одним слайдером
01:30:497 - 01:31:497 - отчётливо слышно слово "to", но там ничего нет, и хочется нажать на ноту заранее.
00:49:497 (7) - можно сдвинуть немного вверх и вправо шоб красиво
EijiKuinbii

Quadrocake wrote:

kj's Normal

00:14:122 (4,5,6,7) - это лучше переделать, не очень подходит к музыке -- там все норм
Deivedux
Easy

General (optional):
  1. AR: 4 or lower.
  2. OD: 4 or lower.
  3. HP: 4 is ok, but making it lower also won't hurt.
  4. Distance Spacing: 1.0x. It is very recommended to use the same cursor movement both in sliders and in-between notes, at least in these kind of easy difficulties.
Modding:
  1. 00:47:622 (4) - A slider must continue to the flow. Not saying that this method is bad, it's just newbie players will be a bit lost if the next slider will be like this one.
  2. 01:03:622 - In my opinion, there are too many sliders. Add a little bit more challenge there by replacing some of them with circles.
  3. 01:45:122 - 01:49:122 - 01:58:122 - This way you are making the players to stop and instantly reverse their direction. Not something you would use in such easy difficulty.
  4. 02:00:122 - 4 spinners at the end is a bad idea, players will be tired of spinning after like 1.5 spinners. You could do something there, but I'm not sure what exactly. You can ask BN for the answer.

kj's Normal

  1. 00:25:622 (4) - Place that note somewhere closer to the next beat.
  2. 00:35:372 (6) - I would say that this note is randomly placed, just to click the next note after it, but it doesn't follow the flow properly.
  3. 00:59:122 - Either place this part more to the left, or reform this slider 00:59:122 - so that it would go more to the right after the reverse arrow.
  4. 01:03:872 - Same thing, just like in Easy difficulty.
Topic Starter
Liko

Deivedux wrote:

Easy

General (optional):
  1. AR: 4 or lower.
  2. OD: 4 or lower.
  3. HP: 4 is ok, but making it lower also won't hurt.
  4. Distance Spacing: 1.0x. It is very recommended to use the same cursor movement both in sliders and in-between notes, at least in these kind of easy difficulties.
    Everything is fine here. I'll leave it.
Modding:
  1. 00:47:622 (4) - A slider must continue to the flow. Not saying that this method is bad, it's just newbie players will be a bit lost if the next slider will be like this one. Fixed!
  2. 01:03:622 - In my opinion, there are too many sliders. Add a little bit more challenge there by replacing some of them with circles. There's quiet part of the song, so I mapped this part with sliders only. Same is here 01:20:622
  3. 01:45:122 - 01:49:122 - 01:58:122 - This way you are making the players to stop and instantly reverse their direction. Not something you would use in such easy difficulty. I think it is ok for easy difficulty. I saw alot of this kind of blankets on different maps. But still I will fix it.
  4. 02:00:122 - 4 spinners at the end is a bad idea, players will be tired of spinning after like 1.5 spinners. You could do something there, but I'm not sure what exactly. You can ask BN for the answer. I'll leave it like that for now.
Thank you!
LowAccuracySS
hello! from my queue

[general]
well, what's the point of having 2 hards with a difference of .04*? you can keep it I just see it as kind of pointless :)

[easy]
good map, only 2 complaints:

CS 2?
02:00:122 (1,1,1) - you have all of that space to map but you instead place spinners for more than 15% of the song?

[kj's normal]
AIMod
01:36:997 - too far
01:37:497 - too far
01:38:747 - too far
02:15:622 - too close

these points are not DSed correctly according to AIMod.

00:33:122 (3) - there are a lot of sliders like this one where you can end on the white tick and place a hitcircle after the slider for better flow and gameplay.
01:38:872 (6) - this is too fast for the player to react to.

[feezly's hard]
00:09:122 (4) - like the last diff (and even more relevant in this one), sliders like these could end on a white tick and place a circle at the sliderend.
00:37:372 (4) - try to have a more circular flow here.

[panty's hard]
I don't find anything wrong! nice job!

yea, nice mapset! :)
PantyDev

Morgar wrote:

Panty's Hard

01:35:122 (3,4) - They overlap a small bit. Please fix for aesthetics. - ok
02:00:247 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends. - already fixed

Dron4ik_G wrote:

Привет! Я из мод очереди.


