forum

kensuke ushio - (i can) say nothing

posted
Total Posts
91
show more
EijiKuinbii

Maaaatias wrote:

Ну, напишу небольшой модик на нормал.

00:39:122 (8) - непонятная пауза там по хлопкам
00:50:122 (4) - same ^
00:47:372 (8,9) - сделай как на этих скринах (https://osu.ppy.sh/ss/7003754 и https://osu.ppy.sh/ss/7003759) мой вариант мне нравится больше
01:11:872 (7) - сделай как тут 01:03:872 (7) - исправил
01:03:872 (7) - нк исправил
01:45:122 (3,4) - добавь между ними ноту
01:48:122 (7) - нк исправил

Удачи с картой.
PantyDev

Chibi Maruko wrote:

i lost my old mod before this. So, i'll give you a simple mod only

Panty
  1. 00:35:622 (4,1) - Pls avoid the 3/4 for hard. There's no reason why you put here. Stop slider(4)endcircle at red tick - There is the reason why - for diversity. Anyway I agree to correct this pattern.
  2. 00:48:122 (1,2,3) - I think this is not great idea why you put the 1/4 streams here but i know i heard the 1/4 streams here bcs sound are pretty soft. Pls remove a slider (3) and replace a circle to become triple stream - Yes, i think it's too hard for hard diff, fixed
  3. 00:52:122 (1,2) - idk how to describe this. Anyway, move a slider (2) to red tick and add circle at blue tick to follow your mapping style before ths -fixed
  4. 01:09:122 (5,6) - It would hard to aim for dt players. Avoid them -fixed
  5. 01:24:118 (1) - It's better if change to ctrl + h to make better aim for players - there is no difference in this. Slider's hitcircle remains in the same place

That's all from me!
Good Luck!
-zilva-
m4m :)

[Easy]
this is really simple and nothing really stand out enough for me to point out.
but I would end kiai 01:36:122 here. It is also where you stop the claps.

[kj's Normal]
00:49:122 (3) - I wouldn't make this slider like this here. follow the ones you've made. so C shape for not-kiai and 7 shape for kiai.
00:53:122 (4) - ^ same.
01:00:122 (1,2,3,4) - this sounds weird. try something like this? http://osu.ppy.sh/ss/7140646 . Also, would be sweet if the 7 shape would be used exclusively for that sound in 01:01:122 :oops:
01:06:622 (1) - NC
01:07:122 (8) - Move this to 01:06:872 and make it like this. http://osu.ppy.sh/ss/7140691
01:22:872 (5,6) - change position. from single to slider -> slider to single. (you also have a clap inside the slider, make that be the end of the slider) maybe something like this http://osu.ppy.sh/ss/7140727
01:33:872 - move slider here.
01:36:122 (1) - ^ kiai thing.
01:46:122 (4) - again, move slider to 01:45:872

[Panty's Hard]
00:33:122 (3) - you can't shape the slider (for this sound) like this and then make the others like normal C and l shaped :( make the others (00:37:122 00:41:122 00:45:122 ) prettier like this one.
00:52:622 (5) - there's no need to make this not follow the stream imo.
01:20:122 (1) - follow the stream. a few units up!
01:25:872 (6,1) - this is weird considering how the rest is mapped.
01:36:122 (1) - ^ kiai thing.

that would be it.
Ushio kensuke always deliver with pretty songs :)
Topic Starter
Liko

marth0 wrote:

[Easy]
this is really simple and nothing really stand out enough for me to point out.
but I would end kiai 01:36:122 here. It is also where you stop the claps I will leave as it is as it's still the strongest part of the song.
Thank you for the mod! :)
PantyDev
:P

marth0 wrote:

m4m :)
[Panty's Hard]
00:33:122 (3) - you can't shape the slider (for this sound) like this and then make the others like normal C and l shaped :( make the others (00:37:122 00:41:122 00:45:122 ) prettier like this one. nope, i think this is good form for slider (for this sound)
00:52:622 (5) - there's no need to make this not follow the stream imo. why? it's sounds like a stream.
01:20:122 (1) - follow the stream. a few units up! yep
01:25:872 (6,1) - this is weird considering how the rest is mapped. i think it's looks okay...
01:36:122 (1) - ^ kiai thing. this tap looks nice, yeah. :|
http://puu.sh/tD6GB/d06df32b64.osu
Shmiklak
requested at telegram. пробегусь быстренько (не бейте что между языками прыгаю, просто так прикольнее хд)

[General]
  1. Shaaazi420 as mapset's owner has to map most part in this set. now every guest mapper has got longer drain time then you. now it's very good reason for DQ.
  2. you have got inconsistent tags. tags must be consistent for every diff.
  3. у тебя там бг от изика имеет соотношение сторон отличное от других бгшек. ничего плохого в этом нет, но выглядит глупо, было бы лучше что бы каждая пикча имела одно соотношение, а еще я бы порекомендовал соответствовать одному стилю в бгшках. а то ща где то счастье, где то грусть, где то один перс, где то два, ну и тому подобное
  4. совсем не важный пункт, НО диффы имеют разную длину. желательно исправить.
  5. add combocolors to EVERY diff
  6. рекомендую поставить где нибудь спиннер что бы избежать одинаковых скоров в таблице рекордов (например тут 02:00:122 - 02:16:122 - )
[Easy]
  1. 00:08:122 (1,2,3,4,1,2,3,4) - ставить клап на каждый объект, не самое разумное решение. нужно какое то разнообразие
    01:36:122 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - тоже самое
  2. 00:10:122 (3,4,1) - подобный переход выглядить не опрятно, попробуй что то другое, более милое, может даже такое http://shmiklak.s-ul.eu/c6YnhRHN
  3. 00:12:122 (1) - у тебя все слайдеры в комбо кривые, рекомендую и его таким сделать что бы было более консистентно
  4. 00:19:622 (5,1,2) - тут флоу мне кажется такое лучше зайдет http://shmiklak.s-ul.eu/q4NgZthi
    тут много где можно поработать над паттернами и флоу, поэтому дальше уже смотри сам что изменить
  5. 00:54:622 - я бы тут поставил 1/1 репит слайдер что бы хоть как то разнообразить ритм
  6. 01:16:622 (3) - его бы тоже изогнуть как то
  7. 01:28:122 (1) - вот этого чудика бы как нибудь хисами выделть, например все три поставить
Подытожим:
Модить другие диффы, я не хочу, твою диффу я прочекал и вот что могу сказать.: У тебя неплохо получается, я уверен что больше работы над паттернами и ты станешь великим маппером! К ритму каких то приреканий у меня нет, к основным ошибкам в диффе у меня тоже ничего особенного (разве что обилие общих ошибок в сете).
[]
удачи
Lully
(can you) understand me?