  • [Panty's Hard]
  1. 00:11:122 (4,5) - Также желательно направить 4 на 5. - fixed
  2. 00:44:622 (2,3) - Тут нужно немного выровнять концы. Это почти незаметно, но все же. - fixed
  3. 01:35:122 (3,4) - Это наложение 3 на 4 мне не очень нравится. 3 стоит сдвинуть немного вниз. - already fixed, check prev mod
  4. 01:48:122 (1,2,3) - 3 стоит немного криво, поэтому из 1, 2 и 3 не получается прямой линии. Конец 3 нужно сдвинуть на одну клетку вправо по линии сетки. - это паттерн такой. После 3 идет такой же, но отраженный слайдер.

    В остальном все хорошо. Удачи!

Quadrocake wrote:

Мой сверхнужный мод(нет)

Panty's Hard

00:09:872 (4) - по музыке комбо нужно начать с этой ноты - угу
00:37:122 (3,4) - слайдер можно изогнуть, к тому же тут 00:33:122 (3) - тот же звук сделан одним слайдером - не реверсный слайдер ради разнообразия паттернов, да и к тому же изогнутый сюда не впишется, смотри предыдущие слайдеры - один, ровный, чуть влево направлен, другой, ровный, чуть вправо, и наконец длинный тоже ровный и отраженный.
01:30:497 - 01:31:497 - отчётливо слышно слово "to", но там ничего нет, и хочется нажать на ноту заранее. прости, но не слышу там слога "to".
00:49:497 (7) - можно сдвинуть немного вверх и вправо шоб красиво- ok
Topic Starter
Liko

[ Space ] wrote:

hello! from my queue
[easy]
good map, only 2 complaints:

CS 2? Nah, 3 is good
02:00:122 (1,1,1) - you have all of that space to map but you instead place spinners for more than 15% of the song? I'll leave it like that for now.
Thank you!
EijiKuinbii

[ Space ] wrote:

hello! from my queue


[kj's normal]
AIMod
01:36:997 - too far fixed
01:37:497 - too far fixed
01:38:747 - too far fixed
02:15:622 - too close fixed

these points are not DSed correctly according to AIMod.

01:38:872 (6) - this is too fast for the player to react to. map should have some moments that are slightly harder than the rest of the map
EijiKuinbii

Deivedux wrote:

kj's Normal

00:25:622 (4) - Place that note somewhere closer to the next beat. ok, i think it is better now
00:59:122 - Either place this part more to the left, or reform this slider 00:59:122 - so that it would go more to the right after the reverse arrow. changed shape of the slider
Feezly

Quadrocake wrote:

привет.
Feezly's Hard

00:12:622 (2,3,4) - Этот паттерн не очень подходит музыке, я бы немного изменил форму согласен
00:41:122 (3,4) - 00:45:122 (3,4) - 00:49:122 (3) - один и тот же звук ты делаешь совсем разными паттернами. Можно в 3 случае поменять слайдер на слайдер и ноту, как ты делал до этого, или первые два поменять на сплошные слайдеры. 00:53:122 (3) - этот вроде в тему стоит . знаешь , этот я изменил - 00:49:122 (3), ибо плохо выглядит , давно собирался , а остальные оставлю как есть . Ибо в этом и была задумка . Чтоб карта была интересной и разнообразить как-то, ведь дальше идет сплошной повтор . тройка - слайдер , тройка - сладйер .
01:31:122 (7) - 01:33:122 (3) - Вторую часть слайдера можно сделать паралельно нижней кромке nope . так играется намного легче , считаю нужным оставить как есть
01:40:622 (2) - Можно выгнуть как и предыдущий слайдер и снова нет . тут же задумка такая . верхний слайдер идет вверх , центральный по середине , нижни идет снизу .
02:00:122 (1,1,1) - ну... криво бесите . исправил расположение :o
Feezly

[ Space ] wrote:

hello!