(i can) say nothing
Topic Starter
Liko

Shmiklak wrote:

requested at telegram. пробегусь быстренько (не бейте что между языками прыгаю, просто так прикольнее хд)

[General]
  1. Shaaazi420 as mapset's owner has to map most part in this set. now every guest mapper has got longer drain time then you. now it's very good reason for DQ. Замапаю изик без брейков, подумаю на счет того, чтобы замапать новую диффу.
  2. you have got inconsistent tags. tags must be consistent for every diff. Исправил.
  3. у тебя там бг от изика имеет соотношение сторон отличное от других бгшек. ничего плохого в этом нет, но выглядит глупо, было бы лучше что бы каждая пикча имела одно соотношение, а еще я бы порекомендовал соответствовать одному стилю в бгшках. а то ща где то счастье, где то грусть, где то один перс, где то два, ну и тому подобное. Поменяю.
  4. совсем не важный пункт, НО диффы имеют разную длину. желательно исправить. Исправил.
  5. add combocolors to EVERY diff. Исправил.
  6. рекомендую поставить где нибудь спиннер что бы избежать одинаковых скоров в таблице рекордов (например тут 02:00:122 - 02:16:122 - ). Так как это написано в General, нужно ставить во всех дифах, насколько я понял. Поставил.
[Easy]
  1. 00:08:122 (1,2,3,4,1,2,3,4) - ставить клап на каждый объект, не самое разумное решение. нужно какое то разнообразие Если честно, то не знаю как разнообразить. Я ставил подходящий по звучанию хитсаунд на каждый бит в песне.
    01:36:122 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - тоже самое ^
  2. 00:10:122 (3,4,1) - подобный переход выглядить не опрятно, попробуй что то другое, более милое, может даже такое http://shmiklak.s-ul.eu/c6YnhRHN Исправил.
  3. 00:12:122 (1) - у тебя все слайдеры в комбо кривые, рекомендую и его таким сделать что бы было более консистентно Исправил.
  4. 00:19:622 (5,1,2) - тут флоу мне кажется такое лучше зайдет http://shmiklak.s-ul.eu/q4NgZthi Исправил.
    тут много где можно поработать над паттернами и флоу, поэтому дальше уже смотри сам что изменить Окей, посмотрю. Мне кажется, что не плохо было бы если бы я добавил побольше бланкетов.
  5. 00:54:622 - я бы тут поставил 1/1 репит слайдер что бы хоть как то разнообразить ритм Но ведь тут 00:55:122 нету никаких звуков :thinking:
  6. 01:16:622 (3) - его бы тоже изогнуть как то Исправил
  7. 01:28:122 (1) - вот этого чудика бы как нибудь хисами выделть, например все три поставить Не совсем понял что ты имеешь ввиду, спрошу у тебя в телеграмме.
Подытожим:
Модить другие диффы, я не хочу, твою диффу я прочекал и вот что могу сказать.: У тебя неплохо получается, я уверен что больше работы над паттернами и ты станешь великим маппером! К ритму каких то приреканий у меня нет, к основным ошибкам в диффе у меня тоже ничего особенного (разве что обилие общих ошибок в сете).
[]
удачи
Спасибо :3
-NanoRIPE-
nm from my q

Easy
00:10:122 (3) - its quite boring if you just put 1/1 again and again,so maybe make the slider here 1/1 reverse slider then a circle on the next tick? for make variation not just 1/1 sliders
00:13:122 (2) - move to 366,25 for perfect blanket
00:15:122 (4) - ^ 409,83
00:24:622 (2,4) - a bit overlap
00:28:622 (2,4) - ^
00:39:622 (2) - move to 64,46 for blanket the head of slider (4) at 01:58:622 with this slider?
00:46:622 (3,1) - overlap is doesnt allowed on easy diff so maybe stack them for solve the problem?
00:54:622 (3) - put a slider here because if you leave it blank (the next white tick) it doesnt make any sense and make the player confused
01:00:622 (3) - same as 00:10:122 (3)
01:05:122 - why you make a break here? because theres no vocal it does mean that you must make a break.a break needed when the music becomes slowly (you can make a break if theres no vocal but in this case is different) azzzz idk how to explain this because my english is bad af
the main thing is its not if you put a break here (same as 01:21:122 )
01:12:122 (1,2) - ctrl g (i mean swap it) because the vocal start at 01:13:122 so i think circle would be better here
01:12:622 (2,4) - overlap is not allowed on easy diff
01:33:622 (3) - move to 511,87 for better blanket?
01:36:122 (1,2) - swap it (because the rhythm looks better if you swap it)
01:39:622 (5) - move to 406,206 for better flow (its too odd if you not move this circle)
01:43:622 (5,1) - ^ 140,309

ok thats it from me ~
if you confused with my mod just ask me ~
GL!
Topic Starter
Liko