[feezly's hard]
00:09:122 (4) - like the last diff (and even more relevant in this one), sliders like these could end on a white tick and place a circle at the sliderend. Nope
00:37:372 (4) - try to have a more circular flow here. I purposely made a triangle and not going to make it more circular.
Thank you
Gokateigo
Hi from my queue o/ (You asked a long time ago but I forgot sorry ^^)
Easy
  1. The map is very good in genral but :
  2. 01:36:122 (1) to 01:59:622 (5) : All these objects don't represent any sound
  3. The kiai time and the normal parts are the same, you should map another sound or remove sliders to add circles to keep the map interesting to play

kj's normal
  1. 00:30:622 (5) - This angle isn't visible (or hard to see)
  2. 00:39:622 (8) - ^
  3. 00:41:122 (3) - This slider looks bad, do a better curve
  4. 00:47:622 (7) - Angle is better than a curve here because it's a clap (use angles for claps and curves for the other sounds)
  5. 00:48:622 (2) - ^
  6. 00:49:122 (3) - Remove this angle and add a curve
  7. 00:51:622 (8) - angle
  8. 00:52:622 (2) - ^
  9. 00:53:122 (3) - curve
  10. 01:14:122 (4) - ^
  11. There are other mistakes like these but I'm too lazy to flag them all, use angle for clap sounds (better emphasis than a curve) and curve for the other sounds

Feezly's hard
  1. 00:13:122 (4) - Use a slider here
  2. Same mistakes than kj's N Curves aren't good for clap sounds

Panty's hard
  1. 00:12:622 (2) - bad flow
  2. Same thing about curves/angles
Good luck o/
EijiKuinbii

Gokateigo wrote:

kj's normal
00:30:622 (5) - This angle isn't visible (or hard to see) I do not think so
00:39:622 (8) - ^ - ^
00:41:122 (3) - This slider looks bad, do a better curve Fixed
Feezly

Gokateigo wrote:

Hi
Feezly's hard
00:13:122 (4) - Use a slider here Fixed
Same mistakes than kj's N Curves aren't good for clap sounds fixed
Topic Starter
Liko

Gokateigo wrote:

Easy
  1. The map is very good in genral but :
  2. 01:36:122 (1) to 01:59:622 (5) : All these objects don't represent any sound Listen carefully to the song.
  3. The kiai time and the normal parts are the same, you should map another sound or remove sliders to add circles to keep the map interesting to play I'll think about adding some sircles.
Thank you!
riffy
[Storyboard]
  1. Не проще было разбить пнг файл с пузырьками на несколько аккуратно обрезанных файлов и анимировать отдельно. Это бы избавило нас от лишней сб нагрузки.
[Easy]
  1. Что-то ОД и ХП высоковаты. Я бы на тройку поставил, все-таки ритм простой да и глядя на другие сложности ясно становится, что 4 это высоковато.
  2. Паттерны. Проблема в том, что у тебя нет какой-то идеи или структуры и даже похожие моменты замапаны по-разному. Например, 01:44:123 (1,2,3) - три слдайдера идущих друг за другом и каждый изогнут и поставлен как-то по своему, дальше 01:48:123 (1,2,3) - тоже не наблюдается никакой связи или структуры. Начинается это все примерно 00:12:122 (1,2,3) - отсюда.

    Если ты строишь карту на таких слайдерах, то логично ограничить их разнообразие до двух трех определенных углов и фигур и применять их через всю карту, тогда у тебя появится четко прослеживаемая структура и карта в целом будет ощущаться более логичной и аккуратной. Это особенно важно в этом треке, который сам по себе весьма монотонный.

    И все бы было неплохо, но из-за общего ощущения неаккуратности и нерегулярности паттернов все кажется очень неаккуратным, даже принимая во внимание вполне неплохой ритм.
[kj's Normal]
  1. 01:12:122 - не стоит оставлять сильные биты некликабельными попробуй заменить 01:11:872 (7) - на два серкла? Как вариант можно так
    Note: 01:20:122 - аналогично. Может еще где-то что-то упустили.
  2. 01:42:122 (5) - совсем уж он внезапно тут возникает, я бы не стал так резуо гнуть слайдер без особого повода. У тебя такое больше нигде в карте не встречается.

    Ну, оно такое. Местами видны неаккуратности и нехватка опыта, 01:33:122 (4) - например вот тут слайдер касается хп бара, а 02:08:622 (3,4) - вот тут переход немного резковат, но вообще неплохо.
[Feezly's Hard]
  1. Через весь интро спейсинг плавает от х1.0 до х1.7, хотя особой причины для этого я не вижу. Это очень заметно и выглядит сокрее неаккуратно, чем интересно.

    Попробуй спейсинг привести в порядок, попутно можно попробовать поработать над структурой паттернов, хотя мне кажется, что многие из них выглядят кривовато именно из-за спейсинга. В детали я не вникаю, советую с основным сначало разобраться.
[Panty's Hard]
  1. 00:08:122 (1,2) - не имеет смысла ставить тут джамп, если дальше в музыке он нигде не повторяется.
  2. 00:44:622 (2,3) - реверс у тройки не читается, это неранкабильно. Попробуй перестроить паттерн.
  3. 00:52:497 (4,5,6,7) - попробуй на четверку поставить новое комбо, чтоб предупредить игроков о смене спейсинга?
    Note: 01:09:122 (5,6) - 01:10:372 (3,4) - вот такие вещи могут путать игроков, не стоит так делать. Лучше каких-то примерно одинаковых значений спейсинга придерживаться. // 01:26:122 (1,2) - 01:29:622 (5,6) - вот такие паттерны вызывают трудности при чтении

    Cо спейсингом что-то странное.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Удачи!
EijiKuinbii

Bakari wrote:

[kj's Normal]
  1. 01:12:122 - не стоит оставлять сильные биты некликабельными попробуй заменить 01:11:872 (7) - на два серкла? Как вариант можно так
    Note: 01:20:122 - аналогично. Может еще где-то что-то упустили. Исправил
  2. 01:42:122 (5) - совсем уж он внезапно тут возникает, я бы не стал так резуо гнуть слайдер без особого повода. У тебя такое больше нигде в карте не встречается. Постарался сделать слайдер чуть более плавным, но резкий угол все равно оставил

    Ну, оно такое. Местами видны неаккуратности и нехватка опыта, 01:33:122 (4) - например вот тут слайдер касается хп бара Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
riffy
Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
Попробуй со стандартным, все, что касается редактора всегда берет в расчет стандартный скин (ну или тот, который идет с мапсетом).
EijiKuinbii

Bakari wrote:

Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
Попробуй со стандартным, все, что касается редактора всегда берет в расчет стандартный скин (ну или тот, который идет с мапсетом).
Хорошо, исправил этот и еще пару подобных моментов.
Topic Starter
Liko

Bakari wrote:

[Easy]
  1. Что-то ОД и ХП высоковаты. Я бы на тройку поставил, все-таки ритм простой да и глядя на другие сложности ясно становится, что 4 это высоковато. Понизил до 3.
  2. Паттерны. Проблема в том, что у тебя нет какой-то идеи или структуры и даже похожие моменты замапаны по-разному. Например, 01:44:123 (1,2,3) - три слдайдера идущих друг за другом и каждый изогнут и поставлен как-то по своему, дальше 01:48:123 (1,2,3) - тоже не наблюдается никакой связи или структуры. Начинается это все примерно 00:12:122 (1,2,3) - отсюда.

    Если ты строишь карту на таких слайдерах, то логично ограничить их разнообразие до двух трех определенных углов и фигур и применять их через всю карту, тогда у тебя появится четко прослеживаемая структура и карта в целом будет ощущаться более логичной и аккуратной. Это особенно важно в этом треке, который сам по себе весьма монотонный.

    И все бы было неплохо, но из-за общего ощущения неаккуратности и нерегулярности паттернов все кажется очень неаккуратным, даже принимая во внимание вполне неплохой ритм. Окей, ремапну. :cry:
Спасибо за мод!
Mombei
From #modreqs :)

[Easy]

Although you say not to mod it, there are minor issues that need to be looked into.

  1. 00:21:622 (3,4) - 00:36:622 (2,3) - 00:41:122 (3,4) - 00:52:622 (2,3) -
    00:54:622 (4) - The circle's approach rate comes from outside the playfield or anyhow the monitor and it may overlap with some skins' HP bar. It should be placed lower to ensure it's easily readable for new players
  2. 01:02:622 (6) - 01:09:622 (2) - 01:30:622 (4) - ^
More generally, some sliders use a different angle for their curves than the rest, so try cap the variations in curves to 1-2

[kj's normal]