-NanoRIPE- wrote:

nm from my q

Easy
00:10:122 (3) - its quite boring if you just put 1/1 again and again,so maybe make the slider here 1/1 reverse slider then a circle on the next tick? for make variation not just 1/1 sliders Fixed!
00:13:122 (2) - move to 366,25 for perfect blanket I remapped this part
00:15:122 (4) - ^ 409,83 ^
00:24:622 (2,4) - a bit overlap Fixed!
00:28:622 (2,4) - ^ Fixed!
00:39:622 (2) - move to 64,46 for blanket the head of slider (4) at 01:58:622 with this slider? Fixed!
00:46:622 (3,1) - overlap is doesnt allowed on easy diff so maybe stack them for solve the problem? Remapped.
00:54:622 (3) - put a slider here because if you leave it blank (the next white tick) it doesnt make any sense and make the player confused Fixed!
01:00:622 (3) - same as 00:10:122 (3) You mean add a reverse slider? Fixed!
01:05:122 - why you make a break here? because theres no vocal it does mean that you must make a break.a break needed when the music becomes slowly (you can make a break if theres no vocal but in this case is different) azzzz idk how to explain this because my english is bad af
the main thing is its not if you put a break here (same as 01:21:122 ) Fixed!
01:12:122 (1,2) - ctrl g (i mean swap it) because the vocal start at 01:13:122 so i think circle would be better here I will leave it because I start every slider with a clapping sound
01:12:622 (2,4) - overlap is not allowed on easy diff Fixed!
01:33:622 (3) - move to 511,87 for better blanket? Fixed!
01:36:122 (1,2) - swap it (because the rhythm looks better if you swap it) I deleted a circle there, now it's better.
01:39:622 (5) - move to 406,206 for better flow (its too odd if you not move this circle) Fixed!
01:43:622 (5,1) - ^ 140,309 Fixed!

ok thats it from me ~
if you confused with my mod just ask me ~
GL!
Thank you!
Morgar
Hiii I'm here from my modding queue!

Modded your map and almost everything I mention is an aesthetic change!


kj's Normal

SPOILER
00:40:622 (3,4) - The head of (3) touches the body of (4), make (4) more curved and there is no problem.
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends.


Zeezly's Hard

SPOILER
General biggest flaws were:
1. failed blankets (check everything in case I missed a few flawed ones)
2. sliders that aren't copied (I explained further in the details).

00:21:372 (4) - Move to coordinates: x:324 y:46
00:28:622 (2,3) - Make (3) a blanket around (2)'s slider end. (note: 00:33:112 (3,1) - This is a perfect blanket.)
00:32:122 (1,2) - (2) should be a copy of (1) and not just try to make it look like the same slider.
00:33:872 (4,1) - Make (4) move more towards the end of the sliderend before and make (1) a little less circular. Screenshots:
Before After
00:34:622 (2,3) - Make a better blanket of this.
00:44:622 (2,3) - ^
00:50:122 (4,5,6) - These sliders should just be copies of each other instead of trying to make them look like each other.
Ctrl+C the first then Ctrl+V the others and use the rotation tool (ctrl+shift+r) for placing adjustments. Also handy are the Ctrl+G, Ctrl+h and Ctrl+J commands.
01:13:122 (1,2,3,4) - Triple taps are like sliders when placed like this and (4) is too close to (2) in this situation, either move (2) up or (4) down.
01:27:622 (4,5) - You break pattern on something that has been repeating for a while just this once? You should make this a slider like the rest.
01:28:122 (1,2,4,5) - Should all be the same slider but copied again.
01:38:372 (5,6) - Make a better blanket of this.
01:41:872 (5,6,8) - Should all be the same slider but copied again.
01:48:872 (2,3) - Make a better blanket of this.
01:49:872 (1,1,1) - Should either all be the same slider but copied again or have a system as to how they change, this is too random.
01:53:122 (3,4) - Make a blanket of this. (note that the (6) after should move it's sliderend to the readjusted place of (4))
01:57:622 (4,5) - Make a blanket of this.
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends.


Panty's Hard

SPOILER
01:35:122 (3,4) - They overlap a small bit. Please fix for aesthetics.
02:00:247 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends.

Hope it helps!
Feezly

Chibi Maruko wrote:

Hello . thx for the mod

[notice]Feezly
  1. 00:13:372 - pls don't ignored the sounds since this is hard. Add it Fixed
  2. 00:21:372 (4,1) - I think the copy sliders like that are not great idea :p. Change a slider (1) to another pattern fixed
  3. 00:36:122 (1,2,3) - This part are unsuitable put start at red tick. Remove a circle (1) and put the slider (2) at white tick. Also, put a slider (3) at white tick too Fixed
  4. 00:40:122 (1,2,3) - I think this part are not follow as your mapping style because before start big white tick, you must use a ds. So, you can fix it with ds neither bcs it's too hard to fix tho Fixed
  5. 00:57:122 (1,2,3) - Pls avoid the spaced triple stream. It's too hard to aim for dt players. Stack them. But there were many part you didn't to fix the spaced triple stream. So, it's depends to you either you want or not Fixed
  6. 01:08:122 (1,2) - I think this is too hard to click. I might you'd follow like 01:06:122 (1,2) Fixed
  7. 01:36:122 (1) - It's better if fix to ctrl + h Fixed
  8. 01:45:872 (8,1) - NC at slider (8) and remove a NC (1) bcs confusing for players lol Fixed
  9. 01:46:872 (1,3) - Avoid the overlap means move a circle (3) a little down to avoid the overlap Fixed
  10. 01:49:872 (1,1,1) - What the heck you spam nc. I might you accidentally or not. Remove it bcs this is important! Fixed
  11. 01:51:372 (1) - Remove NC. There's no reason why you nc here Fixed
  12. 02:00:122 - Pls add note here bcs it's important. If not, this map would not rank i guess Fixed
Fixed
Good Luck!
EijiKuinbii

Morgar wrote:

Hiii I'm here from my modding queue!

Modded your map and almost everything I mention is an aesthetic change!


kj's Normal

SPOILER
00:40:622 (3,4) - The head of (3) touches the body of (4), make (4) more curved and there is no problem. -- done
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends. -- done
Feezly

Morgar wrote:

Hi

I`am not Zeezly . I am Feezly.