  1. 00:08:122 (1,2,3,4,5,6) - I think it's not clear what rhythm you are following here.1 and 2 clearly follow the guitarish sound, and so does 3. Then 4 is on the drums and 5/6 follow the guitar again. What I don't understand is why you'd prioritize drums on 4 when 3 completely ignores the drum on the white tick.
    All objects but 3 could be seen as "following the drums" (since they hit white ticks aswell), but 3 misleads into thinking the guitar is the main focus, so 4 is just confusing. A solution to this pattern could be something like this. That pattern makes more sense because all clicks are on white ticks up to 3, which introduces clicks on the offbeat with a passive rhythm, and 4 makes sense here because no white ticks were ignored. Consider making 6 a reverse, since ignoring the guitar sound @ 00:11:872 is not justifiable at that point
  2. 00:12:122 (1,2,3,4) - This pattern has a similiar issue. Here I think this rhythm would be the best solution, because it's consistent with the previous pattern. The clickable on 7 can be justified because in the previous pattern a reverse 6 had an object there. It's about properly introducing rhythms and patterns with passive rhythms first.
  3. 00:16:122 (1,2) - 1, 2, and 2's sliderend all represent the same sound. Plus, 1's sliderend follows the bass line, while 2 ignores it. To solve both of these issues I suggest you shorten 2 and add a clickable object, like so
  4. 00:18:122 (6,7) - ^
So on, so forth. I could honestly keep going for the entire map but at that point I'd be remapping it for you, which is not what I'm here for. If you understand why the patterns were wrong, you should be able to figure out the rest on your own.

[Feezly's Hard]

  1. 00:09:122 (4) - There is no reason to skip the drum @ 00:09:622 , especially when 00:08:122 (1,2,3) - starts off so dense. You should shorten the slider and add a clickable object, like you did for 00:13:122 (4) -
  2. 00:10:122 (1,2,3,4,5,6) - Rhythm is all over the place with this one. While there are sounds an all objects, the emphasizing is way off imo. This is an example on how it should be done, and I'll explain thoroughly why to ensure you get an idea of how to fix similiar patterns:
    4 was shortened to land on the drum. Consequently, 5 and 6 were placed on offbeats since 1, 2 and 4 also follow the guitar. 7 was placed as a circle rather than a slider so that 8 can be a slider instead. This is because 8,9,10 emulate 00:08:122 (1,2,3) - same clicking
  3. 00:13:872 (1,2,3,4,5,6) - I can hear the continous 1/2 noise in the bg, but the guitar and drums are more prominent and not prioritizing them plays poorly. I suggest the same changes as above
  4. 00:16:122 (1,2,3,4) - 1,2,3 are perfect. 1 follows the guitar, bass and drums, 2 makes sense because of the bass addition and the slight guitar sound, and 3 is emphasized by having it be a slider. 4, on the other hand, emphasizes the same sounds differently for no reason. I advise you restructure the rhythm starting from 4 onwards by repeating 1,2 and 3
In general this diff could use some better rhythm.

[Panty's Hard]

Everything I've said about all the other diffs still applies. Emphasizing of rhythms is inconsistent and arbitrary.



I focused on the rhythm because I think if the rhyhtm isn't fixed first, anything regarding spacing, aesthetics and whatnot will add nothing of value to the map at all. I did not go through every single issue with every difficulty because my obejctive is to make you understand the fundamental issues with the concepts of the map, rather than pinpointing single mistakes, and I don't have 4h to spare remapping the whole mapset for you. These are my views, I hope I was of help :D
PantyDev

Gokateigo wrote:

Hi from my queue o/ (You asked a long time ago but I forgot sorry ^^)
Panty's hard
  1. 00:12:622 (2) - bad flow - fixed
  2. Same thing about curves/angles
Good luck o/

Bakari wrote:

[Panty's Hard]
  1. 00:08:122 (1,2) - не имеет смысла ставить тут джамп, если дальше в музыке он нигде не повторяется. - fixed
  2. 00:44:622 (2,3) - реверс у тройки не читается, это неранкабильно. Попробуй перестроить паттерн. - fixed
  3. 00:52:497 (4,5,6,7) - попробуй на четверку поставить новое комбо, чтоб предупредить игроков о смене спейсинга? - fixed
    Note: 01:09:122 (5,6) - 01:10:372 (3,4) - вот такие вещи могут путать игроков, не стоит так делать. Лучше каких-то примерно одинаковых значений спейсинга придерживаться.- fixed // 01:26:122 (1,2) - 01:29:622 (5,6) - вот такие паттерны вызывают трудности при чтении