SPOILER
General biggest flaws were:
1. failed blankets (check everything in case I missed a few flawed ones)
2. sliders that aren't copied (I explained further in the details).

00:21:372 (4) - Move to coordinates: x:324 y:46 fixed
00:28:622 (2,3) - Make (3) a blanket around (2)'s slider end. (note: 00:33:112 (3,1) - This is a perfect blanket.) fixed
00:32:122 (1,2) - (2) should be a copy of (1) and not just try to make it look like the same slider. fixed
00:33:872 (4,1) - Make (4) move more towards the end of the sliderend before and make (1) a little less circular. Screenshots:
Before After fixed
00:34:622 (2,3) - Make a better blanket of this. fixed
00:44:622 (2,3) - ^ fixed
00:50:122 (4,5,6) - These sliders should just be copies of each other instead of trying to make them look like each other.
Ctrl+C the first then Ctrl+V the others and use the rotation tool (ctrl+shift+r) for placing adjustments. Also handy are the Ctrl+G, Ctrl+h and Ctrl+J commands. fixed
01:13:122 (1,2,3,4) - Triple taps are like sliders when placed like this and (4) is too close to (2) in this situation, either move (2) up or (4) down. fixed
01:27:622 (4,5) - You break pattern on something that has been repeating for a while just this once? You should make this a slider like the rest. fixed
01:28:122 (1,2,4,5) - Should all be the same slider but copied again. fixed
01:38:372 (5,6) - Make a better blanket of this. fixed
01:41:872 (5,6,8) - Should all be the same slider but copied again. fixed
01:48:872 (2,3) - Make a better blanket of this. fixed
01:49:872 (1,1,1) - Should either all be the same slider but copied again or have a system as to how they change, this is too random. fixed
01:53:122 (3,4) - Make a blanket of this. (note that the (6) after should move it's sliderend to the readjusted place of (4)) fixed
01:57:622 (4,5) - Make a blanket of this. fixed
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends.fixed
fixed


Very nice mod ! Thank you !
_sponez
Привет! Я из мод очереди.

  • Вообще не мешало бы добавить цвета в оставшиеся сложности, но, думаю, об этом вы уже осведомлены.
    [Easy]
  1. 00:54:622 (3) - Думаю, конец этого слайдера стоит немного опустить, чтобы он смотрел на круг 00:55:622 (4). Это выглядит более эстетично.
  2. 00:38:622 (3) - Конец этого слайдера можно тоже немного опустить.
  3. 00:53:122 (2) - Этот слайдер стоит изменить, сделав из него волнистый, чтобы 00:53:122 (2,3) как бы дополняли друг друга.
  4. 01:38:122 (3,4,1) - расстояние между концом 3 и 4 заметно меньше расстояния между 4 и 1.

    [kj's Normal]
  5. 00:13:122 (2) - Тут тоже конец не смотрит на круг 00:13:872 (3).
  6. 00:16:122 (1,2) - Стоит подвинуть 2 чуть ближе к 1.
  7. 00:43:622 (7,1) - 7 не совсем ровно по отношению к 1. Нужно либо приподнять немного конец 7 или опустить 1.
  8. 01:28:622 (2,3) - Здесь примерно тоже самое.

    [Feezly's Hard]
  9. 00:22:122 (1,2) - Тут тоже конец не смотрит на круг. Только здесь я настоятельно рекомендую это исправить, причем двигать лучше круг.
  10. 00:29:122 (3,4) - Слишком близко.
  11. 00:53:122 (3) - Этот слайдер некрасивый, его нужно видоизменить.
  12. 01:06:122 (1,2) - Лучше чтобы это было похоже на это 01:05:122 (1,2).
  13. 01:14:122 (1,2,3) - Почему эти три круга стоят плотнее, чем предыдущие 01:13:122 (1,2,3) и 01:12:122 (1,2,3)? Это как-то неправильно.
  14. 01:57:372 (3,6) - Их нужно совместить.
  15. 01:59:372 (8,9) - Это слишком неожиданно. Лучше сделать одним слайдером.

    [Panty's Hard]
  16. 00:11:122 (4,5) - Также желательно направить 4 на 5.
  17. 00:44:622 (2,3) - Тут нужно немного выровнять концы. Это почти незаметно, но все же.
  18. 01:35:122 (3,4) - Это наложение 3 на 4 мне не очень нравится. 3 стоит сдвинуть немного вниз.
  19. 01:48:122 (1,2,3) - 3 стоит немного криво, поэтому из 1, 2 и 3 не получается прямой линии. Конец 3 нужно сдвинуть на одну клетку вправо по линии сетки.

    В остальном все хорошо. Удачи!
Topic Starter
Liko

Dron4ik_G wrote:

  • Вообще не мешало бы добавить цвета в оставшиеся сложности, но, думаю, об этом вы уже осведомлены. Fixed!
    [Easy]
  1. 00:54:622 (3) - Думаю, конец этого слайдера стоит немного опустить, чтобы он смотрел на круг 00:55:622 (4). Это выглядит более эстетично. Fixed!
  2. 00:38:622 (3) - Конец этого слайдера можно тоже немного опустить. Fixed!
  3. 00:53:122 (2) - Этот слайдер стоит изменить, сделав из него волнистый, чтобы 00:53:122 (2,3) как бы дополняли друг друга. Fixed!
  4. 01:38:122 (3,4,1) - расстояние между концом 3 и 4 заметно меньше расстояния между 4 и 1. Fixed!
Спасибо за мод!
EijiKuinbii

Dron4ik_G wrote:

[kj's Normal]
00:13:122 (2) - Тут тоже конец не смотрит на круг 00:13:872 (3). -- исправил
00:16:122 (1,2) - Стоит подвинуть 2 чуть ближе к 1. -- не стоит
00:43:622 (7,1) - 7 не совсем ровно по отношению к 1. Нужно либо приподнять немного конец 7 или опустить 1. -- ровно и не должно быть
01:28:622 (2,3) - Здесь примерно тоже самое. -- ^
Feezly

Dron4ik_G wrote:

Привет!

[Feezly's Hard]
00:22:122 (1,2) - Тут тоже конец не смотрит на круг. Только здесь я настоятельно рекомендую это исправить, причем двигать лучше круг.Не совсем понял о чем идет речь , оставил все как есть .
00:29:122 (3,4) - Слишком близко. поправил
00:53:122 (3) - Этот слайдер некрасивый, его нужно видоизменить. тоесть этот слайдер тебе впринципе понравился? 00:49:122 (3) - . сомневаюсь , что ваш указанный слайдер не красивый.
01:06:122 (1,2) - Лучше чтобы это было похоже на это 01:05:122 (1,2). исправил
01:14:122 (1,2,3) - Почему эти три круга стоят плотнее, чем предыдущие 01:13:122 (1,2,3) и 01:12:122 (1,2,3)? Это как-то неправильно.Задумка такая , триплы с разным спейсингом , разницой в 0.1-0.2 . Вполне играбельно и не чувствуется .
01:57:372 (3,6) - Их нужно совместить. Совместил
01:59:372 (8,9) - Это слишком неожиданно. Лучше сделать одним слайдером. Вполне ожидаемо , т.к. в последнем киае есть такие паттерны, и они повторяются не одинажды.

Спасибо за мод . Удачи!
Quadrocake
Мой сверхнужный мод(нет)

kj's Normal

00:14:122 (4,5,6,7) - это лучше переделать, не очень подходит к музыке

Feezly's Hard

00:12:622 (2,3,4) - Этот паттерн не очень подходит музыке, я бы немного изменил форму
00:41:122 (3,4) - 00:45:122 (3,4) - 00:49:122 (3) - один и тот же звук ты делаешь совсем разными паттернами. Можно в 3 случае поменять слайдер на слайдер и ноту, как ты делал до этого, или первые два поменять на сплошные слайдеры. 00:53:122 (3) - этот вроде в тему стоит
01:31:122 (7) - 01:33:122 (3) - Вторую часть слайдера можно сделать паралельно нижней кромке
01:40:622 (2) - Можно выгнуть как и предыдущий слайдер
02:00:122 (1,1,1) - ну... криво

Panty's Hard

00:09:872 (4) - по музыке комбо нужно начать с этой ноты
00:37:122 (3,4) - слайдер можно изогнуть, к тому же тут 00:33:122 (3) - тот же звук сделан одним слайдером
01:30:497 - 01:31:497 - отчётливо слышно слово "to", но там ничего нет, и хочется нажать на ноту заранее.
00:49:497 (7) - можно сдвинуть немного вверх и вправо шоб красиво
EijiKuinbii

Quadrocake wrote:

kj's Normal

00:14:122 (4,5,6,7) - это лучше переделать, не очень подходит к музыке -- там все норм
Deivedux
Easy

General (optional):
  1. AR: 4 or lower.
  2. OD: 4 or lower.
  3. HP: 4 is ok, but making it lower also won't hurt.
  4. Distance Spacing: 1.0x. It is very recommended to use the same cursor movement both in sliders and in-between notes, at least in these kind of easy difficulties.
Modding:
  1. 00:47:622 (4) - A slider must continue to the flow. Not saying that this method is bad, it's just newbie players will be a bit lost if the next slider will be like this one.
  2. 01:03:622 - In my opinion, there are too many sliders. Add a little bit more challenge there by replacing some of them with circles.
  3. 01:45:122 - 01:49:122 - 01:58:122 - This way you are making the players to stop and instantly reverse their direction. Not something you would use in such easy difficulty.
  4. 02:00:122 - 4 spinners at the end is a bad idea, players will be tired of spinning after like 1.5 spinners. You could do something there, but I'm not sure what exactly. You can ask BN for the answer.

kj's Normal

  1. 00:25:622 (4) - Place that note somewhere closer to the next beat.
  2. 00:35:372 (6) - I would say that this note is randomly placed, just to click the next note after it, but it doesn't follow the flow properly.
  3. 00:59:122 - Either place this part more to the left, or reform this slider 00:59:122 - so that it would go more to the right after the reverse arrow.
  4. 01:03:872 - Same thing, just like in Easy difficulty.
Topic Starter
Liko

Deivedux wrote:

Easy

General (optional):
  1. AR: 4 or lower.
  2. OD: 4 or lower.
  3. HP: 4 is ok, but making it lower also won't hurt.
  4. Distance Spacing: 1.0x. It is very recommended to use the same cursor movement both in sliders and in-between notes, at least in these kind of easy difficulties.
    Everything is fine here. I'll leave it.
Modding:
  1. 00:47:622 (4) - A slider must continue to the flow. Not saying that this method is bad, it's just newbie players will be a bit lost if the next slider will be like this one. Fixed!
  2. 01:03:622 - In my opinion, there are too many sliders. Add a little bit more challenge there by replacing some of them with circles. There's quiet part of the song, so I mapped this part with sliders only. Same is here 01:20:622
  3. 01:45:122 - 01:49:122 - 01:58:122 - This way you are making the players to stop and instantly reverse their direction. Not something you would use in such easy difficulty. I think it is ok for easy difficulty. I saw alot of this kind of blankets on different maps. But still I will fix it.
  4. 02:00:122 - 4 spinners at the end is a bad idea, players will be tired of spinning after like 1.5 spinners. You could do something there, but I'm not sure what exactly. You can ask BN for the answer. I'll leave it like that for now.
Thank you!
LowAccuracySS
hello! from my queue

[general]
well, what's the point of having 2 hards with a difference of .04*? you can keep it I just see it as kind of pointless :)

[easy]
good map, only 2 complaints:

CS 2?
02:00:122 (1,1,1) - you have all of that space to map but you instead place spinners for more than 15% of the song?

[kj's normal]
AIMod
01:36:997 - too far
01:37:497 - too far
01:38:747 - too far
02:15:622 - too close

these points are not DSed correctly according to AIMod.