    Cо спейсингом что-то странное.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Удачи!
http://puu.sh/ubS8C/a4057b11e5.osu
Chalwa
o/
[General]
  1. Fine.
[kj's Normal]
  1. 00:13:872 (3,4) - I'm a bit confused why you make here a circle on red tick and slider on white, when on pattern before you made a slider on red tick and you followed a guitar. Now it can be a bit complicated, cause when you are changing a sound which you follow that fast when it's not new part here. So i prefer to Ctrl + G both objects and then try to make this objects nice look and make good DS. Also you can make 00:09:872 (3,4) here Ctrl + G and then it will follow drums so this way is good too.
  2. 00:29:622 (3,5) - This two are a bit too close in my opinion, so better thing which you can make here is move 00:30:622 (5) a bit to up and then DS 00:31:622 (6,7) objects (i prefer by rotating and will be fine).
  3. 00:58:122 (6) - I prefer NC here, cause I think a 00:59:622 (9) combo in Normal is kinda weird.
  4. 01:06:122 (6) - The same as above.
  5. 01:11:622 (6) - Is start of this slider you should add a normal addition, cause better consistency in hitsounding.
  6. 01:19:622 (5,6) - I think you should make here a normal addition on start of slider and auto addition on circle, cause then it sounds much better in my opinion.
[Feezly's Hard]
  1. 00:13:122 (4) - Why there isn't clap on a head of slider like before? You should to add it for better sounds.
  2. Ok, that's all form hitsounds. To be hosent with you this is not the best diff i've seen ever. The Distance Snap is really randomely and aesthetics is kinda bad. You need to still improve your mapping, of course everyone must started. I prefer to you watch a pishifat videos on YouTube, because he is learning newbies and experienced mappers how to making our maps better.
[Panty's Hard]
  1. Maybe add a custom diff name?
  2. Nothing.
Ok.
End of my fast check. Sorry for shitty mod, but i must to clear all reqs from queue.
GOOD LUCK!
Misery
Hello! from the OSUWOT modq. Sorry for late!

Easy
-AR0, raise it a bit! The next diff's AR is 6 which is pretty far away from zero
-02:00:122 (1,1,1,1) - you can map this with some long cute sliders, like in Feezly's diff
-All good!

kj's Normal
-00:18:622 (6) - slider curve moved to left for flow?
-01:42:122 (5) - already fine, but shape could be improved
-01:52:122 (1) - slider curve moved to left for flow?
-02:02:872 (6) - could be the other way around

Feezly's Hard
-00:31:622 (4) - looks better if stacked at the same place as circle 2
-01:40:622 (2) - curve this the same as slider 1?

Panty's Hard
-00:27:122 (4,5) - ctrl+g? (flip the two circles?)
-00:52:622 (2,3) - removing the reverse arrow and moving the slider 3 to the white tick sounds better to my ears
-01:34:872 (2) - move this to the northwest very slightly just so that it lines straightly to the next slider
-02:09:122 (3) - I like this slider if the red dots are white

GL with your map! most problems are already solved by the other mods, and these are just aesthetics-wise.
EijiKuinbii

Mombei wrote:

[kj's normal]

00:08:122 (1,2,3,4,5,6) - I think it's not clear what rhythm you are following here.1 and 2 clearly follow the guitarish sound, and so does 3. Then 4 is on the drums and 5/6 follow the guitar again. What I don't understand is why you'd prioritize drums on 4 when 3 completely ignores the drum on the white tick.
All objects but 3 could be seen as "following the drums" (since they hit white ticks aswell), but 3 misleads into thinking the guitar is the main focus, so 4 is just confusing. A solution to this pattern could be something like this. That pattern makes more sense because all clicks are on white ticks up to 3, which introduces clicks on the offbeat with a passive rhythm, and 4 makes sense here because no white ticks were ignored. Consider making 6 a reverse, since ignoring the guitar sound @ 00:11:872 is not justifiable at that point -- Some notes are really out of rhythm so I deleted them

00:12:122 (1,2,3,4) - This pattern has a similiar issue. Here I think this rhythm would be the best solution, because it's consistent with the previous pattern. The clickable on 7 can be justified because in the previous pattern a reverse 6 had an object there. It's about properly introducing rhythms and patterns with passive rhythms first. I did a slider 00:14:122 (4) - shorter so now the pattern should have a clear guitar rhythm

00:16:122 (1,2) - 1, 2, and 2's sliderend all represent the same sound. Plus, 1's sliderend follows the bass line, while 2 ignores it. To solve both of these issues I suggest you shorten 2 and add a clickable object, like so I think my version is better
EijiKuinbii

Chalwa wrote:

[kj's Normal]
  1. 00:58:122 (6) - I prefer NC here, cause I think a 00:59:622 (9) combo in Normal is kinda weird. I see no reason for NC
  2. 01:11:622 (6) - Is start of this slider you should add a normal addition, cause better consistency in hitsounding. Done
  3. 01:19:622 (5,6) - I think you should make here a normal addition on start of slider and auto addition on circle, cause then it sounds much better in my opinion. Done
EijiKuinbii

[- Mizki -] wrote:

kj's Normal
-00:18:622 (6) - slider curve moved to left for flow? No
-01:52:122 (1) - slider curve moved to left for flow? No
-02:02:872 (6) - could be the other way around No
Shmiklak
oops
Feezly

Mombei wrote:

yo
[Feezly's Hard]

  1. 00:09:122 (4) - There is no reason to skip the drum @ 00:09:622 , especially when 00:08:122 (1,2,3) - starts off so dense. You should shorten the slider and add a clickable object, like you did for 00:13:122 (4) - Fixed
  2. 00:10:122 (1,2,3,4,5,6) - Rhythm is all over the place with this one. While there are sounds an all objects, the emphasizing is way off imo. This is an example on how it should be done, and I'll explain thoroughly why to ensure you get an idea of how to fix similiar patterns:
    4 was shortened to land on the drum. Consequently, 5 and 6 were placed on offbeats since 1, 2 and 4 also follow the guitar. 7 was placed as a circle rather than a slider so that 8 can be a slider instead. This is because 8,9,10 emulate 00:08:122 (1,2,3) - same clicking Fixed
  3. 00:13:872 (1,2,3,4,5,6) - I can hear the continous 1/2 noise in the bg, but the guitar and drums are more prominent and not prioritizing them plays poorly. I suggest the same changes as above Fixed
  4. 00:16:122 (1,2,3,4) - 1,2,3 are perfect. 1 follows the guitar, bass and drums, 2 makes sense because of the bass addition and the slight guitar sound, and 3 is emphasized by having it be a slider. 4, on the other hand, emphasizes the same sounds differently for no reason. I advise you restructure the rhythm starting from 4 onwards by repeating 1,2 and 3 Fixed
In general this diff could use some better rhythm.
Feezly

[- Mizki -] wrote:

o/

Feezly's Hard
-00:31:622 (4) - looks better if stacked at the same place as circle 2 Fixed
-01:40:622 (2) - curve this the same as slider 1? My idea
Feezly

Chalwa wrote:

o/
[Feezly's Hard]
  1. 00:13:122 (4) - Why there isn't clap on a head of slider like before? You should to add it for better sounds.
  2. Ok, that's all form hitsounds. To be hosent with you this is not the best diff i've seen ever. The Distance Snap is really randomely and aesthetics is kinda bad. You need to still improve your mapping, of course everyone must started. I prefer to you watch a pishifat videos on YouTube, because he is learning newbies and experienced mappers how to making our maps better. nice mod
Feezly

Bakari wrote:

здарова
[Feezly's Hard]
  1. Через весь интро спейсинг плавает от х1.0 до х1.7, хотя особой причины для этого я не вижу. Это очень заметно и выглядит сокрее неаккуратно, чем интересно. пофиксил

    Попробуй спейсинг привести в порядок, попутно можно попробовать поработать над структурой паттернов, хотя мне кажется, что многие из них выглядят кривовато именно из-за спейсинга. В детали я не вникаю, советую с основным сначало разобраться. ^
Juiceys
Panty's hard

01:41:122 (4) - Looks weird could change it to look nice like this
SPOILER
https://puu.sh/vQa18/a01e436610.jpg
01:53:122 (4,5) - All of the other patterns with similar rythmn have much smaller DS like at 01:44:872 (2,3) - or 01:18:122 (1,2) -
Why is the DS larger here?
01:29:622 (5,6) - Same here, no prominent sound on 6 to justify such a large jump
01:40:122 (1,2,3) - The sounds here are really similar and I feel should be mapped the same ( 2 sliders or 4 circles )

Feelzy's hard:

General: The DS changes so often its hard to point out everything, but the constantly switching DS looks really unorganized in a lower diff

00:16:622 (2) - Not too much of a problem but this touches the health bar, might want to move it down a little
00:12:622 (2,3,4) - Just opinion but this looks kinda sloppy to me, looks like 2 failed blankets imo
02:00:122 (1,1,1) - I like pretzels too but these objects look pretty weird
Pennek
hi from modqueue o/
this seems like a wellmodded map already, I'll do my best to find what others may have missed

[General]
00:33:122 (3) - counting these sections as kiai time is weird as the rhythm itself doesn't change intensity. It'd be like seeing a wub map adding kiai every time a fast slider came. The same applies for all of the other onesound-sections.