00:33:122 (3) - there are a lot of sliders like this one where you can end on the white tick and place a hitcircle after the slider for better flow and gameplay.
01:38:872 (6) - this is too fast for the player to react to.

[feezly's hard]
00:09:122 (4) - like the last diff (and even more relevant in this one), sliders like these could end on a white tick and place a circle at the sliderend.
00:37:372 (4) - try to have a more circular flow here.

[panty's hard]
I don't find anything wrong! nice job!

yea, nice mapset! :)
PantyDev

Morgar wrote:

Panty's Hard

01:35:122 (3,4) - They overlap a small bit. Please fix for aesthetics. - ok
02:00:247 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends. - already fixed

Dron4ik_G wrote:

Привет! Я из мод очереди.


  • [Panty's Hard]
  1. 00:11:122 (4,5) - Также желательно направить 4 на 5. - fixed
  2. 00:44:622 (2,3) - Тут нужно немного выровнять концы. Это почти незаметно, но все же. - fixed
  3. 01:35:122 (3,4) - Это наложение 3 на 4 мне не очень нравится. 3 стоит сдвинуть немного вниз. - already fixed, check prev mod
  4. 01:48:122 (1,2,3) - 3 стоит немного криво, поэтому из 1, 2 и 3 не получается прямой линии. Конец 3 нужно сдвинуть на одну клетку вправо по линии сетки. - это паттерн такой. После 3 идет такой же, но отраженный слайдер.

    В остальном все хорошо. Удачи!

Quadrocake wrote:

Мой сверхнужный мод(нет)

Panty's Hard

00:09:872 (4) - по музыке комбо нужно начать с этой ноты - угу
00:37:122 (3,4) - слайдер можно изогнуть, к тому же тут 00:33:122 (3) - тот же звук сделан одним слайдером - не реверсный слайдер ради разнообразия паттернов, да и к тому же изогнутый сюда не впишется, смотри предыдущие слайдеры - один, ровный, чуть влево направлен, другой, ровный, чуть вправо, и наконец длинный тоже ровный и отраженный.
01:30:497 - 01:31:497 - отчётливо слышно слово "to", но там ничего нет, и хочется нажать на ноту заранее. прости, но не слышу там слога "to".
00:49:497 (7) - можно сдвинуть немного вверх и вправо шоб красиво- ok
Topic Starter
Liko

[ Space ] wrote:

hello! from my queue
[easy]
good map, only 2 complaints:

CS 2? Nah, 3 is good
02:00:122 (1,1,1) - you have all of that space to map but you instead place spinners for more than 15% of the song? I'll leave it like that for now.
Thank you!
EijiKuinbii

[ Space ] wrote:

hello! from my queue


[kj's normal]
AIMod
01:36:997 - too far fixed
01:37:497 - too far fixed
01:38:747 - too far fixed
02:15:622 - too close fixed

these points are not DSed correctly according to AIMod.

01:38:872 (6) - this is too fast for the player to react to. map should have some moments that are slightly harder than the rest of the map
EijiKuinbii

Deivedux wrote:

kj's Normal

00:25:622 (4) - Place that note somewhere closer to the next beat. ok, i think it is better now
00:59:122 - Either place this part more to the left, or reform this slider 00:59:122 - so that it would go more to the right after the reverse arrow. changed shape of the slider
Feezly

Quadrocake wrote:

привет.
Feezly's Hard

00:12:622 (2,3,4) - Этот паттерн не очень подходит музыке, я бы немного изменил форму согласен
00:41:122 (3,4) - 00:45:122 (3,4) - 00:49:122 (3) - один и тот же звук ты делаешь совсем разными паттернами. Можно в 3 случае поменять слайдер на слайдер и ноту, как ты делал до этого, или первые два поменять на сплошные слайдеры. 00:53:122 (3) - этот вроде в тему стоит . знаешь , этот я изменил - 00:49:122 (3), ибо плохо выглядит , давно собирался , а остальные оставлю как есть . Ибо в этом и была задумка . Чтоб карта была интересной и разнообразить как-то, ведь дальше идет сплошной повтор . тройка - слайдер , тройка - сладйер .
01:31:122 (7) - 01:33:122 (3) - Вторую часть слайдера можно сделать паралельно нижней кромке nope . так играется намного легче , считаю нужным оставить как есть
01:40:622 (2) - Можно выгнуть как и предыдущий слайдер и снова нет . тут же задумка такая . верхний слайдер идет вверх , центральный по середине , нижни идет снизу .
02:00:122 (1,1,1) - ну... криво бесите . исправил расположение :o
Feezly

[ Space ] wrote:

hello!



[feezly's hard]
00:09:122 (4) - like the last diff (and even more relevant in this one), sliders like these could end on a white tick and place a circle at the sliderend. Nope
00:37:372 (4) - try to have a more circular flow here. I purposely made a triangle and not going to make it more circular.
Thank you
Gokateigo
Hi from my queue o/ (You asked a long time ago but I forgot sorry ^^)
Easy
  1. The map is very good in genral but :
  2. 01:36:122 (1) to 01:59:622 (5) : All these objects don't represent any sound
  3. The kiai time and the normal parts are the same, you should map another sound or remove sliders to add circles to keep the map interesting to play

kj's normal
  1. 00:30:622 (5) - This angle isn't visible (or hard to see)
  2. 00:39:622 (8) - ^
  3. 00:41:122 (3) - This slider looks bad, do a better curve
  4. 00:47:622 (7) - Angle is better than a curve here because it's a clap (use angles for claps and curves for the other sounds)
  5. 00:48:622 (2) - ^
  6. 00:49:122 (3) - Remove this angle and add a curve
  7. 00:51:622 (8) - angle
  8. 00:52:622 (2) - ^
  9. 00:53:122 (3) - curve
  10. 01:14:122 (4) - ^
  11. There are other mistakes like these but I'm too lazy to flag them all, use angle for clap sounds (better emphasis than a curve) and curve for the other sounds

Feezly's hard
  1. 00:13:122 (4) - Use a slider here
  2. Same mistakes than kj's N Curves aren't good for clap sounds

Panty's hard
  1. 00:12:622 (2) - bad flow
  2. Same thing about curves/angles
Good luck o/
EijiKuinbii

Gokateigo wrote:

kj's normal
00:30:622 (5) - This angle isn't visible (or hard to see) I do not think so
00:39:622 (8) - ^ - ^
00:41:122 (3) - This slider looks bad, do a better curve Fixed
Feezly

Gokateigo wrote:

Hi
Feezly's hard
00:13:122 (4) - Use a slider here Fixed
Same mistakes than kj's N Curves aren't good for clap sounds fixed
Topic Starter
Liko

Gokateigo wrote:

Easy
  1. The map is very good in genral but :
  2. 01:36:122 (1) to 01:59:622 (5) : All these objects don't represent any sound Listen carefully to the song.
  3. The kiai time and the normal parts are the same, you should map another sound or remove sliders to add circles to keep the map interesting to play I'll think about adding some sircles.
Thank you!
riffy
[Storyboard]
  1. Не проще было разбить пнг файл с пузырьками на несколько аккуратно обрезанных файлов и анимировать отдельно. Это бы избавило нас от лишней сб нагрузки.
[Easy]
  1. Что-то ОД и ХП высоковаты. Я бы на тройку поставил, все-таки ритм простой да и глядя на другие сложности ясно становится, что 4 это высоковато.
  2. Паттерны. Проблема в том, что у тебя нет какой-то идеи или структуры и даже похожие моменты замапаны по-разному. Например, 01:44:123 (1,2,3) - три слдайдера идущих друг за другом и каждый изогнут и поставлен как-то по своему, дальше 01:48:123 (1,2,3) - тоже не наблюдается никакой связи или структуры. Начинается это все примерно 00:12:122 (1,2,3) - отсюда.

    Если ты строишь карту на таких слайдерах, то логично ограничить их разнообразие до двух трех определенных углов и фигур и применять их через всю карту, тогда у тебя появится четко прослеживаемая структура и карта в целом будет ощущаться более логичной и аккуратной. Это особенно важно в этом треке, который сам по себе весьма монотонный.

    И все бы было неплохо, но из-за общего ощущения неаккуратности и нерегулярности паттернов все кажется очень неаккуратным, даже принимая во внимание вполне неплохой ритм.
[kj's Normal]
  1. 01:12:122 - не стоит оставлять сильные биты некликабельными попробуй заменить 01:11:872 (7) - на два серкла? Как вариант можно так
    Note: 01:20:122 - аналогично. Может еще где-то что-то упустили.
  2. 01:42:122 (5) - совсем уж он внезапно тут возникает, я бы не стал так резуо гнуть слайдер без особого повода. У тебя такое больше нигде в карте не встречается.

    Ну, оно такое. Местами видны неаккуратности и нехватка опыта, 01:33:122 (4) - например вот тут слайдер касается хп бара, а 02:08:622 (3,4) - вот тут переход немного резковат, но вообще неплохо.
[Feezly's Hard]
  1. Через весь интро спейсинг плавает от х1.0 до х1.7, хотя особой причины для этого я не вижу. Это очень заметно и выглядит сокрее неаккуратно, чем интересно.

    Попробуй спейсинг привести в порядок, попутно можно попробовать поработать над структурой паттернов, хотя мне кажется, что многие из них выглядят кривовато именно из-за спейсинга. В детали я не вникаю, советую с основным сначало разобраться.
[Panty's Hard]
  1. 00:08:122 (1,2) - не имеет смысла ставить тут джамп, если дальше в музыке он нигде не повторяется.
  2. 00:44:622 (2,3) - реверс у тройки не читается, это неранкабильно. Попробуй перестроить паттерн.
  3. 00:52:497 (4,5,6,7) - попробуй на четверку поставить новое комбо, чтоб предупредить игроков о смене спейсинга?
    Note: 01:09:122 (5,6) - 01:10:372 (3,4) - вот такие вещи могут путать игроков, не стоит так делать. Лучше каких-то примерно одинаковых значений спейсинга придерживаться. // 01:26:122 (1,2) - 01:29:622 (5,6) - вот такие паттерны вызывают трудности при чтении

    Cо спейсингом что-то странное.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Удачи!
EijiKuinbii

Bakari wrote:

[kj's Normal]
  1. 01:12:122 - не стоит оставлять сильные биты некликабельными попробуй заменить 01:11:872 (7) - на два серкла? Как вариант можно так
    Note: 01:20:122 - аналогично. Может еще где-то что-то упустили. Исправил
  2. 01:42:122 (5) - совсем уж он внезапно тут возникает, я бы не стал так резуо гнуть слайдер без особого повода. У тебя такое больше нигде в карте не встречается. Постарался сделать слайдер чуть более плавным, но резкий угол все равно оставил

    Ну, оно такое. Местами видны неаккуратности и нехватка опыта, 01:33:122 (4) - например вот тут слайдер касается хп бара Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
riffy
Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
Попробуй со стандартным, все, что касается редактора всегда берет в расчет стандартный скин (ну или тот, который идет с мапсетом).
EijiKuinbii

Bakari wrote:

Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
Попробуй со стандартным, все, что касается редактора всегда берет в расчет стандартный скин (ну или тот, который идет с мапсетом).
Хорошо, исправил этот и еще пару подобных моментов.
Topic Starter
Liko

Bakari wrote:

[Easy]
  1. Что-то ОД и ХП высоковаты. Я бы на тройку поставил, все-таки ритм простой да и глядя на другие сложности ясно становится, что 4 это высоковато. Понизил до 3.
  2. Паттерны. Проблема в том, что у тебя нет какой-то идеи или структуры и даже похожие моменты замапаны по-разному. Например, 01:44:123 (1,2,3) - три слдайдера идущих друг за другом и каждый изогнут и поставлен как-то по своему, дальше 01:48:123 (1,2,3) - тоже не наблюдается никакой связи или структуры. Начинается это все примерно 00:12:122 (1,2,3) - отсюда.