[Easy]
02:00:122 (1,1,1) - shortening these 3 spinners by 1 redtick will make them follow the music and give more time for new players to react to the spinners.

[Eiji's Normal]
01:03:872 (1) - Sliders should start on strong sounds and end on sounds of equal or relatively less strength.
01:38:872 (6) - follow the concept you establish here 01:34:872 (6) - and shorten your slider by 1 red tick to end on a strong sound. note: i see you do this through most of the map from then on. The easiest fix would be to lengthen the first slider by 1 red tick, but I don't feel that reflects the music accurately because of the strong beat/vocal on the white ticks, so instead I suggest to rework all of those other sliders. sorry, I know it's a pain.

[Feezly's Normal]
00:10:872 (3,4) - Sliders should generally start on strong sounds and end on sounds of equal or relatively less strength. This is done all throughout the map, consider reworking those sections. Look at Eiji's Normal to see a good example of this. Some of his ending /vocal lengthy sliders are up for debate though, but I consider them okay because it's a normal where undermapping is used heavily.

[Panty's Hard]
00:08:872 (3,4) - these are angled differently from these 00:08:122 (1,2) - . It's an easy fix with copy paste.
00:36:122 (1) - suggestion - Can add emphasis onto 1 by ctrl g'ing 1.
01:01:122 (3) - Sliders should start on strong sounds and end on sounds of equal or relatively less strength. This ends on a very strong sound.
01:05:372 (5) - ^
01:07:372 (4) - ^there are more than just these, probably also before as I just started focusing on it. I'll let you find them yourself as you'll learn more that way.



Good luck with your map!
EijiKuinbii

Pennek wrote:

[Eiji's Normal]
01:03:872 (1) - Sliders should start on strong sounds and end on sounds of equal or relatively less strength. not necessary

01:38:872 (6) - follow the concept you establish here 01:34:872 (6) - and shorten your slider by 1 red tick to end on a strong sound. note: i see you do this through most of the map from then on. The easiest fix would be to lengthen the first slider by 1 red tick, but I don't feel that reflects the music accurately because of the strong beat/vocal on the white ticks, so instead I suggest to rework all of those other sliders. sorry, I know it's a pain. Similar sounds do not have to be mapped the same way
Thanks for mod
PantyDev

Misery wrote:

-00:27:122 (4,5) - ctrl+g? (flip the two circles?) no
-00:52:622 (2,3) - removing the reverse arrow and moving the slider 3 to the white tick sounds better to my ears - sounds identically, but yea now it's looks better
-01:34:872 (2) - move this to the northwest very slightly just so that it lines straightly tohttps://puu.sh/vRR4E/f352556e88.txt the next slider - ok
-02:09:122 (3) - I like this slider if the red dots are white - ok

Juiceys wrote:

01:41:122 (4) - Looks weird could change it to look nice like this - ok
SPOILER
https://puu.sh/vQa18/a01e436610.jpg
01:53:122 (4,5) - All of the other patterns with similar rythmn have much smaller DS like at 01:44:872 (2,3) - or 01:18:122 (1,2) -
Why is the DS larger here? - idk. fixed
01:29:622 (5,6) - Same here, no prominent sound on 6 to justify such a large jump - fixed
01:40:122 (1,2,3) - The sounds here are really similar and I feel should be mapped the same ( 2 sliders or 4 circles ) - hm... I don't think so

Pennek wrote:

[Panty's Hard]
00:08:872 (3,4) - these are angled differently from these 00:08:122 (1,2) - . It's an easy fix with copy paste. - fixed
00:36:122 (1) - suggestion - Can add emphasis onto 1 by ctrl g'ing 1. - yes, now it's looks better
01:01:122 (3) - Sliders should start on strong sounds and end on sounds of equal or relatively less strength. This ends on a very strong sound. - fixed
01:05:372 (5) - ^ - fixed
01:07:372 (4) - ^there are more than just these, probably also before as I just started focusing on it. I'll let you find them yourself as you'll learn more that way. - fixed
пиу
show more
Please sign in to reply.

New reply