    Если ты строишь карту на таких слайдерах, то логично ограничить их разнообразие до двух трех определенных углов и фигур и применять их через всю карту, тогда у тебя появится четко прослеживаемая структура и карта в целом будет ощущаться более логичной и аккуратной. Это особенно важно в этом треке, который сам по себе весьма монотонный.

    И все бы было неплохо, но из-за общего ощущения неаккуратности и нерегулярности паттернов все кажется очень неаккуратным, даже принимая во внимание вполне неплохой ритм. Окей, ремапну. :cry:
Спасибо за мод!
Mombei
From #modreqs :)

[Easy]

Although you say not to mod it, there are minor issues that need to be looked into.

  1. 00:21:622 (3,4) - 00:36:622 (2,3) - 00:41:122 (3,4) - 00:52:622 (2,3) -
    00:54:622 (4) - The circle's approach rate comes from outside the playfield or anyhow the monitor and it may overlap with some skins' HP bar. It should be placed lower to ensure it's easily readable for new players
  2. 01:02:622 (6) - 01:09:622 (2) - 01:30:622 (4) - ^
More generally, some sliders use a different angle for their curves than the rest, so try cap the variations in curves to 1-2

[kj's normal]

  1. 00:08:122 (1,2,3,4,5,6) - I think it's not clear what rhythm you are following here.1 and 2 clearly follow the guitarish sound, and so does 3. Then 4 is on the drums and 5/6 follow the guitar again. What I don't understand is why you'd prioritize drums on 4 when 3 completely ignores the drum on the white tick.
    All objects but 3 could be seen as "following the drums" (since they hit white ticks aswell), but 3 misleads into thinking the guitar is the main focus, so 4 is just confusing. A solution to this pattern could be something like this. That pattern makes more sense because all clicks are on white ticks up to 3, which introduces clicks on the offbeat with a passive rhythm, and 4 makes sense here because no white ticks were ignored. Consider making 6 a reverse, since ignoring the guitar sound @ 00:11:872 is not justifiable at that point
  2. 00:12:122 (1,2,3,4) - This pattern has a similiar issue. Here I think this rhythm would be the best solution, because it's consistent with the previous pattern. The clickable on 7 can be justified because in the previous pattern a reverse 6 had an object there. It's about properly introducing rhythms and patterns with passive rhythms first.
  3. 00:16:122 (1,2) - 1, 2, and 2's sliderend all represent the same sound. Plus, 1's sliderend follows the bass line, while 2 ignores it. To solve both of these issues I suggest you shorten 2 and add a clickable object, like so
  4. 00:18:122 (6,7) - ^
So on, so forth. I could honestly keep going for the entire map but at that point I'd be remapping it for you, which is not what I'm here for. If you understand why the patterns were wrong, you should be able to figure out the rest on your own.

[Feezly's Hard]

  1. 00:09:122 (4) - There is no reason to skip the drum @ 00:09:622 , especially when 00:08:122 (1,2,3) - starts off so dense. You should shorten the slider and add a clickable object, like you did for 00:13:122 (4) -
  2. 00:10:122 (1,2,3,4,5,6) - Rhythm is all over the place with this one. While there are sounds an all objects, the emphasizing is way off imo. This is an example on how it should be done, and I'll explain thoroughly why to ensure you get an idea of how to fix similiar patterns:
    4 was shortened to land on the drum. Consequently, 5 and 6 were placed on offbeats since 1, 2 and 4 also follow the guitar. 7 was placed as a circle rather than a slider so that 8 can be a slider instead. This is because 8,9,10 emulate 00:08:122 (1,2,3) - same clicking
  3. 00:13:872 (1,2,3,4,5,6) - I can hear the continous 1/2 noise in the bg, but the guitar and drums are more prominent and not prioritizing them plays poorly. I suggest the same changes as above
  4. 00:16:122 (1,2,3,4) - 1,2,3 are perfect. 1 follows the guitar, bass and drums, 2 makes sense because of the bass addition and the slight guitar sound, and 3 is emphasized by having it be a slider. 4, on the other hand, emphasizes the same sounds differently for no reason. I advise you restructure the rhythm starting from 4 onwards by repeating 1,2 and 3
In general this diff could use some better rhythm.

[Panty's Hard]

Everything I've said about all the other diffs still applies. Emphasizing of rhythms is inconsistent and arbitrary.



I focused on the rhythm because I think if the rhyhtm isn't fixed first, anything regarding spacing, aesthetics and whatnot will add nothing of value to the map at all. I did not go through every single issue with every difficulty because my obejctive is to make you understand the fundamental issues with the concepts of the map, rather than pinpointing single mistakes, and I don't have 4h to spare remapping the whole mapset for you. These are my views, I hope I was of help :D
PantyDev

Gokateigo wrote:

Hi from my queue o/ (You asked a long time ago but I forgot sorry ^^)
Panty's hard
  1. 00:12:622 (2) - bad flow - fixed
  2. Same thing about curves/angles
Good luck o/

Bakari wrote:

[Panty's Hard]
  1. 00:08:122 (1,2) - не имеет смысла ставить тут джамп, если дальше в музыке он нигде не повторяется. - fixed
  2. 00:44:622 (2,3) - реверс у тройки не читается, это неранкабильно. Попробуй перестроить паттерн. - fixed
  3. 00:52:497 (4,5,6,7) - попробуй на четверку поставить новое комбо, чтоб предупредить игроков о смене спейсинга? - fixed
    Note: 01:09:122 (5,6) - 01:10:372 (3,4) - вот такие вещи могут путать игроков, не стоит так делать. Лучше каких-то примерно одинаковых значений спейсинга придерживаться.- fixed // 01:26:122 (1,2) - 01:29:622 (5,6) - вот такие паттерны вызывают трудности при чтении

    Cо спейсингом что-то странное.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Удачи!
http://puu.sh/ubS8C/a4057b11e5.osu
show more
Please sign in to reply.

New reply